DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Uszkodzony gwint prawej półosi oraz osłona przegubu

Userr1 - 2015-07-26, 08:51
Temat postu: Uszkodzony gwint prawej półosi oraz osłona przegubu
Witam.

Kolejnym problemem z którym się obecnie borykam w moim autku jest uszkodzona osłona przegubu na prawej półosi. Dałem autko do mechanika i niestety się okazało, że w tych autkach nie idzie zwyczajnie wymienić tej osłony przegubu. Ogólnie ponoć jest sposób aby wymienić to poprzez jakieś rozciągane osłony przegubu które wykonuje się specjalnym kluczem.
Problem w tym, że podczas próby wymiany tych osłon okazało się jeszcze, że gwint na półosi, tam gdzie się dokręca nakrętką całą tarczę jest całkowicie zjechany i nakrętka się obraca sama. Pozostaje więc na to wygląda wymiana całej półosi. Nie wiem teraz co zrobić ale muszę chyba znaleźć jakąś używaną, nowe są drogie i nie do końca jestem przekonany czy będą pasowały. Mam też pytanie czy z innych pojemności Loganów te półosi są takie same i będą pasowały?
Nie wiem też czy jak już zakupię powiedzmy taką całą półoś to wymieniać tą osłonę przegubu, czy może lepiej zostawić tą osłonę oryginalną co będzie na półosi?

corrado - 2015-07-26, 08:58

Kup całą półoś tylko z dobrymi osłonami przegubów i po robocie, przy okazji może przeguby będą w lepszym stanie z mniejszym przebiegiem

- a tak poza tym da sie wymienić nawet osłonę przegubu wewnętrznego, sam tak robiłem korzystając z takic uniwersalnych gum - jest moj opis na forum

Marek1603 - 2015-07-26, 10:45

Chyba nie do końca doświadczony mechanik.
Osłony da się wymienić po zdemontowaniu oczywiście półosi. Jedyne co to trzeba mieć odpowiednie narzędzie do zaciskania opasek na osłonach/gumach.

corrado - 2015-07-26, 11:05

Cytat:
Jedyne co to trzeba mieć odpowiednie narzędzie do zaciskania opasek na osłonach/gumach.


Tez nie trzeba, wystarczą obcęgi , a nawet trytytki i tez bedzie chulac przez lata

arczi_88 - 2015-07-26, 11:51

Zamiast jakichś trytytek nie lepiej dopasować cybanty? Przynajmniej pewne, że nie spadnie i będzie dobrze trzymało a i jakos po kieszeni nie szarpnie. Narzędzi też specjalnych nie trzeba, bo śrubokręt czy klucz.
corrado - 2015-07-26, 12:04

Cybant tzw. zacisk ślimakowy nie jest wskazany z tej prostej przyczyny, ze nie ma tej samej wagi na całym obwodzie
arczi_88 - 2015-07-26, 12:15

E bez przesady, przecież to nie waży nie wiadomo ile a i można przecież kupić komplety osłon z właśnie cybantami. Przynajmniej ja tam nigdy nie miałem z tym problemu.
corrado - 2015-07-26, 12:38

zacisk z zestawu do manszety jest ok, ale slimakowy jest zle wywazony, wpada w wibracje , tym samym sie zsuwa.

druga sprawa martwisz sie o trytytke ze nie wytrzyma ? a manszeta to z czego jest zrobiona ? :-)

arczi_88 - 2015-07-26, 13:09

Trochę mam z tymi opaskami do czynienia w robocie i owszem dobra jest do spięcia przewodów w korytku czy innych prowizorek ale widziałem też jak pod wpływem warunków atmosferycznych łamią się jak wafelki, więc wybacz ale nie przekonasz mnie do spinania tym czegokolwiek w samochodzie
kali - 2015-07-26, 13:13

arczi_88 napisał/a:
Zamiast jakichś trytytek nie lepiej dopasować cybanty? Przynajmniej pewne, że nie spadnie i będzie dobrze trzymało a i jakos po kieszeni nie szarpnie. Narzędzi też specjalnych nie trzeba, bo śrubokręt czy klucz.

Tak jak niżej kolega napisał policz moment niwyważony w okolicach 2,5g to sie przekonasz.
Przegób trzeba zdjąć do manszety gwint poszedł o nawalania móltkiem a póżniej krzywo wkręcony. Chyba że ktoś wcześniej robił. A trytki dobrej jakości wytrzymują.

Userr1 - 2015-07-28, 11:12

Dziękuje Wszystkim za odpowedzi.

Kupiłem niby do Logana 1.4 ale nie wiem czy będzie pasować. Czy mógłby ktoś to jakoś sprawdzić? Numer kupionej półosi to "8200499306".
Osłony wydają się być dobre.

Niestety ale do 1.4 chyba nie będzie pasować.
W Internecie na każdej stronie podają inaczej...

Ta półoś co kupiłem ma 23 zęby od strony koła i 23 od strony skrzyni.

Nie wiem ile ma moja w samochodzie ale sądząc po większości katalogów to pewnie będzie to 23 od skrzyni i 21 od koła, czyli od koła się nie zgadza o dwa zęby.
Rozumiem, że jak będzie taka różnica to nie ma mowy aby półoś pasowała?

Chyba się załamię, na aukcji pisało, że będzie pasować do 1.4 Logana, więc zaufałem a nie wiedziałem o liczeniu i sprawdzaniu tych zębów..

Userr1 - 2015-08-02, 22:01

Niestety, pierwsza półoś jest nie dobra i musiałem kupić drugą. Do mojego autko pasuje taka co ma 21 ząbków od koła i 23 od strony skrzyni. Polecam wszystkim, którzy będą mieli do wymiany półoś aby wcześniej sprawdzili jaką dokładnie posiadają w swoim aucie.
Ja mam teraz jedną nie pasującą, w sumie mógłbym ją zwrócić ale chyba spróbuję sam wystawić ponieważ tak jak zwrócę to będę stratny za przesyłkę w dwie strony.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group