DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Renault Duster Oroch - pick-up z podwójną kabiną

laisar - 2014-10-28, 18:19
Temat postu: Renault Duster Oroch - pick-up z podwójną kabiną
http://media.renault.com/...x?mediaid=63043



Ten samochód koncepcyjny będzie miał swoją premierę na targach w Sao Paolo, odbywających się od 30 października do 9 listopada (:

Brak danych technicznych, ale prześwit pewnie bez zmian, na pokładzie napęd 4x4, a najbardziej sensowny silnik to chyba benzynowy 2.0.

Dominus - 2014-10-28, 18:56

Jak wprowadzą go do seryjnej produkcji to będzie ciekawa propozycja.
Wygląda fajnie :lol:

Zdjęcia w większym formacie.
http://www.netcarshow.com..._oroch_concept/

maciek - 2014-10-28, 19:50

film

Cav - 2014-10-28, 20:44

Dominus napisał/a:
Jak wprowadzą go do seryjnej produkcji to będzie ciekawa propozycja.
Wygląda fajnie :lol:

Zdjęcia w większym formacie.
http://www.netcarshow.com..._oroch_concept/


Bardzo ciekawy.
Chyba najładniejsza i najzgrabniejsza wersja Dustera.

krakry1 - 2014-10-28, 20:58

No ładny. Ciekawe kiedy? (o ile w ogóle) ... i za ile? :mrgreen:
jas_pik - 2014-10-28, 21:20

Oj, taki by mi się przydał :-D
Z silnikiem 2,3 dCi (180 kW) czy też słabszy 1,8 dCi(130kW) byłby trafnym wyborem.
Byłby penie też dobrym ciągnikiem.

laisar - 2014-10-28, 21:31

Skoro podwozie jest już gotowe, to ja bym bardzo ładnie poprosił na nim o 7-osobowego "kombiaka" [:
johnson - 2014-10-28, 21:33

i tak pewnie bedzie kupa, zamiast ledow wjada zarowki, zamiast fajnego stylingu decha z ruskiego dustera i bedzie tak jak z faza 2, niby ok ale wycieli sporo fajnych dodatkow zeby bylo budzetowo
laisar - 2014-10-28, 21:35

A niech tną, na zdrowie, bo to wnętrze to jakiś zupełny odpust...
Lajkonik - 2014-10-29, 07:23

Stanowczo za dużo bajerów, jak na Dacię. Może będzie tylko w wersji ze znaczkiem Renault? A i tak to jest koncept - one zawsze wyglądają kosmicznie, a do produkcji wchodzą mocno sprowadzone na ziemię :mrgreen:
Co to jest to, przy tylnych drzwiach R-Cam?

Prezes - 2014-10-29, 09:01

Wygląda super. Nie jak ten klocek z pojedynczą kabiną, co już robią. A 7-osobowy kombiak zassała by cała Europa.
BoloSr - 2014-10-29, 09:33
Temat postu: Re: Duster Oroch - pick-up z podwójną kabiną
To ja poprosze takiego w czarnym kolorku :):)
kicia - 2014-10-29, 09:39

Lajkonik napisał/a:
Co to jest to, przy tylnych drzwiach R-Cam?

"The Renault Duster Oroch includes two rear-mounted cameras to capture special sporting moments. Their angles are set at 80° and 140° for full outdoor coverage." - czyli na nasze: dwie kamerki po bokach, żeby filmować tych surferów na filmiku. :-)
Swoją drogą, ciekawe czy wpadli na to, że niektórzy lubią filmować pod innym kątem (np. do tyłu lub do przodu).

laisar - 2014-10-29, 10:03

Lajkonik napisał/a:
będzie tylko w wersji ze znaczkiem Renault?

Wg zapowiedzi - tak.

Lajkonik napisał/a:
i tak to jest koncept

Tak właściwie to "show-car" - w wersji produkcyjnej oczywiście nie będzie wielu bajerów, ale zasadnicza bryła ma się już nie zmienić.

(Podobnie jak było z Loganem Steppe i pierwszą MCV-ką - i w przeciwieństwie do naprawdę koncepcyjnego Dustera Z95 i zwykłego).

BoloSr - 2014-10-29, 12:37
Temat postu: Re: Duster Oroch - pick-up z podwójną kabiną
http://carplace.virgula.u...marok-compacta/

http://carros.uol.com.br/...uster-oroch.htm

Lajkonik - 2014-10-29, 13:41

Ten gril jest duuuużo ładniejszy od naszego Duster ph2.
DD - 2014-11-03, 17:58

http://www.carscoops.com/...och-pickup.html
laisar - 2015-03-13, 22:10

Szpiegowskie zdjęcia z testów drogowych - http://autoblog.com.ar/20...och-en-cordoba/
corrado - 2015-03-14, 15:55

Jakieś ciemne te zdjęcia albo mi się zepsuł monitor :mrgreen: :
Cytat:

Estamos actualizando nuestro sitio

.... Notify Me!

kicia - 2015-03-14, 16:14

Google zarchiwizował: http://webcache.googleuse...1&hl=en&ct=clnk
d3mol3k - 2015-04-16, 20:43

Znalazłem takie ze znaczkiem Nissana:

Ciekawi mnie tylko czy nie będzie tak iż będą to modele na tylko wybrane rynki Ameryki Łacińskiej i Azji?

maciek - 2015-04-16, 21:20

będzie tak jak w planie :

laisar - 2015-04-16, 22:12

maciek napisał/a:
będzie tak jak w planie

...chociaż plany się czasem zmieniają - loganów też pierwotnie w ogóle miało nie być w Europie...

Dominus - 2015-05-21, 07:05

Znalazłem oto takie zdjęcie. Szkoda że tylko jedno.

Całkiem fajnie to wygląda



[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-05-21, 10:06 ]
Źródło: https://www.facebook.com/...?type=1&theater.

Marcinho - 2015-05-21, 09:59

^ faktycznie zajefajny ! :-D
malygabrys - 2015-05-21, 20:08

mógłbyby być następny - podobie się :-D
d3mol3k - 2015-05-26, 18:08

Prototyp w wersji firmy Romturingia


troszkę więcej na: http://www.noticiasautomo...a-4-700x525.jpg

d3mol3k - 2015-06-08, 17:35

Premiera już w 16 czerwca? Jak podają na stronie: http://www.noticiasautomo...e-buenos-aires/

Kod:
Pochodzi od Duster, Renault Duster ciężarówki Oroch zostanie uroczyście otwarta w Buenos Aires Salon, który odbywa się od 16 czerwca br. Model powinien być jeden z najważniejszych pokazów Argentynie.



maciek - 2015-06-18, 18:59






















DD - 2015-06-18, 22:36





http://www.rumaniamilitar...r-oroch-pick-up
http://aggregatornews.com...cum-arata-6171/

DD - 2015-06-19, 00:26









http://carplace.uol.com.b...uster-oroch/12/

Karenzo - 2015-06-19, 00:44

u nas po 5-10 cm za nadkolem jest klapa
a tu spokojnie 30-50 cm

funyo - 2015-06-19, 10:02

Extra!
Ładniejszy przedni zderzak z napisem Duster, ledowe tylne lampy i ładna kierownica z klaksonem! To powinno się znaleźć w ofercie Dacii na Europę.

Cav - 2015-06-19, 16:55

Karenzo napisał/a:
u nas po 5-10 cm za nadkolem jest klapa
a tu spokojnie 30-50 cm


Czyli kąt zejścia dużo gorszy.

eplus - 2015-06-19, 17:50

To ma być ciężarówka do lansu! Po co kąt zejścia? Może jeszcze ma umieć gotować i prać :?: :mrgreen: :mrgreen:
Cav - 2015-06-19, 19:14

eplus napisał/a:
To ma być ciężarówka do lansu!


Dacia do lansu?
Toż to raczej synonim czegoś dokładnie odwrotnego.

maciek - 2015-06-19, 19:26

a czy to Dacia?
Nie to Renault więc do Lansu ;-)

Ajgor - 2015-06-19, 19:36

Sądząc po zdjęciu to w tylnej kanapie jest podłokietnik. W instrukcji mojego auta jest zaznaczone że może być w opcji.
Cav - 2015-06-19, 20:17

Ajgor napisał/a:
Sądząc po zdjęciu to w tylnej kanapie jest podłokietnik. W instrukcji mojego auta jest zaznaczone że może być w opcji.


A ja nawet taki mam.
Kupiony na forum zresztą.
Ale zakładam go tylko na dalekie podróże w mniej niż 5 osób.

eplus - 2015-06-20, 09:04

maciek napisał/a:
a czy to Dacia?
Nie to Renault więc do Lansu ;-)


Dokładnie. Znaczy widzę, że na razie nie zasłużyłem na tego Glomba czy Plomba od Cava, bo mnie czyta. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :-D

eplus - 2015-06-20, 23:01

Brazylijski portal motoryzacyjny dementuje przecieki, jakoby Oroch był odpowiedzią koncernu Renault na zgłaszane jak Europa długa i szeroka problemy z pomieszczeniem lodówki w bagażniku 4x4. :idea:
Cav - 2015-06-21, 07:06

eplus napisał/a:
Brazylijski portal motoryzacyjny dementuje przecieki, jakoby Oroch był odpowiedzią koncernu Renault na zgłaszane jak Europa długa i szeroka problemy z pomieszczeniem lodówki w bagażniku 4x4. :idea:


Widzę, że usilnie się dopominasz wrzucenie do kibla wraz innymi odpadami, pieprząc co chwilę trzy po trzy, bez choćby najmniejszego związku z meritum.
Żebyś dłużej nie musiał zaśmiecać forum swoją grafomanią, pomogę innym użytkownikom i jednak Cię spuszczę - PLONK.

Ajgor - 2015-06-21, 07:28

Cav napisał/a:
Ajgor napisał/a:
Sądząc po zdjęciu to w tylnej kanapie jest podłokietnik. W instrukcji mojego auta jest zaznaczone że może być w opcji.


A ja nawet taki mam.
Kupiony na forum zresztą.
Ale zakładam go tylko na dalekie podróże w mniej niż 5 osób.


Możesz zapodać foto rozłożonego ?

Cav - 2015-06-21, 07:31

Ajgor napisał/a:
Cav napisał/a:
Ajgor napisał/a:
Sądząc po zdjęciu to w tylnej kanapie jest podłokietnik. W instrukcji mojego auta jest zaznaczone że może być w opcji.


A ja nawet taki mam.
Kupiony na forum zresztą.
Ale zakładam go tylko na dalekie podróże w mniej niż 5 osób.


Możesz zapodać foto rozłożonego ?


Ten co mam nie rozkłada się, jest tylko kilkunastocentymetrowym podwyższeniem na środku tylnej kanapy.

Ajgor - 2015-06-21, 07:37

Rozumiem. Myślałem że masz w oparciu, i kombinowałem jak to zakładasz i demontujesz, bo fabryczny to tylko się przechyla. :-D
Cav - 2015-06-21, 07:41

Ajgor napisał/a:
Rozumiem. Myślałem że masz w oparciu, i kombinowałem jak to zakładasz i demontujesz, bo fabryczny to tylko się przechyla. :-D


Obstawiam, że mój pochodzi z wersji VAN i dlatego nie miał się rozkładać, a raczej zabierać piąte miejsce na kanapie (kratkowozy są czteromiejscowe).

eplus - 2015-06-21, 07:46

Cav napisał/a:
eplus napisał/a:
Brazylijski portal ... problemy z pomieszczeniem lodówki w bagażniku 4x4. :idea:


Widzę, że usilnie się dopominasz ... - PLONK.


NARESZCIE :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

d3mol3k - 2015-06-22, 16:05


mud maX - 2015-06-23, 12:10

Stylistyka zaprezentowanych egzemplarzy jakoś kojarzy mi się z południowoamerykańską grupą przestępczą. Pasowałaby nazwa Renault Duster Cartel:)
Ajgor - 2015-06-23, 22:57

mud maX napisał/a:
Stylistyka zaprezentowanych egzemplarzy jakoś kojarzy mi się z południowoamerykańską grupą przestępczą. Pasowałaby nazwa Renault Duster Cartel:)


Do tego potrzebne by były szperacze na poprzeczce relingów i CKM :mrgreen:

mekintosz - 2015-06-23, 23:37

Ładny ale przydałaby się taka brezentowa plandeczka by nie kapało z nieba lub opcja sztywnej nadbudówki.


Marek1603 - 2015-06-24, 06:20

Spokojnie. Jak się pojawi u nas na rynku to i w akcesoriach coś będzie. Podejrzewam. że jedno i drugie.
eplus - 2015-06-24, 14:50

Obwisła plandeczka naciągnięta na spadającym kijku jak w bagażniku Ph1 :?: :lol: :lol:
Nikita_Bennet - 2015-06-24, 16:26

i kosztująca chyba 1000zł gdzie lokalna firma szyjąca plandeki zrobi to za max 400zł.
d3mol3k - 2015-06-24, 22:23

mekintosz napisał/a:
Ładny ale przydałaby się taka brezentowa plandeczka by nie kapało z nieba lub opcja sztywnej nadbudówki.
...


mekintosz - mały marudo ;-) - jest plandeczka oryginalna. 10 sekunda filmu proszę jaka fajna i delikatna:

Ajgor - 2015-06-24, 22:48

Marek1603 napisał/a:
Spokojnie. Jak się pojawi u nas na rynku to i w akcesoriach coś będzie. Podejrzewam. że jedno i drugie.


Tzn. plandeczka i sztywny dach, czy szperacze i CKM ? ;-)

maciek - 2015-06-25, 14:51

press

Renault Duster Oroch
Pierwszy Sport Utility Pick-Up

Premiera światowa podczas Salonu Samochodowego
w Buenos Aires w Argentynie



Wraz z modelem Renault Duster Oroch Renault wkracza w segment pick-upów. Jest to historyczny krok strategii rozwoju marki na rynkach pozaeuropejskich. Nowoczesny pick-up o sportowym wyglądzie i odważnej stylistyce wyznacza nową erę w tym segmencie pojazdów.








Renault Duster Oroch jest jedynym pick-upem na rynku, skonstruowanym na płycie podłogowej samochodu z segmentu C. Wykracza poza obowiązujące konwencje i tworzy nowy segment – to nowoczesny sportowy pick-up o odważnej stylistyce.
Renault Duster Oroch potwierdza strategiczną rolę Renault na rynkach Ameryki Łacińskiej.
Renault Duster Oroch wyróżnia się ekspresyjnym designem, łatwym dostępem do kabiny przez czworo drzwi, wygodnym wnętrzem dla pięciu osób, obszerną skrzynią ładunkową oraz solidną konstrukcją i niezawodnością znaną z samochodu
Renault Duster.



Renault wdraża swoją ekspansywną strategię na całym świecie, a szczególnie w Ameryce Łacińskiej. Jej cel to innowacja, wkraczanie w nowe obszary, odnajdywanie nowych rozwiązań i niestandardowych sposobów działania. Renault Duster Oroch jest bezprecedensową koncepcją samochodu otwierającego nową erę w segmencie pick-upów.

Jako rezultat decyzji strategicznych, przemysłowych i handlowych, odzwierciedlających ambicje francuskiej marki w Ameryce Łacińskiej, samochód ten ma swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Buenos Aires.


Pochodzenie


Zespół techników i inżynierów, realizujących projekt Renault Duster Oroch, od początku kierował się wieloma różnymi założeniami:

 Sytuacja: opracowanie niespotykanej dotąd alternatywy w segmencie samochodów typu pick-up.
 Tradycyjne cechy marki: rozszerzenie sukcesu samochodu Renault Duster na inne segmenty pojazdów.
 Innowacja: zaproponowanie radykalnie odmiennego produktu, z nowymi funkcjami, skierowanego do nowej grupy klientów, który pozostanie jednocześnie wierny nowemu wizerunkowi marki.



Wkład Renault

Co marka Renault mogła zaoferować w tak konkurencyjnym segmencie? Propozycję nietypową, pozwalającą na zerwanie z dotychczasowymi kanonami. Rozwiązanie wyznaczające krok w przód, by się wyróżnić, w pełni odzwierciedlić swój wizerunek i przyczynić się do międzynarodowej ekspansji marki Renault.
Pierwszy krok: samochód pokazowy Renault Duster Oroch Concept wywołał sensację na salonie w Sao Paulo w Brazylii w 2014 roku.
W 2015 roku wybrano Salon Samochodowy w Buenos Aires, aby zrobić kolejny krok i zaprezentować seryjny już samochód szerokiej publiczności oraz przedstawicielom prasy specjalistycznej.
Na rynkach Ameryki Łacińskiej sprzedaż lekkich pick-upów notuje silne wzrosty i stanowi znaczącą część rynku, liczącą około 900 000 samochodów rocznie. Klienci wierni pick-upom cenią sobie solidną konstrukcję, przystępną cenę i trwałość tych samochodów; elementy te decydują o sprzedaży 75% lekkich samochodów dostawczych. W tym segmencie producenci bazują najczęściej na płytach podłogowych pojazdów segmentu B i oferują albo dużą skrzynię
z jednoczesnym pomniejszeniem kabiny, albo większą kabinę, co z kolei powoduje skrócenie skrzyni ładunkowej.
W wyższym segmencie samochodów jednotonowych („one ton pick-up”) oferta zawiera więcej funkcji pojazdu i jego lepsze parametry, lecz ze względu na cenę jest on niedostępny dla wielu klientów.
Dotychczas żaden pick-up nie spełniał więc potrzeb klientów poszukujących pojazdu niewielkich gabarytów, zbudowanego na płycie podłogowej segmentu C, nowoczesnego, o atrakcyjnym wyglądzie, 4-drzwiowego i 5-miejscowego, a jednocześnie niezawodnego, solidnego i posiadającego wysoki prześwit. Krótko mówiąc takiego zestawienia cech
i parametrów, które jeszcze nie było przez producentów brane pod uwagę.
Nowe Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane właśnie w celu spełnienia takich oczekiwań. Łączy ono w sobie pociągający i sportowy design z niespotykaną wszechstronnością w użytkowaniu. Oferuje wysoki komfort codziennej jazdy po mieście. Jest niezawodne, szybkie i pewne na autostradzie, jest także przystosowane zarówno do użytku zawodowego, jak i do wypoczynku w terenie.
Renault Duster Oroch nie ma odpowiednika na rynku: plasując się pomiędzy dwoma segmentami, samochód ten otwiera nowe horyzonty i prezentuje nową, odmienną koncepcję.
W gamie samochodów dostawczych Renault znajduje się kilka modeli o światowej renomie (Trafic, Master), a jej sprzedaż odgrywa istotną rolę w wielu krajach, w szczególności w Brazylii i Argentynie.


Ostatnio marka zapowiedziała poważne inwestycje w fabryce Santa Isabel w Kordobie, które mają na celu uruchomienie produkcji samochodu dostawczego nowej generacji.

Tradycyjne cechy marki


Renault Duster Oroch jest zbudowane na płycie podłogowej segmentu C pochodzącej z samochodu Renault Duster.
Renault Duster odniosło niespotykany sukces: jest to samochód marki Renault, który osiągnął największe wolumeny sprzedaży na świecie w 2014 roku. Od momentu wprowadzenia na rynek jego produkcja przekroczyła milion sztuk. Jest to samochód, który zrewolucjonizował sposób postrzegania SUV-ów (Sport Utility Vehicles) przez klientów. Nowe Renault Duster Oroch przejmuje od Dustera jego przestronne wnętrze, konstrukcję nadwozia, niezawodność podzespołów mechanicznych, oferując jednocześnie niezwykłą jak na pojazd typu pick-up wszechstronność użytkowania.
Z myślą o specyfice, wymaganiach i warunkach użytkowania samochodów przez klientów
z Ameryki Łacińskiej, Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane przez ośrodek designu Renault w Ameryce Łacińskiej (RDAL). Zadaniem tej jednostki jest przystosowanie konstrukcji i wyposażenia samochodów do oczekiwań i potrzeb klientów tego regionu, opracowywanie prototypów na potrzeby lokalnych wystaw i salonów samochodowych, by w ten sposób przyczynić się do rozwoju międzynarodowych projektów koncernu.
Nowe Renault Duster Oroch podsuwa alternatywę całkowicie odmienną od oferty istniejącej na rynku. Jest to bardzo praktyczny pick-up, z bardzo wygodnym dostępem do kabiny przez czworo drzwi, posiadający obszerne i wygodne wnętrze, które może pomieścić 5 osób.
Dynamiczny, zwrotny i niezawodny, wyposażony w dużą skrzynię ładunkową – to zalety samochodu Renault Duster Oroch, które sprawiają, że jest to samochód idealny do pracy, jak i do rekreacji na wolnym powietrzu. Jest bezpieczny i pewnie trzyma się drogi, posiada niepowtarzalny design i solidne, sprawdzone nadwozie. Jest gotów do podjęcia dużych wyzwań w trakcie użytkowania.

Sportowy design i atrakcyjny wygląd

Renault Duster Oroch sprawi, że już nigdy nie spojrzymy na pick-upa tak jak do tej pory, a to z kilku powodów. Jednym z nich jest nowatorski design: przy odmiennej budowie i wymiarach nadwozia, Nowe Renault Duster Oroch ma zdecydowanie sportowy i atrakcyjny wygląd. Wystarczy pierwszy rzut oka, by zauważyć zrównoważone proporcje, zwartą budowę nadwozia i nowoczesne linie. Zarys wypukłych nadkoli dodaje muskularnego charakteru i stabilnej postawy.


Podobnie relingi dachowe, otwory drzwiowe czy też krata zabezpieczająca kabinę odznaczają się swym kontrastującym, grafitowym lakierem metalicznym.
16-calowe felgi podkreślają stabilny i dynamiczny wygląd pojazdu. Jest on gotów do wypadów w nieznane i poważnych wyzwań. Z przodu i z tyłu nadwozia znalazły zastosowanie różne rodzaje materiałów. Elementem wyróżniającym jest także elegancki zarys świateł.

Skuteczność i niezawodność


Oferta silników Renault Duster Oroch obejmuje dwie jednostki 4-cylindrowe o pojemności
1,6 i 2 litrów, sprawdzone i dostosowane do potrzeb samochodu typu pick-up. Prezentują one wysokie osiągi, wysoką sprawność i niezawodność w samochodzie przeznaczonym zarówno do pracy, jak i wypoczynku.
Urządzenie Media NAV Evolution posiada dotykowy, intuicyjnie zaprojektowany ekran
7-calowy, nawigację GPS, gniazda USB i Jack oraz system multimedialny audio
(ze sterowaniem pod kierownicą), połączenie przez Bluetooth, termometr zewnętrzny itd.
Wnętrze samochodu potwierdza wszystko to, czego można się spodziewać, patrząc na Nowe Renault Duster Oroch z zewnątrz: ergonomiczne i intuicyjne rozwiązania, nowoczesna tablica rozdzielcza podająca informacje w formie cyfrowej i analogowej. Poziom wykończenia i jakość użytych materiałów odpowiadają ostatnim zmianom wprowadzonym w fazie 2 samochodu Renault Duster.
Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej mają bardzo emocjonalny stosunek do samochodu. Renault oferuje więc produkty spełniające oczekiwania miejscowych klientów, z uwzględnieniem elementów umożliwiających wybór indywidualnego wystroju pojazdu. W ten sposób marka realizuje przekaz swojego nowego hasła Renault – Passion for life.

Jako nowatorska marka, Renault proponuje innowacyjną koncepcję pojazdu. Nowe Renault Duster Oroch otwiera nowy na świecie segment pick-upów o wyraźnym charakterze, budzących silne emocje.

Ajgor - 2015-06-25, 23:05

Na nasz rynek jednostka z 2-litrowym silnikiem na pewno nie trafi z uwagi na Euro 5 nie mówiąc o 6.
laisar - 2015-08-03, 00:03

Ajgor napisał/a:
jednostka z 2-litrowym silnikiem na pewno nie trafi z uwagi na Euro 5 nie mówiąc o 6

Renówkowy silnik 2.0 posiada homologację Euro 5 oraz mógłby uzyskać Euro 6, bo dla silników benzynowych bez wtrysku bezpośredniego niczym się ona nie różni od wcześniejszej - https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#Dla_pojazd.C3.B3w_z_silnikiem_benzynowym

Brak w ofercie tych silników wynika więc z innych powodów niż normy Euro.

maciek - 2015-08-04, 18:42

ale są narzucane na producentów limity CO2, szczególnie na rynkach zachodnich czyli tych na których sprzedaje się najwięcej Dacii w dobrej cenie ;-)
laisar - 2015-08-04, 23:07

maciek napisał/a:
ale są narzucane na producentów limity CO2

Ale to nie jest część norm Euro.

DD - 2015-08-12, 02:49

laisar napisał/a:
dla silników benzynowych bez wtrysku bezpośredniego niczym się ona nie różni od wcześniejszej - https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#Dla_pojazd.C3.B3w_z_silnikiem_benzynowym

Też tak kiedyś pisywałem, ale te różne tabelki na necie dot. emisji dla kolejnych norm Euro jakoś tak z czasem ewoluowały i teraz to już nie ma w nich żadnej różnicy między Euro5 a Euro6 dla wszystkich benzyniaków (a nie tylko z pośrednim wtryskiem). Chociaż oczywiście cząstki stałe odnoszą się w nich do wtrysku bezpośrednego. Przy wtrysku pośrednim nie ma z tym problemu (benzyna zdąży się dobrze wymieszać z powietrzem w kolektorze ssącym). Wcale się nie zdziwię, jeśli w celu spełnienia którejś kolejnej normy Euro zajdzie konieczność zastosowania w benzyniakach na bezpośrednim wtrysku filtrów DPF lub "magicznych plynów" dopalających sadze, co znane jest z diesli.

laisar - 2015-09-30, 23:01

Fotki po premierze - http://www.carscoops.com/...ckup-truck.html
laisar - 2015-09-30, 23:06

DD napisał/a:
już nie ma w nich żadnej różnicy między Euro5 a Euro6 dla wszystkich benzyniaków (a nie tylko z pośrednim wtryskiem)

W angielskojęzycznej Wiki bez zmian - http://en.wikipedia.org/w..._passenger_cars - to tylko w polskiej ktoś najwyraźniej namieszał, ale nie chce mi się historii redakcji sprawdzać.

Clou i tak jest takie, że benzyniaki pośredniowtryskowe po prostu nie mają problemu z cząstkami stałymi.

KrzysiekG - 2015-10-02, 11:19

Pozwoliliśmy sobie i my Orochowi poświęcić nieco miejsca - jest trochę tekstu, jest też przeszło 70 zdjęć.
Zapraszam serdecznie: http://francuskie.pl/rena...rsc-szczegolow/

Marek1603 - 2015-10-02, 11:44

Dziękujemy.
DD - 2015-10-02, 20:51

Renault Duster Oroch test - filmik
wieza - 2016-07-21, 13:12
Temat postu: Renault Brazylia cena Duster Oroch
Nowy Duster Oroch

stronka https://www.renault.com.br/
konfigurator https://conf.renault.com.br/disco/duster-oroch
tylko lipa bo przy 2 litrowej bezynie bak ma tylko 50l wiec to sporo za mało ;)
przelicznik z dnia dzisiejszego 1,29zł


ceny 65,230 cena bazowa w walucie Brazylijskiej

65,230 x 1,29 = 80 tys zł za cenę bazową

a cena najwyzsza 72,800
72,800 x 1,29 = 94 tys zł

Piotrek721015 - 2018-02-20, 04:45
Temat postu: Dacia Duster pick_up
https://moto.onet.pl/aktualnosci/dacia-duster-w-wersji-pikap-nowym-hitem-w-europie/yj9z918.amp
jan ostrzyca - 2018-02-21, 11:48

Śmiem twierdzić, że w naszych warunkach rynkowych to jest bez sensu. Nie przyjęły się w PL Fiat Strada ani Logan Pick up. Były w ofercie i nikt (prawie) tego nie kupował.

Widzę tu duży potencjał na Dustera w wersji 7 os. Mają wydłużoną platformę na porządne kombi 5 os. 4x4 lub 7 os. 4x4.

charger - 2018-02-22, 15:00

Jakbym mieszkał w Bieszczadach pod lasem brałbym w ciemno :P Podoba mi się jako auto :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group