DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - 4 nowe modele Dacii na autosalonie w Paryżu

laisar - 2016-09-15, 08:04
Temat postu: 4 nowe modele Dacii na autosalonie w Paryżu
http://media.renault.com/...&pagetomediaid=
Lza - 2016-09-15, 09:03

A to rzeczywiście po byku 4 modele. W normalnych markach to byłyby tylko 4 wersje jednego modelu. Mają chyba jakiś kompleks gamy modelowej.
gbyrka - 2016-09-15, 09:29

Czyli nowego dustera jeszcze nie ma :(
jan ostrzyca - 2016-09-15, 12:04

Ciekawe czy zrobią coś z Lodgy? Jak czytałem to najsłabszy model w gamie - ok. 6%. Z drugiej strony MCV to dość nędzne kombi. Przydało by się coś na kształt starego MCV pół van/pół kombi. Jak na mój gust to był najbardziej uniwersalny pojazd Dacia. Dokker+MCV +Logdy w jednym.
gfedorynski - 2016-09-15, 12:16

To wiemy wszyscy, ale Dacia chciała mieć trzy samochody zamiast jednego.
laisar - 2016-09-15, 12:17

Lza napisał/a:
W normalnych markach [...]

No, np w takiej Toyocie (corolla/auris), VW (golf/jetta) czy Fordzie (fiesta/ikon) - przenajnigdy! <:

jan ostrzyca - 2016-09-15, 12:27

gfedorynski napisał/a:
To wiemy wszyscy, ale Dacia chciała mieć trzy samochody zamiast jednego.

Mogą chcieć mieć i trzynaście modeli zamiast jednego.
Dzisiaj powinien zostać Dokker w opcji na 5/7 miejsc i dwóch wariantach osobówka/dostawczak, ewentualnie dwóch długościach. I tyle.

Lza - 2016-09-15, 12:38

jan ostrzyca napisał/a:
Dzisiaj powinien zostać Dokker w opcji na 5/7 miejsc i dwóch wariantach osobówka/dostawczak, ewentualnie dwóch długościach. I tyle.


O widzisz, to już byłoby 2*2*2= 8 nowych moideli daci. A! jeszcze zwykłe i stepwaye! 16 nowych modeli daci!!

laisar - 2016-09-15, 12:46

gbyrka napisał/a:
nowego dustera jeszcze nie ma

Może w przyszłorocznej Genewie...


jan ostrzyca napisał/a:
Lodgy? Jak czytałem to najsłabszy model w gamie - ok. 6%

Odsetek jest nieważny - istotne jest to, że to po prostu mało egzemplarzy.

Co gorsza, np w Indiach też raczej słabo to wygląda...


jan ostrzyca napisał/a:
MCV to dość nędzne kombi

Tylko w porównaniu z MCV I (; - dla reszty ludzkości jest pewnie po prostu raczej zwyczajne. (A jak na segment - nawet całkiem spore).


jan ostrzyca napisał/a:
Przydało by się coś na kształt starego MCV

Grand dokker - sprzedaż rośnie, to mógłby się w końcu ziścić, ale przy obecnej modzie na SUV-y chyba bardziej realny wydaje się grand duster.

GRL - 2016-09-15, 21:22

Czy ja wiem czy to tak tragiczny wynik...
Logdy składa się w 90% z tych samych części co Dokker.
Corsa 3D podobnie różni się od Corsy 5D i pomimo znacznie mniejszej sprzedaży producent i tak zdecydował się na jego wprowadzenie.
Gdyby paletę ograniczyć do Dokkera 7os. to sądzę, iż połowa chętnych by zrezygnowała, gdyż wolą vana od osobowego dostawczaka (nie pytajcie o logikę tego działania, bo tutaj nie jest ona obowiązkowa).
Skoro straciliby 10.000 klientów to zmniejszyliby obrót firmy o pół miliarda zł.
Nie szkoda, skoro 90% części i tak produkują?

Marek1603 - 2016-09-16, 05:18

Jest już wzmianka na WP.
http://moto.wp.pl/kat,895...,wiadomosc.html

I francuskie.pl
http://francuskie.pl/daci...ogan-logan-mcv/

Lza - 2016-09-16, 07:58

zapotrzebowanie na różne, podobne do siebie samochody nazwijmy je "rodzinne" jest. Zobaczcie ile ford oferuje samochodów rodzinnych, aż 5:

s-max, c-max, galaxy, tourneo connect, tourneo grand connect. różnią od siebie tym, że są o kilkanaście cm dłuższe, którsze, wyższe, niższe..

renault tez ma 5: scenica, grand scenica, kangura, długiego kangura i espejsa.

wieśwagen też oscyluje w tych granicach.

Poosiadanie przez dacię podobnych do siebie dokkera i lodgy nie jest żadnym szczególnym osiągnięciem, ani ekscentryzmem na tle konkurencji.
Myślę, że jeśli by tylko mieli moce przerobowe, żeby dodać kilka wersji krótszych, dłuższych - na pewno na tym nie stracą.

Karenzo - 2016-09-16, 11:03

dobrze tam piszą że dacia będzie mieć reflektory led ?
to cenny muszą skoczyć

laisar - 2016-09-16, 11:17

GRL napisał/a:
czy to tak tragiczny wynik

Tragiczny - nie, ale wg Renault na tyle słaby, że koncern mówi, że coś z tym trzeba zrobić.

Lza napisał/a:
jeśli by tylko mieli moce przerobowe

Mają, ale Renault albo wyliczyło, że rozszerzenie oferty nie przyniesie wzrostu sprzedaży, albo tego nie chce, bo się obawia kanibalizacji własnych modeli. W efekcie nie jest chętne do inwestycji.

Karenzo napisał/a:
dacia będzie mieć reflektory led ?

Tylko dzienne - http://www.daciagroup.com...tepway-logan-si

mbar - 2016-09-16, 11:19

Jakbyś mojej żonie powiedział, że Kangoo to jest samochód rodzinny, to by Cię śmiechem zabiła. Równie dobrze mógłbyś jej Dokkera zaproponować, albo Combo.
(choć ja osobiście uważam osobowe Berlingo za zajebiste)

DrOzda - 2016-09-16, 11:20

Karenzo napisał/a:
dobrze tam piszą że dacia będzie mieć reflektory led ?
to cenny muszą skoczyć

Chyba ceny napraw powypadkowych, podejrzewam że wyprodukowanie przez fabrykę takiego reflektora kosztuje może ze 2 USD więcej niż ze zwykłą żarówką .... ale oczywiście jako część w ASO nie będzie już kosztował 500 PLN tylko ze 2000 ..... chińskie LED zresztą nie grzeszą trwałością i za kilka lat zamiast wymienić żarówkę za całe 50 groszy będziesz kombinował jak za kilka stów to naprawić albo kupić nowy za dwa tysie ....

ken-wawa - 2016-09-16, 18:50

gbyrka napisał/a:
Czyli nowego dustera jeszcze nie ma :(


Tez jestem rozczarowany. :(

ken-wawa - 2016-09-16, 18:54

DrOzda napisał/a:

Chyba ceny napraw powypadkowych, podejrzewam że wyprodukowanie przez fabrykę takiego reflektora kosztuje może ze 2 USD więcej niż ze zwykłą żarówką .... ale oczywiście jako część w ASO nie będzie już kosztował 500 PLN tylko ze 2000 ..... chińskie LED zresztą nie grzeszą trwałością i za kilka lat zamiast wymienić żarówkę za całe 50 groszy będziesz kombinował jak za kilka stów to naprawić albo kupić nowy za dwa tysie ....


Zdawac by sie moglo, ze wolny rynek powinien zabijac taka kosmiczna marze, ale jednak tak sie nie dzieje... i to jest ciekawe....

Cav - 2016-09-16, 20:04

DrOzda napisał/a:
Karenzo napisał/a:
dobrze tam piszą że dacia będzie mieć reflektory led ?
to cenny muszą skoczyć

Chyba ceny napraw powypadkowych, podejrzewam że wyprodukowanie przez fabrykę takiego reflektora kosztuje może ze 2 USD więcej niż ze zwykłą żarówką .


Wątpię, pewnie po prostu będzie żarówka LED zamiast zwykłej.

eplus - 2016-09-16, 20:21

To ja poproszę LEDową H7 albo od razu dwie. :lol: :lol:
jas_pik - 2016-09-16, 20:30

ken-wawa napisał/a:
gbyrka napisał/a:
Czyli nowego dustera jeszcze nie ma :(
Tez jestem rozczarowany. :(

Ej tam...
Nie będzie tak źle.
W Paryżu pokażą także nową wersję Dustera w specyfikacji Black Touch
Silniki TCe oraz dCi ze skrzynią Easy-R.
MediaNav Evolution wraz z kamerą cofania w standardzie.
Oraz oczywiście światła LED ale wyłącznie dzienne oraz znane już światła LED z tyłu (wersja jak na Rosję)

Cav - 2016-09-16, 20:47

jas_pik napisał/a:

znane już światła LED z tyłu (wersja jak na Rosję)


Czyli mój Duster zacznie robić za Black Edition w kolorze zielonym.;-)

jas_pik - 2016-09-16, 20:48

A oto ceny na Francję

grzes74 - 2016-09-16, 22:15
Temat postu: Re: 4 nowe modele Dacii na autosalonie w Paryżu
laisar napisał/a:
http://media.renault.com/global/en-gb/dacia/Media/PressRelease.aspx?mediaid=82183&nodeid=252&utm_campaign=accreditednewsalert_82188&utm_medium=email&utm_source=media.renault.com&pagetomediaid=


tu jest więcej zdjęć:
http://www.auto-motor-und...en-9799403.html

Widać że podciągli "zewnętrznie" poziom do Tipo. 29 września ma być jakaś większa impreza i podadzą szegóły co do wnętrza i napędu....
Swoją drogą do PL pewnie i tak nie trafi wszystko..

jas_pik - 2016-09-16, 22:31
Temat postu: Re: 4 nowe modele Dacii na autosalonie w Paryżu
grzes74 napisał/a:

tu jest więcej zdjęć:
http://www.auto-motor-und...en-9799403.html

Te więcej zdjęć w auto-śmieciu to jest to jedno oficjalne zdjęcie inaczej pokadrowane oraz stare zdjęcia znalezione w sieci albo u nas ..... :-D

grzes74 - 2016-09-17, 07:00

Pokadrowane, nie pokadrowane, zebrane w jednym miejscu i na ostatnim widać środek Sandero...
jas_pik - 2016-09-17, 22:17

Koledzy z Rosji zrobili ładne porównanie dwóch wersji Logana
Obecnej(Byłej) i nowej ( nadchodzącej)
Tutaj
Moje źródła doniosły iz w Rosji zostały też przetestowane wersje Sandero oraz Logan w specyfikacji Stepway ale AWD ( z tym że nie sa to układy napędowe z Dustera lecz nowatorskie rozwiązania firmy Poclain Hydraulics). Napęd taki bedzie opcją dodatkową.
Ale to mają być nowości na wiosnę 2017 :mrgreen:
Szczegóły na filmie



Józef - 2016-09-18, 08:59

Nawet onet zamieścił nowości daci
http://moto.onet.pl/aktua...o-nowego/jlf5y0

laisar - 2016-09-18, 14:22

jas_pik napisał/a:
nowatorskie rozwiązania firmy Poclain Hydraulics

Nowatorskie ewentualnie tylko jako oferta dla Dacii - działają już kilkanaście lat.

jas_pik - 2016-09-19, 09:47

Chyba Duster też dostanie świata dzienne w technologii LED .
I pewnie jako część wymienną.

laisar - 2016-09-19, 10:03

jas_pik napisał/a:
Chyba Duster też dostanie świata dzienne w technologii LED.
Obrazek

Być może, ale ten obrazek na pewno o tym nie świadczy, bo jest wycięty z obecnego dustera:



- to 8 slajd na stronie http://acbanat.rs/nova-vo...ozila/duster-2/

grzes74 - 2016-09-27, 14:45

Zdjęcia od Chińczyków (chyba z przygotowań do wystawy...)
http://www.autohome.com.cn/news/201609/893699.html

maciek - 2016-09-27, 17:55




laisar - 2016-09-27, 18:45

Chromolony odpust w natarciu... Miejmy nadzieję, że chociaż niższe wersje będą schludniejsze, dostępne bez tych błyskotek /:
Marek1603 - 2016-09-27, 19:28

Na pewno będą.
Tak, jak na wersje demo dają minimum laureat, tak i na wystawę dają wersję max wyposażoną.

jordan - 2016-09-29, 09:57

Już sa fotki z wystawy w Paryżu , środek z nową kierownicą , tylne światła led , podobno całkiem nowy silnik...
http://www.automarket.ro/...n-pe-73521.html

route2000 - 2016-09-29, 10:06

Łeee.... klima nadal manualna.... :-|
jordan - 2016-09-29, 10:10

Ale przyciski do otwierania szyb tam gdzie powinny być
:-)
http://www.capital.ro/pri...motor-show.html

route2000 - 2016-09-29, 10:15

No tak, ja to mam w Lodgy w drzwiach...
laisar - 2016-09-29, 10:40

http://media.renault.com/...odeid=product70

- duster ze skrzynią dwusprzęgłową... :shock:

(Od początku 2017, tylko dla 110 dCi 2x4 - dopłata 1300 €).

Logan / Sandero:

Wyleciał z oferty silnik 1.2 16V 75 KM, pojawił się 1.0 SCe 75 KM (3 cylindry) - ceny, przynajmniej we Francji, bez zmian.

Nowa kierownica, nowe kratki wentylacji, sterowanie elektrycznymi szybami w podłokietnikach drzwi - ale na konsoli środkowej też zostało? (Na zagranicznych forach pojawiła się teoria, że jeśli nie jest to błąd wizualizacji, to być może sterują tylnymi).

Nowe lampy przednie, w tym światła dzienne LED - ale czy wymienne jako oddzielny moduł, czy w całości z reflektorem, to trzeba zaczekać na instrukcje obsługi, dokumentację techniczną albo dostęp do egzemplarza na żywo...

Nowy grill.

Nowy lampy tylne.

Wbrew plotkom - nie ma 1.2 TCe w sandero i loganach. Ani automatycznej klimatyzacji. Może w Genewie...?

jordan - 2016-09-29, 11:13

Przeglądając internet znalazłem tez informacje na temat kamery cofania w sandero oraz widać że będą nowe kluczyki zapewne scyzoryki :->
gregorisan - 2016-09-29, 11:20

Te tylne lampy prezentują się bardzo ciekawie.
laisar napisał/a:
Wbrew plotkom - nie ma 1.2 TCe w sandero i loganach.

To chyba bardziej science-fiction... kto by wtedy kupował Clio :-)

maciek - 2016-09-29, 12:31

w Polsce do TCE 125 trafi EDC ;-)
jas_pik - 2016-09-29, 13:45

A jakie są różnice pomiędzy EDC a Easy-R ?
laisar - 2016-09-29, 13:48

EDC to właśnie skrzynia dwusprzęgłowa - "Efficient Dual Clutch".

https://www.youtube.com/watch?v=G1EbiXiLXkk

W związku z tym cała jest zupełnie inna od Easy-R - zwykłej skrzyni ze zwykłym sprzęgłem, tylko sterowanej elektrycznymi silniczkami.

waldi1805 - 2016-09-29, 15:41

Ogólnie szału ten lift nie zrobił nawet nie zbliżył się zbytnio do tego co oferują pod nazwą renault Logan w Brazylii :roll: Ledy na przynętę inna kierownica przód ala Duster i to wszystko
franius - 2016-09-29, 16:39

waldi1805 napisał/a:
Ogólnie szału ten lift nie zrobił nawet nie zbliżył się zbytnio do tego co oferują pod nazwą renault Logan w Brazylii :roll: Ledy na przynętę inna kierownica przód ala Duster i to wszystko


Przynajmniej nie ma żalu ten co ma wersje przed liftem :lol:

zmiany jak zmiany jednemu się podobają innemu nie :) zwłaszcza ze Logan straci easy-R w nowej odsłonie

Cav - 2016-09-29, 17:51

laisar napisał/a:
http://media.renault.com/global/en-gb/dacia/Media/PressRelease.aspx?mediaid=83098&nodeid=product70

- duster ze skrzynią dwusprzęgłową... :shock:

(Od początku 2017, tylko dla 110 dCi 2x4 - dopłata 1300 €).


Biorę.
Wreszcie jakieś dobre wiadomości....

A nieeeeee - bo dla 4x4 nie ma, tak?
No to niech się bujają.

waldi1805 - 2016-09-29, 18:08

franius napisał/a:
waldi1805 napisał/a:
Ogólnie szału ten lift nie zrobił nawet nie zbliżył się zbytnio do tego co oferują pod nazwą renault Logan w Brazylii :roll: Ledy na przynętę inna kierownica przód ala Duster i to wszystko


Przynajmniej nie ma żalu ten co ma wersje przed liftem :lol:

zmiany jak zmiany jednemu się podobają innemu nie :) zwłaszcza ze Logan straci easy-R w nowej odsłonie


No jak nie będzie easy-R to już w ogóle dupa bo nie ukrywam zasadzalem się na logana w tej wersji za ok 3 lata bo Wielka szafa typu Lodzia nie specjalnie jest mi już potrzebna ,a Logan z automatem plus klima automatyczna to byłoby to co mnie interesuje

laisar - 2016-09-29, 18:58

waldi1805 napisał/a:
Logan z automatem plus klima automatyczna

Skoro wielka szafa niepotrzebna, to może sandero jednak wystarczy? Za 3 lata to może akurat doczeka się automatycznej klimy... A prestiż sedanów i tak jest przereklamowany, tym bardziej w dacii (;

waldi1805 - 2016-09-29, 19:07

Na "prestiszu " mi nie zależy może dlatego też nigdy nie miałem nic z grupy folcwagena :-? a jakoś lubię sedany tym bardziej że Logan jest w tej samie cenie co Sandero a może taki ze mnie stary Grzyb :shock:
tykonek - 2016-09-29, 19:14

waldi1805 napisał/a:
Na "prestiszu " mi nie zależy może dlatego też nigdy nie miałem nic z grupy folcwagena :-? a jakoś lubię sedany tym bardziej że Logan jest w tej samie cenie co Sandero a może taki ze mnie stary Grzyb :shock:

prestisz,wazne ze jezdzi dacia

waldi1805 - 2016-09-29, 19:25

Długo jeździłem Daewoo złego słowa nie powiem zero problemów Daewoo się skończyło zmieniłem na Dacię choć szkoda że tak bardzo kroją te auta w stosunku do Renault przynajmniej jeżeli chodzi o wyższe wersje wyposażenia wiadomo podstawa dla tych którym nie zależy na znaczku ani na aucie po prostu dobre auto w dobrej cenie bez zbędnych pierdół bogatsze z lepszym wykończeniem ale niższej cenie od Renault dla takich zboków jak ja i pewnie wielu innych dla których znaczek nie ma znaczenia tylko wartość auta :oops:
walter_g - 2016-09-29, 20:51

waldi1805 napisał/a:
Logan jest w tej samie cenie co Sandero


Ba, Logan jest nawet tańszy :-)

waldi1805 napisał/a:
Na "prestiszu " mi nie zależy może dlatego też nigdy nie miałem nic z grupy folcwagena


A co to za prestiż jeździć autem, którego parametry techniczne były jednym wielkim oszustwem? :lol:

Lza - 2016-09-30, 21:28

waldi1805 napisał/a:
Daewoo się skończyło


Nie skończyło się, zmieniło właściciela i gdzieniegdzie nazwę. Moja squo ma aveo i tylko na masce chevy, ale pod maskę wszędzie stary dobrze znany symbol "kapusty" a i nawet na tabliczce znamionowej daewoo. ;)

Lza - 2016-09-30, 21:32

walter_g napisał/a:
A co to za prestiż jeździć autem, którego parametry techniczne były jednym wielkim oszustwem


Czymże jest takie oszustwo w porównaniu do działań pewnego wielkiego niemieckiego wodza, który wypromował samochód dla rolników z widłami na masce. Gdybyś miał syndrom sztokholmski też byłoby dla Ciebie prestiżem podróżowanie produktem tego koncernu.

franius - 2016-09-30, 21:50

laisar napisał/a:
waldi1805 napisał/a:
Logan z automatem plus klima automatyczna

Skoro wielka szafa niepotrzebna, to może sandero jednak wystarczy? Za 3 lata to może akurat doczeka się automatycznej klimy... A prestiż sedanów i tak jest przereklamowany, tym bardziej w dacii (;


Tu nie chodzi o prestiż. Chociaż niektóym (w tym mi :mrgreen: ) bryła sedana bardziej się podoba niż hatchbacka - ale to raczje mniejszość jest.
Bardziej istotne jest to że Logan ma o 190 litrów większy bagażnik niż Sandero a kosztuje tyle samo.
Z innej znowu strony Logan MCV ma większy bagażnik od Logana tylko o 63 litry (oczywiście znacznie łatwiej dostępny niż w sedanie, ale przecież to kombi) Cena MCV to 4 tysiące więcej więc też nie mało, bo za taką kwotę różnicy można mieć tce 90. Oczywiście jak ktoś potrzebuje kombii to MCV i tak jest bezkonkurencyjna :)

grzes74 - 2016-10-01, 06:28

gregorisan napisał/a:
Te tylne lampy prezentują się bardzo ciekawie.
laisar napisał/a:
Wbrew plotkom - nie ma 1.2 TCe w sandero i loganach.

To chyba bardziej science-fiction... kto by wtedy kupował Clio :-)


Coś chyba będą musieli pomyśleć skoro diesle mają znikać z oferty do 2020.
Teraz jedyny sensowy 1.5 dCi. Nie mam nic do małych silników - ale 3 cylindry mają upierdliwy dźwięk.... Mogły by być małe ale 4 - garkowe.

Bardzo fajne wnętrza (kierownica) - ciekawe jakie materiały.

Szkoda że nie zdecydowali się na MCV Stepway choćby takie jek tu:
http://auto.pravda.sk/nov...-terenny-paket/

mojo - 2016-10-01, 08:12


walter_g - 2016-10-01, 08:39

Lza napisał/a:
walter_g napisał/a:
A co to za prestiż jeździć autem, którego parametry techniczne były jednym wielkim oszustwem


Czymże jest takie oszustwo w porównaniu do działań pewnego wielkiego niemieckiego wodza, który wypromował samochód dla rolników z widłami na masce. Gdybyś miał syndrom sztokholmski też byłoby dla Ciebie prestiżem podróżowanie produktem tego koncernu.


Coś w tym jest, nie bez powodu ja na te auta mówię Hitlerwagen :-)

mekintosz - 2016-10-01, 09:03

Patrzę na te zdjęcia i nie wiem czym się tu ekscytować. Poszła informacja prasowa, że nowe wnętrze z jakimiś super schowkami. Skończyło wizualnie na ładniejszej kierownicy i innych, podążających za trendami światłach dziennych led. Gamę silnikową wymuszają normy euro6 i logistyka. Jeśli nowy duster będzie face liftingiem wersji po face liftingu to ja nie wróżę daci świetlanej przyszłości na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Przykładowo nowa micra wygląda bardzo fajnie, przy niej sandero to faktycznie mocno odgrzewany kotlet.

http://moto.onet.pl/aktua...ryz-2016/70llyl

franius - 2016-10-01, 09:19

mekintosz napisał/a:
Poszła informacja prasowa, że nowe wnętrze z jakimiś super schowkami. Skończyło wizualnie na ładniejszej kierownicy i innych,(...)


Z tego co udało mi się wyczytać to zmiany są takie wewnątrz:

- sterownie szybami w drzwiach
- zabudowany został schowek w centralnej części przed skrzynią.
- pojawił się schowek boczny na smartfona w centralnej części (zdjęcia brak)
- podłokietnik został wbudowany w fotel kierowcy
- tylny rzad ma dostępny uchwyt na kubek (chyba jeden centralnie?)
- tylny rzad ma dostępne gniazdko zapalniczki
- nowa kierownica i nowe jej wykończenia (Soft coś tam ;)

rimo - 2016-10-01, 11:06

Micra jest ładna ale do lasu nią nie wjadę...
waldi1805 - 2016-10-01, 12:43

Lza napisał/a:
waldi1805 napisał/a:
Daewoo się skończyło


Nie skończyło się, zmieniło właściciela i gdzieniegdzie nazwę. Moja squo ma aveo i tylko na masce chevy, ale pod maskę wszędzie stary dobrze znany symbol "kapusty" a i nawet na tabliczce znamionowej daewoo. ;)

Marka Daewoo została przez GM uśmiercona w 2011r do tego czasu były jeszcze równolegle sprzedawane Daewoo ze znaczkiem chevroleta ze nawet dość popularny w Polsce Cruze w oryginale to było daewoo Lacetti,Nubira. Sam miałem ostatnie Daewoo Evandę niestety ze znaczkami chevroleta

waldi1805 - 2016-10-01, 12:53

franius napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Poszła informacja prasowa, że nowe wnętrze z jakimiś super schowkami. Skończyło wizualnie na ładniejszej kierownicy i innych,(...)


Z tego co udało mi się wyczytać to zmiany są takie wewnątrz:

- sterownie szybami w drzwiach
- zabudowany został schowek w centralnej części przed skrzynią.
- pojawił się schowek boczny na smartfona w centralnej części (zdjęcia brak)
- podłokietnik został wbudowany w fotel kierowcy
- tylny rzad ma dostępny uchwyt na kubek (chyba jeden centralnie?)
- tylny rzad ma dostępne gniazdko zapalniczki
- nowa kierownica i nowe jej wykończenia (Soft coś tam ;)


Do tego jeszcze ładniejszy kluczyk :lol:

mekintosz - 2016-10-01, 20:26

rimo napisał/a:
Micra jest ładna ale do lasu nią nie wjadę...


Ale nie o terenowość chodzi a o wygląd budy i wnętrza ;-)

mojo - 2016-10-02, 03:23

rimo napisał/a:
Micra jest ładna ale do lasu nią nie wjadę...


Bo do lasu to wjeżdżać nie wolno :-/

:mrgreen:

rimo - 2016-10-02, 13:00

A ja wjeżdżam :-D bo mam potrzebę i potrzebny mi samochód z dużym prześwitem :-)
laisar - 2016-10-02, 22:52

mekintosz napisał/a:
nie wróżę daci świetlanej przyszłości na coraz bardziej konkurencyjnym rynku

Cena czyni cuda - jeśli dalej będzie najtańsza, to przyszłości nic nie zagrozi.

damiaszek - 2016-10-03, 10:46

franius napisał/a:
Z innej znowu strony Logan MCV ma większy bagażnik od Logana tylko o 63 litry (oczywiście znacznie łatwiej dostępny niż w sedanie, ale przecież to kombi) Cena MCV to 4 tysiące więcej więc też nie mało, bo za taką kwotę różnicy można mieć tce 90. Oczywiście jak ktoś potrzebuje kombii to MCV i tak jest bezkonkurencyjna :)


Z tym porównaniem pojemności bagażnika sedana do kombi to bym uważał. W sedanie masz górę z blachy, a w kombi odsuwasz roletę i ładujesz dalej ;)

Auto Krytyk - 2016-10-03, 16:40

Problem w bagażniku sedanów gdzie zawiasy wchodzą do środka a nie są na teleskopach jest to że guzik tam wchodzi a bagażnik niby wielki, do 301 zmieściłem 2 koła z felgami i więcej wejść nie chciało bo zawiasy wchodzą do środka. :-/ . Do MCV cisłem na maxa 4 duże walizki i 4 mniejsze i luzik.
franius - 2016-10-03, 21:03

damiaszek napisał/a:
(...) a w kombi odsuwasz roletę i ładujesz dalej ;)


Jak masz kratkę za tylnymi siedzeniami to czemu nie. Jeśli nie masz to nie obraź się, ale nie jest to zbyt rozsądne...

Miałem kombi znam zalety oraz wady

Kauris - 2016-10-03, 22:10

W mcv zauważyłem jeszcze roletkę z uchwytem w postaci dziury :)
damiaszek - 2016-10-04, 08:51

franius napisał/a:
damiaszek napisał/a:
(...) a w kombi odsuwasz roletę i ładujesz dalej ;)


Jak masz kratkę za tylnymi siedzeniami to czemu nie. Jeśli nie masz to nie obraź się, ale nie jest to zbyt rozsądne...

Miałem kombi znam zalety oraz wady


Zależy co ładujesz i jak zabezpieczasz ładunek, bez kratki też się da załadować powyżej rolety. W sedanie nie masz nawet szansy włozyć wyższej paczki.

franius - 2016-10-04, 10:09

damiaszek napisał/a:


Zależy co ładujesz i jak zabezpieczasz ładunek, bez kratki też się da załadować powyżej rolety. W sedanie nie masz nawet szansy włozyć wyższej paczki.


Nie mówię że się nie da. Nigdzie tak nie napisałem. Trzeba mieć tylko świadomość że wszystkie te przedmioty w razie kolizji polecą na pasażerów - nawet koc może spowodować że się w niego zaplączesz i w razie konieczności wydostania się z pojazdu po prostu będziesz to miał utrudnione / niemożliwe. Po to producent przewidział roletkę w MCV oraz półkę w Sandero żeby ładować do takiej wyskości. Co innego jeśli mówimy o jakimś wyższym przedmiocie który wystaje tylko po za oparcia ale jest zaparty kanapą - wtedy ryzyka rzeczywiście nie ma. Problem jest dopakowywaniem małymi przedmiotami powyżej roletki / półki
Jak się uprzesz to możesz poukłdać też na środkowym miejscu w aucie bagaże to też jest technicznie możliwe :)



Są nawet specialne torby do bagażników i one optymalnie wykorzytują tą przestrzeń.

Sandero wchodzi (2 x 60cm + 1 x 50cm) http://www.torbysamochodo...IKA-3-SZT-.html :
2x Torba podróżna do bagażnika asymetryczna AW603045
1x Torba do bagażnika samochodowa sportowa S503045

Logana wchodzi (3 x 60cm + 1 x 55 cm + 1 x 35 cm) http://www.torbysamochodo...IKA-5-SZT-.html :
3x Torba podróżna do bagażnika asymetryczna AW603045
1x Torba do bagażnika samochodowa sportowa S553045
1x Torba do bagażnika samochodowa sportowa S353045

Logan MCV wchodzi (3 x 60cm + 2 x 50 cm) http://www.torbysamochodo...IKA-5-SZT-.html :
3x Torba podróżna do bagażnika asymetryczna AW603045
2x Torba do bagażnika samochodowa sportowa S503045

Powyższe zestawienie jest dzięki temu bardziej obrazowe.

mojo - 2016-10-04, 22:07

laisar napisał/a:
.... jeśli dalej będzie najtańsza, to przyszłości nic nie zagrozi.


No właśnie, poczekajmy na nowe cenniki bo już w tej chwili modele z rozsądnymi silnikami zaczynają się cenowo niewiele różnić od konkurencji. Jak po lifcie San/Log/MCV pójdzie jeszcze w górę a pewnie tak będzie i np dci dojdzie do blisko 60 tys to już nie będzie to taka okazja.

damiaszek napisał/a:
Z tym porównaniem pojemności bagażnika sedana do kombi to bym uważał. W sedanie masz górę z blachy, a w kombi odsuwasz roletę i ładujesz dalej ;)


Kombi czy MiniVan w porównaniu do Sedana to logistycznie 2 różne światy.

laisar - 2016-10-05, 00:06

mojo napisał/a:
Jak po lifcie San/Log/MCV pójdzie jeszcze w górę a pewnie tak będzie

Przecież w prasówce podano ceny - większość się nie zmieniła, część wzrosła, a niektóre spadły.

Natomiast ja odpowiedziałem na wątpliwości kol. mekintosza w kwestii dustera II - i w tym przypadku nie znamy ani zakresu zmian, ani cen.

(Chociaż najlogiczniejsze byłyby podobne do różnic między generacjami logana / sandero).

mojo - 2016-10-05, 15:50

laisar napisał/a:
Przecież w prasówce podano ceny - większość się nie zmieniła, część wzrosła, a niektóre spadły.


To jak takie ceny będą w PL przeliczając średnio EURO po 4,30 to np dci90 poszły w górę i to jakieś 10%. Najtańszy MCV z tym silnikiem 57620 a najdroższy 63425. Jak się dołoży np metalic i alu to 60-65 tys. Najtańsze Sandero 75sce 34357. No za Dacie to już przesada :-/

laisar - 2016-10-05, 15:58

mojo napisał/a:
przeliczając średnio EURO po 4,30

Renault nie przelicza cen w ten sposób - wewnętrzne kursy firmy dla poszczególnych marek, modeli i wersji były, są i zapewne dalej będą różne. "Pozycjonowanie"...

Podane ceny można za to porównać ze strefą euro - i o niej pisałem, sprawdziwszy ofertę we Francji i Niemczech.

mojo - 2016-10-05, 16:31

laisar napisał/a:
Renault nie przelicza cen w ten sposób - wewnętrzne kursy firmy dla poszczególnych marek, modeli i wersji były, są i zapewne dalej będą różne. "Pozycjonowanie"...

Podane ceny można za to porównać ze strefą euro - i o niej pisałem, sprawdziwszy ofertę we Francji i Niemczech.


No to reasumując z tej "prasówki" dokładnie nic nie wynika i można sobie tylko pogdybać czy coś będzie kosztowało 51 czy 58 tys :mrgreen:

Auto Krytyk - 2016-10-05, 18:53

Ceny są identyczne bo na Węgrzech silnik 1.0 12V kosztuje tyle samo co 1.2 16v.
mojo - 2016-10-05, 19:16

W cennikach to jest jeden wielki bur.... i te ceny ze strony renault mają się nijak do niczego np:
Sandero Stepway 90Tce wg nowych cen 12600 euro a już we Francji na stronie Dacii 10600 euro czyli blisko 20% się euro do euro dewaluuje :lol:
W Czechach 1.2 16V w ogóle już niedostępny.
W zasadzie wszędzie oprócz PL są nowe cenniki. Widać w RP wyjątkowo się opier.... :mrgreen:
Trzeba poczekać na oficjalne cenniki w Polsce bo teraz to tylko gdybanie.

laisar - 2016-10-05, 19:25

mojo napisał/a:
Sandero Stepway 90Tce wg nowych cen 12600 euro a już we Francji na stronie Dacii 10600 euro czyli blisko 20% się euro do euro dewaluuje

Na stronie Dacia.FR w konfiguratorze wciąż widnieją stare ceny, więc nie wiem skąd wyciągasz wnioski.

pixa - 2016-10-05, 20:50

Osobisce wydaje mi sie, ze ludzie niechetnie kupuja silniki 3cylindrowe i to może być problem.
GRL - 2016-10-05, 20:59

Osobiście wydaje mi się, że 3/4 użytkowników nie będzie wiedziało ile cylindrów będzie miało jego auto.
Kto się więcej naczyta internetów, ten marudzi na słaby dźwięk (jakby to było tak ważne w budżetowym samochodzie) i gorsze wyważenie (kiedyś 3-cylindrówki faktycznie się telepały, teraz są znacznie lepie wyważone).
Reszta nie będzie wiedziała co się dzieje pod maską.

Nie potrafię znaleźć oryginalnego tekstu, który kiedyś czytałem na temat BMW serii 1.
Podobno 80% użytkowników nie wiedziało, że auto nie ma napędu na tył. :D

maciek - 2016-10-06, 18:28

Cała seria 1[E81 i F20] od BMW ma napęd na tył.
Karenzo - 2016-10-06, 19:44

silniki R4 V6 czy W8
zostały wprowadzone tylko z powodu łatwiejszego wyważenia silnika
tzn bardzo trudno opanować 6 l poj. w R4 ale w V8 już tak .
Nie rozwiązano problemów niestabilności jednostek 3 cylindrowych po prostu mają lepsze "(droższe) zawieszenie silnika które będzie dużo szybciej się zużywać . Do tego taka jednostką musi być utrzymywana w idealnym stanie ponieważ przy jakiś problemach wpada w niemiłosiernie drgania .

Dużo większy problem szykuje się w transporcie ciężkim gdzie producenci planują przejście na silniki rzędowe 4 cylindrowy z powodu najlepszych sprawności taki jednostek i tu pojawi się problem z wyważeniem tych silników

grzes74 - 2016-10-06, 22:15

mojo napisał/a:
laisar napisał/a:
Renault nie przelicza cen w ten sposób - wewnętrzne kursy firmy dla poszczególnych marek, modeli i wersji były, są i zapewne dalej będą różne. "Pozycjonowanie"...

Podane ceny można za to porównać ze strefą euro - i o niej pisałem, sprawdziwszy ofertę we Francji i Niemczech.


No to reasumując z tej "prasówki" dokładnie nic nie wynika i można sobie tylko pogdybać czy coś będzie kosztowało 51 czy 58 tys :mrgreen:


Lepsiejsze wersje będą pewnie droższe... kamera cofania, hill-holder - to już pewnie z 2-3 tys wiecej. Do "markowej i lepiej wyposażonej" konkurencji i tak jest 10 - 15 tys zapasu....

GRL - 2016-10-07, 01:41

maciek napisał/a:
Cała seria 1[E81 i F20] od BMW ma napęd na tył.

Miało być na odwrót, sorki.

mojo - 2016-10-07, 04:30

grzes74 napisał/a:
Lepsiejsze wersje będą pewnie droższe... kamera cofania, hill-holder - to już pewnie z 2-3 tys wiecej. Do "markowej i lepiej wyposażonej" konkurencji i tak jest 10 - 15 tys zapasu....

Na "kolanie" wyszła mi najtańsza MCV dci90 z metalikiem i alu ok 60 tys
Wrzuciłem w otomoto:
- kombi
- diesel
- nówka (przebieg do 10 km)
- ceny 55-65
i wywaliło Partnery, Meganki, Fabie, Couriery i jeden i30. Wszystkie Silniki od 95KM do 110KM czyli mocniejsze. Ja tu osobiście już żadnego "zapasu" nie widzę.

grzes74 - 2016-10-07, 05:23

mojo napisał/a:
grzes74 napisał/a:
Lepsiejsze wersje będą pewnie droższe... kamera cofania, hill-holder - to już pewnie z 2-3 tys wiecej. Do "markowej i lepiej wyposażonej" konkurencji i tak jest 10 - 15 tys zapasu....

Na "kolanie" wyszła mi najtańsza MCV dci90 z metalikiem i alu ok 60 tys
Wrzuciłem w otomoto:
- kombi
- diesel
- nówka (przebieg do 10 km)
- ceny 55-65
i wywaliło Partnery, Meganki, Fabie, Couriery i jeden i30. Wszystkie Silniki od 95KM do 110KM czyli mocniejsze. Ja tu osobiście już żadnego "zapasu" nie widzę.


Tyle, że z kompaktów (bo tu jest pewnie konkurencja dla MCV) to same meganki z poprzedniej generacji... Jak sobie skonfigurujesz nowe megi grandtour w dieslu to pewnie przekroczysz 70.
I30 to jakaś oferta flotowa.. Kowalski pewnie tak fajnie nie kupi.

Fakt że jest sporo kombivanów. W doblo, transicie, kangur/citan nie siedziałem, ale tylne fotele w berlingo/ partner to jakaś porażka. Małe krótkie i w dodatku na skrajnych miejscach przeszkadza mechanizm przesuwania drzwi. Po za tym auta bardzo fajne i funkcjonalne.

Większość z tych samochodów robiona "na zamówienie" pewnie była jednak trochę droższa.

mbar - 2016-10-07, 07:04

grzes74 napisał/a:
hill-holder


Hill Start Assist jest w MCV (Laureate) w standardzie obecnie. Nie wiem jak w innych wersjach :)
Ale już w Sandero Laureate nie ma HSA.

mojo - 2016-10-08, 16:58

MCV 2017


Cav - 2016-10-08, 20:43

mojo napisał/a:
MCV 2017


I ledów nie widać - wygląda na takie same dzienne jak w Dusterze.

laisar - 2016-10-08, 21:09

Cav napisał/a:
ledów nie widać

To te cztery poziomie paski jeden nad drugim na zewnątrz reflektorów:


Cav - 2016-10-09, 10:14

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
ledów nie widać

To te cztery poziomie paski jeden nad drugim na zewnątrz reflektorów


Aaa, to nawet fajnie wymyślili.

corrado - 2016-10-10, 23:01

+1
maciek - 2016-10-11, 18:26

Niby to samo ale czymś się różni rodzina Renault:

Sandero Stepway

Sandero

Logan MCV

Symbol/Logan

waldi1805 - 2016-10-11, 19:25

I tak to powinno u nas wyglądać :roll:
josio - 2016-10-11, 19:50

A mi się bardziej podoba grill z Dacii.
Zbój - 2016-10-11, 21:56

Mi też się dużo bardziej podoba grill Dacii na tych modelach.
route2000 - 2016-10-12, 08:03

waldi1805 napisał/a:
I tak to powinno u nas wyglądać :roll:

I myliłbyś je Logana z Renault Thalią.. :-D

grzes74 - 2016-10-12, 20:36

Na austriackiej stronie jest już nowy cennik:
http://dacia.at/kontakt/downloadcenter/index.jsp
(jest nawet całkiem sporo innych danych technicznych.......)

Wg austriackiej moto-prasy - pierwsze 'śtuki' po FL trafią na rynek w grudniu br.
Niestety nie mam porównania do cennika sprzed FL w at.

josio - 2016-10-12, 21:06

Widzę niewielki wzrost cen.

grzes74 napisał/a:
Niestety nie mam porównania do cennika sprzed FL w at.


Stary cennik:

https://web.archive.org/w...ndero_Neuer.pdf

PS. Bazowa wersja - cena bez zmian

mojo - 2016-10-13, 07:29

Wszędzie już są nowe cenniki tylko nas pier.... żabojady mają w d...
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary :mrgreen:

W Czechach auta są tanie np Sandero po FL niecałe 28 tys licząc po kursie kantorowym 0,16 MCV lekko ponad 30 tys.

route2000 - 2016-10-13, 08:11

mojo napisał/a:
Wszędzie już są nowe cenniki tylko nas pier.... żabojady mają w d...
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary :mrgreen:

W Czechach auta są tanie np Sandero po FL niecałe 28 tys licząc po kursie kantorowym 0,16 MCV lekko ponad 30 tys.

W wersji podstawowej czy full wypas?

PiotrWie - 2016-10-13, 08:49

mojo napisał/a:
Wszędzie już są nowe cenniki tylko nas pier.... żabojady mają w d...
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary :mrgreen:

W Czechach auta są tanie np Sandero po FL niecałe 28 tys licząc po kursie kantorowym 0,16 MCV lekko ponad 30 tys.

To zemsta za Caracale :mrgreen:

Lza - 2016-10-13, 09:02

mojo napisał/a:
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary


ja bojkotuję zagraniczne towary ile się, da, ale tak naprawdę to się nie da. PL lezy gospodarczo, prawie nic się tu nie produkuje, a już w ogóle produktów zaawansowancych technicznie. Ziemniaki tylko i świnki. Smutne to.

walter_g - 2016-10-13, 09:59

Nie wiem czy jest sens bojkotować zagranicze towary aż do tego stopnia. Jak już coś to lepiej te chińskie i tym podobne.

Dla przykładu Polska jest głównym producentem i dostawcą francuskiego przysmaku, czyli ślimaków winniczków :mrgreen:


Zamykając się na Europę i resztę świata dążymy tylko w jednym kierunku - mniej-więcej tam gdzie stoi Korea i to ta północna...

walter_g - 2016-10-13, 10:03

mojo napisał/a:
Wszędzie już są nowe cenniki tylko nas pier.... żabojady mają w d...


Mi to wygląda na to, że osoba odpowiedzialna za wrzucenie tego na stronę www po prostu tego nie zrobiła.

Mam nawet namiar na odpowiedzialnego :-D

Wojciech-EL - 2016-10-13, 11:18

Lza napisał/a:
mojo napisał/a:
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary


ja bojkotuję zagraniczne towary ile się, da, ale tak naprawdę to się nie da. PL lezy gospodarczo, prawie nic się tu nie produkuje, a już w ogóle produktów zaawansowancych technicznie. Ziemniaki tylko i świnki. Smutne to.


Nie zgodzę się :-)

Autobusy Solaris? Eksportowane do wielu miast Europy Zachodniej
Pojazdy szynowe PESA? Pociągi Dart, Szynobusy spalinowe (ostatnio Włosi kupili ich trochę), tramwaje ( w samej Warszawie jeździ ich ponad 100)
PIT Radwar? Jedne z najlepszych radarów na świecie
Przemysł zbrojeniowy, Radom - Modułowa Broń Strzelecka, Siemianowice Śląskie - Rosomak , Mesko - następca świetnej rakiety GROM.

Długo by jeszcze wymieniać :-)

Owszem nie mamy żadnej własnej marki samochodowej. Błędy władz i zbyt wygórowane żądania związków zawodowych FSO. trzeba kibicować Ursusowi ;-)
ale nie zgodzę się, że jesteśmy republiką bananową :-)

Dzida - 2016-10-13, 20:46

Einparkhilfe hinten mit Rückfahrkamera (nur in Verbindung mit Radio-Navigationssystem Media Nav Evolution
Zajebiście, można dokupić montowane w fabryce, bez kombinowania. ;-)

jas_pik - 2016-10-13, 20:49

Kamerę można było domawiać w Polsce już od ponad roku ( montowaną w fabryce) ale cena tej opcji była dość zaporowa.
Dzida - 2016-10-13, 20:52

jas_pik napisał/a:
Kamerę można było domawiać w Polsce już od ponad roku ( montowaną w fabryce) ale cena tej opcji była dość zaporowa.

OK, ale "nieoficjalnie", bo opcji takiej w cenniku do tej pory nie zauważyłem. . . .

jas_pik - 2016-10-13, 21:42

Jak najbardziej oficjalnie przy konfigurowaniu w trakcie zamawiania. W oficjalnym cenniku wielu opcji od dawna dostępnych nie było - można je było znaleźć jako akcesoria dodatkowe.
Cav - 2016-10-21, 17:32

Widziałem na fotkach z informacjami cenowymi, że nowe Sandero ma nową kierownicę, z wreszcie prawidłowo umieszczonym klaksonem.
No to wszyscy, którzy mnie przekonywali jakie to super nie są klaksony w dźwigni świateł będą mieli ciężki orzech do zgryzienia......

BTW: dałoby się taką kierę w full opcji bezboleśnie przełożyć do Dustera?

pixa - 2016-10-22, 13:39

Cholera, nie wiedziałem, ze klakson jest w kierunkach. Miałem takie coś w Trabancie i w sytuacjach kryzysowych nigdy nie mogłem w niego trafić. Pomysł słaby, no ale może się przyzwyczaje. Auto odbieram w grudniu.
Cav - 2016-10-22, 18:19

pixa napisał/a:
Cholera, nie wiedziałem, ze klakson jest w kierunkach. Miałem takie coś w Trabancie i w sytuacjach kryzysowych nigdy nie mogłem w niego trafić. Pomysł słaby, no ale może się przyzwyczaje. Auto odbieram w grudniu.


Słaby to jest mało powiedziane.
Zanim trafisz w klakson, to klient, którego chciałeś ostrzec już dawno pojechał w swoją stronę...
Kolejny kretyński francuski wynalazek.

mrówa - 2016-10-24, 10:32

Do takiego klaksonu można się przyzwyczaić, choć faktycznie dziwne to było na początku. Za to mnie zdarza się czasami, rzadko bo rzadko ale - przełączyć światła przy włączaniu kierunkowskazu...
damiaszek - 2016-10-24, 10:47

pixa napisał/a:
Cholera, nie wiedziałem, ze klakson jest w kierunkach. Miałem takie coś w Trabancie i w sytuacjach kryzysowych nigdy nie mogłem w niego trafić. Pomysł słaby, no ale może się przyzwyczaje. Auto odbieram w grudniu.


A jak włączałeś w Trabancie "długie" ;) ?

Idzie się przyzwyczaić do klaksonu. Gorzej mi szło z wycieraczkami - w fordzie jest odwrotnie i z wstecznym.

mbar - 2016-10-24, 10:48

Lza napisał/a:
mojo napisał/a:
Muszę chyba zacząć bojkotować francuskie firmy i towary


ja bojkotuję zagraniczne towary ile się, da, ale tak naprawdę to się nie da. PL lezy gospodarczo, prawie nic się tu nie produkuje, a już w ogóle produktów zaawansowancych technicznie. Ziemniaki tylko i świnki. Smutne to.


Za dużo się nasłuchałeś PiSowskiej propagandy i "Polski w ruinie".
https://www.mr.gov.pl/med...27_druk_ost.pdf rozdział 5.

Kod:
Na czele listy pozycji towarowych dominujących w polskim eksporcie (agregowanych na poziomie
4 cyfrowych kodów CN) kolejny rok z rzędu plasowały się części i akcesoria samochodowe
oraz samochody osobowe, które stanowiły w sumie blisko 8% eksportu ogółem.

Cav - 2016-10-24, 16:13

mrówa napisał/a:
Do takiego klaksonu można się przyzwyczaić,


Nie potwierdzam, a wręcz zaprzeczam.

Piotr - 2016-10-24, 18:45

Są już nowe cenniki na stronie.
http://www.dacia.pl/samochody-nowe/premiery/

Szlepster - 2016-10-24, 19:31

Były już w zeszłym tygodniu....
Ja swojego nowego MCV odbiorę pod koniec grudnia, z resztą opisane w dziale przywitań :mrgreen:

pixa - 2016-10-25, 08:11

Cóż, było lepiej :-) Sandero Open z klima, radiem i metalikiem (tym w promo) wychodziło prawie 2000 zl taniej niż nowa wersja z takim samym wyposażeniem (klima, radio, +310 zł za światła p. mgielne). Nawet gdyby odliczyć metalik to i tak sporo zostawalo w kieszeni. I wole 1.2 niz te nowe 3 cylindry. W wersji za 33900 nie można też dołożyć centralnego zamka. Chyba kupiłem w odpowiednim momencie.
route2000 - 2016-10-25, 08:19

Masz szczęście, ale taki nowy silnik nie jest taki zły tak z przed laty... (Syrenka też miała 3 cylindry i jechała... :-P )
PiotrWie - 2016-10-25, 20:23

mrówa napisał/a:
Do takiego klaksonu można się przyzwyczaić, choć faktycznie dziwne to było na początku. Za to mnie zdarza się czasami, rzadko bo rzadko ale - przełączyć światła przy włączaniu kierunkowskazu...

A mi po kilkunastu latach jeżdżenia samochodami francuskimi zdarza szukać klaksonu na dźwigni kierunkowskazów w Zafirze żony - tak więc da się przyzwyczaić, a nawet przyjąć za naturalne.

Szlepster - 2016-10-26, 11:19

franius napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Poszła informacja prasowa, że nowe wnętrze z jakimiś super schowkami. Skończyło wizualnie na ładniejszej kierownicy i innych,(...)


Z tego co udało mi się wyczytać to zmiany są takie wewnątrz:


- zabudowany został schowek w centralnej części przed skrzynią.
- pojawił się schowek boczny na smartfona w centralnej części (zdjęcia brak)
- podłokietnik został wbudowany w fotel kierowcy
- tylny rzad ma dostępny uchwyt na kubek (chyba jeden centralnie?)
- tylny rzad ma dostępne gniazdko zapalniczki
- nowa kierownica i nowe jej wykończenia (Soft coś tam ;)

Gdzie znalazłeś ten arytkuł?
Interesuje mnie podłokietnik czy faktycznie z fotela będzie?
Bo jezeli tak to odmawiam pakiet Komfort i zamawiam z podlokietnik fabryczny :)

GRL - 2016-10-28, 14:38

Też szukałem informacji na ten temat.
Znalazłem taką fotkę/wizualkę =>


franius - 2016-10-30, 10:46

Szlepster napisał/a:
franius napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Poszła informacja prasowa, że nowe wnętrze z jakimiś super schowkami. Skończyło wizualnie na ładniejszej kierownicy i innych,(...)


Z tego co udało mi się wyczytać to zmiany są takie wewnątrz:


- zabudowany został schowek w centralnej części przed skrzynią.
- pojawił się schowek boczny na smartfona w centralnej części (zdjęcia brak)
- podłokietnik został wbudowany w fotel kierowcy
- tylny rzad ma dostępny uchwyt na kubek (chyba jeden centralnie?)
- tylny rzad ma dostępne gniazdko zapalniczki
- nowa kierownica i nowe jej wykończenia (Soft coś tam ;)

Gdzie znalazłeś ten arytkuł?
Interesuje mnie podłokietnik czy faktycznie z fotela będzie?
Bo jezeli tak to odmawiam pakiet Komfort i zamawiam z podlokietnik fabryczny :)



http://www.auto-testdrive...le-si-detaliile

laisar - 2016-11-18, 11:53

Pakiet prasowy, fotki, filmy, dane techniczne - http://media.renault.com/...4293&nodeid=256

Ciekawostka pierwsza: jakoś nie widziałem, by ktoś na to zwrócił uwagę, a wprowadzono kilka nowych schowków i kieszeni.

Ciekawostka druga: lodgy i dokker też zostają zmodernizowane - zarówno zewnętrznie, zgodnie z nowym wyglądem pozostałych modeli, jak i w środku, w kwestii wyposażenia.

GRL - 2016-11-18, 19:59

Wow, połowa zdjęć poświęcona siateczce na boku tunelu środkowego.
Widać są z niej bardzo dumni. :lol:

laisar - 2016-11-18, 21:58

GRL napisał/a:
połowa zdjęć poświęcona siateczce

Bo wicie-rozumicie: łona jest na s-m-a-r-k-f-o-n-a, no! Nowoczesność w domu i zagrodzie... i w wozie.

(Aż dziwne, że ramkę ma nie chromololo...).

Szlepster - 2016-11-18, 22:42

Podstawą są przełączniki szyb tam gdzie powinny być, podłokietnik z fotela, a siateczke wykorzysta się do rozgałęzinika zapalniczki :roll:
imachine - 2016-11-23, 17:38

Dacia z klaksonem na kierownicy :)

I widzę oświetlenie na podsufitce dla pasażerów z tyłu.

Te zmiany w Lodgy w środku to kiedy wchodzą w życie?

Przykładowo, zamówione w tym roku, na dostawę luty/marzec 2017, będzie już po lifcie?

route2000 - 2016-11-23, 19:46

Zazwyczaj jest tak, że produkcja auta w końcu roku jest już następnym rokiem modelowym i myślę że chyba już się na to załapiesz, ale nie daje głowy. Dla pewności to lepiej spytaj się u dealera. ;-)
Wojciech-EL - 2016-11-27, 18:46

Ciekawe jaka będzie dopłata do kamery cofania.
Ściśle powiązanym z nią elementem wyposażenia będzie zapewne system Media NAV,
na którego ekranie będzie wyświetlany obraz z kamery.

Tak więc system kamery cofania = System Media NAV + kamera cofania.

Szlepster - 2016-11-27, 19:28

w przypadku Logan MCV to jest 950 za MediaNav plus 1500 za kamerę cofania.
Wojciech-EL - 2016-11-27, 22:26

Szlepster, Czyli w sumie 2450 zł za luksus posiadania kamery cofania.

Trochę za drogo jak na mój gust.
W wersji przed liftowej nie zdecydowałem się na system nawigacji fabrycznej MediaNav
i jestem w zupełności zadowolony ze standardowego systemu audio Plug & Play.

Rolę nawigacji GPS pełni smartfon Microsoft Lumia z bardzo fajnymi i aktualnymi mapami. :-)

Szlepster - 2016-11-27, 22:40

Jestem tego samego zdania, radio z CD i Bluetooth wystarczy, Google Maps również doprowadzi do celu, a Soczewka Fresnela ułatwi parkowanie tyłem :)
jas_pik - 2016-11-27, 22:40

+ za mapy inny krajów też trzeba niemało zapłacić.
Osobiście gdybym w najbliższym czasie kupował nową Dacię to wziąłbym ze standardowym radiem bo jest w cenie.
Następnie zakupiłbym tanią na przykłąd za 180 zł uwolnioną dokupiłbym na portalu aukcyjnym antenę gsp za około 30 zł i kamerę za 100 zł.
Okablowanie jest fabryczne a zamiana to 4 wkręty i plug&play
A oryginalne radyjko pewnie bym sprzedał drożej niż koszt nabycia MN

Szlepster - 2016-11-27, 23:15

Jak mnie bedzie stac to tak zrobię ;) mam nadzieję ze trafią Ci sie lepsze egzemplarze, bo tak jakos do nowego auta wkładać podrapane... no wiesz estetyka ;)
jas_pik - 2016-11-27, 23:47

Pokazałem najtańszy możliwy wybór - na allegro średnio są po około 400 zł - możesz szukać takiej w stanie super a to znacznie taniej niż w ASO.
Ja nimi nie handljue tylko pozbywam się tych które uwaliłem w trakcie szukania rozwiażań a na które znalazłem sposób jak je naprawić - poprzez wlutowanie kart pamięci SD w miejsce uszkodzonej pamięci .
Aczkolwiek to pokrycie fabryczne już po miesiącu używania wygląda niewiele lepiej - no cóż budżetowa marka

Cav - 2016-11-28, 18:32

Wojciech-EL napisał/a:
Szlepster, Czyli w sumie 2450 zł za luksus posiadania kamery cofania.

Trochę za drogo jak na mój gust.
W wersji przed liftowej nie zdecydowałem się na system nawigacji fabrycznej MediaNav
i jestem w zupełności zadowolony ze standardowego systemu audio Plug & Play.

Rolę nawigacji GPS pełni smartfon Microsoft Lumia z bardzo fajnymi i aktualnymi mapami. :-)


Mapy może ma i fajne, ale program do nawigacji tragiczny.
Przy cenie uwolnionych używanych MediaNavów rzędu 300 zł, jeśli ktoś potrzebuje nawigacji, to nie wymienianie radia na takie urządzenie to zbytnie sknerstwo.
Zwłaszcza że część kasy odzyska się, sprzedając fabryczne radio.

imachine - 2016-11-28, 18:46

Z tego, co widzę na konfiguracji na stronie Dacii, to dopłata do Map europy to 300PLN.

To przy cenie auta mniej jak 1%.

Jak ktoś korzysta z nawigacji fabrycznej, to jestem zdania, że to żaden koszt przy zakupie nowego auta.

W jedynej myślę wartej uwagi przy zakupie nowego auta wersji Prestige i tak z tego co widzę jest ekran dotykowy.

Mam okazję używać systemu z ekranem dotykowym w Renault Clio bodaj 2013 i porównując przykładowo z Auris'a z '16 to ta opcja z Clio, jak generalnie wolę proste rozwiązania na guzik, jest myślę warta tych pieniędzy.

Działa jak guzik, reakcja natychmiastowa, daje radę operować w rękawiczkach.

Jedyny minus to brak możliwości wyłączenia w całości ekranu, pojawia się wtenczas czarny ekran, natomiast podświetlenie LCD zostaje, co ciut rozświetla środkową konsolę przy jeździe po ciemku.

jas_pik - 2016-11-28, 19:17

imachine napisał/a:
Z tego, co widzę na konfiguracji na stronie Dacii, to dopłata do Map europy to 300PLN.

Ale żeby mieć w miarę aktualne mapy ( wydawanych z półrocznym opóźnieniem) musisz wydawać co pół roku około 99 Euro mapy Here są wydawane co pół roku ale portal Naviextras publikuje je z półrocznym opóźnieniem.
imachine napisał/a:
Jedyny minus to brak możliwości wyłączenia w całości ekranu, pojawia się wtenczas czarny ekran, natomiast podświetlenie LCD zostaje, co ciut rozświetla środkową konsolę przy jeździe po ciemku.

Wyłączając przyciskiem uzyskujesz podświetlony zegar cyfrowy duży na większości ekranu , wyłączając przyciskiem ekranowym NOC uzyskujesz zegar cyfrowy malutki - wybór należy do Ciebie.

maciek - 2016-12-14, 20:17

0,9 TCE 90 (też z LPG i Easy-R) w wersji po liftingu będzie miało moc
66kW (90 KM) /5000 obr./min
71kW (96 KM) /5000 obr./min w trybie overtorque
oraz
140 Nm przy 2250 obr. /min
150 Nm przy 2250 obr. /min w trybie overtorque

Duster 1,5 dci z EDC będzie Dusterem z najdłuższym 6 biegiem w ofercie ;-)

mekintosz - 2016-12-14, 20:30

http://www.auto-swiat.pl/...utomatem/xwen3e

Jakis cud, auto swiat chwali duster z nowa skrzynia ;-) Macie gdzieś fotki organizacji pedałów przyspieszanie i hamulca. Piszą o jakiejś niebywałej wygodzie w stosunku do klasycznych sprzęgło, hamulec, gaz .

Tylko takie foto znalazłem:

http://www.auto-swiat.pl/...utomatem/7jhhxw

eplus - 2016-12-14, 21:19

Podpalają się głupotami, a ekran nadal na poziomie kolan hahahahaha :!:
Freebairn - 2016-12-28, 08:28

Ciekaw jestem kiedy w zaktualizuja konfiguratora.

Sprawdzilem pol europy- i wyglada na to, ze tylko u nas nie jest ona jeszcze zaktualizowana.

mojo - 2016-12-28, 16:45

Freebairn napisał/a:
Sprawdzilem pol europy- i wyglada na to, ze tylko u nas nie jest ona jeszcze zaktualizowana.


Widać że jak połowy tych palantów co siedzą po przekątnej Galerii Mokotów się na zbity pysk nie wyp...doli to zawsze będziemy "kilka lat za murzynami". Ale jaki zarząd tacy pracownicy.

Freebairn - 2016-12-29, 16:00

Stronka jakby ulegla zmianie?


wieza - 2016-12-29, 19:50

Ale nowego dustera brak :(
gregorisan - 2016-12-29, 21:21

Przecież są już cenniki nowego Logana i Sandero w zakładce "Premiery Dacia".
Freebairn - 2016-12-30, 08:21

gregorisan napisał/a:
Przecież są już cenniki nowego Logana i Sandero w zakładce "Premiery Dacia".


Zgadza się. Nie zmienia to jednak faktu, ze czekam aż będzie dostępny konfigurator.

Na niemieckiej stronie Dacii jest ten sam co na stronie Renault. Ciekawe czy tu tez dadzą taki upgrade czy tylko wgrają nowe ceny.

shrek - 2016-12-31, 01:43

Ja czekam na cos nowego 7-mio miejscowego. Zmieniona ladniejsza lodowa lub duster.
Freebairn - 2016-12-31, 15:52

dzisia widzielismy z zona lodgy stepway pod obi. robi wrazenie w tym wsieklym niebieskim kolorze.( Zdaje sie, ze to bylo auto dealera).
ken-wawa - 2017-03-09, 21:46

Ciekawe kiedy Dacia, w szczegolnosci Duster, dorobia sie automatycznej klimy. Jednostrefowa wystarczy.
DrOzda - 2017-03-10, 10:15

Modele ze wstęgą Mobiusa mają klimę automatyczną od dawna. W Rumunii oferowano Logana z taką klimą jakiś czas temu. To jest decyzja marketingowa a nie techniczna - Renault panicznie boi się kanibalizacji głównej marki i stąd kastrowanie czego się da o ile są konkurencyjne wewnątrz koncernu modele.
Maniak - 2017-03-13, 07:19

ken-wawa napisał/a:
Ciekawe kiedy Dacia, w szczegolnosci Duster, dorobia sie automatycznej klimy. Jednostrefowa wystarczy.


Podejrzewam, że nawet gdyby była taka wersja to jej cena byłaby tak zbliżona do odpowiedników Renault, że nie miałoby to sensu... Po to jest Renault by spełniać większe wymagania

Cav - 2017-03-13, 16:47

Maniak napisał/a:
ken-wawa napisał/a:
Ciekawe kiedy Dacia, w szczegolnosci Duster, dorobia sie automatycznej klimy. Jednostrefowa wystarczy.


Podejrzewam, że nawet gdyby była taka wersja to jej cena byłaby tak zbliżona do odpowiedników Renault, że nie miałoby to sensu... Po to jest Renault by spełniać większe wymagania


Jest też Peugeot, Jeep, Suzuki - więc jak w grupie Renault będą w ten sposób przeginać, to nie zobaczą nawet grosza na żadną ze swoich marek.

jas_pik - 2017-03-13, 17:54

Ale Mitsubishi już trafiło do grupy Renault tak jak wcześniej Nissan i Łada.
Także w grupie jest sporo modeli SUV i marka musi je odpowiednio pozycjonować aby się wzajemnie nie kanibalizowałły.
Bo jakie sa różnice pomiędzy
Mitsubishi ASX
QQ
Koleos
Duster
Łada XRay

Marek1603 - 2017-03-13, 18:18

jas_pik napisał/a:

Bo jakie sa różnice pomiędzy
Mitsubishi ASX
QQ
Koleos
Duster
Łada XRay


W nazwie? ;-) :mrgreen:

Wygrałem coś?

jas_pik - 2017-03-13, 18:24

Niestety tym razem nie wygrałeś nic :)
A różnice są w cenach wersji podstawowych
Dacia Duster 1.6/105 KM 39 900
Nissan Qashqai 1.2/115 KM 75 500
Mitsubishi ASX 1.6/117 KM 75 300
Łada Niva 1.7/82 KM 41 000
Renault Koleos 2.0/150 KM 120 700
Nie mam ceny Łady XRAY w Europie dlatego podałem cenę Nivy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group