DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Klimatyzacja automatyczna

jas_pik - 2014-06-09, 21:25
Temat postu: Klimatyzacja automatyczna
maciek napisał/a:
szukajcie rozbitych Clio, Capturów, Megane itp. piszcie do sprzedawców ;)

Na portalach aukcyjnych pojawiają się już kompletne sterowniki climacontrol z Captura za kwote poniżej 200zł .
Czy o jeszcze jakąś część oprócz puszki trzeba się pytać?
Bo sprawa zaczyna iść w ciekawym kierunku - można mieć i automatyczną klimę i EKOJAZDĘ w jednym :mrgreen:

bastol - 2014-06-10, 14:42

Cytat:
Czy o jeszcze jakąś część oprócz puszki trzeba się pytać?

Miałem na początku nadzieję że wystarczy sam "translator" pomiędzy can bus auta a can bus media nav, ale ktoś mnie naprostował (Laisar?) że raczej trzeba mieć komplet klimy automatycznej, a do niej pewnie oprócz panelu i translatora, trzeba mieć też okablowanie (ale to można zrobić samemu) i czujnik temperatury powietrza w kabinie, który standardowo jest montowany w podsufitce obok mikrofonu.

johnson - 2014-06-10, 14:47

nagrzewnica jest pewnie inna i potrzebna jest jeszcze cała elektryka, silniczki itd. sterujące kierunkiem nawiewu, teraz wszystko jest sterowanie cięgnami, pół auta do rozbiórki i przekładki
bastol - 2014-06-10, 21:37

johnson napisał/a:
nagrzewnica jest pewnie inna i potrzebna jest jeszcze cała elektryka, silniczki itd. sterujące kierunkiem nawiewu, teraz wszystko jest sterowanie cięgnami, pół auta do rozbiórki i przekładki

na automatycznej klimie zależy mi najmniej, bardziej chciałem mieć eco drive i temperaturę w media nav.

jas_pik - 2014-06-10, 21:55

Rysunek wskazuje że chyuba wystarczą tylko 3 elementy ( sterownik w kabinie, zestaw 285259850R CALCULATEUR CLIMATISATION i kabel połączeniowy ?? )
johnson - 2014-06-10, 22:41

a co steruje klapami nawiewu? Przeciez nie ma pokretla do recznego pociagniecia linki i przestawienia kierunku nawiewania?
jas_pik - 2014-06-10, 23:00

No i tu mamy problem - brak dokumentacji - a sieci nie widać niczego - ale teraz bliżej bo na Ukrainie już sprzedają Logana z tą wersją klimy. Nie podejrzewam że trafiają tam modele produkowane w fabryce w Rosji - raczej z Rumunii - to może niedługo się dowiemy.
bastol - 2014-06-10, 23:14

jas_pik napisał/a:
No i tu mamy problem - brak dokumentacji - a sieci nie widać niczego - ale teraz bliżej bo na Ukrainie już sprzedają Logana z tą wersją klimy. Nie podejrzewam że trafiają tam modele produkowane w fabryce w Rosji - raczej z Rumunii - to może niedługo się dowiemy.Obrazek

jakkolwiek na załączonym zdjęciu ze świecą szukać odczytu temperatury i Eco Drive na Media nav... ale to może już tylko kwestia odblokowania Clipem. Dawać tu jakiegoś ukraińca!

laisar - 2014-07-20, 23:10

http://www.daciaklub.pl/f...1646236#1646236
Cytat:
serwomotorów brak we wszystkich wersjach, a nie znalazłem ich jako części zamienne

...ale inni znaleźli - http://www.loganclub.ro/f...505#post1597505 (:

Zatem, żeby zamontować klimę automatyczną do logana II / sandero II, niezbędne są:
    • czujnik temperatury: 277200005R - 25 €;
    • panel sterujący: 275105724R - 202 €;
    • sterownik (CAN): 285259850R - 131 €;
    • serwomotor rozdziału powietrza: 277429948R -188 €;
    • serwomotor mieszalnika powietrza: 277429948R -188 €;
    • serwomotor obiegu zamkniętego: 277325401R - 188 €;
    • wiązka: 240419169R - 142 €;
    • wiązka czujnika temperatury (i mikrofonu): 283933096R - 55 €.
Ceny bez VAT-u, ale za to przynajmniej wewnętrzny kurs Renault jest zazwyczaj sporo niższy od rynkowego - np panel sterujący kosztuje w polskich ASO 587 zł z VAT.

Dodatkowo, sterownik należy aktywować oprogramowaniem serwisowym Renault (tzw. CLIP)...

Karenzo - 2014-07-21, 00:26

Po przelicznikach renult ( 3 zł 1 euro )
wychodzi ok 3355 zł za same części
po rynkowej cenie euro (4,2 ) wchodzi jakieś 4700 zł + 23 % VAT = 5781 zł :lol:


Co do samej idei klimy automatycznej to mam w innym aucie i jej nie lubię .
Zawsze jest za duży wybór i kręcę bez końca tymi pokrętłami a i tak kończy się na maks zimno lub maks ciepło .

ken-wawa - 2015-12-27, 23:32

Swoja droga ciekawostka - automatyczna klima w Daci: https://www.youtube.com/watch?v=asYSMMA1QHM
TomaszU84 - 2018-04-06, 22:14

Panowie, pytanie z innej beczki, czy klimatyzacja automatyczna różni się od manualnej jedynie faktem, że utrzymuje stałą temperaturę? Czy któraś z nich jest bardziej wydajna od drugiej?
piku - 2018-04-06, 22:31

TomaszU84 napisał/a:
klimatyzacja automatyczna (...) utrzymuje stałą temperaturę?


Czego? Stara się utrzymać stałą temperaturę wnętrza, a przez to dmucha takim powietrzem, jakie jej pasuje. Manualna dmucha takim powietrzem jakie ustawi użytkownik.

Tombak - 2018-05-23, 21:55

Odgrzeję kotleta: Czy w nowych daciach Sandero Stepway II jest już automatyczna klimatyzacja?
Dymek - 2018-05-24, 07:57

Tombak napisał/a:
Czy w nowych daciach Sandero Stepway II jest już automatyczna klimatyzacja?

Nie. Jak na razie ta opcja do Polski nie dotarła.

pixa - 2018-05-24, 08:07

Szczerze, to wolę manualną klimę - mniej do zepsucia :-)
Fruxo - 2018-05-24, 16:21

to czemu nie kupiłeś z samymi korbkami ?
tam się tylko korbke wymienia za 5 zł co 10 lat.

Tombak - 2018-05-24, 19:59

Dymek napisał:
Cytat:
Nie. Jak na razie ta opcja do Polski nie dotarła.

Dzięki, rzeczywiście poczytałem o ofertach Sandero Stepway w polskich salonach jak na razie nie znalazłem z automatyczną kilmatyzacją ale na otomoto można już kupić sprowadzane uszkodzone np. z francji link fajnie to wygląda :lol:

pixa - 2018-05-25, 15:24

Fruxo napisał/a:
to czemu nie kupiłeś z samymi korbkami ?
tam się tylko korbke wymienia za 5 zł co 10 lat.


Bo klima to komfort podróżowania. Miałem auta z automatyczną i manualną. Dla mnie nie ma żadnej różnicy, oprócz tego, że jak automatyczna się spieprzy, to koszty wyższe.

Fruxo - 2018-05-25, 23:57

To miałeś jakiś rumuński ten automat.
Klimatyzacja automatyczna to luksus w użytkowaniu bo sama robi obieg zamknięty ustawia tylko górny obieg najszybciej schładzając wnętrze auta a potem delikatnie utrzymuje zadana temperaturę.
Mimo wszystko to ogrzewanie jest największym atutem w zime potrafie raz na kilka miesięcy cokolwiek zmieniać a przy manualnej ciągle trzeba coś kręcić bo raz jest za gorąco potem brakuje wentylacji lub szyby parują a przy automacie można jeździć ciągle na 20 C.
Całą elektronika sprowadzą się do czujnika temp i kilku siłowników od klapek praktycznie się to nie psuje.
Jedyny problem występuje w momencie kiedy zadajemy temp bardzo podobną do temp otoczenia wtedy zaczyna wariować.

mbar - 2019-02-13, 12:03

Automatyczna klima jest dostępna w Loganie.
Belphegor - 2019-02-13, 12:08

I w Sandero już też. ;-)
tAboon - 2019-02-13, 12:36

Za niedługo pewnie się okaże, że w Lodgy też będzie... a wtedy się chyba załamię.... Ehh ta Dacia...
Obywatel MK - 2019-02-13, 12:55

Ludzie, takie luksusy w Dacii? Nie po to kupowaliśmy te samochody, żeby się w luksusach pławić :mrgreen:
tAboon - 2019-02-13, 12:59

Obywatel MK, to jest jedyny luksus, którego mi bardzo brakuje w Lodzi ;-)
Obywatel MK - 2019-02-13, 15:07

Jam mam taką w Mazdzie 6 i latem jeszcze to dobre, ale zimą i tak ciągle przy tym gmeram więc jeżdżę na manualu bo ciągle albo mi za zimno albo za ciepło. W elektronicznej człowiek jest zdany na to jak kto napisał algorytm.
tAboon - 2019-02-13, 15:10

W Sceniku byłem bardzo zadowolony. Latem w sam raz, zimą też OK.
trybik - 2019-02-13, 17:16

witam wszystkich
osobiście to mój pierwszy samochód z klimatyzacja :-> tak wyszło , i nie mam zdania co do wyższości klimy automatycznej lub manualnej

Michał_ - 2019-02-15, 23:54

Nigdy nie kupiłbym auta bez klimy. Jeżdżę z klimą od 20 lat, nie mam żadnych durnych chorób wymyślnych przez przeciwników klimy ale... klima automatyczna jest mi najzupelniej zbędna (mimo, że teraz w dwóch autach taką mam, w trzecim manualną)
Z ręką na sercu wolę "manualną". Jakbym kupował Mercedesa AMG za 800 tys to gdyby była taka opcja to bym nie chciał automatycznej.
W aucie ma być w lecie przyjemnie, ale ja to Zawsze lepiej ustawię niż "automat"...

rad3k - 2019-03-08, 14:40

Mam Dustera z 2019r. i mam pytanie odnośnie klimatyzacji automatycznej bo wydaje mi się że coś u mnie jest nie tak i coś padło.

Żeby włączy klimatyzację automatyczną wystarczy ustawić temperaturę i wcisnąć przycisk z temperaturą, a jak ją wyłączyć? wydaje mi się, że wystarczyło wcisnąć kolejny raz ten sam przycisk i automatyczna klimatyzacja wyłączała się.

Może ktoś to sprawdzić u siebie w aucie bo nie jestem pewny czy coś mi padło czy się w głowie pokręciło, bo wydaje mi się że tak wcześnie wyłączałem automatyczna klimatyzację.

Belphegor - 2019-03-08, 15:08

Włączasz i wyłączasz klimatyzację przyciskiem A/C. Przycisk/wyświetlacz w pokrętle temperatury jest do włączania trybu AUTO. Ale ponownie naciśnięcie tego przycisku nie wyłącza tego trybu.
Porusz pokrętłem od siły nawiewu lub od kierunku nawiewu to tryb AUTO się wyłączy. Chodzi o to, że w tym trybie regulujesz sam tylko temperaturę. Resztę ustawia system i dlatego poruszenie innymi pokrętłami wyłącza tryb AUTO.

Belphegor - 2019-03-12, 12:51

Klimatyzacja automatyczna w Dacii Sandero:
Dymek - 2019-03-12, 14:46

Belphegor napisał/a:
Klimatyzacja automatyczna w Dacii Sandero:

Ciekawe czy automat ma tą samą wadę, co klima manualna w Sandero, czyli brak możliwości całkowitego odcięcia nadmuchu na przednią szybę.
W manualu niezależnie od ustawienia kierunku nadmuchu zawsze mała część powietrza trafia na szybę...

tAboon - 2019-03-12, 15:01

Belphegor napisał/a:
Klimatyzacja automatyczna w Dacii Sandero:
Będę strasznie ubolewał, jak Dacia wprowadzi taką klimę do Lodgy. Najpierw będę ubolewał, a potem będę zły.


Obrażę się na Dacię i od-Lubie ich profil na FB! o własnie, tak im pokażę moje niezadowolenie z polityki Dacia Polska :lol:

tom45tom - 2019-03-12, 15:43

W Dusterze z klimą automatyczną możesz ustawić tak że odcina całkowicie nadmuch na przednią szybę. Nadmuch masz np. na kabinę i nogi, wtedy paruje mi tylko w czasie deszczu szyba przednia :( Według mnie przy takim ustawieniu powinno leciutko dmuchać również na szybę przednią.
Obywatel MK - 2019-03-12, 16:18

tom45tom napisał/a:
Według mnie przy takim ustawieniu powinno leciutko dmuchać również na szybę przednią.


Ale powinno być chyba ustawienie szyba-nogi?

Belphegor - 2019-03-12, 16:21

Jest takie ustawienie. W zimie praktycznie z innego nie korzystam. ;-) Co do kwestii podniesionej przez Dymka - muszę sprawdzić w Capturze, bo tam mam identyczny system.
tommylee1 - 2019-03-13, 22:27

jas_pik napisał/a:
Rysunek wskazuje że chyuba wystarczą tylko 3 elementy ( sterownik w kabinie, zestaw 285259850R CALCULATEUR CLIMATISATION i kabel połączeniowy ?? )


jas_pik czy mógłbym prosić o link, gdzie znajdę załączony przez Ciebi schemat?

Fruxo - 2019-03-14, 00:54

a poprawili te uruchamianie co chwile sprężarki że idzie zwariować ?
jeszcze w połączeniu z automatyczna wentylacją samochód będzie prawie autonomiczny

lisek2 - 2019-03-18, 13:30
Temat postu: DD2 wymiana modułu klimatyzacji na automatyczny
Mam pytanie czy wymieniając moduł klimatyzacji z manualnego na automatyczny...wtyczki pasują...mogą się pojawić jakieś problemy np: z tym iż w kabinie powinny być dodatkowo czujniki temperatury itd... Czy po wymianie modułu trzeba dokonywać zmian np; CLIPem
Belphegor - 2019-03-18, 13:36

Musi być tzw. czujnik nasłonecznienia, żeby tryb AUTO wiedział jaka jest temperatura w kabinie i czy ma zwiększyć obroty dmuchawy, czy zmniejszyć.
Dodatkowo, o ile pamiętam, muszą być silniczki klap powietrznych kierujące powietrze w odpowiednie kanały.
W manualnej klimie, jeśli mnie pamięć nie myli, są linki.

laisar - 2019-03-18, 14:21

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + klimatyzacja automatyczna = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10623


http://www.daciaklub.pl/f...1646308#1646308 - w dusterze II jest niemal tak samo, tylko być może wiązki są już fabrycznie przystosowane. (Ceny zapewne też zbliżone).

maugu - 2019-03-19, 11:16

Mam pytanie do obeznanych z automatyczna klimą. Zauważyłam, że jak włączony mam tryb AUTO – tzn. wciśnięty przycisk temperatury (nikną ustawienia innych pokręteł i podświetla się wskaźnik AUTO) to przy uruchomieniu samochodu tak jakby było słychać odgłos załączanej sprężarki - bez sygnalizacji tego stanu przez kontrolkę przy AC. Czy może być zatem tak, że nie włączając przycisku AC jednak samodzielnie włącza się (nieproszona) sprężarka, a przy niskich temperaturach zewnętrznych i tak nie jest wykorzystywana do schładzania?
Obywatel MK - 2019-03-19, 11:31

Nie wiem jak w Dusterze, ale w Mazdzie 6, sprężarka załącza się tylko w przypadku włączenia i sygnalizowania trybu auto AC lub manual AC. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie pamięta poprzednio zadany tryb. Wydaje mi się że w każdym aucie jest tak samo. Sprężarka jednak nie włącza się poniżej 0 st. C mimo, że mam włączoną klimę.
Czyli reasumując, nigdy nie miałem sytuacji, w której sprężarka pracowała, a nie było to sygnalizowane na panelu.

maugu - 2019-03-19, 11:51

Być może mylę słyszany odgłos i pochodzi on od czegoś innego, wcześniej nie miałam automatycznej klimy tylko zawsze ręczne i stąd to pytanie. Tam było prosto - przycisk AC (kontrolka) - odgłos sprężarki - zimno.
laisar - 2019-03-19, 12:28

@maugu: W układzie klimatyzacji automatycznej znajdują się serwomotory sterujące klapami regulacji temperatury, rozdziału powietrza i zamkniętego obiegu - być może słychać któryś z nich, a nie sprężarkę.
Belphegor - 2019-03-19, 12:53

Sprawdziłem w dwóch różnych Dusterach z klimą automatyczną i w obu przypadkach po włączeniu trybu AUTO (ale bez A/C) rozlega się jakiś tam dźwięk podobny do sprzęgła sprężarki.
Obywatel MK - 2019-03-19, 13:14

Belphegor napisał/a:
w obu przypadkach po włączeniu trybu AUTO (ale bez A/C)


To jeszcze inaczej to jest rozwiązane. Jutro sprawdzę na własnym ;-)

sasio - 2019-03-19, 13:19

W automatycznej klimatyzacji wciśnięcie AUTO powoduje - w zależności od temperatury - uruchomienie sprężarki. Wyłączenie jest możliwe poprzez przycisk AC Off ale wtedy gaśnie tryb AUTO.

Odnośnie kontrolek w trybie AUTO, w większości aut jest tak że tryb AUTO gasi kontrolki które są zbędne. Zapalają się one tylko sygnalizując ustawienie w trybie manualnym.

Jak ktoś chce można zrobić fajna modyfikacje panelu automatycznej klimy.
W swoim Clio zamontowałem panel z Clio Initiale - białe podswietlenie.
Można tez zamontować z Renault Zoe i ma podswietlenie niebieskawe.


Belphegor - 2019-03-19, 13:24

Ekhmm... w Dusterze raczej nierealne, bo on ma z deczka inaczej wyglądający panel.
maugu - 2019-03-19, 14:33

No może to będzie czysta spekulacja bo w tej chwili nie jestem przy samochodzie i nie sprawdzę, ale chyba (?) miałam taką sytuację, że przy włączonym trybie AUTO (i po usłyszeniu włączenia sprężarki zaraz po rozruchu – jeżeli to sprężarka) ustawiłam temperaturę na ok. 25°C, po pewnym czasie zrobiło się za gorąco to zaczęłam kręcić w dół (w trakcie jazdy) niespecjalnie kontrolując ile - i w okolicach 18°C zapaliła się kontrolka AC, ale wtedy chyba (?) nie usłyszałam włączającej się sprężarki – może już pracowała? Na zewnątrz było ok. 6-8°C to się trochę zdziwiłam, że nie będzie chłodzenia zewnętrznym powietrzem, a z klimy (dlatego to zapamiętałam).
Ciekawe czy po podniesieniu klapy widać jest jakiś element, który będzie się zaczynał kręcić po włączeniu sprężarki?

defunk - 2019-03-19, 15:04

Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.
rad3k - 2019-03-19, 15:36

Dzięki
sasio - 2019-03-19, 16:12

Belphegor, ale w Sandero już tak
Belphegor - 2019-03-19, 16:23

Owszem, w Sandero już się da. Jeździłem chwilę Capturem w wersji Night&Day z niebieskim podświetleniem obwódki panelu klimy i wyglądało to super.
toka93 - 2019-03-19, 19:01

Przecież klima automatyczna to wygoda. Przez cały rok można nawet nie dotykać tego panelu. Tylko temperatury skaczą powyżej 10 stopni to ustawiam na 20 klimę i tryb auto i nie dotykam przez pół roku :D
W zimie zmieniam tylko, żeby wiało na szyby i jeśli wyłączyło sprężarkę ze względu na mróz to ją włączałem. I tyle jeśli chodzi o korzystanie z panelu klimatyzacji jak sama nazwa wskazuje AUTOMATYCZNEJ.

FunGD - 2019-03-20, 20:42

defunk napisał/a:
Aby nie jest tak, że w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć? Coś takiego chyba kiedyś czytałem w jakichś internetach.


Czy ktoś może to potwierdzić ? Też gdzieś rzuciło mi się w oczy...Zamówiłem wersję connected by Orange z manualem, ale mam czas jakiś miesiąc na zmianę konfiguracji i kusi mnie ten automat.Ale jeżeli wymusza ciągłe działanie sprężarki, to odpuszczam :/

shrek - 2019-03-21, 06:48
Temat postu: Re: DD2 wymiana modułu klimatyzacji na automatyczny
lisek2 napisał/a:
Mam pytanie czy wymieniając moduł klimatyzacji z manualnego na automatyczny...wtyczki pasują...mogą się pojawić jakieś problemy np: z tym iż w kabinie powinny być dodatkowo czujniki temperatury itd... Czy po wymianie modułu trzeba dokonywać zmian np; CLIPem


Moim zdaniem nieoplacalne, ale mozliwe.

lisek2 - 2019-03-21, 08:35

Znalazłem moduł automatyczny w dobrej cenie...naiwnie liczyłem że to tylko jego wymiana (na szczęście jeszcze go nie kupiłem). Bardzo dziękuję za wyjaśnienia... temat do zamknięcia.
defunk - 2019-03-21, 09:34

Hasło-klucz -- sprężarka CVC bez sprzęgła (aka ze sprzęgłem sztywnym), przy którym klimatyzacja pracuje na okrągło, nawet jeśli jest wyłączona:

Cytat:
"Sprężarki CVC bez sprzęgła załączającego mają oczywiście swoje zalety i wady. Do zalet należy uproszczenie konstrukcji (wyeliminowania sprzęgła), ciągłe smarowanie sprężarki, efektywniejsze chłodzenie. Mają też i wady, a do nich należą m. in. niższa trwałość przez ciągłą pracę, większa wrażliwość na ubytki czynnika (brak smarowania), wyższa wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne (kolizja samochodu)."


https://autokult.pl/26048,sprezarka-klimatyzacji-do-czego-sluzy-i-dlaczego-sie-psuje

Cytat:
"Co z tzw. sztywnym sprzęgłem? Sprzęgło sztywne („zrywalne”) składa się wyłącznie z koła pasowego i tarczy sprzęgłowej – nie ma cewki elektromagnetycznej. Stanowi „sztywne”, stałe połączenie tarczy sprzęgłowej i koła pasowego, wał sprężarki jest więc napędzany bez przerwy. Związane jest to z konstrukcją sprężarki o zmiennej pojemności skokowej, której praca i wydajność sterowane są elektrozaworem (sterowanie sygnałem PWM). Uszkodzenia mechaniczne samego koła pasowego związane są raczej z kolizjami drogowymi i czynnościami naprawczymi w serwisach – koła te z reguły wykonane są z tworzywa, lekkie, sztywne, ale ich wadą jest kruchość."



https://warsztat.pl/artykuly/kompendium-wiedzy-z-klimatyzacji-2-sprzeglo-sprezarki-uszkodzenia-i-ich-przyczyny,62806

laisar - 2019-03-21, 10:55

defunk napisał/a:
w nowszych układach automatycznych sprężarka pracuje na okrągło, nie da się jej wyłączyć

Nie w dusterze - w nim jest zwyczajny kompresor z tradycyjnym sprzęgłem.

defunk - 2019-03-21, 11:45

laisar napisał/a:
Nie w dusterze - w nim jest zwyczajny kompresor z tradycyjnym sprzęgłem.


Rozumiem (to nie mój problem, natomiast P.T. Forumowicze podnoszą różne wątki powyżej), że dotyczy to także klimatyzacji automatycznej, która bywa montowana w DD2?

laisar - 2019-03-21, 12:12

defunk napisał/a:
dotyczy to także klimatyzacji automatycznej

Tak, przecież o tym jest ten temat i post na który odpowiadałem.

eplus - 2019-03-21, 13:34

Czyli przy częściowym obciążeniu nadal sprzęgło klepie co kilkanaście sekund? :-o
Kamilus - 2020-06-17, 18:19
Temat postu: Kierunki nawiewu - duster II z klimatyzacją automatyczną
Zwracam się do Was z pytaniem o działanie nawiewu (nawiew, klimatyzacja) w Dusterze II z 2018 r.
Dziś zauważyłem, że klimatyzacja ustawiona na AUTO głównie puszcza powietrze przez podszybie i nawiewy na szyby boczne, co powoduje zaszronienie przedniej szyby. Próbowałem przestawić nawiew na kabinę i różne inne opcje i zauważyłem, że powietrze nie leci dyszami na froncie deski rozdzielczej. Z żadnego z 5 nawiewów nie wydobywa się powietrze. Jak ustawię na nogi to leci dobrze, ale nigdy w żadnym ustawieniu nie leci powietrze z dysz. Może Ktoś miał podobny problem?
Już umówiłem wizytę w ASO bo dziwne, że powietrze nie leci dyszami na desce.

laisar - 2020-06-17, 19:21

A czy w trybie ręcznym - czyli nie AUTO - dysze działają poprawnie?
Kamilus - 2020-06-17, 19:24

Niestety również nie działają, ustawiając nawiew na kierowcę i tak całość powietrza wychodzi na podszybiu. Przednimi 5 dyszami nic nie leci
Dracid - 2020-06-17, 21:38

Awaria - inaczej być nie może.
szahmatt - 2021-03-10, 13:45
Temat postu: DD2 Przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną
Cześć wszystkim,

Mam pytanie o przerobienie klimatyzacji w Dusterze II z 2019 roku. Mam klimatyzacje manualną i trochę mnie zaczyna irytować to ręczne przestawianie.
Czy istnieje sposób na przerobienie tego lub kupienie jakiegoś gotowego modułu z modelu który ma automatyczną?
Ktoś się spotkał z tym tematem, widział jakieś przeróbki? Wydawało mi się że skoro jest w dusterze 2 automatyczna klimatyzacja to wszystko powinno się raczej odbywać na zasadzie plug and play. Co myślicie na ten temat?

Ewentualnie jeśli ktoś posiada schematy klimatyzacji manualnej i automatycznej to chętnie rzucił bym na nie okiem.

Pozdrawiam

laisar - 2021-03-10, 14:02

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + klim* automat* = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10623

Nic nowszego nie było, dokumentacji serwisowej i schematów do dustera II też brak, można się tylko próbować posiłkować tą od logana/sandero II, powinna być bardzo zbliżona.

toka93 - 2021-03-10, 14:14

Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.
Dymek - 2021-03-10, 14:35

toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.

Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków, bo zwyczajnie nie ma tam na nie miejsca, jest przystosowana tylko do manualnych cięgien. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.

szahmatt - 2021-03-10, 14:58

Dymek napisał/a:
toka93 napisał/a:
Przecież to wymiana multum elementów. sterownik, cały kombajn, czujniki temperatury, czujnik nasłonecznienia. Tutaj zmiana jakiegoś jednego elementu i panelu nic nie da.

Dokładnie. A kolega chyba ma nadzieję, że wymieni panel z pokrętłami, podepnie gotowe wtyczki i tyle...
Rozkminiałem kiedyś jak to wygląda w Sandero/Loganie i wbrew temu, co jest podane w linkowanym wątku, nie wystarczy dołożenie tych serwosilniczków do sterowania klapami, bo cała obudowa zespołu nagrzewnicy i parownika (cały kombajn) jest inna- zwykła obudowa nie umożliwi zamontowania tych silniczków. Mam gdzieś chyba nawet zdjęcia...
Temat całkowicie nieopłacalny a nawet w domowych warunkach niezbyt niewykonalny.


Co do tego że nie wystarczy wymiana samego panelu to jestem świadomy. Linkowany temat też już jakiś czas temu śledziłęm i próbowałem znaleźć jakieś informacje na anglojęzycznych i niemieckich forach, dlatego postanowiłem założyć temat. Miałem nadzieję że jednak ktoś coś na ten temat więcej wie, albo chociaż posiada

Co do zdjęć to bardzo chętnie bym na nie rzucił okiem jak to wygląda w środku.

Dzięki za odpowiedzi,

yurec1st - 2022-08-28, 19:03
Temat postu: Ustawienia strefy klimatycznej.
Znalazłem takie ustawienia komputera pokładowego:

https://goduster.pl/instrukcje-montazowe/pokaz-kotku-co-masz-w-srodku-zabawa-z-ecu-tweaker/a-gdyby-tu-nagle-afryka-zmieniamy-strefe-klimatyczna-i-to-doslownie/

Ktoś wie w co ingeruje ten moduł climate control?

Michu1107 - 2022-10-03, 19:55
Temat postu: Sposób działania klimatyzacji automatycznej
Siemka, mam problem z klimą automatyczną, chyba że to ze mną jest coś nie tak i nie rozumiem jej działania. Wsiadam do samochodu mam ustawione 20 stopni włączone auto i szyby parują. Automat włączony, zmienia siłę nawieiu i ustawia albo na twarz albo na nogi a na szybę nie, więc sam zmieniam i kieruje nawiew na szybę co skutkuje wyłączeniem trybu AUTO. Szyba czysta, więc włączam znowu AUTO i znowu kieruje mi nawiew na nogi i twarz co skutkuje że po paru minutach znowu szyba zaparowana i klimy nie włącza. Druga sprawa, na zewnątrz 14 stopni, słońce świeci, włączony tryb AUTO i nawet nie wiem kiedy i po co włącza mi klimatyzację, żeby po 5 minutach wyłączyć, a w srodku wcale nie jest gorąco. Wytlumaczy mi ktoś jak to dziadostwo używać i czy tak ma działać tryb automatyczny? Pierwszy raz mam automatyczną klimę i uczę się. tego dopiero ale mi coś nie idzie :mrgreen:
Michał B24 - 2022-10-03, 19:57

Klima jest sprawna, nie umiesz jej obsługiwać, ja też nie. Sterownik sobie nie radzi i tyle
r-toor - 2022-10-03, 20:13

W Dacii klimatyzacja automatyczna nie oznacza, że potrafi zadbać o niezaparowane szyby :-)
Do tego stworzyli przycisk "dobra widoczność" - ten z lewej u góry panelu - do "automatycznego" wciskania przez kierowcę jeśli nic nie widzi przez szyby.

Michał B24 - 2022-10-03, 20:21

Tak, to czyści szybę, ale jak jest taka pogoda, to trzeba recznie ustawiać, żeby czyszczenie szyby nie hałasowało
Michu1107 - 2022-10-03, 20:51

r-toor napisał/a:
W Dacii klimatyzacja automatyczna nie oznacza, że potrafi zadbać o niezaparowane szyby :-)
Do tego stworzyli przycisk "dobra widoczność" - ten z lewej u góry panelu - do "automatycznego" wciskania przez kierowcę jeśli nic nie widzi przez szyby.

Raz to uruchomiłem to włączyło się wszystko co się da, nawiew na full, a jak wyłączyłem to klimatyzacja dalej włączona. Nie wiem kiedy on włącza, kiedy wyłącza. Jak pada deszcz jest 10 stopni to jak mam ustawione 20 stopni + klimatuzacje to chłodno jest w środku, jak wyłączę klimę to robi się wilgotno, ciepło, parują szyby, masakra. Jak będę jeździł z włączona klimą przy 10 stopniach a potem zostawię na noc samochód to nie będzie grzyba w układzie po jakimś czasie? Totalnie bez sensu. Jak miałem manualną klimę w poprzednim aucie to zimą klimatyzację włączałem tylko raz na jakiś czas na 5 minut żeby pochodziła, a szyby odparowywalem zwykłym ciepłym powietrzem u dzięki temu nigdy mi klimatyzacja nie śmierdziała po zimie.

r-toor - 2022-10-03, 20:59

przecież każdy mówił, że nowa Dacia jest głośna :mrgreen:

a tak poważnie, to jest chyba pierwsza automatyczna klimatyzacja, z którą jeździłem i nie radzi sobie w trybie automatycznym przy innych niż dobre warunki - potwierdzam, że u mnie też problem z zaparowanymi szybami występuje w trybie automatycznym, jedyny sposób jaki znalazłem, aby nie zagłuszać radiem wentylatorów nawiewu to ręczne sterowanie na szyby

nawet w instrukcji sprawdzałem czy aby na pewno ten przycisk od włączanie automatycznego klimatyzacji to w dobrym miejscu jest i czy właściwy naciska - ale niestety nie ma innego

Michu1107 - 2022-10-03, 21:17

r-toor napisał/a:
przecież każdy mówił, że nowa Dacia jest głośna :mrgreen:

a tak poważnie, to jest chyba pierwsza automatyczna klimatyzacja, z którą jeździłem i nie radzi sobie w trybie automatycznym przy innych niż dobre warunki

W sumie to nie wiem jak w innych samochodach działa automat bo nie miałem nigdy, więc nie mam porównania.

nowy - 2022-10-04, 20:31

Ja w MCV nie mam problemu z parującymi szybami. Jedynie pojawia się on wtedy, gdy mam włączony obieg zamknięty
Prezes - 2022-10-05, 20:54

W Dacii i Reanault automatyczna klimatyzacja wg mnie zasadniczo służy tylko do utrzymywania ustawionej temperatury, żeby za gorąco nie było. Poza tym resztą sam steruję. Tak robiłem w Dustarze i tek robię w Kadjarze.. Klimatyzacja automatyczna też ma zadanie estetyczne. Pokrętła są ładniejsze :mrgreen:

Fajną klimę automatyczną miałem w alfie, tam raz ustawiłem i zapomniałem, reagowała też na zaparowaną szybę. Nauczyła mnie, że zimą grzeje się od nóg (ciepło idzie do góry) i innych niby oczywistych rzeczy

Łukasz_M - 2022-10-06, 21:28

W Daci klima automatyczna utrzymuje jedynie temperaturę. Za usuwanie zaparowania odpowiada tryb ' dobra widoczność' który ustawia nawiew na szybę. W tym trybie klimatyzacja działa, wentylator jest na full i nawiew jest na szybę głównie. Po wyłączeniu tego trybu klimatyzacja pozostaje włączona ale jest w trybie manualnym, wszystkie kanały otwarte tym trybie nie reguluje nawiewów. Tak samo jest w sytuacji gdy wyłączamy automat. W tym trybie diody poszczególnych nawiewów nie świecą. Załączenie któregoś z nawiewów resetuje system tj otwiera dany nawiew zamyka pozostałe. Podobnie jest z siłą wentylatora. Reasumując chcesz usunąć zaparowanie to używaj trybu 'dobra widoczność' a po wyłączeniu ustaw priorytet na szybę lub włącz automat. Dobrym pomysłem jest włączenie trybu 'dobra widoczność' trochę dłużej aż silnik się trochę nagrzeje. U mnie zaparowanie znika po dwóch minutach najpóźniej. Do tego przed końcem jazdy w lecie wyłączam klimatyzację całkowicie i podkręcam wentylator. W zimie ten zabieg nie ma sensu, no chyba że to bardzo ciepły dzień. Ewentualnie jak jest deszczowa pogoda to wyłączam klimę. Podkręcam wentylator i podnoszę temperaturę by osuszyć kanały. Zawilgocone kanały to smród i zwiększone parowanie szyb następnego dnia. W zimie warto przed zamknięciem auta je trochę przewietrzyć by usunąć wilgoć z ciepłym powietrzem.
W skodzie żony klimę ma tak mocną że w lecie w deszczowe dni szyba paruje w czasie jazdy od zewnątrz..na kanałami oczywiście tylko.

Tomek7 - 2022-10-15, 09:07
Temat postu: Schemat instalacji elektrycznej Dacia Duster II
Dzień dobry,

Poszukuję schemat instalacji elektrycznej a dokładnie wycinka zasilania wentylatora klimatronika.
Cel - podłączenie ogrzewania postojowego i mam problem z podłączeniem sterowania wentylatora na postoju, który jest sterowany po stronie minusa.
Sprawa jest bardzo paląca.

- odwdzięczę się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group