|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start
Seweryn480736 - 2024-08-14, 15:12 Temat postu: Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start Jak w temacie - czy w nowym aucie można bez konsekwencji wyłączyć moduł Start&Stop (wypięcie czujnika zamknięcia klapy silnik)?
wojtek013 - 2024-08-14, 18:18
Odepnij raczej wtyczkę na klemie minusowej akumulatora, o ile jest tak samo, jak w DD II. Rozwiążesz przy okazji problem inteligentnego ładowania akumulatora. Patrz ostatnie wpisy w moim wątku W Galerii naszych samochodów.
shrek - 2024-08-14, 18:35
Uwaga w klio 4 odpiecie tej wtyczki = brak ładowania mowa o 1.5 dci.
wojtek013 - 2024-08-14, 18:39
Hmmm, jak to mówią, człowiek się uczy.
Dzięki za info. Szkoda, że nie ma przycisku "Pomógł"
shrek - 2024-08-15, 06:10
I co najdziwniejsze kontrolka ładowania nie świeciła, tylko info skontroluj s&s. Klient wymieniał 2x akumulator a co sie okazalo, to odłączył sobie wtyczkę by dezaktywować ss. Po ponownym podłączeniu ładowanie powrociło.
Ircys - 2024-08-17, 01:23
Ja mam w swoim Dokkerze odłączoną tą wtyczkę już 3 rok i nie widzę żadnych problemów.
krimar - 2024-08-17, 12:29
W tym topicu pomieszane są 2 wtyczki
-przy akumulatorze: Sandero 2 można odłączać bez żadnych skutków ujemnych, Duster można odłączać ładowanie jest, skutek to pojawienie się komunikatu na desce, który kasuje się przyciskiem na kierownicy, Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
- przy klapie silnika: jeśli ktoś sobie aktywował fabryczny alarm, to będzie ciągłe wzbudzenie alarmu
wojtek013 - 2024-08-17, 15:02
I to chyba jest najlepsze podsumowanie.
Jeśli chodzi o Dustera, potwierdzam. Z alarmem też.
kordirko - 2024-08-18, 22:49
krimar napisał/a: | Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie. |
Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy (ok. 10 tys. km) i przez ten okres nie zauważyłem aby akumulator mi się rozładował, rozrusznik cały czas działa normalnie.
Po zatrzymaniu auta włącza mi się komunikat "Priorytetowe ładowanie akumulatora" na kilka sekund z przekreśloną literką "A" w kółeczku.
Seweryn480736 - 2024-08-19, 06:24
Dziękuję za odpowiedzi. A jak to wygląda w Jogger? Którą wtyczkę odłączyć?
krimar - 2024-08-19, 12:36
Jogger to Sandero3 Stepway kombi - nawet instrukcja jest ta sama. (czyli przy klapie jeśli nie ma fabrycznego alarmu)
Seweryn480736 - 2024-08-22, 10:48
Rozumiem, a jest jakiś sposób wyłączenia 'inteligentnego' zarządzania akumulatorem w Jogger?
Marcyś - 2024-08-22, 11:32
A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop
Paweł - 2024-08-22, 15:20
Marcyś napisał/a: | A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop |
Zanim się zorientowałem musiałem 2 razy wzywać pomoc drogową przyczyna rozładowany akumulator. , w lipcu i wrześniu. Przy jeździe po mieście z użyciem start/stop inteligentne ładowanie nie jest w stanie przywrócić energii traconej na częste użycie rozrusznika. Od tamtego momentu pierwsza czynność po odpaleniu to wyłączenie start/stop. Chętnie bym wyłączył na stałe ale programowo. Jest to chyba najgłupszy system w samochodzie
kordirko - 2024-08-22, 20:39
Marcyś napisał/a: | A dlaczego koniecznie chcesz wyłączyć tą funkcję? Może ktoś się wypowie kto testował jazdę z aktywnym i nie aktywnym star&stop |
Ja się wypowiem - jeździłem 3 lata z S&S, teraz go permamentnie wyłączyłem.
Na skrzyżowaniach pod światłami wiele razy miałem sytuację że stawałem na czerwonym świetle, SS wyłączał silnik po czym po sekundzie/trzech zapalało się zielone, ja chciałem szybko jechać a auto gasło i nie chciało zapalić.
Potem wyrobiłem odruch że od razu "dziada" wyłączałem guzikiem po rozruchu, ale czasami jak zapominałem wyłączyć to zdarzały się znowu takie sytuacje.
Kilka razy zdarzył się komunikat "włącz silnik akumulator słaby (czy jakoś tak)". Trzeba było odpalić auto i przejechać 5-10km żeby komunikat zniknął po doładowaniu akumulatora.
Praktycznie zawsze się to zdarzało jak coś robiłem przy aucie i otwierałem/zamykałem kilka razy na postoju drzwi/bagażnik "budząc" przez to wyświetlacz, co rozładowywało aku.
W gnieździe zapalniczki mam woltomierz - w czasach gdy miałem aktywny S&S napięcie akumulatora po nocy spadało nawet do 12,1V.
Teraz jak S&S jest zdezaktywowany, rano zawsze jest 12,6V i problemy wyżej opisane mnie nie trapią, życie stało się bardziej kolorowe
Marcyś - 2024-08-23, 06:08
W jaki sposób go wyłączyłeś i czy są tego jakieś konsekwencje?
Dymek - 2024-08-24, 20:06
Marcyś napisał/a: | W jaki sposób go wyłączyłeś i czy są tego jakieś konsekwencje? | To jest Sandero3. U nas w "dwójce" nie ma jakichś dziwnych komunikatów tekstowych, ponieważ u nas... w ogóle nie ma żadnych komunikatów 😉
A działanie S&S też jest chyba lepsze, bo nigdy nie zdarzyło mi się żeby silnik nie chciał się włączyć po wcześniejszym samoczynnym zadziałaniu systemu. Generalnie wyłączam toto przyciskiem i jakoś nie mam potrzeby permanentnej dezaktywacji.
Marcyś - 2024-08-25, 11:52
I oto chodzi. Po co poprawiać fabrykę. Wystarczy wyłączyć klawiszem w kabinie. Inaczej można sobie narobić bałaganu z ładowaniem
Michał B24 - 2024-08-26, 07:55
Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania.
paul7 - 2024-08-26, 08:26
kordirko napisał/a: | Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy | Gdzie dokładnie jest ten czujnik? Czy w Duster 3 też jest?
r70 - 2024-08-26, 21:59
Michał B24 napisał/a: | Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania. |
Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;)
Michał B24 - 2024-08-27, 09:10
r70 napisał/a: | Michał B24 napisał/a: | Zarówno w II jak i III generacji, wyłączam to to, przyciskiem, jak stoję w korku większym. Dokąd to zwykły ruch, ze światłami i bez przestojów dłuzszych jak dwie zmiany, nie widzę potrzeby wyłączania. |
Fajnie wiedzie że nie tylko ja dezaktywuje ten system tylko w konkretnych sytuacjach a nie z założenia ;) |
Ja ten system chwalę w Daci, mam gdzieś co mówia i piszą, mnie denerwuje drganie silnika na postoju:)
keikan - 2024-08-27, 10:51
Nie lepiej zrobić to poprzez OBD i program DDT4ALL?
Wyłączyłem ten system miesiąc po zakupie samochodu. Już prawie 5 lat i 40.000km za mną i jest wszystko ok. a w ASO na przeglądach nikt nawet o to nie zapytał.
zgred - 2024-08-27, 14:26
Dokker 1,6 SCe 2017r , 6 lat temu odłączyłem przewód przy akumulatorze - 0 problemów . Aku od nowości (7 lat) tem sam , ciągle kręci :)
SS3 TCe 2022r , od razu po wyjeździe z salonu odłączyłem wtyczkę przy masce - 0 problemów.
Jazda obu samochodów 95% w mieście. Roczny przebieg około 9000.
keikan - 2025-02-05, 07:23
paul7 napisał/a: | kordirko napisał/a: | Ja w DS3 jeżdżę z odłączoną wtyczką czujnika pokrywy silnika jakieś 4-5 miesięcy | Gdzie dokładnie jest ten czujnik? |
podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć?
cowcar - 2025-02-05, 14:22
To chyba "problem" wielkomiejskich kierowców...
Nigdy tego nie wyłączyłem... 6 lat jazdy 80tys. km i może z 4-5 razy się załączył i to chyba tylko w porach letnich, problemów z ruszeniem nie było.
Bardziej mi to "pomaga" gdy zapomnę zrzucić z 3 na 1 jak się zatrzymam i silnik mi zgaśnie przy ruszaniu... wciskam sprzęgło i sam odpala :D dla mnie to ułatwienie...
r70 - 2025-02-05, 17:40
Ja mam 103tys, czwarty rok i prawie zawsze włączony s&s. Akumulator w kondycji 97%, nigdy nie wystąpił priorytet ładowania i nigdy nie było problemu z rozruchem. Samochód pod chmurką parkowany.
wojtek013 - 2025-02-05, 18:17
keikan napisał/a: |
podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć? |
Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie.
keikan - 2025-02-06, 06:54
wojtek013 napisał/a: | keikan napisał/a: |
podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć? |
Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie. |
dzięki. znalazłem
Nikita_Bennet - 2025-02-07, 19:23
wojtek013 napisał/a: | keikan napisał/a: |
podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć? |
Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie. |
to?
Nikita_Bennet - 2025-02-07, 19:26
krimar napisał/a: | W tym topicu pomieszane są 2 wtyczki
-przy akumulatorze: Sandero 2 można odłączać bez żadnych skutków ujemnych, Duster można odłączać ładowanie jest, skutek to pojawienie się komunikatu na desce, który kasuje się przyciskiem na kierownicy, Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
- przy klapie silnika: jeśli ktoś sobie aktywował fabryczny alarm, to będzie ciągłe wzbudzenie alarmu |
przy akku to zapewne chodzi o tę siwą, nacisnąć lekko i odciągnąć.
wojtek013 - 2025-02-07, 19:36
Nikita_Bennet,
Dokładnie tak.
uno0 - 2025-02-07, 21:01
[quote="Nikita_Bennet"] krimar napisał/a: | ...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek |
Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem
keikan - 2025-02-09, 11:16
[quote="uno0"] Nikita_Bennet napisał/a: | krimar napisał/a: | ...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek |
Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem |
W sandero Stepway III 2024 1.0 100-Eco G wczoraj odłączyłem tą wtyczkę przy akumulatorze.
Dlaczego? Bo po przejechaniu pond 300km od nowości i doładowaniu CETEKiem przez noc akumulatoea - codziennie rano pojawiał się komunikat:
"akumulator rozładowany uruchom silnik".
Do tego nie mogłem na postoju włączyć nawet radia czy nawigacji, bo był komunikat :"tryb oszczędny akumulatora".
Co ciekawe podczas jazdy miałem napięcie 15,1V więc akumulator powinien się ładować.
Bez sensu to!
Dziś rano nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. POo przekręceniu kluczyka voltomierz pokazał, 12,2 V przed odpaleniem auta. Potem przy jeżdzie ok. 14,5V
Na razie będę jeździł z wypiętą wtyczką i obserwował.
Jak zaczną się jakieś problemy to zgłaszam na gwarancji. Samochód ma tydzień a już takie kwiatki.
r70 - 2025-02-09, 11:48
Mam wrażenie że z waszymi samochodami jest coś nie halo. Warto skontrolować co działa nieprawidłowo, a jeśli wszystko jest ok to może warto przemyśleć swój sposób jeżdżenia zamiast psuć dobrze działający samochód. Powagą...
Jeżdżę jak czytam między wierszami, najwięcej z was. Nie mam jakiegoś specjalnego akumulatora tylko pierwszy montaż i zawsze jest naładowany. W ciągu już 104tys nie wymagał on interwencji, ani samochód nie ostrzegł mnie o niedoładowany albo rozładowanym akumulatora. Non stop korzystam z audio, na postoju i w czasie jazdy stałe ładuje kilka odbiorników USB (taka praca -często mam podpięte urządzeń które się lądują po USB ) grzeje tyłek w okresie zimowym u jesiennym.
W bagażniku często pracuje przetwornica 12/220 i do niej podpięty jest odbiornik na 220v. Aku cały czas jest w stanie idealnym i zawsze naładowany, a kondycja określona na 97%
1-2razy do roku odświeżam go ładowarka mikroprocesorowa -dla zasady, zawsze tak traktowałem każdy Aku.
Jeżdżę głównej po miastach, miasteczkach i drogach lokalnych pomiędzy nimi w okresach największego zakorkowania i ładowanie działa w trybie fabrycznym dla DD z 2021roku a system stop/start w 99% jest aktywny (choć oczywiście nie zawsze wyłącza silnik)
Marcyś - 2025-02-09, 12:38
No tak ale Ty robisz jakieś 2 tys km miesięcznie. A inni 4 tys rocznie
r70 - 2025-02-09, 14:53
No ja wiem - ale Aku rozładowuje się głównie w czasie jazdy chyba (odbiorniki, starty itp) a nie w czasie postoju ?
Niestety, mój captur który robił od ostatnich 4lat ok 3-5 tys rocznie nie ma inteligentnego ładowania i stop/start wiec nie mogę zweryfikować jak by jeździł - może faktycznie dystans roczny ma tu znacznie ?
Osa_Sandero - 2025-02-09, 15:15
[quote="keikan"] uno0 napisał/a: | Nikita_Bennet napisał/a: | krimar napisał/a: | ...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek |
Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem |
W sandero Stepway III 2024 1.0 100-Eco G wczoraj odłączyłem tą wtyczkę przy akumulatorze.
Dlaczego? Bo po przejechaniu pond 300km od nowości i doładowaniu CETEKiem przez noc akumulatoea - codziennie rano pojawiał się komunikat:
"akumulator rozładowany uruchom silnik".
Do tego nie mogłem na postoju włączyć nawet radia czy nawigacji, bo był komunikat :"tryb oszczędny akumulatora".
Co ciekawe podczas jazdy miałem napięcie 15,1V więc akumulator powinien się ładować.
Bez sensu to!
Dziś rano nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. POo przekręceniu kluczyka voltomierz pokazał, 12,2 V przed odpaleniem auta. Potem przy jeżdzie ok. 14,5V
Na razie będę jeździł z wypiętą wtyczką i obserwował.
Jak zaczną się jakieś problemy to zgłaszam na gwarancji. Samochód ma tydzień a już takie kwiatki. |
Moim zdaniem masz uszkodzony akumulator. Ludzie odłączają kabelki, żeby oszukać inteligentny system ładowania. A ty piszesz, że masz ciągle 15V podczas jazdy. Więc kabelek nic więcej Ci nie zmieni. Ewentualnie uszkodzony jest właśnie ten czujnik który odpinasz. Ale masz gwarancję więc nie szukaj jakiś okrężnych rozwiązań.
keikan - 2025-03-02, 10:07
Jednak wpiąłem wtyczkę z powrotem. Od tamtego czasu przejechałem prawie 700 km.
Komunikat o słabym akumulatorze już się nie pojawił.
W czasie ostatnich przymrozków nie używałem auta przez około tydzień.
Po tym czasie po otwarciu drzwi i wzbudzeniu wskaźników - żadnego komunikatu.
Co prawda po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon - voltomierz wskazuje (codziennie ) ok. 11,8V ale silnik odpala od kopa.
Nawet system Start stop zaczął działać.
Myślę, że to jednak była kwestia podładowania akumulatora podczas jazdy.
masterczerwi - 2025-03-02, 12:57
W moim było tak, że zaraz na początku (niedługo po odebraniu auta z salonu) pojawił mi się kilka razy komunikat o słabym aku. Wypiąłem wtyczkę przy zamku maski i od tamtej pory już takiego komunikatu nie widziałem. Mój przebieg to ponad 22kkm od marca 24r.
Auto kupowałem w innym mieście, więc na dzień dobry poszło 200km ekspresówki.
Pytanie: czy Jogger/Sandero ma inteligentne ładowanie? Słyszałem że takie było w starszych Scenicach (i sprawiało sporo problemów), a dowcip polegał na tym że nawet w trakcie jazdy nie było ładowania.
Osa_Sandero - 2025-03-02, 17:40
Jest cały temat o tym. Oczywiście, że ma. My w Daciach nie mamy z tym aż takiego problemu. Ja rozwiązałem to odpowiednim stylem jazdy. Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową. A tak z ciekawości jak to wygląda w hybrydach renault/dacia?
Dymek - 2025-03-03, 10:27
masterczerwi napisał/a: | Pytanie: czy Jogger/Sandero ma inteligentne ładowanie? Słyszałem że takie było w starszych Scenicach (i sprawiało sporo problemów), a dowcip polegał na tym że nawet w trakcie jazdy nie było ładowania. | Oczywiście, że ma. Ten system masz już w poprzedniej generacji Dacii. Tyle, że jak wiesz, w poprzedniej generacji na "pomarańczowych zegarach" nie ma absolutnie żadnych komunikatów tekstowych, więc system działa sobie spokojnie "w tle" nie stresując kierowcy żadnymi ostrzeżeniami.
Także musisz pamiętać, że przejechanie szybkiej trasy kilkuset kilometrów na światłach dziennych wcale nie musi oznaczać ładowania akumulatora w tym czasie. Nawet uważam, że przeciwnie...
masterczerwi - 2025-03-04, 06:44
Jakie konsekwencje spowoduje wyłączenie tego systemu?
uno0 - 2025-03-04, 21:15
Osa_Sandero napisał/a: | .....Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową... |
Miałem Yaris III i teraz Auris oczywiście hybrydówki. Praktycznie jazda tylko w mieście. Zero problemów z aku latem czy zimą w deszcz lub mróz.
dudu$ - 2025-03-04, 21:42
uno0 napisał/a: | Osa_Sandero napisał/a: | .....Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową... |
Miałem Yaris III i teraz Auris oczywiście hybrydówki. Praktycznie jazda tylko w mieście. Zero problemów z aku latem czy zimą w deszcz lub mróz. |
U mnie w pracy w WP niespełna 3 lata temu zakupili Toyoty Camry. Osobiście z tymi autami nie maiłem żadnej styczności oprócz tego że je widywałem. Niespełna tydzień temu rozmawiałem z jednym płk na temat tych Toyot i mówił, że dostał bardzo dużo powiadomień, że auta które zostały pozostawione nie używane przez 2 tygodnie nie chciały w ogóle odpalić - rozładowane akumulatory, wiec może nie jest z Toyotami aż tak bardzo kolorowo.
uno0 - 2025-03-04, 21:47
teraz w te tzw. niedawne mrozy Yariska stała 5 dni. Odpaliła wzorowo. Ale 2 tygodnie nie miałem okazji.....
Osa_Sandero - 2025-03-05, 11:26
uno0 napisał/a: | teraz w te tzw. niedawne mrozy Yariska stała 5 dni. Odpaliła wzorowo. Ale 2 tygodnie nie miałem okazji..... |
Wydaje mi się, że problem powstał na przestrzeni ostatniego roku czy 2,3. Toyota zmieniła pewno algorytmy łądowania, żeby zmniejszyć wydzielanie CO2. Plus nałożył się problem z dostawcą akumulatorów z Turcji. Ja słyszałem o CHRkach nowych (z internetu) i 2 letniej Corrolli znajomego.
defunk - 2025-03-05, 11:53
Osa_Sandero napisał/a: | Wydaje mi się, że problem powstał na przestrzeni ostatniego roku czy 2,3. Toyota zmieniła pewno algorytmy łądowania, żeby zmniejszyć wydzielanie CO2. Plus nałożył się problem z dostawcą akumulatorów z Turcji. Ja słyszałem o CHRkach nowych (z internetu) i 2 letniej Corrolli znajomego. |
W przypadku Toyoty CHR problem istniał już co najmniej 3 lata temu, acz część z nich wynika z profilu kierowców. Przypadek z pierwszej ręki: starsza pani miała starego Focusa z dieslem, ale kupiła sobie nówkę-funkiel hybrydę, przy czym nie pozbyła się Forda, bo przecież nadal działał, był wygodny, no i mniejszy strach, że odrapią, itd. Więc po dwóch latach miała przebieg 5 tys. km (pierwszy przegląd + ubezpieczenie też 5 tys. km), no i się zaczęły problemy z odpalaniem.
Ale znów inny przypadek, też z pierwszej ręki: człowiek ma też 3-4 letnią CHR, jeździ jak trzeba -- nie ma żądnych problemów.
Sęk w tym, że teraz coraz więcej starszych ludzi traktuje samochód jako sposób na pozbycie się nadmiaru gotówki lub nawet jakąś lokatę kapitału: kupują chociaż nie potrzebują (jak ktoś robi 6-8 tys. km rocznie, to realnie auta nie potrzebuje), a później się dziwią, że coś tam szwankuje. Jakby to był stary grat, to wiadomo, ale w ten sposób bardzo często kończą Toyoty, Lexusy, itd.
r70 - 2025-03-05, 12:40
defunk napisał/a: | jak ktoś robi 6-8 tys. km rocznie, to realnie auta nie potrzebuje. |
To jest prawda tylko w obrębie miejscowości w których sprawnie funkcjonuje komunikacja miejsca / przewozy osobowe. Kępno ma 15tyś obywateli (+ 1.5 tyle obcokrajowców) i gdybym ja albo moja siostra nie wozili mojej mamy to byłby przykuta do swojego miejsca zamieszkania.
Akurat moja mam nie mogłaby jeździć samochodem, ale wiele osób może i samochód - nawet z przebiegiem rocznym na poziomie 1tyś km to dla niech możliwość dotarcia dalej niż do osiedlowego sklepiku.
Ta generalizacja o "niepotrzebności" samochodu przy takich przebiegach jest mi bliska - nawet myślałem żeby pozbyć się Capture - który rocznie robi 3-5tyś, tylko okazuje się że to w mojej lokalizacji strzał w kolano. Także z tej perspektywy uważam że takie generalizacje w oderwaniu od lokalizacji są również całkowicie oderwane od rzeczywistości.
defunk - 2025-03-05, 12:59
Prawda, oczywiście opisywana przeze mnie osoba mieszka w centrum dużego miasta, tuż przy linii tramwajowej, a z racji wieku komunikację miejską ma za darmo. Więc poprawkę na "Polskę powiatową" oczywiście brać trzeba.
Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć.
paul7 - 2025-03-05, 14:25
Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować.
Osa_Sandero - 2025-03-05, 19:08
paul7 napisał/a: | Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować. |
Akurat w salonie to ma inne podłoże. Tam każde auto na wieczór sypie komunikatami o trybie awaryjnym aku. Każdy jak wejdzie do środka to zaczyna się bawić menu, załączy postojówki itd. Nie ma takich mocnych akumulatorów, że by to wytrzymały. Dlatego jak bym miał kiedyś takiego powystawowego kupować to pierwsze co to kazałbym wymienić aku.
Czajo - 2025-03-06, 11:11
defunk napisał/a: | Prawda, oczywiście opisywana przeze mnie osoba mieszka w centrum dużego miasta, tuż przy linii tramwajowej, a z racji wieku komunikację miejską ma za darmo. Więc poprawkę na "Polskę powiatową" oczywiście brać trzeba.
Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć. |
powiedz to Włodarkowi który chyba jeszcze nie dotarł nawet swojego Captura ;)
uno0 - 2025-03-06, 11:26
paul7 napisał/a: | Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować. |
Moja SS3 stoi cały rok pod chmurką. Odkąd jeździ nią żona system S&S działa non stop. Auto jeździ dzień w dzień i żadnego problemu z aku nie było, a auto odpala bez najmniejszych problemów.
defunk - 2025-03-06, 12:19
Czajo napisał/a: | defunk napisał/a: |
Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć. |
powiedz to Włodarkowi który chyba jeszcze nie dotarł nawet swojego Captura ;) |
Chyba 10 razy mu to pisałem
Danes - 2025-03-11, 14:09
cowcar napisał/a: | To chyba "problem" wielkomiejskich kierowców...
Nigdy tego nie wyłączyłem... 6 lat jazdy 80tys. km i może z 4-5 razy się załączył i to chyba tylko w porach letnich, problemów z ruszeniem nie było.
Bardziej mi to "pomaga" gdy zapomnę zrzucić z 3 na 1 jak się zatrzymam i silnik mi zgaśnie przy ruszaniu... wciskam sprzęgło i sam odpala :D dla mnie to ułatwienie... | U mnie też raczej rzadko się załącza ale jak już to właśnie w takich sytuacjach, jak zapomnę zrzucić bieg. Dla mnie to raczej plus, bo pomaga przy ruszaniu,
|
|