DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Dacia Sandero II "szarak" 1.2 16v + LPG

Ftt - 2016-07-25, 18:13
Temat postu: Dacia Sandero II "szarak" 1.2 16v + LPG
Hej!

Od tygodnia cieszę się z eksploatacji Sandero - SL Open 1.2 16v - z dołożoną klimą, felgami oraz lakierem metalicznym (szary) - dokładnie jak na wizualizacji poniżej: (zdjęcia zrobię niebawem)


Na pokładzie jest wszystko to co wystarcza do jazdy: 4 poduszki, esp, abs, el. szyby przód, radio bluetooth, klimatyzacja, centralny zamek z pilota, wizualnie - felgi, lakier metalik i światła przeciwmgłowe.

Przesiadłem się z Chevroleta Aveo 1.2 8v 2006r i jestem pozytywnie zaskoczony prostym, sympatycznym autkiem :)

Za mną pierwsze tankowanie na docieraniu - 810km i wlane 44 litry co daje średnie spalanie 5,43l - jestem tutaj mocno pozytywnie zaskoczony - spodziewałem się co najmniej 1-1,5l więcej tym bardziej że jazda to 20% miasto, 80% trasa 90-110 km/h - wszystko cały czas z klimą, 2 osobami na pokładzie i przy żwawym przyspieszaniu ze zmianą biegów między 2500 a 3000 obr/min - w tych samych warunkach 72 konne Aveo popijało średnio 6,8 l / 100 km.

Autko nawet się zbiera mimo że dane z papierków wyglądają słabo :-P

Daćka będzie u mnie robić ok 50-70 tys rocznie i liczę że te 6 lat i magiczne 300 tys nie będa dla niej problemem :)

Pozdrawiam!

gregorisan - 2016-07-25, 18:21

Gratulacje :-)
Ftt napisał/a:
Za mną pierwsze tankowanie na docieraniu - 810km i wlane 44 litry co daje średnie spalanie 5,43l

Grunt to technika ;-)
Ftt napisał/a:
Daćka będzie u mnie robić ok 50-70 tys rocznie i liczę że te 6 lat i magiczne 300 tys nie będa dla niej problemem :)

To w moim przypadku może to być 72 tysiące ;-)
Skoro takie przebiegi to dlaczego nie z LPG?

Ftt - 2016-07-25, 19:49

gregorisan napisał/a:
To w moim przypadku może to być 72 tysiące ;-)


U mnie auto to narzędzie pracy (własna mała firma) do wożenia 4 liter po kraju - z prywatnych jazd nie uzbierałbym nawet z 10 tys km rocznie ;-)

gregorisan napisał/a:
Skoro takie przebiegi to dlaczego nie z LPG?


Rozważam instalacje STAG/BRC ale to po 5 tys jak wszystko będzie ładnie chodzić jak teraz to się zdecyduje - wtedy tracę gwarancję na silnik choć ten tutaj jest tak prosty że jak nie ma wady produkcyjnej to nie ma co się popsuć - byle potem kontrolować i regulować luz zaworowy aby silnik śmigał jak trzeba :-)

Dar1962 - 2016-07-25, 20:21

Witam, gratuluję wyboru, obawy o silnik są raczej bezpodstawne. Ta jednostka napędowa wzorowo współpracuje z LPG. Warto zainwestować w solidną instalację, oczywiście poza aso w fachowym warsztacie. Przy tych różnicach w cenie paliw zwrot inwestycji nastąpi po ok 20 tys km więc nie ma co czekać
Ftt - 2016-07-25, 22:08

Można gazować już teraz ? - będę mieć do końca tygodnia nakręcone dopiero 2 tys km. Czy poczekać na jakieś "ułożenie silnika" czy to totalnie zbędny temat ?
route2000 - 2016-07-25, 22:35

Śmiało zakładaj gaz, możesz od czasu do czasu pojeździć na benzynie. ;-)
Tylko dobry i kumaty gazownik, a nie druciarstwo za stodołą.
Nie oszczędzaj na kosztach instalacji, bierz BRC albo STAG. Oszczędzanie dopiero przyjdzie w trakcie eksploatacji. ;-)

jas_pik - 2016-07-25, 23:52

Ftt napisał/a:
- wtedy tracę gwarancję na silnik

A któż Ci o tym powiedział?
Nie tracisz gwarancji - a jeśli chcesz się dodatkowo zabezpieczyć to dokup przedłużoną gwarancję oraz zleć instalację dealerowi.
Czasami ( zwłaszcza przy małej własnej firmie) warto mieć takie ubezpieczenie.
Bo żaden ( nawet ten super kumaty gazownik) nie da Ci żadnej gwarancji na silnik.
A dealer musi ( a zazwyczaj koszt instalacji przez dealera będzie tylko nieznacznie wyższy niz u kumatych)

Ftt - 2016-07-26, 09:20

4000zł - instalacja LR poprzez dealera, 2300zł - STAG Q-BOX na dobrych podzespołach u sprawdzonego gazownika (miałem u niego wcześniej gazowane 3 auta (Daewoo Lanos 1.5, Peugeot 307 2.0, Jaguar XJ 4.0) i poza pierwszą regulacją po 1000km od instalacji nie robiłem nic prócz serwisów - auta jeździły jak na benzynie, nie szarpały, nie gasły i nie wywalało "check engine" - średnio każde zrobiło na LPG 100-120 tys czyli do momentu kiedy czas wymienić wtryskiwacze itp).

Mam urlop pierwsze 2 tygodnie sierpnia więc po urlopie będzie trzeba działać :)

route2000 - 2016-07-26, 11:23

To weź STAG-a, jest bardziej popularny w Polsce niż Landi Renzo.
Ftt - 2016-07-29, 09:11

Kolejne tankowanie za mną - 770km i 44,2l benz = spalanie średnie 5,48 ;-)

Tym razem był pośpiech i ciężka noga - 100% trasy, 1 osoba, 50kg w bagażniku, 1/4 trasy na klimie, zmiany biegów przy 3500-4000 obr/min, 90-130 km/h w trasie + częste wyprzedzanie.

Po weekendzie będzie urlopowo - z jazdą na spokojnie - trasa Wągrowiec - Szczawnica - Giżycko - Świnoujście - Wągrowiec i 11 dni na złapanie oddechu - oby pogoda dopisała :D

route2000 - 2016-07-29, 09:34

A więc miłego wypoczynku i dużo radości z użytkowania nowego auta. ;-)
Ftt - 2016-08-07, 19:07

Podróż trwa, pogoda dopisuje a i doszły 2 tankowania z których jestem ciągle zaskoczony :)

560 km trasy + 300 km po drogach górskich (połowa czasu na klimie), 2 osoby + bagaż i mamy spożycie z dystrybutora 5,05 / 100km :)

Droga z południa na północ 780 km i spożycie 4,6 / 100km :shock:

Bez korków, miasta przelotowo i tak jak się jeździ w wakacje czyt. "wlecze się" jeden za drugim :!:

walter_g - 2016-08-07, 22:22

Świetne spalanie! Silnik oszczędniejszy niż te wszystkie downsizingowe wynalazki:)

Widzę, że chcesz zamontować gaz. Pamiętaj o regulacji zaworów co około 20 tyś km.

Ftt - 2016-08-09, 18:29

walter_g napisał/a:
Świetne spalanie! Silnik oszczędniejszy niż te wszystkie downsizingowe wynalazki:)

Widzę, że chcesz zamontować gaz. Pamiętaj o regulacji zaworów co około 20 tyś km.


Silnik mały, słaby i do tego auto lekkie więc przy normalnej jeździe wyłącznie w trasie musi mało wypić :-D

Ostatni raport z naginaniem rezerwy 970km, 47,6 litra benz czyli spożycie 4,9 na 100km. Tu 100% trasy, może z 20% na klimie, 2 osoby + bagaż, jazda dość przepisowa do 110km/h.

Więcej już nie muszę spamować - auto jest oszczędne, robi u mnie wyłącznie trasy więc wyniki będą pewnie ciągle takie same :)

Co do gazu to w przyszłym tygodniu umawiam się na montaż STAG-a, regulacja luzu zaworowego z uszczelką u sprawdzonego mechanika 180zł brutto (f-vat dla mnie).

Zastanawiam się czy regulacji luzu zaworowego nie połączyć z wymianą oleju co 15 tys (niby wystarczy co 20 tys ale te 5 tys mniej mnie przekonuje :roll: ). Oczywiście nie będę serwisować auta w aso bo to nie ma sensu - jakbym brał jakiś skomplikowany wynalazek czy silnik z pierwszej serii na rynek to bym nie kombinował :)

Żona ma Forda Ka (2014r) czyli budżetowego Fiata 500 z silnikiem 1.2 8v znanego z Fiata Pandy i po założeniu LPG wypija go w okolicach 7 litrów na 100km - benz spożywał też w przedziale 5-5,5 litra więc Sandero powinno mi wypijać mniej niż 7 litrów LPG w trasie :)

Pomijam fakt przebiegu Ka - 31 tys km i dopiero 2 zmian olejowych - święty spokój, którego nie było wcześniej kiedy posiadaliśmy 2 większe i starsze auta od handlarzy :evil:

SilverTM - 2016-08-09, 21:03

Co do sprawdzania luzu co zmianę oleju to dobry pomysł. Za pierwszym razem można tak zrobić, jak się okaże że regulacja praktycznie nie była wymagana to interwał możesz zwiększać z czasem. Pochwal się jaki warsztat wybrałeś jeśli chodzi o instalację lpg.

Co do spalania. To wyniki masz kosmiczne... Technika jazdy pewnie mocno ekonomiczna i pewnie mało zakorkowanych ulic ;). U mnie rekord to 8.59L a najniższy wynik to 6.78L i to wolna jazda w trasie... Muszę zobaczyć czy aby jakieś przyczepki nie holuję czy jak ... ;)

Ftt - 2016-08-09, 22:45

Mieszkam na wylotówce 25 tysięcznego miasta i jeżdżę głównie trasy z powrotami nocnymi - jak nie muszę to omijam centra miast i punkty korkujące się w określonych godzinach - stąd takie wyniki :) Przykleiłbym się bliżej Poznania czy Bydgoszczy i nie byłoby tak kolorowo :D Zawsze zbliżałem się do danych z katalogu lub nawet nieco mniej - przez astmę ograniczam do minimum także użycie klimatyzacji bo mnie wykańcza kaszel przez kolejne kilka godzin po wyjściu z auta ;-)

Generalnie będzie to moje 6-te wozidło z LPG i 5-te gazowane w autogazownia.pl gdzie niemal każdym zrobiłem ponad 100 tys na LPG do momentu sprzedaży :)

Lista gazowanych aut:
- Daewoo Lanos 1.4 - 1998 - BRC (super muł i typowy lać i jechać)
- VW Lupo 1.0 - 2002 - AGIS (ten to jeździł tak tanio jak na powietrze :D )
- Peugeot 307 2.0 - 2003 - STAG (wygodny, ale stał więcej u mechanika niż u mnie ... - trafiłem na minę od handlarza)
- Jaguar XJ 4.0 - 1996 - STAG (20 latek we wzorowym stanie, auto dla przyjemności - nie do pracy, eksploatacja i sporadyczne naprawy masakrowały portfel ale był cudowny :roll: )
- Ford Ka 1.2 - 2014 - STAG (mały, prosty, tani - w sam raz dla żony i zapowiada się że zostanie na kilka lat :)

Sandero będzie pierwszym autem z manualną regulacją luzu zaworowego więc będzie trzeba to pilnować tym bardziej że przebieg u mnie pojawi się w moment - jestem niecałe 3 tygodnie od zakupu i mam przebieg 4 tys km a użytkuję jednocześnie 2 inne auta.

Generalnie jeżdżę dynamicznie ale zaraz po przyspieszaniu trzymam stałą prędkość plus hamowanie silnikiem. 4 litrowym Jaguarem robiłem 12,5 litra BP w trasie no i coś pod 18 w mieście bez korków :D Jak się wygłupiałem wychodziła średnia ponad 30/35 litrów. Pomijam fakt że potrafił on zejść do 11 litrów na tempomacie przy 140 km/h na autostradzie ale to urok dużych pojemności. Teraz dla zabawy mam nowszą generację - XJ z motorem 3.2 V8 z 1998 roku ale benzyna - robię tym autem ledwo 3-4 tys w roku :)

SilverTM - 2016-08-10, 10:58

Ja popieram zdanie kilku instalatorów lpg odnośnie regulacji "płytkowej" luzu zaworowego. Dzięki temu masz kontrolę co się dzieje w silniku. Jak po tych 10-15 tyś pojedziesz i okaże się że już coś się podpadło czy zaparło albo jakoś tak. To znaczy że instalacje jest źle wyregulowana/zamontowana i niszczy silnik. W hydraulicznej regulacji nie masz pojęcia czy wszystko jest ok czy nie. Wiesz dopiero wtedy kiedy trzeba remont silnika robić :D

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )

Ftt - 2016-08-10, 14:05

SilverTM napisał/a:

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Pan Mariusz mieszka niecałe 4km dalej niż ja i znamy się dość długo - jeden z tych co ogarnia temat wzorowo o czym sam miałem okazję się przekonać przy tych kilku autach robiąc spore przebiegi :)

"Flaki" instalacji będą pewnie takie same jak do Forda Ka - STAG-4 Qbox, wtryski Hana czerwone, AC R01 i zbiornik 44 lub 50 litrów brutto w kole ale nie pamiętam jaki tam wchodzi.

Dziś jadę na przegląd LPG Forda więc uzgodnię detale intalacji do Sandero :)

luckyboy - 2016-08-10, 14:14

SilverTM napisał/a:
Ja popieram zdanie kilku instalatorów lpg odnośnie regulacji "płytkowej" luzu zaworowego. Dzięki temu masz kontrolę co się dzieje w silniku. Jak po tych 10-15 tyś pojedziesz i okaże się że już coś się podpadło czy zaparło albo jakoś tak. To znaczy że instalacje jest źle wyregulowana/zamontowana i niszczy silnik. W hydraulicznej regulacji nie masz pojęcia czy wszystko jest ok czy nie. Wiesz dopiero wtedy kiedy trzeba remont silnika robić :D

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Wystarczy włożyć w wydech sondę szerokopasmową i wiadomo czy silnik ma prawidłowy AFR - tylko mało kto tak stroi samochód przed wypuszczeniem z garażu.

luckyboy - 2016-08-10, 14:17

Ftt napisał/a:
SilverTM napisał/a:

Co do Autogazowni to bodajże pan Mariusz zna się na rzeczy nie wiem czy ma pomoc czy nie ale jak już to tylko do niego ;)

I powiedz co ci zaproponował jakie podzespoły ( co prawda nasze 75km to chyba wszystko dobrze ogarnie ;) )


Pan Mariusz mieszka niecałe 4km dalej niż ja i znamy się dość długo - jeden z tych co ogarnia temat wzorowo o czym sam miałem okazję się przekonać przy tych kilku autach robiąc spore przebiegi :)

"Flaki" instalacji będą pewnie takie same jak do Forda Ka - STAG-4 Qbox, wtryski Hana czerwone, AC R01 i zbiornik 44 lub 50 litrów brutto w kole ale nie pamiętam jaki tam wchodzi.

Dziś jadę na przegląd LPG Forda więc uzgodnię detale intalacji do Sandero :)


Zamiast Hanek polecam Barrakudy/Herculesy, zamiast AC R01 lepiej wybrać TUR chociaż i zwykła Alaska bez problemu wystarczy.

SilverTM - 2016-08-10, 19:08

luckyboy napisał/a:
AC R01


Co do AC R01 miałem w 2 autach i 0 problemów jeden ma około 110 tyś i dalej działa ok.

co do butli to:

Grodków
630x200 - 47L ok
630x220 - 52.5L!

stako
630x204 - 47L ok
630x225 - 53L !

Tytan Gas AC
630x200 - 48L ok
630x225 - 59L !

Bormech
630x200 - 48L ok
630x225 - 55L !

POLMOCON
630x200 - 48L ok
639x229 - 54L !

Tam gdzie masz wykrzyknik to będzie minimalnie podnosiło podłogę.. chociaż podobno jest fabrycznie butla o wysokości 225 i jest idealnie. Trzeba to sprawdzic

Ale butla 59L x 80% ( 47L realnie pewnie minimalnie można dobić do tych 50L co dawało by ponad 500Km zasięgu na butli ) 85zł tankowania do pełna ;)

Ftt - 2016-08-10, 22:11

W Fordzie mam butle chyba 43l - wchodzi 34,5 litra i starcza w trasie na 500km równe przy pozamiastowym spożyciu LPG na poziomie 6,9l. Tutaj zastanawiam się czy lepiej mieć płaską podłogę czy te kilka litrów więcej w zbiorniku - zasięg u mnie i tak przekroczy 500km a przy tym kolosie 59l miałbym w trasie ok 700km zasięgu hmm :D

Co do montażu to są spore kolejki - udało się wbić na 29 sierpnia :D

SilverTM - 2016-08-11, 07:27

Rozmawiałem z kimś z forum kto ma fabryczną czy dokładaną przez dilera instalację i twierdził że miał zamontowaną butlę stako o wysokości 225 i było idealnie. Zadzwoń do gazownika czy ma jakieś butle o tej wysokości.

Tym bardziej że w sandero jest tylko wykładzina to z jednej strony będziesz miał dołek. Widziałem że gazownicy w takich wypadkach radzą sobie kawałkiem styropianu. Jednak ja bym sugerował dobrać idealnie butle. Bagażnik w sandero i tak wielki nie jest to po co go zmniejszać ;)

route2000 - 2016-08-11, 07:48

Albo większy bagażnik i mniejszy zasięg albo mniejszy bagażnik i większy zasięg.
Co jest lepsze dla Ftt to niech sam zadecyduje. ;-)
Do czego ma konkretnie służyć te auto? Jak jest przedstawicielem handlowym to druga opcja byłaby lepsza niż pierwsza, a jak potrzebuje bagażnika do pracy to odwrotnie. :-)

SilverTM - 2016-08-11, 09:37

Jerzy ale mówimy o zmniejszeniu bagażnika o jakiś 1cm ;) więc taki duperel. Bardziej irytuje wtedy podłoga o nie regularnych kształtach. A różnica w pojemności wychodzi ( już przy założeniu 80% wypełnienia zbiornika ) 8,8L co daje +100km do zasięgu na gazie.
route2000 - 2016-08-11, 09:53

Wiem dokładnie o co chodzi.... Dlatego decyzję zostawiam koledze Ftt.
Ftt - 2016-08-11, 10:41

route2000 napisał/a:

Do czego ma konkretnie służyć te auto? Jak jest przedstawicielem handlowym to druga opcja byłaby lepsza niż pierwsza, a jak potrzebuje bagażnika do pracy to odwrotnie. :-)


Akurat w moim przypadku to własna działalność gospodarcza w branży ślubno - reklamowej ;-)

Bagażu nie jest dużo do wożenia na szczęście ale jednego dnia muszę być np. w Gdańsku a drugiego we Wrocławiu - czyli średnio 2 wyjazdy dalsze plus te kilkaset km do zrobienia w ciągu tygodnia i stąd się taki przebieg zbiera :roll:

Nie kupowałem VAN-a ponieważ nie jestem VAT-owcem - tutaj wchodziła opcja oszczędnej benzyny z możliwością LPG i po prostu nowego auta dla świętego spokoju :mrgreen:

W temacie zbiornika wezmę większy wariant a przestrzeń wokół zbiornika dla wyrównania tych 2cm wyłożę takim sztywnym materiałem wyciętym pod wzór wybrakowanej przestrzeni zamiast styropianu :)

Jeśli chodzi o osprzęt LPG padła sugestia zamontowania nowych wtrysków STAGowskich - ponoć są bardzo dobre przy kalibracji i wytrzymują nieco więcej niż także dobra konkurencja więc można spróbować :)

SilverTM - 2016-08-11, 11:20

Moim zdaniem dobra decyzja sąsiad który montuje instalacje i robi to z olbrzymią pasją zawsze stawiając na jakość a nie na ilość. Ostatnio montuje właśnie te stagowskie wtryski i co ważne nie ma pomiędzy nimi rozbieżności nawet po 60 tyś km. Dla tego polecam ;) Nie zapomnij pochwalić się montażem i poproś instalatora jeśli to nie problem o zdjęcia ( najlepiej na lpg forum ;) )

Zamiast wykładziną wyrównywać różnicę w podłodze polecam kupić 2 kamizelki odblaskowe, jakiś taki awaryjny koc, coś przeciwdeszczowego, rękawicę, latarkę na magnesie, zestaw trytytek i silvertejpa, nie zapomnij o jakimś środku do łatania awaryjnego opon.

Dzida - 2016-08-18, 18:29

Jaki masz przebieg na chwilę obecną?
Ftt - 2016-08-19, 10:40

Coś pod 5 tys km i dziś dokładnie mija pierwszy miesiąc użytkowania. W tygodniu nakręciłem sporo km ale tym razem Fordem - żona twierdziła, że auto nie chodzi tak jak powinno ale się okazało że to były tylko jej urojenia ;-)

Uśredniając spożycie Sandero w trasie wychodzi poniżej 5 litrów - raz przepisowo, drugi raz do 120 km/h z wyprzedzianiem, większość czasu na klimie, 1-2 osoby + bagaż do 50kg i wiadomo raz po raz przelotowo po miastach. Wyniki jakie notowałem to przedział 4.6 (spokojna przepisowa jazda, 2 os, 1/3 trasy na klimie) do 5.5 (jazda do 130 km/h i jak się dało wyprzedzanie, większość na klimie).

Po założeniu LPG spodziewam się przedziału 6,5- 7,5 więc super tanio - byle LPG teraz nie skoczyło na 3zł bo się nie będzie opłacało gazować :idea:

Na temat jazdy oraz spożycia wyłącznie po mieście i w korkach się nie wypowiadam bo mnie to totalnie nie dotyczy :mrgreen:

route2000 - 2016-08-19, 11:12

LPG na autostradach oscyluje się w okolicy 2,20 zł/l. Ma podobno wejść w przyszłym roku większa akcyza na LPG i wtedy gaz będzie kosztował ok. 3 zł/l :-/
franius - 2016-08-19, 21:52

3zl za lpg to bylo by przegięcie. Wydaje mi się że się nie odważą na tak radykalny ruch.
Dzida - 2016-08-20, 17:55

Ftt napisał/a:
Uśredniając spożycie Sandero w trasie wychodzi poniżej 5 litrów - raz przepisowo, drugi raz do 120 km/h z wyprzedzianiem, większość czasu na klimie, 1-2 osoby + bagaż do 50kg i wiadomo raz po raz przelotowo po miastach. Wyniki jakie notowałem to przedział 4.6 (spokojna przepisowa jazda, 2 os, 1/3 trasy na klimie) do 5.5 (jazda do 130 km/h i jak się dało wyprzedzanie, większość na klimie).

Czyli biorąc pod uwagę tylko spalanie, kupowanie diesla nie ma sensu. . . . . praktycznie nigdy się nie zwróci, a na pewno nie za czasów posiadania samochodu przez pierwszego właściciela.

Ftt - 2016-08-30, 14:03

Dziś odbieram auto od gazownika - cała instalacja LPG oparta o podzespoły STAG-owskie. W temacie zbiornika dałem tolerancję podniesienia podłogi bagażnika o max 2-3cm gdzie pustą przestrzeń wypełnię czymkolwiek dla wyrównania poziomu - także pojemność nie jest mi na ten moment znana :-)

Jutro wymieniam olej i filtr - zrobione 5 tys km+ więc silnik dotarty i ułożony ;-) Było widać mikro opiłki metalu na bagnecie oleju (żółty kolor plastiku mocno z nimi kontrastował) więc zrobiło mi się żal stwora - stwierdziłem że szkoda nowego silnika i taka wymiana na pewno mu wyjdzie na dobre - tym bardziej że ma wytrzymać spory przebieg pod moją nogą ;-)

route2000 - 2016-08-30, 14:30

Pustą przestrzeń wypełnij styropianem o danej grubości (są w sprzedaży w sklepach budowlanych).
Wycinasz na dany wymiar i będzie git. ;-)

A instalacja firmy STAG to bardzo dobry wybór. ;-)

A tak, to filtr oleju zatrzymuje opiłki i nie powinno być tragedii, jednak dla czystego sumienia warto wymienić olej.

GRL - 2016-08-30, 17:09

route2000 napisał/a:
Pustą przestrzeń wypełnij styropianem o danej grubości (są w sprzedaży w sklepach budowlanych).
Wycinasz na dany wymiar i będzie git. ;-)

Mam lepszą propozycję.
Mata filcowa wygłuszająca - szukaj na alle... pod hasłem "poroso".
Grubość 1 warstwy to około centymetra.
Można docinać na dowolny kształt.
Będzie to znacznie trwalsze rozwiązanie niż styropian, choć trochę droższe.
Cena ok. 10zł/m2 + wysyłka.
Będziesz potrzebował 2-2,5m2, więc całość powinna się zamknąć w 40zł.

Obudowałem sobie tym od wewnątrz szafkę, w której zamontowałem okap kuchenny.
Przy odrobinie cierpliwości wszystkie otwory dociąłem co do milimetra nożykiem do tapet.

Ależ nie ma za co. ;)

Dzida - 2016-08-30, 19:33

Czekam na zdjęcia tego szarego koloru!!!! Wstyd, szewc bez butów chodzi :idea: ;-)
Ftt - 2016-08-31, 09:50

Filcówkę mam jeszcze w zapasie po poprzednim aucie z LPG i zbiornikiem w kole XXL ;-)

Instalacja finalna na sterowniku STAG 200 GoFast + cały osprzęt STAGa. Butla 55 litrów brutto w miejscu koła zapasowego (podniesiona podłoga bagażnika o ok 2cm), wlew pod klapką paliwa. Strojenie podczas jazdy z podpiętym komputerem trwało co najmniej z 40 minut, czyli tak jak z każdym autem wcześniej u pana Mariusza ;-)

Na szybko zdjęcia elementów instalacji i auta - niestety bez wizyty w myjni :mrgreen:

Ciężko ocenić kolor przy zdjęciu w cieniu gdzie dookoła same żółte domy :D Zrobię później parę zdjęć przy normalnym świetle ;-)


















route2000 - 2016-08-31, 11:57

Piękne wykonanie instalacji LPG. Tylko życzę bez awaryjnej jazdy. :-D
SilverTM - 2016-08-31, 19:48

Ładnie ;) Jestem ciekawy jaki średni zasięg na pełnym zbiorniku lpg Ci wyjdzie ;) w Teorii powinieneś mieć 44L LPG do spalenia. Przy Twoich wynikach spalania obstawiam jakieś około 600km ?
walter_g - 2016-08-31, 20:58

route2000 napisał/a:
LPG na autostradach oscyluje się w okolicy 2,20 zł/l. Ma podobno wejść w przyszłym roku większa akcyza na LPG i wtedy gaz będzie kosztował ok. 3 zł/l :-/


Taką cenę będziemy mieli za LPG nie dzięki akcyzie, a dzięki nowelizacji prawa energetycznego. Pozwolicie, że nie będę dalej rozwijał tematu bo: 1) post zostanie uznany za politykowanie 2) musiałbym powiedzieć o kilka zdań za dużo...

walter_g - 2016-08-31, 21:13

A już tak poza tym postem powyżej autko bardzo fajne :mrgreen:

Przy takich przebiegach jak robi kolega, to gaz na pewno bardzo się opłaci, dodatkowo dobry pomysł żeby schować wlew pod klapkę wlewu (przynajmniej przy tankowaniu człowiek nie traci godności, szukając wlewu gdzieś pod zderzakiem).

Ftt - 2016-08-31, 21:41

Przy mojej jeździe obstawiam zasięg na poziomie 600-650km ale to wyjdzie w praniu tak samo jak wynik średniego spalania.

Teraz będzie oszukane bo zrobiłem dziś 320km po autostradzie lecąc 140km/h więc średnia będzie zawyżona. Reszta zbiornika pójdzie na lokalne drogi ;-)

Ftt - 2016-09-03, 01:44

Pierwszy zbiornik LPG za mną - weszło 44,5 litra gazu, a wcześniej opróżnił się po przejechaniu 605 km co daje spalanie 7,35 litra na 100 km. Połowa dystansu autostrada 140 km/h, druga połowa drogi krajowe i boczne przepisowo - większość czasu z klimą. Wynik bardzo fajny i liczę na mniejsze wartości przy 100% jeździe po krajówkach i bocznych drogach ;-)
SilverTM - 2016-09-03, 09:38

Czyli dobrze obliczyłem ;) Pewnie uda ci się zejść jeszcze ze spalaniem ale dojdziesz do wniosku że nie ma sensu. 0,5L czy 1L to jakieś 2zł różnicy ;)
Ftt - 2016-09-07, 11:59

Drugie tankowanie z wynikiem 7,25 litra na 100km - 20% autostrada, reszta krajówki - praktycznie cały czas klima i 3 osoby na pokładzie więc jest dobrze ;-)

Wreszcie tył auta normalnie usiadł - pierwsze 6 tys km od zakupu auto sterczało wysoko jak koza :lol:

Ftt - 2016-09-29, 20:09

W niecały miesiąc zrobione 5 tys km na LPG - instalacja nie wymagała regulacji czy poprawek po ułożeniu się. 40 minutowe strojenie podczas jazdy - zaraz po montażu okazało się idealne :)

Spożycie na trasie od 6,7 - przepisowo do 100km/h bez klimy i bez bycia zawalidrogą do 7,3 - dynamiczna jazda częściowo na klimie. Max spalanie pod 9 litrów LPG ale jak cisnąłem autostradą po 140-160 km/h :)

tykonek - 2016-09-29, 20:22

znakomite autko,gratuluje
SilverTM - 2016-09-30, 17:18

Ftt i jak się prezentują maksymalne przebiegi na tej butli ;) Ile płacisz za tankowanie i czy liczyłeś różnice ;)
Ftt - 2016-10-01, 10:29

Do butli wchodzą 44 litry i przy mojej jeździe w same trasy starcza to od 600 do 655km. Dynamiczna jazda z klimą i częstym wyprzedzaniem - spalanie okolice 7,3 litra na 100 km. Ten sam typ jazdy gdzie na benzynie otrzymywałem okolice 5,2-5,3 litra to mam na gazie 6,8-6,9 - do 110km/h i bez klimy co uznaję w tym momencie za uśredniony wynik moich tankowań ;-) . W poprzednich autach od kwietnia do października zużywałem jedynie połowę zbiornika benzyny na start. Od zapłonu do wyłączenia silnika śmigam trasy na jednym podejściu od 60 do 250km :-P

U mnie na Orlenie LPG stoi po 1,83zł czyli pełny zbiornik to 80zł. W tym momencie gaz nieco podskoczył a benzyna poszła w dół jednak.

W temacie różnicy spalania benz - LPG wychodzi 30% więcej ale wynika też to z faktu że trochę bardziej cisnę auto :mrgreen:

Po miesiącu zrobione 5000 km na LPG i przy uśrednieniu ceny benz na 4,35zł za litr oraz LPG 1,78zł to wychodzi na to że zaoszczędziłem okolice 600zł.

Instalacja wyniosła mnie jako stałego klienta z n-tym autem do zagazowania - równe 2100zł* i zwróci się do połowy grudnia tego roku ;-)


*na cenę instalacji wpływa też fakt że wzajemnie korzystamy ze swoich usług i osobiście i po rodzinie - standardowa cena byłaby wyższa :)

SilverTM - 2016-10-01, 10:48

Przyjemnie mieć taki zasięg na gazie ( jak doliczysz jeszcze max zasięg na pełnym zbiorniku benzyny to wyjdzie pewnie z 1200... a może więcej ? ) Powiedz co ile planujesz regulować "zawory". Ja w swoich poprzednich autach regulowałem co 15-20 tyś ( robiłem to dla spokoju i lepszej kultury pracy niż dla tego że się podpierały np ).
Ftt - 2016-10-01, 11:04

Zasięg przyda się w lutym / marcu - może znów się uda eurotrip na miesiąc - w tym roku wysżło ponad 10 tys km na takich wakacjach - Hiszpania (Malaga i okolice 300km) -> Gibraltar -> Portugalia (Lagos i okolice 200km) tyle że wtedy nie miałem jeszcze Sandero :-P

Regulację zaworów łączę z wymianami oleju - czyli dla mnie co 15 tys km. Auto ma posłużyć 5 lat i wytrzymać te 300-350 tys km czyli dwie wymiany rozrządu z osprzętem + tak samo wymiany kompletu wtryskiwaczy LPG i tego co zdąży się skończyć - mam nadzieje że lista będzie krótka i że teraz czeka mnie względny spokój poza eksploatacyjnymi sprawami i to tak na 150 tys km co najmniej :->

Dla mnie i tak jazda / eksploatacja Sandero jest jak za darmo :D

Do jazdy dla przyjemności nadal mam XJ-ta, w którego wpakowałem 3 krotną kwotę zakupu ale byłem tego świadomy i mam teraz blisko 20 letnią nówkę :D









Choć kto wie czy nie zamienię go na Lodgy jak się rodzina powiększy :D

walter_g - 2016-10-01, 22:24

Piękny Jag!!!
Michał93 - 2016-10-06, 06:14

Fit masz wersję z klima, wiesz, czy przy regulacji zaworów u Ciebie spuszczają czynnik?
Próbowałem u siebie dobrać się do regulacji, ale w zdjęciu kolektora przeszkadza sprężarka, a zwłaszcza przewód z niej wychodzący

Ftt - 2016-10-07, 20:44

Hmm - pierwsza regulacja czeka mnie pewnie w grudniu to wtedy się dowiem jak to będzie wyglądało i dam znać :)
Ftt - 2017-02-25, 01:10

Trochę ostatnio kilometrów wyrobiłem na innych autach więc przebieg w Dacii za mocno nie podskoczył - zbliża się pół roku od posiadania i 20 tys km. Od kwietnia auto zacznie znów konkretne przebiegi kręcić tym bardziej, że będzie już jedynym wołem roboczym ;-)

Tak to cykl mieszany spalania zamyka się w 7,1-7,4 LPG i trasa 6,2-6,4 LPG do 110km/h + zwykle ogrzewanie rozkręcone prawie na max - tankowania głównie Orlen.

Z minusów trochę trzeszczy tylna klapa - jakiś luz na zamku/zatrzasku ale na moim dziurawym końcu świata nawet Jaguary się luzują :mrgreen:

wlodarek1 - 2017-02-25, 13:29

http://srv1.sendfile.es/p..._1326980696.jpg
Ftt - jak ty jesteś taki bogacz , to mógłbyś mi - inwalidzie od urodzenia też trochę pomóc :roll:

kapelusznik - 2017-02-25, 14:30

Nie wstyd Ci?
benny86 - 2017-02-25, 15:49

wlodarek1 jeśli uważasz siebie za pokrzywdzonego przez los to polecam jakąkolwiek formę wolontariatu gdzie masz styczność z osobami chorymi/ubogimi - wtedy docenisz to, co sam czy też z rodziną masz/macie.
Mówi Ci to wolontariusz szlachetnej paczki z 8 letnim stażem który sporo widział - zarówno skrajnej nędzy, jak i cwaniaków którzy z rzekomej biedy zrobili sobie sposób na życie.

Ftt - 2017-02-25, 19:41

Jaguar to moja pasja i ślepa miłość, a zarazem odwet za 5 lat ciągłej pracy bez wolnych weekendów, wizyt rodziny i jakichkolwiek wakacji - dodatkowo raz po raz coś $$$ przyniesie jak ktoś ma parcie, że chce jechać takim autem do ślubu ;-)

Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal - i tak jak kolega powyżej napisał - cwaniaków którzy z rzekomej biedy zrobili sobie sposób na życie ;)

Ucinając offtop zamieszczam ponownie zdjęcia "szaraka" i samej instalacji LPG :-)


















mojo - 2017-02-25, 20:21

Ftt napisał/a:
Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal


Musze Cię zmartwić, że tego "ni w ząb" nie zrozumie nikt kto się w życiu nie nazapie@#^&$ a zyski miał tylko z efektów własnej pracy.

No zaraz tu wkroczą admini, że się politycznie zaczęło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

eplus - 2017-02-25, 21:05

Jaguar na gaz to nic, :lol: ja raz pod Warszawą widziałem Jaguara, który ciągnął przyczepkę z betoniarką (lepiej by wyglądała betoniarka ciągnięta na własnych kółkach). Nie miałem aparatu niestety... :lol:
Jeszcze przypomniał mi się ten zięć z gestem, co kupił teściowej Jaguara. A Jaguar ją zjadł. :lol: :lol: :lol: :lol:

Ftt - 2017-02-25, 21:59

Jaguara nie gazuje :D poczekam jak zgniją te zaniedbane a mój będzie mieć dobrą wartość za fabryczny stan bez przejść :D Swoją drogą nie jest tragicznie - w trasie do 120 km/h pije ok 11, a średnio w cyklu mieszanym wychodzi 14,5. Jak na masę większą od 2 Sandero nie jest źle :D
eplus - 2017-02-26, 06:47

Znów wyłazi kanciastość Dustera - na trasie też spalam 11@120, ale w codziennym motaniu (bez korków) nie osiągam 10 (9,8 lub około).
Michał93 - 2017-02-26, 11:47

Ftt widzę ze obaj mamy Dacie jako daily + bonus w garażu :mrgreen:
Ftt - 2017-02-26, 14:30

Jedno jest dla taniości i świętego spokoju, a drugie do grzebania i kochania :mrgreen:
eplus - 2017-02-26, 15:37

Zona i kochanka hahahahahahahahahahaha :!:
wlodarek1 - 2017-02-26, 16:52

Cytat:
Ftt napisał/a:
Niestety zapierniczam z robotą jak osioł to udaje się uzyskać zadowalające "efekty" i coraz większe rozdrażnienie na wszelaki socjal

Prawda Fitt .
Ja tylko ciebie poproszę o poradę dla innych ;
co powinni zrobić pracownicy różnych supermarketów , którzy też pracują prawie cały miesiąc na okrągło , a zarabiają słabo . Co powinni zrobić pracownicy handlu aby za pracę "na okrągło " lepiej zrabiać :?: :cry: :-(

kapelusznik - 2017-02-26, 17:08

Podam niepopularną odpowiedź - zmienić pracę na lepiej płatną.

Tylko jest jeden haczyk.
Żeby mieć lepiej płatna pracę trzeba mieć umiejętności za które ktoś zdecyduje się zapłacić więcej. A to wymaga wielu lat ciężkiego zapieprzania.


Ale to chyba nie od tego wątek.

GRL - 2017-02-26, 20:44

wlodarek1 napisał/a:
co powinni zrobić pracownicy różnych supermarketów , którzy też pracują prawie cały miesiąc na okrągło , a zarabiają słabo .

Ja pracuję na swoim po jakieś 300h miesięcznie.
Pokaż supermarket, który każe swoim pracownikom robić drugie tyle nadgodzin co ich etat.
Chyba mamy całkowicie inne pojęcie określenia "na okrągło".
Daj spokój, "całe piekło Cię chwali"... :lol:

Ftt - 2018-03-02, 15:55

Instalacja STAG założona przy 5 tys km, przy 38 tys zdecydowałem się zrobić kontrolę luzów zaworowych - wychodzi na to że przedział 33 tys na LPG to tak na styk. Było już ciasno więc kolejny raz kontrola za 25 tys. Koszt 300zł na oryginalnej uszczelce pokrywy zaworów + 4 uszczelki świec w tym same części 180zł, robocizna 120zł.

Obecny przebieg 40 tys km i ZERO problemów z autem.

Z obiecanych 50-70 tys rocznie wychodzi na dacię ok 30 tys ale teraz sprzedałem pozostałe 2 samochody więc na kolejne 2-3 lata (czas budowy domu) pozostaje dla mnie tylko Sandero.

Później się pomyśli czy nowy Duster czy może się pojawi następca linii Sandero/Logan :)

benny86 - 2018-03-05, 18:12

I niech mi ktoś jeszcze powie jaki to ten STAG jest zły :mrgreen: Jazda za grosze, serwis tani i sprowadza się tylko do rutynowych czynności.
Nie wiem czy w kolejnym aucie będę zakładać lpg (spadły mi przebiegi jakie robię) ale jeśli tak to ponownie STAG i ponownie ten sam warsztat.

Ftt - 2018-03-06, 02:24

Myślę, że zaufanie do samego systemu instalacji LPG i dobre doświadczenia z danym warsztatem to połowa sukcesu ;-) Druga część to odpowiedni silnik, gdzie wśród salonowych aut grono jednostek wzorowo znoszących LPG się pomniejsza z roku na rok ..
benny86 - 2018-03-06, 19:46

Moim zdaniem nie tyle grono silników możliwych do konwersji na LPG się zmniejsza, co po prostu trwa wyścig zbrojeń między producentami samochodów a producentami instalacji LPG. Około 2000 roku zwiastowano koniec instalacji gazowych ze względu na plastikowe kolektory dolotowe - ale mieszalnikowe instalacje zostały wyparte sekwencją. Dekadę wstecz zwiastowano koniec LPG z uwagi na bezpośredni wtrysk benzyny - już od kilku lat są dostępne instalacje dla których to nie problem, a niebawem STAG zaprezentuje na rynku instalację do aut z wtryskiem bezpośrednim, która nie będzie potrzebowała dotrysku benzyny ani też rozruchu na benzynie.
Producenci instalacji gazowych pozostają o krok wstecz, ale jednak cały czas oferują nowe rozwiązania...

Ftt - 2018-10-06, 11:00

Autko ma obecnie 54 tys przebiegu i 2 lata świętego spokoju ze mną :)

Muszę się zastanowić - potrzebuję strasznie większgo bagażnika, a w tym momencie jest możliwość zakupu od znajomego Logana MCV też z 1.2 16v i z 2017r z tym samym przebiegiem.

Jestem ciekaw ile może być warta moja Sandero hmm ktoś pomoże czy walić do salonu na wycenę ?

- Sandero Open 1.2 16v + LPG STAG
- zakup przełom lipca/sierpnia 2016
- 54 tys przebiegu
- szary metallic, halogeny, alufelgi 15 Dacia, klimatyzacja, radio, el szyby, ABS, ESP, ASR
- stan w zasadzie niemal fabryczny - czyt do odkurzenia
- gratis oryginalne relingi dachowe

Help :idea:

Dzida - 2018-10-07, 13:25

Wg mojego ubezpieczyciela wartość rezydualna Twojej maszyny to 26.000 PLN (kalkulacja nie obejmuje instalacji LPG).
dudu$ - 2018-10-07, 14:09

Niestety ale Sandero II najszybciej traci na wartości z całej Gamy Dacii. Obstawiam, że raelna cena Twojego samochodu to 22-23tyś zł i ani złotówki więcej. Oczywiście, jest szansa, ze sprzedaż za wyższą kwotę ale będziesz musiał bardzo długo czekać na potencjalnego kupca. Osobiście miesiąc temu sprzedałem swoje MCV II z 2014r silnikiem 1.2 16v w wersji Ambiance ( To samo co OPEN ) i przebiegiem ok. 80tyś km za 26tyś zł z tym, że miałem to auto doposażone w MNE,kamerę cofania, przyciemniane szyby i kilka mniej lub więcej przydatnych rzeczy, które podnosiły wartość auta no i było to MCV II, których na rynku wtórnym jest w mało ( szczególnie tych z silnikiem benzynowym) co powoduje automatycznie mniejsza utratę wartości. Z takich ciekawości dodam że sandero II z 20015 roku wersji Laureate i przebiegiem 15tyś km według Compensy jest wyceniane na minimum 25tyś zł - dali zielone światło na naprawę uszkodzonego samochodu do tej kwoty.
Ftt - 2019-05-29, 21:02

Za miesiąc wskoczy 4-ty rok z Sandero. Obecny przebieg 61 tys km. Wymienione świece, klocki przód, oczyszczone bębny na tyle, olej co 15 tys km. ZERO problemów z autem, tak samo jak i z LPG STAG. Auto nadal pozostaje w użytku, wymieniłem auto żony na nowego Fiata Tipo 1.4 95km dla większego bagażnika niż w sandero (520 L) i nieco lepszego komfortu przy wyjazdach na wakacje - 6-ty bieg i wyciszenie.

Porównując Tipo sedan np do Logana (klimatyzacja, radio, el szyby i nic poza tym) to oba auta są warte swoich cen. Z czego Tipo jest zdecydowanie lepsze ale też trzeba dołożyć 10-11 tys zł.

Ftt - 2019-06-25, 19:49

Klamka zapadła - zamówiłem w miejsce Sandero w zasadzie to samo auto + bagażnik XXL czyli Logana MCV - rozkładanie sprzętu foto - video z bazowych kabur i opakowań zaczęło mnie irytować - zawsze dodatkowe 30-40min za złożenie i rozłożenie softboxów i innych kląkrów. Jeśli w budowlanej Astrze II kombi wszystko się mieściło rozłożone to tym bardziej wejdzie mi wszystko na gotowo do Logana MCV ;-)

Jak wrócę z urlopu to ogarnę zdjęcia i wystawię ogłoszenie - może ktoś tutaj z grupy byłby zainteresowany :idea:

Ftt - 2019-06-28, 10:06



http://www.daciaklub.pl/f...1789964#1789964

Ftt - 2019-07-01, 11:53

Auto sprzedane w ciągu 48 godzin z 200zł upustem dla pierwszego klienta :D

Na zakończenie tego tematu dla ciekawych, wersja Open 1.2 z LPG, 63 tys km, salon PL, 1 wł, 3 latek - 23.800 od ręki :)

toka93 - 2019-07-01, 13:12

Jak zawsze Dacia w gazie ma ogromne wzięcie. Jak jest klima to maks tydzień i auta nie ma.
pikodat - 2019-07-01, 13:23

Ftt napisał/a:
Auto sprzedane w ciągu 48 godzin z 200zł upustem dla pierwszego klienta :D

Na zakończenie tego tematu dla ciekawych, wersja Open 1.2 z LPG, 63 tys km, salon PL, 1 wł, 3 latek - 23.800 od ręki :)


Ile kosztował nowy? Tak by wiedzieć ile %% przez 3 lata poszło...

Ftt - 2019-07-01, 13:57

37.600 Open z Klimą, metalik, alu i halogeny. Auto kupione na firmę moją, a z przebiegu 63 tys km ponad 55 tys przejechane z opłaconą "mini kilometrówką" 0,50 zł za każdy 1 km ;-)

Generalnie auto nie kosztowało mnie nic przez te 3 lata, koszt zakupu + LPG + utrata wartości + wszelkie paliwo + ubezpieczenia + przeglądy MINUS amortyzacja + nadpłata na dojazdy + cena sprzedaży i wychodzi mniej więcej na 0 8-)

A że potrzebuje bezawaryjne najlepiej nowe auto to wszystko się sprawdziło idealnie ;-)

pikodat - 2019-07-01, 14:07

Ftt napisał/a:
37.600 Open z Klimą, metalik, alu i halogeny. Auto kupione na firmę moją, a z przebiegu 63 tys km ponad 55 tys przejechane z opłaconą "mini kilometrówką" 0,50 zł za każdy 1 km ;-)

Generalnie auto nie kosztowało mnie nic przez te 3 lata, koszt zakupu + LPG + utrata wartości + wszelkie paliwo + ubezpieczenia + przeglądy MINUS amortyzacja + nadpłata na dojazdy + cena sprzedaży i wychodzi mniej więcej na 0 8-)

A że potrzebuje bezawaryjne najlepiej nowe auto to wszystko się sprawdziło idealnie ;-)

63 k km i 63 % ceny:)

PS. Czyli kilometrówka jest uczciwa. Pozwala na odtworzenie auta bez kosztów własnych

Ftt - 2019-07-01, 14:16

Za 2 tygodnie odbieram Logana MCV 1.0 SCe Open, dołożona tylko klima - 39.800 i pakiet ubezpieczeń 1 rok 400zł. Tu już nie będzie tak super ekonomicznie ale kilometrówka też skoczy w umowach :->
Kauris - 2019-07-01, 16:45

To czekamy na "pierwsze wrażenia" z przesiadki z 1.2 16v na 1.0 SCe
:)

Ftt - 2019-07-02, 10:56

Po 10km jeździe próbnej 1.0 Sce moje wnioski w stosunku do 1.2 16v:

1.0 SCe na plus:
- zdecydowanie lepiej wyciszony - przy trasowych 80-120 km/h w aucie jest o dobry poziom jak nie dwa ciszej
- przy normalnej jeździe do 3500 obr wydaje się całkiem żywotny, na pewno nie gorzej od 1.2
- spalanie nie będzie większe niż w 1.2 ale to później wyjdzie
- przy mocnym depnięciu w gaz rozłącza kompresor klimatyzacji - nie trzeba tego robić przyciskiem jak w 1.2 żeby zyskać "power" :mrgreen:

1.0 Sce na minus:
- typowy warkot 3 garów ale mi to nie przeszkadza w sumie
- zestopniowanie skrzynii pod kosiarkę ale wyciszenie to nadrabia
- pedał sprzęgła i gazu wcisnąłby się pod naporem stopy dziecka - chodzą zbyt lekko
- kręcenie powyżej 3500 obr w 1.2 dawało jakąś tam większą moc - tutaj już się nic nie dzieje za bardzo - moc idzie bardzo liniowo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group