DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - jak wymienić filtr powietrza w dci / dieslu

wieza - 2009-05-28, 17:51
Temat postu: jak wymienić filtr powietrza w dci / dieslu
czy wymienial ktos w mcv , dci filtr powietrza ?? chcialem to zrobic ale nie wiem jak sie zabrac do tego ;)
wox - 2009-05-28, 23:22

Zdejmujesz osłonę silnika (ta od góry, plastikowa z napisem Renault i dCi) i masz przed oczami obudowę filtra (też plastikowa).
Odłączasz rurę dolotową powietrza (proste zatrzaski), odsuwasz przewody elektryczne, odkręcasz 4 śruby mocujące (potrzebny klucz torx, chyba T30 - nie kojarzę dokładnie bo mam komplet) i otwierasz obudowę.
Wymieniasz filtr.

Mogę pstryknąć zdjęcie jeśli będzie trzeba.

Generalnie w większości aut wymiana filtra powietrza należy do bardzo prostych czynności.

Dodam jeszcze tylko, że filtr powietrza w dCi wymienia się co 60 tys. km lub co 4 lata (wg zapisu w książce serwisowej), ale oczywiście lepiej jest wymieniać częściej (zwłaszcza, że nie jest to duży wydatek - jeśli zrobi się to samemu - filtr kosztuje 30 - 40 zł).

wox - 2009-05-29, 21:39

To ja tu k.... m.. po nocy siedzę, wypisuję jakieś banały, a tu "ani me, ani be, ani kukuryku". Szanujmy się (chociażby za poświęcenie uwagi i czasu).

Musiałem to napisać. Już mi przeszło ;-)

wieza - 2009-05-29, 23:25

ano dziekuje serdecznie kolego za odpowiedz i przepraszam za opoznienie w odpisaniu ;)
tomaszgebala - 2009-05-30, 13:35
Temat postu: Re: filtr powietrza
wymieniałem filtr parokrotnie w Thalii dCi. Sprawa bardzo prosta , jak to opisał Kolega WOX.
tomaszgebala - 2009-12-27, 22:46
Temat postu: numer filtra powietrza
czy ktoś wymieniał ostatnio filtr powietrza w Loganie DCI 63KM? Chodzi mi o numer katalogowy filtra...
dogberry - 2009-12-28, 21:16

Może to pomoże?

http://www.filtron.pl/pl/...&MOC=65#idn5801

eastcowboy - 2009-12-29, 18:22

----> 5/2007 * 7701477208

5/2007-----> * 8200431081

mekintosz - 2012-02-07, 03:03

ASO sugeruje cene za filterek powietrza do 1.5 DCI ok 110 zl, czy Ktos moze to zweryfikowac lub podpowiedziec, czy mozna zakupic jakiegos filtrona - zamiennik ?

http://www.filtron.pl/pl/...&MOC=68#idn6971

lub:

http://allegro.pl/filtr-p...2046495049.html

wat - 2012-02-07, 07:11

ja kupiłem w miejscowym sklepie ten drugi za chyba 38 zł i działa ;)
koniu - 2012-02-07, 07:17

Jeśli się nie mylę, to takie części określa się mianem "eksploatacyjnych" i ASO nie ma prawa odmówić ich montażu, ani odebrać nam gwarancji. Na ostatni przegląd przyjechałem z własnym filtrem oleju, powietrza i kabinowym oraz olejem i nie było problemu :-) a kilka stówek w kieszeni zostało ...
mekintosz - 2012-02-07, 13:33

Ja wiem ze musza zamontowac, pytanie ktory pasuje z tych dwoch filtrona ?
tomaszgebala - 2012-02-07, 22:38

ja kupuję cały czas zamienniki - pasują do mojego dCi bez problemy. Oba filtry różnią się tylko minimalnie grubością. W jednym z nich jest dodatkowo coś w rodzaju prefiltra z cienkiej włókniny
mekintosz - 2012-02-08, 09:57

Jaki oryg filtr zaleca Renault ? Orientuje sie ktos jaki to model i ile wedlug ASO powinien koszt ? Moze pracownik pomylil sie z cena filtra ?
DrOzda - 2012-02-08, 11:43

Możesz przecież kupić w ASO Motrio - numer 8671014102 kosztuje 45 PLN.
mekintosz - 2012-02-08, 16:42

OK dziekuje za info. 45 zl to nie 110 zl za filtr ;-)
petek - 2012-03-05, 20:43

Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. Oto instrukcja:
1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)
2. Odpiąć plastikową rurę, którą zasysane jest powietrze od obudowy filtra.
3. Odkręcić mocowanie kabli z prawej strony obudowy filtra (śrubka torx)
4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. UWAGA na gumową uszczelkę.
5. Wyjąć obudowę filtra
6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.

mekintosz - 2012-03-05, 21:28

petek napisał/a:
Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi

Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.


Radosc kierowcy - bezcenna. Ja sam nie bede wymienial, jade na przeglad i podejrzewam, ze samodzielnej wymiany by nie wpisali w ksiazce przegladow. Czy Twoj filtr byl bardzo usyfiony ? Odczules jakas roznice w przyspieszeniu ? Ja odczulem poprawe po wymianie filtra paliwa.

petek - 2012-03-05, 21:32

Filtr był mocno zabrudzony. Nie wiem jak będzie z prowadzeniem, bo nie wyjeżdżałem autem po wymianie. Mam nadzieję, że będzie lepiej niż było.
mekintosz - 2012-03-05, 21:53

Kiedy ost raz wymieniales ?
wojtek_pl - 2012-03-06, 07:52

petek napisał/a:
Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. Oto instrukcja:
1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)
2. Odpiąć plastikową rurę, którą zasysane jest powietrze od obudowy filtra.
3. Odkręcić mocowanie kabli z prawej strony obudowy filtra (śrubka torx)
4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. UWAGA na gumową uszczelkę.
5. Wyjąć obudowę filtra
6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.


No to zdecydowanie przesadzili ze skomplikowaniem tej czynnosci... :evil:

W normalnym samochodzie to jest 5 minut lacznie z szukaniem nowego filtru po bagazniku/garazu...

Innymi slowy, uzytkowniku przyjedz do serwisu i zapalc nam KUPE kasy... Blee.... :evil:

Marek1603 - 2012-03-06, 08:14

A nie da rady zrobić tylko tego?

petek napisał/a:

1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)

6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Czas wykonania na pierwszy raz - około 10 min

petek - 2012-03-06, 08:36

Nie, bo obudowa filtra ma z dołu zawias i żeby wymienić filtr musisz ją złamać na pół. Jeśli nie odłączysz przewodów doprowadzających i odprowadzających powietrze nie uda Ci się przełamać obudowy.
Marek1603 - 2012-03-06, 09:15

Tylko pytam bo nie wiem jak jest w dieslu.

U mnie odkręcasz pokrywę filtra i wymieniasz go.

wat - 2012-03-06, 10:22

a u mnie nie ma zawiasu i trzeba 8 albo i 10 śrubek odkręcić
ja wymieniałem po 20 tyś filtrv powietrza toz to była masakra

jkab - 2012-03-06, 19:39

Nie wiem jak to jest teraz, ale kiedyś panowała taka zdrowa zasada: Wymieniaj filtr powietrza razem z olejem i filtrem oleju. W najgorszym wypadku co drugi raz. Mam wrażenie, że czystość filtra powietrza jest obecnie niedoceniana a ma ogromny wpływ na moc i na spalanie naszych silników.
wojtek_pl - 2012-03-06, 19:55

Właśnie popatrzyłem w moją rozpiskę przeglądów, dedykowaną dla mojego konkretnego samochodu... Wymiana oleju z filtrem - co roku lub co 20 tys km.
Wymiana filtra powietrza i paliwa...












nie zgadniecie













co 4 lata lub 60 tys km. :shock: :shock: :shock: :shock:

Chyba ich posr.ło ! :evil:

Dar1962 - 2012-03-06, 20:03

w poprzednim aucie wymieniałem filtr powietrza każdej wiosny - za cenę 25 zet mogłem sobie pozwolić na takie szaleństwo ;-) zwyczaj ten zamierzam kultywować :-P
laisar - 2012-03-06, 20:13

@wojtek_pl: Ale kto Ci broni robić to częściej? To jest przecież zalecane minimum (z kilkoma zastrzeżeniami, podanymi dalej w książce) - a jeśli ktoś ma taki kaprys, to może wymieniać i co miesiąc...
wojtek_pl - 2012-03-06, 20:20

Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...
mekintosz - 2012-03-06, 20:23

Generalnie gdyby faktycznie bylo to takie niezbedna jak kazdorazowa wymiana filtra oleju wraz z olejem na 100% Dacia by tego wymagala. W instrukcji Sandero napisali, ze co 60 tys km lub 4 lata. Jednak w tzw. szczegolnych warunkach eksploatacji co 30 tys km lub 4 lata. Ciekawy jestem jak bedzie wygladal moj filtr przy przegladzie 40 tys km ?
mekintosz - 2012-03-06, 20:25

wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...



Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.

jkab - 2012-03-06, 20:35

mekintosz napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Oczywiście, że będę wymieniał częściej ale ktoś mniej świadomy będzie jeździł przez 4 lata z gnijącym filtrem...



Rozsadnie ale jesli ktos przejechal 40 tys zgodnie z zaleceniami producenta to chyba nie powinien sie martwic ? Gdyby to bylo az tak grozne dla silnika w okresie gwarancji by kazali wymieniec co rok.

Brudny filtr powietrza jest mniej groźny dla silnika a bardziej dla Twojej kieszeni. Silnik jakoś przetrwa, że dostanie za mało powietrza do cylindrów. Zapłon nastąpi. Ale ponieważ mieszanka nie będzie optymalna to zapłaci za to właściciel na stacji benzynowej.

wox - 2012-03-06, 20:36

wojtek_pl napisał/a:
co 4 lata lub 60 tys km. :shock: :shock: :shock: :shock:

a w moim pojeździe "pojechali" jeszcze lepiej: 4 lata lub 90 tys. km :mrgreen:

jkab - 2012-03-06, 20:39

Biorąc pod uwagę różne oszczedności poczynione w naszych Daćkach to i tak dobrze, ze ten filtr wogóle dali 8-)
laisar - 2012-03-06, 21:10

wojtek_pl napisał/a:
ktoś mniej świadomy

Ignorantia non excusat...

wojtek_pl - 2012-03-06, 22:55

laisar napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
ktoś mniej świadomy

Ignorantia non excusat...

Wiesz, stosowanie się do, było nie było, zaleceń producenta nie koniecznie jest ignorancją. To producent pojechał po bandzie z takim zalecanym okresem między wymianami. Gwarancji ci nie zabiorą jak będziesz się do nich stosował a to że auto będzie ci słabo jeździć to inna sprawa.

A może faktycznie filtr tyle wytrzyma? W końcu to tylko 1.5 litra pojemności i nawet turbo nie przepchnie przez ten silnik jakichś gigantycznych ilości powietrza. W Jeepie 4.7 litra jednak więcej tego powietrza przelatywało przez silnik to i wymiana co 10 tys km. była uzasadniona...

Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?

Mimo wszystko uważam, że 4 lata lub 60 tys km to za dużo. 2 lata lub 30 tys to maks. i jeśli nie będzie takiej potrzeby wcześniej (wskaźnik) to takie wymiany u mnie nastąpią.

chriskb - 2012-03-07, 07:57

wojtek_pl napisał/a:
Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?


Działa, działa tak samo jak w odkurzaczu :idea:

petek - 2012-03-07, 09:13

W moim Loganie był założony filtr powietrza oznaczony przez Filtron jako Dusty environments. Miał on dodatkową warstwę w postaci gąbki. Może stąd wydłużony okres pomiędzy wymianami. Teraz założyłem odpowiednik bez tej gąbki. Pewnie szybciej go będzie trzeba wymienić, ale powinien dawać więcej powietrza. Oznaczenia wg Filtrona:
AP 134/4 - bez gąbki
AP 134/6 - dusty environments - z gąbką

mekintosz - 2012-03-09, 00:41

Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)
mekintosz - 2012-03-09, 00:44

chriskb napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Zresztą jest wskaźnik zapchania filtra (podciśnieniowy pewnie...) tylko czy na prawdę działa ?


Działa, działa tak samo jak w odkurzaczu :idea:


Ale nie w kazdym DCI jest czujnik ;-(

tomi - 2012-03-30, 06:18

mekintosz napisał/a:
Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)

Ile kosztował?
Kupiony w serwisie?

mekintosz - 2013-04-02, 23:14

tomi napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Ja kupiłem oryginał gąbczasto-papierowy ;-)

Ile kosztował?
Kupiony w serwisie?


54 zl + 15 zl wysyłka

http://allegro.pl/my_page.php?uid=23380626

Teraz nie ma w ofercie ale moze warto spytac co maja na magazynie.

MM - 2013-04-20, 22:04

W nowych dci - K9K 612 (i wydaje mi się, że w TCe też) filtr powietrza ma nowy kształt.


część nr 165 467 674 R - dostępność: wyłącznie oryginał (w ASO - we Wrocławiu-Długołęce - 84 zł).


Wymiana jest prosta.
W centralnej części zdjęcia widać obudowę filtra powietrza:


z boków są zaczepy, które należy zwolnić. W ich zwolnieniu pomaga lekkie przesunięcie w lewo-prawo całej pokrywy filtra powietrza, przy jednoczesnym naciskaniu zaczepu.



Po zwolnieniu zaczepów pokrywę z filtrem należy wyciągnąć:


i włożyć do uchwytu nowy filtr. Uprzednio warto wyczyścić odkurzaczem wnętrze obudowy filtra powietrza.


Zgodnie z programem przeglądów pojazdów dla sandero stepway 1,5 dci wymiana przewidziana jest co 60 000 km lub co 4 lata.
Dla mnie optymalna częstotliwość to 10 - 15 tys. km lub 1 rok.

mekintosz - 2013-04-20, 22:07

Wyglada na łatwizne ;-) Czemu tak czesto chesz wymieniac filtr ?
MM - 2013-04-20, 22:33

Dokładnie z tych samych powodów, dla których filtr kabinowy wymieniam 2 razy do roku.
Aż dziw bierze, czego nie widać w powietrzu gołym okiem.

mekintosz - 2013-04-20, 22:34

Czyli... co podpowiadaja Twoje doswiadczenia ? Ja wymieniam raz na rok filtr klimatyzacji za to kupuje oryginal, zas powietrza wymienilem ost rok temu.
MM - 2013-04-20, 23:15

Wymieniam filtry kabinowe na koniec zimy i na koniec lata. Jak je oglądam po wymianie, to wydaje mi się, że to i tak zbyt rzadko. Nie zaprzeczę, że wymieniam je również dla dobrego samopoczucia (to samo dotyczy wymiany oleju i jego filtra - max co 10 tys. km).
A lata doświadczeń, o których przelotnie wspomniałem, to czas od kiedy tak postępuję z samochodami i nie miałem z nimi żadnych problemów.

d3mol3k - 2013-05-16, 18:18

Szykuję się do wymiany filtra powietrza - zanabyłem filtrona AP 143/6 w cenie 69,00 PLN
I pytanko czy ktoś wskaże na poniższym zdjęciu jak się do niego dostać co i gdzie odkręcić by zdjąć osłonę itd i na co uważać?

Tak to wygląda u mnie:

Dar1962 - 2013-05-16, 18:51

sądzę,że należy szukać go tutaj, trzeba pewnie wcześniej zdjąć ten gustowny plastik
d3mol3k - 2013-05-16, 19:28

;-) No trzeba zdjąć ten gustowny plastik.
Znalazłem wcześniej to (powielę):
petek napisał/a:
Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. Oto instrukcja:
1. Zdjąć plastikową maskownicę silnika (tą z napisem Renault dCi)
2. Odpiąć plastikową rurę, którą zasysane jest powietrze od obudowy filtra.
3. Odkręcić mocowanie kabli z prawej strony obudowy filtra (śrubka torx)
4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. UWAGA na gumową uszczelkę.
5. Wyjąć obudowę filtra
6. Odkręcić 4 śruby torx na górnej części obudowy filtra.
7. Wymienić filtr powietrza.
8. Skręcić wszystko w odwrotnej kolejności.

Czas wykonania na pierwszy raz - około 1 godziny.

jjmalin - 2013-05-16, 19:35

15 minut roboty... z odręceniem i zakręceniem wszystkiego. śrub jest więcej. jak dobrze pamiętam to z samej obudowy jest ok. 10 torx w dieslu. obecnie mam wkładkę K&N dedykowany dla Sandero. W stosunku do zwykłego czuć lekkość wkręcania się na obroty...
d3mol3k - 2013-05-17, 22:55

Znalazłem taki film instruktażowy (zapomniałem o tej stronce) czyli czeka mnie kilka chwil przy autku jak sądzę - ale spróbujemy:



Z filmu wynika że muszę "wyrwać tę piękną osłonę" w sposób jak na filmie - bez odkręcania niczego?

ajax - 2013-05-18, 09:57

To jest na zatrzaskach. Tak samo mam w "Jaszczembiu". Po prostu ciągniesz do góry i wychodzi. Ta osłona nie ma żadnych mocowań poza "zatrzaskowymi" tulejkami "tworzywowo-gumowato-tworzywowymi" mocowanymi na wcisk
krakry1 - 2013-05-18, 11:46

Szkoda, ze nie widziałem tego filmiku wcześniej ... Pan u którego kupiłem i wymieniał mi filtry trochę się pogłowił, zanim doszedł do tego co na filmiku. :mrgreen:
d3mol3k - 2013-05-18, 12:34

Widziałem dzisiaj na własne oczy podczas wymiany filtru oleju jak to ściągają - jest OK dam rady :-) :).
Mam chyba jedno złącze więcej do rozpięcia niż na filmie - po między filtrem a ścinką przednią - ale powolutku ostrożnie się zrobi ;-) . Choć szkoda że nie jest to rozwiązane tak jak w służbowym dokkerze :-( .

d3mol3k - 2013-05-23, 16:55

No to wracam do Logana 1.5 dci 68 KM.
Pierwsze co powiem to to że żona kiedy wróciłem powiedziała co tak krótko :-( - wymiana 15 - 20 minut. Jak na pierwszy raz chyba dobrze, ale mniejsza z tym.
Po ściągnięciu osłony silnika oczom ukazał się taki oto widok:

W porównaniu z filmem instruktażowym w moim silniczku jest o jedno złącze elektryczne więcej w związku z tym iż nie wiedziałem jak się do niego zabrać dałem mu święty spokój - to na zdjęciu poniżej:


A teraz w kolejności po zdjęciu osłony:
1. wypiąłem przewód dolotowy
2. wypiąłem kostkę małą tę po prawej (jak na filmie)
3. poluzowałem obejmę rury wylotowej - za tym dziwnym ustrojstwem SIEMENSa VDO (tu nie udało mi się wypiąć wtyczki od tego urządzenia - nie ma go na filmie) - i zsunąłem z obudowy filtra
4. wypiąłem obudowę filtra z dwu gumowych mocowań z przodu i z tego jednego pod spodem filtra - trzeba go odsunąć w lewo
5. odkręciłem 4 torxy
6. otworzyłem obudowę wymieniłem filtr (w moim przypadku filtron AP134-6 - kurcze ten zamiennik ma inną i cieńszą gąbkę.
http://www.filtron.pl/pl/axjkatf.php?iclarge=6359


7. czynności montażowe w odwrotnej kolejności ;-)

Człowiek z każdym dniem czegoś nowego się uczy.
Czas wymiany dla żółtodzioba - 15 do 20 minut, potrzebne klucz torx 30 oraz płaski wkrętak.

antropolog - 2013-07-11, 18:09

widzę, że w dCi rurka dolotowa idąca od pojemnika filtra kończy się przy reflektorze lewym tak po prostu, można by go przerobić i wyprowadzić z boku na nadkolu ;) albo robić sportowy wlot na masce :mrgreen:

a teraz poważnie: jeśli komuś się bardzo podoba gąbka z oryginalnego filtra, a kupił filtr bez tej grubej gąbki, to niech sobie tą starą gąbkę wypierze i założy z nowym filtrem - zatrzymuje ona tylko grube sprawy - liście, piasek etc. a pył i tak zostanie na nowym filtrze.

BoloSr - 2014-03-25, 10:41
Temat postu: Wymiana filtra powietrza dCi 90KM
Witam i sie zapytam czy ktoś to robił sam ???
Chodzi o silnik 90 KM tak jak na fotce :)



W książce serwisowej podają ze wymian po 3 latach albo 60 tys km co według mnie jest nie do przyjęcia tak samo powinno się wymieniać jak filtr oleju i sam che to zrobić bo serwis pewnie skroi :(

corrado - 2014-03-25, 10:59

Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś :mrgreen:
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż

BoloSr - 2014-03-25, 11:12

corrado napisał/a:
Pewnie że robił .
Jak nie wiesz co odkręcić to poszukaj sobie w pliku który sam mi przysłałeś kiedyś :mrgreen:
MR451Duster1.pdf
Rozdział punkt 12A-3 -> Filtr powietrza montaż/demontaż


wiesz jakbym znalazł to bym sie nie pytał :):)
specjalnie podaje ze dCi 90 KM bo nigdzie nie mogę znaleźć :(
tak jak to obadałem zupełnie inaczej ta puszka wygląda niż przy 85 KM

jas_pik - 2014-03-25, 11:13

Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.
BoloSr - 2014-03-25, 11:19

jas_pik napisał/a:
Ja będę czyścić sprzężonym powietrzem co ok 7kkm a wymieniał max co 20 kkm. Kiedyś na studiach robilismy badania standardowych filtrów z Sędziszowa. WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie. Wg mnie warto zwłaszcza że wymiana samodzielna jest prosta a filtry tanie.


ale zeby to zrobic trza go wyciagnac :)

corrado - 2014-03-25, 11:37

Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791

zdjęcia z wymiany:






Cytat:
Mały poradnik, szybkie, aby zobaczyć najbardziej i są 4 śruby do demontażu, aby usunąć filtr. __Prix filtr zakup Renault: 23, 35 €. _Matériel potrzebne: mały śrubokręt Torx, 20 nie jest zbyt długi, w związku z tym, ponieważ, jak widać na zdjęciach, to a2 wkręty są pod obudową filtra ... __D'abord, odkręcić dwie śruby przed __puis, odłączyć cały blok aspiracji, musimy podjąć, aby się, jak nag się go pozbyć! __ przykręcić górną stronę baterii i wąż ssący o przemieszczone, w celu podniesienia "wszystko.

BoloSr - 2014-03-25, 11:41

corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)

corrado - 2014-03-25, 11:47

BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)

A ja pin do Twojej karty .

Te zdjęcia ci wystarczą do wymiany.

BoloSr - 2014-03-25, 11:48

corrado napisał/a:
BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Proszę
http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=4791


user i hasło poproszę :):)

A ja pin do Twojej karty .

Te zdjęcia ci wystarczą do wymiany.


Której :):):)

Powinno mi to pomóc dzieki :):)

moulder - 2014-03-31, 10:30
Temat postu: Wymiana filtra powietrza
A do tego silnika:



chyba będzie znacznie łatwiej, ale poproszę o podpowiedź.

BoloSr - 2014-03-31, 10:50
Temat postu: Re: Wymiana filtra powietrza
moulder napisał/a:
A do tego silnika:

Obrazek

chyba będzie znacznie łatwiej, ale poproszę o podpowiedź.


to jest nowa 90 ???

moulder - 2014-03-31, 11:26
Temat postu: Mój duster
Tak to silnik 90 km diesel 1.5 DCI.
BoloSr - 2014-03-31, 11:36
Temat postu: Re: Mój duster
moulder napisał/a:
Tak to silnik 90 km diesel 1.5 DCI.


a moze kolega sprawdzic skad jest brane powietrze ??? bo filtr jest w tym chyba prostokatnym pudelku po prawej u górze

moulder - 2014-03-31, 15:24
Temat postu: Filtr
Tak, tam siedzi filtr myślałem ze ktoś to sam juz przerabial i dorzuci tutorial
MM - 2014-03-31, 17:29
Temat postu: Re: Filtr
moulder napisał/a:
Tak, tam siedzi filtr myślałem ze ktoś to sam juz przerabial i dorzuci tutorial

Przerabiał, przerabiał. I to byłem ja: wymiana filtra powietrza w nowym dci 90
ale drobna zmiana - wprawdzie zamienników tego filtra powietrza jeszcze nie ma (w manie i w filtronie jest w przygotowaniu), ale można już go kupić w moto-dynamic za 52 zł (opisany jako filtr do lodgy, dokkera i clio iv)

Boogie - 2014-05-21, 23:17

To filtr po 35tys km. Nie wiem jak oni sobie wymyslili że powienien 60tys wytrzymac wg planu przeglądów. Wsadziłem nowy, Lodzia znów oddycha.




laisar - 2014-05-22, 10:22

Boogie napisał/a:
Nie wiem jak oni sobie wymyslili że powienien 60tys wytrzymac wg planu przeglądów

Przeczytaj dokładnie ten plan - np "jeżeli ponad 50% przejazdów odbywa się w mieście" to wtedy filtr ma być zmieniany co 30 tys. (20 w dieslu).

(Warto też co jakiś czas wyjąć filtr i po prostu wytrzepać - stary brud powoduje szybszą akumulację nowego).

Boogie - 2014-05-22, 10:35

Tylko u mnie nie jest ponad 50% przejazdów w mieście. W jaki sposób stary brud powoduje szybszą akumulacje nowego? Wydaje mi się, że po wytrzepaniu filtra czy po wymianie raczej ilość zaciąganego syfu do komory filtra sie nie zmieni, nawet wydaję mi się że może byc na odwrót, bo przepływ powietrza się zwiększy i siła zaciagania będzie większa ;) Chyba że się mylę.

Ja przejdę na wymianę co 20tys tak jak wypadaja serwisy. Wyciagać na pewno będę częściej tak jak piszesz, bo to co zobaczyłem mnie przeraziło.

marszelest - 2014-05-22, 11:10

ja filtr wymieniam co roku , dla świętego spokoju i nie patrze na te 30tys itp rzeczy.
laisar - 2014-05-22, 11:16

Boogie napisał/a:
W jaki sposób stary brud powoduje szybszą akumulacje nowego?

Brud jak to brud - lepi się, sam do siebie tym bardziej...

Boogie napisał/a:
przepływ powietrza się zwiększy

Przepływ jest w zasadzie stały - przy bardzo brudnym filtrze silnik wykona po prostu więcej pracy na pompowanie.

Boogie napisał/a:
to co zobaczyłem mnie przeraziło

Tak naprawdę nie ma powodu - on wcale nie jest jakiś tragiczny, a poza tym duże, widoczne kawałki śmieci wcale nie są tymi najgorszymi. Najgorszy jest drobny był, a pod tym względem nie wygląda to źle u Ciebie.

Natomiast ceny filtrów nie są jakieś zaporowe, więc częsta wymiana też raczej nikogo nie zrujnuje.

Boogie - 2014-05-22, 13:51

Przeraziło bo w żadnym aucie aż takiego syfu nie miałem. :) W każdym razie mam wrażenie że silnik lżej pracuje
piotr. z - 2014-05-22, 14:23

Boogie napisał/a:
Przeraziło bo w żadnym aucie aż takiego syfu nie miałem. :)


Wygląda na to, że się nam zanieczyszczenie zwiększyło... ;-)

A na poważnie- przy każdej zmianie oleju wymieniałem w poprzednich jak i w Dusterze- koszt niewielki więc nie będę kombinował.

Marmach - 2014-05-27, 20:37

Właśnie postanowiłem wyskoczyć z mieszkania, żeby przewietrzyć trochę siebie... i samochód, zmieniając mu filtr powietrza.

No i kurrrrr.... zamiast obiecanych 4 śrubek i obudowy na zawiasie, w sumie było 9 torxów-plastikowkrętów (które odkręcałem.... kurrrrr... fatalnym kluczem z zestawu za 10zł), spodnie mocowanie, odczepianie rurki dolotowej na zatrzaskach, które nie chciały się poddać, odczepianie dwóch albo trzech podłączeń elektrycznych i wstrętnej rury, co prowadzi powietrza zza filtra do głębin maszynowni (a że nie wziąłem płaskiego śrubokręta, to żona donosiła na ratunek...).

Przynajmniej filtr okazał się właściwy (AP134/6). Mam tylko nadzieję, że montując to wszystko u kresu sił nie zagiąłem gdzieś filtra i nie będzie wdychał jakiegoś lewego, morowego powietrza ;P

Masakra!!!

PS: filtr po 4 latach i 40tys km wygląda dość paskudnie, zawiera muchy i jakieś roślinne odpady reprodukcyjne. Jeśli ktoś nie zmienia filtra co roku, to chyba nie warto brać wersji bez gąbeczki.
PS/2: Filtron robi sobie żarty z tą gąbeczką - filtr jest drogi jak nieszczęście (zapłaciłem prawie 50zł), a gąbeczka jest jakieś 3 razy cieńsza od fabrycznej.

wieza - 2014-05-27, 20:59

no ja wymieniam filtr co 10 tys km
d3mol3k - 2014-05-27, 21:32

Marmach napisał/a:
... No i kurrrrr.... zamiast obiecanych 4 śrubek i obudowy na zawiasie, w sumie było 9 torxów-plastikowkrętów (które odkręcałem.... kurrrrr... fatalnym kluczem z zestawu za 10zł) ...


No to musisz wykonać instruktaż do Twojej wersji silnika.
Klucze za 10 - no co chcesz nie są aż takie złe ;-) .

Marmach - 2014-05-27, 22:46

Instruktaż, hmn... W gruncie rzeczy parę osób przerabiało już tę wersję, ale zdjęć chyba nie było. Był tylko rumuński filmik, więc może się przydadzą.





No i nowy filtr :)


d3mol3k - 2014-05-27, 22:54

No faktycznie więcej śrubek miałeś do odkręcenia :-( . Dzięki za instruktarz :-)
mekintosz - 2015-05-03, 13:14

Wymiana filtra wymagała ok 30 min pracy. Odkręciłem 4 torx-y i odpiąłem dwa przewody od czujników. Filtr stary i nowy upływie 3 lat i po przejechaniu ponad 20 tyś km od ostatniej wymiany. Samochód głównie w mieście eksploatowany.
garfield1988gse - 2015-06-28, 08:33

Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał już własnoręcznie temat wymiany filtra powietrza w silniku 1.2 16V ? Bo ja bym chciał ale nie bardzo wiem jak (w poprzednim samochodzie schodziło mi się z tym góra 10 minut) bo nawet nie widzę miejsca gdzie mógłby się on znajdować (patrząc na poprzednie posty mniemam, że chyba gdzieś pod plastikiem na silniku). Proszę o poradę jak to zrobić żeby niczego nie zepsuć.
laisar - 2015-08-03, 22:52

garfield1988gse napisał/a:
mniemam, że chyba gdzieś pod plastikiem na silniku

Tak - podnosi się go trochę do góry, a potem przesuwa w prawo. Filtr jest podłużny, przy prawej krawędzi plastiku.

Dominus - 2015-10-11, 12:48

Wymieniał ktoś samodzielnie filtr powietrza w Duster'ze dCi 90.
Przymierzam się do tej operacji ale bez zdjęć z opisem nie będzie lekko.
Czytałem opisy ale tyczyło one chyba starszych "obudów" , nie takich jak w 90-ce.

corrado - 2015-10-11, 13:10

Było już gdzieś :roll: może nie w tym temacie ..., pamiętam sam wklejałem koledze BoloSR, fotki z tutorialu zagranicznego wymiany w dci90, bo chcial wymienic u siebie
Dominus - 2015-10-11, 13:12

Fotki znikły, a na forum które podesłałeś link nie jestem zarejestrowany. (to w tym temacie)
Jeśli nie znajde to będę zmuszony do rejestracji tylko dla tych fotek.

PS. Na niemieckim forum znalazłem.

http://www.dustercommunit...n/#.VhpKhfntmko

opis w miarę zrozumiały

Jak dokonam zmiany filtra to ewentualnie zrobie swoje fotki i opis

corrado - 2015-10-11, 13:17

wklejam fotki z IMGUR:







Dominus - 2015-10-11, 13:19

Dzięki, będą one uzupełnieniem do tych z niemieckiego forum i widzę czego się spodziewać podczas montażu.
Nikita_Bennet - 2016-08-03, 17:18

corrado napisał/a:
wklejam fotki z IMGUR:


Co jest zaznaczone tymi strzałkami? Tak wiem odgrzebuję wątek ale chce wyjąć tę obudowę nic nie niszcząc.

bossboss - 2016-08-29, 18:21
Temat postu: Wymian filtra powietrza Dacia Duster
Witam. Szukalem i nie znalazlem gdzie w DD 16v benzyna 2012 znajduje sie filtr powietrza i jak go wymienic. Foto lub tutorial mile widziane
Daster - 2016-08-29, 19:06

Tu masz tutorial
bossboss - 2016-08-29, 20:39

Super thx -o to mi chodzilo
Łukasz_M - 2021-09-30, 20:52

Czy jest możliwym że w blue1.5 dci ten filtr powietrza jest pod pokrywką umieszczoną na wcisk. Ja tam nie widzę żadnych wkrętów do odkręcenia..
toka93 - 2021-09-30, 21:00

Po lewej stronie jest cała obudowa i na 2 zatrzaskach jest mocowanie filtra powietrza. Nie wyjmuje się całej puchy :)
Łukasz_M - 2021-09-30, 21:13

Tzn. u mnie jest po prawej koło akumulatora tyle że to co wygląda na zatrzaski nimi nie jest to tylko taka wsuwka tj nic tam się najwyrazniej nie haczy.. czyli na wcisk. Chciałem się upewnić zanim zacznę to rwać :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group