DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. rpm

matucha - 2014-04-14, 16:22
Temat postu: Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. rpm
Podzielę się. Odkąd zaczęło robić się ciepło autko po odpaleniu przy wrzuceniu na luz gdy było zimne potrafiło zgasnąć. Brakowało też mocy od 2 do 3 tys. obr./min.

Autko odstawiłem przed weekendem - dzisiaj odbierałem. Okazało się, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie. Wgrali i jak ręką odjął.

jan ostrzyca - 2014-04-14, 17:45
Temat postu: Re: Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. r
matucha napisał/a:
Podzielę się. Odkąd zaczęło robić się ciepło autko po odpaleniu przy wrzuceniu na luz gdy było zimne potrafiło zgasnąć. Brakowało też mocy od 2 do 3 tys. obr./min.

Autko odstawiłem przed weekendem - dzisiaj odbierałem. Okazało się, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie. Wgrali i jak ręką odjął.


To znaczy, że jest jakaś akcja i wgrywają?

matucha - 2014-04-14, 17:52

Nie. Mi wgrali, bo się pojawiły problemy. Ale ogólnie temat znali i nie byli tym jakoś zdziwieni, że tak się dzieje. Auto mam z końcówki 2012r.
corrado - 2014-04-14, 17:59

Jeżeli czasem gaśnie , a w innych egzemplarzach nie, to jest problem z osprzętem a nie z oprogramowaniem. Tak samo było w golfie IV/AUDI A3 jak nie chciał odpalać na gorącym silniku - wgrywano nowe mapy dawki startowe dla ON, a tak naprawdę wyjechana już pompa wtryskowa i zużyty rozrusznik ( można było to obejść czyszcząc komutator rozrusznika i bendinks , wtedy szybciej się rozkręcał kołem zamachowym i większe dawki wtryskiwała pompa ) 8-)
rimo - 2014-04-14, 22:42

Matucha, miałem to samo, męczyli się z tym ponad rok. Między 2 a 3 tyś. obr. brak mocy i szarpanie silnika do zgaśnięcia. Czasami myślę że to dzięki mnie i mojemu uporowi w walce z ASO inni mieli mniej kłopotów, bo dzięki temu wiedzieli w warsztacie co trzeba zrobić w innych autach:-)
Teraz już mija rok od wgrania i samochód jeździ bez problemów.

grapess - 2014-04-15, 18:10

Ma to samo, dzisiaj zauważyłem wcześniej jeździłem tak wolno, że wszystko było OK.
Czy zgłaszać do ASO od razu, czy czekać na przegląd 1000km?

rimo - 2014-04-15, 21:53

Jeśli silnik szarpie i brak mu mocy to nie czekaj, tym bardziej że nie masz daleko :-)
tomasso - 2014-04-18, 11:23

dzięki za ważną informację, że akurat do 1,6 84KM Euro5 jest nowe oprogramowanie! :!:

Przed chwilą gadałem z serwisem Renault/Dacia i wiedzą, że mam Lodgy ale ani słowem nie pisneli o softcie a mi także często nie chce na zimno odpalać i dziwnie dużo spala, po mieście minimum 9,5 litra :evil: , więc już myślałem, że to Lambda lub cosik?

matucha - 2014-04-18, 12:01

tomasso, nie wiem, czy to robi różnicę, ale ja mam auto z fabrycznym LPG.
grapess - 2014-04-18, 12:40

Naprawione, wgrana nowa mapa, jeździ cudownie. Dzięki za pomoc
laisar - 2014-04-18, 15:41

tomasso napisał/a:
dziwnie dużo spala, po mieście minimum 9,5 litra

Dla tego silnika to niestety mniej więcej normalna wartość - a owo "minimum" może świadczyć raczej o problemach z oprogramowaniem kierowcy, a nie silnika... (;

(Jak się nie pilnuję, to miewam do 9,5).

matucha - 2014-05-10, 12:01

W moim znowu się odezwało to samo :-/ Może mniej nasilone, ale coś się dzieje niedobrego :-|
grapess - 2014-05-10, 12:03

matucha napisał/a:
W moim znowu się odezwało to samo
Po jakim przebiegu od ostatniej regulacji?
matucha - 2014-05-10, 12:06

Jakiś 1500km. Z racji, że jestem poza domem do serwisu pojadę w przyszłym tygodniu dopiero. Chyba, że kwestia paliwa czy coś, ale leję albo na Shell i Statoil.
grapess - 2014-05-10, 12:17

To niewiele.

Ja jestem trochę przerażony tą ciągłą potrzebą regulowania samochodu.
Mój miał pierwszą regulację przy 250 km, następną przy przeglądzie 1000 km.

Najlepiej to chyba kupić sobie interface i samemu dostrajać samochód za każdym razem :-(

Słyszałem o przypadkach, że po zatankowaniu gazu za granicą Polski, samochód odmówił posłuszeństwa na gazie, po prostu nie odpalił. Gościu był przygotowany na taką ewentualność, podłączył laptopa, pozmieniał ustawienia i pojechał dalej.

Ma ktoś może namiary skąd pobrać oprogramowanie, instrukcje, gdzie kupić przelotkę?
Na razie znalazłem opis oprogramowania landi do wersji

Karenzo - 2014-05-10, 12:19

słyszałem że za granicą mieszka diabeł .
matucha - 2014-05-10, 15:15

Ja jeździłem za granicą na LPG i nic się nie stało.

Ja właśnie się zastanawiam, czy to na pewno kwestia softu, czy nie.
Dzisiaj odłączyłem akumulator na trochę, teraz byłem się przejechać i jest wszystko OK. Może mi wcale tego softu nie wgrali, tylko im się udało po prostu. Wystarczy zresetować komputer i znowu śmiga te ileś tam km bez problemu.

To samo zdarzało się w Polonezach, że po jeździe na LPG nie chciał chodzić na benzynie bez resetu kompa po jakimś przebiegu. Już zakładałem takie instalacje, gdzie po wyciągnięciu kluczyka wyłączało się zasilanie od kompa i później zawsze śmigał świetnie. Praktycznie każdej nocy się resetował.
Auto na gwarancji więc niech się najpierw serwis wykazuje.

grapess - 2014-05-10, 15:17

A jaki sposób resetujesz komputer????
I co nimby taki reset miałby zmienić?

matucha - 2014-05-10, 15:25

grapess napisał/a:
A jaki sposób resetujesz komputer????

Odłączając go od zasilania.

matucha - 2014-05-26, 21:34

Auto spędziło 2 tyg w serwisie 8-)
Do dzisiaj nie wiedzą co jest, ale to na pewno jakiś odosobniony przypadek :-P Po kolei poprzekładali nawet wszystkie bebechy z innego Logana i cały czas to samo :mrgreen:
Jutro dostaję auto, czekam na powrót serwisantów z jakiegoś szkolenia w innym serwisie i 9. czerwca odstawiam auto jeszcze raz. Zobaczymy.....

rimo - 2014-05-27, 11:45

Miałem podobnie, w końcu auto wylądowało na hamowni i tam ustawiano nową mapę wtrysków.
matucha - 2014-05-27, 12:11

rimo napisał/a:
Miałem podobnie, w końcu auto wylądowało na hamowni i tam ustawiano nową mapę wtrysków.


A w jakim serwisie Ci to zrobili i ile to trwało?

rimo - 2014-05-28, 09:33

W Warszawie na Puławskiej zabrali auto na hamownię i trwało to tydzień.
matucha - 2014-06-24, 21:21

Dostałem odpowiedź z ASO, że nie wiedzą co jest i jak to naprawić i to samo od Renault Polska. Auto od 2 miesięcy w serwisie - ja odstąpiłem od umowy, ale salon się zapiera i nie chce oddać kasy. Zobaczymy jak to się rozwinie.
BigT - 2014-06-24, 21:37

Czym usprawiedliwiają ten fakt ? Tzn że nie chcą oddać kasy.
matucha - 2014-06-24, 21:40

Tym, że mają dobre chęci :-P , tzn niezwłocznie podjęli się naprawy.
BIOły.pl - 2014-07-13, 09:43

Miałem to samo, okazało się ze 1,6 nie ma hydrauliki do zaworów i przy LPG trzeba regulować co 20000 (wg BRC) - 30000 (wg serwisu), u mnie się okazało że przy około 30tys na jednym zaworze miałem minimalny luz a reszta na ciasno. Po regulacji przestała gasnąć na zimnym silniku. Ale z oprogramowaniem też chyba jest coś nie teges, rano jak odpale silnik to obroty troche falują a przy próbie ruszenia z miejsca silnik się zaczyna dławić. Nie wiem czy dostaje za mało paliwa czy go zalewa? Dzieje się tak tylko na bęzynie i tylko przez chwie, trzeba pare razy przegazować tak pod 3tyś i wszystko wraca do normy. W tym tygodniu jadę na przeglad po 40tyś. zgłosze problem i zobaczymy co dalej?
matucha - 2014-07-30, 08:46

Dziś dostałem pismo, że auto dostało inny komputer i ponoć już z nim nie będzie problemów.
eastcowboy - 2014-07-31, 20:22
Temat postu: Re: Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. r
matucha napisał/a:
Nowy soft do 1,6 84KM - gaśnięcie i brak mocy 2-3 tys. rpm


Czy to problem na Benzynie lub na LPG dostępne?
Is this problem on gasoline or on LPG present?


Aktualizacja jednostka sterująca Benzyna lub LPG?
Update the control unit Petrol or LPG?

matucha - 2014-07-31, 20:40

Problem only on Gasoline.
Update Petrol Unit.
After last update on April everything was OK only for few weeks.

Tak na marginesie nie odebrałem auta, bo przy odbiorze okazało się, że jest uszkodzone :-/

eastcowboy - 2014-08-01, 18:59

A normal OBD scanner use and read this parameter:

long term fuel trims (LTFT)

short term fuel trim (STFT) at 750 rpm of gasoline

short term fuel trim (STFT) at 750 rpm of LPG

short term fuel trim (STFT) at 2000 rpm of gasoline

short term fuel trim (STFT) at 2000 rpm of LPG

I guess a contrary influencing the two control units.

http://translate.google.c...Ffuel-trims.php

matucha - 2014-08-02, 08:01

I can't check, because I don't have my car at the moment - it's still in service and it will probably stay there.
eastcowboy, do you have the same problem with your car?

eastcowboy - 2014-08-02, 13:27

My 2 LPG Dacia work perfectly, after i myself setting have adapted.

With ASO find you not the destination.
ASO has not learned how to parameter STFT and LTFT evaluation, for cause of error to find.
You can only self learn, to find the error.
With OBD scanner You can also read, whether software gasoline renewed is.
I have a software Database stood june 2014 for investigation.

matucha - 2014-08-02, 16:24

My situation is a bit different. I have one Dacia with LPG and it works perfectly for 5 years already. That was the reason for buying 2nd Dacia + LPG. The 2nd one is 2 years old and still has guarantee. That's why i don't want to repair it myself.

Do you mean that changing ECU unit won't solve the problem?

eastcowboy - 2014-08-02, 17:15

Read parameters with obd is not repair, but diagnosis.
If you know from which direction the error comes, you can think about 2. step.
ASO makes the 3. step first, you already know the result.

matucha - 2014-08-03, 17:20

What should be step 2??
eastcowboy - 2014-08-03, 19:45

1) fault diagnosis, parameter observe and evaluate
2) fix error
if no success 3) parts on suspicion exchange


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group