DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Technika jazdy - Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..
drake87 - 2016-10-16, 18:21 Temat postu: Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..Witam!
Mam dośc nietypowe pytanie. Mam nadzieje, że mnie nie wyśmiejecie ale zmieniłem samochód z peugeot 206 na Dacia sandero 1,4 mpi.
Posiadam miejsce na hali garażowej na 3 piętrze. Przed pierwszym wjazdem na I piętro jest szlaban. Podjeżdzam do szlabanu wciskam pilot, wrzucam 1 bieg i wjeżdzam. Wydaje się banalne, a jednak. W połowie drogi słyszę jak samochód wyje ( wiadomo że wjazd chcę zrobić energicznie) więc z przyzwyczajenia (tak jak w peugeot 206 który był lżejszy) wrzucam w połowie drogi 2 bieg i na pół sprzęgle dodaje gazu. Powiedzcie mi czy taki sposób jeżdzenia po hali na pół sprzęgle na 2 biegu nie katuje skrzyni albo sprzęgła? Nie przekraczam 2000 obrotów. Jak próbuje wjechać tylko na jedynce to wyje a poruszanie się po hali jest wtedy bardzo powolne. Muszę zrobić 2.5 okrążenia zanim dojade na stanowisko a po drodze są wtedy 3 podjazdy.
Wiem, że temat banalny ale nie daje mi spokoju więc piszę, żeby nie popsuć. Jechanie dokoła na jedynce jest trochę męczące a zrzucanie z dwójki na jedynkę przed każdym podjazdem to trochę żonglowanie biegami.
Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ? Sama dwójka bez pół sprzęgła jest za szybka. No i trzeba wcisnąć sprzęgło i hamulec przy skręcie (na hali naturalnie objeżdzamy ją do okoła do następnego wjazdu)
Na dwójce słyszę terkotanie z silnika przy dużym obciążeniu ale to raczej wydaje się że jest z wydechu który dostaje wibracji od przeciążenia od podjazdu (w peugeocie było podobnie)Marek1603 - 2016-10-16, 18:32 No raczej jeździć na pół sprzęgle się nie powinno. Zużywa się okładzina na sprzęgle. W skrajnym przypadku jak się przypali okładzinę będzie się ciągle ślizgać.kali - 2016-10-16, 18:33 Jazda na pół sprzęgle zużywa ten mechanizm. Bez problemu wyjeżdżam na takie podjazdy na 2 czy 3 i sprzęgła nie używam.drake87 - 2016-10-16, 18:35 jak puszcze sprzęgło to będę mieć za szybką prędkośc bo zaraz za podjazdem mam skręt w prawo, dosłownie długośc samochodu. Czyli zostaje wersja na 1 ??benny86 - 2016-10-16, 20:42 Bez podglądu na sytuację/podjazd to można gadać w nieskończoność. W związku z wykonywaną pracą często korzystam z parkingów piętrowych/podziemnych na galeriach handlowych i na półsprzęgle nie jeżdżę, choć faktycznie są różne szerokości i stopnie nachylenia podjazdów, więc różne prędkości można bezpiecznie rozwijać.
P.S. Masz proste konstrukcyjnie auto, nawet jak sprzęgło za jakiś czas padnie to nie zbankrutujesz na tym...Kubuch - 2016-10-16, 21:53 Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek Lza - 2016-10-16, 22:06 jeśli nie daje rady na dwójce to jedyneczka, alleluja i do przodu. Żadnych pół-sprzęgieł. obroty w okolicach 3000 to nie jest dla silnika żadne katowanie. Na autostradzie też takie są. Silnik wtedy pewnie też wyje, tylko szum opon i powietrza sprawia, że tego nie słyszysz.Dar1962 - 2016-10-17, 07:31
Kubuch napisał/a:
Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek
jestem fanem tematu "biała sandero"....mojo - 2016-10-17, 09:32 Temat postu: Re: Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..
drake87 napisał/a:
Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ?
Dokładnie tak, na 1 biegu jeżeli 2-gi jest "za szybki". 1-ka nie służy tylko do ruszania ale także do bardzo wolnej jazdy (po to z resztą jest skrzynia biegów).
Jak nie przekraczasz 2000 obr to ten silnik, który masz ma bardzo lichy moment przy tych obrotach i nie da się podjechać wolno pod większe wzniesienie na innym biegu niż 1.
Tak jak jeździsz to i sprzęgło zniszczysz i przeciążasz strasznie układ korbowy silnika. Dla silnika "zdrowsze" są chwilowe obroty za wysokie niż za niskie.
Taki sinik jak masz lubi właśnie obroty ok 3 tys bo z jednej strony daleko mu do maksymalnych a z drugiej strony nie jest przeciążany.
Na 2-ce to raczej tak żeby nie szarpało
art - 2016-10-17, 09:54
Dar1962 napisał/a:
jestem fanem tematu "biała sandero"....
Przeczytałem wybiórcza i już wiem, czemu jesteś fanem tego wątku :D też nim zostanę :))Lza - 2016-10-17, 10:34 Chyba wszyscy jesteśmy fanami wlodarka ;)drake87 - 2016-10-18, 09:37 Dzięki wszystkim za odpowiedź, mmiałem jakiś moment zwątpienia z tym podjazdem. Naturalnie pierwsze wniesienie na jedynce, później dwójka bez piłowania i kolejne podjazdy na dwójce bez trzymania sprzęgła, tylko manewrowanie gazem, wszystko wykonalne jak koledzy wyzej pisali. Liczy sie energiczne przyspieszenie gazem i tyle :)
Testowałem dwukrotnie, fakt że jest większe obciążenie na podjeździe ale się wspina na 2500 obrotów na 2 biegu przy zasadzie 'sprzęgło parzy'Dzida - 2016-10-22, 10:12
Cytat:
Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek
Ja też mojo - 2016-10-22, 10:42 Nie jest imo wstyd się pytać, w końcu każdy kiedyś przygodę z motoryzacją zaczynał a na kursach uczą takich głupot że historia.
Wstyd to jak się nic z tłumaczenia nie zrozumie a tu chyba kolega drake zrozumiał