|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział ogólny o daciach - Znane już ceny NOWY LOGAN
Zbychu504 - 2013-02-05, 13:01 Temat postu: Znane już ceny NOWY LOGAN Podstawowa wersja ACCESS 1.2 16v 75km od 28900zł
Ambiance1.2 16v 75km od 31900zł + klima i radio za2900zł= 34800zł
LPG 3500zł (dostępne dla wersji Ambiance i Laureate)
podłokietnik przedni 400zł (Laureate)
Tempomat 650zł (Laureate)
kapelusznik - 2013-02-05, 13:17
ile za Laureate ? (bo kupować Ambiance + klima to raczej nie ma sensu)
ceny widzę że proporcjonalne do tych w Rumunii (Logan troszkę tańszy od Sandero)
Zbychu504 - 2013-02-05, 13:21
Laureate 1.2 16v 75km 36400zł
Laureate 1.2 16 75km z LPG 39900zł
Laureate TCe 90km 40900zł
Laureate dCi 75km 44200zł
Laureate dCi 90km 46700zł
Kratylos - 2013-02-05, 13:45
yadoctor - 2013-02-05, 13:47
8200zł mniej niż 301, wyglada na bardzo dobry wynik. Zastanawia mnie, dlaczego samochód oferujący wiecej od Sandero jest tańszy ?
kapelusznik - 2013-02-05, 13:54
z tego powodu, że posiada trudniej sprzedawalne nadwozie
trzeba jakoś zachęcić klientów
Kratylos - 2013-02-05, 14:16
Gimbo - 2013-02-05, 14:25
kapelusznik napisał/a: | z tego powodu, że posiada trudniej sprzedawalne nadwozie
trzeba jakoś zachęcić klientów |
To dlaczego zrobili tak brzydkie nadwozie?
benny86 - 2013-02-05, 14:25
Świetne ceny. Rozumiem, że na 4 poduchy i ESP w ambience można liczyć? Klima w Laureate seryjna czy za dopłatą (w holandii w nowym sandero laureate trzeba dopłacać, stąd pytanie?).
maciek - 2013-02-05, 14:39
mam nadzieje że Kombi będzie 1000zł droższe od Sandero
kapelusznik - 2013-02-05, 14:42
Gimbo napisał/a: | To dlaczego zrobili tak brzydkie nadwozie? |
ni chodzi o brzydotę, tylko o to, że sedan takich rozmiarów, nie jest najpopularniejszym autem w pewnych krajach (eufemistycznie pisząc)
maciek napisał/a: | mam nadzieje że Kombi będzie 1000zł droższe od Sandero |
fajnie by było
Kratylos napisał/a: | jak bym nie mial teraz auto to chyba byl logana znow kupil z tce i w laureacie... | ja bym się zastanawiał jednak nad kombi
kombi laureate TCe + LPG kusi (ale to za kilka lat)
ryjas - 2013-02-05, 14:45
Jak kombi to tylko z dieslem;) dCi przy cenach Dacii naprawde zaczyna się kalkulowac.
yadoctor - 2013-02-05, 15:03
Dla mnie Logan jest ładniejszy od Sandero.
ryjas, właśnie jakoś z Dacią mi wyjątkowo marnie te wyliczenia wychodzą...
Tomash88 - 2013-02-05, 15:16
Całkiem przystępne te ceny ;)
ryjas - 2013-02-05, 15:17
Chodzi o to, że generalnie auto z dieselem w porównaniu do konkurencji jest duzo tańsze. Za podobne pieniądze kupujesz mniej prestiżowy samochód ale zamiast benzyniaka możesz sobie kupić diesla.
Dopłata względem benzyny jest wysoka, ale na podobnym jak u konkurencji poziomie.
Same auto tańsze. To miałem na myśli.
A że kombiak lepszy z dieslem to chyba oczywiste?
W Peugeocie 301 trzeba dopłacić ok. 9 tys. zł Fakt, że od razu do wersji 92 konnej ale jednak. W Dacii mamy do wyboru dwa diesle.
yadoctor - 2013-02-05, 16:37
Oczywiście, im większy i cięższy samochód tym większa przewaga diesla.
W Dacii z podstawy do diesla 90 trzeba dopłacić 10300 :/ (porównanie do 9000 w 301)
Gimbo - 2013-02-05, 18:53
yadoctor napisał/a: | W Dacii z podstawy do diesla 90 trzeba dopłacić 10300 :/ (porównanie do 9000 w 301) |
I tylko po to, aby mieć Diesla
No cóż... są ludzie, których stać na takie fanaberie.
okey32 - 2013-02-05, 20:03
No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś.
yadoctor - 2013-02-05, 20:06
okey32 napisał/a: | No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś. |
Nie golasa. Porównywałem 1.2 75KM Laureate do 1.5 dCi 90 Laureate ;)
okey32 - 2013-02-05, 20:17
yadoctor napisał/a: | okey32 napisał/a: | No ale kto kupuje golasa
Jak dobrze pamietam to w moim przypadku róznica z takim samym wyposażeniem między D a B to było cos koło 6tyś a B+G to juz tylko ok 3tyś. |
Nie golasa. Porównywałem 1.2 75KM Laureate do 1.5 dCi 90 Laureate ;) |
No to skoro już porównujesz te silniki to z DCI 75km a to jest juz różnica 7800zł.
Ale jak widze to teraz faktycznie jest większa rozbieżnosć miedzy benzyna a dizlem >aj kja zamawialem to dostepny był benzyniak 1,6 85km i tylko taki byl dostepny w stepwayu tak ze u mnie kalkulacja wychodziała tak jak pisałem wcześniej . porównywałem rózniece miedzy B a D w innych markach i Dacia miała najmniejsza różnice
ryjas - 2013-02-05, 20:25
Gimbo napisał/a: | yadoctor napisał/a: | W Dacii z podstawy do diesla 90 trzeba dopłacić 10300 :/ (porównanie do 9000 w 301) |
I tylko po to, aby mieć Diesla
No cóż... są ludzie, których stać na takie fanaberie. |
Jakie fanaberie? Jak jeździsz po mieście to faktycznie nie ma sensu kupno takiego silnika. Ale na trasę czy nawet do przewożenia większej ilości kilogramów silnik 1,2 75 KM jest za słaby. z kolei 0,9 tCe nie musi byc równie trwały co diesel i tez nie jest tak mocny mimo turbo.
Pomijam już kwestie późniejszych oszczędności na spalaniu. Po prostu silnik diesla może byc do danego auta lepszy niż benzyniak.
Rożni sa ludzie i różne mają potrzeby. Jakie fanaberie?
benny86 - 2013-02-05, 20:37
okey32 napisał/a: | No to skoro już porównujesz te silniki to z DCI 75km a to jest juz różnica 7800zł. |
Zakładając że benzyniak spali 7 a diesel 5 litrów na 100 km, przy cenach ze stacji gdzie tankuję sprzed 2h:
5x5.33=26,65 zł/100km --> Diesel
7x5.26=36,82 zł/100km --> Benzyna
Różnica na 100km -->10.17 zł na korzyść diesla
Wychodzi na to, że diesel zwróci się po 66700 kilometrach. Jak dla mnie za dużo, dlatego do użytku prywatnego w tym przypadku olałbym diesla.
Więc może benzyniak z gazem? Załóżmy że gazu bierze 15 % więcej (sekwencja nie ma takiego wzrostu spalania,ale coś tam na rozruch benzyny spali itp). Powiedzmy że benzyniak spali 7 litrów.
7x5.26zł=36.82 zł/100km
8.05 x2.60zł=20.93zł/100 km
Różnica na 100 km=15.89zł na korzyść LPG
Przy cenie 3500 zł za instalację, z grubsza wychodzi na to że po 22000 km inwestycja się zwraca.
Zależy na czym komu zależy, mimo że fajnie mi się śmigało dieslem w trasy prywatnie jednak bym go w przypadku Dacii nie wybrał.
maciek - 2013-02-05, 20:46
tylko większość zapomina że LPG potrafi nabroić w silniku, w układzie wylotowym, że po około 100 000 km będzie trzeba będzie wymienić parę części w układzie LPG, każdy kto kupuje samochód musi do sprawy podejść indywidualnie mi np. nie opłaca się instalować instalacji LPG gdyż mój przebieg roczny wyniesie około 8 000 km, a sprzedać ten samochód zamierzam po 20-23 miesiącach od kupna. A diesla nie ma sensu wybierać na przebiegi dzienne 10-20 km .
Gimbo - 2013-02-05, 20:56
ryjas napisał/a: | Jak jeździsz po mieście to faktycznie nie ma sensu kupno takiego silnika. |
Tak, jeżdżę głownie po mieście, ewentualnie na krótkich odcinkach. Do pracy dojeżdżam autobusem i sporadycznie samochodem, tam mam ok. 12km. Raz na jakiś czas odwiedzam rodzinę, do której mam max. 80km. Autostrad w Polsce nie ma, ale nawet po istniejących drogach "szybkiego ruchu" poruszam się zaledwie kilka razy w roku. Diesel w moim przypadku nie ma sensu (a jednak takim jeżdżę)
W trasie rzeczywiście można osiągnąć niskie spalanie przy silniku Diesla. Mój rekord to 4.2l/100km, ale w mieście przy jeździe na krótkich odcinkach, gdzie silnik nigdy nie jest dogrzany, nie ma to najmniejszego sensu.
Ostatnio dość sporo jeździłem po mieście i komputer wskazywał mi spalanie średnie na poziomie 10.5l/100km. Z nerwów go skasowałem i teraz mam ok. 7l/100km. Zobaczymy jakie będzie spalanie rzeczywiste przy najbliższym tankowaniu.
Ja bym brał wersję 1.2 16V z LPG. Ktoś inny wybierze 1.5dCi. Czy ktoś tutaj postępuje źle? - NIE. Każdy wybiera to, na co go stać i to, co jest dla niego najlepsze.
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-02-05, 23:36 ]
Odpowiedź ws "braku" autostrad w PL: http://www.daciaklub.pl/f...p=157143#157143.
maciek - 2013-02-05, 21:01
teoretycznie można wziąć 0,9 TCE ma wtrysk MPI
laisar - 2013-02-05, 21:06
benny86 napisał/a: | na 4 poduchy i ESP w ambience można liczyć? |
Też - ale są już w accessie (:
benny86 napisał/a: | Klima w Laureate seryjna? |
W sandero tak, to w loganie pewnie też.
laisar - 2013-02-05, 21:09
ryjas napisał/a: | kombiak lepszy z dieslem to chyba oczywiste? |
Nie, nieoczywiste (:
Marek1603 - 2013-02-05, 21:26
laisar napisał/a: | ryjas napisał/a: | kombiak lepszy z dieslem to chyba oczywiste? |
Nie, nieoczywiste (: |
podpisuję się obiema ręcami i nogami Laisar.
ryjas - 2013-02-05, 21:56
laisar napisał/a: | ryjas napisał/a: | kombiak lepszy z dieslem to chyba oczywiste? |
Nie, nieoczywiste (: |
Do wyboru masz 1,2 75KM, 0,9 tCe i diesle. Które silniki do kombi są najlepsze? Zakładam, że użytkowane będą zgodnie z przeznaczeniem, czyli conajmniej 4 osoby i bagaż lub do zwiększonych potrzeb przewozowych.
Gdyby do wyboru był jakiś większy, normalny benzyniak z silniejszym dołem to pewnie uznałbym, ze diesel nie jest tutaj konieczny. A tak? Srednio. dCi są w tym przypadku najlepszym wyborem i pewnie dlatego tyle kosztują.
Na pocieszenie można dodać, że do Clio kombi mamy te same silniki. W aucie tej klasy brak silnika ponad 100KM to trochę lipa:/
laisar - 2013-02-05, 22:28
ryjas napisał/a: | Do wyboru masz 1,2 75KM, 0,9 tCe i diesle. Które silniki do kombi są najlepsze? |
Dowolne, zgodne z własnymi preferencjami - i MSZ żaden nie będzie potworem, ale żaden też nie będzie mułem.
(TSD akurat w kombi zamiast 0,9 może być 1,2 - co oczywiście niczego nie zmieni w powyższym).
mekintosz - 2013-02-05, 22:57
laisar napisał/a: |
(TSD akurat w kombi zamiast 0,9 może być 1,2 - co oczywiście niczego nie zmieni w powyższym). |
1.2 TCE i problem mulastosci kombi znika
Dyziek - 2013-02-05, 23:03
Ceny swietne, przyznac musze i z pewnoscia popatrze w salonie, choc nadal wyczekuje MCV / kombi.
Konkurencyjny C-Elysee 1.2 VTi 72 KM w promocji kosztuje 35.900 (Attraction), ale z klima (Seduction) 41.900. Jednym slowem 4 tys. upustu. To nadal za malo o jakies 1 - 1,5 tys. Wspominany przez Was Pug 301 jest bez upustow.
(info z Samar.pl)
(BTW: C3 z 2012 zaczyna sie od 31.950, zejscie z 43.950)
mekintosz - 2013-02-05, 23:11
Sandero Grand Tour bedzie ciekawym rodzinnym pojazdem dla fanow kombi. Szczegolnie jak zostanie zaliczone do malych kombi klasy B razem z Clio, Skoda Fabia itp. Zas jak sie pokusza o wersje Sandero II Stepway Grand Tour to moze sie nawet przekonam do kombiaczy
Dyziek - 2013-02-05, 23:26
Jezdzilem przez 3 lata Fabia I kombi 1.4 TDI
Bardzo pojemny samochod jak na te klase. Brzydki jak noc, ale bardzo praktyczny. Dlatego tez tak wygladam kombiacza w nowym wydaniu u Dacki
maciek - 2013-02-11, 12:17
http://francuskie.pl/nowa-dacia-logan-w-polsce
ian - 2013-02-11, 12:48
Dorzucam informację ze strony Samaru:
http://www.samar.pl/__/3/...55&locale=pl_PL
Już czas! Warto jak najszybciej zajrzeć do salonów !
Będzie więcej gwiazdek w EuroNCAP:
"Pasy bezpieczeństwa z przodu posiadają skalibrowane ograniczniki napięcia dla skuteczniejszej ochrony klatki piersiowej w razie zderzenia. W przypadku niezapięcia pasów bezpieczeństwa w nowej Dacii kierowca jest o tym powiadamiany ostrzegawczym sygnałem świetlnym i dźwiękowym."
To już zwyczajnie przesada-taki luksus:
"Nowością w stosunku do modelu poprzedniej generacji jest tylna kanapa ze składanym w układzie 1/3-2/3 oparciem, dostępnym zależnie od poziomu wyposażenia."
kapelusznik - 2013-02-11, 13:15
ian napisał/a: | To już zwyczajnie przesada-taki luksus:
"Nowością w stosunku do modelu poprzedniej generacji jest tylna kanapa ze składanym w układzie 1/3-2/3 oparciem, dostępnym zależnie od poziomu wyposażenia." |
pytanie czy poprzeczna belka zostanie
/OT
byłem wczoraj w ikei po słoiki na herbatę i przy okazji naszło moją żonkę na zakup regału na którym można by składować płyty cd
wystarczy nam spokojnie 40x100cm, ale 200cm też był w atrakcyjnej cenie - niestety, przypomniało mi się że mamy Logana nie Felicię i 2metrowej długości paczka z Ikei się nie zmieści (w Felicii bym włożył i zamknął klapę). mały to minus, ale jednak
laisar - 2013-02-11, 13:20
ian napisał/a: | Będzie więcej gwiazdek w EuroNCAP |
Jeśli będzie zbyt mało punktów za ochronę pieszych - to nie będzie, choćby we wszystkich pozostałych kategoriach nowy logan dostał maksymalne noty. A jakoś nie wygląda na to, żeby przód był jakoś drastycznie poprawiony pod tym względem...
laisar - 2013-02-11, 13:22
@kapelusznik: Oparcie da się po prostu odkręcić - podobno 2 min. roboty...
kapelusznik - 2013-02-11, 13:23
laisar, jasne - tylko co ja bym z nim zrobił na parkingu pod Ikeą
a regał musiał być już, teraz
dla mnie lepiej - mniej wydałem, mniej się napracowałem
fakt, że przydałoby się "poćwiczyć" odkręcanie kanapy (tylko cały czas ta belka )
maciek - 2013-02-11, 13:29
Jutro będzie można obejrzeć nowego Logana w Jaszpolu
ian - 2013-02-11, 13:39
Dla leniwych. Tak składa się oparcie. Jak wyrzucili poprzeczną belkę, to chyba sztywność nadwozia na tym ucierpi?
laisar - 2013-02-11, 13:57
kapelusznik napisał/a: | co ja bym z nim zrobił na parkingu pod Ikeą |
Spakował obok regału, oczywiście.
kapelusznik napisał/a: | cały czas ta belka |
W większości przypadków nie powinna przeszkadzać - ale jakby co to też można odkręcić, auto się przecież od jednego razu w roku nie rozsypie...
kapelusznik napisał/a: | dla mnie lepiej - mniej wydałem, mniej się napracowałem |
Też jakiś zysk (;
laisar - 2013-02-11, 13:59
ian napisał/a: | Jak wyrzucili poprzeczną belkę, to chyba sztywność nadwozia na tym ucierpi? |
Niekoniecznie - mogli po prostu odpowiednio wzmocnić np fragment biegnący tuż pod szybą. Albo tylną półkę. Albo podłogę. Lub wszystko naraz...
mekintosz - 2013-02-11, 21:06
Po bokach wiadc fragment metalowego podparcia dla oparć kanapy. Skutecznie utrudnia przewoz "wielkogabarytowych" szerszych przedmiotow. Do bagaznika wejda ale nie przecisna sie pomiedzy tymi blachami, nawet jak zlozy sie oparcia. Przy okazji, dlaczego w Loganie pas srodkowego pasazera jest wypuszczony z polki zas w Sandero z podsufitki ?
Ptah - 2013-02-11, 21:09 Temat postu: Nowa Dacia Logan znamy ceny Na Onecie:
http://moto.onet.pl/16770...kul.html?node=2
Najfajniejszy cytat:
Cytat: | W lutym 2012 roku, w rezultacie ankiety przeprowadzonej wśród 30 000 klientów przez organizacje konsumenckie w pięciu krajach Europy (Belgia, Hiszpania, Francja, Włochy i Portugalia), marka Dacia wspięła się na pierwszy stopień podium pod względem niezawodności. Ponadto według najnowszych wyników z 2012 roku opublikowanych przez ADAC - czołowy automobilklub w Europie - jakość samochodów Dacia od 3 lat nieustannie się poprawia. |
bebe - 2013-02-11, 21:10
mekintosz napisał/a: | Przy okazji, dlaczego w Loganie pas srodkowego pasazera jest wypuszczony z polki zas w Sandero z podsufitki ? |
Bo, jak sam zauważyłeś, Logan ma jeszcze belkę, do której można zamocować zwijacz pasa. Jak w Sandero wywalisz półkę i złożysz oparcie kanapy, to masz jeno powietrze. :]
mekintosz - 2013-02-11, 21:23
No faktycznie, co za kretynskie pytanie zadalem ;-(
Kratylos - 2013-02-12, 17:35
kapelusznik - 2013-02-12, 19:15
oba linki takie same
Ikarusiarz - 2013-02-13, 10:15
Nie wiem gdzie to wpisać: Nowy Logan już w salonie. Byłem oglądałem. Ceny od 28900. Pozdrawiam z Bydgoszczy.
Dyziek - 2013-02-13, 12:20
podziel sie wrazeniami
laisar - 2013-02-14, 15:28
W Warszawie w salonie przy Puławskiej też jest od wczoraj - i dziś obejrzałem.
Co stare i dobre - czyli rozmiar w środku, zwłaszcza z tyłu - zostało. (A konkurencja wciąż tu słabuje).
Wykończenie wnętrza - dokładnie takie samo jak w nowych sandero, czyli przyzwoite.
Co do "zbyt" miękkiego plastiku konsoli - chyba tak ma być, a to prawdopodobnie ze względu na ochronę nóg pasażerów. Deska jest teraz bowiem dwuczęściowa - góra dalej jest twarda i sztywna jak skała, a tworzywo ugina się pod palcem tylko w dolnej połowie.
No ale na 4* mimo wszystko bym nie liczył d: - a przynajmniej oficjalne, bo jeśli problemem będzie _tylko_ wynik ochrony pieszych, to będzie dobrze.
Z drobiazgów: niestety, regulacja lusterek jest niewygodna w nowym miejscu (a mam długie ręce) - stare rozwiązanie było lepsze. Na szczęście więc sterowanie szybami zostawili, a obsługa wentylacji została nawet poprawiona. (To wszystko było już oczywiście w sandero).
Bagażnik wygląda na pierwszy rzut oka lepiej (np porządna podłoga), ale w szczegółach jest kilka kiksów - np wtyczki i kabelki do lamp tylnych są całkiem na wierzchu, a nie wiadomo dlaczego wielgachne zawiasy wciąż takie same. No i przydałoby się obłożyć wykładziną klapę od środka, ale to akurat szczegół możliwy do samodzielnego rozwiązania (choć nieprzyzwyczajonego może niepotrzebni razić, co przy oszczędności rzędu pewnie 50 eurocentów jest bez sensu).
Ciężkie zamykanie drzwi zaliczam na plus, bo to przez grubsze uszczelki, więc spodziewam się wyciszenia na poziomie lodgy, czyli dobrym - nie sprawdziłem osobiście, bo demówek do jazdy na Puławskiej jeszcze nie ma (nawet sandero, które podobno stacjonuje w Alejach).
Ogólnie - dacia jak dacia, przekonanych wcześniej nie powinna odstraszyć, a może nawet skusi kogoś nowego...
KCegielska - 2013-02-14, 17:34
We Wrocławiu na Sienkiewicza można również podziwić nowego Logana. Zapraszam
rimo - 2013-02-14, 21:00
Na Puławskiej są już demówki Sandero, właśnie zarejestrowali Jedną właśnie ujeżdżam jako auto zastępcze Spieszyłem się do domu (wiadomo Walentynki) no i nie wpadłem do salonu Dacii a szkoda obejrzałbym sobie Logana. Co się odwlecze to nie uciecze, przy odbiorze z warsztatu oblukam go sobie
laisar - 2013-02-14, 23:18
rimo napisał/a: | Na Puławskiej są już demówki Sandero, właśnie zarejestrowali Jedną właśnie ujeżdżam jako auto zastępcze |
Kiedy właśnie NIE demówki w salonie, tylko zastępczaki w serwisie.
(I teraz już wiem, dzięki komu nie udało mi się dziś żadnej trafić... <; ).
mekintosz - 2013-02-14, 23:22
RIMO, jest jakis plus twych czestych wizyt w ASO - pojezdzisz roznymi daciami za free
KRATYLOS , Renault Logan fajniej sie przezntuje, lepsze wyposazenie, ladniejszy przod oraz plus za ciemne słupki.
wat - 2013-02-14, 23:25
laisar Ciebie jak głównego dyrektora forum powinni zaprosic na pierwszą jazdę próbna jaka się wogóle odbedzie nowym loganem a jak nie to im focha strzel
mekintosz - 2013-02-14, 23:30
Błąd WAT, Laisarowi powinny z rana podstawić nowego Logana pod dom z pełym bakiem paliwa do testu na weekend
wat - 2013-02-15, 00:09
do tego zmierzam jeszcze go powinni prosic żeby przyjoł taki mały skromny prezent a jak mu sie spodoba to zeby sobie z miesiąc czy dwa pojeździł
Kratylos - 2013-02-15, 09:33
laisar - 2013-02-15, 10:30
Wyście chyba coś pili...
No chyba że to akurat przez suszę d:
(Gdyby czytał to ktoś z Reno, to poprosiłbym jednak o espasa - ale nie poproszę, bo są tylko z dCi, a diesle to Zuuuuoooo, a silny kręgosłup moralny nie pozwala mi na takie konszachty <<<: I z korupcji nici... Chociaż TSD co ja niby miałbym im załatwić, to naprawdę nie wiem).
wat - 2013-02-15, 10:52
Reni to nie mogli by Ci dać bo zdradziłbyś Daćke
a dałbyś im wsparcie techniczne... wszak tyle serwisów ma problemy z ogarnieciem daciek.
A jako wodzowi czołowego foruma dackowego w pl coś Ci sie od nich należy
laisar - 2013-02-15, 11:21
wat napisał/a: | zdradziłbyś Daćke |
Ślubu nie brałem d:
wat napisał/a: | tyle serwisów ma problemy z ogarnieciem daciek |
Bo nie chcą - możliwości nauki mają większe ode mnie.
TSD ja jestem głównie teoretykiem <;
wat napisał/a: | coś Ci sie od nich należy |
Forum robimy razem dla siebie, a nie dla nich - więc nie, dziękuję, nie należy.
(A jeśli już, to najlepszy byłby dostęp do bazy dokumentacji technicznej - i to nie tylko dla mnie - zamiast bawienia się w agenta 007...).
wat - 2013-02-15, 11:24
oj oj tam nie bądz taki skromny przyjedziesz do Zrębic to Ci wytłumaczymy
rimo - 2013-02-15, 20:23
Laisar, dziś gdy byłem w salonie po odbiór mojego kochanego autka wpadłem na chwilkę do salonu Dacii obejrzeć Nowego Logana. Najbardziej zrobiła na mnie wrażenie klapa bagażnika, jakby nic nie ważyła
Pan, którego pewno bardzo dobrze znasz Chciał mi zaproponować jazdę próbną Nowym Sandero i nie dawał mi wiary że już ujeżdżałem takiego z silnikiem 0.9TCe (myślał chyba że z 1.5DCi). W ogóle to dziwna sprawa... moje zastępcze Sandero zarejestrowano 20.12.2012... a na jazdy można się dopiero od niedawna umawiać a na Logana trzeba jeszcze poczekać.
Łukasz, mimo wszystko wolę jeździć swoim, wiem na co go stać no i to bujanie na nierównościach... Nowe Sandero jakieś twardsze
Co do zastępczych aut, to chyba najwięcej razy to jeździliśmy zastępczymi Megankami a potem Sandero Delsey tym co widziałeś przed pubem.
Teraz czekam na Logana kombi
Dyziek - 2013-02-16, 16:22
Ogladalem dzis nowego Logana. Wszystko generalnie ok. Przy 2gim podejsciu do plastikow (niedawno niezbyt przychylnie komentowalem Sandero) bylo juz lepiej, ale nadal zgrzyt. No i ta tapicerka. Marnie to wyglada w Laureate w moim odczuciu.
Wrazenia zza kierownicy: poprawne.
W salonowym modelu przy silniku jakis wspornik juz byl bardzo zauwazalnie pokryty rdzawym nalotem. Bez komentarza. Na plus teleskop do podniesienia maski.
Tylna klapa bagaznika ma takie same zawiasy, co C-Elysee, ale do tego dochodza koszmarnie wielkie sprezyny. Kiepsko to wyglada. Tu PSA sie zdecydowanie lepiej popisala. Ponadto ta konkretna Dacka miala drobne skazy na lakierze od wewnetrznej strony klapy. Klucze do kol niczym nieosloniete.
Wnetrze - o ile zaglowki przednie sa gorsze w Dacce, to tylne bija Citroena (bo tamten ma zintegrowane - jesli masz ponad 1,80m, to masz je ciut za nisko). Miejsca sporo. Niestety korbki od szyb z tylu sa w takim miejscu, ze jesli usiadziesz w lekkim rozkroku, to przeszkadzaja (w Cytrynie nie).
Fotele przednie nie maja dodatkowych oslon przed zabrudzeniem butami przez pasazerow z tylu. Dzieciaki to wypaskudza na potege. Tu tez na minus.
Przewaga Dacki to silnik, ktory latwo zagazujesz (1.2 16v) oraz nizsza cena o ok. 8 tys do modelu PSA z klima i podstawowym silnikiem 1.2 VTi (bezp. wtrysk). Jesli ta kwota robi roznice, lub chcesz gazowac, to Dacka wygrywa. Jesli zas nie gra to wiekszej roli, to C-Elysee jest w moim odczuciu bardzo powaznym konkurentem. Zwlaszcza, jesli trafisz zwyczajowo na promocje (do 4 tys. calkiem realne). No i gwarancja na lakier i perforacje wynosi odpowiednio 3 i 12 lat.
Tyle ode mnie. Czekam na kombiaka i nadal drapie sie w leb patrzac na Logdy (najbardziej mi podchodzi)
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-02-16, 18:17 ]
O c-elysse: http://www.daciaklub.pl/f...p=158615#158615.
kapelusznik - 2013-02-16, 17:47
Dyziek napisał/a: | 1.2 VTi (bezp. wtrysk) | jesteś pewien ?
szukałem informacji na ten temat przez 20 minut w necie i nic nie znalazłem, wręcz na tej stronie http://www.automobile-cat...ee_1_2_vti.html jak byk stoi "indirect injection", a silniki VTi ludzie zasilają normalnymi instalacjami LPG (1.4, 1.6 o 1.2 nic nie ma, zakładam że to nowa jednostka)
laisar - 2013-02-16, 18:17
@Dyziek: Odp. ws. c-elyssee - http://www.daciaklub.pl/f...p=158615#158615
|
|