|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Mocne sprzęgło pod chipa w 1.5dci
corrado - 2017-01-18, 12:06 Temat postu: Mocne sprzęgło pod chipa w 1.5dci Hejka
Czy ktos moze polecic mocniejsze sprzeglo pod dacie 1.5dci ktora bedzie miala wkrotce chipa , czyli +20% mocy i pewnie momentu siły .
Chociaz widze
LuK 622 3096 09 LuK
albo
VALEO 828012
ładują równiez do wersji 109KM , jak i do mojego 86KM,
wiec moze starczy i nie padnie szybko , co nie ?
DrOzda - 2017-01-18, 13:20
A w wersji 110 nie ma przypadkiem dwumasy ?
GRL - 2017-01-18, 14:57
Jak robisz chipa profesjonalnie to zapytaj czy jest w ogóle konieczność wymiany.
Po to się robi go u profesjonalistów, żeby przyrost momentu był linearny i żeby nie było zbyt dużego skoku w dolnym zakresie obrotów.
Jest duża szansa, że seria bezproblemowo wytrzyma.
No chyba, że masz zamiar bawić się w strzały ze sprzęgła lub wyścigi spod świateł.
corrado - 2017-01-18, 14:58
Nie wiem, ja pisze o wersji 109 KM - to inny silnik niz 110KM
http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true
Ale jesli pakuja do 86KM i do 109KM, to raczej dobrze swiadczy i bedzie jakos dzialac u mnie po chipie
DrOzda - 2017-01-18, 16:22
Guzik tam inna wszystkie najmocniejsze dCi w Dusterach i Lodgy mają dwumasę.
Zwykły burdel w katalogach.
mekintosz - 2017-01-18, 17:26
Corrado, gdzie czipujesz i za ile, jeśli to nie jest tajemnicą ?
jas_pik - 2017-01-18, 18:47
corrado napisał/a: | Nie wiem, ja pisze o wersji 109 KM - to inny silnik niz 110KM |
To jest ten sam silnik
corrado - 2017-01-18, 20:10
Kreatormocy
chyba, ze cos nie halo bedzie przy ustaleniach to gdzie indziej
cena jeszcze do uzgodnienia
Hmmnm , juz nie mam czasu ale z tego co kojarze jest silnik 107KM od 04.2010 i inny silnik od 10.2011 r z 110KM , inny maja kod
k9k 896 i k9k 898 , wiec na bank cos innego , chocby soft ... nie wnikam ...
ooo a tu rozpiska:
Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
1.2 TCe 125 H5F 404 benzyna 2013.10 - 1197 92 125 Informacje o DACIA DUSTER 1.2 TCe 125 2013.10 -
1.2 TCe 125 4x4 H5F 404 benzyna 2015.06 - 1197 92 125 Informacje o DACIA DUSTER 1.2 TCe 125 4x4 2015.06 -
1.5 dCi K9K 892, K9K 884 olej napędowy 2010.10 - 1461 66 90 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.10 -
1.5 dCi K9K 896 olej napędowy 2010.06 - 1461 79 107 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.06 -
1.5 dCi K9K 856 olej napędowy 2013.08 - 1461 80 109 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2013.08 -
1.5 dCi K9K 796, K9K 830 olej napędowy 2010.04 - 1461 63 86 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.04 -
1.5 dCi 4x4 K9K 898 olej napędowy 2010.10 - 1461 81 110 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.10 -
1.5 dCi 4x4 K9K 894, K9K 884 olej napędowy 2010.10 - 1461 66 90 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.10 -
1.5 dCi 4x4 K9K 898 olej napędowy 2010.06 - 1461 79 107 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.06 -
1.5 dCi 4x4 K9K 858 olej napędowy 2013.08 - 1461 80 109 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2013.08 -
1.6 16V K4M 690, K4M 696 benzyna 2010.04 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V 2010.04 -
1.6 16V 4x4 K4M 606 benzyna 2010.06 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V 4x4 2010.06 -
1.6 16V Hi-Flex K4M 696 Benzyna / etanol 2010.08 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V Hi-Flex 2010.08 -
1.6 16V LPG K4M 696 Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2011.04 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V LPG 2011.04 -
1.6 SCe 115 H4M 438, H4M 738 benzyna 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 2015.06 -
1.6 SCe 115 4x4 H4M 430, H4M 730 benzyna 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 4x4 2015.06 -
1.6 SCe 115 LPG H4M 740 Benzyna / etanol 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 LPG 2015.06 -
z http://wajbex.pl/czesci-samochodowe/dacia-duster-2010-04-,1-00139-08547.aspx
BoloSr - 2017-01-18, 21:01
Toc juz byl taki temat :)
I wszyscy powiedzieli ze seria da rade :)
A co do roznic to jest tego wiecej niz wam sie wydaje :)
corrado - 2017-01-18, 21:50
A powiedzcie , ktorego producenta najlepsze bedzie sprzeglo - w sensie najmocniejsze i najwytrzymalsze:
LUK
Valeo,
Sachs,
Renault?
albo inne ...
Ja raczej stawiam na LUK lub Sachs, a najmniej na Valeo )
shrek - 2017-01-18, 23:49
Zostaw originalne. Przy normalnej jezdzie sie nie rozsypie.
corrado - 2017-01-19, 00:15
musze wymienic bo sie zlizga juz na 5tce i to przed hamownia, bo nawet moze nie zmierzyc i przynajmniej stowka za hamownie pojdzie w plecy
shrek - 2017-01-19, 00:50
Wez originalne lub dobry zwmiemnik wytrzymie 20 koni naapewno
mojo - 2017-01-19, 06:55
Renault to sprzęgieł na pewno nie robi tylko zamawia u któregoś z producentów ze swoim logo i dowala 50% marży. Dowiedz się który producent to robi i ewentualnie jego kup.
Na szybsze zużycie sprzęgła nie ma znaczenia na ile moc podniesiesz tylko moment. Jeżeli przyrost będzie z 200Nm na 240Nm to można się nie martwić ale jakbyś wszedł np na 280-300Nm to można o tzw mocniejszym myśleć imo.
DrOzda - 2017-01-19, 07:29
No tak a moment to niby z czego bezpośrednio wynika ?
GRL - 2017-01-19, 09:15
DrOzda napisał/a: | No tak a moment to niby z czego bezpośrednio wynika ? |
Źle zadane pytanie.
DrOzda - 2017-01-19, 10:22
No fakt powinno być: moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Kiedyś uczono tego w podstawówce ......
GRL - 2017-01-19, 14:29
No widzisz. A to oznacza, że nadmiar momentu może być w innym miejscu niż nadmiar mocy (bo przy niższych obrotach) i to te niutki zabiją sprzęgło (szczególnie jak jakiś niedouczony cieć-malina wystroi silnik).
mojo - 2017-01-19, 15:55
DrOzda napisał/a: | No fakt powinno być: moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Kiedyś uczono tego w podstawówce ...... |
Tylko mapowanie jednostek uturbionych to już gimnazjum
Dlatego też grzebanie w 1.6 mpi nie ma sensu (bez obrazy)
|
|