DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Jubileuszowa wersja specjalna "CELEBRATION"

maciek - 2015-02-18, 10:12
Temat postu: Jubileuszowa wersja specjalna "CELEBRATION"
Z okazji 10-lecia rozpoczęcia sprzedaży Logana w Europie Zachodniej Dacia zaprezentuje na autosalonie w Genewie specjalną serię limitowaną, dostępną dla wszystkich modeli w gamie (z wyjątkiem Dokkera VAN).

Seria będzie oparta o wersję wyposażenia Lauréate, a jej wyróżnikiem będzie nowy lakier Cosmos Blue, wraz z zewnętrznymi i wewnętrznymi akcentami stylistycznymi, oraz nową wersją Media Nav - Evolution.

Mapy będą teraz korzystały z funkcji TMC, czyli technologii służącej dostarczeniu kierowcy informacji o ruchu.

Wersje limitowanej edycji dostępne będą z silnikami z obecnej gamy Dacia, a dla Dustera w konfiguracji z napędem zarówno na dwa, jak i na cztery koła.

Duster:








Lodgy:








Logan:







Sandero:




Dokker:








(Źródło: Renault).

DrOzda - 2015-02-18, 11:57

Kolorek zacny. Ciemne wnętrze w Lodgy również.
TMC w MediaNav - ciekawe w jaki sposób rozwiązano dosył informacji - własna kart SIM czy sparowanie z telefonem ?

Marek1603 - 2015-02-18, 12:05

No to chyba o tym wspominali przy okazji pikniku dacii 2015.
Cav - 2015-02-18, 16:47

DrOzda napisał/a:
Kolorek zacny. Ciemne wnętrze w Lodgy również.
TMC w MediaNav - ciekawe w jaki sposób rozwiązano dosył informacji - własna kart SIM czy sparowanie z telefonem ?


Z radiem zapewne:
http://pl.wikipedia.org/w...essage_Channel.
Czyli w Polsce nie podziała.

bebe - 2015-02-18, 19:31

Cav napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Kolorek zacny. Ciemne wnętrze w Lodgy również.
TMC w MediaNav - ciekawe w jaki sposób rozwiązano dosył informacji - własna kart SIM czy sparowanie z telefonem ?

Z radiem zapewne:
http://pl.wikipedia.org/w...Message_Channel

Poprawiłem linka.

Cav napisał/a:
Czyli w Polsce nie podziała.

Czemu miałoby nie podziaływać? Przez chwilę miałem navi z TMC i działało bez problemu, to tylko kwestia wykupionych licencji. Nawet na zacytowanej przez Ciebie stronie jest napisane, że w Polsce jest dwóch wydawców...

d3mol3k - 2015-02-18, 21:30

Też potwierdzam - miałem navi co prawda nie daćkowe ale TMC działało bardzo dobrze. Na tyle na ile pozwalały komunikaty radiowe dosyłane przez firmę operująca w Polsce. Sygnał puszczał RMF i jeszcze któraś inna (nie wiem czy nie ZETka).
mojo - 2015-02-18, 21:33

Na razie to są retuszowane zdjęcia. Ma ktoś jakieś realne?
d3mol3k - 2015-02-18, 21:59

Proszę ponoć to jest to:

Więcej na: http://indianautosblog.co...n+Autos+blog%29

Szkoda bo liczyłem na sterowanie szybami w drzwiach jak w wersji 10 anniversary na Rumunię (o innej konsoli środkowej nie wspomnę)


Jeszcze znalazłem cos takiego ze zdjęciami w oryginale (renault)

http://indianautosblog.co...-edition-102172

Cav - 2015-02-18, 22:54

Kolor śliczny, szkoda że takiego nie było normalnie w sprzedaży.
d3mol3k - 2015-02-18, 23:01

Z drugiej strony - zdjęcia przedstawiaja wersję ph1 Dustera. Pierwsze jest bardzo stare a te dwa powyżej no może to taki kolorek będzie? (ale to też wersja ph1) :(.

Ale szczerze liczyłem na coś więcej.

Stan - 2015-02-18, 23:14

no to chyba znamy powód wycofania Blue mineral ;)
Ale kolory w tym nowym MediaNav to chyba z tęczy wzięte ;)
Dzięki za newsa! : )

Dar1962 - 2015-02-19, 07:56

tylne lampy,relingi,wzór felg to wszystko z jedynki, lusterka wprawdzie z kierunkowskazem ale o starym kształcie,wnętrze to jakiś misz-masz z przewagą ph1 za wyjątkiem drobnych elementów typu pokrętła - a w okolicy wewnętrznych uchwytów drzwiowych widać coś, cojednak przypomina jednak sterowanie szybami?
gbyrka - 2015-02-19, 10:05

Bo to jest artykuł z 19 października 2013
d3mol3k - 2015-02-19, 21:20

Ale kolorek jest juz w niektórych modelach w opcjach w konfiguratorze. Tu na www.dacia.ma

http://www.dacia.ma/gamme.../configurateur/

Cav - 2015-02-19, 21:59

No ten kolor już bardzo kiepski.
Czy jaśniejsze kolory są droższe czy jak?
Granat jest równie fatalny w obsłudze, co czarny i ten pseudo-czarny grafit.

mekintosz - 2015-02-20, 21:04

Kiedy będzie normalny czerwony matalik ?
rafal_rx - 2015-02-20, 22:24

DrOzda napisał/a:
Kolorek zacny. Ciemne wnętrze w Lodgy również.
TMC w MediaNav - ciekawe w jaki sposób rozwiązano dosył informacji - własna kart SIM czy sparowanie z telefonem ?
To jest nadawane razem z sygnałem analogowym stacji radiowych FM. Jak RDS.
Cav napisał/a:
Czyli w Polsce nie podziała.

Działa od lat bezproblemowo. Jedyny kłopot to taki, że komunikaty alarmowe bywają nieaktualne, a nadal "wiszą" w systemie. Przykład: jadę po drodze, na której navi pokazuje korek, a tu pusto. Wniosek: CB praktyczniejsze.

Ajgor - 2015-02-20, 22:47

Jest jeszcz Yanosik, coraz skuteczniejszy, bo coraz więcej ludzi jest na pokładzie.
rafal_rx - 2015-02-20, 22:50

Ajgor napisał/a:
Jest jeszcz Yanosik, coraz skuteczniejszy, bo coraz więcej ludzi jest na pokładzie.

Tylko że: CB masz za cenę urządzenia, TMC masz za cenę urządzenia. I działają w całej UE :-)

Ajgor - 2015-02-21, 10:27

Co fakt to fakt...
luk80 - 2015-02-21, 16:56
Temat postu: Lodgy - nowy silnik i edycja limitowana
Czy może ktoś potwierdzić ?:

Wersja limitowana Lodgy na 10 - lecie marki w Polsce ze zmienionym m. in systemem nawigacji ( upodobnienie do R-linka, szybszy procesor) oraz z odświeżoną paletą silników. Zmiany stylistyczne jak to w edycjach limitowanych - szczegółów brak.
Dotychczasowy silnik 1,6 84KM zostanie zastąpiony wersją 100 KM również w wersji LPG. Co do pozostałych jednostek danych brak. TCE na pewno zostanie.

Mogę się mylić co do mocy nowego silnika. Ma być 100KM ale czy będzie to 102 czy 105 nie wiem.

mekintosz - 2015-02-21, 17:16
Temat postu: Re: Lodgy - nowy silnik i edycja limitowana
luk80 napisał/a:
Czy może ktoś potwierdzić ?:

.....
Dotychczasowy silnik 1,6 84KM zostanie zastąpiony wersją 100 KM również w wersji LPG. Co do pozostałych jednostek danych brak. TCE na pewno zostanie.

Mogę się mylić co do mocy nowego silnika. Ma być 100KM ale czy będzie to 102 czy 105 nie wiem.


Czyżby odchodzili od prehistorycznych benzynowych 8V ? ;-)

luk80 - 2015-02-21, 17:38

Chyba chodzi o normę spalin.
Ale silnika o normalnej mocy, przystosowanego do LPG brakowało w tym aucie.

laisar - 2015-02-21, 20:51

luk80 napisał/a:
Dotychczasowy silnik 1,6 84KM zostanie zastąpiony wersją 100 KM również w wersji LPG

"Takie zwierzę nie istnieje"... Skąd ta informacja? Bo ani w żadnej prasówce, ani w żadnych danych technicznych nie ma takiej jednostki.

Ajgor - 2015-02-21, 22:13

Cav napisał/a:
Kolor śliczny, szkoda że takiego nie było normalnie w sprzedaży.


Kolorek jak na resorakach Majorette z dzieciństwa... :-)
Piękny!!!

maciek - 2015-02-21, 22:30

luk80, na tą chwilę nie ma żadnej polskiej prasówki ;-) nic nie wiadomo. Ale raczej co napisałeś o silnikach to bujanie w obłokach ;-)
luk80 - 2015-02-23, 11:47

laisar napisał/a:

"Takie zwierzę nie istnieje"... Skąd ta informacja? Bo ani w żadnej prasówce, ani w żadnych danych technicznych nie ma takiej jednostki.


Poczekamy do prezentacji u nas. Podejrzewam, że na majowy piknik będzie już wszystko wiadomo ;-)

maciek - 2015-03-03, 11:35

DACIA ŚWIĘTUJE SWOJE PEŁNE SUKCESÓW 10-LECIE, WPROWADZAJĄC JUBILEUSZOWĄ SERIĘ LIMITOWANĄ W CAŁEJ GAMIE SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

fot. francuskie.pl
W tym roku Dacia świętuje dziesięć lat sukcesów od wprowadzenia na rynek w 2005 roku modelu Logan (w Europie i w basenie Morza Śródziemnego). Z tej okazji marka zaprezentowała jubileuszową serię limitowaną. Seria ta stanowi odzwierciedlenie przekroju całej gamy i wyróżnia się unikalnym kolorem nadwozia Niebieski Cosmos, a także charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wyposażeniem.

Kolejna nowość – Dacia Duster jest teraz dostępna z silnikiem benzynowym TCe 125 w wersji z napędem na cztery koła 4WD.

W 2014 roku sprzedaż Dacii po raz pierwszy przekroczyła 500 tys. pojazdów – o 20% więcej niż w poprzednim roku.

W ciągu dziesięciu lat marka Dacia wypracowała sobie stabilną pozycję w świecie motoryzacji z ponad 3 milionami sprzedanych egzemplarzy.

Dziesięć lat marki Dacia to prawdziwa epopeja, w której znaczącą rolę odegrały silna więź marki z klientami, prostota i niezawodność oraz oferta doskonale dostosowana do potrzeb klientów.


01
NOWOŚCI NA SALONIE
SAMOCHODOWYM W GENEWIE 2015

Od momentu wprowadzenia modelu Logan w Europie (w 2005 roku) minęło już dziesięć lat. Wtedy właśnie rozpoczęła się nowa historia rumuńskiej marki, której impuls dany przez Renault pozwolił się odrodzić i odnieść bezprecedensowy sukces w całej Europie. Marka Dacia świętuje tę okrągłą rocznicę, wprowadzając limitowaną serię jubileuszową, która jest dostępna we wszystkich modelach osobowych gamy. Limitowana seria, która odznacza się charakterystyczną dla całej marki prostotą i bogactwem możliwości, a także unikalnym kolorem nadwozia Niebieski Cosmos i szeregiem odmiennych elementów stylistycznych, jest wyposażona w nawigację Media-Nav Evolution z możliwością aktualizacji przez Internet. Dacia Duster poszerza ofertę wersji z napędem na cztery koła (4x4) i jest teraz dostępna w nowej wersji 4WD TCe 125, obok wersji z silnikiem 1.6 16V 105 KM i dCi 110 KM (dostępność w zależności od kraju).

1. JUBILEUSZOWA SERIA LIMITOWANA DOSTĘPNA W CAŁEJ GAMIE SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Seria limitowana jest:
- dostępna dla modeli Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy i Dokker,
- oparta na wersji Lauréate

NOWY ELEGANCKI KOLOR NADWOZIA NIEBIESKI COSMOS
Niebieski to historyczny kolor marki Dacia. Limitowana jubileuszowa wersja odwołuje się do tej historii, oferując wśród dostępnych wersji kolorystycznych wersję w eleganckim kolorze Niebieski Cosmos, tak charakterystycznym i symbolicznym dla marki. Kolor niebieski odnajdziemy także w dyskretnych akcentach obecnych we wnętrzu samochodu.

NA ZEWNĄTRZ – DBAŁOŚĆ O SZCZEGÓŁY
Limitowana jubileuszowa wersja wyróżnia się unikalnymi elementami designu, takimi jak obudowy lusterek bocznych w szarym metalicznym kolorze, a także lakierowanymi obręczami kół ze stopu metali lekkich w kolorze ciemnoszarego metalu.

WE WNĘTRZU – DOPRACOWANE WYKOŃCZENIE
Kolor niebieski odnajdziemy także w dyskretnych akcentach obecnych we wnętrzu samochodu. Wnętrze zyskuje charakter dzięki harmonijnemu zestawieniu elementów w kolorze grafitowym z ciemnoniebieskimi akcentami tapicerki i pasów bezpieczeństwa (przód i tył) oraz dyskretnym przeszyciom w szarym kolorze na siedzeniach. Do tego wszystkiego dochodzą specjalne dywaniki (przód i tył).

BOGATE WYPOSAŻENIE
Bogate wyposażenie limitowanej jubileuszowej serii oparte zostało na wersji Lauréate. Obejmuje ono standardowo (w zależności od kraju): zapewniającą komfort klimatyzację, regulator-ogranicznik prędkości zapewniający bezpieczeństwo i bezstresową jazdę, a także praktyczne, elektrycznie podnoszone szyby. To tylko niektóre z elementów wyposażenia tak przydatnych w codziennej eksploatacji.

MULTIMEDIALNY SYSTEM NAJNOWSZEJ GENERACJI
Katalog wyposażenia opcjonalnego dostępnego na europejskich rynkach obejmuje system nawigacji satelitarnej nowej generacji Media Nav Evolution (dostępny w zależności od kraju): system ten zapewnia 100% przydatnych funkcjonalności dzięki dostępności łączy Bluetooth® i USB, zintegrowanej nawigacji, usłudze TMC (Traffic Message Channel – dostępny w zależności od kraju) i aplikacji AHA pozwalającej w niezwykle łatwy sposób korzystać z treści dostępnych w sieci.

SZCZEGÓŁOWY OPIS NOWYCH ROZWIĄZAŃ:

- System nawigacji z wbudowaną darmową usługą informacji o ruchu drogowym TMC, z opcją wytyczania tras alternatywnych(w zależności od kraju),
- Ostrzeżenia/alarmy bezpieczeństwa (np. niebezpieczne strefy),
- Dostęp do treści w Internecie za pośrednictwem dedykowanej aplikacji: dzięki darmowej aplikacji AHA, zainstalowanej na smartfonie, użytkownik odnajduje na ekranie systemu wybrane przez siebie treści multimedialne. Aplikacja zapewnia w samochodzie dostęp do biblioteki multimedialnej (radio internetowe, podcasty, muzyka, audiobooki) oraz portali społecznościowych Facebook® i Twitter®.
Dostarcza także w czasierzeczywistym informacji na temat znajdujących się w pobliżu interesujących punktów, takich jak hotele i restauracje. Użytkownik ma możliwość skontaktowania się z nimi za pośrednictwem swojego telefonu i bezpośredniego wyznaczenia trasy do wybranego miejsca.
- Samochód jest wyposażony w pilota umieszczonego pod kierownicą i pozwalającego uzyskać dostęp do funkcji rozpoznawania mowy SIRI firmy Apple (funkcja kompatybilna z telefonami od Iphone'a® 4S wzwyż, dostępna w wybranych językach).
Zmodernizowany kolorowy interfejs z nowymi ikonami.

System Dacia Media Nav Evolution zachowuje wszystkie cechy, które zadecydowały o sukcesie jego poprzednika, systemu Media Nav: duży 7-calowy (18 cm) ekran dotykowy i menu umożliwiające łatwy dostęp do sześciu funkcji: radio, multimedia, telefon, mapa, nawigacja (wyświetlanie w trybie 2D i SD „Birdview”) i ustawienia. Przenośne urządzenia takie jak smarfton czy odtwarzacz MP3 można podłączyć za pośrednictwem złącz USB lub jack, umieszczonych dla ułatwienia w panelu czołowym radia. Dzięki funkcji Bluetooth® System Dacia Media Nav Evolution umożliwia bezprzewodowe słuchanie muzyki (audiostreaming) z urządzeń przenośnych (smartfonów).

LIMITOWANA SERIA JEST OFEROWANA ZE WSZYSTKIMI SILNIKAMI DOSTĘPNYMI W GAMIE SAMOCHODÓW DACIA (W ZALEŻNOŚCI OD KRAJU)

Limitowana seria jest dostępna ze wszystkimi silnikami montowanymi w modelu Duster, w wersji z napędem na dwa (4x2) i na cztery koła (4x4).

2. DACIA DUSTER: WERSJA Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA (4X4) TERAZ Z SILNIKIEM BENZYNOWYM TCE 125

Jako uzupełnienie silnika benzynowego 1.6 16V 105 KM i jednostki wysokoprężnej dCi 110 KM (w zależności od kraju) oferta wersji modelu Duster z napędem na 4 koła wzbogaciła się o silnik benzynowy najnowszej generacji. Duster 4WD TCe 125 spełnia normę Euro 6 i jest po raz pierwszy wyposażony w technologię Stop & Start, pozwalającą odzyskiwać energię hamowania. Silnik TCe 125 łączy przyjemność prowadzenia z elastycznością niezbędną podczas jazdy w trudniejszym terenie.

SILNIK BENZYNOWY NAJNOWSZEJ GENERACJI
Ten 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim jest owocem strategii downsizingu realizowanej przez Grupę Renault. Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w najnowsze technologie podnoszące wydajność (Stop & Start, zmniejszenie tarcia), zapewnia przyjemność jazdy typową dla silnika wolnossącego o pojemności 2 l przy zdecydowanie mniejszym spalaniu.

PŁYNNA ZMIANA BIEGÓW I DOSKONAŁA SZYBKOŚĆ REAKCJI
Jednostka napędowa z aluminiowym blokiem o pojemności 1 198 cm³ rozwija moc 125 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Nm, w 90% dostępny już od 1500 obr./min, osiągający maksymalną wartość w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min. Dzięki dużej elastyczności i błyskawicznym reakcjom Duster 4WD napędzany tym silnikiem równie swobodnie porusza się na polnych drogach, jak i na górskich trasach, wymagających dużego zapasu mocy na podjazdach.


ŁATWY W PROWADZENIU I SKUTECZNY W TERENIE
Silnik TCe 125 jest oferowany w wersji z napędem na cztery koła i 6-biegową skrzynią biegów. Zapewnia on kierowcy łatwość prowadzenia auta przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu całego terenowego potencjału Dustera. Dzięki zastosowaniu skrzyni biegów z krótkim pierwszym przełożeniem (5,79 km/h przy 1000 obr./min) Duster 4WD TCe 125 może poruszać się z bardzo niską prędkością w wyboistym terenie i pozwala na skuteczne ruszanie z obciążeniem lub pod górę. To proste i zarazem ekonomiczne rozwiązanie ma ułatwiać jazdę w terenie, jednocześnie zapewniając dynamiczne osiągi i przyjemność z jazdy po asfalcie.

EKONOMICZNY I OSZCZĘDNY

Duster 4WD TCe 125 wyróżnia się także niskim kosztem eksploatacji. Jest wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu. Zapotrzebowanie na paliwo wynosi zaledwie 6,4 l/100 km1
, emisja CO2 ograniczona do 145 g/km.


Tryb Eco pozwala kierowcy w dowolnym momencie podjąć decyzję o zmniejszeniu zużycia paliwa i w ten sposób pomaga mu w bardziej przyjaznej dla środowiska i ekonomicznej eksploatacji pojazdu. Po włączeniu tryb ten zmienia pewne parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi i obniżając poziom komfortu cieplnego w stopniu akceptowalnym dla kierowcy i pasażerów. Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator – GSI) informuje za pomocą piktogramu na desce rozdzielczej, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić bieg w celu obniżenia zużycia paliwa oraz emisji CO2.

KOMFORTOWA AKUSTYKA ;-)
Szczególnie starannie dopracowany pod względem akustyki silnik Energy TCe 125 charakteryzuje się wyjątkowo cichą i miękką pracą, która korzystnie wpływa na komfort jazdy i świadczy o nowoczesności konstrukcji tej jednostki napędowej najnowszej generacji

WIĘCEJ O TECHNOLOGIACH ZASTOSOWANYCH W SILNIKU TCE 125
Bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie: Silnik jest wyposażony w turbodoładowanie poprzez wbudowany kolektor i zmienny układ rozrządu z podwójnym układem przestawnym wałka rozrządu. Wtrysk benzyny następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala na uzyskanie optymalnej sprawności i trybu pracy zależnie od warunków eksploatacji. Umożliwia to uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego już przy niskich obrotach w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika. Poprawie uległ też proces spalania mieszanki, z korzyścią dla zużycia paliwa i emisji CO2.
System Stop & Start zapewnia szybki rozruch silnika: System automatycznie zatrzymuje silnik, gdy samochód staje, co zapewnia oszczędne zużywanie paliwa. Ponowne uruchomienie silnika i ruszenie z miejsca następuje niemal błyskawicznie z chwilą wciśnięcia pedału sprzęgła. System precyzyjnie określa położenie tłoków i umożliwia wtrysk paliwa do cylindra, którego pozycja jest najbardziej korzystna dla szybkiego uruchomienia silnika. Duster 4WD TCe 125 jest wyposażony we wzmocniony rozrusznik zapewniający trwałość przy częstym uruchamianiu silnika.


fot. Daciattitude
Układ odzyskiwania energii podczas hamowania: Układ Stop & Start współpracuje z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. Jak na to wskazuje jego nazwa, system ten odzyskuje energię w momencie, gdy samochód jej nie potrzebuje (w fazie wytracania prędkości lub hamowania). Energia ta jest gromadzona w akumulatorze i wykorzystywana przy rozruchu silnika.

źródło Renault Polska, fot. www.francuskie.pl, Daciattitude

maciek - 2015-03-09, 12:43

W Polsce wersja będzie się nazywała "CELEBRATION" cenniki i konfigurator już na dacia.pl
imielinek - 2015-03-09, 17:45

Z tego co mi mówił pracownik podczas jazdy testowej to celebration zastąpił prestige a na temat samochodów na 10 lecie jeszcze nie wiedzą jakie będą. Wersje na 10 lecie mają pojawić się na pikniku w maju
maciek - 2015-03-09, 18:10

popatrz w jakiej wersji jest oferowany Niebieski Cosmos ;-)
gfedorynski - 2015-03-13, 11:05

No fajnie, tylko miała być "pełna gama silników Dacia", ale ponieważ zrobione z Laureate, to MPI nie uświadczymy.
Karenzo - 2015-03-14, 13:42

"System Stop & Start "skreśla dla mnie całkowicie to auto
maciek - 2015-04-16, 22:35

Ciekawostka :-) w Szwecji seria limitowana będzie się nazywać: STCC Edition :-)
maciek - 2015-04-27, 13:59

CELEBRATION widziane w Jaszpolu ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group