DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Ciągle zalane cewki i świece w Duster

PiotrSC - 2016-03-18, 08:30
Temat postu: Ciągle zalane cewki i świece w Duster
Witajcie,
Czy ma może ktoś jeszcze taki problem?
Autko ma już 5 lat - wymieniane cewki i świece już 3 czy 4 raz.

Na przeglądach, od prawie nowości, problemy były z utratą mocy co jakiś czas. Podjeżdżałem do serwisu - suszyli cewki, świece, ew.podklejali uszczelkę. Myślałem że to to.

Mam jednak już dosyć i ostatni z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że otwory w masce od spodu są nad cewkami i musi stamtąd lecieć woda bezpośrednio na cewki. Za każdym razem są całkowicie zardzewiałe a świece - szkoda gadać. Widać po cewkach, że stały w wodzie i skorodowały.
Ponadto widać że woda leci tamtędy, bo mam skorodowane otwory w masce - a nie powinno tak być.

Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik. Pytanie, czy teraz wszystkie wersje Duster tak mają. Mogłoby to świadczyć o problemie w postaci źle wyprofilowanej maski lub fatalnego rozmieszczenia otworów w masce.

Maty dostępne na rynku nic nie dają.

Ma ktoś jeszcze taki problem -może go jakoś rozwiązał?

Daster - 2016-03-18, 09:18

Wrzuć wyraźne foty twego przypadku bo nie było jeszcze takiego problemu na forum.
PiotrSC - 2016-03-18, 10:07

Ok, jakie zdjęcia wrzucić? Cewki?
shrek - 2016-03-18, 10:41

Przerabialem ten sam problem, ale w peugeot 206 cc z tym, ze tam zalewalo cewke wtryskiwaczy po uszczelnieniu otworu spryskiwacza problem znikl. Tak jak wyzej porob foty to cos wymyslimy.
laisar - 2016-03-18, 11:14

PiotrSC napisał/a:
widać że woda leci tamtędy, bo mam skorodowane otwory w masce

Może po prostu brakuje jakichś zaślepek? Powinno być ich dość dużo:



Ewentualnie można jeszcze dołożyć dodatkowe.

(Chociaż w zasadzie silnik jest tak gorący, że wszystko i tak powinno odparować...).

PiotrSC napisał/a:
Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik

To po prostu zupełnie inny silnik, więc nie ma to większego znaczenia.

Marek1603 - 2016-03-18, 11:51

A może po prostu jakiś zwierzak znaczy teren.
route2000 - 2016-03-18, 11:52

Marek1603 napisał/a:
A może po prostu jakiś zwierzak znaczy teren.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PiotrSC - 2016-03-18, 12:03

Tak, żona :-)

Wrzucę zdjęcia popołudniu to zobaczymy co się da z tym zrobić.

Że inny silnik to wiem, ale chodzi mi o samą obudowę. Sprawdzałem, że teraz dają obudowy i nie jest to wszystko na wierzchu.

Daster - 2016-03-18, 13:47

O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.

laisar - 2016-03-18, 14:44

Kolega pisze o SCe, ale jako żywo, żadnej osłony nie widać:



(No chyba że się coś ostatnio zmieniło, ale katalog części też nie potwierdza).

A że nie wszystko jest na wierzchu to wynika po prostu z innej konstrukcji.

Daster - 2016-03-18, 15:03

Autko ma 5 lat więc skąd SCe?
laisar - 2016-03-18, 15:11

Daster napisał/a:
Autko ma 5 lat więc skąd SCe?

Stąd:
PiotrSC napisał/a:
Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik

PiotrSC - 2016-03-19, 09:51

No i zdjęcia- obudowa jest, ale jest to przesunięte i inaczej ułożone.
No nic - może coś wymyślimy.

keikan - 2016-03-19, 10:10

wow
rzeczywiście obrzydliwa ta maska od spodu!
Nie wiem jak Ty, ale ja od początku mam tam matę wygłuszającą, która pewno też w jakiś sposób blokuje dopływ wody od góry.

PiotrSC - 2016-03-19, 10:15

Dzięki za komplement o masce.

Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

Maska jest do zrobienia - mam zamiar to zgłosić do Renault, chociaż po gwarancji. Ale potrzebuję argumentów i rozwiązań.

PiotrSC - 2016-03-19, 10:15

keikan napisał/a:
wow
rzeczywiście obrzydliwa ta maska od spodu!
Nie wiem jak Ty, ale ja od początku mam tam matę wygłuszającą, która pewno też w jakiś sposób blokuje dopływ wody od góry.


A który rocznik? 2012 ?

PiotrSC - 2016-03-19, 10:17

Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


jakbyś mógł wrzucić zdjęcie też maski od spodu.

Allekko - 2016-03-19, 11:34

Czy tematu znacznego napływu wody i błota z drogi nie załatwiła by po prostu uszczelka zwana pieszczotliwie KUK. Na zdjęciach widać ze jej nie ma. Z własnego doświadczenia wiem że silnik mocno zalewa woda gdy nie ma tej uszczelki. Jeździłem bez tej uszczelki tydzień i silnik był mocno zanieczyszczony. Po zamontowaniu problem usunięty. Ja dla odmiany mam założoną tylko w przedniej części ale robi robotę.
Daster - 2016-03-19, 16:35

PiotrSC napisał/a:
Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

U mnie maty nie ma od nowości i w komorze silnika i pod maską jest sucho.
Wygląda jakby było po zatopieniu po samą maskę.
Naloty na pozostałych elementach świadczą o działaniu wilgoci.
Może zbyt "dokładnie" myjesz wodą pod ciśnieniem atrapę?
Autko od nowości jest u Ciebie?
Od Kiedy zaczęły się problemy z wodą pod maską?

dundee447 - 2016-03-19, 18:44

Mój Duster nie ma zamontowanej KUK i nigdy jej nie miał. Ostatnio po zrobieniu trasy ze Śląska na Pomorze (całą drogę lało), gdy na postojach zaglądałem pod maskę, było sucho w komorze silnika.
Od nowości tak masz, czy parkujesz pod wodospadem..? ;)

shrek - 2016-03-20, 07:31

Ja bym umyl maske, oczyscil ogniska rdzy, zabezpieczyl antykorozyjnie, zamontowal uszczelke kuk i wykleil maske matami i jezeli istnieje to oryginalne wygluszenie.
PiotrSC - 2016-03-20, 08:07

Daster napisał/a:
PiotrSC napisał/a:
Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

U mnie maty nie ma od nowości i w komorze silnika i pod maską jest sucho.
Wygląda jakby było po zatopieniu po samą maskę.
Naloty na pozostałych elementach świadczą o działaniu wilgoci.
Może zbyt "dokładnie" myjesz wodą pod ciśnieniem atrapę?
Autko od nowości jest u Ciebie?
Od Kiedy zaczęły się problemy z wodą pod maską?


Tak, auto od nowości u mnie.

Teraz analizuję właśnie zachowanie auta. Od nowości był jakiś problem,przy czym na serwisie uszczelniali i suszyli już w 1 roku gwarancji. Twierdzili, że to uszczelka nie trzyma i podsuszyli i uszczelnili. Kiedyś auto stało 2 tygodnie pod lotniskiem.Wsiadamy z powrotem i znów to samo. Rzuca, brak mocy - po sprawdzeniu, cewki. Te 2 tygodnie to w lipcu...

Maskę się zajmę, tzn chce aby to zrobiła Dacia na swój koszt więc myślę.

Muszę wziąć wydruk z salony, bo żona w 1 miesiącu zatrzymywała się w trasie, w serwisie, bo się zapalała lampka silnika. Muszę to sprawdzić co to było wtedy.

Jakieś pomysły jeszcze?

Chyba się przejdę do rzeczoznawcy też, by coś pomyślał.

Marek1603 - 2016-03-20, 11:43

Może będzie konieczna wymiana maski nawet. Może brak jakiegoś profilu (źle przetłoczony) i woda leci na silnik zamiast obok. Może tych zaślepek co pokazuje Laisar.
Karenzo - 2016-03-20, 14:59

prawdopodobnie przez dysze spryskiwaczy leci
innego miejsca nie ma

piotr. z - 2016-03-20, 20:11

Trzeba by bardzo często używać spryskiwaczy aby tyle płynu naleciało w gniazda świec.

PiotrSC,
czy masz problem ze wszystkimi gniazdami czy tylko z niektórymi? Chodzi o to czy nie są to przypadkiem te gniazda, które znajdują się przy otworach maski, z których mógłby wyciekać z nieszczelności płyn do spryskiwaczy? Nie masz może luźnych spryskiwaczy? Ta maska dobrze nie wygląda, jakby właśnie przez nią od góry coś się lało...

PiotrSC - 2016-03-20, 20:43

piotr. z napisał/a:
Trzeba by bardzo często używać spryskiwaczy aby tyle płynu naleciało w gniazda świec.

PiotrSC,
czy masz problem ze wszystkimi gniazdami czy tylko z niektórymi? Chodzi o to czy nie są to przypadkiem te gniazda, które znajdują się przy otworach maski, z których mógłby wyciekać z nieszczelności płyn do spryskiwaczy? Nie masz może luźnych spryskiwaczy? Ta maska dobrze nie wygląda, jakby właśnie przez nią od góry coś się lało...


1 i 2 od lewej strony gdy stoisz twarzą do silnika.
Ostatnio były wymieniane wszystkie 4 (ok.1,5 roku temu).

A od początku był problem z drugim.

Karenzo - 2016-03-20, 21:18

i tak im to podarowałeś na gwarancji ?
Lajkonik - 2016-03-21, 07:30

Może to coś z odprowadzaniem wody z szyby. Zamiast ściekać prawidłowo na dół, wlewa się pod maskę. Wiem, że to górnolotna teoria spiskowa, ale mam taki sam silnik i podobny rocznik. Nie mam wygłuszenia maski, a uszczelkę założyłem dopiero w zeszłym roku. Nigdy nie było żadnych problemów z wilgocią pod maską. Ale zwracam uwagę na liście i inne śmieci blokujące przepływ wody ściekającej z szyby. Może u Ciebie coś jest zatkane. Ale żeby w ASO tego nie znaleźli ... Dziwna sprawa.
A może maska jest źle ułożona. A możesz sfotografować spód auta? Może to coś z osłoną pod silnikiem (dużo chlapie do komory).

PiotrWie - 2016-03-21, 15:23

Raczej jednak coś z maska - ja nie mam uszczelki, osłonę dolna rozbiłem kilka lat temu, często jeżdżę po kałużach na drogach polnych i nie mam żadnych problemów. Pierwsze co ja bym zrobił to obejrzał te zaślepki, potem - innego Dustera - pod kątek różnic w masce.
keikan - 2016-03-21, 19:11

Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?

Daster - 2016-03-21, 19:43

keikan napisał/a:
Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?

Oczywiście, że tak 8-)
To co opisujesz to linka gazu połączona z cięgnem przepustnicy.
W twoim modelu jej poszkodowali bo możesz mieć kabelek elektryczny od gazu.

keikan - 2016-03-23, 08:31

Daster napisał/a:
keikan napisał/a:
Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


Ciekawe
Sprawdzałem u siebie i nie mam tego przewodu zakończonego niebieską wtyczką.
tego kończącego się pomiędzy "Renault" a "16V"
mam wybrakowany silnik?

Oczywiście, że tak 8-)
To co opisujesz to linka gazu połączona z cięgnem przepustnicy.
W twoim modelu jej poszkodowali bo możesz mieć kabelek elektryczny od gazu.


Więc się zastanawiam : to źle, czy dobrze dla mnie? Jeśli chodzi o awaryjność i ew. koszty naprawy...

Karenzo - 2016-03-23, 09:47

bez znaczenia
bardziej denerwuje to ludzi przyzywających do linki
jak bym wolał mieć linkę bo jest większa kontrola

eplus - 2016-03-23, 11:58

No co? Już zapomnieliście o dziadku, który Laguną II pędził autostradą 250km/h, bo mu się elektroniczna przepustnica otwarła na maxa, a kluczykiem zgasić nie mógł, bo nie było w aucie kluczyka? :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Karenzo - 2016-03-23, 19:29

to laguną tyle dało się jechać :shock:
eplus - 2016-03-23, 21:42

Bo to kapelusznik był, młody gniewny wycisnąłby 300. :lol: :lol:
Nosek86 - 2019-03-12, 10:46

Dokker 1,6 8V kolejny raz ledwo wróciła do domu. Odjedzie 5-6km i koniec 3cyl prycha kicha
otwieram maskę i znowu druga świeca stoi w wodzie - kanał pełny. Obstawiam że także leje się z gniazda spryskiwacza bo jest centralnie nad tym cylindrem...

zamówiełm nowe świece i cewkę 100zł nie majątek

kolega poradził żeby świece utopić całą w silikonie hehe

Marek1603 - 2019-03-12, 12:10

Też tak miałem po zdjęciu wygłuszenia maski. Zasilikonowałem spryskiwacz od dołu i jest spokój.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group