DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Galeria naszych samochodów - Logan MCV II
Datex - 2017-11-22, 19:59 Temat postu: Logan MCV IIWitam,
Po niecałych 2 miesiącach od zamówienia, dzisiaj odebrałem swojego Logana. Z wyposażenia jest to wersja Laureate + kilka dodatków (felig alu, tempomat, podłokietnik, lakier metalic). Samochód kupiłem w ciemno - bez jady próbnej, bez oglądania, na podstawie recenzji w internecie i opinii z forum. Mniej więcej tego się po aucie spodziewałem.
Na początek pozytywne zaskoczenia:
- spodziewałem się gorszego wyciszenia - jest na prawdę ok biorąc pod uwagę cenę auta,
- dynamika jazdy na zadowalającym poziomie chodź nie męczę jeszcze silnika - to po dotarciu,
- precyzja dźwigni zmiany biegów nieco lepsza niż moje oczekiwania,
- pełen bak LPG za 55 zł :) - moje pierwsze auto z LPG,
- jakość wykończenia i spasowania plastików w środku również na +. Wdaje mi się że wnętrze w Talismanie czy w Kadjarze bardziej trzeszczy.
- dosyć cicha praca zawieszenia
Nieco na minus:
- spodziewałem się nieco bardziej miękkiego zawieszenia, (za to na + prowadzenie - myślałem że będzie gorzej)
- spodziewałem się nieco więcej miejsca na nogi kanapie,
- nieco głośne wtryskiwacze LPG,
- panicznie reagujące ESP,
Puki co zrobione ledwo 50 kilometrów także opinie tak na gorąco :)
Dodatkowy + za obsługę w salonie Dacia Sopot - obecność w salonie ograniczona do minimum oraz wymiana opon na wielosezonowe za darmo :)
Samochód kupiłem w ciemno - bez jady próbnej, bez oglądania, na podstawie recenzji w internecie i opinii z forum.
Trzeba mieć jaja aby tak zrobić Nie miałeś jakiś obaw, że auto nie spodoba się Tobie?
Kolor mój ulubiony, chyba w czerwieni wygląda najkorzystniej. 55zł gazu to tylko 25l LPG - tankowanie w mieście co 250km?SVENSON - 2017-11-22, 21:31 Ładny samochód :)mojo - 2017-11-22, 21:39 Super Taki właśnie kolor wybiorę jak będę zamawiał. Jedno co bym zrobił to nie brał tych alu felg Dacii tylko sam dobrał coś innego np czarno-czerwone albo czarne.Datex - 2017-11-22, 22:25
luckyboy napisał/a:
Trzeba mieć jaja aby tak zrobić Nie miałeś jakiś obaw, że auto nie spodoba się Tobie?
Jakaś tam niepewność była ale autko się podoba więc się udało :)
luckyboy napisał/a:
Kolor mój ulubiony, chyba w czerwieni wygląda najkorzystniej.
Niestety nie ma flame red w gamie kolorów jak ma to miejsce np. w Kadjarze ale ta czerwień też nie jest najgorsza :)
luckyboy napisał/a:
55zł gazu to tylko 25l LPG - tankowanie w mieście co 250km?
Dopiero pierwsze tankowanie, chodź na wskaźniku paliła się już czerwona dioda więc pewnie dużo więcej nie wejdzie - szkoda. Faktycznie zbiornik mógł by być większy.
mojo napisał/a:
Jedno co bym zrobił to nie brał tych alu felg Dacii tylko sam dobrał coś innego np czarno-czerwone albo czarne.
W sumie się jakoś nie zastanawiałem... Pomyślimy jak mi się znudzi :)kicpra - 2017-11-22, 22:42 Wrzuć fotkę jak wygląda podłokietnik .Datex - 2017-11-24, 07:02
kicpra napisał/a:
Wrzuć fotkę jak wygląda podłokietnik .
Zwykły rozkładany przymocowany do fotela kierowcy.Datex - 2017-11-25, 20:14 Spalanie w trybie mieszanym puki co 8.4 litra LPG.SVENSON - 2017-11-25, 20:29 Mnie spalanie na pierwszym zbiorniku wyszło 5,9 PB bez ECO
Teraz testy LPGkicpra - 2017-11-25, 22:19
Datex napisał/a:
kicpra napisał/a:
Wrzuć fotkę jak wygląda podłokietnik .
Zwykły rozkładany przymocowany do fotela kierowcy.
Dzięki, a czy masz schowek w podłokietniku ?Datex - 2017-11-26, 07:07 kicpra, schowka brak.kicpra - 2017-11-26, 11:36 Ja żałuję, że nie dopłaciłem do niego, ale niedługo i tak go kupię .Datex - 2017-12-29, 23:28 Pierwsza traska zrobiona. - Gdańsk - Wawa autostradami.
Spalanie przy 140 (GPS) - niecałe 12l LPG
Spalanie przy 130 (GPS) - niecałe 10l LPG - i taka jest chyba najlepsza prędkość przelotowa dla tego auta, hałas i obroty silnika w granicach rozsądku (3,5 tyś. obr.)
Vmax 178 (GPS) po płaskim.
Zaraz po nowym roku traska do Niemiec ~2000km w 2 dni. Przejściówki do LPG zakupione.
Na liczniku puki co 3700km.SVENSON - 2017-12-30, 01:34 Po kilku zbiornikach LPG wychodzi 7 - 7.5 w mieszanym
Gdzie na trasie 130 na tempomacieDatex - 2017-12-30, 08:28
Cytat:
Po kilku zbiornikach LPG wychodzi 7 - 7.5 w mieszanym
Gdzie na trasie 130 na tempomacie
W trybie mieszanym mam dokładnie takie same wyniki. Jednak autostrada onlny przy 136 na tempomacie to niecałe 10l LPG. Niestety trzeba często szukać stacji - co 250-280 kilometrów.SVENSON - 2017-12-30, 10:10 To i tak w przeliczeniu od 3 do 5 litrów PB Datex - 2017-12-30, 11:47
SVENSON napisał/a:
To i tak w przeliczeniu od 3 do 5 litrów PB
Aczkolwiek w porównaniu do Diesla nie wychodzi już tak różowo :)
E200d przy tej prędkości to spalanie w granicach 5 litrów, podobnie Talizman a zasięgi tych auto duuuużo lepsze. No ale cóż, to tylko Dacia :)mojo - 2017-12-30, 12:32 W życiu nawet diesel przy 130-140 nie wyrobi się w 5 litrach choć wole "d" niż "e". Jak weźmie ok 7 to będzie dobrze.
Datex - 2017-12-30, 14:47 Talizman w wersji 130 konnej z manualem schodzi do tych wartości, max 5,5
Podobnie E klasa https://youtu.be/38vqdzA5vpw
Przy 140 mamy spalanie 5.8 litra a tu jest jeszcze 4matic. Z napędem na tył przy prędkości 130 można liczyć na spalanie nawet poniżej 5.mojo - 2017-12-30, 19:14 No to jestem w szoku odnośnie tego Merca. Nie myślałem ze może być takie małe.
Tak więc zamiast Dacii nawet z lpg nie należy kupować a tylko Mercedesa i raczej to nie ulega wątpliwości.jas_pik - 2017-12-30, 19:40 Nie chce mi się wierzyć . Przejechałem około 1000 km kilka dni temu Koleosem 1,9 dCi ( 4x4) automat .
rzeczywiste spalanie to dokładnie 8 litrów w trybie Eco ( średnio jechałem z prędkościami 130 km/h ) . Samochód 2 miesięczny z przebiegiem 4000 km czyli wstępnie dotarty . Oczywiście widziałem niższe spalanie - ale przy prędkościach poniżej 100 km/h.
Obroty przy 130 km/h to około 2000 - skrzynia automat 7 biegowa .mojo - 2017-12-30, 20:31 Film podany więc raczej to nie ściema.jas_pik - 2017-12-30, 21:30 Takich filmików mógłbym zrobić dowolna ilość.
Jakie zuzycie mam pokazać w Dusterze 1,5dCi w wersji 4x4 ?
Chcesz 5 l/100 km czy 10 l/100km ?
Prawdziwe z 80 kkm to 6,5 l/100km średnie , w lecie 6 w zimie 7 .
Z życia a nie bajek dla łatwowiernych Marckok - 2017-12-30, 21:50 Logan MCV 1.5 dCi 90 KM palił przy prędkościach autostradowych (140 km/h) około 6,5 - 7 l ON/100 km zależnie od tego jak wiał wiatr
przy 150 km/h spalanie wzrastało o 0,5 - 1 litra
aktualny Peugeot 308 SW 1.6 HDi 92 KM spala na autostradzie również około 6-6,5 l ON/100 km (auto jest nieco niższe niż Logan i bardziej opływowe)
też nie wierzę w takie wyniki jak 5 l / 100 km na autostradzie
mojo napisał/a:
W życiu nawet diesel przy 130-140 nie wyrobi się w 5 litrach choć wole "d" niż "e". Jak weźmie ok 7 to będzie dobrze.
matucha - 2017-12-30, 22:01
jas_pik napisał/a:
Nie chce mi się wierzyć . Przejechałem około 1000 km kilka dni temu Koleosem 1,9 dCi ( 4x4) automat .
rzeczywiste spalanie to dokładnie 8 litrów w trybie Eco ( średnio jechałem z prędkościami 130 km/h ) . Samochód 2 miesięczny z przebiegiem 4000 km czyli wstępnie dotarty . Oczywiście widziałem niższe spalanie - ale przy prędkościach poniżej 100 km/h.
Obroty przy 130 km/h to około 2000 - skrzynia automat 7 biegowa .
Dużo trochę. Z pół litra więcej to mi spala Renault Master 2.3 dci L4H2 ( blaszak ).Datex - 2017-12-31, 00:13 Ja nikogo nie zamierzam przekonywać na siłę do wyników spalania w trasie jakie uzyskiwałem podanymi autami. Wiem ile mi palił :) E 200d przy 200 km/h (gps) zamyka się w 10 litrach. Jest to najekonomiczniejsze auto jakim jechałem w trasę. Jak będę jechał E klasą w trasę nagram film ze spalania przy 130.
Co jak co ale diesle (jak i benzyny) w naszych Daciach są jednak parę generacji do tyłu jeśli chodzi o efektywność. Inna sprawa że nie sa też to auta stricte autostradowe.jas_pik - 2017-12-31, 00:38
Datex napisał/a:
przy 200 km/h (gps) zamyka się w 10 litrach..
Piszesz o spalaniu chwilowym.
Zrób 1000 km przy prędkości 200 km/h (może być licznikowym a nie GPS i oczywiście nie w PL ) i podaj ile paliwa zużyłeś na takiej trasie i wylicz śrennią.
Co do spalania Koleosa - przejechałem nim 1000 km na trasie Niemcy - Szwajcaria- Francja - Niemcy wszędzie jadąc autostradami z ograniczeniami W Szwajcarii i Francji znanymi zaś przez Niemcy jechałem równo ze wszystkimi na lewym pasie . Średnia z tej trasy wyszła 130 km/h stąd takie spalanie .Nie dziwię się że duży Master pali tylko pół litra więcej bo nie jeździ z takimi średnimi prędkościami na takich trasach.
Co do Twojej uwagi że są parę generacji do tyłu - ale do czego to odnosisz?
Przecież te same silniki są w innych pojazdach koncernu Renault i Nissan a lada chwilę i Mitsubishi.
Dla mnie Diesle od Renault są o klasę do przodu w stosunku do innych koncernów które maja silniki z AdBlue - bo to był chyba największy skok o kilka długości w tył zrobiony przez kilka koncernów ( na razie miałem tylko do czynienia z PSA w tym względzie).wuju - 2017-12-31, 10:44
Cytat:
Co jak co ale diesle (jak i bęzyny) w naszych Daciach są jednak parę generacji do tyłu jeśli chodzi o efektywność. Inna sprawa że nie sa też to auta stricte autostradowe.
Mercedes Citan ma diesla od Renault.kicpra - 2017-12-31, 11:18 Bo Citan to taki Mercedes...wuju - 2017-12-31, 11:26 Nie chodzi mi o to jaki z Citana jest Mercedes ale raczej to że silniki diesla Renault to nie przedwczorejsza technika jak starał się udowodnić mój przedmówca.Datex - 2018-01-04, 12:29 2046km w 2 dni zrobione.
Vmax osiągnięty podczas 20 minut jazdy z pedałem w podłodze - 182km/h (gps) a więc ciut więcej jak deklaruje producent. O dziwo przy tej prędkości hamulce jeszcze w miarę działają :)
Mimo naprawdę szybkiej jazdy Dacia nie zjadła ani grama oleju. Spalanie 9,5-10,5 l/100km LPG przy trzymaniu około 130 km/h (GPS).
Co ważne instalacja LPG jest dobrze dobrana do auta. Nie występuje zjawisku dotrysku paliwa przy dużym obciążeniu. Średnie spalanie benzyny na ostatnie 4k km to 0,8 l/100km.
Na liczniku obecnie 5848km
Kilka uwag:
Światła jak na zwykłe halogeny są na prawdę ok.
Wygniata mi się już wgłębienie w podłokietniku. Będzie trzeba reklamować na pierwszym przeglądzie.
Pierwsze foto z podróży - port kontenerowy w BremerhavenDatex - 2018-02-22, 18:15 W równo 3 miesiące po odbiorze, gdzieś na A1, na liczniku Daćki pojawiło się 10 tyś km.
Niepokoi mnie głośna praca skrzyni biegów. Praktycznie do 4 biegu włącznie słuchać skrzynie, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Czy też tak macie?Dar1962 - 2018-02-22, 19:09 skrzynie dacii generalnie są dość hałaśliwe, więc zapewne TTTMkicpra - 2018-02-22, 19:26 Też to zauważyłem, zgłosiłem jako usterkę, ale serwis stwierdził , że to normalna prAca skrzyni.
Jak powiedziałem, że mój Golf mk2 29 letni miał ciszej pracującą skrzynie, to mechanik stwoerdził, że nie można porównywać tych 2 aut, bo wtedy była inna technologia produkcji :D!
Śmiałem się w głowie z niego :D
A na koniec wywodu dorzucił, że mój Golf to przecież ważył prawie 2 razy tyle co MCV.
Prawda jest taka, że ważył chyba setkę mniej niż MCV :D.Datex - 2018-03-20, 19:32 Na dach wpadł bagażnik rowerowy Aguri. Całość aluminiowa, wyprofilowana w celu możliwie niskiego umiejscowienia roweru na dachu.
arczi_88 - 2018-03-20, 20:12 Widzę poprzeczki też Aguri. Też je mam ale chyba nie do końca przemyślałem ten zakup kierując się wyglądem (fakt faktem ładne, niskie) jak baba jakaś. Często na dachu mam drabinę a na tym bagażniku nie można ładować od samego brzegu tylko przesuwać bliżej środka dachu a w tym znowu antena przeszkadza. I tak mogłem dać stówkę mniej i kupić od Renault xDDDymek - 2018-03-21, 09:45
Datex napisał/a:
Niepokoi mnie głośna praca skrzyni biegów. Praktycznie do 4 biegu włącznie słuchać skrzynie, zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Czy też tak macie?
Wsłuchałem się ostatnio. Skrzynie chyba mamy te same? Ja słyszę pracę skrzyni na 4 biegu podczas hamowania silnikiem, na innych biegach nie słyszę albo nie nie umiem tego zidentyfikować na tle pracy silnika i szumu opon zimowych. No, ale nie mam jeszcze 4 tys km, więc może będzie gorzej Pawlik84 - 2018-03-21, 09:58 Ups... to nie jest dobra informacja... może coś z łożyskami, ale w nowym aucie :( tak szybko?
Ale to jest jakiś doraźny szum, czy coś co zaraz zacznie przypominać wycie? Jest to wyczuwalne jest dyskomfort?Dymek - 2018-03-21, 10:23
Pawlik84 napisał/a:
Ups... to nie jest dobra informacja... może coś z łożyskami, ale w nowym aucie :( tak szybko?
Ale to jest jakiś doraźny szum, czy coś co zaraz zacznie przypominać wycie?
Nie- absolutnie żadne wycie, na pewno bym tego nie zauważył, gdybym się nie zaczął specjalnie wsłuchiwać po przeczytaniu kilku wpisów, takich jak powyżej. Słychać "coś" delikatnie w pewnym wąskim zakresie prędkości samochodu, tylko podczas hamowania silnikiem na 4 biegu. Zakładam, że taka jest po prostu "uroda" tych skrzyń- zresztą w porównaniu do poprzednio użytkowanych przeze mnie samochodów praca skrzyni a już szczególnie sama zmiana biegów w Sandero to po prostu bajka. Datex - 2018-03-22, 06:55 Dymek, skrzynie mamy te same. U mnie występuje przy hamowaniu słyszalne buczenie - na pewno nie żadne głośne wycie. Ale może po prostu jestem przewrażliwiony...
U mnie zaczynają się inne kłopoty. Samochód potrafi zgasnąć (nie z powodu SS) albo losowo odciąć kompletnie moc na kilka sekund. Puki co auto na przestrzeni około 2 tyś km. zgasło 4 razy po czym od razu z pomocą rozrusznika momentalnie odpaliło automatycznie. No i raz (wczoraj) kompletnie odcięło moc na jakieś 3 sekundy na 2 biegu podczas ruszania ze skrzyżowania. Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.Marek1603 - 2018-03-22, 07:03
Datex napisał/a:
Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.
To takie coś jest w dacii?
Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.Datex - 2018-03-22, 07:10
Marek1603 napisał/a:
[quote:e1b9c32fac="Datex"]Z moich obserwacji wynika, że ma to miejsce gdy aktywowany zostaje system odzysku energii z hamowania. Gdy ten system nie jest aktywny to wszystko działa w porządku.[/quote:e1b9c32fac]
To takie coś jest w dacii?
Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.
Oczywiście
Gdy system jest aktywny dochodzi do zwiększonego obciążenia alternatora podczas hamowania silnikiem. Najlepiej widać to po napięciu w instalacji elektrycznej. Podczas jazdy napięcie w instalacji jest utrzymywane w okolicach 12-12,5V, podczas hamowania z odzyskiem energii napięcie rośnie do nawet ponad 15V. Czuć gdy system się załącza - hamowanie "silnikiem" jest wtedy nieco mocniejsze.
Z tego co obserwuję to system aktywuje się podczas miejskiej jazdy z włączonymi jedynie światłami do jazdy dziennej i temperaturze od około 0 stopni w górę.
Nie wiem które dokładnie silniki w Daci mają ten system na pokładzie. 0.9 TCe na pewno taki system ma.Datex - 2018-03-22, 07:17 Generalnie jest najprawdopodobniej tak - jeżeli Dacia ma na pokładzie system Start Stop, ma również hamowanie regeneracyjne oraz możliwość załączenia trybu ECO przyciskiem.Dymek - 2018-03-22, 10:48 Datex - skąd masz te newsy? Jeśli napięcie normalnie utrzymuje do 12,5V, to akumulator nie jest praktycznie ładowany. Z kolei 15V zaczyna być niezdrowe np. dla żarówek. Jak to niby działa w praktyce? Czy przyspieszamy, czy hamujemy silnikiem- energia i tak pochodzi tylko z alternatora.gregorisan - 2018-03-22, 11:12 W moim Sandero TCe 90 z S&S przy hamowaniu silnikiem wentylator wchodzi automatycznie na wyższe obroty. Zgłaszałem to tak z ciekawości w ASO i z tego co pamiętam mechanik twierdził, że jest to związane z system odzyskiwania energii.Datex - 2018-03-22, 12:47 Dymek, Nie newsy a obserwacje napięcia w instalacji i zachowania samochodu
Z tego co widzę to faktycznie podczas jazdy przy sprzyjających warunkach akumulator jest utrzymywany na możliwie niskim napięciu, takim żeby nie zaszkodzić akumulatorowi oraz na normalne działanie instalacji. Dopiero przy hamowaniu silnikiem akumulator jest faktycznie ładowany, tak aby np. zasilać auto podczas wyłączonego silnika przez SS.
gregorisan,
Nie tylko wentylator. Szyby, wycieraczki, spryskiwacze, itp. działają "szybciej" podczas hamowania silnikiem. Oczywiście w momencie gdy system odzysku się uaktywni.Dymek - 2018-03-22, 13:13 No to jestem bardzo ciekawy jak to jest praktycznie realizowane i jakie elementy to wykonują.
Jakiś zewnętrznie sterowany regulator napięcia w alternatorze?
A może to "buczenie skrzyni" podczas hamowania silnikiem też ma z tym jakiś związek?
Mierzyłem u siebie przy okazji napięcie podczas jazdy, ale krótko i stało na ok. 13V o ile pamiętam...eio - 2018-03-22, 16:20
Marek1603 napisał/a:
To takie coś jest w dacii?
Serio pytam, bo w takim razie mi coś umknęło.
Jest takĹźe w SCe 1.0. Pisałem o tym tutaj. Według artykułu system ESM działa przy hamowaniu pedałem i silnikiem.Datex - 2018-05-13, 05:53 Dacii stuknęło 15tyś km. Wszystkie dziwne objawy ustały. Wbrew opinii na forum zadowolony jestem z wydajności klimatyzacji - dla mnie jest ok. Spalanie dalej w okolicy 8 litrów LPG.
W przyszłym miesiącu trasa do Chorwacji, zaraz potem pewnie pierwszy przegląd.
Apropo przeglądu. Czy ktoś wie jaki "margines" przebiegu Dacia toleruje przy przeglądach? To znaczy czy nie będzie problemów jak przegląd na 20tyś zrobię przy 22 tyś na przykład.Datex - 2018-06-05, 13:20 Dacia poszła na pierwszy przegląd przy 17,200 km. Za tydzień trasa między 3-5 tyś km. W przypadku umowy serwisowej podobno każde przekroczenie terminu przeglądu jest bardzo źle odbierane więc nie chciałem ryzykować.Datex - 2018-06-23, 07:26 Aktualizacja.
Po przeglądzie na 17,2 tyś na początku miesiąca, auto obecnie melduje się z przebiegiem 21,5 tyś. Pierwsza marka gdzie auto po przeglądzie w ASO jest oddawane nie umyte . Aczkolwiek koszt przeglądu to całe 0 zł.
Trasa 3,8 tyś do Chorwacji (Rovinj - polecam) przebiegła pomyślnie, ekonomicznie (spalanie średnie poniżej 9 litrów LPG na 100km, cała trasa zrobiona tylko na LPG) z dynamiką raczej przeciętną. Auto przy temperaturze 34 stopni nie daje sobie rady na stromych podjazdach na Słoweńskich i Austriackich autostradach niestety. Trzeba redukować, kręcić silnik niemal do odcięcia na każdym biegu aby odpowiednią dynamikę jazdy utrzymać. Aż udało się w końcu dogrzać silnik raz i tylko na chwilę do 90 stopni :). Dość poważnie zaczynam myśleć o chipie auta. Czuć też jak duży wpływ na dynamikę auta ma temperatura otoczenia - moje pierwsze auto gdzie jest to aż tak odczuwalne.
Trzy obserwacje:
- Klima nie daje rady sprawnie i szybko schłodzić auta stojącego na upale ~30 stopni w słońcu. Na schłodzenie wnętrza z klimą ustawioną na max potrzeba około 10 - 15 minut, potem komfortową temperaturę utrzymuje bez problemu.
- Siedzenia nadają się na trasy do 1000km na raz. Po ostatnim maratronie 1,5 tyś i 16h spędzonych w aucie plecy dają jednak o sobie znać następnego dnia.
- Wycierają się już przyciski od tempomatu na kierownicy...
Zdjęcie pamiątkowe z przylądku/parku Kamenjak
Datex - 2020-09-04, 21:30 Aktualizacja...
Autko ma w tym momencie 63 tyś. km. przebiegu. W międzyczasie jedna szkoda - najechanie na tył przez inne auto. Auto naprawione w ASO z OC sprawcy - wszystko przebiegło pomyślnie.
Z auta wywaliłem fabryczne LPG - pogłębiał się problem ze spadkiem mocy, szarpaniem na LPG itp. Na miejsce fabrycznej LR wjechał komplet STAG-a - w końcu auto jeździ na LPG jak powinno - brak odcięć mocy czy szarpania, przełączanie na LPG niezauważalne. No i najważniejsze serwis instalacji możliwy wszędzie.
Poza tym brak uwag. Auto kompletnie bezawaryjne. Silnik w dalszym ciągu nie pobiera oleju w żadnym stopniu a nie ma ze mną lekko :)
Przy 50kkm oponki zmienione z Vector 4Seasons G2 na Michelin CrossClimate+ - opona dużo lepsza i cichsza na suchym oraz mokrym asfalcie. W warunkach zimowych nieco gorzej ale dalej przewidywalnie. Polecam.
W przyszłym roku na wakacje najprawdopodobniej zmiana auta ale czas pokaże i zweryfikuje.Datex - 2023-03-06, 13:51 Kolejna aktualizacja...
W autku wskoczyło 102kkm, w ostatnim czasie wymieniana drobnica typu sworzeń wahacza czy piszczący pasek osprzętu. Oprócz tego dalej bezawaryjnie.
Z racji braku dostępności w najbliższym czasie Joggera w hybrydzie, wybór padł na... Dustera w dieselku i 4x4 i pełnym wyposażeniu. Nieco inne autko ale zawsze podobał mi się Duster, zwłaszcza w ostatnim wydaniu. Rodzina się mieści, garaż też takie autko przyjmuje (Jogger by się niestety nie zmieścił) a ostatnia wyprowadzka na wieś tylko pomogła podjąć decyzję o wyższym aucie z 4x4.