DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Beżowy Logan Michał93

Michał93 - 2015-03-08, 17:22
Temat postu: Beżowy Logan Michał93
W końcu udało mi się zebrać w sobie żeby napisać w tym dziale i przedstawić moje autko.
Słowem wstępu - Logan 2 gen z roku 2014, 1.2 16v z fabrycznym lpg LR Omegas w wersji wyposażenia Laureate.
Samochód jest dodatkowo wyposażony w :
-elektryczne szyby z tyłu
-tempomat
-kierownica i gałka obszyte skórą
Wyjechałem nim z salonu 28 lutego z przebiegiem 12km 8-)
Na chwile obecną ma około 1050km.


Teraz czas na parę zdjęć :






Z drobniejszych modyfikacji w samochodzie planuję w najbliższym czasie zamontować oryginalny podłokietnik i chlapacze z przodu i z tyłu, głównie żeby lakier i progi ochronić przed piachem i kamieniami :-P

Z większych modyfikacji po gwarancji być może gleba, jakaś 17'' albo 18'' i zmiana pod maską :mrgreen:

A swoją drogą samochód mnie bardzo miło dzisiaj zaskoczył - zrobione 160km, zajeżdzam pod dystrybutor z lpg a tam 11.89l za niecałe 20zł :-D

BogdanK - 2015-03-08, 21:56

Gratulacje, auto ładnie się prezentuje :-) (no i jazda za grosze).
kicia - 2015-03-09, 07:40

Ale... po co Ci drzewko zapachowe w fabrycznie nowym samochodzie? Nie przyjemniej czuć zapach nowości?

A, no i nie zapomnij zainstalować KUKa :-)

gladki83 - 2015-03-09, 08:34

Fajne autko :)
Oby jeździło bezawaryjnie i miłych wrażeń z jazdy!

PS. Witam kolegę z Kielc :)

Michał93 - 2015-03-09, 10:01

Z Kielc pochodzę ale od 3 lat mieszkam w Białymstoku ;-)
Więc z Kielc to mi tylko blachy zostały :-P

Drzewko wisi z przyzwyczajenia, poza tym trochę smierdzialo mi plastikami :-P
zapach arctic white jest ciężko dorwać w Białymstoku, a samochód odbieralem w rodzinnym mieście,tam można je kupić bez problemu więc wziąłem ;-)

KUK zamontuje, ale najpierw muszę wiedzieć jak ona wygląda, bo zdjęcia na forum wygasły :-/

kicia - 2015-03-09, 10:29

Tu jest moja fotorelacja z zakładania KUKa.
Możesz też zajrzeć na ostatnie strony wątku o KUKu - tam zdjęcia nie wygasły.

Dyziek - 2015-03-09, 12:56

kicia napisał/a:
Ale... po co Ci drzewko zapachowe w fabrycznie nowym samochodzie? Nie przyjemniej czuć zapach nowości?


Ja nie lubię tego zapachu nowości - mi auto przyśmierdza. Wczoraj oglądałem Mazdę3 kupioną przez przyjaciela 4 miesiące wcześniej. Nadal capiło.
Pamiętam, że męczyłem się z tym, gdy odbierałem swojego Puga, a później Fabkę

Michał93 - 2015-03-09, 23:18

Cieszę się że nie jestem odmieńcem, któremu przeszkadza zapach tworzyw sztucznych ;-)
Dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym zostałem wysmiany gdy zapytałem o uszczelkę do malucha :-/

route2000 - 2015-03-09, 23:40

To kup na allegro to Ciebie nie wyśmieją z tego. To debile, którzy tylko tak się śmieją.
Michał93 - 2015-03-10, 12:23

Dzisiaj jeszcze spróbuję podjechać do sklepu polecanego na forum 126p, jeśli tu nie będzie to niestety alledrogo pozostaje :-/
KUK musi być bo inaczej "rispektu" na forum nie ma :-D

Jak Wam się widzą przyciemnione szyby w mojej drakuli?

Michał93 - 2015-03-11, 14:36

No i KUK już na miejscu! :mrgreen:
Uszczelka i wazelina kupiona wczoraj, dzisiaj rano z racji dnia wolnego zainstalowałem pod maskę.
A prezentuje się to tak :


skylar - 2015-03-11, 16:04

To na tych zdjęciach z pierwszego postu masz przyciemnione szyby? Ile płaciłeś za przyciemnianie? Pytam bo sam myślę nad przyciemnieniem.
Michał93 - 2015-03-11, 16:30

Nie, nie są przyciemnione, myślę nad tym. Robota najprawdopodobniej we własnym zakresie, ale pewnie ludzie trudniący się tym zajęciem za tył wzięliby z 400zł.
Ja planuję przyciemnić wszystkie oprócz czołowej - folią 30-40%, wtedy jeszcze w miarę się nie czepiają, a wygląda to fajnie, nie jak naklejony worek na śmieci ;-)

route2000 - 2015-03-11, 20:57

Przednie szyby boczne nie można przyciemniać, bo może policja zatrzymać dowód rejestracyjny w razie kontroli drogowej (jest niedopuszczalne).
Natomiast można przyciemniać do woli tylne boczne szyby i szyba tylna.
W ogóle było pisane w internecie (nie na naszym forum).
Niedawno oglądałem w programie TURBO TVN jak policja zatrzymała gościowi dowód rejestracyjny, bo miał niefabrycznie przyciemnione szyby przednie.
Na oczach policjantów sam zaczął zrywać nieudolnie folię, co czasami pozostawały resztki folii aby uzyskać zatrzymany dowód rejestracyjny. ;-)

Michał93 - 2015-03-11, 22:26

Wiem o tym, że nie jest to zgodne z prawem, ale dla mnie to norma.
Nie podoba mi się gdy przód jest jasny a tył to smoła, samochód to nie panda ;-)
Dlatego myślę o przyciemnieniu całości folia 30%

brian7414 - 2015-03-11, 22:55

Miłe autko , przyjemności w użytkowaniu :-)
Ajgor - 2015-03-12, 23:51

Spokojnego użytkowania Koledze życzę!!!
gladi - 2015-03-13, 13:17

kolego Michał a ile cię kosztowały czujniki parkowania i jak się sprawują w logance ,bo też myślałem o założeniu w serwisie powiedzieli mi około 550pln bez wyświetlacza,
Michał93 - 2015-03-14, 08:03

Co do czujników - montowane były w serwisie, ponieważ wcześniej wypatrzyłem w innym kolorze interesujący mnie egzemplarz - laureate + doposażenie + gaz, ale ktoś mi go zwinął sprzed nosa. :evil: Ten nie miał czujników więc serwis doposażył w ramach 'tej samej ceny' (650zł) w te czujniki. Nie ma wyświetlacza - co mnie bardzo cieszy :mrgreen: , natomiast szkoda że nie ma takiej możliwości jak w bmw - ręcznego właczenia, z automatu się wyłączają po przekroczeniu 30km/h :-(
Michał93 - 2015-05-11, 08:21

A taki widok ukazał się wczoraj podczas powrotu spod białoruskiej granicy :mrgreen:
Póki co bezawaryjnie i oszczędnie, oby tak dalej :-)
Przy okazji wyszło że jednak nie będę się pozbywać poprzedniego samochodu :-D



Michał93 - 2015-06-06, 08:00

A teraz chciałbym się podzielić z Wami zdjęciami z wczorajszej sesji :-)










Michał93 - 2015-11-03, 02:21



Turla się w miarę bezproblemowo :mrgreen:

Michał93 - 2016-02-21, 15:46

Jak wam się widzi oklejenie słupków środkowych folią czarny połysk, coś na wzór piano black?
Wzoruje się na rumuńskiej wersji Prestige, wg mnie ciekawie to wygląda :-)

Ponadto myślę nad oklejeniem konsoli środkowej przy radiu oraz plastik dookoła panelu sterowania nawiewami. Wszystko w czarny połysk.
Po głowie chodzi mi jeszcze szczotkowane aluminium - mowa o wnętrzu.

Będę wdzięczny za opinie :-D

piotr. z - 2016-02-21, 17:44

Piano black wygląda ładnie jak jest nowiutkie i nie tykane. Nie wiem jak rzeczona folia będzie przyjmować odciski palców bo to zepsuje cały efekt- mówię oczywiście o wnętrzu. Osobiście raczej skłaniał bym się do szczotkowanego alu, przy okazji rozjaśni to trochę wnętrze. Ale bryka Twoja i decyzja Twoja. ;-)
Michał93 - 2016-02-21, 18:39

piotr.z o tym samym myślałem, myślę, że folia może być tragiczna pod tym względem, nawet 3m a jak Twoim zdaniem potraktować słupki? Mat / połysk?
arczi_88 - 2016-02-21, 18:51

Jeśli mógłbym się wtrącić to osobiście widziałbym te słupki jednak w macie, bo połysk może i tak zniknąć pod wpływem warunków atmosferycznych.

Tak samo w środku - widziałem środkową konsolę w Cilo 4 RS na jeździe próbnej... Też miał być połysk a wyglądała jak obrzygana :P

lysy1991 - 2016-02-21, 19:25

Mam błyszczący fragment konsoli w lodgy żeby było czyste codziennie to przecieram bo denerwuje mnie kurz :D
Ładnie to wygląda ale tak jak wszyscy piszą będzie bardziej uciążliwe niż pół mat na przykład

Michał93 - 2016-02-21, 19:47

Więc chyba wleci szczotkowane aluminium :-)
Michał93 - 2016-06-04, 09:12

Myślę że nikt się nie pogniewa, ale postanowiłem w ramach jednego tematu wrzucić również autko przez które pośrednio stałem się posiadaczem Dacii :mrgreen:


Michał93 - 2016-11-01, 08:47

Najprawpodobniej niedługo wleci fotorelacja z obijania materiałem słupków i podsufitki :->
Jeśli efekt, który uzyskam na podsufitce w BMW mnie zadowoli, to i w dacii zrobię sobię czarną podsufitkę DIY :mrgreen:
Co sądzicie o takim pomyśle?

Michał93 - 2017-01-05, 16:01

Po nowym roku wracam z taką niespodzianka :

piotr. z - 2017-01-24, 20:23

Oj, chyba Pan w Roverku Ci podpadł. :mrgreen:
Widzę, że nikomu się nic nie stało tylko szkody na lakierze się pojawiły, tak?

Michał93 - 2017-01-24, 23:56

Wbrew pozorom trochę więcej ;-)
Błotnik i lampa do wymiany (pękło mocowanie lampy) + zderzak będę chciał żeby wymienili na nowy ze względu na pękniete mocowanie. Naprawa w ASO

gregorisan - 2017-01-25, 07:58

Michał93, z czyjej winy?
Michał93 - 2017-01-25, 09:55

Dziadka, tam 2 pasy są.
Ten którym jechał rover służy do skrętu w prawo i nie wymaga przejazdu przez rondo. Do skrętu w lewo trzeba przez rondo przejechać i to ludzi boli, pchają się z prawego.
Rover na ślepa chciał się na lewy wbić :mrgreen:

Michał93 - 2017-01-31, 16:25

Dzisiaj demontowałem świrujące zegary i przy okazji demontażu osłon kierownicy pokusiło mnie pozagladać tu i ówdzie :)
Wyjalem panel, w którym jest regulacja lusterek.
Oba gniazda obok regulacji są u mnie puste, ale...
Są 3 kostki w 1 wiazce - jedna od lusterek, pytanie od czego są pozostałe ;)
Może ktoś wie ?


route2000 - 2017-02-01, 11:05

Masz tam zaślepki zamiast wyłączników?
Michał93 - 2017-02-01, 23:19

Tak, są 2 zaślepki.
Szara wtyczka jest dobra wymiarowo, biała jest głębiej schowana

route2000 - 2017-02-02, 12:55

To tam mogły być jakieś dodatkowe przełączniki w wyższej wersji wyposażeniowej np. ESP czy wyłączenie tylnych czujników parkowania itp.
Michał93 - 2017-02-02, 15:35

To jest laureate ;)
ESP i TC nie wyłączysz w loganie ani sandero.
W tych autach była ewentualnie funkcja Eco, ale nie przy 1.2 oraz czujniki (ja mam niefabryczne)

Michał93 - 2017-02-04, 16:59

Zegary już odebrane, winny podobno był procesor.
Przy okazji wpadlem na pomysł zrobienia czarnego sufitu w Dacii :mrgreen:

Michał93 - 2017-02-22, 16:23

Coraz bardziej myślę o sprzedaży Logana.
Jak myślicie, ile mogę za niego wołać ?
Aktualnie ma 80 tysięcy, ale sprzedać planuje przy 90kkm by zachęcić potencjalnego kupującego gwarancja.
Myślę, że nastąpi to około maja.
1 rejestracja 2015 luty, produkcja w dowodzie 2014.
Laureate + szyby tył elektryczne, kierownica i gałka w skórze, tempomat , PDC.

Druga kwesta to zastanawiam się czy opłaci mi się go sprzedawać ;)

Ftt - 2017-02-22, 19:04

Hmm lepiej dołożyć co najmniej 2x tyle i przed drugą wymianą rozrządu z osprzętem sprzedać - 240 tys :)

Swoją drogą jak często robiłeś regulację luzów zaworowych przy LPG i jaki był koszt ?

Michał93 - 2017-02-22, 19:08

Nigdy nie robiłem.
Wg świstka z salonu po 120 tys. trzeba
Przy 60 juz dawały objawy wstępne, teraz jest już mocno zauważalne.
Ja mam D4F 734 czyli fabryczny LPG (nie dilerski)
Myślałem żeby wystawić samochód za 30k.
Jeśli przetrzymam go do 240 (5 -6 lat) to max 10 za niego wezmę

Ftt - 2017-02-22, 19:21

Znam kilka przypadków gdzie bez regulacji zaworów na LPG silnik się zatarł po 60 / 100 / 120 tys km więc sprawdziłbym w ASO lub u mechanika jak to pod pokrywą w tym momencie wygląda :D
Michał93 - 2017-02-22, 19:32

Ftt silnik się nie zatrze. Nie ma takiej możliwosci.
Mogą się wypalić zawory lub wytrzec wałek rozrządu, ale to nie ten etap.
Sam to zrobię , bo regulacja zaworów to za głupia czynność żeby płacić za to min 300zl.
Musze tylko wymyślić jak pozbyć się przewodu od klimy - w tym silniku trzeba demontowac kolektor, a przewody klimy blokują dostęp do jednej ze śrub kolektora

Michał93 - 2017-02-27, 15:07

No i po 80 tysiącach i 2 latach od odbioru Rumun przeszedł badanie na SKP bez żadnych zastrzeżeń :mrgreen:
Bardzo mnie to cieszy.
Nadal zastanawiam się nad tym, czy sprzedawać ten samochód teraz.. napiszcie jeszcze co sądzicie ;)

Marek1603 - 2017-02-27, 16:35

Spokojnie 150kkm przejedziesz z drobnymi wymianami eksploatacyjnymi. Potem będzie drugi raz rozrząd, tarcze i klocki, jakieś końcówki drążków.
Wtedy zdecydujesz. Teraz to ja bym jeździł. Wymienisz klocki, rozrząd i dalej w drogę. Nie znudziła ci się i nie masz ciśnienia na zmianę to jeździj.

Ftt - 2017-02-27, 17:57

Jestem rocznikowo nieco w plecy ale możemy się pościgać, które auto pierwsze zrobi 300+ tys km :-P

Też myślałem o wariancie - dobić pod 100 tys i kolejne nowe ale w sumie przy tak niewielkiej wartości auta i taniej eksploatacji można spokojnie zrobić 2-3x tyle i mimo % utraty wartości to ta realna w tysiącach złotych będzie niewielka przeliczając lata eksploatacji i sam przebieg :-D

Nie wiem czy identyczny silnik jest w Clio III ale te u mnie na mieście na L-kach robią po 400-500 tys na LPG i nie sprawiają problemów 8-)

Michał93 - 2017-02-27, 18:14

Silnik ten sam.
Sprawa wygląda tak, że będę robił ogólnie więcej kilometrów rocznie.
Jeśli sprzedam to.. nie chce nowego auta tej klasy.
Bardziej bede celowac w segment premium, czyli :
-E60 535d
-E92 335d
-E46 M3
-Lexus IS300
Biore jeszcze pod uwagę Megane RS III, Octavia RS III, Impreza STO
Około 65 tysięcy będę miał do wydania na następcę Logana, stad moje wahania.

benny86 - 2017-02-27, 22:00

Pytanie jakie są potrzeby i preferencje. Z tego co pamiętam to auto dla siebie/dla frajdy z jazdy posiadasz, więc logan niech będzie dla rozsądku :lol: Jesli jednak miałbyś się męczyć np. wdługich szybkich trasach na autastradzie to Logan może być kiepskim kompanem podróży...
Ftt - 2017-02-27, 22:44

Michał93 napisał/a:
Silnik ten sam.
Sprawa wygląda tak, że będę robił ogólnie więcej kilometrów rocznie.
Jeśli sprzedam to.. nie chce nowego auta tej klasy.
Bardziej bede celowac w segment premium, czyli :
-E60 535d
-E92 335d
-E46 M3
-Lexus IS300
Biore jeszcze pod uwagę Megane RS III, Octavia RS III, Impreza STO
Około 65 tysięcy będę miał do wydania na następcę Logana, stad moje wahania.


Do Sandero przesiadłem się z Jaguara XJ x350 4.2 V8 - 300km - Vanden Plas - przy 10-15 tys rocznie spalanie nie przeszkadzało. Stary XJ był z miłości, a ten nowszy z ciekawości i można było nabijać kilometry spokojnie bo w małej ilości - czar prysł w momencie kiedy zaczęła się sypać pneumatyka coś przy przebiegu 140 tys km - 4x amor + kompresor na zamiennikach z robocizną poza ASO 27 tys zł lub części używane z robocizną ok 7,5 tys zł z nadzieją że byćmoże układ będzie szczelny to wytrzyma 2-3 lata ... w ten sposób czar poniekąd egzotyka w nowszym wydaniu prysł na dobre.

Teraz trzymam się zasady - stare auto musi być optymalnie prostej konstrukcji bez podzespołów które kosztuja gruby % auta jak nie jego połowę wartości, a tyłkowóz dla świętego spokoju może być nowy z niższej półki ale na sprawdzonych elementach i przy niskich kosztach eksploatacji aby sprawdził się na większe przebiegi.

Sam masz starsze auto z wyższej półki i podzielasz zdanie że do Logania nie ma co porównywać - prowadzenie, bezpieczeństwo, moc, wygłuszenie i wiele innych tylko czasem szkoda nabijać takim autem po 40-60 tys rocznie i być świadomym że mimo zadbanego auta ciąży zawsze większe ryzyko wylądowania w trasie na lawecie.

Jeszcze jakiś czas temu myślałem nad kompromisem ale takiego nie znalazłem - auto przyzwoite, z dobrymi osiągami, pod duże przebiegi więc ze silnikiem pracującym dobrze na LPG i takiego nie znalazłem - teraz kupiłbym pewnie Fiata Tipo 1.4 T-Jet z LPG gdzie na auto starczyłoby ok 60 tys zł.

A tak na serio to mam zamiar kupić drugiego jeszcze starszego Jaga i doprowadzić do stanu nówka 8-) Jak Sandero zrobi swój przebieg pewnie będę nadal preferował budżetowe auto klasy B zamiast ciutke "lepszej" marki klasy A jak VW UP, Citigo, Panda, Picanto itp

Są takie dni, że się zastanawiam czy to był dobry krok - wydać 40k na nowe Sandero z 1.2 z LPG i gdybym robił 5x mniejsze przebiegi to bym wolał moje 20-letnie 4.0 gdzie co chwila coś się sypało z racji wieku :D

Michał93 - 2017-02-27, 22:48

I tu dochodzimy do sedna. Po mieście jako tako daje rade, ale na trasie ciężko z wyprzedzeniem, głośno w środku i drastyczny wzrost spalania powyżej 110km/h :-/
Na ekspresowkach marny zasięg na LPG, wynoszący ca. 210km
Ftt obaj znamy ten dyskomfort "co mu dzisiaj odwali", gdy na powitanie masz kilka błędów
Urok prostej konstrukcji padł w momencie regulacji zaworów :mrgreen:

Ftt - 2017-02-27, 23:04

Jakbym miałm teraz brać budżetowca na zajechanie to wziąłbym białego Logana ambiance z 1.2 póki jeszcze są ostatnie sztuki - do tego klima, radio, biały bez dopłaty, bez alusów - kawał auta za 34 tys zł gdzie przy takiej cenie łatwiej zaakceptować sporo wad jakościowych ;-)

Regulacja zaworów mnie czeka za 10 tys km to zobaczymy co z tym wężem od klimy :mrgreen:

Co do zasięgu nie jest źle - mam butlę 55 litrów - wchodzi ładnie 44 co daje mi zasięg na trasie średnio 600km+, czasem nawet podbija pod 700 jeśli w nocy wracam sam i przepisowo. Jakoś nauczyłem się żyć z tym 1.2 - ostatnio jak mam pasażerów to nie przekraczam 100km/h żeby szło rozmawiać :->

Michał93 - 2017-02-27, 23:14

U mnie na fabrycznym gazie teoretycznie wchodzi 32l
Na stacji wchodzi około 30-30.8l
W miescie około 290-320km wychodzi, na trasie 210-400.
Przy czym ta druga wartość może z 4 razy była osiągnięta ;)
W ambiance masz kiepska tapicerkę - laureate nie wygląda na zajechanego tak szybko.
Jak chcesz sam regulować zawory to naszykuj klucz 20 oczkowy, torx T45/T50 (moje T50 nie mieściło się) do poluzowania napinacza pasa, klucz 16 nasadowy na grzechotkę do demontazu sprężarki klimy.
Dalej już jak w każdym D4F. Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany, ok 50zl elring.

Michał93 - 2017-03-15, 14:43

Mam za sobą ostatni przegląd w ASO -po 80kkm.
Stety i niestety zostało postanowione ze Rumun zostaje póki co w moich rękach ;-)

Michał93 - 2017-06-26, 13:45

Powitam Was takim oto zdjęciem :



Co w międzyczasie się działo ?
-zepsuła się manetka świateł i już została zmieniona
-zostały wymienione tarcze i klocki z przodu
-poszła uszczelka pod głowicą
-coraz bardziej daje się we znaki reduktor lpg
-została wgrana aktualizacja ECU

Na ten moment autko ma 91 tysięcy przebiegu :-)

dudu$ - 2017-06-26, 14:12

Jednak postanowiłeś dłużej zostać z Dacia ? Dlaczego ? Manetka to standard w Daciach, tarcze i klocki to rzeczy eksploatacyjne więc ich zużycie przy większym czy mniejszym przebiegu nikogo nie dziwią, a dlaczego robiłeś UPG ?
Wycieki oleju były na łączeniu bloku z głowicą czy olej dostał się do płynu ? Robiłeś to we własnym zakresie czy na gwarancji ? Jaka była przyczyna według serwisu ? Coś czuję, że brak regulacji zaworów mogło przyczynić się do jej uszkodzenia przynajmniej tak było w silnikach K7J ( 1.4 8v). Co do reduktora to przy takim przebiegu nie ma co się dziwić, pewnie niedługo dojdą do tego i wtryski LPG do wymiany.

Michał93 - 2017-06-26, 14:32

Brak sensownych E60 na rynku :)
Ciężko znaleźć coś w odpowiadającej mi konfiguracji.

Co do UPG - wyciek oleju na łączeniu od strony wydechu.
Nie miesza płynu, jeszcze tego nie robiłem ale ma byc teoretycznie na gwarancji zrobione.
Co do tarcz i hamulców to w moim przypadku co 30 tysięcy wymiana jednego i drugiego, wiec akurat wypadła 3 wymiana.

Wtryski LPG juz były zmieniane przy 70kkm

dudu$ - 2017-06-26, 17:19

Jak wyżej pisałem, według mnie brak regulacji zaworów przyczynił sie do uszkodzenia UPG. Miałem to samo w Thali 1.4 8v. Przebieg 90tys km, uszczelka puszczała olej na łączeniu bloku z glowica. Z tego co słyszałem to w tamtych silnikach czyli K7J jak i K7M ( 1.6.8v) brak regulacji zaworów ma duzy wplyw na Uszkodzenie UPG
route2000 - 2017-06-26, 21:28

Mam silnik K7M i tam jest regulacja zaworów na śrubki.
dudu$ - 2017-06-26, 22:32

K7M to ten sam silnik co K7J, różni się tylko skokiem tłoka co spowodowało zwiększenie pojemności silnika z 1.4 do 1.6. Nie wiem jak w Lodgy ale w Loganach I cały osprzęt był ten sam . Regulacja zaworów odbywa się przykręcając śrubkę i była mniej kłopotliwa niż w silnikach D4F gdzie aby zdjąć dekiel zaworowy trzeba odkręcić kolektor ssący i sprężarkę klimy.
Wracając do tematu to bardzo niepokojący jest objaw że w aucie 3 letnim pada UPG, myślałem że Renault poradziło sobie z tym problemem. Mam nadzieję że w moim MCV uszczelka wytrzyma znacznie dłużej tylko - jeżdżę tylko na PB, jak na razie mam lekko ponad 60tyś km.

Michał93 - 2017-06-26, 22:38

dudu$ weź pod uwagę, że nie szczypie się z tym autem i cały czas dostaje w kitę, wiec to tez może mieć wpływ. Zawory regulowane przy 80kkm, a auto ma 2 lata, użytkowane od marca 2015
Michał93 - 2017-12-02, 18:20

Pożegnanie z Dacia
W przyszłym tygodniu ma przyjechać kupiec po beżowego, więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to będzie koniec przygody z Dacia :-)

wlodarek1 - 2017-12-02, 18:39

A mozna wiedziec Michale , co zamierzasz kupić zamiast logana :?:
Michał93 - 2017-12-03, 09:05

wlodarek1
Aktualnie kupiłem na tymczasem Passata, ale długo ten związek nie potrwa :mrgreen:

Audi A4 B6/B8 lub BMW E90/E60.

dudu$ - 2017-12-03, 09:12

To dopiero zaczną sie koszta jak kupisz jeden z powyższych modeli. Auta ładne, komfortowe i niestety drogie w eksploatacji. W BMW E60 problemem jest masa która idzie od akumulatora do komory silnika ( Akumulator znajduje sie w bagażniku) . Trzeba dodać że masa ta idzie pod spodem auta co skutkuje tym , ze się utlenia.
Michał93 - 2017-12-03, 10:20

dudu$ miałem już kilka BMW wiec wiem z czym to się je :)
Aktualnie pracuję nad swoim E39, ale jeszcze dużo przede mną

kicpra - 2017-12-03, 10:54

dudu$ napisał/a:
To dopiero zaczną sie koszta jak kupisz jeden z powyższych modeli. Auta ładne, komfortowe i niestety drogie w eksploatacji. W BMW E60 problemem jest masa która idzie od akumulatora do komory silnika ( Akumulator znajduje sie w bagażniku) . Trzeba dodać że masa ta idzie pod spodem auta co skutkuje tym , ze się utlenia.

W nowej Astrze też tak jest.
E60 fajna fura, zwłaszcza z 3.0d :-)

mojo - 2017-12-03, 20:05

A mnie decyzja o sprzedaży Dacii jakoś nie dziwi :-) Dacia to auto dla emeryta, który lubi jak mu się w kolejce podmiejskiej powoli krajobraz przesuwa.
dudu$ - 2017-12-03, 21:42

Michał93, A jaki przebieg ma / miał Twój logan II i jeśli można wiedzieć ile $ za niego wziąłeś / weźmiesz?
Michał93 - 2017-12-03, 21:47

97000km, wystawiony 22800
luckyboy - 2017-12-04, 11:01

dudu$ napisał/a:
według mnie brak regulacji zaworów przyczynił sie do uszkodzenia UPG


Proszę o racjonalnie wytłumaczenie tej zależności :) Z powodu braku regulacji zaworów to może tylko wypalić zawory/gniazda, stracić kompresje - co ma do tego UPG? :shock:

Michał93 - 2017-12-04, 12:22

luckyboy gdyby luz się zwiększał (a się zmniejsza) to by wzrosła kompresja i by wypchało uszczelkę na zewnątrz :-P

Ale tak to nie działa.
Sam nie potrafię znaleźć racjonalnego rozwiązania. Moja teoria jest inna - głowica aluminiowa, a blok żeliwny - różna rozszerzalność termiczna materiałów, pomiędzy którymi jest uszczelka.
Po prostu uszczelka przestała współgrać z dwiema płaszczyznami :)

wlodarek1 - 2017-12-04, 13:30

Cytat:
Dacia to auto dla emeryta
- mojo - wiesz sam z mediów ilu już na całym świecie młodych i bystrych ludzi już się pozabijało , albo zostali kalekami do końca na skutek nadmiernej szykości jaką rozwijali na swoich szybkich i drogich autach lub motorach . Ja uważam że te niewygórowane parametry silników w sandero i loganach , to ich zaleta ;-)
Marek1603 - 2017-12-04, 16:01

Ale nie prędkość zabija tylko szybkie jej wytrącanie. ;-) :mrgreen:
luckyboy - 2017-12-04, 19:30

Michał93 napisał/a:
luckyboy gdyby luz się zwiększał (a się zmniejsza) to by wzrosła kompresja i by wypchało uszczelkę na zewnątrz :-P

Ale tak to nie działa.
Sam nie potrafię znaleźć racjonalnego rozwiązania. Moja teoria jest inna - głowica aluminiowa, a blok żeliwny - różna rozszerzalność termiczna materiałów, pomiędzy którymi jest uszczelka.
Po prostu uszczelka przestała współgrać z dwiema płaszczyznami :)


Gdyby luz zwiększał się, to zawory klepałyby, a kompresja też mogłaby spaść poprzez niepełne otwarcie zaworu, skrócony czas otwarcia - dlatego tak ważny jest odpowiedni luz zaworowy.

Co tyczy się drugiej części Twojej wypowiedzi to jestem w stanie w to uwierzyć, bo jest to racjonalne i prawdziwe :mrgreen:

luckyboy - 2017-12-04, 19:44

wlodarek1 napisał/a:
Cytat:
Dacia to auto dla emeryta
Ja uważam że te niewygórowane parametry silników w sandero i loganach , to ich zaleta ;-)


Pod warunkiem, że mądrego człowieka zniechęcą do wykonywania manewrów wyprzedzania :lol: W każdym innym przypadku to zagrożenie i niebezpieczeństwo.

kicpra - 2017-12-04, 21:48

Troche źle to sformułowałeś. Wystarczy myśleć. Bo 500 koni bez myślenia przy wyprzedzaniu też nie pomoże.
Michał93 - 2017-12-10, 09:04

No i w środę rozstałem się z moim loganem :-)
wlodarek1 - 2017-12-10, 14:50

To powiedz choć Michał ; za ile srebrników sprzedałeś/zdradziłeś swoją dacię :?: :evil:
Michał93 - 2017-12-11, 15:29

Ponad 20 tysięcy, może nie za wiele, ale jednak ponad 20 :)
benny86 - 2017-12-11, 20:39

Czyli 3 latek (ewentualnie może zbliżał się do 4 lat, zależnie od miesiąca) z instalacją LPG, od 1 właściciela za ok połowę ceny? Dobry znak dla mnie, jako potencjalnego kupca używanej Daćki :)
Michał93 - 2017-12-12, 23:40

benny86 przemysl swoją decyzję, ja już 2 raz Dacii nie kupię
wlodarek1 - 2017-12-13, 07:05

Michał - powiedz nam proszę : dlaczego nie chcesz kupić następna Dacia?
route2000 - 2017-12-13, 08:22

wlodarek1, bo to jest decyzja osobista Michał93, jest jeszcze młody człowiek, ma ochotę pojeździć lepszymi autami jakimi go na to stać...
My ludzie, po 50+ już mamy "wyjeżdżone", stąd inna decyzja o posiadaniu auta na potrzeby we własnym zakresie...
Nikt nie zmusi do zakupu tego auta tej marki. :->

Michał93 - 2017-12-13, 13:19

wlodarek1 z prostej przyczyny.
Są samochody naprawdę niewiele droższe w utrzymaniu, a lepiej wykonane i co najważniejsze - dające duużo więcej przyjemności z jazdy.

Mam już następcę Logana, jako dupowóz na codzień :



Od razu mówię - tak, to jest Leon Cupra.

Już widzę, że naprawdę nie drenuje kieszeni, jest niewiele drożej niż jeżdżąc dacią (ceny części bardzo przystępne, zwłaszcza jak na osiągi auta), a daje przyjemność z jazdy.

benny86 - 2017-12-13, 14:34

Michał93 napisał/a:
benny86 przemysl swoją decyzję, ja już 2 raz Dacii nie kupię

Z decyzją to mam czas do przełomu lata/jesieni 2018. Jednak gdy wcześniej będzie okazje np. kupić coś od rodziny/znajomych to nie ma problemu.
Co Cię zniechęca do Dacii? Ok, nie jest to auto kupowane dla frajdy z jazdy czy osiągów - tego jestem świadomy i akceptuję to. Generalnie na dziś koncepcja to albo coś prostego konstrukcyjnie, z marek budżetowych (konkretnie chevrolet lacetti, dacia logan mcv lub sedan) albo coś z lat 90tych ale tutaj trzeba mieć szczęście - a6 2.4 benzyna albo coś podobnego.

kicpra - 2017-12-13, 16:25

Używka a nowe to co innego, ale każdy bierze to, co mu się podoba.
Ja nie jestem po 50, a kupiłem Logana MCV, z rozsądku :-D .
Do wyprzedzania na krajówkach wystarczy.

wlodarek1 - 2017-12-13, 19:41

Ale kupiłeś używanego , tak Michał93 :?:
A ile kosztuje taki seat nowy w najskromniejszej wersji wyposażenia :?:
Ten seat to ma chyba blachę "ocynk" i stania pod chmurką się nie boi :-?

arczi_88 - 2017-12-13, 20:07

wlodarek1 napisał/a:
Ale kupiłeś używanego , tak Michał93 :?:


Ciężko by było o nowego takiego skoro przestali go produkować w 2005 bodajże :P



Właściciel mógłby się pochwalić co jest tam pod maską jeśli to nie tajemnica :)

wlodarek1 - 2017-12-13, 21:02

A naki ma przebieg ten Seat ?
mojo - 2017-12-13, 22:28

kicpra napisał/a:
Ja nie jestem po 50, a kupiłem Logana MCV


Mentalnie widać jesteś :mrgreen:

Michał93 - 2017-12-13, 23:35

2005r, od 1 właściciela, 161 tysięcy było w momencie zakupu.
Cała historia udokumentowana, żaden element nie malowany.

wlodarek1 ciężko znaleźć najbiedniejszą wersję. Z resztą, sam widzisz na forum ile jest wersji Access.

mojo - 2017-12-14, 00:38

wlodarek1 napisał/a:
Cytat:
Dacia to auto dla emeryta
- mojo - wiesz sam z mediów ilu już na całym świecie młodych i bystrych ludzi już się pozabijało , albo zostali kalekami do końca na skutek nadmiernej szykości jaką rozwijali na swoich szybkich i drogich autach lub motorach . Ja uważam że te niewygórowane parametry silników w sandero i loganach , to ich zaleta ;-)


W sumie to Ci muszę odpisać :-D
Weź się ogarnij, wjeżdżasz na 5 do garażu, masz kłopoty fizyczne, serdecznie Ci współczuje ale nie mierz wszystkich swoja miarą. Dacia to auto dla emeryta i frajdy nie da. Mnie jest potrzebne auto do jazdy z A do B bez stracenia prawka dlatego popieram tę markę natomiast że sam lubiłem zapier@##$ to teraz mamy w domu motorki. Tyle ile daje adrenaliny motor nie da żadne auto, nawet AMG za 1 mln, inne zupełnie doświadczenia i tu można sobie poszaleć jak ktoś lubi i ryzykować i koncentrować się na drodze bo ... inaczej można zostać wsadem do kebaba. Inna bajka więc rozumiem że kogoś Dacia nie cieszy jak jego organizm jeszcze adrenaline potrafi wyprodukować :mrgreen:

PS
O życie warto byłoby walczyć jakbyśmy mogli być nieśmiertelni a tak .. to cóż .. piękne są tylko chwile :mrgreen:

Dymek - 2017-12-14, 09:35

benny86 napisał/a:
Co Cię zniechęca do Dacii? Ok, nie jest to auto kupowane dla frajdy z jazdy czy osiągów - tego jestem świadomy i akceptuję to.

Zawsze powtarzam- to zależy z jakiego poziomu startujemy. Ja całe życie przejeździłem kolejno Oką, Tico i Matizem, teraz kupiłem Sandero- uwierzcie- komfort, frajda z jazdy (w sumie pojęcie w zasadzie mi obce- dla mnie to komfort w podróży) i osiągi niewyobrażalne :mrgreen:

GRL - 2017-12-14, 13:52

Każdy definiuje komfort na swój własny sposób, gdyż składowe tego pojęcia dla każdego maja inne proporcje.
Osobiście, z kolejnymi latami do tego garnuszka wsypuję coraz więcej "świętego spokoju".
Nawet jeżeli ów poncz słabiej kopie w beret. ;)

kicpra - 2017-12-14, 16:19

mojo napisał/a:
kicpra napisał/a:
Ja nie jestem po 50, a kupiłem Logana MCV


Mentalnie widać jesteś :mrgreen:

Znaczy jestem mądrzejszy niż inni w moim wieku :-) ?
Bo nie kupiłem używki cofniętej 3 razy, wyspawanej, licząc, że nie stanie w trasie?
Czy też nie kupiłem nowego za 100k czy 200k kredytując się na pół życia, bo wolę kupić mieszkanie za ten hajs? No chyba, że bym miał te 100k albo 200k w gotówce :-) .

mojo - 2017-12-14, 16:41

kicpra napisał/a:
mojo napisał/a:
kicpra napisał/a:
Ja nie jestem po 50, a kupiłem Logana MCV


Mentalnie widać jesteś :mrgreen:

Znaczy jestem mądrzejszy niż inni w moim wieku :-) ?
Bo nie kupiłem używki cofniętej 3 razy, wyspawanej, licząc, że nie stanie w trasie?
Czy też nie kupiłem nowego za 100k czy 200k kredytując się na pół życia, bo wolę kupić mieszkanie za ten hajs? No chyba, że bym miał te 100k albo 200k w gotówce :-) .


Nie, nie o to mi chodziło, coś bardziej w tym kierunku:

;-)

benny86 - 2017-12-15, 20:49

Dymek napisał/a:
benny86 napisał/a:
Co Cię zniechęca do Dacii? Ok, nie jest to auto kupowane dla frajdy z jazdy czy osiągów - tego jestem świadomy i akceptuję to.

Zawsze powtarzam- to zależy z jakiego poziomu startujemy. Ja całe życie przejeździłem kolejno Oką, Tico i Matizem, teraz kupiłem Sandero- uwierzcie- komfort, frajda z jazdy (w sumie pojęcie w zasadzie mi obce- dla mnie to komfort w podróży) i osiągi niewyobrażalne :mrgreen:

Miałem z reguły budżetowe auta, prywatnie to 126p,cinquecento,matiz,escort,106ka. Najwięcej swego czasu śmigałem służbowymi fordami - focus 2.0 tdci już fajnie śmiga, ale zapie**nie po 200-220 na A4 szybko się nudzi, zwłaszcza że chłopaki z komendy gliwickiej wcale nie są wolniejsi :mrgreen: Najdłużej będę pamiętać chyba pierwsze kilometry Matizem, bezpośrednio po kupnie - pierwsze rondo wziąłem na dwóch kołach ...
Teraz albo Daćka MCV 1.6 benzyna albo coś starszego segmentu D, ale też kombiak z wolnossącym benzyniakiem, bez szału ogólnie ;-)

wlodarek1 - 2017-12-26, 18:30

Michał93 - popatrz , ilu już młodych ludzi zabiło siebie , lub innych
korzystając z drogich i szybkich aut . Wczoraj 22-latek zabił 3 kobiety wracające z pasterki :oops:
A ilu młodych ludzi się pozabijało gdy wracali różnymi bmw z dyskotek :-(
Uważaj więc na siebie 8-)

benny86 - 2017-12-26, 20:20

Mnie akurat największą krzywdę zrobiłby 58 latek, który siadł za kierownicą kompletnie pijany - wyjeżdżając z zasypanego śniegiem parkingu uderzył w auto, które odkopywałem ze śniegu. Uratował mnie kierowca który wysiadał z auta parę metrów dalej i krzykiem mnie ostrzegł - miałbym przez *uja pijanego obie nogi zmiażdżone, gdybym nie wskoczył na maskę.
Michał93 - 2018-01-06, 12:40

wlodarek1 wbrew pozorom więcej wypadków z udziałem młodych jest z udziałem tańszych i tych wolniejszych aut - prosty przykład - kupię BMW, najsłabsze, ale grunt, że BMW. A potem taki królewicz myśli, że jego 316i jest sportowym samochodem, co dalej to każdy wie.
Ja robię dużo tras wiec dla mnie szybsze i mocniejsze auto to komfort i bezpieczeństwo, plus wbrew temu co wiele osób sądzi ekonomia. Teraz mając 3000 obrotów na 6 przy 180 spalam dużo mniej niż dacia, auto mniej męczy w trasie a do tego wiem ze mogę bezpiecznie wyprzedzać bo po prostu trwa to chwilę, odpada również problem pajaców, którzy przyspieszają podczas wyprzedzania.



benny86 przy zakupie auta pamiętaj o tym ile straci dana marka na wartości oraz potencjalną trudność/łatwość odsprzedaży ;-) taka drobna sugestia z mojej strony.
Ja bym Ci radził benzynę z turbo na pośrednim wtrysku - jest duży wybór takich aut w segmencie D na rynku wtórnym w przedziale 20-40 tysięcy złotych. Konstrukcje juz rozgryzione przez warsztaty, duża podaż części oraz juz zweryfikowane przez życie jednostki, wiec wiadomo za czym warto się rozglądać a co jest po prostu paździerzem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group