DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Podwyższone obroty po odpaleniu

sobol1976 - 2016-10-18, 17:31
Temat postu: Podwyższone obroty po odpaleniu
Zrobiło się chłodniej rano i zaobserwowałem trochę dziwne zachowanie samochodu na zimnym silniku po odpaleniu. Odpala bez problemu ale broty na biegu jałowym utrzymują się w okolicy 1200-1300 obr. (zeszłej zimy było 1000 obr. maksymalnie). Efekt dodatkowy jest taki, że przez pierwsze chwile jazdy na jedynce samochód po dodaniu gazu i odjęciu nogi z pedału sam jedzie :mrgreen: , nie gaśnie, a wręcz utrzymuje prędkość ok. 10-15 km/h - dzisiaj przy lekkim spadku zaczął wręcz przyspieszać. Po wstępnym nagrzaniu silnika wszystko wraca do normy obroty spadają do 750 i efekt ustępuje. Trochę to zabawne bo to nie 2-litrowy silnik w automacie żeby sam jeździł po wrzuceniu "D". Warto to zgłosić do ASO? Czy tak po prostu bywa?
arczi_88 - 2016-10-18, 17:37

Jak miałem Tico to przy niskiej temperaturze na ssaniu można go było do 40 rozkulać bez gazu a też 2 dwulitrowego silnika nie miał :)
gregorisan - 2016-10-18, 17:58

Osobiście tak jeżdżę zaraz po odpaleniu turlając się bez dodawania gazu po osiedlowych uliczkach - także wszystko w normie. U mnie jest podobnie :)
sobol1976 - 2016-10-18, 18:08

No to mamy mocny silnik. :-D Wcześniej tego nie wyłapałem. Ale czy to normalne, że obroty na starcie są powyżej 1000? Niedługo będzie 2 rok użytkowania a ja zawsze myślałem, że max. w tym silniku to 1000 obr. "na ssaniu" na luzie. Zazwyczaj patrzę na obrotomierz przed ruszeniem.
arnold - 2016-10-18, 18:21

To są na prawdę normalne obroty.
gregorisan - 2016-10-18, 18:23

Taki urok parkowania pod chmurką :)
Pamiętam, że przed rokiem pytałem o to samo :mrgreen:

spoogie - 2016-10-19, 08:16

Tak to normalne, mój tce po włączeniu w chłodne dni ma przez chwilę obroty na ok 1.1k - 1.2k. Potem po rozgrzaniu spadają do normalnego poziomu.
sobol1976 - 2016-10-19, 12:21

Dzięki za za odpowiedzi - wszystko jasne.
DrOzda - 2016-10-20, 09:04

To wpadanie na wysokie obroty w chłodne dni poprawiono chyba we wszystkich silnikach benzynowych - w pierwszych wersjach softu do ECU w 1.6 MPI Euro5 tego nie było - dopiero w kolejnych wersjach tak się zachowuje. Jak ktoś ma MCV/Lodgy/Dokkera z lat 2011 - 2013 i nie aktualizował oprogramowania silnika to warto to zrobić choćby z tego względu.
sobol1976 - 2016-10-20, 09:11

Myślę, że przynajmniej raz aktualizowano mi soft do ECU przy okazji wizyt serwisowych. Wjazd na wysokie obroty trwa dosłownie chwilę więc może tak ma być.
tomala72 - 2016-10-20, 09:47

Też tak mam
shrek - 2016-10-23, 15:08

To chyba normalne. Podczas obnizonych temperatur silnik musi sie rozgrzac.
Mariano188 - 2018-12-02, 11:48
Temat postu: Wysokie obroty zaraz po odpaleniu i szybki ich spadek
Witam. Jak w temacie, samochod postal cała noc i po odpaleniu wszedł na wysokie obroty między 2 a 3 tysiące obrotów, i odrazu spadły. Sytuacja powtarza się co jakiś czas. Jakieś rady?czy wpływa to na pracę silnika?
dudu$ - 2018-12-02, 15:26

Jaki przebieg ma autko ? Czy czyszczona była kiedyś przepustnica? Jak nie warto było by to zrobić ( czyszczenie z demontażem i montażem trwa 5 minut). Można tez spróbować odłączyć akumulator na 10 minut aby zresetować ECU
Mariano188 - 2018-12-02, 17:38

Przebieg auta to 48tys.jak zakładam to przepustnica nigdy nie była ruszana, ani dotykana,.
dudu$ - 2018-12-02, 18:06

Przepustnica na pewno będzie trochę przybrudzona, ale czy to ona ma wplyw na te wysokie obroty? Ciężko jest powiedzieć ale jeżeli masz grzechotkę z nasadką 10 lub klucz płaski to warto ją wykręcić i wyczyścić. Zaopatrz się w szmatkę i benzynę ekstrakcyjną.
Krótka instrukcja : Na poniższym zdjęciu zaznaczone są liczbami od 1 do 5 kolejne kroki opisane poniżej:



1. Zdejmujemy odmę co idzie do obudowy filtra powietrza oraz odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym cybant.

2. Zdejmujemy rure co doprowadza zimne powietrze do silnika - należy - delikatnie odciągnąć 2 zaczepy i wyciągnąć rurę co idzie do puszki filtra powietrza.

3. Odczepiamy rurkę odpowietrzenia skrzyni biegów, która przymocowana jest z prawej strony obudowy filtra powietrza.

4. Łapiemy dwoma rękami za obudowę filtra powietrza i delikatnie z wyczuciem ciągniemy do góry. Obudowa trzyma się na 4 gumowych wciskach.

5. Po zdjęciu obudowy widzimy przepustnicę, odczepiamy wtyczkę i odkręcamy samą przepustnicę, która przykręcona jest na 4 śruby na nasadkę 10 lub 8 ale raczej była to 10tka.

przepustnice czyścimy szmatką nasączona benzyna ekstrakcyjną i tyle składamy wszystko w odwrotnej kolejności

Mariano188 - 2018-12-02, 18:20

Dziękuję serdecznie za informację, i instrukcje, a czy po takim czyszczeniu kalibracja przepustnicy jest wymagana?
dudu$ - 2018-12-02, 18:26

niektórzy przeprowadzają kalibracje a inni nie. Ja jak miałem MCV II z tym silnikiem przepustnicę czyściłem co 10 tyś km przy każdej wymianie filtra powietrza i nigdy nie przeprowadzałem kalibracji. Obroty silnika miałem w normie wiec uważam, że decyzja należy do Ciebie
Mariano188 - 2018-12-02, 18:38

Rozumiem, jutro wyczyszcze przepustnice i dam znać co i jak
Mariano188 - 2018-12-17, 09:43

Ponownie ponawiam temat. Przepustnica wyczyszczona, i dzisiaj jak auto powstało cała noc był w nocy mróz to po odpaleniu weszło na wysokie obroty ok 3000 obrotów i odrazu spadły.
dudu$ - 2018-12-17, 18:14

A moze sama przepustnica jest uszkodzona? Kiedyś jak były przepustnice sterowane linką idącą od pedału przyspieszenia na przepustnicy znajdował się tz. silniczek krokowy, który to miał za zadanie regulacją biegu jałowego, jak cos było nie tak z obrotami to wystarczyło go wyczyścić lub wymienić na nowy gdy był uszkodzony. W dzisiejszych czasach przepustnice są sterowane elektroniczne za pośrednictwem ECU i nie mają już silniczka krokowego tylko nierozbieralny moduł sterowany elektronicznie. Może w nim coś się posypało. Kurcze ciężko stwierdzić. Używane przepustnice do tego silnika i auta kosztują grosze coś koło 50-80zł wiec w ciemno zaryzykować i kupić. Czasem jak obroty są za wysokie lub się zawieszają oznacza, że gdzieś w dolocie powietrza jest nieszczelność ale w tym silniku raczej nie ma gdzie - podobne objawy nękały silniki K7j i K7M gdzie uszczelka między kolektorem ssącym a przepustnicą się wyrabiała. Można też iśc tym tropem i sprawdzić w ASO czy taka uszczelka jest dostępna do silnika D4F i ile kosztuje, myślę, ze grosze bo do K7J płaciłem coś około 20-30zł. Innej opcji już nie widzę, chyba , że uszkodzenie wiazki ale watpie
Mariano188 - 2018-12-17, 19:22

Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.
dudu$ - 2018-12-17, 20:16

Mariano188 napisał/a:
Uszczelka pod klawiatura wymieniona, już nie mam pojęcia od czego się tak dzieje. Nie zawsze tak jest, co jakiś czas, w pewnym momencie myślałem że to wina akumulatora.


mnie nie chodzi o uszczelkę dekla zaworowego ( tz. klawiatury) a uszczelkę przepustnicy która znajduje się miedzy kolektorem ssącym a samą przepustnicą. Tam znajduje się taki oring i to właśnie o tą uszczelkę mi chodzi.
Tu masz link do oferty na allegro:

https://allegro.pl/uszczelka-oring-przepustnicy-clio-iii-1-2-16v-oryg-i6467661788.html, nie są to duze pieniądze wiec zaczął bym od tego

Mariano188 - 2018-12-17, 20:34

A to sorry, spróbuję ta uszczelke wymienić miejmy nadzieję że pomoże, jak nie da rady to już nie mam pojęcia.
zwirz - 2018-12-18, 09:13

u mnie przy temp większych niż +5 jest ok, przy temp niższych obroty przez sekundę po odpaleniu falują 1-2tys dwa podskoki i już się wyrównuje
18k km

Mariano188 - 2018-12-18, 12:44

Ja też to zauważyłem że chyba raczej jest to zależne od temperatury, bo jak dzisiaj było trochę cieplej było ok.
Kauris - 2019-02-22, 12:35

zwirz napisał/a:
...przy temp niższych obroty przez sekundę po odpaleniu falują 1-2tys dwa podskoki i już się wyrównuje
Tak samo u mnie.
Gorzej, że podobne bujnięcie obrotów mam przy delikatnym dodaniu gazu jak pełzam w korku. I chętnie bym się tego pozbył...

Wickerman - 2020-01-05, 16:44

Witam.
Mam problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku (1.6 MPI), po odpaleniu utrzymują się w granicy 2 tys po kilku minutach zaczynają falować by w końcu gdy silnik się rozgrzeje spaść do normalnego poziomu. Czyściłem przepustnice dwukrotnie i sprawdziłem błędy bez efektów. W aplikacji "Piston" pokazuje mi bez wciskania gazu pozycja przepustnicy 19.2% czy nie powinno być coś koło 0 ?? Od czego najlepiej zacząć podmianki ??

Fruxo - 2020-01-05, 20:15

zawory ?
Wickerman - 2020-01-06, 09:04

Zawory były ustawiane 3 tys km temu
MartinezTychy - 2020-01-06, 15:21

Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu zrobiona?
Wickerman - 2020-01-06, 16:19

Wyczytałem gdzieś że wystarczy uruchomić silnik bez gazu i poczekać do włączenia wentylatorów tak też zrobiłem. Czyściłem już przepustnice 3 lata temu i taka adaptacja wystarczyła. Czy może trzeba podpiąć pod komputer ?
dudu$ - 2020-01-06, 17:15

Uszczelka dolna przepustnicy ta co wchodzi w kolektor ssący oraz przy okazji wymienił bym też uszczelek obudowy filtra powietrza Ra co wchodzi na przepustnice z tym że może być dostępna tylko w komplecie z obudową. Ewentualnie poszukaj gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym
Wickerman - 2020-01-06, 19:40

Faktycznie dobry trop, gdy montowałem przepustnice po czyszczeniu weszła bez żadnego oporu. Dolne uszczelnienie może już być wygrzane i twarde przez to uszczelnia dopiero gdy się nagrzeje. Zamówiłem komplet uszczelnień zobaczymy...
dudu$ - 2020-01-06, 21:05

Swego czasu od rodziców dostałem Thalię z silnikiem 1.4 8v 75km czyli nie mal, że identyczna jednostka. Miałem kiedyś problemy z zawieszającymi się obrotami na 2000. Wymiana uszczelki co wchodzi w kolektor ssący rozwiązał problem. Koszt w ASO z tego co pamiętam poniżej 30zł. Swego czasu na forum ktoś miał podobny problem. Również poleciłem wymianę w/w uszczelek i problem u niego też został rozwiązany więc mam nadzieje , że i tu wymiana pomoże :)
Wickerman - 2020-01-11, 12:12

Usterka usunięta, faktycznie przyczyną była uszczelka pod przepustnicą. Dziękuję za radę.
Marciniakus - 2020-08-17, 07:41
Temat postu: Wysokie i nierówne obroty biegu jałowego
hej.
Od 2 tyg mam Dacie i nie wiem czy jestem przewrażliwiony, ale zwróciłem uwagę na obroty nabiegu jałowym. Mianowicie są lekkie skoki
https://www.youtube.com/w...wSHgkN6T4mNPneY
też słychać jakiś gwizd, możliwe że sprężarka od klimy albo coś. Po pracy chce popatrzeć co i jak.
Auto nie ma gazu, wszystko na benzynie.
Czy to co jest na nagraniu to zupełnie normalne, czy jest to mój wytwór wyobraźni?

Wczoraj po 300 km pod koniec trasy też coś zaczeło chyba klekotat, dziś już ok.

Pedros - 2020-08-17, 07:59

Chyba trochę szukanie dziury w całym.
telecaster1951 - 2020-08-17, 09:40

Na zimnym czy cały czas?
Dość wysokie obroty na biegu jałowym 1200 - 1300 RPM. Powinno być koło 800rpm. No góra 1000. No i faluje zauważalnie.
Zobacz czy nie bierze Ci powietrza na lewo.

Kauris - 2020-08-18, 16:22

Dźwięki dziwne tam słychać, ale może to kwestia nagrania...
Niżej masz do porównania moje bujanie po odpaleniu po nocy stania. Jak dla mnie norma, przy czym ja zazwyczaj odpalam i zaraz jadę.
https://youtu.be/Opv9dQDcqBg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group