|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Przegląd mediów o Dacii - Sprzedaż Dacii w 2013
DrOzda - 2013-02-05, 12:28 Temat postu: Sprzedaż Dacii w 2013 Wygląda na to ze rośnie: Duster sprzedaje się od paru miesięcy na stałym poziomie ok. 400 egzemplarzy , Lodgy 200 a Dokker zadebiutował na poziomie 120 sztuk.
Razem 900 sztuk.
Jeszcze niech nowe modele Sandero i Logana się rozkręcą i możemy regularnie osiągać pułap 1300 -1500 egzemplarzy co już będzie porównywalne ze sprzedażą Renault i da solidne miejsce w dziesiątce najczęściej kupowanych aut.
Z ciekawostek KIA sprzedała 800 sztuk Sportage w styczniu - myślę że nowy Duster ma szansę na kolejny kawałek tortu SUV w Polsce.
http://carmarket.com.pl/statystyki.php
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-02-05, 23:47 ]
Odpowiedź ws nowego dustera: http://www.daciaklub.pl/f...p=157038#157038.
yadoctor - 2013-02-05, 12:30
Dziwię się, że nie bardzo im się spieszy z wprowadzeniem Logana i Sandero...
Dyziek - 2013-02-05, 12:41
Maja zapotrzebowanie na wazniejszych rynkach od naszego
yadoctor - 2013-02-05, 13:01
Masz na myśli na przykład Czechy i Słowację, gdzie już większość większych portali motoryzacyjnych przetestowało albo zwykle Sandero, albo Stepwaya, albo oba ?
DrOzda - 2013-03-05, 08:33
Luty jeszcze lepszy - ponad 1000 sztuk.
Papa Renault tylko 200 sztuk więcej - ciekawe czy zdarzy się miesiąc w którym Dacia będzie miała lepszą sprzedaż.
yadoctor - 2013-03-05, 08:41
Podejrzewam, że zdąży się wcześniej niż wszyscy myślimy ;)
kapelusznik - 2013-03-05, 09:23
jak policzycie tylko auta osobowe, to już jest więcej niż Renault
maciek - 2013-03-05, 12:35
jak będzie Logan MCV w sprzedaży Dacia nie zejdzie poniżej 1000 w miesiącu
DrOzda - 2013-04-04, 12:47
Marzec 1060 sztuk:
Duster 365
Lodgy 267
Sandero 166
Dokker 238
Logan 24
Papa Renault 1355
Przy tej tendencji wróżę półtora tysiąca miesięcznie w tym roku.
ryjas - 2013-04-04, 13:29
Widac, ze Logan jeszcze nie ruszył. Dużo Dokkerów tu widzę w przeciwieństwie do tych na ulicach.
maciek - 2013-04-04, 14:20
Jak by odjąć od Renault Trafica i Mastera to
kapelusznik - 2013-04-04, 14:22
pisałem o tym parę postów wyżej
maciek - 2013-04-04, 15:15
kapelusznik tak ale Trafic jest też w wersji osobowej
DrOzda - 2013-04-04, 15:54
Tak jak Dokker tylko co to zmienia ?
maciek - 2013-04-04, 16:18
DrOzda napisał/a: | Tak jak Dokker tylko co to zmienia ? |
ale Dokker ma odpowiednika w Kangoo
DrOzda - 2013-05-07, 15:30
Kwiecień mały spadek 923 sztuki.
Duster 395
Lodgy 180
Sandero 134
Dokker 171
Logan 43
Natomiast sporo z tych sprzedanych w Polsce wozów natychmiast wyjeżdża na zachód, we Francji jest firma www.qarson.fr która wykupuje u nas wozy i korzystając z niższych cen zakupu sprzedaje na francuskim rynku.
kapelusznik - 2013-05-07, 15:44
no to już wiadomo kto kupuje Dustery w woj. lubuskim
DD - 2013-05-07, 16:09
Czyli ta oficjalna sprzedaz Dacii w PL moze byc znaczaco zawyzona w stosunku do rzeczywistej liczby egzemplarzy kupionych przez polskie firmy i osoby fizyczne.
maciek - 2013-05-07, 16:22
DrOzda, jeśli podajesz jakieś dane dawaj źródło danych
źródłem jest
http://carmarket.com.pl/r...ztwo=0&powiat=0
które
Cytat: | Serwis zawiera dane o rejestracjach nowych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony z Centralnej Ewidencji Pojazdów. |
według analizy sprzedaży można wywnioskować że Duster już przestał być aż tak pożądany i jest potrzebny lifting który spowoduje zwiększenie sprzedaży tego modelu do poziomu sprzed roku.
DD - 2013-05-07, 18:52
maciek napisał/a: | źródłem jest
http://carmarket.com.pl/r...ztwo=0&powiat=0
które
Cytat: | Serwis zawiera dane o rejestracjach nowych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony z Centralnej Ewidencji Pojazdów. |
|
...i wszystko jasne
maciek napisał/a: | według analizy sprzedaży można wywnioskować że Duster już przestał być aż tak pożądany i jest potrzebny lifting który spowoduje zwiększenie sprzedaży tego modelu do poziomu sprzed roku. |
No jeszcze zobaczymy co zmajstruja w tym FL (wizualanie, silnikowo, cenowo)...
d3mol3k - 2013-05-07, 19:29
Spadek sprzedaży Dusterów jest chyba wynikiem działań samej Dacii - nagle na rynek weszły odnowione Logany i Sandero nowe Lodgy, Dokker a na polu walki pozostał Duster gdzie klienci czekają na jego nowe oblicze - myślę że z jednej strony sam bym poczekał na to nadchodzące NOWE z drugiej wiem jak się zachowuje obecny model znamy jego wady i zalety.
tomala72 - 2013-05-07, 19:42
kapelusznik napisał/a: | no to już wiadomo kto kupuje Dustery w woj. lubuskim |
Te poznaniak, nie zaczynaj znowu:)))
kapelusznik - 2013-05-07, 20:17
tablice na aucie mam FGW, zameldowany jestem w powiecie gorzowskim, żona w samym Gorzowie, tak więc taki ze mnie poznaniak że hoho
niniejszym uznaję że mam prawo naśmiewać się z nadnaturalnie wysokiej sprzedaży dustera w lubuskiem (sprawdźcie statystyki za zeszły rok)
DD - 2013-05-07, 20:40
d3mol3k napisał/a: | Spadek sprzedaży Dusterów jest chyba wynikiem działań samej Dacii - nagle na rynek weszły odnowione Logany i Sandero nowe Lodgy, Dokker a na polu walki pozostał Duster gdzie klienci czekają na jego nowe oblicze |
Brzmi sensownie, moze tylko drobna uwaga: Logan sprzedaje sie bardzo slabo w porownaniu do innych Dacii, nawet do Sandera.
d3mol3k napisał/a: | - myślę że z jednej strony sam bym poczekał na to nadchodzące NOWE z drugiej wiem jak się zachowuje obecny model znamy jego wady i zalety. |
A no wlasnie, stary DD jest juz w miare dobrze znamy, a nowy to duza niewiadoma. Ja wiem jedno: jesli w DD FL wstawia 1.2TCe115 zamiast dotychczasowego 1.6 16V, to dla mnie DD FL absolutnie odpada. Moge wtedy tylko probowac dorwac jeszcze stara wersje z jakiejs wyprzedazy, jesli bedzie, albo w ogole zrezygnowac z zakupu Dustera.
Daffy - 2013-05-08, 07:35
skoro statystki dotyczą zarejestrowanych aut, ja bym stawiał, że niskie statystki Logana są spowodowane tym, że produkcja ich planowana jest na Lipiec (tak mi powiedział przedstawiciel).
Potwierdza to fakt, że zamówiony w kwietniu samochód otrzymam dopiero w Sierpniu.
marszelest - 2013-05-08, 21:51
DD, tez uważam ,że 1,2 silnik jest za maly do DD
tomszafa - 2013-05-09, 09:03
marszelest napisał/a: | DD, tez uważam ,że 1,2 silnik jest za maly do DD |
Dlaczego? Jak ma Turbo i 115KM będzie pewnie lepiej jeździl niż 1.6 i do tego mniej palił.
Ja tam jakbym mial wybór pomiedzy 1.6 a tym uturbionym 1.2 na pewno wybrlabym silnik 1.2 tylko wtedy gorzej z zamontowaniem LPG.
BoloSr - 2013-05-09, 09:31
tomszafa napisał/a: | marszelest napisał/a: | DD, tez uważam ,że 1,2 silnik jest za maly do DD |
Dlaczego? Jak ma Turbo i 115KM będzie pewnie lepiej jeździl niż 1.6 i do tego mniej palił.
Ja tam jakbym mial wybór pomiedzy 1.6 a tym uturbionym 1.2 na pewno wybrlabym silnik 1.2 tylko wtedy gorzej z zamontowaniem LPG. |
nic gorzej :0 normalnie sie gazuje :)
gorzej jest do diesla LPG ale tez juz jest :):)
laisar - 2013-05-09, 09:49
BoloSr napisał/a: | normalnie sie gazuje |
No, niezbyt - to to ma wtrysk bezpośredni, więc nie ma znowu tak łatwo (ani tanio).
BoloSr - 2013-05-09, 09:55
laisar napisał/a: | BoloSr napisał/a: | normalnie sie gazuje |
No, niezbyt - to to ma wtrysk bezpośredni, więc nie ma znowu tak łatwo (ani tanio). |
to samo mogbym powiedziec pare latek temu o dieslu :)
laisar - 2013-05-09, 10:29
Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"...
BoloSr - 2013-05-09, 10:36
laisar napisał/a: | Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"... |
dobry gazownik i ogarnia temat byle jaki spartoli i tyle :)
tomszafa - 2013-05-09, 10:42
BoloSr napisał/a: | laisar napisał/a: | Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"... |
dobry gazownik i ogarnia temat byle jaki spartoli i tyle :) |
Tylko cena inna takiej instalacji LPG.
yadoctor - 2013-05-09, 10:44
Zwróci się po roku, ew. półtora.
Edit: nie jestem pewien :) nie wziąłem pod uwagę, że 1.2 TCe jest (chyba) z wtryskiem bezpośrednim, co wymaga instalacji LPG V gen. (wtrysk ciekłej fazy LPG), kosztującej 5000zł. W takim układzie zwróci się po 2-2,5 roku. Chyba, że chcesz jeździć na LPG IV gen., w 2/3 na gazie, ale to nie ma sensu.
BoloSr - 2013-05-09, 10:46
tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | laisar napisał/a: | Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"... |
dobry gazownik i ogarnia temat byle jaki spartoli i tyle :) |
Tylko cena inna takiej instalacji LPG. |
no jaka, jak tak piszesz ???
normalna kosztuje 2500-4000 bo zalezy gdzie zalozysz a ta do TCE to ile ???
tak samo jak do diesla za 4000 zalozysz bez problemu a jakies pol roku temu do osbowki kosztowalal 8 tys :)
Dyziek - 2013-05-09, 11:17
BoloSr, Nie spotkalem sie jeszcze z bezproblemowa DLUGA eksploatacja LPG dla silnikow benzynowych z wtryskiem bezposrednim.
Masz doswiadczenie w eksploatacji takich konfiguracji, skoro z taka pewnoscia sie wypowiadasz?
Nawet na portalach gazowych podchodza do tego z rezerwa
BoloSr - 2013-05-09, 11:32
Dyziek napisał/a: | BoloSr, Nie spotkalem sie jeszcze z bezproblemowa DLUGA eksploatacja LPG dla silnikow benzynowych z wtryskiem bezposrednim.
Masz doswiadczenie w eksploatacji takich konfiguracji, skoro z taka pewnoscia sie wypowiadasz?
Nawet na portalach gazowych podchodza do tego z rezerwa |
podstawowe pytanie co to znaczy dlugo ???
dla jednych to jest 20 tys dla innych 40 tys wiec mozna o tym dlugo dyskutowac :)
kapelusznik - 2013-05-09, 11:39
po 20tys nie zwróci ci się nawet koszt montażu instalacji V gen LPG, przy 40tys będzie świeżo po zwrocie
czyli te 20 i 40 kkm, to nie jest długo
bo nie po to montuje się LPG, żeby koszt instalacji się ledwo zwrócił
Dyziek - 2013-05-09, 13:40
BoloSr, Dla ulatwienia Ci odpowiedzi: min. 100.000 km
Teraz zas prosze nie odbijaj pileczki, lecz odpowiedz na pytanie ;)
tomszafa - 2013-05-09, 14:46
BoloSr napisał/a: | tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | laisar napisał/a: | Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"... |
dobry gazownik i ogarnia temat byle jaki spartoli i tyle :) |
Tylko cena inna takiej instalacji LPG. |
no jaka, jak tak piszesz ???
normalna kosztuje 2500-4000 bo zalezy gdzie zalozysz a ta do TCE to ile ???
tak samo jak do diesla za 4000 zalozysz bez problemu a jakies pol roku temu do osbowki kosztowalal 8 tys :) |
Moze i mozna za 3 do diesla zalozyc tylko z jakim skutkiem?
Troche teoretyzujesz, wiesz dobrze, ze te instalacje sa nie sprawdzone i nikt jeszcze nie ma wielkiego doswiadczenia z tym. A to, ze ktos gdzies slyszal to co innego.
Poza tym nie wiem czy dalbym jakiemus gazownikowi to zagazowac jak wiekszosc ma problemy z instalacjami do normalnych silnikow to co dopiero do takich z bezposrednim wtryskiem
DrOzda - 2013-05-09, 14:49
Wystarczy obejrzeć wątek o zagazowanej Octavii 1.8 TSI żeby zobaczyć co czeka chętnego na taką instalkę:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60377
marszelest - 2013-05-09, 18:24
tomszafa napisał/a: |
Dlaczego? Jak ma Turbo i 115KM będzie pewnie lepiej jeździl niż 1.6 i do tego mniej palił.
Ja tam jakbym mial wybór pomiedzy 1.6 a tym uturbionym 1.2 na pewno wybrlabym silnik 1.2 tylko wtedy gorzej z zamontowaniem LPG. |
z montowaniem LPG nie ma problemu poza wyższą ceną
ja bym wybrał 1,6- a najchętniej 2,0
, z tym małym spalaniem 1,2 to ja bym był ostrożny z takim stwierdzeniem
1,6 jest za słaby ,a 1,2 to już nawet nie mówię.
BoloSr - 2013-05-09, 18:51
tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | tomszafa napisał/a: | BoloSr napisał/a: | laisar napisał/a: | Dać się da, jedno i drugie - ja tylko mówię, że nieco odstaje od przeciętnej "normalności"... |
dobry gazownik i ogarnia temat byle jaki spartoli i tyle :) |
Tylko cena inna takiej instalacji LPG. |
no jaka, jak tak piszesz ???
normalna kosztuje 2500-4000 bo zalezy gdzie zalozysz a ta do TCE to ile ???
tak samo jak do diesla za 4000 zalozysz bez problemu a jakies pol roku temu do osbowki kosztowalal 8 tys :) |
Moze i mozna za 3 do diesla zalozyc tylko z jakim skutkiem?
Troche teoretyzujesz, wiesz dobrze, ze te instalacje sa nie sprawdzone i nikt jeszcze nie ma wielkiego doswiadczenia z tym. A to, ze ktos gdzies slyszal to co innego.
Poza tym nie wiem czy dalbym jakiemus gazownikowi to zagazowac jak wiekszosc ma problemy z instalacjami do normalnych silnikow to co dopiero do takich z bezposrednim wtryskiem |
chwila ja powiedzailem ze za 4 bo za tyle zakladaj a z jakim skutkiem to trza sobie poczytac jak tak instalacja jest zalozona :)
A co do silnikow TCE to trza miec sprawdzonego i porzadnego gazownika a nie byle kogo i to wiem i znam takiego co zakladal i to w TCE i takie 100 tys nie mam problemu :)Tu LPG do diesla :)
DrOzda - 2013-05-09, 18:57
na pewno w tce z bezpośrednim wtryskiem ? bo 1.2 tce znane z poprzedniego clio to inna bajka
poczytać wątek o vialle lpdi w octavii którą ogarnia jeden warsztat w polsce
BoloSr - 2013-05-09, 19:00
DrOzda napisał/a: | na pewno w tce z bezpośrednim wtryskiem ? bo 1.2 tce znane z poprzedniego clio to inna bajka |
tak TCE z bezposrednim wtryskiem toc to wszystko sie tak rozwija ze co roku jest juz cos nowego i tanszego niz rok wczesniej :)
tak jak lpg do diesli jeszcze rok temu 8 tys trza bylo dac a teraz juz ta sama instalcja 4 tys :)
kapelusznik - 2013-05-09, 19:08
a może ta instalacja za 4kPLN to nie wtrysk fazy ciekłej gazu, tylko normalna sekwencja dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (dotryskująca noPb w trakcie jazdy na LPG)
BoloSr - 2013-05-09, 19:11
kapelusznik napisał/a: | a może ta instalacja za 4kPLN to nie wtrysk fazy ciekłej gazu, tylko normalna sekwencja dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (dotryskująca noPb w trakcie jazdy na LPG) |
a tego to ja juz nie wiem bo mnie to nie interesuje :)
bardziej bede sie zaglebial za jakis czas za LPG do diesla :)
ale pierw bedzie chiptuning w DD dCi a potem moze LPG :)
kapelusznik - 2013-05-09, 19:15
BoloSr napisał/a: | a tego to ja juz nie wiem bo mnie to nie interesuje :) | LOL
ok, nie interesuje mnie koszt dwumasy w dieslu, ale stwierdzam że nie może kosztować więcej niż 500 PLN
BoloSr - 2013-05-09, 19:37
kapelusznik napisał/a: | BoloSr napisał/a: | a tego to ja juz nie wiem bo mnie to nie interesuje :) | LOL
ok, nie interesuje mnie koszt dwumasy w dieslu, ale stwierdzam że nie może kosztować więcej niż 500 PLN |
ale co ja ci mam powiedziec ??
interesowalem sie tematem bo bylem zainteresowany DD z silnikiem TCE ale skoro FL nie bylo to wziolem dCi i temat umarl umnie :)
yadoctor - 2013-05-09, 20:10
LPG do dCi ni cholery się nie kalkuluje. Tak samo, jak do GDI.
DrOzda - 2013-05-09, 20:24
do diesla poza ciężarówkami to się nie oplaca
ale do gdi zwraca się po 100 tys przebiegu przy obecnych cenach przy instalacji która podaje lpg od uruchomieniu silnika bez kropli benzyny
yadoctor - 2013-05-09, 23:19
Ale jeszcze mało kto Ci w Polsce założy wtrysk fazy ciekłej LPG.
Dyziek - 2013-05-10, 06:16
BoloSr, kolego, zes troche malo czasu poswiecil na to zainteresowanie, zwlaszcza, ze z taka pewnoscia sie wypowiadasz na temat gazu.
Poniewaz deklarujesz chec instalacji LPG do ropniaka, poswiec temu wiecej czasu, bo mozesz byc potem bardzo rozczarowany.
Pozdrawiam,
Dyziek
DrOzda - 2013-07-03, 10:41
Statystyki za czerwiec:
Dacia 1287 (10 miejsce jako marka)
Duster 457
Lodgy 178
Sandero 310
Dokker 277
Logan 65
DD - 2013-07-03, 12:05
Duster jak zwykle na czele sprzedazy Dacii... a Logan jak zwykle na szaaarym koncu. Dziwne, ze w takich realiach podniesli ceny Logana o 1000zl.
DrOzda - 2013-07-03, 14:36
Logany dopiero docierają do nabywców -zamówienie otwarto chyba w lutym.
W każdym razie tendencja jest mocno zwyżkowa - pewnie 1500 na miesiąc zostanie w tym roku przebite.
DD - 2013-07-03, 15:14
DrOzda napisał/a: | Logany dopiero docierają do nabywców -zamówienie otwarto chyba w lutym. |
Raczej nie sadze, zeby to byl jedyny powod, no ale zobaczymy jak bedzie szla sprzedaz Loganow za kilka miesiecy.
DrOzda napisał/a: | W każdym razie tendencja jest mocno zwyżkowa |
No ja sie nie dziwie, bo kiedys to sam Duster w ogromniej czesci ciagnal sprzedaz Dacii, a teraz ma wydatna pomoc ze strony Sandera i Dokkera.
DD - 2013-07-21, 18:31
kapelusznik napisał/a: | a może ta instalacja za 4kPLN to nie wtrysk fazy ciekłej gazu, tylko normalna sekwencja dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa (dotryskująca noPb w trakcie jazdy na LPG) |
Za jedyne 4kzl to na 99,9% nie jest wtrysk fazy cieklej, tylko sekwencja (IVgen.), a zeby to chodzilo w miare bezpiecznie dla wtryskiwaczy nPb (bezposredni wtrysk nPb), to bieg jalowy pewnie 100% na nPb, a poza nim tez znaczacy % dotrysku nPb. W konsekwencji taka instalka zwraca sie sporo dluzej niz w przypadku sekwencji i silnika z wtryskiem posrednim.
maciek - 2013-08-08, 12:04
Lipiec 916 sztuk:
Duster 320
Sandero 225
Dokker 189
Lodgy 100
Logan 82
Prezes - 2013-08-08, 14:57
Logan się uładnił i się ruszył
DD - 2013-09-03, 07:43
maciek napisał/a: | Lipiec 916 sztuk:
Duster 320
Sandero 225
Dokker 189
Lodgy 100
Logan 82 |
Sierpien 943 sztuki:
Duster 285
Sandero 262
Dokker 198
Lodgy 166
Logan 32
Duster spada, nowsze modele rosna... za wyjatkiem Logana, gdzie jest spadek i to ogromny (w prownaniu nie tylko do lipca, ale takze do czerwca i maja).
laisar - 2013-09-03, 09:03
@DD: Popyt na modele tuż-przed-liftem chyba zawsze mocno spada - większość klientów woli jednak zaczekać na nowszy model.
DD - 2013-09-03, 09:43
To wiadomo i to tlumaczy spadek sprzedazy Dustera, ale co sie moglo stac z Loganen?
BoloSr - 2013-09-03, 10:02
DD napisał/a: | To wiadomo i to tlumaczy spadek sprzedazy Dustera, ale co sie moglo stac z Loganen? |
osobiscie logan bym nie kupil wolabym MCV
bebe - 2013-09-03, 10:19
DD napisał/a: | To wiadomo i to tlumaczy spadek sprzedazy Dustera, ale co sie moglo stac z Loganen? |
Główna grupa nabywców wyjechała do sanatoriów? ;)
Prezes - 2013-09-03, 10:26
Ja również w sedanie zamiast Logana wolałbym Aveo. Ale kombi nie ma już alternatywy w tej cenie. Podejrzewam, że będzie wymiatać i jest na 1-szym miejscu jeśli będę zmieniał autko. Przegrać by mogło ewentualnie z mocno przecenionym clio kombi.. ale to mocno
d3mol3k - 2013-09-03, 11:29
Odnośnie logana sedana moja opinia jest taka iż obecnie bym go nie kupił - wolałbym sandero. MCv też jakiś taki doczepiony ma ten bagaznik. Stary logan miał swój urok swoją kańciatość nowy - jeśli już sedan to bardziej aveo albo celisium czy 308 (czy jak one się zowią)
Domel2250 - 2013-09-03, 13:52
O ile tylko armie handlowców się nie zbuntują, że jeżdżą "tylko" Dacią to nowe MCV/Logan kombi ma szansę pozamiatać Fabię kombi i być hitem, bądź nawet liderem sprzedaży najbliższych 12 miesięcy w tym segmencie aut flotowych, o ile tylko nie trzeba będzie na nie czekać , tak długo jak na Dustery tuż po premierze.
maciek - 2013-09-03, 13:59
^^ Skoda nie odpuści wypuszcza dla flotowców Rapid Spaceback, ni to kombi to to hatchback
Domel2250 - 2013-09-03, 15:18
Jeżeli cenowo go upozycjonują, jak Rapida tuż po premierze, to nie będą mieli szans. Co jak co ale we flotach akurat liczy się koszty, choć podejrzewam, że nie w każdej firmie Dacie by przeszła......np u mnie w pracy, byłoby silne NOGO!
Marek - 2013-09-03, 20:54
Prezes napisał/a: | Ja również w sedanie zamiast Logana wolałbym Aveo. Ale kombi nie ma już alternatywy w tej cenie. Podejrzewam, że będzie wymiatać i jest na 1-szym miejscu jeśli będę zmieniał autko. Przegrać by mogło ewentualnie z mocno przecenionym clio kombi.. ale to mocno |
U mnie w tej walce wygrał Logan. Jak dla mnie ładniejszy przód i deska, która bardziej mi odpowiada (w Aveo jak dla mnie za bardzo futurystycznie, choć bryła samochodu już takich cech niestety nie posiada). Różnica w cenie około 8tyś plus skórzana tapicerka minus upust w Chevrolecie, więc może byłaby porównywalna, ale raczej na korzyść Logana. Bagażniki prawie takie same natomiast miejsca wewnątrz szczególnie w tyle z delikatną przewagą Logana. Na plus w Aveo na pewno jest 6 biegowa skrzynia biegów. Natomiast, jeżeli chodzi o silnik to jakoś większe zaufanie mam do 1.5dCi niż do 1.3. Koszt przeglądów i pakietu ubezpieczenia nie sprawdzałem w Chevrolecie więc tego nie jestem w stanie porównać.
Prezes - 2013-09-04, 08:23
Serwis w Chevrolecie nie był drogi (miałem 2 przeglądy). W Chevim jeszcze dochodzi 6 poduszek, wspomaganie ruszania pod górkę, wytrzymała konstrukcja, zbarankowane progi i kilka jeszcze detali, których na szybko nie powiem. Zwieszenie pewniejsze, ale z czasem stukniejsze - w Daciach na gorsze drogi jest lepsze.
Ale kombi już nie ma konkurencji. Jeśli za ok. 42 tysie można mieć "full wypas" MCV z pominięciem silnika, to nawet za 50 tysi u konkurencji trudno coś znaleźć.
Marek - 2013-09-04, 17:57
W Dacii też nie jest drogi, dlatego tego nie porównywałem. W Chevrolecie dochodzą 2 poduszki. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to na tą chwilę raczej trudno to jednoznacznie stwierdzić. No i jak napisałem różnica w cenie też występuje i pytanie czy w Chevrolecie by mi dali 10tysięcy upustu od ceny katalogowej by zbliżyć się do ceny Logana.
pol34 - 2013-09-09, 18:59
Z Polski masowo wywożone są nowe samochody! Tak właśnie jest z tą sprzedażą naszych Daciek ale i nie tylko...Ciekawy artykuł.
Artykuł interii
mekintosz - 2013-09-09, 21:41
cyt:
"Polskich "blach" nigdy (a przynajmniej przez kilka lat) nie ujrzy co czwarty kupiony w naszych salonach Peugeot, co dziesiąty Mercedes, co dziesiąte BMW i Renault, prawie co dziesiąty Citroen. Prawdziwym hitem jest jednak Dacia. Z danych wynika, że na 6384 sprzedanych przez polskich dilerów pojazdów tej marki 2 277 (36,7 proc.), powędrowało w świat w ramach "detalicznego eksportu". Oznacza to, że zainteresowanie ofertą owej marki wśród rodzimej polskiej klienteli nie jest aż tak wielkie, jak się dotychczas wydawało.
Czytaj więcej na http://motoryzacja.interi..._campaign=other "
DrOzda - 2013-09-10, 09:02
Pisałem o tym pół roku temu, na francuskim forum są kontakty do firm które na zamówienie sprowadzają Daćki z Polski. Zysk dla klienta w zależności od modelu/wersji/promocji 1500-2000 Euro.Firma raczej też do interesu nie dokłada :)
maciek - 2013-09-10, 09:47
lepsze będzie to jak ten samochód wróci po 2 latach jako funkiel nówka z Niemiec czy Francji i okaże że ma się jeszcze polską gwarancje
maciek - 2013-10-03, 19:38
Dacia I-X 2013 9044
Wrzesień 2013
Dacia 1057
Duster 415
Dokker 220
Sandero 163
Lodgy 161
Logan 98
http://carmarket.com.pl/r...ztwo=0&powiat=0
Marek1603 - 2013-11-15, 06:07
I-IX
DD napisał/a:
Sierpień 943 sztuki:
Duster 285
Sandero 262
Dokker 198
Lodgy 166
Logan 32
Dacia razem I-IX 2013r. 9044 szt.
Wrzesień 2013r. 1057 szt., w tym:
Duster 415
Dokker 220
Sandero 163
Lodgy 161
Logan 98
Dacia razem I-X 2013r. 10117 szt.
Październik 2013r. 1073 szt., w tym:
Duster 414
Dokker 248
Sandero 167
Lodgy 132
Logan 112
Dar1962 - 2013-11-15, 07:42
wyraźnie rośnie sprzedaż Logana i Dokkera. Zainteresowanie DD z pewnością wzrośnie w końcówce i po nowym roku kiedy ruszy masowa sprzedaź politfingowego
DD - 2014-01-04, 00:39
Dacia razem I-XI 2013r. 11110 szt.;
Listopad 2013r. 993 szt., w tym:
Duster 305
Dokker 292
Sandero 133
Lodgy 118
Logan 145
Dar1962 napisał/a: | wyraźnie rośnie sprzedaż Logana i Dokkera. |
Tak, to się zgadza w sierpniu, wrześniu, październiku i listopadzie. Pewien problem jest tylko w tym, że te statystyki do jednego wora wrzucają Logana (sedana) i Logana MCV... dobrze, że chociaż Sandero nie nazywa sie Logan hatchback.
DD - 2014-01-04, 05:04
Dacia razem cały 2013r. 12225 szt.;
Grudzień 2013r. 1115 szt., w tym:
Duster 448
Dokker 222
Sandero 204
Lodgy 78
Logan 163
wat - 2014-01-04, 21:22
logan dwa razy lodzie pobił wieżyc sie nie chce ale dokerów faktycznie coraz więcej na drogach
laisar - 2014-01-05, 03:25
wat napisał/a: | logan dwa razy lodzie pobił wieżyc sie nie chce |
Wręcz przeciwnie - i nawet w Renault sami wiedzą, że dali ciała: http://www.daciaklub.pl/f...1621975#1621975
Cav - 2014-01-05, 08:21
wat napisał/a: | logan dwa razy lodzie pobił wieżyc sie nie chce ale dokerów faktycznie coraz więcej na drogach |
Lodgy to jedno z najbrzydszych aut na rynku, więc mnie to nie dziwi.
wieza - 2014-01-05, 11:10
Cav napisał/a: | wat napisał/a: | logan dwa razy lodzie pobił wieżyc sie nie chce ale dokerów faktycznie coraz więcej na drogach |
Lodgy to jedno z najbrzydszych aut na rynku, więc mnie to nie dziwi. |
wszystko zależy od punktu widzenia i siedzenia , ja tez miałem takie spostrzeżenie ze ten wygląd tak cos nie za bardzo, ale skonfigurowałem sobie wyglądowo tak ze fajnie wygląda :) a druga sprawa ja potrzebowałem duże auto a żadne inne tego nie spełniało w tej cenie :) kupił bym Dustera ale on ma taki micro bagażnik ze dla mnie jest załamka, i bym musiał jezdzic z położonymi siedzeniami non stop.
funyo - 2014-01-05, 12:44
Lodgy powinno być seryjnie wyposażone w pakiet "stepway" tj. plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki. To, IMO, zmienia wygląd tego auta w 100% na plus. Dodatkowo w opcji półki podsufitowe i bankowo sprzedaż by wzrosła.
Cav - 2014-01-05, 13:32
Nie, sam kształt nadwozia (tyłu) powoduje, że nic temu autu nie pomoże.
Multipla i Juke to przy tym szczyty elegancji.
DrOzda - 2014-01-05, 14:39
Obok w garazu mam do porownania zeszlorocznego grand scenica - nie wiem co chcecie od lodzi ;)
matucha - 2014-01-05, 18:15
Kwestia gustu
Co do Dokkerów, to bardzo dużo opisanych firmowych widuję. Cywilnym tylko mojego brata
wieza - 2014-01-05, 19:17
ps a to auto ?? https://www.google.pl/sea...y%3B2373%3B1314 szczeze wole lodgy :)
Marek1603 - 2014-01-05, 19:46
Wolałbym już to https://www.google.pl/sea...D9%3B620%3B413.
Cav - 2014-01-05, 20:14
Styl ten sam, ale stosunek blachy do szkła w Caddy zdecydowanie lepszy, więc wygląda deczko lepiej.
route2000 - 2014-01-05, 23:18
Jeśli chodzi o Lodgy to są różne gusta i guściki...... Jednemu się podoba, drugiemu nie....
Nie ma co tak gdybać. Wystarczy porobić (w miarę chęci i możliwości ) różne dodatkowe mody i będzie bardziej atrakcyjniejsza za małe pieniądze.
DD - 2014-01-09, 09:10
wat napisał/a: | logan dwa razy lodzie pobił |
Tak można byłoby powiedziec, ale tylko na podstawie samego grudnia (163 vs 78), a to niezbyt szczęsliwe posunięcie, bo np. w listopadzie ta różnica była dużo mniejsza (145 vs 118), a już w październiku i wcześniejszych m-cach szala była po stronie Loganów (niekiedy nawet ponad dwukrotna przewaga).
ATSD coś chyba za dużo natrzaskali tych MCV-ek, skoro w najnowszym cenniku (z 08.01.2014) na wszystkie Ambiance'y i Laureate'y sa rabaty aż po 4000zl. A mówi się, że w Dacii nie dają (pokażnych) rabatów .
DD - 2014-02-01, 23:58
Jeszcze w ramach podsumowań ubiegłego roku. Liczba pierwszych rejestracji Dacii Dokker (Dokker + Dokker Van) w 2013r. w Polsce wyniosła 2465, a to wiecej niż w przypadku Skody Roomster -> 2227, a nawet więcej niż Roomster + Praktik -> 2298, a także więcej niż ... Lodgy -> 1928.
|
|