DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - DACIA LOGAN MCV STEPWAY

Piotrek721015 - 2017-02-23, 07:20
Temat postu: DACIA LOGAN MCV STEPWAY
http://motoryzacja.interi...way,nId,2357084
mekintosz - 2017-02-23, 09:21

W końcu robi się ciekawe kombi :-) . Szkoda, że bez 4x4. Poza tym mogli by dać 1.2 tce w opcji a tak to człowiek musi wybrać 1.5dci by dawał radę :(
spoogie - 2017-02-23, 10:30

Na razie rendery robia wrażenie, ciekawe jak będzie na żywo. Jeszcze 1.2 tce i wypas :)
hwasiele - 2017-02-23, 11:21

Wygląda naprawdę bardzo dobrze. Gdyby był napęd 4x4, to szykowałby się hit na Naszym rynku.
Piitubski - 2017-02-23, 12:34

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL
Przypomina mi octavię scout. Tylko ten mcv będzie na szczęście 2 razy tańszy od octavii scout.

rimo - 2017-02-23, 15:26

Czekałem i czekałem a w końcu za późno :-/ W rodzinie pojawiła się Renia w kombi
mojo - 2017-02-23, 15:44

To podwyższenie to raczej bajer bo nie słyszałem aby ktoś w "normalnej" Sandero pourywał coś w podwoziu a w prawdziwym terenie to i tak ten napęd na przód bez blokad sobie nie poradzi. Plastikowe aluminium to jeszcze większy śmiech bo to w terenie raz dwa się połamie (wiem bo mam ten bajer w Combo). NATOMIAST jeżeli dobrze widać to wreszcie tył i przód będą na tej samej wysokości.


zielony - 2017-02-23, 16:53

mojo napisał/a:
To podwyższenie to raczej bajer bo nie słyszałem aby ktoś w "normalnej" Sandero pourywał coś w podwoziu...

Wiesz mojo, a mnie w MCV II najbardziej będzie brakowało większego prześwitu, nie ze względu na jazdę w terenie (masz rację, że ten samochód do tego się nie nadaje), ale z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.

mojo - 2017-02-23, 16:56

zielony napisał/a:
z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.


I urwałeś coś?

Bo ja się parę w życiu w coś wpieprzyłem i akurat nieważna tu była wysokość (nie piszę o tuningowanej glebie) i nie dało się wyjechać z uwagi na kiepski, nieterenowy napęd. Wysokość ok ale do auta z blokadą min mechanizmu różnicowego a najlepiej spięciem na sztywno wszystkich 4 kół. Inaczej to tylko bajer ale dla oka sympatyczny :-D

zielony - 2017-02-23, 17:09

Ja nie urwałem bo mam MCV I, ale widziałem wielu, po których zostały kawałki plastiku lub nawet metalu :mrgreen: . W Kórniku jest nawet taki garb spowalniający, na którym wszystkie samochody z małym prześwitem trą brzuchem o kostkę, nawet przy małej prędkości.
arnold - 2017-02-23, 17:17

Dacie to i tak kozy, jak te 50 mm to prawda to jest na prawdę wysoko.
Piitubski - 2017-02-23, 17:27

50 mm to dużo. W Skodzie pakiet na bezdroża to ok. 20 mm.
gregorisan - 2017-02-23, 18:12

U mnie też jest zwiększony prześwit i czuję się z tym pewniej. Ani razu jeszcze nigdzie nie przyhaczyłem. Do tego 16 calowe kółeczka i ten MCV od razu wygląda na poważniejsze auto ;-)
Szkoda tylko, że rzeczywiscie nie dadzą mocniejszego benzynowego silnika :-/

Cytat:
Benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 0,9 l (z pośrednim wtryskiem paliwa) generuje moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 140 Nm (150 z funkcją chwilowego "przeładowania").


Co to jest chwilowe "przeładowanie"?

arnold - 2017-02-23, 19:26

To jest tryb boost jak w renówkach.
PiotrWie - 2017-02-23, 20:03

mojo napisał/a:
zielony napisał/a:
z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.


I urwałeś coś?

Bo ja się parę w życiu w coś wpieprzyłem i akurat nieważna tu była wysokość (nie piszę o tuningowanej glebie) i nie dało się wyjechać z uwagi na kiepski, nieterenowy napęd. Wysokość ok ale do auta z blokadą min mechanizmu różnicowego a najlepiej spięciem na sztywno wszystkich 4 kół. Inaczej to tylko bajer ale dla oka sympatyczny :-D

Zależy co kto potrzebuje - ja jeżdżę dużo po drogach polnych i czasami leśnych, poprzednimi samochodami kilkakrotnie się po prostu powiesiłem, od czasu jak jeżdżę Dusterem w wersji 4x2 przejeżdżam wszędzie gdzie potrzebuję, jeśli jest jakakolwiek droga to prześwit jest ważniejszy od 4x4 ( jak sie powiesisz to Ci nie pomoże), oczywiście są sytuacje w których jest niezbędne, ale zawsze można znaleźć sytuacje gdy tylko Humwee, a nawet tylko czołg.

arnold - 2017-02-23, 20:15

Większość moich aut, znaczy 2 z 3 mają lekko wyższe zawieszenie niż Gulf IV teDeI i wiedziałem że koleina, wyżej wspomniana szykana z kostki czy coś w tym stylu nie spowoduje przetarcia podwoziem. Tylko nic nie kazało mi wjechać w piaski lub błota. Ale na ruskie drogi to jest rozwiązanie optymalne.
spoogie - 2017-02-23, 20:38

gregorisan napisał/a:


Co to jest chwilowe "przeładowanie"?


Reno nazywa to overboost, dodatkowa chwilowa mapa silnika zwiększająca tymczasowo moment obrotowy o kilka niutonometrów i kuni.

Było już w starym d4ft.

GRL - 2017-02-23, 22:31

Uwielbiam te marudzenia "szkoda, że nie 1.2tce" czy też "szkoda, że nie 4x4"...
A gdyby takowy wprowadzi to i tak byście nie kupili.
Bo jednak nie Wasz styl, bo jednak wolicie Dustera, bo macie jedną nóżkę bardziej... ech... :roll:

benny86 - 2017-02-23, 23:10

Nie - gdyby wrzucili 1.2 tce byłoby narzekanie że cena zbliżona do Dustera sce albo - nie daj boże - do jakiejś renówki/opla/skody :mrgreen:
mojo - 2017-02-24, 19:44

Ciekawe jak to będzie się prowadzić. W testach wychodziło że zwykłe mcv 2 jest dość chybotliwe i jeżeli tu nie utwardzili zawieszenia a podnieśli środek ciężkości o 5 cm to może być .. hmmmmmm.........
arnold - 2017-02-24, 22:11

W jakich testach?
mojo - 2017-02-25, 15:58

arnold napisał/a:
W jakich testach?


A we wszystkich w których dziennikarze analizowali zachowanie auta i przechyły nadwozia w ciasnych zakrętach/slalomach - "pogoogluj".

benny86 - 2017-02-25, 16:06

Ja miałem okazję jeżdzić MCVką pierwszej generacji i jak dla mnie faktycznie, trochę "pływa", ale biorąc pod uwagę przeznaczenie auta i mój dość łagodny styl jazdy w trasie (w mieście więcej się stoi niż jedzie :mrgreen: ) nie stanowiłoby to dla mnie żadnego problemu w codziennej eksploatacji.
Marek1603 - 2017-02-25, 17:23

benny86 napisał/a:
Ja miałem okazję jeżdzić MCVką pierwszej generacji i jak dla mnie faktycznie, trochę "pływa",.


To przejedź się Lodgy podczas wiatru. Mam porównanie to wiem, że MCV-ka PHI prowadzi się o niebo lepiej.

benny86 - 2017-02-25, 17:35

Pewnie masz rację, skoro dłuższy czas jeździłeś/jeździsz jednym i drugim modelem. Tak jak wspomniałem - ja cechy danego auta odnoszę do jego przeznaczenia/zastosowania, dlatego nie jest to dla mnie jakiś istotny problem. Przy obecnych, mocnych wichurach moim aveo ważącym 920 kg na trasie śmigam sobie 90ką spalając przy tym jakieś 7-7.2 litra gazu i nie narzekam.
arnold - 2017-02-25, 18:54

mojo napisał/a:
arnold napisał/a:
W jakich testach?


A we wszystkich w których dziennikarze analizowali zachowanie auta i przechyły nadwozia w ciasnych zakrętach/slalomach - "pogoogluj".


Aha, mogłeś sprecyzować testy, a bardziej recenzje, opinie dziennikarskie. Mało kiedy któryś z nich opisuje samochód, tak żeby samemu można było wnioski wyciągnąć. Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne, ale to nie jest samochód do ścigania się.

Tylko 50 mm to jest dużo jak chyba do progu w pustym aucie mam już 170mm. Trzeba będzie się przejechać takim autem, bo przystosowanie tylnego zawieszenia do ładowności MCV ma swoje konsekwencje w postaci odbijania się pustego auta jak dostawczaka. Ale cena mi wynagradza wszystkie przypadłości tego samochodu i nie szoruję osłonami po koleinach na gruntowych drogach.

mojo - 2017-02-25, 20:04

arnold napisał/a:
Aha, mogłeś sprecyzować testy, a bardziej recenzje, opinie dziennikarskie.


Proszę bardzo tu: https://youtu.be/la-8-8_wb0c?t=1100 i tu https://youtu.be/BXHXytgOxhA?t=744 choćby.

arnold napisał/a:
Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne


O to mi właśnie chodziło :-D
Czytałem gdzieś nie dawno wypowiedz jednego z użytkowników Sandero Stepway na jakimś forum (nie na tym) i pisał że auto jest właśnie mniej stabilne od zwykłego i chciał reklamować na co ASO mu odpowiedziało podobno, że "to podniesione zawieszenie jest trochę niedobrane i zostało jakby na siłę dodane stąd te problemy".
Do MCV ten Stepway pasuje wg mnie bo to większe auto w przeciwieństwie do Sandera uważam no tylko właśnie pytanie jak podeszli do zawieszenia tym bardziej że to auto można przyzwoicie zapakować no i ... jak to będzie później w zakrętach wyglądało?

arnold - 2017-02-25, 21:09

Znam te wszystkie filmy, po prostu myślałem że pod pojęciem testu jest coś innego niż ględzenie co poniektórych, np jakieś opracowania. Bo osobiście cenię praktycznie tylko ocenę Autocentrum.

Mój obciążony MCV lepiej się prowadzi. Właśnie z powodu zbyt twardych sprężyn o sporej długości, lekki tył bez ładunku odbija się jak piłka. Niestety zawieszenie o większym skoku musi mieć jakieś skutki, a po proste zwiększenie sztywności trochę niweluje efekty, które chciano osiągnąć, zwiększając możliwości absorbowania nierówności środkowo europejskich dróg.

eplus - 2017-02-25, 21:11

No tak, jak wymyślają auto w nowej wersji i jest dwa silniki do wyboru - kopciuch z FAPem albo 3-cylindrowa kosiarka, to mogli opracować jeszcze trzecią wersję DIY w ogóle bez silnika. Ja bym tam widział OHV 1600 od Poloneza, taki bym sobie wstawił.
:idea: 8-)

Marek1603 - 2017-02-25, 21:37

eplus napisał/a:
mogli opracować jeszcze trzecią wersję DIY w ogóle bez silnika. Ja bym tam widział OHV 1600 od Poloneza, taki bym sobie wstawił.
:idea: 8-)


Kto bogatemu zabroni. :-) :mrgreen: Kupujesz i robisz przekładkę.

arnold - 2017-02-25, 22:03

Powtórzę za kimś w tym wątku, nikt nie każe Ci tego kupować.
eplus - 2017-02-26, 06:44

arnold napisał/a:
Powtórzę za kimś w tym wątku, nikt nie każe Ci tego kupować.


Chciałbym Ci dać "pomógł", ale nie mam takiej ikonki... :-?

benny86 - 2017-02-26, 09:36

Ma ją tylko autor wątku, ale kolega trafił w sedno. Pamięta ktoś, na co narzekano na tym forum gdzieś na przełomie 2008/2009 roku? Że mały wybór silników, że mały wybór modeli, że mały wybór wyposażenia... Dziś wolnossące benzyny "solo" lub z LPG, turbobenzyny, diesle. Wersji wyposażenia też więcej+ jakieś pakiety, jakieś wersje limitowane (wówczas jedynie arctic czy coś takiego, w sensie najtańsza wersja andero/logana z klimą to była).
mekintosz - 2017-02-26, 09:46

Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu :-)
Marek1603 - 2017-02-26, 10:19

Mam nadzieję, że dadzą nam na zlot do Zrębic.
moulder - 2017-02-26, 10:38
Temat postu: Nowy logan
Jak będzie to coś jak scout albo alltrack z 4x4 to będzie hit sprzedaży większy niż Duster bo będzie oferował większe prędkości autostradowe. Teraz mamy kompromis, albo szybkie przemieszczanie się po autostradach niskimi kombi, albo wysokim suvem jazda po bezdrożach.

taki logan alltrack wysoko zawieszony 4x4 zdystansuje ceną volvo subaru audi i vw. Zobaczycie. wystarczy 50 tys zł i jest hit

eplus - 2017-02-26, 11:43

mekintosz napisał/a:
Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu :-)

I tu naprawdę chciałbym powiedzieć, że się rozumiemy co do motorów.
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?

GRL - 2017-02-26, 15:34

eplus napisał/a:
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?

Po 1. większy prześwit to nie gwarant możliwości zastosowania większych kół. Te mogą się zwyczajnie nie mieścić w nadkolach podczas skręcania.
Po 2. bajadery w Sandero Stepway mają 16" więc czemu tutaj miałby byś problem.
Po 3. zauważyłem pewną niespójność w zeznaniach. Na którejś stronie wyczytałem, że samochód wisi wyżej o 5cm względem seryjnych 12cm. Te 12cm to trochę mało chyba jak na Logana, ale przypomniałem sobie, że Dacia lubi podawać dane w dziwny sposób - wysokość auta po obciążeniu.
Dlatego też wysuwam taką (niczym nie popartą) teorię. Auto zostało podniesione o 3cm, a ze względu na twardsze sprężyny siada o dodatkowe 2cm mniej niż seria. Stąd sumarycznie 5cm.
Dziękuję za uwagę. :)

arnold - 2017-02-26, 17:03

Możliwe. Co do momentu na kole to może być niższy bo 90 tce ma inne dane katalogowe co do przyspieszenia. Porównam zaraz wersje Sandero.
Kauris - 2017-02-26, 22:40

W zwykłym MCV na naklejce z drzwi też jest 205/55 R16 [~1cm więcej średnicy, 1,6% obwodu]
Piitubski - 2017-03-01, 12:30

Na tym filmie więcej widać: https://www.youtube.com/watch?v=AYhHctOm5mE
Maniak - 2017-03-01, 13:22
Temat postu: Re: Nowy logan
moulder napisał/a:
taki logan alltrack wysoko zawieszony 4x4 zdystansuje ceną volvo subaru audi i vw. Zobaczycie. wystarczy 50 tys zł i jest hit


za 50k to można mieć Dustera z silnikiem większym niż flaszka ;-)

wieza - 2017-03-11, 08:42

http://moto.wp.pl/dacia-l...99157585564801a
mojo - 2017-03-12, 18:35

4x4 nie będzie bo by cena wzrosła do ok 70 tys

Zmiany wizualne fajne choć bez tego nieszczęsnego 4x4 to takie to terenowe auto jak gówno może być perfumom.

Mnie się podoba oby tylko więcej nie paliło i nie gorzej od zwykłej mcv trzymało się drogi. Jestem wówczas jestem w stanie dopłacić bo lepiej to na podwórku wygląda, serio - jak moje "terenowe" Combo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Maniak - 2017-03-13, 07:33

Ciekawe jakie ceny będą za to podwyższone zawieszenie i plastiki. Przyznaje, że wygląda świetnie, ale pewnie najniższa wersja to będzie Laureate.
mojo - 2017-03-13, 08:22

Patrząc na różnice w Sandero pewnie jakieś 56-58 tys
Piitubski - 2017-03-13, 18:25

Dopłata za wersję Stepway w Sandero to 3700. Więc pomyliłeś się Kolego mojo o ok. 10 tysięcy złotych.
mojo - 2017-03-13, 19:55

Piitubski napisał/a:
Dopłata za wersję Stepway w Sandero to 3700. Więc pomyliłeś się Kolego mojo o ok. 10 tysięcy złotych.


Sandero dci jest droższe o 4700 lub 6000 (outdoor).
MCV dci 51400 .... no to się raczej nie pomyliłem :-D
Do tego MCV jest 4000 droższy od Sandero czyli nawet tce nie będzie taniej jak ok 50 tys.

No ale zobaczymy.

Piitubski - 2017-03-13, 21:18

Miałem na myśli wersję z silnikiem benzynowym tce, który na pewno lepiej się sprzedaje od dci.
Maniak - 2017-03-14, 09:25

mojo napisał/a:
Patrząc na różnice w Sandero pewnie jakieś 56-58 tys


Nie miałoby to racji bytu :-P

Docent - 2017-03-14, 18:44

Maniak napisał/a:
mojo napisał/a:
Patrząc na różnice w Sandero pewnie jakieś 56-58 tys


Nie miałoby to racji bytu :-P


Dzwonilem dzisiaj na Puławska w Warszawie, nie mają jeszcze cennika Logan MCV Stepway, kazali dowiadywać się pod koniec marca. A tymczasem w Austrii już dostępna:

https://www.cdn.daciagrou...L_Logan_MCV.pdf

Piitubski - 2017-03-14, 21:54

Z tego cennika wynika, że wersja stepway jest wyższa o 4 cm od zwykłego MCV. Prześwit przy załadowanym samochodzie: 174mm (stepway), 128mm (zwykły MCV).
mojo - 2017-03-14, 23:10

Czesi też już mają cennik na MCV Stepway https://www.dacia.cz/cont...n-mcv-price.pdf

W Polsce chyba Dacia ma za dużo fanów i dlatego może olewać :mrgreen:

Biorąc pod uwagę % różnice w cenie a te są porównywalne i w Austrii i w Czechach to polskie ceny będą:
tce90 51-52 tys
dci90 58-59 tys
Mam mieszane uczucia czy za te kilka wizualnych gadżetów będzie opłacało dopłacać.

Docent - 2017-03-15, 06:20

mojo napisał/a:

Mam mieszane uczucia czy za te kilka wizualnych gadżetów będzie opłacało dopłacać.


Wygląda, że cena faktycznie może zbliżyć się do 60k PLN, ale oprócz kilku dodatkowych plastików w tej cenie będzie bogatsze wyposażenie (np. Media Nav i czujniki parkowania). BTW przeliczając z czeskiego cennika np. za Stepway'a 1.5 dci wychodzi około 54k PLN.

gregorisan - 2017-03-15, 07:55

Docent napisał/a:
BTW przeliczając z czeskiego cennika np. za Stepway'a 1.5 dci wychodzi około 54k PLN.

Do tego trzeba dodać coś w okolicach 1 - 2 tysięcy złotych bo Dacia w Czechach zawsze była tańsza niż w Polsce.

mojo - 2017-03-15, 08:16

gregorisan napisał/a:
Docent napisał/a:
BTW przeliczając z czeskiego cennika np. za Stepway'a 1.5 dci wychodzi około 54k PLN.

Do tego trzeba dodać coś w okolicach 1 - 2 tysięcy złotych bo Dacia w Czechach zawsze była tańsza niż w Polsce.


Więcej, u nas najbogatsza dci to 51400 w Czechach 48000 to 3400 różnicy. Oni mają coś chyba z podatkami i dlatego bo u nas doją zdrowo :-D

Maniak - 2017-03-15, 08:37

gregorisan napisał/a:
Docent napisał/a:
BTW przeliczając z czeskiego cennika np. za Stepway'a 1.5 dci wychodzi około 54k PLN.

Do tego trzeba dodać coś w okolicach 1 - 2 tysięcy złotych bo Dacia w Czechach zawsze była tańsza niż w Polsce.


Rozumiem, że już na starcie wyposażenie będzie dobre, ale przy tej cenie jakoś mega popularny nie będzie. Będzie jak z Lodgy Stepway - rzadki widok na polskich drogach

gregorisan - 2017-03-15, 09:00

mojo napisał/a:
Oni mają coś chyba z podatkami i dlatego bo u nas doją zdrowo

Mają niższy VAT niż w Polsce. Co do cen Dacii w Czechach to jeszcze w połowie 2015 roku te ceny były niższe bo kurs złotówki był w stosunku do korony bardziej atrakcyjny. Ale tam ogólnie koncern Renault jest wyraźnie tańszy niż u nas.
Bywam w Czechach regularnie i niestety złote czasy się skończyły jeżeli chodzi o niskie ceny w Czechach - teraz to oni regularnie przyjeżdżają do nas ;-)

mojo - 2017-03-22, 21:15

Renault kpi sobie totalnie z polskich klientów.
Praktycznie w całej Europie dostępne są cenniki MCV Stepway (Czechy, Słowacja, Austria, Węgry) a w Austrii jest nawet konfigurator i to wszystko od ok 2 tygodni.
W Polsce? Nic, kilka zdjęć z enigmatycznie śmiesznym opisem. Pisałem o tym nawet na "Facebook -Dacia - wybieram mądrze" ale polecili te nic nie warce zdjęcia na dacia.pl co oznacza że czytać nawet nie potrafią ze zrozumieniem bo pytałem o cenniki.
Porażka takie podejście do klienta.

Docent - 2017-03-22, 21:51

mojo napisał/a:
Renault kpi sobie totalnie z polskich klientów.
Praktycznie w całej Europie dostępne są cenniki MCV Stepway (Czechy, Słowacja, Austria, Węgry) a w Austrii jest nawet konfigurator i to wszystko od ok 2 tygodni.
W Polsce? Nic, kilka zdjęć z enigmatycznie śmiesznym opisem. Pisałem o tym nawet na "Facebook -Dacia - wybieram mądrze" ale polecili te nic nie warce zdjęcia na dacia.pl co oznacza że czytać nawet nie potrafią ze zrozumieniem bo pytałem o cenniki.
Porażka takie podejście do klienta.


To zemsta za Caracale :mrgreen:

mojo - 2017-03-28, 21:03

Na "Dacia - wybieram mądrze" dostałem odpowiedz aby zadzwonić do dealera po ceny. Zadzwoniłem, może coś będą wiedzieć o cenach w Polsce za 1-2 miesiące. Kpina to Renault. Tak olewać Polaków to widać tylko Francuzi mogą.
eplus - 2017-03-28, 21:09

I pomyśleć, że nauczyliśmy ich jeść widelcem... :evil: :lol: :lol: :lol:
mojo - 2017-03-28, 21:20

eplus napisał/a:
I pomyśleć, że nauczyliśmy ich jeść widelcem... :evil: :lol: :lol: :lol:


Fakt, ślimaki ale to było przecież dla draki :mrgreen:

Docent - 2017-03-29, 05:11

mojo napisał/a:
Na "Dacia - wybieram mądrze" dostałem odpowiedz aby zadzwonić do dealera po ceny. Zadzwoniłem, może coś będą wiedzieć o cenach w Polsce za 1-2 miesiące. Kpina to Renault. Tak olewać Polaków to widać tylko Francuzi mogą.


Ja wczoraj dzwonilem na Pulawska w Warszawie, to kazali sie dowiadywac w pierwszym tygodniu kwietnia, ze moze byc juz cos wiadomo...

kozdron81 - 2017-03-29, 17:16

Cena DACIA LOGAN MCV STEPWAY już jest. wynosi 51 900 zł . Trzeba tylko wejść na konfigurator Logan MCV i zaznaczyć kolor Szary Iceland ;)
macko - 2017-03-29, 17:17

mojo napisał/a:
Na "Dacia - wybieram mądrze" dostałem odpowiedz aby zadzwonić do dealera po ceny. Zadzwoniłem, może coś będą wiedzieć o cenach w Polsce za 1-2 miesiące. Kpina to Renault. Tak olewać Polaków to widać tylko Francuzi mogą.



Tak, tak... moze jeszcze cos o widelcach...

Docent - 2017-03-29, 19:17

kozdron81 napisał/a:
Cena DACIA LOGAN MCV STEPWAY już jest. wynosi 51 900 zł . Trzeba tylko wejść na konfigurator Logan MCV i zaznaczyć kolor Szary Iceland ;)


Nu wot tiechnika! Tak jak podejrzewalem 1.5 dCi na full wypasie dojechal z cena do 60k... :(

GRL - 2017-03-29, 20:20

O dziwo popoprawiali konfigurator.
Cena startowa 49900zł za tce 90.
I (cholera jasna) ten największy brzydal Dacii coraz bardziej zaczyna mi się podobać :)

gregorisan - 2017-03-30, 07:00

GRL napisał/a:
Cena startowa 49900zł za tce 90

No i u nas znowu drożej niż w CZ :-/
W tym konfiguratorze chyba jest jakiś błąd bo auto jest zarówno na stalowych jak i aluminiowych felgach - ze zdjęć obstawiam na stalowe bo są takie same kołpaki jak u mnie .
Tak doposażona wersja Laureate to koszt 47560 - także dopłata za plastiki, większe koła i prześwit nie jest aż tak wygórowana :-)

mojo - 2017-03-30, 07:36

Mnie w 1.5 dci wyszło 58400 czyli 7 tys za te dodatki pseudo terenowe+MN+alu felgi+czujniki parkowania+obowiązkowy metalic.

Najlepsze jest to że na felgi 16 nakładają opony 185/65 R15 :mrgreen: dzięki czemu to auto będzie na prawdę wyjątkowe :mrgreen:

PiotrWie - 2017-03-30, 08:52

mojo napisał/a:
Mnie w 1.5 dci wyszło 58400 czyli 7 tys za te dodatki pseudo terenowe+MN+alu felgi+czujniki parkowania+obowiązkowy metalic.

Najlepsze jest to że na felgi 16 nakładają opony 185/65 R15 :mrgreen: dzięki czemu to auto będzie na prawdę wyjątkowe :mrgreen:

A jakim cudem im się mieszczą??? Wydaje mi się to fizycznie niemożliwe - założyć opony o średnicy wewnętrznej 15 cali na felgę 16 cali
A w Czechach jest taniej bo maja niższe podatki na samochody - ceny netto są na tym samym poziomie.

mojo - 2017-03-30, 15:00

PiotrWie napisał/a:
A jakim cudem im się mieszczą??? Wydaje mi się to fizycznie niemożliwe - założyć opony o średnicy wewnętrznej 15 cali na felgę 16 cali


Zapewne błąd w konfiguratorze ale w podsumowaniu są felgi 16 a opony 15 :mrgreen:

W cenniku w ogóle nic nie ma, chyba "na kolanie" to dodawali bo aż wstyd że pewnie jako ostatni w Europie dostaliśmy propozycję zakupu tego cuda :-D

GRL - 2017-03-30, 21:56

Hmm, przeleciałem po cennikach kilku stepway'ów i w sumie mam mieszane uczucia.
Z jednej strony w końcu MCV zaczyna wyglądać jakoś sensownie, przy cenie minimum 49990zł.
Z drugiej pojawia się na horyzoncie Lodgy Stepway 1.6 za 52100zł i to w wersji 7-mioosobiwej!
Gdyby ten pakiet oferowali również dla wersji 5-cioosobowej, to cena wynosiłaby zapewne 50100zł.
A przy takim zestawieniu MCV wygrywa tylko niższym spalaniem.
Natomiast "lodówka" ma w cenie chociażby podłokietnik i możliwość dokupienia "grzanych stołków".

route2000 - 2017-03-31, 07:44

Różnica jest też w pakowności. ;-)
gregorisan - 2017-03-31, 08:17

Ponoć koledze GRL, niezbyt zależy na pakowności bagażnika ;-)
Szkoda, że w przypadku wersji Stepway producent narzuca trochę MN i czujniki parkowania bo da się bez tego żyć a i cena byłaby bardziej atrakcyjna - no, ale koncern musi zarabiać a nie dogadzać klientowi ;-)

GRL - 2017-03-31, 09:28

gregorisan napisał/a:
Ponoć koledze GRL, niezbyt zależy na pakowności bagażnika ;-)

Mam takie jakieś szczęście, że nieważne jak duży mam bagażnik do dyspozycji, pakunek jest i tak 20% większy. :-D
Chyba muszę się z tym pogodzić i za ewentualnie zaoszczędzone pieniądze z mniejszego samochodu po prostu parę razy w roku zamówić u kogoś transport za 50zł.

Tyle, że opierając się na moim wywodzie z wczoraj, zaczynam wątpić czy np. MCV Stepway jest na pewno tańszy od Logdy Stepway.
2200 różnicy, ale dodatków (tak, tak, wliczając wielkość bagażnika) jest więcej nawet w serii.

Docent - 2017-03-31, 19:06

mojo napisał/a:
W cenniku w ogóle nic nie ma, chyba "na kolanie" to dodawali bo aż wstyd że pewnie jako ostatni w Europie dostaliśmy propozycję zakupu tego cuda :-D


W cenniku już dołożyli wersję Outdoor. Otrzymałem dziś informację od jednego z dealerów, że produkcja Logan MCV Outdoor rusza w poniedziałek w nowej fabryce w Maroku, co wydłuża czas realizacji zamówienia do 4 - 5 miesięcy, ze względu na transport drogą morską. Czas ten może być krótszy w zależności od zamówionej wersji. Ja interesowałem się 1.5 DCi na full wypasie w kolorze "szary island". Masakra jakaś... Samochód marzeń to nie jest, a tu tyle czekania ;-)

mojo - 2017-03-31, 20:42

Docent napisał/a:
Ja interesowałem się 1.5 DCi na full wypasie w kolorze "szary island". Masakra jakaś... Samochód marzeń to nie jest, a tu tyle czekania ;-)


Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.
Sam jestem poważnie zainteresowany tylko do końca roku mam w firmie Combo z uwagi na rozliczenia podatkowe. Pomimo że wizualnie ten outdoor jest ciekawszy to nie wiem czy rozsądniejszą wersją nie będzie jednak zwykły mcv.

Docent - 2017-03-31, 20:53

mojo napisał/a:
Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.


Nie wiadomo kiedy wersja Outdoor trafi do salonów jako auta demo. Na początek zamierzam się przejechać zwykłym MCV, bo nie miałem wcześniej tej przyjemności, więc zobaczymy. Swoją drogą ciekawe jak ma się np. zwykłe Sandero do Sandero Stepway? Czy Stepway w tym przypadku ma bardziej miękkie zawieszenie? Czy ktoś jeździł obiema wersjami i może ocenić?

mojo - 2017-03-31, 21:22

Docent napisał/a:
mojo napisał/a:
Ja bym się jednak najpierw tym autem przejechał bo jak pisałem - jeżeli nie utwardzili zawieszenia to skoro buja zwykłym to tu będzie co najmniej nieciekawie a z uterenowieniem to te bajery nie mają nic wspólnego.


Nie wiadomo kiedy wersja Outdoor trafi do salonów jako auta demo. Na początek zamierzam się przejechać zwykłym MCV, bo nie miałem wcześniej tej przyjemności, więc zobaczymy. Swoją drogą ciekawe jak ma się np. zwykłe Sandero do Sandero Stepway? Czy Stepway w tym przypadku ma bardziej miękkie zawieszenie? Czy ktoś jeździł obiema wersjami i może ocenić?


Czytałem na jakimś forum (nie pamiętam na jakim niestety) wypowiedz człowieka, że jego Sandero Stepway nie trzyma trakcji jak on uważa, że powinien. Serwis (chyba nieoficjalnie) powiedział mu że to zawieszenie zostało niejako "sztucznie" podwyższone i żeby się nie dziwił. Biorąc pod uwagę, że to auto budżetowe to jakoś mnie to nie dziwi. Z resztą ... sam mam Combo w takiej niby uterenowionej wersji i powiem szczerze że poza wyglądem to jest to samo co zwykłe osobowe Combo :mrgreen: Mało tego: te wszystkie plastikowe bajery imitujące zabezpieczenia w terenie pękają przy jakiejkolwiek próbuje wykorzystania ich jako zabezpieczenia :mrgreen: Generalnie: tylko wygląd i nic poza tym.

edit
Tak , tak ta sławetna wyższa wysokość :mrgreen: Tylko co to da? Jak się jeździ po terenie gdzie liczy się prześwit to ten teren w pewnych porach roku będzie błotnistym bajorkiem i się i tak po nim z takim napędem nie przejedzie a jak się tymi srebrniutkimi bajerami pod zderzakiem po czymś przejedzie to to wszystko zaraz popęka od spodu, itd itd

robk1 - 2017-03-31, 22:04

mojo napisał/a:
Tak , tak ta sławetna wyższa wysokość Tylko co to da? Jak się jeździ po terenie gdzie liczy się prześwit

Ja na ten przykład stałem się posiadaczem stepway ponieważ właśnie ze względu na wysokość nie boi się krawężników, mogę bez obaw wjechać na działkę (łąkę) przejechać leśną dróżką czego nie mogłem (lub musiałem extremalnie skupić uwagę) laguną z prześwitem ok. 12 cm i dużym rozstawem osi gdzie załadowany duży bagażnik i kolczatka przy stacji paliw przy przekroczeniu prędkości toczenia (ok 3 km/h) oznaczała kontakt z ww kolczatką i tąpnięcie o próg. A do jazdy w terenie to polecam Land Rover Defender wersja krótka (90) z lat 2000 blokady, reduktor fajny motor na ropę, bardzo odporny na warunki extremalne, miałem okazję pojeździć takim w trudnych warunkach, dużo wody, grzązki piach, duże kamienie, tańszy zamienik to nasz Tarpan Honker, ale do niego trzeba znać się na mechanice i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na serwis

Docent - 2017-04-01, 09:28

mojo napisał/a:
Mało tego: te wszystkie plastikowe bajery imitujące zabezpieczenia w terenie pękają przy jakiejkolwiek próbuje wykorzystania ich jako zabezpieczenia :mrgreen: Generalnie: tylko wygląd i nic poza tym.


Jestem świadomy, ze to nie auto terenowe i że te plastiki są badziewiarskie. Zależy mi tylko na podwyższonym aucie, żebym nie musiał się zastanawiać za każdym razem, czy zostawię miskę olejową na studzience, czy zderzak na krawężniku, wszak tuskostrady mamy jakie mamy.

arnold - 2017-04-01, 17:35

Zwykły MCV też jest na słowiańskie drogi ze swoim prześwitem.
Maniak - 2017-04-07, 09:38

arnold napisał/a:
Zwykły MCV też jest na słowiańskie drogi ze swoim prześwitem.


W końcu samochód robiony dla krajów rozwijających się, gdzie drogi to kwestia umowna. Tylko brak 4x4 może zniechęcić.

arnold - 2017-04-07, 14:58

Ja sobie chwalę tą ceche. Dzielność na słabych drogach wygrywa z niedostatkami tego zawieszenia. Mimo wszystko, zwykły MCV jest jakimś kompromisem i da się tym normalnie jeździć.
gregorisan - 2017-04-09, 09:12

arnold napisał/a:
Ja sobie chwalę tą ceche. Dzielność na słabych drogach wygrywa z niedostatkami tego zawieszenia.

Potwierdzam - też lubię tę swoją "łajbę" jak pływa po tych naszych kartofliskach ;-)

Docent - 2017-04-12, 06:39

Zamówiłem wczoraj MCV Outdoor 1.5 dCi w salonie w Warszawie (Al. Jerozolimskie). Auto doposażyłem we wszystko oprócz rozszerzenia map i skórzanej tapicerki. Kolor szary islande. Odbiór za 2 miesiące. Rabat niewielki - ok. 1400 złotych od ceny z konfiguratora plus dodatkowy komplet dywaników gumowych z wysokimi brzegami. Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamówił już MCV Outdoora?
mojo - 2017-04-12, 15:55

Docent napisał/a:
Zamówiłem wczoraj MCV Outdoor 1.5 dCi w salonie w Warszawie (Al. Jerozolimskie). Auto doposażyłem we wszystko oprócz rozszerzenia map i skórzanej tapicerki. Kolor szary islande. Odbiór za 2 miesiące. Rabat niewielki - ok. 1400 złotych od ceny z konfiguratora plus dodatkowy komplet dywaników gumowych z wysokimi brzegami. Czy ktoś z szanownych forumowiczów zamówił już MCV Outdoora?


Woow super, tak bez jazdy próbnej - pełen szacun :-D . Ile to wyszło?

Docent - 2017-04-12, 17:03

mojo napisał/a:
Woow super, tak bez jazdy próbnej - pełen szacun :-D . Ile to wyszło?


Przejechałem się Sandero Stepway, zakładam że auta będą podobnie się zachowywać. Wyszło po rabacie 58,600 złotych.

Lukasz - 2017-04-12, 18:01

O, to ja będę szybszy, zamówiona ta sama konfiguracja (wszystko oprócz pakietu skórzanego i map rozszerzonych) tylko silnik benzynowy, nie diesel. A, felgi stalowe, kolor Szary Iceland
Zamówienie 6 IV, planowany odbiór przed 15 maja. Cena 54000 z wliczonym pakietem serwisowym na 5 lat. Dodatkowo dałem "sam sobie" kupon Ambasador - będę miał 800 zł do wydania na następny serwis Lodgy.

Samochód (dla żony) kupiłem od tego samego dealera... przez telefon ;), wogóle nie byłem w salonie, wszystko mejlem/telefonicznie na razie. Lodgy jeździ dobrze, to i MCV będzie ;)

Przy okazji pytanie: czy te 800 zł z Ambasadora trzeba wydać "na raz", czy można na raty, i ile czasu jest na wykorzystanie tego? Mam plan, żeby pojechać Lodgy na serwis (już będzie 80.000.... ) z własnymi częściami/olejem a robociznę opłacić z Ambasadora a resztę zostawić na następny "duży" serwis po 5 latach/100.000.

Docent - 2017-04-13, 05:22

Lukasz napisał/a:
O, to ja będę szybszy, zamówiona ta sama konfiguracja (wszystko oprócz pakietu skórzanego i map rozszerzonych) tylko silnik benzynowy, nie diesel. A, felgi stalowe, kolor Szary Iceland
Zamówienie 6 IV, planowany odbiór przed 15 maja. Cena 54000 z wliczonym pakietem serwisowym na 5 lat. Dodatkowo dałem "sam sobie" kupon Ambasador - będę miał 800 zł do wydania na następny serwis Lodgy.


Rzeczywiście wersja benzynowa byłaby szybciej (na połowę maja), ale ja jestem miłośnikiem diesli (w benzynie było jedynie moje pierwsze auto - PF126p) i dużo jeżdżę. Poza tym przejechałem się demonstracyjnym Sandero Stepway 90 TCe, gdzie komputer pokazywał średnie spalanie 9.0 l/100km, to sie troche wystraszyłem (choć raporty spalania na tym forum podają dużo mniejsze wartości). Dostałeś dobrą cenę jak z pakietem przeglądów. Kupon ambasador załatwiałeś przez salon, czy dzwoniłeś na infolinię? Poza tym da się to załatwić bez numeru VIN samochodu?

Lukasz - 2017-04-13, 06:19

Cytat:
Kupon ambasador załatwiałeś przez salon, czy dzwoniłeś na infolinię? Poza tym da się to załatwić bez numeru VIN samochodu?


Załatwiałem przez dealera, podesłałem mu mejlem zrzut ekranu z kuponem. Dla jasności: to będzie nasza druga Dacia, mamy już Lodgy jako "główny" samochód i jej VIN znam od 3,5 roku, MCV będzie dla żony.

Rabatu pewnie dostałem ok. 1200 zł, (750 "gotówką + podłokietnik i dywaniki za 0 zł) ale nie jestem z tych, co za dodatkowe 200 zł będą jeździli przez pół polski po samochód, stawiam na wygodę - jak dobrze pójdzie, to odwiedzę dealera 2x: żeby podpisać kwity do kredytu 50/50 i dać pełnomocnictwa do rejestracji i drugi raz odebrać samochód.

GRL - 2017-04-13, 09:03

Stojąc na straży cenników :lol: chciałbym dodać jedną kwestię, której chyba jeszcze nikt nie poruszył.

Ceny Sandero tce rozkładają się następująco:
- zwykłe Laureate - 41900
- Stepway Laureate - 45600 (+3700)
- Stepway Outdoor - 46900 (+5000)

Ceny MCV tce rozkładają się następująco:
- zwykłe Laureate - 44900
- Stepway Outdoor - 49900 (+5000)

I tutaj wychodzi mroczna strona cennika - brak MCV Stepway Laureate za 48600zł. :)
Niby różnica w kosztach niewielka, ale niektórym ludziom ekran dotykowy oraz czujniki parkowania są zbędne.
A tymczasem w UK jest możliwość zakupu tańszej wersji.

mekintosz - 2017-04-15, 10:06

Poza tym brak koloru czerwonego dla wersji outdoor, brak silnika 1.2 tce. Jedyny sensowny 1.5 dci 90 KM. Mimo zmierzchu ery diesli koszt 58 tyś zł. Kurcze czy tylko ja odczuwam niedosyt ?
mojo - 2017-04-15, 12:02

Odnośnie koloru właśnie to w tym cenniku jest marketingowe przekłamanie bo z tego co sprawdzałem nie ma możliwości zamówienia Outdoor'a bez lakieru metalik czyli tak naprawdę mamy 58400,00 bazowo za 1.5dci i to bez nawet szyb elektrycznych z tyłu i felg aluminiowych bo w standardzie są stalowe - strukturalne z tego co widzę.
Plastykowych pierdół nie liczę więc zostaje prześwit, który wg mnie jest jak kwiatek do kożucha przy tym napędzie.
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest jednak Laureate z dci i metalikiem za 53400,00. Dokupić do tego jakieś przyzwoite, indywidualne alusy za ca 2000-2500 wyjdzie ca 56000, 00 vs 61000,00.
Wątpię też aby te dodatkowe 5000,00 dało się odzyskać przy odsprzedaży w przyszłości :-)

Docent - 2017-04-15, 12:30

mojo napisał/a:
nie ma możliwości zamówienia Outdoor'a bez lakieru metalik


Biały kolor jest dostępny, trzeba tylko odpowiednio pożonglować opcjami w konfiguratorze. Mi zależało na zwiększonym prześwicie i kołach 16". Wygląd ma też bardziej bojowy i wierzę, że to pomoże w przyszłości łatwiej auto sprzedać. Poza tym jak to mówią "kto bogatemu zabroni" 😃

mojo - 2017-04-15, 15:24

Docent napisał/a:
Biały kolor jest dostępny, trzeba tylko odpowiednio pożonglować opcjami w konfiguratorze.


Masz rację. Jak w pierwszych dniach sprawdzałem to były tylko 3 i wszystkie metaliki.
Ja nie neguję, że wizualnie jest fajniejszy przynajmniej dla mnie od zwykłego tylko z drugiej strony jak się na Dacie zdecyduje to nie dla bajeru :mrgreen:
Bardzo też jestem ciekaw jak zestrojono zwieszenie bo jednak wyższe auto wymaga lepiej dobranej charakterystyki. Tu może by się wypowiedzieli admini, którzy z Dacią są związani zawodowo.

DrOzda - 2017-04-15, 17:29

Hmm chyba żaden z adminów nie ma nic wspólnego z "zawodowstwem"
Marek1603 - 2017-04-15, 18:39

Żaden z Adminów nie jest związany zawodowo z Dacią. Przynajmniej z tego co mi wiadomo. Tylko prywatnie.
mojo - 2017-04-16, 02:04

DrOzda napisał/a:
Hmm chyba żaden z adminów nie ma nic wspólnego z "zawodowstwem"


A grupa "zawodowcy" na forum ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dobra nie ważne co kto robi ważne, że jak wie jakie modyfikacje w zawieszeniu to niech napisze.

mojo - 2017-07-21, 16:52

Widziałem dziś mcv stepway w realu na ulicy w Wawie. Przez te fabryczne felgi wygląda to fatalnie, tak jakby od mniejszego auto przerzucono i nieudolnie podwyższono zawieszenie. Uważam, że auto fajne ale koła powinny być na równi z obrysem i do tego większe.
laisar - 2017-07-21, 21:09

mojo napisał/a:
A grupa "zawodowcy

Marek1603 jest jej członkiem jako jej forumowy moderator, nie jako faktyczny motoryzacyjny czy daćkowy zawodowiec.

mojo napisał/a:
koła powinny być na równi z obrysem

Z obrysem czego???

Cytat:
do tego większe

Prześwit to nie wszystko. Koła o większej średnicy całkowitej mogą się po prostu nie zmieścić ze względu na płytkość wnęk kół i haczenie przy skręcie. A nie bardzo można z kolei zwiększyć rozstaw kół, bo nie mogą wystawać poza błotniki. A nowe błotniki, to jeszcze wyższa cena i kolejne mojoczenia na nią... (;

kicpra - 2017-07-21, 21:44

Wg mnie te felgi dają dużo na plus, ale zdążyłem już zauważyć, że jednak combo arizona nie ma sobie równych :lol: .
mojo - 2017-07-25, 16:38

kicpra napisał/a:
ale zdążyłem już zauważyć, że jednak combo arizona nie ma sobie równych :lol: .


A gdzie ja tak "chłopaku" napisałem. W ogóle nie napisałem nigdzie o wyższości Combo nad innymi autami. Kiedyś zadałem pytanie odnośnie parametrów silnika 1.7 cdti i 1.5 dci.
Mam taką prośbę (bo nie lubię gnojowatach leszczy) zacytuj gdzie ja piszę o Combo przedstawiając to auto jako lepsze od Dacii.
Do dzieła !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group