|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Galeria naszych samochodów - Zdjęcia silników Dacii
maciek - 2011-01-25, 19:39 Temat postu: Zdjęcia silników Dacii
Zdjęcia silników Dacia
Silniki Benzynowe
1.2 16V 75KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.2 16V 75KM Euro 5 (od 2011)
Sandero
%20Sandero.jpg)
1.4 8v 75KM Euro 4 ( do XII 2010)
Sandero
Logan
%20%20Logan.jpg)
1.6 8v 87KM Euro 4 ( do XII 2010)
Sandero
%20Sandero%201.jpg)
1.6 8v 84KM Euro 5 ( do XII 2010)
Sandero STEPWAY
%20%20Stepway.jpg)
Logan MCV
Logan VAN
Lodgy
Lada Largus 2012

0,9 TCE 12V 90KM Euro 5 (od 2012)
Sandero
1.6 16v 105KM Euro 4 ( do XII 2010)
Logan MCV
Duster 4x2
%20%20Duster%204x2%201.jpg)
Duster 4x4
Lada Largus
1.6 16v 105KM Euro 5 ( od 2011)
1.6 115KM euro 6 4x4 (Nissan) (od 2015 - )
1.2 TCE 16V 115KM Euro 5 (od 2012)
Lodgy
 
Duster 1.2 TCE 125 KM 4x2
Bioetanol
HI-FLEX 1.0 16V 75KM
HI-FLEX 1.6 8V ??KM
HI-FLEX 1.6 16V 105KM
LPG Fabryczne
1,4 8V 75KM
LPG Niefabryczne
1.6 8V 87KM
1,6 16V 105KM
Silniki Diesla
1.5 DCI 68 KM Euro4
Sandero
Stepway
1.5 DCI 75KM Euro5 (od 2011)
1.5 DCI 85 KM Euro4
MCV
Duster 4x2
1.5 DCI 90 KM Euro5
MCV
Stepway
Dokker


1.5 DCI 110 KM Euro5
Duster 4x4
Lodgy
 
bebe - 2011-01-25, 20:06 Temat postu: Re: Zdjęcia silników Dacii
maciek127 napisał/a: | 1.1.7. 1.6 16v 11??KM Euro 4 ( do 2010) |
Ohoho, tak dobrze nie jest, 105 KM. :) Zjęcie mogę zaoferować to, postaram się zrobić lepsze (pokazujące całą komorę silnika, wraz z kultową Uszczelką™ ;). Zdjęcie zrobione Dacii Logan MCV.
maciek - 2011-01-25, 20:12
bebe, po prostu pisałem z pamięci
Będę dziś w duchu Gierka.
- Pomożecie ??
mekintosz - 2011-01-25, 22:18
1.4.1. Silnik 1.5 DCI 68 KM/160 Nm. Euro IV. Dacia Sandero 2009 r. Laureate z klima.
maciek - 2011-01-25, 22:24
mekintosz, już uaktualniłem
mekintosz - 2011-01-25, 22:42
OK. Mam usunac foto/post ?
maciek - 2011-01-25, 22:43
mekintosz napisał/a: | OK. Mam usunac foto/post ? |
Nieeee jutro wrzucę na serwer zdjęciowy żeby było na długo
Ernest - 2011-01-25, 22:50
Ja mam w Loganie : 1,4 MPI 75 KM Euro 4 (chyba)
maciek - 2011-01-25, 23:06
Ernest napisał/a: | Ja mam w Loganie : 1,4 MPI 75 KM Euro 4 (chyba) |
jak chcesz możesz wrzucić zdjęcie
Ernest - 2011-01-25, 23:15
maciek127 napisał/a: | jak chcesz możesz wrzucić zdjęcie |
Proszę.
Zdjęcie z sierpnia 2010, po "małej" kolizji w Lublinie.
czaju - 2011-01-26, 12:36
Cytat: | Będę dziś w duchu Gierka.
- Pomożecie ?? |
Nie, z prostej przyczyny - dodatkowa instalacja LPG, dodatkowe przewody do akumulatora (włącznik świateł + przewody do bagażnika, wytłumienie... myślę że tylko zaciemniłbym sprawę.
maciek - 2011-01-26, 18:45
Ernest, nie wrzucę zdjęcia Wybacz. ale raczej chodzi o typ zdjęcia co mekintosz podesłał
mekintosz - 2011-01-26, 20:14
Cos slabo ludziska sie staraja z tymi fotkami.
maciek - 2011-01-26, 20:17
chyba się wstydzą ;) nie musi być myty silnik ;)
krakry1 - 2011-01-26, 22:17
mekintosz napisał/a: | Cos slabo ludziska sie staraja z tymi fotkami. | Bo zimno jest i ręce do aparatu przymarzają. Jak nie zapomnę to jutro obfotografuję swój engine.
maciek - 2011-01-27, 22:59
krakry1 napisał/a: | mekintosz napisał/a: | Cos slabo ludziska sie staraja z tymi fotkami. | Bo zimno jest i ręce do aparatu przymarzają. Jak nie zapomnę to jutro obfotografuję swój engine. |
liczę na ciebie
aktualizacja
monopios - 2011-01-28, 15:39
1.4 v8 75KM
greg1367 - 2011-01-28, 16:36
Dueter 1,6 16V 105 KM
48piotr - 2011-01-28, 16:50
Bez obrazy- a uszczelka gdzie
TD Pedro - 2011-01-28, 17:06
48piotr napisał/a: |
Bez obrazy- a uszczelka gdzie |
kol. greg1367 uważa, że uszczelka z malucha nie jest godna Dustera...
greg1367 - 2011-01-28, 17:59
normalnie strach pojawiać się bez uszczelki od 126p W przypadku zaistniałej nagonki na mojego" Wypasionego" , oświadczam wszem i wobec, że kultowa uszczelka zostanie zamontowana,jak tylko zakupię jednocześni proszę o jak najniższy wymiar kary(może w zawiasach)
48piotr - 2011-01-28, 18:06
greg1367 napisał/a: | jednocześni proszę o jak najniższy wymiar kary(może w zawiasach) |
Amoże być w takich[ ]
maciek - 2011-01-28, 19:25
aktualizacja
greg1367, twój silnik jak z fabryki idealny inny mają już tuningowane wybajerzone komory silnika
TD Pedro - 2011-01-28, 19:49
maciek127 napisał/a: | mają już tuningowane wybajerzone komory silnika |
ja swoją też wybajerzyłem w uszczelkę a mimo to pojawiły się ślady soli w komorze silnika
monopios - 2011-01-28, 21:04
Potwierdzam, też mam pewne ślady nalotu soli i brudu. Najprawdopodobniej jest to skutek przejazdu przez kałuże, podwozie nie jest w pełni zabudowane.
maciek - 2011-01-28, 21:22
ponowna aktualizacja ,
silniki mogą się powtarzać
damian85 - 2011-01-28, 23:08 Temat postu: Duster 1.5 dci 85k
maciek - 2011-01-28, 23:49
AAAA BYM ZAPOMNIAŁ OLD DACIE TEŻ DAWAJCIE czyli 1310 1300 1200 2000 itp.
laisar - 2011-01-29, 20:41
maciek127 napisał/a: | 1.5 DCI 85KM Euro4 ( do XII 2010)
[Wykres] |
Chyba nie warto dublować - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
krakry1 - 2011-01-30, 10:40
damian85 napisał/a: | 1.5 dci 85k | To dziwne, ale ja w Sandero mam identyczny silnik.
maciek - 2011-01-30, 11:06
zaraz z tym zrobię porządek. Laisar jak chcesz możesz też edytować jeśli tylko chcesz i byś wrzucił swój silnik
mollu - 2011-01-31, 18:53
1.2 16v
w środę dam edit i dorzucę jeszcze zdjęcie w dzień
edit
zdjęcie w dzień
maciek - 2011-01-31, 19:07
jakaś dziwna ta obudowa tego silnika żadnej nazwy ni nic takie "NO NAME "
maciek - 2011-01-31, 20:58
brakuję
1.2 16V 75KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 87KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 84KM Euro 5 ( do XII 2010)
1.6 16V 105 KM Euro 5 (od 2011)
Bioetanol
HI-FLEX 1.6 8V ??KM
HI-FLEX 1.6 16V 105KM
LPG
1,4 8V 75KM ( nadal)
Diesel
1.5 DCI 75KM Euro5 (od 2011)
kisu - 2011-02-01, 19:15
dorzucam 1.5 dci 110 KM
bebe - 2011-02-02, 00:47
maciek napisał/a: | 1.6 16v 105?KM Euro 4 ( do XII 2010) |
To na razie weź zdjęcie z mojego pierwszego posta w tym wątku, jak zrobię lepsze, to dam znać. I tak, ma 105 KM, mam na to papier! ;)
maciek - 2011-02-02, 09:05
bebe, dzięki
Czy ktoś z osób mogły by wrzucić zdjęcia silników Duster 4x2 1,5Dci 110KM i Duster 4x4 1,6 105
Gość - 2011-02-13, 23:51
Dacia Logan MCV SL BlackLine 2011
maciek - 2011-02-14, 11:45
toż to identyczny do 110KM
jjmalin - 2011-02-18, 23:17
mekintosz ja mam inaczej w Stepwayu silnik niż Ty. jutro fotkę strzele...
maciek - 2011-02-18, 23:27
czy nikt nie ma tych silników na forum
1.2 16V 75KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 87KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 84KM Euro 5 ( do XII 2010)
1.6 16V 105 KM Euro 5 (od 2011)
Bioetanol
HI-FLEX 1.6 8V ??KM
HI-FLEX 1.6 16V 105KM
LPG
1,4 8V 75KM ( nadal)
Diesel
1.5 DCI 75KM Euro5 (od 2011)
maciek - 2011-02-19, 15:41
jjmalin, będziesz robił zdjęcie
Aktualizacja
1.2 16V 75KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 87KM Euro 4 ( do XII 2010)
1.6 8v 84KM Euro 5 ( do XII 2010)
1.6 16V 105 KM Euro 5 (od 2011)
Bioetanol
HI-FLEX 1.6 8V ??KM
HI-FLEX 1.6 16V 105KM
Diesel
1.5 DCI 75KM Euro5 (od 2011)
maciek - 2011-03-14, 21:19
Przypominam że brakuję nam paru zdjęć
piotrpek - 2011-03-14, 21:45 Temat postu: 1.4 75 KM 1.4MPI - 75KM
jjmalin - 2011-03-14, 22:40
już daję: Stepway 2010 1,5 DCI 68 KM:
maciek - 2011-04-03, 20:42
aktualizacja
TD Pedro - 2011-04-29, 10:35
maciek zgodnie z sugestią wrzucam zdjęcie silnika 1,6 16 V z instalacją LPG,
- samochód Dacia Duster rok produkcji 2010,
- instalacja Landi Renzo Omegas,
Uploaded with ImageShack.us
Leny - 2011-04-30, 21:52
Pierwszy staruszek w temacie
Dacia 1300 rocznik 1975 (Silnik 1.3 B+G zapewne jest pare lat młodszy i pochodzi prawdopodobnie z 1310)
maciek - 2011-04-30, 21:57
Leny, to jaki jest ten silnik bo się nie znam na serii 1xxx
Leny - 2011-05-01, 20:06
Zwykły 1.3 54 kunie. Jak się nie mylę to były chyba tylko minimalne różnice między nowszymi a starszymi typami. Szczerze to jest chyba już 4 silnik w tym aucie
koniu - 2011-05-02, 16:28
1.6 8V + LPG (ładnie schowane )
TD Pedro - 2011-05-02, 16:36
gdzie to LPG bo nie widać...
Leny - 2011-05-02, 21:22
Jeśli się nie mylę ( a mogę się mylić :P ) to elektrozawór od gazu znajduje się obok pompy hamulcowej, miałem styczność z autami z Holandii gdzie parownik był dosyć nisko zamontowany i nie było go widać i podejrzewam ze to jest sekwencja więc wtryski od gazu będą na kolektorze ssącym schowane bod filtrem powietrza. Ale pewien na 100% nie jestem więc jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi
Stepway - 2011-07-08, 15:56
Zestawię "koło siebie" dwa siliniki benzynowe Sandero:
EDIT: obydwa 1.6 8V
Sandero 62kW (Stepway 2011):
Sandero 64kW (Laurete 2010):
maciek - 2011-08-03, 16:42
może jeszcze ktoś by chciał się pochwalić własnym silnikiem :)
kristof54 - 2011-10-22, 17:17
SANDERO STEPWAY 1.5 DCi 90 Euro 5
odebrany 09/2011
chriskb - 2011-10-22, 17:22
kristof54,
Silnik ładny, ale brak klubowej uszczelki
kristof54 - 2011-10-22, 18:49
Ale będzie, tylko czasu trochę zabrakło.
Poprawie się
laisar - 2011-10-22, 19:35
@maciek: 1.6 8v E5 84 KM @ MCV BL - http://www.daciaklub.pl/user/silniki/DSC00302.JPG
maciek - 2011-10-27, 17:49
Zapraszam Do Dodawania Nowych zdjęć Silników, im więcej tym lepiej, Najchętniej przyjął bym te silniki zaznaczone na czerwono z 1 listy.
piotrres - 2011-12-19, 15:58
Silnik 1.6 16V LPG
Instalacja Land Renzo Omegas
dla porównania zamieszczam również zdjęcie sprzed gazyfikacji.
Widoczne zmiany zaznaczyłem cyferkami (to co zidentyfikowałem):
1. Elektrowtryskiwacze RGI
2. Reduktor/parownik Omegas LI02
3. ECU (komputer) Omegas O
4. Złącze diagnostyczne komputera LPG
5. Elektrozawór Med
6. Skrócony wlot powietrza
7. Filtr gazu Filtr Med
______________________________________________________________________________________
Carramba!
Jak widać istnieją istotne różnice w wykonaniu montażu tej samej instalacji w porównaniu z silnikiem kol. T(ajemniczy)D(on) Pedro:
http://img718.imageshack....7/dscf1907u.jpg
48piotr - 2011-12-19, 18:43
5-filtr fazy ciekłej + elektrozawór?
piotrres - 2011-12-19, 22:06
Dzięki, Piotrze!
Ale to po prostu złącze diagnostyczne od komputera LPG
Dar1962 - 2012-03-05, 21:19
1,6 16V 105 KM Euro 5 (od 2012)
dziewica - bez żadnych przeróbek - jeśli potrzebny
maciek - 2012-03-05, 21:22
masz ESP itp??
Dar1962 - 2012-03-05, 21:23
tak: ASR+ESP
Stepway - 2012-03-06, 06:39
Dar1962 napisał/a: | 1,6 16V 105 KM Euro 5 (od 2012) |
I, wygląda na to, że masz stricte hydrauliczne wspomaganie.
Dar1962 - 2012-03-06, 07:42
i całe szczęście
mariush_78 - 2012-03-06, 10:04
To widocznie silniki w 2012 są różne w zależności czy 4x2 czy 4x4.
Bo u mnie jest taki: a data produkcji na naklejce kontrolnej na tylnej kanapie od strony bagażnika (której nie oderwali w ASO) była 15.01.2012. ESP i ASR też mam.
Ma już ktoś benzyniaka ze wspomaganiem elektrycznym? a bagnety też są w innym miejscu?
O co tu chodzi
Piotr_K - 2012-03-06, 22:29
Urodzony 13 grudnia 2011 r. Dacia Duster 1,6 16 v napęd 4x4, założony jeszcze w salonie LPG - BRC Sequent 24
chriskb - 2012-03-07, 08:05
Piotr_K,
Co to za firma ci montowała LPG
Sprawdzenie poziomu oleju utrudnione. Wystarczyło aby przesunęli w prawo o kilka centymetrów wtedy dostęp do bagnetu oleju byłby bez problemu.
Piotr_K - 2012-03-07, 08:25
chriskb napisał/a: | Piotr_K,
Co to za firma ci montowała LPG
Sprawdzenie poziomu oleju utrudnione. Wystarczyło aby przesunęli w prawo o kilka centymetrów wtedy dostęp do bagnetu oleju byłby bez problemu. |
Też tak uważam, założyła firma http://www.autobrc.pl/index.html
Będę z nimi ustalał tę zmianę przy okazji przeglądu.
_Marcin_ - 2012-03-13, 12:40
mariush_78 napisał/a: | To widocznie silniki w 2012 są różne w zależności czy 4x2 czy 4x4.
Bo u mnie jest taki: a data produkcji na naklejce kontrolnej na tylnej kanapie od strony bagażnika (której nie oderwali w ASO) była 15.01.2012. ESP i ASR też mam.
Ma już ktoś benzyniaka ze wspomaganiem elektrycznym? a bagnety też są w innym miejscu?
O co tu chodzi |
Odebrałem Dustera wczoraj (produkcja 6 luty) i silnik wygląda tak samo jak u Ciebie, tzn. bagnet z boku i wspomaganie elektrohydrauliczne. Mam ESP z ASR. Zbiorniczek z płynem od wspomagania znajduje się pod lewym reflektorem (tym od strony kierowcy )
laisar - 2012-05-08, 20:53
Lodgy dCi 110 (z AutoBilda):
maciek - 2012-05-16, 20:55
jako że 1,5 tygodnia kończy mi się sesja, zapowiadam że będę robił porządek w pierwszym poście i dodawał nowe zdjęcia
Więc proszę o wrzucanie zdjęć silników, mogą się powtarzać
Proszę pisać:
Model,( silnik najlepiej podtyp) rocznik, normę Euro, (typ napędu), wersja wyp. i czy jest LPG
laisar - 2012-06-08, 17:21
Coś nowego:
- MCV 1.6 84 KM Euro5.
maciek - 2012-06-08, 19:02
laisar, jaki rocznik ?
laisar - 2012-06-08, 19:10
Nie spojrzałem, ale pewnie 2012 - fotka z salonu sprzed tygodnia czy dwóch.
Acha - to jednak nie MCV, tylko Van.
maciek - 2012-06-08, 19:12
laisar ok , chyba w tym tygodniu ogarnę się i już będę modernizował temat
Marek1603 - 2012-06-08, 20:44
Zmieniona tylko obudowa filtra powietrza i osłona kolektora wydechowego z jakimś czujnikiem (może temperatury).
chriskb - 2012-06-08, 22:10
Ciekawy bagnet pomiaru oleju przed zapłonem?
Marek1603 - 2012-06-09, 13:27
W każdym 1,6 MPI taki jest.
maciek - 2012-07-05, 10:48
Dodałem zdjęcia Dokkera i Lodgy, i Vana MCV
maciek - 2012-07-10, 12:27
+ Lada Largus
karolinaaaa1 - 2012-10-26, 09:19
ładne :)
BogdanK - 2013-01-28, 00:26
Silnik 1,5 dCi
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Silnik 0,9 90 TCE
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
luk80 - 2013-02-10, 00:25
To kilka fotek silnika TCe 1.2 w Lodgy. Oznaczenie H5FC4
Szajfus - 2013-02-10, 18:53
HI-FLEX 1.6 16V 105KM
Wstawię za tydzień fotki HI Flexa 1,6 105 km, ale muszę wcześniej zamontować już kupiony KUK bo siara bez niej pokazywać ;)
DrOzda - 2013-02-11, 10:37
Lodgy 1.6 MPI 82 KM
Pshemo - 2013-02-13, 13:33
Nowe Sandero 0.9 TCe
maciek - 2013-02-24, 18:33
Aktualizacja,
jak czegoś brakuje informować
laisar - 2013-02-27, 11:54
BogdanK napisał/a: | Zdjęcie silnika z mojej Thalii I (jeśli fotka nie powinna być w tym temacie, to proszę o usunięcie). |
A myślisz, że pasuje do tematu "Zdjęcia silników Dacii"? (;
MM - 2013-03-08, 23:01 Temat postu: Nowe Sandero Stepway 1,5 dci 90 kM Silnik K9K C 612
Ma nowe przełożenia skrzyni biegów:
na V biegu
90 km/h -> 1800 obr./min.
100 km/h -> 2000 obr./min.
130 km/h -> 2600 obr./min.
150 km/h -> 3000 obr./min.
szybciej nie jechałem
Szajfus - 2013-03-25, 14:55
MCV 1,6 16v E85 2012r Hi-Flex
Grzechub - 2013-06-30, 17:40
Sandero Stepway 1,6 8v silnik K7M a8 (wg dok.z homologacji) fabryczny LPG
nikita1589 - 2013-12-17, 12:16
To i ja wrzucę fotkę naszego silnika.
kicia - 2014-07-02, 06:47
Widzę że nie ma jeszcze silnika 1.2 TCe 125 KM z nowego Dustera.
Wygląda podobnie do 1.2 115 KM z Lodgy - tylko nie ma tej obudowy z napisem Renault TCe.
Tu jest w pełnej rozdzielczości: http://imgur.com/YVPEeXr
piotr. z - 2015-06-30, 14:29
Coś niektóre zdjęcia poznikały... Można pododawać ponownie?
maciek - 2015-06-30, 14:55
Wszystkie zdjęcia w pierwszym poście są na serwerze DKP
laisar - 2015-08-02, 22:52
Poznikały z Imageshacka, ale w pierwszym poście są ich kopie lokalne na serwerze forumowym.
m4r10 - 2015-09-27, 14:38
Czy może ktoś wrzucić zdjęcie silnika 115 euro 6 z dustera? Oczywiście jeśli tylko ktoś już ma. Będę wdzieczny.
majkel - 2015-11-14, 18:03
Proszę o dodanie zdjęcia 1.6 115KM euro 6 4x4
Link do wysokiej rozdzielczości
http://images76.fotosik.pl/73/4204b186a8ef2951.jpg
m4r10 - 2015-11-17, 14:49
Dorzucam też swój ale też biały 1,6 115KM, 4x4, S&S; a dokładniej H4M D7, 84kW(114,2KM)@5500 rpm; Vmax 168 km/h
wlodarek1 - 2016-06-20, 10:10
A oto kilka fotek z mego silniczka 1,2 75 KM z sandero acces ;
https://zapodaj.net/44a97f1f181bf.jpg.html
https://zapodaj.net/e2952880b36cd.jpg.html
https://zapodaj.net/2eb05f917c8e4.jpg.html
https://zapodaj.net/4b96160764786.jpg.html
https://zapodaj.net/341f80dfcb725.jpg.html
Na jaki hosting obrazków najlepiej wrzucać fotki , tak aby tutaj wyświetlały się miniaturki fotek a nie tylko linki
ip - 2016-09-05, 20:28
Sie dowiedzialem nie tak dawno (pogloski byli i wczesniej) ze na LADA LARGUS beda instalowac silniki LADA innych modeli (11189).. No.. przeczytalem i zapomnialem, niby kierownistwo (RENAULT-NISSAN) nie dojdzie do tego..
Okazalo sie ze nie mialem racji! Tu mozna spodziewac sie wszystkiego!
A kierownictwo mozna latwo zmienic (wypie..li Bu Andersena - zatrudnili bardziej lagodnego, ktory nie odmowi, jesi bedzie powazna propozycja)
Doszlo!
Wiec historia lubi sie powtarzac.. (a ja nie!)(kabaret OTTO lat 90-ch nie latwo zapomniec!)
Kiedys z FIATem w latach 70-ch, teraz z RENAULT-NISSAN
route2000 - 2016-09-05, 21:14
ip, jaką to pojemność i moc.tego silnika?
ip - 2016-09-05, 21:41
route2000 napisał/a: | ip, jaką to pojemność i moc.tego silnika? |
Pierwsze co google podpowiedzial
laisar - 2016-09-05, 22:00
route2000 napisał/a: | jaką to pojemność i moc.tego silnika? |
I tu jest największy kabaret - dokładnie takie same jak starego renówkowego K7M: 1.6 8V 87 KM.
(Wszystkie dane na Lada.RU).
baxter12 - 2016-09-06, 08:03
Dokładnie to jest silnik mojej Daci. Jeno filtr powietrza inaczej umieszczony. K7M710.
TAK wujek Google podpowiada.
laisar - 2016-09-06, 10:18
baxter12 napisał/a: | Dokładnie to jest silnik mojej Daci |
Nie, to rosyjska konstrukcja, nie ma nic wspólnego z renówkowym K7M.
baxter12 - 2016-09-06, 11:50
Na pewno? Czy zbieżność pojemności i mocy jest przypadkowa?
A może tak przypadkowa jak podobieństwo jednego z radzieckich bombowcow do amerykańskiego.
Dla niewtajemniczonych. To była dokładna kopia. Reszta to propaganda.
laisar - 2016-09-06, 12:41
baxter12 napisał/a: | zbieżność pojemności i mocy jest przypadkowa? |
Tak - jednostka pochodzi z długiej linii potomków licencyjnego silnika FIAT-a 1500, którą Rosjanie przerabiali na wszystkie możliwe strony.
Podobne motory miały w jakimś okresie prawie wszystkich koncerny samochodowe - w zależności od szczegółów rozwiązań technicznych i norm emisji tyle po prostu wychodzi z tej pojemności przy 8 zaworach (80-100 KM).
laisar - 2016-11-27, 17:55
1.0 SCe
(źródło)
Nikita_Bennet - 2017-03-01, 19:04
K9K 832 co to za silniczek?
diesel 110 KM to wiem ale jak z awaryjnością i po czym go poznać.
eio - 2018-03-11, 20:34
laisar napisał/a: | 1.0 SCe |
Ok. Mam ten silnik. Dzis bylo cieplej na dworze dlatego w plenerze wlepiałem weń ślepia zastanawiajac sie "gdzie są wkręcone 3 świece!?"
Są tam trzy plastikowe wtyki (wygladem przypominajace zwiekszone wtyki do anteny tv), z ktòrych odchodza cienkie kabelki... To nid mogą być świece.
route2000 - 2018-03-12, 13:49
eio, to są wtyczki sterujące cewkami zapłonowymi, a świece masz pod cewkami.
eio - 2018-03-12, 17:07
Bardzo dziękuję route2000. Dzisiaj doczytałem o tym na innych forach. Pierwszy raz to widzę, choć pomysł nie jest nowy.
Zapytam jeszcze - czy zestaw świec i cewek znajduje się bezpośrednio pod tymi wtyczkami? Czy raczej są one (zestaw świec i cewek) gdzie indziej umiejscowione na silniku?
Sorki za banalne pytania, nie jestem specem.
Zastanawiam się na przyszłość (za kilka lat), jak dostać się do świec. Brakuje mi podręcznika z rysunkami i legendą. Może kiedyś się pojawi na rynku polskim.
Edit; Obejrzałem dwa razy filmiki, które przedstawiłem w kolejnych postach. Na pierwszym dokładnie widać jak silnik był składany. Odpowiedź na moje pytanie jest twierdząca. Zestaw świec z cewkami znajduje się dokładnie pod wtyczkami. Do świec jest trochę utrudniony dostęp (jak spojrzeć na zdjęcia silnika pod maską), ale chociaż nie mają kabli wn.
eio - 2018-03-12, 17:15
A tutaj, w linku, można zobaczyć śliczne zdjęcia nowych silników:
1) 1.0 SCe
2) 1.6 SCe
link: https://www.behance.net/g...ult-SCe-Engines
Ze względu na ewentualne prawa autorskie nie zamieszczałem zdjęć na forum.
eio - 2018-03-12, 17:21
Tutaj inne zdjęcia ze strony brazylijskiej, jak pracuje nowy silnik 3-cylindrowy (1.0 12V SCe) -
link: http://www.oficinabrasil....ncia-energetica
edit: ten sam silnik na filmie (youtube): https://www.youtube.com/watch?v=kAJAkV-ru0g
edit: inny film: https://www.youtube.com/watch?v=t6RhWXm3M_Y
route2000 - 2018-03-13, 08:41
Jedyna zaleta tego rozwiązania, że nie masz przewodów wysokiego napięcia (WN) tylko bezpośrednio cewka zasila świecę, minusem jest posiadanie 3 cewek, ale coś za coś. Niektóre auta mają jedną podwójną cewkę dla 4 cylindrów i przewody WN, takie mam rozwiązanie w Lodgy (silnik K7M). Jak podwójna cewka padnie to musiałbym całość wymienić, a jak padnie pojedyncza cewka to tylko wymieniasz jedną uszkodzoną i tyle.
Miałem takie rozwiązanie w Scenicu w silniku K4M - 4 cewki.
A czy utrudniony dostęp to zależy dla kogo....
Po prostu odpinasz wtyczkę od cewki, wykręcasz śrubę mocującą cewkę i wyciągasz cewkę do góry, dopiero masz dostęp do świecy, wszak jest głęboko osadzona, ale są specjalne nasadki do świec z wewnętrzną gumką, która podtrzymuje wykręconą świecę, wykręcasz je i wyciągasz świece z nasadką kluczem.
Tylko uwaga, po wyjęciu świecy z nasadki trzeba sprawdzić czy guma podtrzymująca świecę przypadkowo nie osiadła na porcelanie świecy, jeśli tak to trzeba je wyjąć i wsadzić z powrotem do nasadki, bo to jest guma od nasadki a nie od świecy.
eio - 2018-03-13, 19:21
Jak wiele można się dowiedzieç. Maly silniczek a cieszy. Dzis z przyzwyczajenia stanąłem na lewym pasje przed krzyżówką na czerwonym. Bo była krotsza kolejka. Mocy brakło. Ale dalem radę albo raczej kuerowca z prawej zlitowal się czy coś ;)
Dostęp do zestawu (świeca, cewka, wtyczka) jest utrudniony z dwoch powodów:
1. Zestaw jest z tyłu za silnikiem. Żeby do nich sie dostac, trzeba sie połožyć na silniku. Na "szczęscie" przód Logana jest dość krotki.
2. Nad jednym czy dwoma (z trzech) zestawow jest (są) gruba rura gumowa. Trzeba ją odpiąć. Jeszcze inżynierowie zdołali wepchnąc wzdłuż zestawow wiązki elektryczne. Nie może być latwo.
eio - 2018-03-17, 17:05
Sorki że w tym temacie pociągnę wątek silnika sce 1.0. ale zżera mnie ciekawość. Na drugim filmie, do którego podałem wyżej link, w min. ok 2:20, pojawia się informacja o zastosowaniu systemu esm (Energy Smart Management). Na animacji widać że po naciśnięciu pedału gazu z akumulatora ubywa "prądu" i zasilany jest silnik (sorki za uproszczenia słowne). Natomiast po użyciu pedału hamulca w akumulatorze przybywa prądu. Czy dobrze rozumiem, że w tym silniku system odzyskuje energię z hamowania? Czy system taki stosuje się standardowo w innych silnikach?
Edit:
właśnie doczytałem o tym silniku i teraz się zastanawiam czy rzeczywiście mam go w swoim aucie. Zaczynam w to wątpić bo zbyt pieknie by wygladało. Znalazłem w sieci artykuł - http://www.imprensa.renau...ing-pleasure/en
Głowne parametry się zgadzają. Na zdjęciach tego silnika do których wcześniej zamieszczałem linki - silnik wygląda tak samo jak pod maską mojej dacii. Ale nigdzie nie znalazlem wzmianki że moje auto posiada takie cuda.
Budując silnik sce 1.0 inżynierowie inspirowali sie zdobyczami z formuły 1... Jest m.in. system esm który odzyskuje energię z hamowania i doładowauje aku, poza tym 90% max momentu obrotowego silnik otrzymuje przy 2000 obrotów per min. (teraz już rozumiem dlaczego przy tak niskich obrotach zapala sie lampka bym zmienił bieg na wyższy). Silnik jest aluminiowy (bloki i inne części) a popychacze karbonowe - DLC (Diamond-Like Carbon), i wiele innych rozwiązań. Nie dziwcie się że nie wierzę że to mam w mojej dacii.
ChrystianCh - 2018-05-02, 18:41
Silnik benzynowy Dacia Duster II 1.6 SCe 115 z napędem 4x2.
Dzida - 2018-05-02, 22:39
Uuuu czynnik w Dusterze to sławetny 1234syf. . . .
SVENSON - 2018-05-03, 11:25
Teraz wszystko ma 1234
kisu - 2018-05-28, 19:27
DUSTER II 1.5 dci 4x4
Belphegor - 2018-11-21, 14:26
Duster II 1.5 Blue dCi.
Pedros - 2019-03-17, 20:01
Ma ktoś już możliwość wrzucenia fotki nowego silnika 1,3 w Dusterze?
ChrystianCh - 2019-05-16, 15:21
Duster II 1.3 TCe 150
greg1367 - 2019-11-26, 16:56
Duster 2 Prestige 1,0 TCe 100
Shuruppak - 2020-05-16, 13:55
Dacia Duster II, Essential, 1.6 Sce
coyote - 2021-10-22, 08:32
Sandero III 2021, 1.0 TCe LPG 100KM
|
|