DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Kwid - nowy maluch Renault

laisar - 2015-05-20, 08:08
Temat postu: Kwid - nowy maluch Renault
Czyli wbrew ostatnim przeciekom - jednak nie "kayou". Ciekawe, czy to medialny zwód przed metą, czy faktycznie zmienili w ostatniej chwili... A może zostawili dla Dacii?

Samo autko MSZ nawet zgrabne - nakoksowane nowe pseudo-twingo <; - choć jak to ostatnio w modzie niestety nieco poskąpiono na szybach ):



http://media.renault.com/...8628&nodeid=253

http://indianautosblog.co...ult-kwid-179009

http://auto.ndtv.com/news...e-season-764573

http://www.thehindubusine...icle7226586.ece

http://overdrive.in/news/...eiled-in-india/

fotorobart - 2015-05-20, 08:23

0,8cm i opcjonalna poduszka dla pasażera:),
Lza - 2015-05-20, 08:53

moje pierwsze skojarzenie wzrokowe to "pomniejszony duster".
Podoba mi się, że renault w wielu autach odchodzi od klasycznych zegarów (rodem z XIX wiecznych parowozów :) i coraz częściej można spotkać czytelne cyfrowe wyświetlacze.

DrOzda - 2015-05-20, 09:14

A ja nie lubię cyfrowych wyświetlaczy bo rozpraszają mi uwagę podczas jazdy. Zwłaszcza jeśli zajmują całą przestrzeń przeznaczoną na zegary. Klasyczne wskazówki są bardziej neutralne.
keikan - 2015-05-20, 10:38

przecież to Sandero II z trochę zmienionym tyłem..
Gdyby zmienić przedni znaczek to byłoby ciężko rozróżnić te dwa auta - atrapa (gril) i światła prawie identyczne. Sterowanie wentylacją też.. Tylko ten zegar je odróżnia.


Zabawa w "znajdź różnicę" ;)

Obstawiam, że Sandero III będzie właśnie tak wyglądać ;) za jakieś 2 - 3 lata.

wojtek_pl - 2015-05-20, 10:38

Lza napisał/a:
moje pierwsze skojarzenie wzrokowe to "pomniejszony duster".
Podoba mi się, że renault w wielu autach odchodzi od klasycznych zegarów (rodem z XIX wiecznych parowozów :) i coraz częściej można spotkać czytelne cyfrowe wyświetlacze.

Jeżeli coś działa przez 100 lat to nie może być złe.
Kiedyś się śmiałem, że w super nowoczesnym Renault Espace gałka do ustawiania lusterek była identyczna jak w posiadanym wtedy przeze mnie Fordzie Scorpio, mającym 13 lat.

BTW, autko rzeczywiście przypomina Dustera. Pewnie korzystają na tym, że Duster się podoba i sprzedaje. :lol:

Lza - 2015-05-20, 10:53

wojtek_pl napisał/a:
Jeżeli coś działa przez 100 lat to nie może być złe


Idąc tym tokiem rozumowania postęp został by zarzucony.
Czemu nie podróżować konno, (na zakupy, do pracy, wszędzie): przecież tysiące lat to działało, więc nie może być złe...
Po co używać telefonu, skoro setki lat używano gołębi i gońców...
Po co nam silnik spalinowy, skoro parowy na węgiel też używano ze sto lat..
itp. itd.

wojtek_pl - 2015-05-20, 11:17

No. :mrgreen:

A tak poważnie, to, że coś jest NOWE nie oznacza, że jest lepsze.

Cyfrowe wskaźniki i wyświetlacze były montowane w samochodach już w latach siedemdziesiątych XX wieku. I się nie przyjęły. Z tej prostej przyczyny, że są mniej czytelne niż analogowe wskazówki. A może dlatego, że były drogie? ;-) Moim zdaniem obecny trend pchania do samochodów coraz większych dotykowych ekranów (takie to nowoczesne ! I pewnie będzie tańsze niż gałki...) do sterowania wszystkim też upadnie śmiercią nienaturalną z powodu nieczytelności i niebezpieczeństwa związanego z używaniem: po prostu MUSISZ spojrzeć na taki ekran aby wiedzieć w co akurat celujesz paluchem: sterowanie klimatyzacji, podgrzewanie foteli, nawigację, czy radio, itp. A jak masz gałkę do temperatury to możesz ustawić sobie bez patrzenia i odrywania wzroku od jezdni.

laisar - 2015-05-20, 12:33

keikan napisał/a:
przecież to Sandero II

Tylko że o rozmiar mniejsze - kwid jest krótszy o 40 cm i węższy o 20.

maciek - 2015-05-20, 14:28

Fajny dupo-wóz, ciekawe jaki to ma prześwit. Na rynek Indyjski spoko, ale nasz zachodni chyba tego nie przyjmie ;-)
laisar - 2015-05-20, 14:36

maciek napisał/a:
jaki to ma prześwit

18 cm.

fotorobart - 2015-05-20, 14:43

czyli koniec Twingo?
laisar - 2015-05-20, 15:01

fotorobart napisał/a:
0,8cm i opcjonalna poduszka dla pasażera:),

Do stania w korku nawet to jest zbyt wiele d;


wojtek_pl napisał/a:
pewnie będzie tańsze niż gałki

Tak faktycznie jest - elektronika jest wręcz dramatycznie tania, stąd te durne pomysły.

Ale masz też rację o powrocie do gałek - technika tak się rozwija, fazami: raz walczy o osiągi, a potem o niskie ceny. I teraz mamy okres tego drugiego, ale jak wszystko na świecie - nie potrwa wiecznie.


fotorobart napisał/a:
czyli koniec Twingo?

Dlaczego? Twingo zostanie, jako wypasiona wersja malucha - tak samo jak istnienie sandero nie zabiło clio.

d3mol3k - 2015-05-20, 16:52

laisar, myślę że to tylko crossoverowa wersja Twingo na tamte rynki. A Kayou będzie dla Dacii i w tej nazwie będzie sprzedawana na inszych rynkach pod nazwą Renault Kayou.

Lub wersja druga - to jest bardziej wypasiona wersja medialna Kayou :) takie Stepway.

krimar - 2015-05-20, 17:54

Nie ma się co ekscytować, co prawda onet podaje już cenę 17 - 23 tys zł http://moto.onet.pl/aktua...ujawiony/p16y0r ale źródła anglojęzyczne informują, że nie ma planów aby Kwid oferowany był w Europie http://www.autocar.co.uk/...chback-revealed
Indyjskie Dustery RHD oferowane w UK okazały się tak wadliwe, że ich produkcje przeniesiono do Rumuni, także Kwid też pewnie będzie marnej jakości.

laisar - 2015-05-20, 18:26

d3mol3k napisał/a:
myślę że to tylko crossoverowa wersja Twingo na tamte rynki

Porównawczo można by tak chyba powiedzieć, ale ogólnie to zupełnie inne konstrukcje.

d3mol3k - 2015-05-20, 20:03

Tak patrząc na elementy stylizacyjne - to te listwy boczne na drzwiach - wybitnie kształtów renault'owskich. Chciałbym to zobaczyć na żywo ale podejrzewam że jak już to dopiero na przyszłorocznym pikniku ;(. Autko prezentuje się świetnie i wydaje mi się że od Twingo będzie ciut większy. Ale jak mówię poczekać trzeba na model produkcyjny.
Dla mnie ten jest na +

Marcinho - 2015-05-20, 20:06

Ciekawa bryka.
laisar - 2015-05-20, 22:57

krimar napisał/a:
nie ma planów aby Kwid oferowany był w Europie

Oczywiście - bo jeżeli się pojawi, to niemal na pewno pod inną nazwą, najprawdopodobniej jako dacia, być może właśnie jako wspominane "kayou".

krimar napisał/a:
Kwid też pewnie będzie marnej jakości

Jest również możliwe, że Renault wyciągnie jednak jakieś wnioski z tamtej wpadki z dusterem-UK - tym bardziej, że przy tańszym aucie pomysł transportu przez pół świata wydaje się jeszcze bardziej bezsensowny, a już zwłaszcza mając w Tangierze nową, nie do końca wykorzystaną fabrykę.

Ajgor - 2015-05-20, 23:44

krimar napisał/a:
Indyjskie Dustery RHD oferowane w UK okazały się tak wadliwe, że ich produkcje przeniesiono do Rumuni, także Kwid też pewnie będzie marnej jakości.


Głównie chodziło, a przynajmniej oficjalnie o problemy z reklamacjami na powłokę antykorozyjną.

Osobiście autko z tematu przypomina mi miniaturę Citroena Cactusa.

funyo - 2015-05-21, 23:54

A co powiecie na to?
krimar - 2015-05-22, 20:14

http://paultan.org/2015/0...lt-kayou-dacia/

Tja nowy silnik 800 ccm o mocy 45-50 KM, to przecież takie Tico w nowej wersji, to nie będzie jeździć, gdyby tak dali silnik 90TCe lub chociaż 70Ce

Twingo niestety się nie sprawdziło, gdyż chęć zakupu znika, gdy ktoś przeczyta instrukcję, gdzie na samym końcu w rozdziale o ciśnieniu w oponach umieszczono informację, że w przypadku jazdy w 4 osoby należy zwiększyć ciśnienie o 0,2 atm i nie wolno przekraczać prędkości 100 km/h. Taki Kwid mógłby naprawić błąd Reanaulta jakim okazało się nowe Twingo.

laisar - 2015-05-22, 21:04

krimar napisał/a:
to nie będzie jeździć

Oczywiście, że będzie - tak samo jak jeździło (i dalej jeździ) stare tico <:

Przedmioty użytkowe - jakimi jest większość samochodów i z całą pewnością ten kwid - projektowane są na podstawie pewnych założeń i w konkretnym celu.

W tym przypadku jest to auto przewidziane dla osób do tej pory przemieszczających się "perpedesem", rowerem, moplikiem, tuktukiem, autobusem itd., a w najlepszym przypadku - hindustanem ambassadorem albo właśnie czymś tico-podobnym i starym.

Do tego dzieje się to w warunkach miasta w rodzaju Kolkaty, Mombaju, Delhi, albo na trasach pomiędzy indyjskimi wsiami.

Dla takich ludzi moc 50 KM w budzie mieszczącej 5 osób jest aż nadto wystarczająca, bo nawet tego nie wykorzystają, czy to przepychając się przez zatłoczone miasto, czy to tocząc się po wiejskiej drodze.


Wątpię, kol. krimar, żebyś był człowiekiem w takiej sytuacji albo mieszkał w takim miejscu - dlaczego więc marudzisz, że to nie jest auto dla Ciebie? Czy ktokolwiek twierdzi, że jest? Na traktory też marudzisz, że nie osiągają 100 km/h, albo na autobusy, że nie zmieszczą się w Twoim garażu?


Podobnie jest zresztą z twingo3 - prawdziwym idiotyzmem byłoby dopiero wepchnięcie do niego silnika np 200 KM. Do stu tysięcy beczek ropy - po cholerę takie auto miałoby jeździć 200 km/h? Gdzie, w centrum miasta? Jeżeli ktoś potrzebuje samochodu uniwersalnego, albo głównie na trasy, albo sportowego, albo 7-osobowego, albo dostawczaka - to ma ich do wyboru na pęczki; dlaczego więc nie miałby istnieć model wyspecjalizowany do jazdy niemal wyłącznie miejskiej?


Naprawdę, czasem ciężko pojąć ludzkie malkontenctwo...

fotorobart - 2015-05-23, 06:44

205 KM w Twingo to realna rzecz, nawet można wypożyczyć :-D
Twingo R2 specyfikacja

malygabrys - 2015-05-23, 09:22

fotorobart napisał/a:
205 KM w Twingo to realna rzecz, nawet można wypożyczyć :-D
Twingo R2 specyfikacja


Ej no ale tam jest ten "badziewny" K4M - czemu umnie nie ma tej mocy buuu buuuu :-P

laisar - 2015-05-23, 10:47

fotorobart napisał/a:
205 KM w Twingo to realna rzecz

Istnieją też wózki sklepowe z silnikami oraz kanapy - ich realność też nie dodaje im sensu <:

krimar - 2015-05-23, 15:29

laisar napisał/a:


W tym przypadku jest to auto przewidziane dla osób do tej pory przemieszczających się "perpedesem", rowerem, moplikiem, tuktukiem, autobusem itd., a w najlepszym przypadku - hindustanem ambassadorem albo właśnie czymś tico-podobnym i starym.

Do tego dzieje się to w warunkach miasta w rodzaju Kolkaty, Mombaju, Delhi, albo na trasach pomiędzy indyjskimi wsiami.


czy pisząc:

laisar napisał/a:

Oczywiście - bo jeżeli się pojawi, to niemal na pewno pod inną nazwą, najprawdopodobniej jako dacia, być może właśnie jako wspominane "kayou".


nie sugerowałeś, że ma się również pojawić w Europie jako Dacia Kayou?

Moim zdaniem jak na Europę to silnik 800 ccm 45 -50 KM może okazać się za słaby.
Natomiast jakby w to nadwozie wsadzić silnik 90TCe lub 70Ce to może by coś z tego było, bo aktualny model Twingo z napędem i silnikiem z tyłu wykazuje takie własności jezdne, że w przypadku 4 ludzi na pokładzie nie wolno nim przekraczać prędkości 100 kmh.

Ponieważ to wspólna konstrukcja z Nissanem to może pojawią się w nim silniki z Micry 1,2 80 lub 98 KM i w takim pakiecie sprzedawany będzie jako Datsun.

laisar - 2015-05-24, 00:42

krimar napisał/a:
nie sugerowałeś, że ma się również pojawić w Europie jako Dacia Kayou?

Z tego nijak nie wynika, że jeśli w ogóle u nas będzie, to na pewno identyczne jak wersja indyjska.

Sandero też pierwotnie pojawiło się poza Europą (w Brazylii), ale już choćby inne przepisy - ale także właśnie preferencje klientów - powodują, że to jest tylko "to samo auto", a nie "takie samo".

Dlatego piszę o bezsensie krytykowania wyposażenia "tam", przykładając je do warunków "tutaj"...


(Inna sprawa, że ja osobiście nie miałbym zupełnie nic przeciwko, gdyby pojawiła się taka hiper-prosta, ale także super-tania wersja - niech ma nawet tę prędkość maksymalną 110 km/h, jeśli tylko będzie kosztowała np 15 tys. zł. Do kupowania w końcu nikt nie zmusza, a zawsze lepiej jest mieć większy wybór).

d3mol3k - 2015-05-28, 18:05

A tu można zobaczyć w realu jak wygląda i jak wjeżdża na scenę Kwid. Stety w Indiach:
Na filmie od 13 minuty mamy Kwid'a
https://www.24framesdigit...ame_347x260.htm

Szkoda że nie dali tych kół z wersji concept :-(


A tu kilka danych (kurde mniejszy od Hyundaia i10):


Piotr_K - 2015-10-06, 11:31
Temat postu: Ze stajni Renault - Kwid - muskularny hatchback za 15 tys.
Ciekawostka ze stajni Renault w Indiach

Link:

http://moto.onet.pl/aktua...5-tys-zl/93d800

Dar1962 - 2016-02-01, 14:55

https://www.youtube.com/watch?v=LhhppBHtN0o

w Indiach już jeździ ale ostatnio pojawił się na starym kontynencie (mocno zakamuflowany). Czyżby Renault szykował się do sprzedaży w Europie? Jeśli tak, to oczywiście ze znaczkiem Dacii (nie będą sobie wszak robić konkurencji) Jeśli cena 20-22 tys zł byłaby realna, pewnie byłby przebojem

piku - 2016-02-01, 21:22

Dar1962 napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=LhhppBHtN0o

w Indiach już jeździ (...) Jeśli cena 20-22 tys zł byłaby realna


Chyba żartujesz? Nie ma w Europie takich tanich samochodów, zwł. tych, które naprawdę jeżdżą (by taki taniutki, malutki Tata, ale podobno nie bardzo chciał jeździć).

ken-wawa - 2016-02-01, 21:28

http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html

" Niewielki SUV Kwid to bardzo tani model, którego wersja podstawowa kosztuje mniej niż równowartość 16 000 zł. Nawet najdroższa odmiana z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetoothem, nawigacją i dostępem bezkluczykowym to wydatek niecałych 22 000 zł.

Oczywiście sprzedaż w Europie wymaga wielu zmian. Przede wszystkim pod maskę muszą trafić silniki spełniające europejskie normy emisji spalin. Wiele do zrobienia jest też w zakresie bezpieczeństwa, gdyż model na rynek indyjski nawet w najdroższej wersji nie ma ABS-u i ESP, które u nas są wymagane w każdym aucie. Co ważne, Kwid powstał na globalnej platformie CMF-A, więc dodanie tych wszystkich elementów nie będzie problemem.

Liczne modyfikacje oznaczają, że europejska wersja Kwida będzie droższa od tej oferowanej w Indiach. Z drugiej strony nadal ma szansę być najtańszym modelem w swojej klasie. W tej sytuacji pojawia się pytanie, czy również w Europie model ten będzie oferowany jako Renault? Duster i Lodgy w Indiach sprzedawane są pod francuską marką, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby u nas Kwid otrzymał logo Dacii. Choć Carlos Ghosn, szef koncernu Renault-Nissan, niedawno wykluczył takie rozwiązanie, to decyzja mogła zostać zmieniona. "

Piitubski - 2016-02-01, 21:51

Przecież jest sandero stepway, więc co ten kwid wnosi? Nie ma co liczyć na cenę ok. 20 tysięcy złotych.
Zbój - 2016-02-01, 22:09

Mógłby w palecie modeli Dacii być pod Sandero Stepway, jako mikro crossover. Takich aut będzie coraz więcej. Niebawem na rynek europejski powinien wejść nowy Suzuki Ignis.
Dar1962 - 2016-02-02, 08:44

To nie jest Sandero - długość 368, szerokość 158 - to wymiary forda Ka, więc małe autko miejskie.
Trzeba brać pod uwagę, że normy bezpieczeństwa i wymagania co do wyposażenia w Europie są nieco inne niż w Indiach. Tam wyceniono go na 3,900 dolarów, po kursie dnia to ok 15,700. Teraz trzeba dodać do tego koszt przynajmniej 2(4)poduszek powietrznych i innych gadżetów, klimatyzację, elektrykę itp. Sądzę,że realna cena przyzwoicie wyposażonego auta mogłaby wynosić ok 25,000

Marek1603 - 2016-02-02, 09:45

Prawdopodobnie Kwid trafi do europy jako dacia.

http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html

laisar - 2016-02-03, 03:08

Dar1962 napisał/a:
trzeba dodać do tego koszt przynajmniej 2(4)poduszek powietrznych i innych gadżetów, klimatyzację, elektrykę

Obowiązkowe są tylko ABS+ESP ($500) oraz poduchy (sterownik i 4 szt. = $1000), co wciąż daje poniżej 20 kzł.

Bardziej interesujące byłyby wyniki testów zderzeniowych - zmiany konstrukcyjne mogą kosztować znacznie więcej niż wyposażenie, a modele z krajów rozwijających się radzą sobie bardzo słabo. W Europie nawet cena nie uczyni już chyba cudu poniżej 3 gwiazdek...


Marek1603 napisał/a:
Prawdopodobnie Kwid trafi do europy jako dacia

Trochę daleko idące wnioski po zauważeniu zamaskowanego egzemplarza. Testy w Europie nie zawsze oznaczają, że to tutaj jest rynek docelowy. Renault ma tu po prostu najlepsze centra techniczne.

Lza - 2016-02-03, 09:14

Cena to nie koszt wytworzenia, tylko jakaś tam warzona między popytem/podażą, obecnością produktów konkurencyjnych, prestiżem produktu, kosztem reklamy, dystrybucji i killku innych elementów o których wiedzą tylko szefowie marketingu. nawet jeśli koncern wytworzy produkt w cenie 20 000 to nie znaczy, że będzie go sprzedawał po 21000. Będzie go sprzedawał po takiej cenie jaką uzna za słuszną. Cena pewnie będzie zbliżona do podobnych pojazdów obecnych na rynku. Wcale nie musi być niższa.
laisar - 2016-02-03, 10:52

Lza napisał/a:
Cena to nie koszt wytworzenia

1) Nie może być jednak od niego niższa, bo to byłby dumping.

2) $3900 to cena rynkowa, a podane przeze mnie kwoty to też szacowane, ale realne ceny wspomnianego wyposażenia

1+2 = cena minimalna, przy której Renault teoretycznie powinno już zarabiać.

Cała reszta - to już właśnie marketing, pozycjonowanie i reszta podobnego szajsu pt "maksymalizacja zysku", zazwyczaj niewiele mającego wspólnego z tradycyjnie pojętym "uczciwym zarobkiem"... Nie ma więc o czym gadać, bo kto by się chciał babrać w guanie d;

Dar1962 - 2016-02-03, 11:36

w Europie praktycznie (prawie) nikt nie chce kupować nawet małego auta miejskiego bez podstawowych udogodnień (klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek, centralny zamek itd itd). Do tego dochodzi lakier metaliczny i inne gadżety. To kolejne 3-4 tys zł. Więc zakładając, że w ogóle to auto trafi na rynek europejski, ja obstawiam na cenę circa 25 tys. za przyzwoicie wyposażone. Full wypas musi kończyć się gdzieś na granicy najtańszego Sandero
route2000 - 2016-02-03, 11:50

To jak podobnie do Skody Citgo (taki dupowóz do sklepu i tyle).
Mnie się osobiście nie podoba takie auto, to już wolałbym Sandero.

laisar - 2016-02-03, 12:09

Lza napisał/a:
Cena pewnie będzie

Nie wiem skąd to powszechne przekonanie, że jednak będzie jakakolwiek, skoro jak na razie Renault konsekwentnie od lat zaprzecza planom taniego malucha... "Wiara wyłącznie w zdementowane wiadomości"? <;

Lza napisał/a:
zbliżona do podobnych pojazdów obecnych na rynku.

Nie ma na rynku EU podobnych pojazdów.

Cenowo najtańsze są dacie, ale w wyższym segmencie rozmiarowym.

Przedstawiciele klasy A są drożsi od sandero i logana (segment B; na początek niewiele, ale potem ceny szybko rosną), a nie są znacząco ekonomiczniejsi.

Wydaje się zatem, że koncepcja powrotu do naprawdę taniego, małego auta powinna mieć sens, ale brak dotychczas wystarczająco odważnego producenta. A Renault pod obecnym kierownictwem nie wprowadziłoby chyba nawet logana /:

Przydałby się prawny odpowiednik kei carów...


Dar1962 napisał/a:
w Europie praktycznie (prawie) nikt nie chce kupować nawet małego auta miejskiego bez podstawowych udogodnień

J.w. - ceny małych auta zaczynają się wysoko. Gdyby maluchy były znacząco tańsze to mogłoby być zupełnie inaczej - wszak loganowi też przecież nie dawano szans z tych samych powodów.

Lza - 2016-02-03, 13:58

A panda, ka, citygo, up, 208, c1, aygo, i10, picanto?

Nie chce mi sie sprawdzać wszystkich, ale część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000.

gregorisan - 2016-02-03, 14:09

Lza napisał/a:
Nie chce mi sie sprawdzać wszystkich, ale część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000.

Oj zdziwiłbyś się - w miarę wyposażony z lepszym motorem taki samochodzik potrafi kosztować w okolicach 40 tysięcy lub więcej :-)
Skoda Citigo startuje od 33 tysięcy.

Dla przykładu - swoją Hondę CBF125 kupiłem za prawie 10 tysięcy - w Indiach ten sam model to koszt o połowę mniejszy...także nie liczyłbym, że nagle w Europie kupicie takiego Kwida za 20 tysięcy ;-)

Lza - 2016-02-03, 14:11

cennikowo. Czyli po negocjacjach z 15-20% mniej, czyli jednak poniżej 30000
Dar1962 - 2016-02-03, 18:00

jedynie Ka do niedawna kosztował 29,900 - obecnie już ponad 30. Następny w kolejności Panda już 33 Więc nie ma
Cav - 2016-02-03, 18:12

Dar1962 napisał/a:
jedynie Ka do niedawna kosztował 29,900 - obecnie już ponad 30. Następny w kolejności Panda już 33 Więc nie ma


Stosunkowo niedawno kosztował nawet 25 tys.
Szły ponoć jak świeże bułeczki.

laisar - 2016-02-03, 18:52

Lza napisał/a:
A panda, ka, citygo, up, 208, c1, aygo, i10, picanto?

Żaden poniżej 30 kzł.

Lza napisał/a:
część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000

Realnie cena to jest: idziesz do salonu i kupujesz - a nie, że może wynegocjujesz, a może nie... Co to jest, bazar, giełda, licytacja? /: Czniam takie podejście do interesu!

Ostatnio trafiłem zresztą na świetny opis tej mody - http://schiit.com/about/on-deals

Dokładnie tak miało być w Dacii - i bardzo, bardzo żałuję, że w tym nie wytrwała. (Chociaż podobno w Zjednoczonym Królestwie znowu próbuje...).

Lza - 2016-02-03, 19:03

Czniasz, czy nie czniasz rzeczywistość jest taka, że jak cchesz kupić nowy wóż to albo możesz przepitolić mnóstwo kasy bo Cię stać i płacisz cenę katalogową, albo "na pasywnego pana Janusza" kupujesz po dużo niższej cenie z koto-oto, albo bazrujesz "na agresywnego azjatę" i urywasz 15-20% ceny.

Może Ci się to nie podobać, ale w takim świecie jesteśmy zanurzeni i tego nie zmienisz. Małopolskie sknery-dusigrosze zyskują, pasywni płacą więcej.

laisar napisał/a:
Realnie cena to jest: idziesz do salonu i kupujesz - a nie, że może wynegocjujesz, a może nie


Dla mnie realana cena to taka którą płacę. Nie taka którą widzę w katalogu czy na loto-młoto. Dlaczego miłabym nie wynegocjować? W salonach od lat się negocjuje ceny. W zasadzie od kiedy otwarto granice na import trupa z kalifatu niemieckiego.

krimar - 2016-02-03, 22:54

A mi taki kwid by pasował w cenie ok 2/3 ceny sandero.
Jakby takie cudo zaoferowali w wersji laureate z silnikiem 90Tce i skrzynią zautomatyzowaną easy-cośtam w cenie ok 36 tys zł to pewnie zaraz pobiegłbym zamówić.


laisar napisał/a:
Realnie cena to jest: idziesz do salonu i kupujesz - a nie, że może wynegocjujesz, a może nie... Co to jest, bazar, giełda, licytacja? /: Czniam takie podejście do interesu!

Podejście jak sprzedającego (raczej nierealne przy dzisiejszej nadpodaży)

Lza napisał/a:
Dla mnie realana cena to taka którą płacę. Nie taka którą widzę w katalogu czy na loto-młoto. Dlaczego miłabym nie wynegocjować?

Podejście kupującego (i nie ma zmiłuj - sprzedawca musi się do niego dostosować, jeśli oferuje produkt masowy, którego jest nadpodaż)

Auto Krytyk - 2016-02-04, 13:11

Nikt takiego auta nie sprzeda w Europie w takiej cenie nowego bo by droższych samochodów ludzie nie kupowali szczególnie na zachodzie gdzie auto to narzędzie, pamiętam jak w Polsce miał być najtańszy nowy samochód Clic, było forum też siedziałem tam, auto na wypasie miało kosztować 15 tys a tańsze wersje już od 10 tys i co umarło bo ktoś dostał kase żeby taki samochód nie powstał przypuszczalnie. Logan tez miał kosztować 5000 euro a kosztuje 2 razy tyle, ta mała dacia jak wejdzie to pewnie będzie kosztować 28-35 tys.

lza dobrze pisze sam jak kupowałem w zeszłym roku peugeota to wyciągłem rabat ale wymagała to sporej pracy i czasu w kontakcie z salonami po całej Polsce, a byłem świadkiem jak babka przyszła do salonu tego samego i na 208 dali jej dywaniki i opony zimowe, gdzie realnie na tego puga można było wyciągnąć ponad 5 tys rabatu.

Lza - 2016-02-04, 13:50

Poguglałem - Ciekawa historia z tym Clickiem. Nie słyszałem o tym wcześniej. Trochę szkoda. Przydało by się takie autko w tej cenie, do dojazdów do pracy. Najlepiej elektryczne.
krimar - 2016-02-04, 19:49

laisar napisał/a:

Drugi motor to B4D - dla sandero i logana. Jest litrowym, większym bratem .


Ten nowy motor może być w kwidzie zestawiony ze skrzynią easy-R


Jakby kwida wprowadzili do EU to mają murowany sukces - bo kwid jest po prostu ładniejszy od tego co konkurencja oferuje w tym segmencie, a jak jeszcze byłby przy tym tańszy to tym gorzej dla konkurencji.

maciek - 2016-02-05, 13:01

Światowa premiera Renault Kwid Racer oraz Renault Kwid Climber podczas salonu samochodowego New Delhi


http://www.test.auto.pl/n...z-kwid-climber/
na zachętę




gregorisan - 2016-02-05, 13:05

Wizualnie niczego sobie :)
route2000 - 2016-02-05, 13:08

A w praktyce to się okaże czy będzie przydatny ;-)
Cav - 2016-02-05, 17:22

maciek napisał/a:
Światowa premiera Renault Kwid Racer oraz Renault Kwid Climber podczas salonu samochodowego New Delhi



Bardzo ładne autko.
Nie wierzę, że nie będzie go w Europie - za bardzo się udał, żeby marnować taki potencjał.

Dar1962 - 2016-02-07, 18:09

wersje Kwid

https://www.renault.co.in...ccessories.html

keikan - 2016-02-08, 14:57

vulcanor napisał/a:
ta mała dacia jak wejdzie to pewnie będzie kosztować 28-35 tys.

.


Raczej nie.. bo kto by wtedy to kupił skoro w tej cenie ma Sandero ?
Myślę, że cena to będzie - 25.000- 30.000 PLN

DrOzda - 2016-05-18, 14:18

Kwid zapewnia bezpieczeństwo na poziomie malucha mniej więcej:
http://www.globalncap.org...ap-crash-tests/
ja wiem że wersja europejska byłaby "lepsiejsza" ale z pewnością nie byłaby już tak atrakcyjna cenowo .....

krimar - 2016-05-18, 23:38

DrOzda napisał/a:
ja wiem że wersja europejska byłaby "lepsiejsza"

Pewnie tyle "lepsiejsza" co europejskie Celerio - 3 gwiazdki http://www.euroncap.com/e...i/celerio/7896# w stosunku do indyjskiego Celerio 0 gwiazdek http://www.globalncap.org/results/
To takie same nadwozia - "składają" się tak samo co widać na filmach - przedział pasażerski pozostaje w obu przypadkach nie naruszony. Europejskie gwiazdki są skutkiem poduszek powietrznych, których w Indiach brak.

Natomiast Kwida testowali parę razy.
W I wersji nawet się dach połamał w III wersji (ponoć produkowanej do maja b.r.) dach prawie cały - filmiki w linku powyżej. Od maja b.r jest ponoć Kwid IV (jeszcze nie testowany)

Dar1962 - 2016-05-19, 12:19

wynik testu jest dość kompromitujący, bo współczesne maluchy miejskie zwykle te 2-3 gwiazdki zdobywają
Cav - 2016-05-19, 18:47

Dar1962 napisał/a:
wynik testu jest dość kompromitujący, bo współczesne maluchy miejskie zwykle te 2-3 gwiazdki zdobywają


Ale nie indyjskie.
Jak widzisz - żaden nie zdobył nic.

krimar - 2016-05-19, 20:07

I nie tylko maluchy, indyjskie VW Polo też dostało 0 gwiazdek w wersji bez poduszek.
route2000 - 2016-05-19, 21:02

...bo w Indiach jeżdżą bardzo powoli, niemal ślamazarnie, że nawet podczas jazdy można wysiąść z jakiegoś auta i po cholerę im te poduszki powietrzne. :mrgreen:
d3mol3k - 2016-11-19, 10:02

A wiadomo coś w kwestii KWIDa? Chętnie bm żonce sprawił takowego:

laisar - 2016-11-19, 10:16

Żadnych nowych wieści, a ostatnie twierdziły, że nie ma planów na Europę.
GRL - 2016-11-19, 12:01

d3mol3k napisał/a:
A wiadomo coś w kwestii KWIDa? Chętnie bm żonce sprawił takowego


Niedawno zorganizowałem spotkanie znajomków ze studiów.
Podzieliłem się z nimi ciekawostką - nasz kolega, największy imprezowicz i pijak, właśnie został drugim pilotem w jakiś tam liniach lotniczych.
Na to kolega - ooo, to już wiem którymi samolotami puszczać na wakacje moją małżonkę. :D

Ale w sumie można w zamian kupić żonie Kwida...

Thomson1708 - 2016-12-04, 14:31

Bardzo żałuję że ten KWID nie będzie dopuszczony w europie do sprzedaży. Jestem pewien że byłby dużo bezpieczniejszy niż "bezwypadkowe" samochody używane w cenach około 20 tyś złotych.
Dla porównania fiesta mk7 (około 1 minuty testu) za około 20tyś i kwid 3 gen. (około 40 sekundy)
https://www.youtube.com/watch?v=qi1LgUrd5fI

https://www.youtube.com/watch?v=lkLny1K8o4E

Przypominam wam że test zderzeniowy jest przeprowadzany na nowej fieście, a nie prawdopodobnie klepanym egzemplarzu z możliwymi osłabieniami korozyjnymi.

Czyli moje meritum jest takie iż mimo wszystko taki Kwid byłby bezpieczniejszym i pewniejszym wyborem niż używany samochód (dla porównania fiesta mk7)

luckyboy - 2016-12-04, 15:44

Thomson1708 napisał/a:
Bardzo żałuję że ten KWID nie będzie dopuszczony w europie do sprzedaży. Jestem pewien że byłby dużo bezpieczniejszy niż "bezwypadkowe" samochody używane w cenach około 20 tyś złotych.
Dla porównania fiesta mk7 (około 1 minuty testu) za około 20tyś i kwid 3 gen. (około 40 sekundy)
https://www.youtube.com/watch?v=qi1LgUrd5fI

https://www.youtube.com/watch?v=lkLny1K8o4E

Przypominam wam że test zderzeniowy jest przeprowadzany na nowej fieście, a nie prawdopodobnie klepanym egzemplarzu z możliwymi osłabieniami korozyjnymi.

Czyli moje meritum jest takie iż mimo wszystko taki Kwid byłby bezpieczniejszym i pewniejszym wyborem niż używany samochód (dla porównania fiesta mk7)


Większość osób na tym forum ma jakieś maniakalne urojenia dotyczące obligatoryjnej powypadkowości wszystkich aut używanych/sprowadzanych. Nie wiem z czego wynika takie przeświadczenie - z braku wiedzy czy doświadczenia w kupowaniu takich samochodów? Ten Kwid ma stabilność kabiny na poziomie Clio2, wobec czego 10-letnie Clio3 z kompletem poduszek dystansuje znacznie ten model w kwestii bezpieczeństwa. Nowe nie zawsze znaczy bezpieczniejsze, przykładem mogą być choćby inne modele Dacia, które gorzej wypadają w zderzeniach niż auta 10-letnie tej klasy.

DrOzda - 2016-12-04, 16:10

Nie chrzań za przeproszeniem dyrdymałów. Wynik testu zderzeniowego Fabii 2 czy Clio 3 byłyby na poziomie Sandero 2 według reguł stosowanych w 2013 roku ....
Kauris - 2016-12-04, 18:00

..ale clio 2 miało lepsze noty ncap od golfa 4 :lol:
DrOzda - 2016-12-04, 21:33

.... ale według reguł z 2013 Clio 2 otrzymałoby trzy gwiazdki :
https://www.youtube.com/watch?v=sZQXi9t4xMQ
Golf 4 może dwie by dostał ....

luckyboy - 2016-12-05, 09:22

DrOzda napisał/a:
.... ale według reguł z 2013 Clio 2 otrzymałoby trzy gwiazdki :
https://www.youtube.com/watch?v=sZQXi9t4xMQ
Golf 4 może dwie by dostał ....


To porównaj obecne Sandero z Clio 3: rok 2016 vs 2005

Ochrona dorosłych dla Sandero tylko 80% czyli 4*
Ochrona dorosłych dla Clio 5*

Sandero
Clio 3

Tu dane Golfa IV - ta sama ochrona co dla prawie 18 lat młodszego Sandero, natomiast Golf V z 2004r. już pokonuje Sandero

W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)

Nie wspomnę już o Megane II 2002

DrOzda napisał/a:
Nie chrzań za przeproszeniem dyrdymałów. Wynik testu zderzeniowego Fabii 2 czy Clio 3 byłyby na poziomie Sandero 2 według reguł stosowanych w 2013 roku ....


W takim razie kto tu chrzani? :)

DrOzda - 2016-12-05, 10:09

Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...

luckyboy - 2016-12-05, 10:51

DrOzda napisał/a:
Ja o zupie a ty o .....
Piszę o porównaniu wyników według reguł obowiązujących w danym roku, wymagania EuroNCAP czy GlobalNCAP są ciągle zaostrzane. I tak ciągle produkowany w Ameryce Południowej Clio 3 dostało zaledwie trzy gwiazdki w teście zderzeniowym (po doposażeniu w poduszki):
http://www.globalncap.org/renault-clio-mio/
Pięciogwiazdkowe Renault Megane z 2002 obecnie kwalifikowałoby się na co najwyżej trzy ...


Kolego różnica w rocznikach jest tylko w ocenie ogólnej, w skład której teraz dochodzą systemu bezpieczeństwa (głośny przykład Fiata Tipo), natomiast składowa oceny ogólnej tj. ochrona dorosłych pozostaje bez zmian.

To nie jest Clio 3 tylko 2FL, ponadto wersja która dostała 3* pozbawiona jest poduszek bocznych, które były standardem na rynek europejski. Testy LatinNCAP są niemiarodajne i nieodpowiadające EuroNCAP, gdyż nie testują uderzeń bocznych - inna skala oceny. Nie ma porównywać - inny standard.

Thomson1708 - 2016-12-05, 11:06

Luckyboy euroncap nawet sam zaznacza wyraźnie iż NIE powinno się porównywać testów z różnych lat z względu na coraz to inne obostrzenia związane z testowaniem. Popatrz na ewentualne odkształcenia występujące przy zderzeniach, jak działają strefy zgniotu w golfie 4, a w takim Reno Kwid. Przy zderzeniu widać wyraźnie iż auto traci na sile dużo wolniej by w końcowej fazie już przy kabinie wytracić nagle połowę (?) siły uderzenia (mowa o golfie)
Natomiast przy Kwid 3 gen siła uderzenia jest wytracana bardziej równomiernie. W ostatniej fazie uderzenia raczej niewielka siła pozostaje wytracana nagle (po dotarciu zgnieceń do przodu kabiny pasażerskiej). Szacuję że jest to o około połowę mniejsza siła.
Proszę również pamiętać o starzeniu się materiałów wraz z biegiem lat.

luckyboy - 2016-12-05, 16:53

Thomson1708 też jestem zdania, że trudno porównywać dokładnie oceny z okresu 15lat, jednak widać w testach jaką sztywność nadwozia ma Sandero i inne pojazdy - na oko widać, że 5 gwiazdek nie może mieć, bo zbytnio deformacji ulega wnętrze przestrzeni pasażerskiej. W połowie stycznia ma być w salonie nowy model i jestem ciekawy jak jeździ ta litrówka, nie omieszkam przejechać się i podzielić wrażeniami :)
Kauris - 2016-12-05, 21:58

luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)
luckyboy - 2016-12-06, 10:05

Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20

route2000 - 2016-12-06, 12:00

luckyboy napisał/a:
Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20

A po polsku tutaj ;-)

luckyboy - 2016-12-06, 16:31

route2000 napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Kauris napisał/a:
luckyboy napisał/a:
W swoim Golfie mam dodatkowo kurtyny, których w Sandero na próżno szukać do tej pory :)
A napinacze pirotechniczne masz? ;)


Też mam. Jeszcze jest ESP oraz nawet BAS (o czym nie wszyscy wiedzą), który w Golfie działa na zasadzie mechanicznej co jest niespotykane - str.20

A po polsku tutaj ;-)


Po polsku jest zbyt ogólnie :mrgreen:

d3mol3k - 2018-05-05, 21:34

Jedni promują swoje autka ze Star Wars'ami a inni z Avengers'ami ;)


zdzisiu27 - 2018-06-21, 04:19
Temat postu: Dacia Kwid już w przyszłym roku?
http://www.francuskie.pl/...epny-w-europie/
DrOzda - 2018-06-21, 09:25

No ciekawe, elektryk na tej lekkiej budzie miałby naprawdę duży sens.
GRL - 2018-06-21, 13:06

Czyżby marzenie kolegi Wlodarka miało się spełnić? :shock:
Dar1962 - 2018-06-21, 13:47

pozostaje jeszcze drobiazg - cena - ta realna a nie pobożne życzenia
Łogo - 2018-06-21, 14:23

Ładnie ale jak dla mnie to chyba im się waluty pomieszały i zamiast 20-25 tys zł powinno być euro. W renault z tego co wiem dochodzi jeszcze czynsz za najem akumulatorów... Nie wiem czy przy cenie samochodu i koszcie najmu ogniw ma to jakikolwiek sens ekonomiczny...
DrOzda - 2018-06-21, 14:47

Pomieszanie z poplątaniem. 20 (raczej 25 z uwagi na inflację i kurs Euro) tys PLN będzie pewnie kosztowała podstawowa wersja z silniekiem 1.0 Sce - co i tak jest fajną ofertą jak na miejski nowy samochód.
Wersja elektryczna jest do zrobienia za drugie tyle o ile nie wsadzi się tam najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie akceptując choćby niższy zasięg pojazdu.

Dymek - 2018-06-21, 14:48

Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.
DrOzda - 2018-06-21, 15:00

Swoją drogą z rozrzewnieniem dostrzegłem felgi mocowane na trzy śruby jak w Citroenie AX, Saxo czy Peugeocie 106 z najmniejszymi silnikami :)
GRL - 2018-06-21, 16:27

Nie zapominajmy o wynikach crash-testów tego 'cacka'.
Bezpieczniej wpaść pod tramwaj na rowerze z plecakiem pełnym gwoździ... :roll:

Dar1962 - 2018-06-22, 13:48

W tico też swego czasu ludzie jeździli, więc nie demonizujmy. Albo coś jest bardzo bezpieczne i bardzo drogie (biorąc pod uwagę stosunek cena-wymiary) albo bardzo tanie i ledwie spełniające podstawowe normy bezpieczeństwa - vide auta indyjskie w stylu Nano. Doposażenie każdego taniego pojazdu do norm europejskich praktycznie podwaja jego cenę i cały sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia czyni problematycznym, bo okazuje się że za podobne pieniądze można kupić coś bardziej prestiżowego czy solidniejszego. Jeśli coś takiego kupuje się wyłącznie z myślą o podróżowaniu po mieście, gdzie prędkości są o wiele niższe a ruch uliczny dodatkowo spowolniony wieloma restrykcjami typu światła, znaki, spowalniacze itd - taki pojazd nadal ma sens. I nadal będzie bezpieczniejszy niż wspomniany rower.
GRL - 2018-06-22, 23:08

Nie zabraniam, ale sam wolałbym nie jeździć takimi śmiercionośnymi puszkami...
Może nie będzie tak źle, poniżej przeklejam komentarz dotyczący porównania indyjskiej i brazylijskiej wersji Kwida.
Sam będę się temu przyglądał z ciekawością, bo może to być dobry pomysł na auto do jazdy po bułki.

Cytat:
In Brazil, the Kwid received structural efforts (weighing about 100 kg more than the Indian car). And every car in Brazil is required to come with ABS brakes and 2 air bag's as standard - the Kwid made in Brazil gets 4 air bag's and standard Isofix system. Engine 1.0 12v flexible-fuel, with 66 hp (petrol) and 70 hp (ethanol) Torque 9.38 kgfm (petrol) and 9.79 kgfm (ethanol) Fuel tank capacity- 38 liters Boot Space 290 - liters Weight - 758 kg

d3mol3k - 2018-06-23, 09:46

Jak podałeś - w Brazyli już autko ciut lepiej wyposażone. Z drugiej strony wszystkie te małe autka to tak naprawdę śmiercionośne puszki. Z trzeciej strony - jak pokazują wiadomości i duże są niestety śmiercionośnymi puchami.

Ja tam czekam na tego malucha - własnie jako drugie autko w rodzinie. Jeszcze lepiej gdyby to był elektryk - super sprawa.
Zobaczymy. Jestem wstępnie na tak i obserwuję jego historię od samego początku.


franius - 2018-06-28, 14:43

Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.


Aczkolwiek sam KWID EV jest w planach na Chiny już od jakiegoś czasu
https://www.carscoops.com...-digital-realm/


Co do elekttyka to obstawiam bardziej okolice 100 000 PLN niż 50 000. 80 000 było by na prawdę hitem sprzedażowym przy zasięgu 100-120 kilometrów.

DrOzda - 2018-06-28, 17:04

franius napisał/a:
Dymek napisał/a:
Podana cena dotyczy przecież zwykłego pojazdu benzynowego. Wzmianka o elektryku to tylko życzenie autora. Samochód wygląda w zasadzie jak Sandero a że ponoć jest mniejszy to i powinien być tańszy od najtańszego Sandero.


Aczkolwiek sam KWID EV jest w planach na Chiny już od jakiegoś czasu
https://www.carscoops.com...-digital-realm/


Co do elekttyka to obstawiam bardziej okolice 100 000 PLN niż 50 000. 80 000 było by na prawdę hitem sprzedażowym przy zasięgu 100-120 kilometrów.

Nie przesadzajmy , koszt akumulatorów to ok 200 USD za kWh więc w lżejszym sprzęcie można się zmieścić w 30 kWh i wtedy za same akumulatory dopłacimy 20 kPLN - dochodzi jeszcze silnik elektryczny i układ sterowania ale odpada silnik spalinowy i jego zasilanie wydech katalizatory itd.
IMHO 50 kPLN jest realną ceną do uzyskania ...

franius - 2018-12-24, 09:16
Temat postu: KWID EV / K-ZE najpóźniej w 2021 roku ?
Nowe normy emisji zostały przegłosowane

http://elektrowoz.pl/auta...nt-w-2030-roku/

Wynika z nich jasno że od :

2021 95g CO2
2025 81g CO2
2030 58g CO2

Jak to się ma do obecnych aut ?

Można sobie sprawdzić średnie spalanie przy tych wartościach (CO2 bezpośrednio jest skorelowane ze spalaniem)

https://www.unitjuggler.c...-lper100km.html

Obecnie Dacia sprzedaje auta które przekraczają to normę (liczy się średnia dla floty) i będzie płaciła 100 EUR za każdy gram przekroczenia no chyba ze zaczną sprzedawać hybrydy pług-in lub BEV. Dlatego wiem że nastąpi to najpóźiej w 2021 w EU

https://insideevs.com/renault-unveils-k-ze-affordable-ev/amp/

W Chinach zaostrzenie przepisów jest od 2019 dlatego najpierw premiera tam

psz - 2018-12-24, 09:40

Albo w Unii Europejskiej dojdzie do politycznego przewrotu, albo klasyczne spalinowe auta rzeczywiście szybko przejdą do lamusa. Przy ogromnych kosztach dla nas wszystkich.
ms-kola - 2018-12-24, 12:48

Dacia jest na to gotowa już od 2010 roku :mrgreen:
https://www.auto-swiat.pl...udentow/2lwypse

d3mol3k - 2019-02-15, 22:46

Kwid ZE - najmniejszy maluch do renaulta krąży po Chinach już:

https://www.noticiasautom...ula-pela-china/


d3mol3k - 2019-05-05, 22:10

Dziś znalazłem takie info że w Indiach przyłapano miniwana nowa wersję Kwida nazwaną Renault Triber:



Renault Kwid wkrótce wygra swój pierwszy wariant w Indiach, minivana Triber. Niedawno widzieliśmy model krążący z lekkim kamuflażem, wskazujący na bliskość jego startu na rynku tego kraju. Z długim rozstawem osi minivan będzie miał tam mieszaną rolę.

Oprócz bycia rodziną miejską, Renault Triber powinien wygrać pełną przygód wersję, aby konkurować z kompaktowymi SUV-ami do 4,00 m. Chociaż francuska marka może zrobić mały crossover wywodzący się z Kwid, w tej chwili preferuje się minivana, który mieści się w tym zakresie wielkości, gdzie zachęta podatkowa jest ogromna.

Stworzony na platformie modułowej CMF-A, Renault Triber ma wysoką linię talii i dobrą powierzchnię przeszklenia, a także kompaktowy front o unikalnej konstrukcji w porównaniu do Kwid. Podłużne pręty na suficie jeszcze bardziej podnoszą wysokość malucha, który będzie miał znacznie więcej miejsca za obecnym modelem.

https://www.noticiasautom...5HmjEjwI2iEN9dY

Belphegor - 2019-05-06, 09:30

Wygląda jak połączenie Sandero i Lodgy. Przynajmniej tak z kształtu w maskownicach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group