DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Dziennik pokładowy srebrnego Combi-Vana.

Auto Krytyk - 2010-08-15, 13:32
Temat postu: Dziennik pokładowy srebrnego Combi-Vana.
Witam
W tym temacie będę robił zapiski z moich tras, informacje o użytkowaniu, spalaniu naprawach itd., możliwościach przewozowych :-> MCV zamierzam przejechać minimum 200-300 tys.km na taxi ,zobaczymy jak będzie się spisywał wożąc klientów :-)

Beckie - 2010-08-15, 14:52

Uwagami klientów też mógłbyś się podzielić. :-)
mollu - 2010-08-15, 15:13

fajnie fajnie :)
mnie to najbardziej będzie interesował silnik - bo też taki może będę miał

Beckie napisał/a:
Uwagami klientów też mógłbyś się podzielić. :-)

a to też może być ciekawe :D

sereq - 2010-08-15, 15:23
Temat postu: Re: Dziennik pokładowy srebrnego Combi-Vana.
TAXI AIRPORT napisał/a:
Witam
W tym temacie będę robił zapiski z moich tras, informacje o użytkowaniu, spalaniu naprawach itd., możliwościach przewozowych :-> MCV zamierzam przejechać minimum 200-300 tys.km na taxi ,zobaczymy jak będzie się spisywał wożąc klientów :-)


A od kiedy masz MCVkę i jaki obecnie przebieg ?

Seal - 2010-08-15, 15:41

Beckie napisał/a:
Uwagami klientów też mógłbyś się podzielić. :-)

I kolegów z branży 8-)

Auto Krytyk - 2010-08-15, 16:35

MCV ma 4 dni i obecnie ma przebieg 500km :-> , już zdążyła wieść 5 osób + kierowca czyli ja + 4 duże walizki i 2 plecaki małe. Za oparciami 3 rzędu mieszczą się 2 spore walizki. Na taxi na pewno przydaje się spory prześwit i duża wysokość wnętrza. Można walizki kłaść do góry pod sufit. :-o . Przy złożonym jednym oparciu w 3 rzędzie spokojnie wchodzą 2 duże walizki obok siebie i na nie można jeszcze jedną dużą położyć :-> .

Co do jazdy samej bez problemu ciężar 6 osób + 4 dużych walizek i 2 plecaków małych silnik sobie radzi. Z każdymi kilometrami chodzi lepiej ,ciszej, raźniej. Na razie kręcę go do 2-2,5tys/obr/min i jechałem max 100-105km/h.

Co do spalania-rewelacja :-) . Przy wyjeżdżaniu z salonu miałem na kompie 9,4l/100km, cały czas spadało. Dzisiaj po 4 dniach i 500km przejechanych średnie spalanie równe 5.0l/100km :-) . Na to spalanie składają się trasy ale też jazda w ruchu miejskim i małe korki po Małopolsce i Śląsku. Można powiedzieć cykl mieszany 70%trasy/30%ruch miejski.
Acha odnośnie spalania to przez 90% czasu klima jest włączona.

Odnośnie wnętrza jeszcze bo tu po prostu jest gigantyczny przeskok z Megane 1.4 16V 1999r. hatchback.
Bardzo pojemne :-) , przede wszystkim wysokość wnętrza i szerokość kanap. Spokojnie 3 osoby siedzą bez ścisku -nie ma przetłoczeń na kanapie ograniczających miejsce.
Ostatni rząd-bez problemu się mieszczę - 100kg i 178cm wzrostu :-> . Jest wygodniej niż
na drugiej kanapie.

W środku jest cicho tak jak w Meganie nie słychać silnika specjalnie, kierowca ma dużo miejsca koło siebie-nie gniotą go plastiki w nogi. Duży rozstaw pedałów-nie naciska się jednocześnie 2 pedałów.

Uff na razie tyle.
W kolejnych postach zdam relacje z następnych tras i spalania, będzie dokładnie opisane. :->

Ernest - 2010-08-15, 21:40

Pochwaliłbyś się jak wygląda twoje MCV :D
piotrres - 2010-08-15, 22:12

Ma już cztery dni...
Cztery dni temu o północy byłem w Pyrzowicach :-)

Alien - 2010-08-16, 16:52

Muszę się bardziej rozglądać - jak do tej pory w Katowicach widziałem dwa Logany na Taxi, ale MCV-ki jeszcze nie :-)
Auto Krytyk - 2010-08-18, 12:07

A więc tak , aktualnie MCV ma przebieg 900km,odwiedziła Kraków, Rybnik, Pszczynę, Katowice, Pyrzowice. Spalanie spadło mi do 4,8 l/100km :-D .
MCV dzisiaj dostała magnetyzery na paliwo i przyszedł filtr K&N sportowy wkład jutro zamontuje, także będzie miała lżej oddychać :-D i przybędzie z 3-4KM. :-o

czaju - 2010-08-18, 21:29

Nadal nie wierzę w "magnetyzery"
wat - 2010-08-18, 21:35

wszak moda na nie dawno przemineła a najbardziej popularne chyba były w maluchach i poldolotach
Auto Krytyk - 2010-08-19, 07:41

Magnetyzery na pewno poprawiają emisję spalin a tym samym spalanie jest lepsze pełniejsze, wystarczy założyć zmierzyć spaliny przed założeniem i po i się można zdziwić.
U mnie w Meganie magnetyzery chodzą już 100 tys.km auto spala w cyklu mieszanym 5,5 l benzyny na taxi :!: , na pewno samochód jest elastyczniejszy i silnik spokojniej pracuje i ciągnie od niższych obrotów ale efekty nie są od razu zauważalne. :idea: . Dla mnie magnetyzery są dopełnieniem wkładki sportowej i założone po to by bić rekordy w spalaniu :-P :mrgreen:

Alien - 2010-08-19, 07:54

Poprawka do mojej wypowiedzi - wczoraj spotkałem MCVkę na Taxi w Chorzowie (ładna, nowa, srebrny metalic - mniamuśna) :-D
co do magnetyzerów - faktycznie można na tym zarobić - sprzedałem kiedyś jeden na Alledrogo i zarobiłem ponad 100zł :-P :mrgreen: czyli faktycznie kasy przybyło...
a poważnie - w Poldku miałem i jakoś różnicy, nawet najmniejszej nie zaobserwowałem - jak dla mnie efekty psychologiczny (jak pasy w Maluchu).

Auto Krytyk - 2010-08-20, 14:56

No i MCV przekroczyło 1000km, już jest na blacie 1500km. Średnie spalanie spadło do 4,7 litra 8-) z klimą ,założyłem już wkładkę sportowa filtra K&N, silniczek sobie mruczy. :-> , dolałem także do ON 30ml smaru do diesla Klenn Flo.
Seal - 2010-08-20, 18:59

firmowa strona napisał/a:
Wszystkie nasze samochody to nowe 7-osobowe (6+1) klimatyzowane combi-vany.

Pozwoliłem sobie odwiedzić kolegi firmową stronkę i tak z czystej ciekawości zapytam :-)
To ile wy tam macie tych MCV?

Auto Krytyk - 2010-08-21, 10:35

Starczy żeby realizować zamówienia ;-) . Co do tematu Dacia osiągnęła ponad 1600km spalanie 4,7l cały czas z klimą w 80% trasy, kanapa tylna wygodnie mieści 3 pasażerów odnośnie przestrzeni.Klima działa bardzo wydajnie: całe wnętrze chłodzi błyskawicznie-silnik za bardzo nie odczuwa klimy , ale ja jeżdżę po taksówkowemu :-P
W wolnej chwili zrobię fotki w pełnym oklejeniu :->

Auto Krytyk - 2010-08-23, 10:25

Jak obiecałem zdjęcia MCV 8-)
Robione telefonem więc jakość niespecjalna.

mollu - 2010-08-23, 10:40

fajowo się prezentuję
ale jeszcze dużo miejsca zostało na nalepki / reklamy ;)

opos - 2010-08-23, 11:19

I nawet naklejka klubowa się zmieści ;-)
Auto Krytyk - 2010-08-25, 08:36

Przejechałem już ponad 2300km, średnie spalanie z tego przebiegu 4,6l spadło jeszcze.
Silnik chodzi coraz ciszej i jeszcze się dociera. Na razie nie jechałem szybciej niż 105km/h.
i 2500 obr/min. Pasażerowie nie narzekają , jeszcze są zadowoleni, że nad głową tyle miejsca jest. Klimatyzacja działa wydajnie na 1 biegu już , jak dam 2 to para z nawiewów leci jak z lodówki :-> . Spalanie tak jak myślałem ,że spokojnie przy mojej jeździe zejdę grubo poniżej 5 l ON. :->

Malutki - 2010-08-27, 10:26

TAXI AIRPORT napisał/a:
Przejechałem już ponad 2300km, średnie spalanie z tego przebiegu 4,6l spadło jeszcze. Spalanie tak jak myślałem ,że spokojnie przy mojej jeździe zejdę grubo poniżej 5 l ON. :->


Mam wrażenie że spalanie niewiele już spadnie ale i tak 4,6 to ładny wynik co daje się odczuć w ilości tankowanego ON i częstotliwości tankowań. Ja mam większe spalanie ale więcej jeżdżę w stołecznych korkach niż w trasie. Życzę dalszych sukcesów i czekam na kolejny wpis :-)

Auto Krytyk - 2010-08-27, 20:16

Na liczniku 3000km. Spalanie waha się 4,7-4,8. Tak zostanie na razie chyba. Silnik i mechanizmy musi jeszcze przejechać parę tysięcy km żeby się dotrzeć dobrze. Ale i tak spalanie jest bez zarzutu. Samochód zaczyna więcej palić jak się na trasie przekroczy 100-110km/h. W korkach spalanie mi nie wzrasta ale też nie piłuje go. Drzwi z tyłu bardzo się brudzą przy deszczu i chlapie. W 15 dni przejechałem 3000km , w takim tempie to MCV będę musiał wymieniać po 3-4 latach. :roll:
Beckie - 2010-08-27, 20:24

Po co? Myślisz, że po tym czasie MCV będzie do wyrzucenia?
czaju - 2010-08-27, 20:28

Cytat:
Po co? Myślisz, że po tym czasie MCV będzie do wyrzucenia?

Jak łatwo policzyć po 4 latach będzie blisko 300 000km przebiegu...

Beckie - 2010-08-27, 20:46

Więc...
esdziewiaty - 2010-08-27, 21:01

Więc samochód nie będzie zapewniał komfortu jazdy ani kierowcy ani pasażerom z racji "wyekspaltowania" chociażby siedzeń , które nie oszukujmy się nie są najwyższej klasy i zużywają się. Co naturalne kierowca Taxi ma umówione kursy ważnych ludzi , musi mieć samochód pewny , wyeksploatowany nie daje takiej pewności.
;-)

Beckie - 2010-08-27, 21:13

Ciekawe ile takie siedzenia do MCV kosztują?
Dlaczego zakładasz, że będzie aż tak wyeksploatowany, że nie będzie się nadawał do przewozu ludzi? Przecież duża część sprowadzonych czterolatków posiada pewnie zbliżony przebieg a ludzie łykają je z przebiegiem na liczniku o połowę mniejszym.

benny86 - 2010-08-27, 21:23

Po takim przebiegu niesttey auto zaczyna być kosztotwórcze i to bardzo a dla taksówkarza każdy dzień spędzony w serwisie to podwójna strata - koszty serwisu i utracony dochód (brak narzędzia pracy do dyspozycji)
Beckie - 2010-08-27, 21:26

Hmmm... znasz Daćkę z takim przebiegiem?
czaju - 2010-08-27, 22:03

ja tylko czytuję na tym forum że czteroletnie dacie zaczynają generować koszty - niezależnie od przebiegu ;)

Niestety samochód który przejechał 300k km wymaga wymiany praktycznie wszystkiego, od foteli, przez zawieszenie, po wtryski, turbinę oraz masę innych elementów o których nawet nie chcę myśleć. O ile w przypadku Audi A8 o wartości początkowej 200-300 tysięcy może się to opłacać, to w przypadku MCV niezabardzo

(chyba że chcemy mieć samochód którym będziemy regularnie odwiedzać serwis)

Auto Krytyk - 2010-08-28, 09:39

Co do foteli to mam pokrowce szyte na miarę grube welurowe, także siedzenia będą w stanie z fabryki. :-> CO do aut na taxi na zachodzie Niemcy kupują nowe e klasy przejeżdżają w ciągu 2-3 lat 200-400 tys.km i na sprzedaż gdyż po tym przebiegu możliwość awarii rośnie bardzo. W ogóle teraz samochody są projektowane na 200-300 tys.km max. Zależy jeszcze gdzie ten samochód jeździ, ja większość przebiegu zrobię w trasie , także te 200-300 tys.km bez problemu powinien zrobić , ale jazda po mieście po dziurach krawężnikach systemem 1-3 km jazdy i postój to niszczy auto w tempie expresowym.
laisar - 2010-09-01, 00:22

Beckie napisał/a:
Ciekawe ile takie siedzenia do MCV kosztują?

Gąbka siedziska z przodu: 218 zł; oparcie: 235 zł.

Kanapa 2. rzędu: siedzisko 648+235, oparcie: 417+235.

Tapicerka - przód, siedzisko: 226, oparcie: 440 bez poduch, 613 z poduchami.

Tył: 583+565 oraz 562+356.

Auto Krytyk - 2010-09-01, 20:09

MCV ma już na blacie ponad 4 tys.km , średnie spalanie z tych 4000km 4,7l ON :-D .
Brak usterek-oby tak dalej. Spalanie praktycznie pokrywa się z komputerem pokładowym także komputer nie oszukuje u mnie.

Auto Krytyk - 2010-09-16, 09:41

Po miesiącu jazdy przebieg 6300km , spalanie z tego przebiegu 4,7l ON. Usterek brak.
krakry1 - 2010-09-16, 14:46

No przebiegi masz rzeczywiście słuszne.
Alien - 2010-09-16, 15:28

Usterek brak - to cieszy :-)
dziś widziałem kolejną Daćkę na Taxi w Katowicach - srebrne Sandero. A poza tym Dacie wzbogaciły chyba flotę aut w koncernie BP, spotkałem białe Logany Pick-upy oklejone znaczkami BP - przewoziły butle z gazem.

Rysiob - 2010-09-18, 17:36

U mnie też jeżdżą logany pickup rozwozace gaz :-) :-)
przebieg konkretny, ale dacie już udowodniły, że dla nich to nie problem.

Sent from i5700

Auto Krytyk - 2010-10-11, 10:24

Jako że dawno nie pisałem ;-) , Dacia dobiła do 10tys.km. Usterek brak , dodatkowo dostała termometr in/out z woltomierzem cyfrowym który przydaje się w dieslu. Spalanie z tych 10tys.km 4,7l/100km. Aktualnie zacząłem dolewać tez trochę depresatora K2 do ON razem ze smarem do diesla Kleen Flo. Dzisiaj przy jeździe miejskiej rozgrzanym silnikiem zmierzyłem spalanie i na 9km zużył 0,4l ON. :->
benny86 - 2010-10-11, 11:44

No to ładne spalanie:)
P.S. W sobotę chyba Cię widziałem w K-cach na # maja na wysokości wylotu Stawowej ok 18.20? Chyba że ktoś ejszcze na taryfie śmiga podobną MCV-ką?

Auto Krytyk - 2010-10-12, 09:22

Jeździ jeszcze jedna mcv taka sama z tego co widziałem i jedna starsza przed FL ale ma silnik 1.6MPI, moje auto jest charakterystyczne srebrne i żółte-reklamy na aucie i na szybie z tyłu.
Auto Krytyk - 2011-01-03, 17:18

Dzisiaj Dacia była na pierwszym swoim przeglądzie po 5 miesiącach i 20 tys km. u Pietrzaka w Świętochłowicach tam gdzie była kupiona.Koszt 230zł.
Mój olej ELF 5W40 -85zł, filtr Filtron 15zł. Razem 330zł. Ale doszło by jeszcze 70zł za filtr przeciwpyłkowy ale nie kazałem wymieniać. Wymienię na 40 tys.km.
Cena przeglądu ok. Auto umyte, obsługa fajna, herbatka gratis i można duże tv pooglądać.
Następny przegląd na 40tys.km z wymianą filtra paliwa będzie drożej o 150-200zł.

Usterek brak: a zapomniałem wymieniłem sam po 15 tys.km żaróweczkę podświetlenia ciepło-zimno pokrętło.
Oby tak dalej nawijała kilometry. :->

matucha - 2011-01-03, 17:42

TAXI AIRPORT, ile trwa taki przegląd?
Auto Krytyk - 2011-01-03, 17:53

Ja czekałem jakieś 2 godziny. Widziałem olej z silnika jak spuszczali niezła smoła.
To była moja pierwsza wymiana oleju. Teraz na syntetyku silnik będzie miał lżej trochę.

Jarosław P - 2011-01-14, 18:55

TAXI AIRPORT napisał/a:
Co do foteli to mam pokrowce szyte na miarę grube welurowe, także siedzenia będą w stanie z fabryki. :-> CO do aut na taxi na zachodzie Niemcy kupują nowe e klasy przejeżdżają w ciągu 2-3 lat 200-400 tys.km i na sprzedaż gdyż po tym przebiegu możliwość awarii rośnie bardzo. W ogóle teraz samochody są projektowane na 200-300 tys.km max. Zależy jeszcze gdzie ten samochód jeździ, ja większość przebiegu zrobię w trasie , także te 200-300 tys.km bez problemu powinien zrobić , ale jazda po mieście po dziurach krawężnikach systemem 1-3 km jazdy i postój to niszczy auto w tempie expresowym.


Możesz wrzucić zdięcia tych pokrowców ? I gdzie ja kupiłeś i za jaka cenę ???

Auto Krytyk - 2011-01-14, 19:40

Pokrowce kupowałem u tego gościa:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=17383370

Ale nie polecam go, pokrowce całe z weluru fajne grube ale czeka się długo na nie i dodatkowo 3 zagłówki nie pasują są za małe te nasuwane na kanapę 3 rzędu i środkowy z 2 rzędu.
Dodatkowo widzę że gościu podniósł cenę ja płaciłem coś 340zł a teraz z całego weluru kosztują 400zł.

tomi - 2011-01-15, 20:08

TAXI AIRPORT napisał/a:
Teraz na syntetyku silnik będzie miał lżej trochę.

Przecież taki syntetyk jest lany fabrycznie.
TAXI AIRPORT napisał/a:
Widziałem olej z silnika jak spuszczali niezła smoła.

Ja dlatego wymieniam co 10tyś.

bodzio - 2011-02-19, 14:48

w Radomiu na taxi jedna srebrna sandero śmiga
Auto Krytyk - 2011-06-11, 10:50

Dacia po drugim przeglądzie po 40 tys.km.Usterek brak. Spalanie unormowało się i waha się między 4,5 a 5 l/100km w zależności od pory roku i użycia klimatyzacji ,tras. Poprzednie 10 tys.km spalanie było 4,6l. Przy jeździe z 5 pasażerami +ja :-P i pełnym bagażnikiem bagażami i przeważnie 100-110 max km/h spalanie 4,8 l. Z auta jestem zadowolony najbardziej podoba mi się prześwit i rozstaw osi, oraz osłona metalowa pod zespołem napędowym. :mrgreen: . Rdzy brak ,samochód nie nosi oznak zużycia. Myślę że do 150 tys.km dotrze potem się zobaczy.

Z ciekawostek świadczących o rodzaju eksploatacji i poszanowania wozu i ecodrivingu ;-) ;: klocki po 40 tys,km mają połowę grubości. :-) Samochody z taxi nie zawsze są zjeżdżonymi szmelcami, następny właściciel na pewno będzie zadowolony. :mrgreen: / Muszę trochę odkurzyć w środku bo od nowości nie odkurzałem. 8-)

maciek - 2011-06-11, 16:28

TAXI AIRPORT, szybko kilometry ci lecą ;-) , kiedy będziesz sprzedawać wozidło :?:
Beckie - 2011-06-11, 19:32

TAXI AIRPORT napisał/a:
Z ciekawostek świadczących o rodzaju eksploatacji i poszanowania wozu i ecodrivingu ;: klocki po 40 tys,km mają połowę grubości.

Jaki % Twojego przebiegu to przeloty po kilkadziesiąt km bez zatrzymywania?
TAXI AIRPORT napisał/a:
Muszę trochę odkurzyć w środku bo od nowości nie odkurzałem.

Pozazdrościć "czystych" pasażerów... U mnie po pół roku jest taki chlew, że się można przykleić. :mrgreen:

Auto Krytyk - 2011-06-11, 19:51

W większości to trasa ale system mieszany 70% trasy a 30% to przejazdy przez miasta po trasie. Wszystko zależy od koniunktury na taxi ale najszybciej to po 3-4 latach od kupna sprzedam z przebiegiem 150-180 tys.km. Zobaczymy też co Dacia pokaże nowego za rok-2 auta w temacie vanów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group