DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Kontrolka ciśnienia oleju

dogberry - 2008-09-13, 17:21
Temat postu: Kontrolka ciśnienia oleju
Witam

Mam mały problem. Chodzi o kontrolkę oleju. Kiedyś ona od razu się gasiła a teraz po kilku sekundach. Czasami jest tak, że gaśnie a po chwili zapala się znowu i szybko gaśnie. Wszytko dzieje się do 3 sekund po zapaleniu. Stan oleju jest OK, oleju też nie bierze chociaż już się wystraszyłem, że zaczyna brać bo w sumie ponad 70.000km a ma dopiero 10 miesięcy.

Jak jest u Was (w dieslach), bo ostatnio wcale już Daćką nie jeżdżę tylko jak muszę ją przestawić gdzieś.

Pozdrawiam

Gregosa - 2008-09-13, 19:43
Temat postu: Re: Kontrolka oleju
dogberry napisał/a:
...Czasami jest tak, że gaśnie a po chwili zapala się znowu i szybko gaśnie. Wszytko dzieje się do 3 sekund po zapaleniu. ...

Mam tak samo. Nie przejmuję się :mrgreen:

kajos32 - 2008-09-13, 20:24

Witajcie,
U mnie też tak jest i powiem że się tym nie przejmuję. Z tego co wiem to ten model tak ma

jurek - 2008-09-13, 20:35

to prawdopodobnie wahniecie cisnienia na pompie olejowej. jesli jest tylko moment po odpaleniu to nie ma sie co przejmowac. pozdr
wox - 2008-09-13, 22:28

U mnie po 17 tys. km (na razie :?: :lol: ) nic takiego nie zaobserwowałem
Andrzej - 2008-09-14, 07:32

Ja też tak mam. Raz gaśnie zaraz po uruchomieniu, a raz po kilku sekundach. Myślę,że może to zależy od tego, jak bardzo był rozgrzany silnik i olej po poprzedniej jeździe.
ZeneC - 2008-09-14, 12:27

Ten typ tak ma? No chyba nie. U mnie gaśnie po zapaleniu i nie zapala się drugi raz... A przebieg jakby co też godny już szacunku...
malina_85 - 2009-02-03, 19:24
Temat postu: Kontrolka oleju!!!!
Boże znowu cos! Zanim ja zmienie ten samochod to osiwieje i nabawie sie nerwicy!!!!
Dzisiaj rano zapalila mi sie kontrolka olejowa - dolalam olej - chcial az 1 litr, czyli wyszlam z zalozenia,ze mial braki. Wszystko bylo ok - kontrolna - lampa alladyna: :mrgreen: zgasla, ja zadowolona dojechalam itd...

Samochod stal jakies hmm 3 godziny , wsiadlam - nadal nic sie nie dzialo ALE po drodze na szczescie juz pod blokiem znowu sie zapalila!!!!

Stan oleju w normie tzn na bagnecie posrodku!!

Co to kurna??
Pompa olejowa, czy co??

jackthenight - 2009-02-03, 19:44

A jak przygazujesz to zgaśnie ?
malina_85 - 2009-02-03, 19:53

No wlasnie nie...chodzi normalnie tylko ta kontrolka
Palowalam go specjalnie pod blokiem 4000 obrotow chodzi ale kontrolka daje po oczach:/

KaS602 - 2009-02-03, 19:56

A czujnik cisnienia oleju? Ogolnie jesli jest odpowiedni poziom oleju to sie nie przejmuj, jesli masz zamiar sie pozbyc samochodu. Niech sie martwi nastepny wlasciciel, chyb, ze czeka go (samochod) zlomowanie to problem sam sie rozwiaze... :)
malina_85 - 2009-02-03, 20:04

Ja mam to wiedziec?? hahah
Jesli mowisz,ze mam sie nie martwic to sie nie martwie:D Olej - bynajmniej jego stan jest OK.
W takim razie zostawie ten "defekt" w prezencie nastepnemu wlascicielowi...
Jeszcze tylko miesiac..... :roll:
Dzieki wielkie

Marcin - 2009-02-03, 20:19

malina_85 napisał/a:
Ja mam to wiedziec?? hahah
Jesli mowisz,ze mam sie nie martwic to sie nie martwie:D Olej - bynajmniej jego stan jest OK.
W takim razie zostawie ten "defekt" w prezencie nastepnemu wlascicielowi...
Jeszcze tylko miesiac..... :roll:
Dzieki wielkie

Moze byc tez i pompa olejowa, a wtedy to nawet dobry stan oleju nie pomoze ;)
Najlepiej wymienic czujnik cisnienia oleju, bo szczerze mowiac jako potencjalny kupiec nie wzialbym samochodu ze swiecaca kontrolka oleju :mrgreen:

KaS602 - 2009-02-03, 20:25

Marcin napisał/a:
Moze byc tez i pompa olejowa, a wtedy to nawet dobry stan oleju nie pomoze

Wlasnie tez teraz o tym pomyslalem, a z niedzialajaca pompa oleju moze nie pojezdzic miesiaca... :(

jackthenight - 2009-02-03, 20:35

Na sprzedaż to najlepiej kabel od kontrolki oleju podłączyć pod przewód
od kontrolki ładowania alternatora :) hihihi i wtedy będzie wszystko bardzo ładnie gasło i paliło się wtedy kiedy trzeba :lol: :lol: :lol:

laisar - 2009-02-03, 20:56

Wstyd, kolego jack, uczyć takich rzeczy niewinną niewiastę... d;
jackthenight - 2009-02-03, 20:57

Niewinna, a po czym to wnioskujesz ? :) hihihihi
laisar - 2009-02-03, 20:58

Z "domniemania niewinności" - słyszałeś kiedyś? <<<:
DUCATI - 2009-02-03, 23:41

No raz cie, leisar, popre... ;)
laisar - 2009-02-04, 00:11

Nie krępuj się, ja się nie obrażę <;
malina_85 - 2009-02-04, 01:49

Panowie - nie taka niewinna:D Jednak milo "czytac", ze ktos tu broni i tak juz zszarganego honoru dzisiejszych kobiet! Bardzo dziekuje:D
Odnosnie kontrolki - zdecydowanie wole pokombinowac z kablami i zostawic miła niespodzianke chlopakom z komisu :mrgreen:
Sami mi wepchneli to cudo , to niech sie teraz z nim mecza - ja dostane kase, oni to 6 letnie "cacko"
A jakby mi zgasl gdzies na szczerym polu, to go zostawie i pojde do domku pieszo:D Fakt faktem kto tu rzadzi - ja czy samochod??
Dziekuje jeszcze raz:*

waski - 2009-02-04, 07:53

Podjedź do pobliskiego elektryka samochodowego, przedstaw całą sprawę. Napewno znajdzie się rozwiązanie problemu. Może wtyczka, jest gdzieś zaśniedziała.
Mnie kiedyś kanggo nie chciało zapalić. No to wszyscy oczywiście, szykuj kasę na regenerację lub nowy rozrusznik. A co się okazało, dobry mechanik, tylko zerknął wyciągnął wtyczkę prądową od rozrusznika, psiknął jakimś sprayem, włożył spowrotem i autko od szczału zapaliło. Koszt naprawy: jedno piwo :mrgreen:

laisar - 2009-02-04, 08:10

Wiecie co, szczerze i serio pisząc - nie spodziewałem się tego po Was... Ja rozumiem, że sprawa jest "niby-drobna", ale nie zmienia to faktu, że to zwykłe oszustwo i cwaniactwo, które potencjalny nowy właściciel może przypłacić co najmniej większymi nerwami, jeśli nie czymś poważniejszym.

Jak rzadko - jest mi naprawdę przykro ):

jackthenight - 2009-02-04, 12:15

Malina ja pomysł z kabelkami napisałem tak dla żartów. Nie wyobrażam sobie
osoby która by tego skorzystała i z pełną swoją świadomością oddała do komisu dla innego kupującego. Bardzo brzydki i nie etyczny czyn.
Nie rób tak, bo kiedyś sama możesz trafić na taki cudowny zakup i wtedy chyba nie będzie ci tak wesoło.

Martens - 2009-02-04, 12:27

Powiem więcej - taki numer można spokojnie wykorzystać do unieważnienia umowy kupna-sprzedaży. A przy udowodnieniu umyślności takiego działania (co nie jest niemożliwe) to i przepisy karne mogłyby wchodzić w grę...
waski - 2009-02-04, 13:08

Widzę, że sami rycerze sie tu znaleźli. A prawda jest brutalna, Polak to cwaniak i będzie robił takie rzeczy, cały czas. Mnie się też to nie podoba. Ale odpowiedzcie sobie na pytanie, jeśli kupujecie auto, to który właściciel powiem wam, o ukrytych wadach samochodu, bo niestety nie ma aut bez wad, poprostu takie nie istnieją. Nie muszą to być poważne wady, ale drobne usterki, które zatuszowane, przy sprzedaży powodują potem że nowy właściciel, musi wyciągać pieniądze, na naprawę tego lub tamtego.
Jak co puka pod maską, to poprzedni właściciel, przed sprzedażą nie naprawi tego, tylko doleje, takiego lub owakiego środka powiedzmy do silnika i już jest cicho. Kolejny właściciel kupuje auto, zadwolony niesamowicie, jak to jego motor w 15-letnim szajswagenie, pracuje ciszej niż w rocznym loganie sąsiada, ale szydło wychodzi z worka po wymianie oleju (to był jeden z przykładów, jak kombinuje się w naszym kraju). ;-)

Martens - 2009-02-04, 13:18

waski napisał/a:
Widzę, że sami rycerze sie tu znaleźli.


Ja tam zbyt wiele rycerstwa w swoim poście nie widzę. Ostrzegam tylko, że podobne postępowanie może mieć wymierne konsekwencje prawne. A używanych samochodów (właśnie z powodu takiego ryzyka, jak opisywane powyżej) po prostu nie kupuję.

Mamert - 2009-02-04, 13:20

waski napisał/a:
to który właściciel powiem wam, o ukrytych wadach samochodu

Na przykład ja, nowy właściciel dostał ode mnie sporą listę usterek i opis wypadków Palio załączone aneksem do umowy. Powiem szczerze, że działanie było celowe i przemyślane, bo zawęża się kupującemu w ten sposób możliwość negocjacji, oraz rośnie zufanie do sprzedającego.

laisar - 2009-02-04, 13:23

Cytat:
Polak to cwaniak i będzie robił takie rzeczy, cały czas

Nieprawda: to "okazja czyni złodzieja" oraz przekonanie o słuszności twierdzenia "jak wlazłeś między wrony, to krakaj jak ony" - czyli właśnie powszechne przekonanie, że wszyscy tak robią, więc jest to do dopuszczalne (co nb. nie ma wiele wspólnego z narodowością). Nie, nie i nie! Niech będzie, że to naiwność (czy "rycerskość" - skądkolwiek to skojarzenie), ale zaczynać trzeba po prostu od siebie - inaczej faktycznie nic nigdy się nie zmieni. Po drugie - jest właśnie wielu sprzedających, otwarcie opowiadających o usterkach (nawet jeśli, co zrozumiałe, bagatelizują usterkę, choćby podświadomie).

A na pytanie odpowiem tak: prędzej kupiłbym coś uszkodzonego, gdzie wiem co mam do naprawy, niż rzecz podejrzanie bezusterkową i odpicowaną - bo nie ma nic darmo (ani nawet za "pół-"). Jeśli ktoś czyni inaczej - wolno mu, ale to jeszcze nie znaczy, że to słuszne czy mądre. Ani że trzeba do tego namawiać, popierać czy tolerować (z obojętnie której strony, kupującego czy sprzedającego).

DUCATI - 2009-02-04, 14:12

Cytat:
Polak to cwaniak i będzie robił takie rzeczy, cały czas

Niestety, ale wiele w tym prawdy..

Ja niedawno wpadlem na pomysl kupna uzywanego motoru, ale tylko sie najezdzilem i w koncu nie kupilem...

Co nie znaczy, ze jesli "wszyscy tak robia" to daczkowicz tez tak musi. Generalnie powinno sie takich usuwac z klubu :P

Odpicowane i dobre egzemplarze tez sie trafiaja, ale zwykle odpowiednio drozsze.

Kiedy to auto kupowialas ? Bo generalnie jest taki przepis o 2-letniej odpowiedzialnosci sprzedawcy... Skoro kupowalas auto jako sprawne to przez ten czas powinno byc sprawne. Komis chyba mozna uznac za sprzedawce (choc nie jestem pewien, w naszym karju niczego nie mozna byc pewnym). Chyba rzadko korzystamy z tego przepisu, a moze czasem warto... Jak ktos ma czas i checi biegac po sadach... Jak sie slucha rzecznikow konsumenckich to mozna dojsc do wniosku, ze mamy prawo nawet takie auto zwrocic...

KaS602 - 2009-02-04, 23:28

jackthenight, waski, jak juz po czesci laisar wspomnial, w Polsce beda sie takie rzeczy dzialy dopoki, dopoty bedzie na nie przyzwolenie i twierdzenie, ze "wszycy tak robia, wiec i ja moge". Zmainy trzeba zaczynac od siebie i swojego podworka. Mysle, ze w wiekszosci kupilismy nowe samochody miedzy innymi dlatego, by miec swiety spokoj i nie wpakowac sie na takiego "kombinowanego" kwiatka, wiec polecanie komus takiego dzialania jest nieco nie na miejscu. Niewazne jakie mieliscie intencje piszac te posty, wazniejsze jest to, jak on bedzie odebrany przez osoby postronne, a to juz takie oczywiste, jak dla was moze nie byc. Piszac cokolwiek pamietajmy o tym, ze jest to forum publiczne i wstep ma tu kazdy.

Malina_85, jesli sama masz zamiar postapic w wyzej opisany sposob (nasunal mi sie taki wnosek po punkcie pomogl), nie miej pretensji do nikogo, ze sama masz problemy z samochodem, ktorych teoretycznie byc nie powinno, bo to ktos Ci wcisnal niesprawny samochod.

Nie kazdego stac na nowy (nawet najtanszy) samochod, ale mimo to wydaje mi sie, ze wolelibysmy kupic uzywke z usterkami, o ktorych wiemy i o ktorych wlasciciel nas uczciwie poinformowal, niz zdziwic sie, ze nasz nowy nabytek - nie wiedziec czemu - po miesiacu odmawia posluszenstwa... bo wszystko co bylo mozliwe zostalo zmostkowane lub podpiete pod cos innego i oklejone tasma... nie kazdy ma (bo i po co) o tym pojecie.

Tyle uwag ode mnie.

kier - 2009-02-05, 07:43

KaS602 napisał/a:
wolelibysmy kupic uzywke z usterkami, o ktorych wiemy i o ktorych wlasciciel nas uczciwie poinformowal


Na mojego forda był jeden chętny rok temu, jak mu opowiedziałem jego przypadłości to zrezygnował, hehehehe
A ja dalej nim jeżdże i nic nie dokładam :D

--
pozdrawiam
kierek

Beckie - 2009-02-05, 11:09

KaS602 napisał/a:
Mysle, ze w wiekszosci kupilismy nowe samochody miedzy innymi dlatego, by miec swiety spokoj i nie wpakowac sie na takiego "kombinowanego" kwiatka

W moim przypadku tak właśnie było. Dwa miesiące jeżdżenia po komisach - i zrezygnowałem.

malina_85 - 2009-02-05, 14:30

No to tak - jesli bawimy sie w etyczne wywody. Po pierwsze - jesli cos jest niemoralne, nie pisze sie o tym w fochach internetowych! My potraktowalismy to jako zart - inni widze,ze sa gleboko zdruzgotani z tego powodu!
Dlatego Panowie/ Panie - male sprostowanko - nie zamierzam grzebac w kablach, w silniku, zalepiac dzior w tlumiku guma do rzuca, ani przyklejac peknietego lusterka na inne czary mary - np. noga zaby i oczy pajaka!
Spokojnie - takich numerow nie robie - chociaz nie ukrywam,ze czasem sie czlowiekowi chce oddac w inne rece cos, co mu przeszkadza. Autko idzie do komisu w stanie w jakim zostalo zakupione - wizualnie idealnym, technicznie masakrycznym. Panowie z komisu doskonale znaja stan samochodu, ja im troche ulatwie bo zostawie im wszystkie gwarancje i paragony tego co w nim wymienilam...
A dla wiadomosci wymieniam, naprawiam, sprawdzam w WARSZTATACH a nie u wróżki czy innych polskich cwaniakow. Takze spokojnie - nie wszyscy sa nieuczciwi.... :!:

__________________________________

Zapomnialabym - moja wina - :-(

laisar - 2009-02-05, 14:37

Nie wina, tylko może... zbytnia niefrasobliwość? Ważne, że teraz chyba już wszystko jasne, więc proponuje zamknąć temat - zdaje się, że i tak nikt nie napisze nic specjalnie odkrywczego nt samej kontrolki, a w wynikłym wątku pobocznym też nie pozostało nic do dodania (jakby jednak coś - proszę o PW).

[W sumie może należałoby podzielić temat, ale to już w wolniejszej chwili...].

wojtus - 2009-06-18, 06:51
Temat postu: Kontrolka ciśnienia oleju
No i niestety mam pierwszą usterkę - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie jeszcze przed odpaleniem samochodu, ale nie zawsze - czasem działa poprawnie.

Gdy silnik jest ciepły to jest ok, ale po nocy czyli gdy już całkowicie ostygnie to jest problem.

Ciekawe co się psuje (bo jeszcze się nie zepsuło do końca), czy czujnik ciśnienia oleju, czy gdzieś coś zaśniedziało.

p0501 - 2009-06-18, 07:32
Temat postu: Re: Kontrolka ciśnienia oleju
wojtus napisał/a:
No i niestety mam pierwszą usterkę - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie jeszcze przed odpaleniem samochodu, ale nie zawsze - czasem działa poprawnie.

Gdy silnik jest ciepły to jest ok, ale po nocy czyli gdy już całkowicie ostygnie to jest problem.

Ciekawe co się psuje (bo jeszcze się nie zepsuło do końca), czy czujnik ciśnienia oleju, czy gdzieś coś zaśniedziało.


nie najlepsze chyba są te kontrolki, ja wymieniłem po dwóch wizytach w serwisie, gdzie twierdzili, że jest dobra... problem nie występuje, bo na ciepłym działało dobrze...

z pozdrowieniami

ps. w megance z 2008 roku było tak samo wymieniliśmy po pół roku - może dostali wadliwą serię...

wojtus - 2009-06-24, 06:44

Wczoraj byłem w ASO,
kto zgadnie jaki werdykt
oczywiście wszystko działa poprawnie, musiałbym zostawić samochód na noc żeby silnik był zimny to wtedy mogliby sprawdzić.
No więc czekam może się całkowicie zepsuje, bo na noc samochodu nie będę zostawiał, bo pewnie też nic nie znajdą bo z rana go odpalą, żeby wjechać na halę i wtedy znowu będzie ok.

KaS602 - 2009-06-24, 09:56

wojtus napisał/a:
więc czekam może się całkowicie zepsuje, bo na noc samochodu nie będę zostawiał,

Nie masz sie co dziwic serwisowi. Usterka musi wystapic u nich (chyba, ze przyjedziesz na lawecie), zeby ja zdiagnozowac. Jezeli zglaszasz, ze usterka wystepuje tylko przy zimnym silniku, to nie maja innej mozliwosci jak tylko zostawic auto u nich na noc.

DUCATI - 2009-06-24, 09:59

Poczekaj do konca gwarancji to od razu zauwaza usterke ;)
p0501 - 2009-06-24, 10:04

KaS602 napisał/a:
wojtus napisał/a:
więc czekam może się całkowicie zepsuje, bo na noc samochodu nie będę zostawiał,

Nie masz sie co dziwic serwisowi. Usterka musi wystapic u nich (chyba, ze przyjedziesz na lawecie), zeby ja zdiagnozowac. Jezeli zglaszasz, ze usterka wystepuje tylko przy zimnym silniku, to nie maja innej mozliwosci jak tylko zostawic auto u nich na noc.


to nie tak do końca, ja dwa razy zostawiłem od 6 do 14, twierdzili, że nie występuje, ale w końcu wymienili...

pozdrowienia

wojtus - 2009-06-24, 10:31

p0501 napisał/a:
KaS602 napisał/a:
wojtus napisał/a:
więc czekam może się całkowicie zepsuje, bo na noc samochodu nie będę zostawiał,

Nie masz sie co dziwic serwisowi. Usterka musi wystapic u nich (chyba, ze przyjedziesz na lawecie), zeby ja zdiagnozowac. Jezeli zglaszasz, ze usterka wystepuje tylko przy zimnym silniku, to nie maja innej mozliwosci jak tylko zostawic auto u nich na noc.


to nie tak do końca, ja dwa razy zostawiłem od 6 do 14, twierdzili, że nie występuje, ale w końcu wymienili...

pozdrowienia


Czyli wymienili Ci czujnik ciśnienia oleju, w którym serwisie to robiłeś, bo może to będzie precedensem i mnie też wymienią.

Bo jazda z uszkodzonym czujnikiem w razie faktycznej awarii np. pompy olejowej może zakończyć się tragicznie dla silnika.

gigi303 - 2009-06-24, 10:45

Niech ASO wyśle zapytanie do RP to może ci wymienią.
Ja jak miałem problem z pompą wody też nie mogli zdiagnozować na miejscu w serwisie bo nic się u nich nie działo, a jak nic się nie dzieje to nie wymienią, ale po 3 moich zgłoszeniach poszło zapytanie do RP i mi wymieniono pompę i rozrząd mimo że w serwisie pompa działała prawidłowo.

Teraz odpukać wszystko jest ok i nie mam na co narzekać :mrgreen: no może jest jeszcze jeden feler ale to usunę sam :lol:

p0501 - 2009-06-24, 12:14

wojtus napisał/a:


Czyli wymienili Ci czujnik ciśnienia oleju, w którym serwisie to robiłeś, bo może to będzie precedensem i mnie też wymienią.

Bo jazda z uszkodzonym czujnikiem w razie faktycznej awarii np. pompy olejowej może zakończyć się tragicznie dla silnika.


na Modlińskiej, ale nie robili żadnych problemów więc nie sądzę, żeby to był precedens... podobnie było z megane na jerozlimskich podjechałem powiedziałem, że błyska przy zapalaniu i wymienili od ręki na gwarancji...

pozdrowienia

gajowy - 2009-08-23, 20:25
Temat postu: kontrolka cisnienia oleju
W moim Sandero z silnikiem 1,5 dci przy porannym odpalaniu po starcie silnika kontrolka ciśnienia oleju gasnie po 4-ch do 6 sekundach(potem w ciągu dnia gaśnie natychmiast). W serwisie twierdza że to jest ok.Czy w innych Daciach z takim silnikiem jest tak samo?
Jerzy - 2009-08-23, 21:06

Tak jest w każdym silniku po długim postoju.
gajowy - 2009-08-23, 21:17

W benzynach które miałem i mam kontrolki oleju gasną natychmiast niezależnie czy silnik stał(zimny) czy rozgrzany.
Jerzy - 2009-08-23, 21:27

Czy wcześniej gasła natychmiast?

Dodam że u mnie jest dokładnie tak samo od pierwszego dnia.

gajowy - 2009-08-23, 21:42

1.Mam to od początku.
2.Więc mam teraz potwierdzenie że w tym silniku tak jak mnie zapewniono w serwisie jest ok ze smarowaniem dzięki za pomoc,Pozdrawiam

wojtus - 2009-08-24, 07:05

U mnie też nie gaśnie od razu, ale chyba nie jest to aż 4 do 6 sekund, maksymalnie ze 3 sekundy.
Andrzej - 2009-08-24, 10:18

Ja mam podobnie [choć sekund nie liczyłem], dodam jeszcze, że dopuki kontrolka nie zgaśnie silnik pracuje troche głośniej.
tomi - 2009-08-28, 09:11

U mnie podobnie około 3sek.
Gość - 2010-02-18, 12:17
Temat postu: Dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju
Witam wszystkich

Otóż w mojej Daczce zauważyłem dziwne zachowanie lampki ciśnienia oleju (tej takiej oliwiarki na desce rozdzielczej). Więc wspomniana lampka podczas jazdy zaczęła mrugać, później leciutko tlić a teraz pali się na stałe, dodam że po przejechaniu jakiś 10km gasła na stałe i przy ponownym rozruchu na ciepłym silniku sytuacja się powtarzała. Teraz pali się na stałe. Dolałem troszkę oleju ale poziom cały czas był w normie i jest. Teraz moje pytanie czy to raczej wina czujnika i gdzie on jest jak go sprawdzić, czy może niestety pompy oleju... Dodam jeszcze że cała sytuacja rozegrała się w ciągu 1 dnia...;/

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam

Artur

Beckie - 2010-02-18, 12:48

Spróbuj, na początek tam:

http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju
http://www.daciaklub.pl/f...kontrolka+oleju

TSD tematy trochę się powtarzają.

Gość - 2010-02-18, 14:04

Wielkie dzięki, za szybką odpowiedz. Ale mam jeszcze 1 pytanie gdzie jest ten czujnik ew. wtyczka żebym mógł ją sprawdzić czy wszystko z nią ok ? Czy to ta wtyczka co jest z przodu silnika na górze ?
Beckie - 2010-02-18, 14:16

Prawdopodobnie dotyczy:
Cytat:
L90, i K7J lub K7M

Gość - 2010-02-18, 16:14

Bardzo dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj zobaczę czy coś uda mi się zrobić z tym problemem, to dam znać co i jak. Pozdrawiam
mario39 - 2011-05-17, 09:29
Temat postu: Ciśnienie oleju silnika dci
Witam klubowiczów małe pytanie, kiedy gaśnie u Was kontrolka ciśnienia oleju? U mnie gaśnie po 3-5sekundach po odpaleniu. Olej pełny syntetyk elfa przebieg oleju 3-5tyś. Dzieje się tak odkąd go kupiłem czy to jest normalne zjawisko? Nie zauważyłem ubytków oleju.Przed napisaniem postu użyłem opcji szukaj, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Pawel26 - 2011-05-17, 09:45

U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma ;-)
Auto Krytyk - 2011-05-17, 10:49

Ja ma tak samo, olej 5W40 Elf. Może to być związane z czułością czujnika ciśnienia oleju.
tomi - 2011-05-17, 16:08

U mnie to samo. Było już to kiedyś opisywane.
Malutki - 2011-05-17, 18:46

Pawel26 napisał/a:
U mnie równiż tak się dzieje jest to raczej związane z tem. oleju. Na zimnym silniku zawsze tak miałem od samego początku. W serwsie powiedzieli mi ,że ten typ tak ma ;-)


Też pytałem o to w serwisie ale odpowiedź była podobna. Nie pamiętam dokładnie ale chyba powiedzieli "proszę się tym nie martwić to jest w porządku".

Prezes - 2011-05-17, 21:07

2,5 sekundy od odpalenia gaśnie, nie niepokoiło mnie to wcale.. i tak jeszcze daję Dusterowi parę sekund na sprzęgle na przesmarowanie się, trochę skrzynią pomacham i dopiero ruszam.
mario39 - 2011-05-18, 08:17

Dzięki za odp. Nie wiem, czemu ale skojarzyło mi się to z fiatami 125p i olej typu selektor 20W40 gdzie dopuszczalne było świecenie lampki ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Ale to inna bajka. Swoją drogą wszystko idzie ku oszczędności, bo jak można nazwać brak zegara temperatury wody i ciśnienia oleju jak to miało miejsce np. w polonezach.
48piotr - 2011-05-18, 08:28

mario39 napisał/a:
brak zegara temperatury wody i ciśnienia oleju jak to miało miejsce np. w polonezach.

Polonez był samochodem "luksusowym" na talony , lub kilkuletnie przedpłaty. :-D

czaju - 2011-05-18, 15:46

ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.

a temp wody... hmm nie wiem o co chodzi nawet, ale jeśli o temp silnika to jest to tak jak w wielu innych samochodach na wyświetlaczu w postaci "belek".

a to nie jest kontrolka ciśnienia oleju, a smarowania silnika (ok, wychodzi na jedno), także może te 2-3s to czas co jaki jest sprawdzany komunikat przez szynę CAN. No i w zależności od szczęścia albo wcześniej albo później. No i czas po odpaleniu aż układ smarujący zacznie działać też może być istotny...

Artus - 2011-05-22, 18:51

czaju napisał/a:
ohoho, zegar ciśnienia oleju widuję tylko w bardziej sportowych wersjach samochodów, ale to może związane jest z tym że tylko tam "ma prawo" się coś stać.


Frontera 1995 rok - był wskaźnik
Jeep Grand Cherokee 1996 rok - zegar jest.

Nie są to sportowe auta :mrgreen:


A i polonez też nie jest jakimś wybitnie sportowym autem :lol:

krakry1 - 2011-06-12, 11:49
Temat postu: Kontrolka poziomu oleju w dCi
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.

Auto Krytyk - 2011-06-12, 11:54

Mam tak samo od nowości, norma.Czujnik jest niezbyt czuły i gaśnie wolniej.
krakry1 - 2011-06-12, 12:33

Dzięki Taxi Airport zncznie mnie uspokoiłeś - czekam na opinię jeszcze innych forumowiczów.
laisar - 2011-06-12, 13:12

Nudzi Ci się? (; Czy paranoja uruchomiła, po "wysypie" doniesień o różnych usterkach? Pocieszę: będzie gorzej d: - do tej pory byliśmy wyjątkiem, gdzie indziej 80% to posty o wszelakich usterkach...


Ad rem:

Troska o auto - dobra, rzecz, ale nie należy przesadzać, to nie apteka, żeby się martwić sekundą czy dwiema... A już zwłaszcza w prostacki daciach (: Jeżeli nic się nie świeci uporczywie, nie miga, nie włącza się w czasie jazdy - to nie ma się czym przejmować. Jak się coś naprawdę zacznie psuć, to raczej będzie to dość ewidentne. Ciesz się życiem i nie martw na zapas (:

krakry1 - 2011-06-12, 13:46

laisar napisał/a:
... Czy paranoja uruchomiła, po "wysypie" doniesień o różnych usterkach? Pocieszę: będzie gorzej ...
Laisar, żadnej paranoi - jestem zadowolony z Sandero - a forum jest chyba po to, aby pytać o różne sprawy.

Bo chyba nie jest jego celem ciągłe ... chwalenie. A może jest?

laisar - 2011-06-12, 14:21

No więc ja też tylko pytam skąd ta troska - w żadnym razie nie zniechęcam do pytania! (:

A o usterkach pisałem absolutnie serio - to nieuniknione: auta się starzeją, a klubowiczów przybywa, więc na forum coraz więcej będzie o awariach... No bo właśnie - ile można pisać: "Kolejne 10 tys. km - nic się nie dzieje, ależ jestem szczęśliwy z daćki?" (((:

WhiteDragon - 2011-06-12, 17:19
Temat postu: Re: Kontrolka poziomu oleju w dCi
krakry1 napisał/a:
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.


Jam mam idealnie tak samo.
Ale Laisar ma rację - nie ma co się martwić na zapas.

krakry1 - 2011-06-12, 18:12

Dzięki za "pociechę" WhiteDragon.
tomi - 2011-06-13, 19:43

U mnie jest to samo. Było to już opisywane na forum
jjmalin - 2011-06-13, 19:54

też tak mam... nie przejmuj się
zyga03 - 2011-06-14, 14:10
Temat postu: Re: Kontrolka poziomu oleju w dCi
krakry1 napisał/a:
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.


fizyka się kłania
wynika z lepkości i normalnego zuzycia pompy olejowej, która i tak przezyje samochód

Modlishkaaa - 2012-09-28, 15:28
Temat postu: Kontrolka oleju
W ostatnich dniach wybrałam się do Radomska (ok. 320km) , w drodze powrotnej tuż przed Łodzią zaczęła mrugać kontrolka oleju, potem się paliła cały czas, wystraszyłam się, podpytałam na CB czy powinnam się martwić, podpowiedzieli, że być może jest za mało oleju jednak po wyciągnięciu bagnetu oleju było ok pierwszego wcięcia, dolałam litr i było ok 2 wcięcia. Ruszyłam dalej, chwilę się nie paliła a potem znów zaczęła. zauważyłam, iż gdy dociskałam pedał gazu kontrolka się zapalała, gdy puszczałam ,gasła. Podjechałam do Mechanika za Łodzią, bodajże w Zgierzu, Spojrzał, ale nic nie stwierdził więc na ryzyko postanowiłam pojechać dalej, kontrolka już się nie zapaliła... Mieliście coś podobnego ?? Cóż to może być ??
DrOzda - 2012-09-28, 15:57

No to niezły mechanik swoją drogą. Normalna procedura jest taka że wykręca się czujnik ciśnienia oleju , montuje manometr i sprawdza rzeczywiste ciśnienie oleju ..... jak będzie poza zakresem norm przewidzianych przez producenta to szukamy dalej przyczyny ...
Może być awaria smoka , pompy oleju , padnięte panewki ......

Dar1962 - 2012-09-28, 16:52

na pewno coś z ciśnieniem oleju
Marek1603 - 2012-09-28, 19:06

A może na początek zapytam kiedy był wymieniany olej, a raczej filtr oleju. Przy ilu kilometrach, a jaki masz teraz przebieg.
Jeżeli wymieniasz tak jak teraz zalecają co 30000km to może być po prostu przytkany filtr.

Potem jest do sprawdzenia jak koledzy mówią czujnik i ciśnienie w układzie.
Należy się martwić dopiero jeżeli będzie coś nie tak z ciśnieniem oleju.

Osiem - 2012-09-29, 21:55
Temat postu: Re: Kontrolka oleju
Modlishkaaa napisał/a:
W ostatnich dniach wybrałam się do Radomska (ok. 320km) , w drodze powrotnej tuż przed Łodzią zaczęła mrugać kontrolka oleju, potem się paliła cały czas, wystraszyłam się, podpytałam na CB czy powinnam się martwić, podpowiedzieli, że być może jest za mało oleju jednak po wyciągnięciu bagnetu oleju było ok pierwszego wcięcia, dolałam litr i było ok 2 wcięcia. Ruszyłam dalej, chwilę się nie paliła a potem znów zaczęła. zauważyłam, iż gdy dociskałam pedał gazu kontrolka się zapalała, gdy puszczałam ,gasła. Podjechałam do Mechanika za Łodzią, bodajże w Zgierzu, Spojrzał, ale nic nie stwierdził więc na ryzyko postanowiłam pojechać dalej, kontrolka już się nie zapaliła... Mieliście coś podobnego ?? Cóż to może być ??
Napiszę coś od siebie. Miałem kiedyś podobna sytuację w moim mondeo, z tym, że spieszyłem się bardzo i leciałem 190-220 przez kałuże (tzn. bardzo mocno lało, było full wody, a ja naprawdę się spieszyłem). Po zjechaniu kontrolka zgasła i juz więcej się nie zapaliła do dzisiaj. Przyczyna prawdopodobnie była woda, która chlapiąc spowodowała albo wariacje czyjnika oleju albo komp cos zaświrował. Tytaj moje pytanie czy czasami nie jechłaś szybko przez jakieś kałuże? Tak sobie myślę jeszcze, że gdyby to był brak cisnienia oleju, to po takiej trasie już silnik zrobiłby Ci pa pa. Przyczyna zapewne jest bardziej banalna.
eplus - 2012-09-30, 07:03

Logan nie wyciągnie 200 na mokrym nawet z uszczelką pod maską.
Mojej żonie w początkach kariery kierowcy też kontrolka oleju nie przeszkadzała (raz wypadł bagnet i olej uciekł, raz pękł wał, auto jechało, ale ciśnienia już nie było - Fiat 126p).

miskowski - 2012-09-30, 07:58

eplus napisał/a:
Logan nie wyciągnie 200 na mokrym nawet z uszczelką pod maską.


Może i stary jestem, czasem niedowidzę, ale Osiem napisał, że nie jechał Loganem tylko Mondeo. ;-)

Co do tematu - zacząłbym od rzeczy prozaicznej: sprawdzenia kabelka, a - mówiąc dokładniej - styku na połączeniu kabelka i czujnika. Tak drastyczny przypadek jak panewki moim skromnym zdaniem objawia się dodatkowymi efektami dźwiękowymi, więc jeśli tych nie ma, proponuję poszperać w okolicach czujnika. :-)

loganik - 2012-09-30, 15:20

Zapalić silnik, podnieść maskę, odkręcić korek wlewu oleju, przytkać ręką, jesli po chwili ręka jest opryskana olejem tzn. że jest ciśnienie oleju. Reszta to robota mechanika - wykręcenie czujnika ciśnienia oleju i sprawdzenie manometrem - lub elektryka :-D
monopios - 2012-09-30, 18:10

Posłuchał bym rady Marek1603 jeżeli jest duży przebieg na oleju czasami się takie rzeczy dzieją, a po wymianie na nowy olej i nowy filtr wszystko wraca do normy. Przy dużym przebiegu na jednym oleju, ten traci swoje właściwości i czujnik to może wyłapać, zwłaszcza na większych obrotach silnika. Kiedyś słyszałem o czymś takim w jakimś programie motoryzacyjnym.
wiciu_r - 2012-09-30, 19:06

Jeśli jest słabe ciśnienie to na początek faktycznie wymienić olej. Z tego co pamiętam Polonezowska pompa olejowa podawała jakieś 16 atm, a reduktor przepuszczał do układu 4,5atm, więc raczej mało prawdopodobne aby padła sama pompa.
okey32 - 2012-11-23, 08:39

Po jakim czasie powinna zgasnąć kontrolka od cisnienia oleju po zapaleniu zimnego silnika :?: U mnie gaśnie po jakiś 2-3 sekundach , natomiast gdy silnik jest rozgrzany czy często odpalany to gaśnie od razu.
Dar1962 - 2012-11-23, 11:37

sądzę,że 2 sekundy opóźnienia nie oznaczają jakiegoś problemu
Dar1962 - 2012-11-23, 11:37

przy uruchomieniu po długim postoju (gęsty olej) to normalne że gaśnie nieco później
robertp1983 - 2012-11-23, 12:01

Ważne, że gaśnie, kiedyś spytałem sie w ASO dlaczego u mnie tylko, że benzynie kontrolka nie gaśnie od razu na zimnym stwierdzili, że w Daciach czujniki ciśnienia oleju są wysoko umieszczone i dlatego tak się dzieje i TTTM ;-)
okey32 - 2012-11-23, 12:54

Dzięki za odpowiedzi.
Nie zwracałem na to uwagi wcześniej tylko dopiero po wymianie oleju i wolałem sie upewnic :-)

tqlis - 2016-10-24, 06:56

Ostatnio pali mi się kontrolka oleju, w zasadzie nie pali, tylko świeci połowicznie, tak jakby chciała, a nie może. Wie może ktoś o co chodzi?
route2000 - 2016-10-24, 07:53

tqlis napisał/a:
Ostatnio pali mi się kontrolka oleju, w zasadzie nie pali, tylko świeci połowicznie, tak jakby chciała, a nie może. Wie może ktoś o co chodzi?

A sprawdziłeś poziom oleju bagnetem w silniku?
Może być za mało oleju albo najgorsze to może pompa oleju "wysiadła" tzn. za małe ciśnienie oleju daje ta pompa.... Miałem tak w fiacie Uno, że właśnie pompa dawała za małe ciśnienie i stąd takie połowiczne świecenie. Masz auto na gwarancji? Jeśli tak to tylko ASO może usunąć tę usterkę za darmo.

shrek - 2016-10-24, 10:21

Sprawdz poziom oleju, cisnienie oleju, czujnik cisnienia oleju.
tqlis - 2016-10-24, 11:33

Dzięki koledzy,

Samochód nowy, na gwarancji. Umówiłem się na jutro do serwisu. Zobaczę co wymyślą, choć czuję, że będzie mydlenie, bo wstępnie mówili, że możliwe, że to jakiś błąd.

tqlis - 2016-10-25, 14:27

Okazało się, że problem tkwi w zegarach. Po wyjęciu na stół, kontrolka nadal się żarzyła.

Procedurę mają taką, że wysyłają zegary do Gdyni (tam jest autoryzowana na Polskę pracownia Grupy Renault-Dacia), gdzie naprawią, albo wydadzą protokół o wymianie na nowe.

Także auto pozostaje na tydzień (oby tylko) w serwisie.

route2000 - 2016-10-25, 16:31

Gdzieś jest jakieś zwarcie na płytce tablicy zegarów.
tqlis - 2016-11-02, 12:22

Zegary naprawili, ale przy okazji popsuli sygnalizację dźwiękową (brak zapiętych pasów, ruszanie na ręcznym, pozostawienie na światłach itp).
Oczywiście przy wydawaniu auta nie powiedzieli mi o tym. Dopiero po godzinie użytkowania zorientowałem się, że coś jest nie tak.
Auto wstawiam do serwisu ponownie, mówią że być może CLIPEM trzeba coś aktywować. Jak nie uda się, to zegary wyślą jeszcze raz do autoryzowanej pracowni.

Dobrze, że mam gwarancję i w zasadzie to nie przejmuję się tym zbytnio.
Pozdrawiam

DrOzda - 2016-11-02, 12:38

Jakaś paranoja , powinni mieć "na stanie" zastępczą płytkę tablicy wskaźników i podmienić ją na czas naprawy. Po powrocie starej z serwisu zaktualizować stan licznika i to wszystko ...
tqlis - 2016-11-03, 15:21

Raczej mało prawdopodobne, aby serwisy posiadały części na "pożyczenie". Wiązałoby się to z ogromnymi kosztami dla serwisów, a wiadomo jak jest w dzisiejszych czasach.
shrek - 2016-11-05, 07:14

DrOzda napisał/a:
Jakaś paranoja , powinni mieć "na stanie" zastępczą płytkę tablicy wskaźników i podmienić ją na czas naprawy. Po powrocie starej z serwisu zaktualizować stan licznika i to wszystko ...


W obecnych czasach to nawet filtrow nie maja na stanie.

tqlis - 2016-11-14, 11:47

Auto już śmiga. Naprawili, a co było przyczyną nie zdradzili.
mrówa - 2016-11-14, 14:27

tqlis napisał/a:
Auto już śmiga. Naprawili, a co było przyczyną nie zdradzili.

Czy taka informacja jest objęta jakąś tajemnicą :?:

route2000 - 2016-11-14, 21:49

Może wymienili czujnik ciśnienia oleju.....
tqlis - 2016-11-15, 08:59

mrówa napisał/a:
tqlis napisał/a:
Auto już śmiga. Naprawili, a co było przyczyną nie zdradzili.

Czy taka informacja jest objęta jakąś tajemnicą :?:


Problem tkwił w zegarach. Sam serwis nie ma uprawnień do zaglądania w zegary. Procedura jest taka, że pracownia elektroniczna w Gdyni naprawia, albo wystawia dokument o wymianie na nowe. W moim przypadku naprawili, a serwis nie wie co było tam problemem i nawet nie wnika. Takie sobie podejście, takie już mamy czasy.

route2000 - 2016-11-15, 09:30

Czyli naprawili w ciemno wymieniając niemal wszystkie elementy elektroniki po kolei aż do skutku.... :-P
Ibra - 2016-12-15, 13:30
Temat postu: Dacia Sandero 1,2 2009 Niskie obroty, kontrolka oleju
Mam problem
Kontrolka oleju zapala się na biegu jałowym na rozgrzanym silniku a obroty są na poziomie 500-600.
Miał ktoś podobnie i czego mogą to być objawy?

route2000 - 2016-12-15, 13:35

A sprawdzałeś poziom oleju bagnetem i jest między kreskami?
Czy kontrolka gaśnie jak zwiększasz obroty silnika?
Pewnie pompa oleju siadła, bo miałem taki sam przypadek w Fiacie Uno dawno temu.

Lza - 2016-12-15, 13:55

Sprawdż stan oleju - jeśli za mało to dolej. (wówczas trzeba obserwować dlaczego olej znika, pewne zużycie oleju jest dopuszczalne, ale nie za duże - może gdzieś jest wyciek?)

Jeśli olej jest w normie to laweta/hol i do warsztatu. Nie ryzykował bym uruchamiania silnika - możesz go stracić.

Bartosz81 - 2016-12-15, 14:04

Zobacz czy czujnik ciśnienia oleju nie siada. Nowy zapewne drogi nie jest na podmianę jakby co.
Ibra - 2016-12-15, 15:41

route2000 napisał/a:
route2000 napisał/a:
A sprawdzałeś poziom oleju bagnetem i jest między kreskami?
Czy kontrolka gaśnie jak zwiększasz obroty silnika?
Pewnie pompa oleju siadła, bo miałem taki sam przypadek w Fiacie Uno dawno temu.



Poziom oleju jest w normie, nie ważne czy max czy w 1/2,
Kontrolka się zapala na jałowym i są dosyć niskie obroty, w czasie jazdy kontrolka się nie zapala.
W ten sposób już mam przejechane z 5-7,5 tyś. km

route2000 - 2016-12-15, 18:52

Jak masz obroty na biegu jałowym rzędu 500-600 to za mało, powinno być 750-850 obr/min. Jedź do ASO w by sprawdzić nastawy ECU, bo przy takich obrotach silnika pompa olejowa może nie dawać odpowiedniego ciśnienia stąd kontrolka zaświeca.
Spróbuj jeszcze leciutko zwiększyć obroty do ok. 800 obr/min i zobacz czy kontrolka gaśnie. ;-)

kali - 2016-12-16, 05:56

Pomiar ciśnienia manometrem, a nie gdybanie.
laisar - 2016-12-16, 12:00

Ibra napisał/a:
obroty są na poziomie 500-600

Ale na pewno-na pewno?

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12600

kakus - 2016-12-19, 19:45

miałem coś takiego daaawno temu w aucie .... to był czujnik ciśnienia oleju :-)
i od tego bym zaczął

Tirnanog - 2019-01-25, 10:11
Temat postu: Migająca kontrolka oleju Sandero Stepway
Witajcie, jestem nowy na forum, bo i auto dość nowe i do tej pory nie miałem z nim problemów. Moje Sandero Stepway 0,9 Tce + LPG jest z maja 2018, w tej chwili przebieg to ok. 27 000, oczywiście jest już po pierwszym serwisie. Ale do rzeczy: dziś w nocy był mróz ok. -8/-9 stopni. Po odpaleniu, przejechaniu kilku km przy przełączeniu na gaz auto zadrżało i zaczęła migać kontrolka oleju. Dodatkowo zapaliły się kontrolki ESP i ABS, ale one po pewnym czasie zgasły. Natomiast kontrolka oleju miga ciągle. Podobna rzecz już zdarzyła się kilka tygodni temu, również po zimnej nocy (auto stoi "pod chmurką"), ale po zgaszeniu silnika i odstaniu przez pewien czas wszystko wróciło do normy. Sprawdzałem poziom oleju, wszystko jest ok, inne płyny też w normie. Co może dręczyć moją daćkę: elektryka? odma? na serwisie nie wymienili oleju lub zalali g...niany?
Krystian67 - 2019-01-25, 17:42

Jesli gwarancja to jej uzyj. Za cos w koncu placisz. Grzebac nie radze.
Michał B24 - 2019-01-26, 10:39

Raczej bym stawiał, że przy przełączaniu na gaz, spadają bardzo obroty. Te z kolei powodują różne alarmy w stylu niskie cisnienie oleju, oraz inne. A to ciśnienie oleju nie znika, gdy wróci do normy. Niemniej jednak bez serwisu sie nie obejdzie. Raz, że to niedobrze, że silnik przygasa. Dwa, żeby sprawdzić co się dzieje z olejem. Bez komputera, tego sie nie dowiesz. Auto na gwarancji, więc kosztów nie będzie.
shrek - 2019-01-26, 14:25

Nie wiem czy masz mozliwosc recznej zmiany gaz/etylina. Jezeli masz to odpal rano zagrzej go tak jak to sie odbywa zazwyczaj tylko w momecie przelanczania przegazuj go tak , zeby sie nie krztusil I zaobserwuj. Jak przelaczy sie normalnie to cos nie tak z instalacja gazowa
Gasnik - 2019-06-19, 11:14
Temat postu: Kontrolka oleju gaśnie 10s po zapłonie
W benzynowym Loganie 1.6 84KM 2012r. mam problem jak w temacie. Po zapaleniu auta jak jest zimny, kontrolka oleju gaśnie na pół sekundy, a potem zapala się, i czasami mruga przez jakieś 10 sekund, a potem gaśnie. Przy ciepłym silniku raczej to się nie zdarza, choć dzisiaj po zapaleniu ciepłego silnika świeciła się jeszcze 2-3 sekundy. Nigdy tak nie było.

We Wtorek zmieniam olej + filtr (bo już najwyższy czas), i po cichu liczę że to może rozwiąże problem. A co jeśli dalej będzie się tak działo? Ktoś z Was już miał taki problem?

Na liczniku 65000

Obywatel MK - 2019-06-19, 11:27

Ja miałem taki problem w Astrze G, czujnik ciśnienia oleju był do wymiany.
Dymek - 2019-06-19, 12:01

W Daewoo miałem tak dwukrotnie na przestrzeni kilkunastu lat, w tym raz bezpośrednio po wymianie oleju- w obu przypadkach winny był filtr oleju.
shrek - 2019-06-19, 12:28

@Gasnik.
Wymien olej i filtr.
Byc może,że czujnik cisnienia nawala, ale najwazniejsze to sprawdz realne cisnienie oleju

laisar - 2019-06-19, 12:32

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1156

- filtr, czujnik, zawór zwrotny, zegary, olej...

Inzynier - 2019-12-30, 00:02
Temat postu: Świecenie kontrolki oleju w 1.5 dCi - rozwiązanie problemu
Chciałbym się podzielić sposobem rozwiązania problemu braku ciśnienia smarowania po rozruchu zimnego silnika. W egzemplarzu, który trafił w moje ręce (100 kkm przebiegu 1.5 dCi 4WD) kontrolka ciśnienia oleju gasła po 5 s od uruchomienia silnika. Na gorąco – niemal natychmiast. Z rozeznania w internecie i wśród kolegów z ASO wiem, że problem zdarza się notorycznie i że niektóre egzemplarze mają tę wadę niemal od początku. Niestety, nikt nie pokusił się o sprawdzenie, co konkretnie jest powodem, a przynajmniej sam odpowiedzi nigdzie nie potrafiłem znaleźć.
Jako, że za spływ oleju po wyłączeniu silnika odpowiada najniższy punkt układu smarowania, czyli pompa, doszedłem do wniosku, że muszą to być przecieki w samej pompie. Wymontowałem pompę i zamieniłem ja na nową, jednak ani nie OE Renault, ani żaden chiński zamiennik, ale niemiecki Pierburg. Numer katalogowy 7.03416.14.0 nie crossuje się bezpośrednio z moim autem, ale postanowiłem zaufać porządnej firmie. Najważniejsze, że problem ustąpił
Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.

ex_perimental - 2020-01-04, 13:12

Inzynier, a to nie jest tak, ze po 2012 roku zaczeli do 1.5 dCi wkladac podobne pompy (ekologia) co w 1.6 dci- czyli samoregulujace cisnienie- nie ma zaworu przelewowego tylko sprezyna regulujaca.
Pytam, bo gdzies sie natknalem na taka informacje...
A jezeli nie chcesz, zeby olej Ci splywal do miski i zostawal w filtrze, zmien filtr na ten z VW 03L115561 produkcji Purfluxa na pierwszy montaz do VW i Porsche z silnikiem biturbo. Ma zawory po stronie czystej i brudnej (nic nie cieknie przy wymianie...), cisnienie otwarcia zaworu przelewowego jest takie same jak w oryginale (wszystko posprawdzalem w katalogach trzech roznych producentow), rozstawienie uszczelek, itp. Do tego sam filtr jest okolo 30mm wyzszy, wiecej materialu filtracyjnego. Jezdze na tym od 3 lat, zmiane zrobilem wlasnie dla wlasnego dobrego samopoczucia.

Nikita_Bennet - 2020-01-05, 11:53

to odpowiednik u mana o numerze: W7052 ??
ex_perimental - 2020-01-05, 14:22

Wygląda na to, że to jest ten numer.
Choć osobiście uważam, że purflux ls929 jest lepsza opcja, bo ma wieksza powierzchnię filtracyjna...

wojtasm - 2020-11-28, 19:33

U mnie jak u jednego z poprzednikow jest tak:
Przy zimnym silniku po calej nocy postoju:
po zalaczeniu stacyjki: kontrolka braku ciesnienia oleju swieci sie,
przekrecam stacyjke , zalaczam silnik, gasnie na ok. 0,5 sek,
po czym zaswieca sie na ok. 2 sek i potem gasnie.

Jak juz raz silnik pochodzi to potem nawet pomimo ze dalej jest zimny to ten problemu juz nie wystepuje.

Mechanik stwierdzil ze skoro tak dziala lampka to jest tak, ze po nocnym postoju gdzies w silniku jest pustka olejowa, i pompa najpierw wypelnia ta pusta przestrzen i dlatego kontrolka gasnie.
Pozostaje pytanie, czemu na poczatku po zaplonie kontrolka gasnie, skoro pompa musi napelnic pustke w ukladzie? Nie wiem.
Mechanik zasugerowal ze w tym silniku panewki lubia sie wytrzec i zeby moze wymienic, ze moze ta pustka ma zwiazek z wytartymi panewkami.

Wymienilismy panewki korbowodowe, gorne byly juz wytarte, tak ze warstwa miedzi byla przydarta. Silnik ma juz ok. 100k przebiegu.

Po wymianie myslalem ze problem zniknal. Ale jednak nie.
Dalej jest tak ze po calonocnym postoju rano po zaplonie kontrolka na chwilke gasnie, potem zaswieca sie na ok 2 sek i potem juz gasnie na caly czas pracy.

Kolega ktory pisal o tym duzym luzie na zaworze przelewowym czy spustowym uwazam ze to ma sens. Ze w tym jest problem, w tej pompie.

Pytanie czy jezeli jest tak ze lampka zaswieca sie na ok. 2 sek. - uklad napelniany jest olejem w tym czasie silnik nie ma natychmiastowego smarowania - czy ruszac temat i wymieniac pompe ?
Czy tez jest to akceptowalne i nie przejmowac sie?

Pozdrawiam :-)

Krystian67 - 2020-11-28, 19:51

Kiedyś ciśnienie mierzyliśmy zwykłem manualnym zegarem. Zamiast czujnika wkręcało sie to i było widac co się dzieje. Pewnie jest wiecej urządzen do pewnego pomiaru ciśnienia na rynku. Po takim dopiero zawierzac całej elektronice i czujnikom w aucie.Ja bym starał sie to sprawdzic.
Puncu - 2020-11-28, 21:01

wojtasm, a próbowałeś wymienić czujnik ciśnienia oleju? :-)
wojtasm - 2020-11-29, 17:56

Puncu napisał/a:
wojtasm, a próbowałeś wymienić czujnik ciśnienia oleju? :-)

Nie nie wymienialem czujnika, bo moim zdaniem dziala poprawnie.
Problem jest w ukladzie. Skoro po calonocnym postoju po rozruchu zaswieca sie na 2 sek i potem gasnie, a potem jak sie odpala to juz tego nie ma, to znaczy ze pierwszy rozruch po dluzszym postoju rozni sie od nastepnych rozruchow, kiedy uklad jest juz napelniony olejem.

Wyglada to tak ze z ukladu schodzi po prostu olej i przy uruchomieniu po dluzszym postoju pompa musi na nowo napelnic caly uklad. Ktoś wczesniej pisal, ze pierwsze sekundy pracy silnika ze jest glosniejszy. Byloby to logiczne, bo uklad dopiero napelnia sie olejem i dlatego silnik pracuje glosniej.

Dziwi mnie tylko jedno. Skoro uklad napelniany jest od nowa i to wymaga ok. 2-3 sek. to czemu kontrolka tuz po zaplonie gasnie na ok. 0,5 sek?

A/ Czy taka jest elektronika, ze robi ta lampke nieczula na brak oleju na 0,5 sek po zalaczeniu, bo jak wszystko jest ok. to w tym czasie cisnienie jest juz normalne i kontrolka by sie nie zalaczala?

B/ Czy tez jest tak ze jakims dziwnym sposobem czujnik na 0,5 sek przy rozruchu widzi dobre cisnienie, a po 0,5 sek czeka az pompa nabije ok. 3 sek i dopiero gasnie?

Mysle ze jest raczej jak w pytaniu A/. Ale nie wiem tego na pewno.

Moze ktos na forum zna problem i pomoze w wyjasnieniu.

wojtasm - 2020-11-29, 17:58
Temat postu: Re: Świecenie kontrolki oleju w 1.5 dCi - rozwiązanie proble
Inzynier napisał/a:
Chciałbym się podzielić sposobem rozwiązania problemu braku ciśnienia smarowania po rozruchu zimnego silnika. W egzemplarzu, który trafił w moje ręce (100 kkm przebiegu 1.5 dCi 4WD) kontrolka ciśnienia oleju gasła po 5 s od uruchomienia silnika. Na gorąco – niemal natychmiast. Z rozeznania w internecie i wśród kolegów z ASO wiem, że problem zdarza się notorycznie i że niektóre egzemplarze mają tę wadę niemal od początku. Niestety, nikt nie pokusił się o sprawdzenie, co konkretnie jest powodem, a przynajmniej sam odpowiedzi nigdzie nie potrafiłem znaleźć.
Jako, że za spływ oleju po wyłączeniu silnika odpowiada najniższy punkt układu smarowania, czyli pompa, doszedłem do wniosku, że muszą to być przecieki w samej pompie. Wymontowałem pompę i zamieniłem ja na nową, jednak ani nie OE Renault, ani żaden chiński zamiennik, ale niemiecki Pierburg. Numer katalogowy 7.03416.14.0 nie crossuje się bezpośrednio z moim autem, ale postanowiłem zaufać porządnej firmie. Najważniejsze, że problem ustąpił
Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.


To ma sens.

Kolega inzynier napisal ze zastapil fabryczna pompe pompą Pierburg
Jak patrze na stronie to ta pompa pasuje do modeli:
1.5 dCi, Rok wyprodukowania 06.2010 - 01.2018, 1461 , 107

Ja mam silnik z 2011 roku 1.5 dci. Jak i gdzie moge cos odczytac zeby byc pewnym ze ta pompa bedzie pasowac do mojego egzemplarza ?

wojtasm - 2020-12-20, 22:47

Inzynier, Czy po wymianie pompy problem zapalania sie kontrolki po dluzszym postoju zniknal?
Nikita_Bennet - 2021-06-09, 12:01

też jestem ciekaw czy problem ustąpił czy nie po wymianie pompy.
Nikita_Bennet - 2022-01-07, 18:22

widzę że temat chyba umarł ale coś dopiszę.
DCI 90KM 2011r.
Kontrolka troche późno gasła, w 2021 po zimie się wkurzyłem.

Krystian67 napisał/a:
Kiedyś ciśnienie mierzyliśmy zwykłem manualnym zegarem. Zamiast czujnika wkręcało sie to i było widac co się dzieje. Pewnie jest wiecej urządzen do pewnego pomiaru ciśnienia na rynku. Po takim dopiero zawierzac całej elektronice i czujnikom w aucie.Ja bym starał sie to sprawdzic.
I tak też zrobiłem bo tak robimy w ciągnikach - między czujkę z przewodem wstawia trójnik, dorabia wężyk i zakłada manometr i doprowadza do kabiny a potem patrzysz jak ciśnienie się rozkłada przy uruchamianiu, dodawaniu gazu i jak jest przy rozgrzanym silniku (w 2 ciągnikach z 3 już tak mam, w 3cim muszę dotoczyć jedną przelotkę).
W sumie tutaj wpiął się warsztat a nie ja i .... przy uruchamianiu wyszło faktycznie że skacze do 2 a po 5-6 sekundach idzie do chyba 4.

Szybka decyzja kiedy wstawić auto i zwalamy miskę bo auto 125k km i szkoda zmarnować praktyczne auto (olej co 10-12 tysia wymieniany i zawsze elf).
Miska zdjęta i pompa wymieniona i .....


ex_perimental napisał/a:
Inzynier, a to nie jest tak, ze po 2012 roku zaczeli do 1.5 dCi wkladac podobne pompy (ekologia) co w 1.6 dci- czyli samoregulujace cisnienie- nie ma zaworu przelewowego tylko sprezyna regulujaca.
Pytam, bo gdzies sie natknalem na taka informacje.......
I tutaj pojawił się mechanikowi problem bo faktycznie oryginalnie teraz montuje się inne pompy i trochę się zdziwili bo zamówili OE z Renault.


Inzynier napisał/a:
Chciałbym się podzielić ....Pokusiłem się o sekcję wyjętej pompy i pomierzyłem luzy międzyzębne i między kołami a obudową. Luz wynosi do 0,15mm, co daje szczelinę aż 4,5mm2. To odpowiednik okrągłego otworu o średnicy 2,4 mm – to bardzo dużo i przez kilka godzin takim otworem spokojnie spływa cały olej z pompy i sponad niej. Ponieważ nie jest to efekt zużycia, ale niechlujnego wykonania – należy to uznać za wadę wykonawczą. Pompa nie jest droga, ale dostanie się do niej wymaga demontażu sań silnika z rozpięciem zawieszenia i półosi, demontażu przystawki napędu 4x4 i ogólnie szybkiemu mechanikowi zajmuje przynajmniej 6 godzin. Nie należy jednak lekceważyć braku ciśnienia na zimno, bo jak wykazują liczne przypadki zatarć silników 1.5 dCi - żelazo tego nie lubi. Może komuś się to przyda.

I teraz dwie kwestie - pierwsza - poprosiłem o zwrot części z warsztatu i pompa miała hmm - no w ciągniku to taka by spowodowała zatarcie - wyjęta z logana, przy kręceniu palcami wykazywała dziwne luzy których nie uświadczyłem w żadnej z pomp czy silników hydraulicznych (a kilka się przewinęło przez ręce i nawet te które wymieniało się na nowe nie latały tak).

Druga sprawa - faktycznie się tam dostać to więcej roboty niż kosztuje pompa +wymiana oleju więc naszło mnie coś jeszcze. Zwalamy stopę/podporę wału z panewką. Mechanik mówi, że to może być zbędny koszt a ja żeby zdjąć bo za jakiś czas nie będę przecież wymieniał panewek i znów zwalać miskę i robocizna większa niż koszt panewek.
3 cylinder bo wg mechanika tam się zaczyna zacieranie - stopa zdjęta, panewka miała niewielką ni to ryska ni to huk wie co (a wiosną zdejmowałem w ciągniku stopy bo uszczelniacz na tulei cylindrowej poszedł i pociągnęło petrygo do oleju i te w ciągniku panewki lepiej wyglądały niż te z logana).
No i doszedł koszt wymiany panewek ;(

i teraz pytanie
ex_perimental napisał/a:
....A jezeli nie chcesz, zeby olej Ci splywal do miski i zostawal w filtrze, zmien filtr na ten z VW 03L115561 produkcji Purfluxa na pierwszy montaz do VW i Porsche z silnikiem biturbo. Ma zawory po stronie czystej i brudnej (nic nie cieknie przy wymianie...), cisnienie otwarcia zaworu przelewowego jest takie same jak w oryginale (wszystko posprawdzałem w katalogach trzech roznych producentow), rozstawienie uszczelek, itp. Do tego sam filtr jest okolo 30mm wyzszy, wiecej materialu filtracyjnego. Jezdze na tym od 3 lat, zmiane zrobilem wlasnie dla wlasnego dobrego samopoczucia.



Czy ktoś jeszcze testował tę metodę?
Pytam bo skoro pompa wymieniona, panewki nowe to przecież mogę włożyć lepszy filtr przy każdej wymianie.

chrom6 - 2022-01-09, 10:15

że tak się wtrącę - z pompą oleju widzę że renault poszło drogą VAG, tam też solidne pompy zamieniono na takie z samoregulatorem . i efekt jest taki że silniki się zacierają no ale ...ekologia :-)
okey32 - 2022-12-22, 13:46

Witam wszystkich.
Podłączyłem manometr aby zmierzyć ciśnienie oleju ponieważ po wymianie oleju jakoś dziwnie silnik miał problemy z zaciągnięciem oleju aby kontrolka zgasła. No i się okazało że na wolnych obrotach ciśnienie jest ( na zimnym silniku ) tak +1bar ale po dodaniu gazu ciśnienie wali prawie do 10bar a jak by jeszcze docisnąć to pewnie by przekroczyło 10bar.
Sprawa kolejna to gdy zwiększam obroty to w pewnym momencie ciśnienie spada np z 3bar na 2bary i przy dalszym zwiększaniu obrotów ponownie rośnie ale gdy obroty spadną na 850 obr manometr pokazuje prawie zero.
Bałem sie go mocna rozgrzewać ale po lekkim nagrzaniu oleju przy normalniej jeździe 1,5-2,5 tyś/obr ciśnienie niewiele przekracza 1bar , natomiast na wolnych obrotach manometr pokazuje praktycznie zero ale kontrolka oleju nie zapala sie.
Ogólnie jest tak że po odpaleniu ciśnienie pokazuje powyżej 1bara ale jak dodam gazu i obroty spadną na 850 wskazówka manometru pokazuje niewiele ponad zero. Mimo że kontrolka oleju nie zapala się ale znalazłem gdzieś informacje że czujnik ciśnienia oleju ustawiony jest na 0,3 bara . Podejrzewam że regulator ciśnienia szwankuje tylko czy stało sie to po wymianie oleju czy tylko teraz to zauważyłem.
Skoro kontrolka nie zapala sie to można jeszcze jeździć czy lepiej dać sobie spokój z jazdą i szukać nowej pompy?

Dymek - 2022-12-22, 15:09

Podobne problemy z ciśnieniem i wygaszaniem kontrolki bezpośrednio po wymianie oleju miałem kiedyś w Daewoo. Przyczyna rzeczywiście miała związek z wymianą oleju i szybko się wyjaśniła- wadliwy filtr oleju...
okey32 - 2022-12-22, 16:14

Zamieniałem filtry i na starym i na nowym jest tak samo.
Pomijając już to że miał problem z zassaniem oleju po wymianie to dlaczego teraz po odpaleniu trzyma ciśnienie na wolnych obrotach powyżej 1 bara a gdy dodam gazu i obroty z powrotem spadną to nie utrzymuje ciśnienia jak po odpaleniu tylko wskazówka manometru spada prawie na zero. Raczej jest ciśnienie powyżej tych 0,3 bara bo kontrolka sie nie zaświeca a prawdopodobnie na tyle są ustawione czujniki.

Nikita_Bennet - 2022-12-23, 16:43

pompa?
a jaki filtr miałes i jaki założyłeś?

okey32 - 2022-12-23, 21:22

Był filtron teraz orginał renault.Zmieniałem filtry i na obu jest tak samo.
Kontrolka nigdy w czasie jazdy mi sie nie zapalała, od nowości miał tak że po odpaleniu gasła po kilku sekundach.
Teraz filtrona rozciąłem zobaczyć czy nie ma jakiś opiłków ale filtr był czysty tak że z silnikiem nic sie nie dzieje.

Nikita_Bennet - 2022-12-24, 10:00

ja bym obstawiał pompę bo u mnie właśnie ona robiła problem i tak jak wyżej już było pisane ma luzy itp.
Wykonanie słabe - w sensie gdyby taka pompa chodziła u mnie w ciągniku to bym go zatarł zapewne ale tam inne trochę parametry są.

okey32 - 2022-12-28, 08:45

Nie ma w sandero problemu ze zdjęciem misy olejowej? Chyba nie będę się zastanawiał i wymienię pompę, nowa Pierburg nie całe 300 zł
Nikita_Bennet - 2022-12-28, 11:19

mi robił to warsztat, przy okazji wymienili panewki na moją prośbę.
okey32 - 2022-12-28, 14:01

Mała aktualizacja.
Kupiłem nowy bardziej dokładny manometr (do10bar) i pokazuje że ciśnienie jest, nawet po rozgrzaniu nie spada poniżej 1 bara ale przy 4 tyś obr. pokazuje 6 bar.
sprawdzałem na trzech różnych filtrach tak że to nie wina filtra.
Ktoś się orientuje jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach ? dla mnie to dziwnie wygląda. Później wrzucę filmik z pomiaru.

okey32 - 2022-12-28, 15:40

https://drive.google.com/file/d/1jKyYJoRV70xpDRrQmOR978oJKRFts9BY/view?usp=sharing
okey32 - 2022-12-29, 10:34

Ten pierwszy film był na rozgrzanym silniku .ten poniżej jest po około godzinie postoju.
w 2:24 min filmu tak samo z siebie nagle ciśnienie wzrosło .
https://drive.google.com/file/d/1jTJyH3GLwqB5zXIzCjq81DL6jbL_soBQ/view?usp=sharing

A moze tak ma być , mam zajebi...e cisnienie a ja szukam dziury w calym. :shock:

kamilko - 2023-05-16, 00:20

Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.

I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.

Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.

http://iem-tutos.fr/autop...renault-megane/
Pompa zebata z megana

Ps. lampka w zegarach jest sterowana ze sterownika silnika, to nie polonez ze podlaczony czujnik jest bezpośrednio do zegarów.

Fruxo - 2023-05-16, 00:38

dokładnie jak nie spada poniżej 0,8 bar jest ok
spadź go jednak w wysokiej temp bo te układy nie maja chłodnicy

kamilko - 2023-05-16, 17:22

Fruxo napisał/a:
dokładnie jak nie spada poniżej 0,8 bar jest ok
spadź go jednak w wysokiej temp bo te układy nie maja chłodnicy


W k9k jest chłodnica oleju .

laisar - 2023-05-16, 17:26

kamilko napisał/a:
W k9k jest chłodnica oleju

Nie we wszystkich wersjach - te słabsze nie mają.

Fruxo - 2023-05-16, 18:12

Jak dla mnie chłodnica jest chłodzona powietrzem a tutaj jest wymiennik ciepła olej - płyn
kamilko - 2023-05-16, 19:39

Jaki jest kierunek przepływu układu smarowania w k9k bo nie mogę znaleźć ?
Jeśli to jest smok pompy, silnik, wał korbowy, panewki, a później filtr z czujnikiem to nie ma większego problemu z tym porannym powolniejszym napełnianiem.

Poza tym jeśli ciśnienie jest słabe w układzie smarowania to szybko psuje się przez brak smarowania - turbosprężarka a jej punkt układu smarowania jest górze głowicy.

Michał B24 - 2023-05-17, 13:34

Cytat:


Wymiennik ciepła może być chłodnicą. Każda chłodnica jest wymiennikiem ciepła.

Wymiennik ciepła moze być:

Chłodnicą, podgrzewaczem, skraplaczem, parownikiem, inne.

W tym wypadku, wymiennik ciepła jest chłodnicą oleju.

kamilko - 2023-05-17, 13:55

Tak, ja już to pominąłem, bo zanim olej złapie temperaturę to już temp płynu chłodzącego musi być 80stopni a o to nie tak szybko w dieslu . Trzeba mocno męczyć silnik żeby było powyżej 100st C oleju. I jakby wstawił chłodnicę zwykłą air-air bez termostatu to zwykły diesel by był niedogrzany w większości czasu użytkowania.
Nikita_Bennet - 2023-05-18, 10:14

kamilko napisał/a:
Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.

I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.

Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.

http://iem-tutos.fr/autop...renault-megane/
Pompa zebata z megana

Ps. lampka w zegarach jest sterowana ze sterownika silnika, to nie polonez ze podlaczony czujnik jest bezpośrednio do zegarów.

Wymiana na oryginalną pompę renault - musiałbym poszukać numeru.
Ciekawostka - wczoraj zapaliła się ta kontrolka nie wiadomo czemu.

kamilko - 2023-05-18, 17:35

Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?
W sumie to zgadzałoby się z tym co piszą na angielskim forum dacii. Od nowości to im późno gaśnie na zimnym.
https://www.daciaforum.co...-start-up.4857/

Nikita_Bennet - 2023-05-18, 19:29

kamilko napisał/a:
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....

tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.

kamilko - 2023-05-18, 20:39

Nikita_Bennet napisał/a:
kamilko napisał/a:
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....

tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.

Napisałeś na poprzedniej stronie , że wymieniłeś pompe , czyli chyba rok albo dwa lata temu a teraz napisałeś, że znowu się zaświeciła, dlatego pytam : czy *wg mnie nowa prawie , pompa nie tworzy ciśnienia (bo ma mały przepływu oleju) ? Wykluczam raczej , że masz takie luzy na panewkach , że tamtędy gubi ciśnienie i spływa do misy bo byś panewki słyszał.

Na nowej tej pompie org. Renault, też mierzyłeś ciśnienie i było OK ( na początku )?

Nikita_Bennet - 2023-05-18, 21:19

wtedy była to kontrolka ciśnienia oleju a teraz zapaliło się to


W sumie skasowałem wyświetlanie jej bo olej wymieniany był 4-5tys temu i brany z jednej partii co wcześniej (bo kupuje 2-3 bańki 5litrowe) i jutro trasa 200km i zobaczymy czy się ponownie zaświeci czy też nie.
Olej był wymieniany, nie ubywa, nie jest czarny lub zemulgowany z płynem itp.

Panewki były wymienione po części profilaktycznie bo dostać się do nich to za dużo rozbierania (koszt).

Jutro wieczorem będę wiedział coś więcej jeżeli już albo w niedzielę po południu.

kamilko - 2023-05-19, 10:48

Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju :roll: , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?

Okey32, możesz udostępnić te filmiki na jakimś youtube albo innym darmowym serwisie streamowym, z pomiarów ciśnienia u siebie ? Bo na tym google nie da się włączyć bo ciągle brak dostępu. Czy inni mogą je odtworzyć z tych linków ?

Wg mnie trzeba podłączyć jakiś wskaźnik ciśnienia oleju tak czy inaczej na stałe i monitorować sobie, a w przypadku jazdy starać się nie jeździć z dużym obciążeniem na niskich obrotach - duże obciążenie dla panewek korbowodowych a jak widać może być niskie ciśnienie oleju w magistrali.

Nikita_Bennet - 2023-05-19, 14:35

kamilko napisał/a:
Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju :roll: , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?

Jest tak jak było za nowego i prawie tak samo szybko jak w dusterze 1,5dci którego mam.

corrado - 2023-05-20, 12:32

U mnie cisnienie na cieplym silniku 1.5bara na wolnych obrotach ( na zimnym nawet 2bary) , 3 bary przy 2.5tys I 4bary przy 3.5tys. Pompa olejowa i silnik oryginał z 2010r.
Ajry - 2023-06-10, 15:01

1.6 SCE
Po nocy lub dłuższym postoju (powyżej 8h) zaraz po odpaleniu kontrolka oleju mrugała na pół sekundy (wraz z dźwiękiem ostrzegawczym) po czym natychmiast gasła i później było OK.
Często (nie zawsze) pomagało odczekanie dłuższej chwili między zapaleniem się kontrolek a odpaleniem silnika.
Po wymianie oleju i filtra problem zniknął całkowicie. Olej wymieniony z Castrol na Motul, filtr z nie wiem jakiego na MAHLE OC1566. Albo to albo cieplejsze poranki...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group