DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zużycie paliwa Lodgy 1,6 Sce

valarauk - 2017-02-09, 17:01

Ja jak na razie startuję ale zamieszczam swoje wyniki - silnik 1.6 100KM z systemem S&S

1. Pierwsze tankowanie:

541km - ok 200 na trasie, reszta miasto - wg wskazań komputera 8.2, wg obliczeń 8.15.

2. Drugie tankowanie

477km - ok 100 na trasie - wg wskazań komputera 9.9, wg obliczeń 10.2.

Od drugiego tankowania włączyłem tryb ECO - samochód wyraźnie zamulił więc zobaczymy czy ta skórka warta wyprawki ;)

Piitubski - 2017-02-09, 20:40

Czegoś nie rozumiem. Włączyłeś tryb eco i spalanie wzrosło?
gfedorynski - 2017-02-10, 09:02

Byłem wielokrotnie ochrzaniany na forum za offtopy w wątkach o spalaniu konkretnych modeli/silników. No to teraz moim zdaniem zostały tu pomieszane MPI i SCe - valarauk, ewidentnie ma ten drugi silnik, czyli przydałoby się osobny wątek, żeby nie porównywać jabłek z gruszkami.

BTW: Używam eco praktycznie od początku i nie zauważyłem, żeby mulił.

Piitubski - 2017-02-10, 09:03

U mnie sprawdza się wyśmienicie - jeżdżę cały czas z włączonym eco. Nie narzekam na dynamikę jazdy, a średnie spalanie to 8.5 litra przy jeździe głównie po Warszawie.
Marek1603 - 2017-02-10, 11:04

Może w Sce jest lepiej. MPI zamula niestety.
jas_pik - 2017-02-10, 11:31

Piitubski napisał/a:
U mnie sprawdza się wyśmienicie - jeżdżę cały czas z włączonym eco. Nie narzekam na dynamikę jazdy, a średnie spalanie to 8.5 litra przy jeździe głównie po Warszawie.

Bo to co zmienia przycisk ECO - ustawienia parametrów silnika odczujesz wyłącznie w jeździe po mieście w korkach, wtedy i wyłącznie wtedy da to realne oszczędności.
Ale takie same a nawet większe oszczędności sam możesz mieć jeżdżąc z zasadami ekojazdy, a jeszcze lepiej w tempie tzw "kapelusznika" , a że wtedy w Warszawie zostaniesz obtrąbiony i obmrugany to już zupełnie inna sprawa.
Ja bym wolał mieć przełącznik z trybem SPORT niż z trybem ECO :-D

valarauk - 2017-02-11, 22:22

Przepraszam - rzeczywiście się rąbnąłem w oznaczeniach silnika - w gruncie rzeczy SCe to MPI bo wtrysk ma wielopunktowy ;)
Tankowania też źle wam pisałem bo pierwszego tankowania nie liczyłem bo się zużycia za bardzo określić nie dało ;) Więc tryb ECO mam teraz włączony ale jeszcze nie obliczylem ile rzeczywiście pali - wg. komputera jest 8.3 więc rzeczywiście się zmniejszyło. Jednakże zarówno ja, jak i małżonka, czujemy dużą różnicę po jego włączeniu i na razie chyba wolimy te 2 litry więcej spalać ;) Ale to raczej taka nasza fanaberia bo po zakupie byliśmy tak pozytywnie zaskoczeni dynamiką tego silnika (w porównaniu do Astry), że chcemy tą radość wydłużyć ;)

jan ostrzyca - 2017-02-13, 12:50

Mierzenie zużycia paliwa jest nawet fajne (przez chwilę). Dla ułatwienia sprawy i uniknięcia rozczarowań po zakupie nowego wozu, trzeba po prostu dodać 30% do danych fabrycznych i od razu wiedzieć ile spali nasze auto. Zasada działa bez pudła.
Jedynym autem, które paliło mi tyle co zapowiadał producent (a nawet nieco mniej przy eco jeździe) był Logan MCV 1.6 MPI. Ale to tylko dlatego, że w instrukcji podano bardzo wysokie wartości spalania - ok. 10 l. miasto/6.5 trasa.

jan ostrzyca - 2017-02-28, 18:27

Kkonrado napisał/a:
dacia lodgy 2015 r 1.6 sce

Czy możesz podzielić się wynikami spalania w Sce 1.6? Ponoć silnik jest oszczędniejszy niż stary 1.6 mpi.

Kkonrado - 2017-02-28, 19:56

Ja zagazowałem i by chronić zawory z dolewką benzyny 10 % i wychodzi 8 L lpg i 1.5 L Pb /
Przed montażem około 8 L PB

route2000 - 2017-02-28, 20:14

Kkonrado napisał/a:
Ja zagazowałem i by chronić zawory z dolewką benzyny 10 % i wychodzi 8 L lpg i 1.5 L Pb /
Przed montażem około 8 L PB

Co tak mało na LPG? Zazwyczaj jest tak, że gazu pali więcej niż benzyny o około 20% na takim samym odcinku trasy. Jakoś mi się nie chce wierzyć...

arnold - 2017-02-28, 21:05

Bo sobie dopala benzynę.
Kkonrado - 2017-03-01, 21:50

arnold napisał/a:
Bo sobie dopala benzynę.

Dokładnie tak.

valarauk - 2017-03-08, 10:40

Nowe pomiary:
3. 503.8 km - ok 100km w trasie, reszta miasto - włączony tryb ECO - 8.7l
4. 422.1 km - ok 100km w trasie, reszta miasto - wyłączony tryb ECO - 9.3l

pawel1313 - 2017-03-08, 11:09

valarauk napisał/a:
Nowe pomiary:
3. 503.8 km - ok 100km w trasie, reszta miasto - włączony tryb ECO - 8.7l
4. 422.1 km - ok 100km w trasie, reszta miasto - wyłączony tryb ECO - 9.3l


O kurcze ale masz spalanie :shock:
Ja jeżdżę cały czas bez ECO i nawet przy wypaleniu całego zbiornika zimą w mieście nie przekroczyłem 9l :roll:

kakus - 2017-03-11, 01:16

Nie słuchaj ich....... spalanie masz prawidłowe 8-) ..... i przynajmniej prawde piszesz.............. TTTM
MarekZawadzki - 2017-03-20, 21:27

Moje spostrzeżenia są na razie takie - minimalne uzyskane zużycie w trasie (przy prędkościach rzędy 70 - 80 km/h z racji natężenia ruchu - 5,5 l/100 km. Wynik uzyskany tylko raz, spora część trasy za ciężarówką.

Zwykle w trasie spalanie między 6,2 - 6,5 l/100 km.

Przy jeździe autostradowej - powiedzmy 100 km/h, wychodziło w granicach 6,4 litra/100 km.

Fakt, że mam raczej lekką nogę i powyższe wyniki to właśnie przy rozsądnym ecodrivingu.

W samochodzie gabarytów Lodgy ogromne znaczenie mają opory powietrza. Jazda np. autostradą w rozsądnej odległości (wcale nie najbliżej i na samym zderzaku) dużej ciężarówki potrafi obniżyć spalanie spokojnie o 1,5 litra/100 km - trzeba wyczuć dobre miejsce i tyle.

tAboon - 2019-02-23, 21:55

PB
Na tasie 200 km (drogi krajowe) PB splanie 6,8L/100km.
Na trasie 500km (drogi krajowe 120km, reszta A1 380km) spalanie 7,2L/100km - zapięty tempomat na A1 an 120km/h.

LPG
Drogi mieszane, czyli do i z pracy 50/50 droga expresowa i miasto = 10L/100km.

Lodgy 1,6SCe+LPG

cowcar - 2019-06-24, 08:49

Wypad 3 dniowy nad Solinę. Aktywne ECO do pierwszych 100km. ECO nie daje rady przy górkach i pagórkach...

260km do miejsca docelowego 6,7l.
70km po sąsiednich miejscowościach (średnie wzrosło do 7,3l)
Ta sama trasa powrotna. W sumie 590km ze średnią 7,0l/100km.
Średnia prędkość 55km/h.

Ja - 2019-06-25, 14:43

Trasa ekspresowa, dystans 400 km, średnia 7,9 l przy prędkości 120-140 km/h /// 5 osób i bagaże. Dużo, standard czy ekonomicznie?
laisar - 2019-06-25, 15:00

Standard.
boban666 - 2019-06-25, 19:24

Ja mam tylko po mieście 8.5 , 8,6 l/100 A w trasie 7,8 do 8,0 także standard :D
dudu$ - 2019-06-25, 21:16

moja Lodgy w Warszawie pali miedzy 8,4l ( z włączonym trybem ECO ) do 9,1l/100km z wyłączonym trybem ECO. Pora roku nie ma w przypadku mojego egzemplarza żadnej różnicy. Co do trasy to mój rekord jaki udało mi się uzyskać to 5,3l/100km z tym, że na pokładzie były tylko 2 osoby i w bagażniku jakieś pierdoły - jazda bez trybu ECO. Teraz jestem na krótkim urlopie w borach tucholskich i komputer pokazuje mi spalanie średnie między 5,7 a 6,1l/100km wszystko zależy od tego czy kręcę się wokół jeziora czy robię dłuższe trasy. Na chwilę obecna mam na baku przejechane ponad 470km, zostało spalone 30l PB i do przejechania mam jeszcze coś około 370km. W pojeździe były 2 dorosłe osoby, 3 letnie dziecko + 3 miesięczne bliźniaki. W Bagażnik prawie cały czas zapakowany pod samą roletę, jazda z właczonym trybem ECO
buladag - 2019-06-25, 22:30

Jak narazie po pierwszych 250km spalanie to 8,3l/100km przy średniej prędkości 21km/h.
masterczerwi - 2019-06-26, 14:19

Moja po LU bez klimy na dystansach około 10-15 km w jedną stronę - 7,2 (bez większego wysiłku).
Teraz z klimą - 8,0

Jak jeździ małżonka + dystanse poniżej 3km 8,5-8,7.

Poza miastem w 6 na tempo się mieszczę (przy czym dróg ekspresowych brak).
Powyższe wg wskazań kompa.

tomasso - 2019-06-26, 21:30

no więc moje doświadczenia:
A. z pierwszą Lodgy 1.6 sce o mocy 84ps w mieście 8 l/100 km a w trasie 9-10 przy prędkości 130 do 140 km.
B. z drugą Lodgy 1.6 sce o mocy 102ps w mieście 8,6 l/100 km a w trasie 10-11 przy prędkości 130 do 140 km, jeśli osiągam naddzwiękowe 150 km/h przy obrotach 4500/min to spalanie wynosi 13 l/km
REKORD oszczędności na trasie 120 km to zużycie 6,8 l/100 ale jechałem na pusto i ok 90km/h

dudu$ - 2019-06-26, 21:38

tomasso napisał/a:
no więc moje doświadczenia:
A. z pierwszą Lodgy 1.6 sce o mocy 84ps w mieście 8 l/100 km a w trasie 9-10 przy prędkości 130 do 140 km.
B. z drugą Lodgy 1.6 sce o mocy 102ps w mieście 8,6 l/100 km a w trasie 10-11 przy prędkości 130 do 140 km, jeśli osiągam naddzwiękowe 150 km/h przy obrotach 4500/min to spalanie wynosi 13 l/km
REKORD oszczędności na trasie 120 km to zużycie 6,8 l/100 ale jechałem na pusto i ok 90km/h


Rekord? Na pusto 6,8l/100km? To chyba coś nie tak jest z Twoim autem. Jak wyżej pisałem bez problemu na pusto osiągnąłem swoim Lodgy spalanie 5,3l/100km było to na dystansie około 240km z czego 60km przejechałem z prędkością 110km/h a pozostały dystans z predkościa 90km/h

tAboon - 2019-06-27, 06:24

1.6 SCe z LPG (LR) --> czy trasa (autostrada 120-130km/h tempomat) czy miasto ~10L/100km. Wahania +/- 1L w zależności czy klima off/on.

Na trasach krajowych spokojna jazda 90km/h spalanie ~7L.

Powyższe spalanie to LPG.

dudu$ - 2019-06-27, 21:52

Dzisiaj wróciłem z Borów tucholskich gdzie mogłem sprawdzić ile faktycznie spala Lodgy 1.6 Sce w trasie. Pierwsze tankowanie było podczas powrotu do Warszawy, przejechane było na baku 584km z czego większość to trasa z prędkością 90km/h ale zdarzały się i prędkości rzędu 130km/h podczas wyprzedzania - jazda z włączonym trybem ECO i tak jak wcześniej pisałem w samochodzie były 2 dorosłe osoby, 3 letnie dziecko, dwójka 3 miesięcznych oraz bagażnik zapakowany do samej rolety na ścisk.



Komputer pokazywał średnie spalanie na poziomie 6,3l/100km



zużyte paliwo według komputera to :

.

Podczas tankowania do baku do drugiego odbicia weszło 37l co dało średnie spalanie dokładnie tyle ile wskazywał komputer czyli 6,3l/100km.

Po zatankowaniu auta ruszyłem dalej w trasę z tym, że wyłączyłem tryb ECO. Styl jazdy nie uległ zmianie kiedy trzeba było redukowałem bieg z piątego na trzeci i rozpędzałem auto do ponad 130km/h. Po dojechaniu do podwarszawskich Marek postanowiłem sprawdzić ile auto spaliło teraz paliwa. Od pierwszego tankowania przejechałem prawie 254km, komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,9l/100km i rzekomo silnik spalił równe 15l paliwa.










Do drugiego odbicia wlałem do baku 13l benzyny co dało rewelacyjny wynik 5,12l/100km czyli o prawie 0,8l mniej niż wskazywał komputer :shock: udało mi się z wyłączonym trybem ECO osiągnąć wynik o ponad litr mniej niż z włączonym trybem ECO

SWilk - 2019-06-28, 09:50

dudu$ napisał/a:

Rekord? Na pusto 6,8l/100km? To chyba coś nie tak jest z Twoim autem.


To z moim chyba też jest coś nie tak. Albo te wszystkie inne rekordy i super niskie spalania są zaniżane.

Bo ja wartości poniżej 7l/100km widuję tylko jako wartość chwilowego spalania, a i to raczej z górki.

U mnie podobnie jak u kolegi tAboon, średnia z trasy Lublin-Lubartów-Lublin wychodzi zwykle około 7l/100km, ale tam nie ma się gdzie rozpędzić.

Jak jadę ekspresówką lub autozdradą, średnia wychodzi około 9 l/100km przy prędkościach 120km/h i w okolicach 10l/100km przy prędkościach bliższych 140km/h.

Zwykle jeżdżę na tempomacie i raczej rzadko wyprzedzam, ale jak trzeba to przy wyprzedzaniu przyciskam, żeby nie blokować.

Parę miesięcy temu przestałem notować spalanie z dystrybutora, żeby się nie denerwować. Jeżdżę głównie w mieście na krótkich odcinkach i nie dziwi mnie wynik ponad 11l/100km między tankowaniami jeżeli w tym czasie nie zdarzył się wyjazd poza miasto.

Tak czy siak uważam, że niskie spalanie 1.6 SCe 100KM to fikcja. Wystarczy leciutka górka, żeby wóz zaczynał żłopać 12-16l/100km, czasem nawet w miejscach, które wydają się płaskie. Od kiedy mam Lodgy mogę używać wartości chwilowego spalania zamiast poziomicy.

W sierpniu jadę w najdłuższą dotąd trasę - do Chorwacji. Zamierzam na ten czas wrócić do notowania wyników z dystrybutora. Zobaczymy ile spali wóz załadowany pod dach w takiej trasie.

zatoiczi - 2019-06-28, 14:19

SWilk napisał/a:
dudu$ napisał/a:

Rekord? Na pusto 6,8l/100km? To chyba coś nie tak jest z Twoim autem.


To z moim chyba też jest coś nie tak. Albo te wszystkie inne rekordy i super niskie spalania są zaniżane.

Bo ja wartości poniżej 7l/100km widuję tylko jako wartość chwilowego spalania, a i to raczej z górki.

U mnie podobnie jak u kolegi tAboon, średnia z trasy Lublin-Lubartów-Lublin wychodzi zwykle około 7l/100km, ale tam nie ma się gdzie rozpędzić.

Jak jadę ekspresówką lub autozdradą, średnia wychodzi około 9 l/100km przy prędkościach 120km/h i w okolicach 10l/100km przy prędkościach bliższych 140km/h.

Zwykle jeżdżę na tempomacie i raczej rzadko wyprzedzam, ale jak trzeba to przy wyprzedzaniu przyciskam, żeby nie blokować.



Parę miesięcy temu przestałem notować spalanie z dystrybutora, żeby się nie denerwować. Jeżdżę głównie w mieście na krótkich odcinkach i nie dziwi mnie wynik ponad 11l/100km między tankowaniami jeżeli w tym czasie nie zdarzył się wyjazd poza miasto.

Tak czy siak uważam, że niskie spalanie 1.6 SCe 100KM to fikcja. Wystarczy leciutka górka, żeby wóz zaczynał żłopać 12-16l/100km, czasem nawet w miejscach, które wydają się płaskie. Od kiedy mam Lodgy mogę używać wartości chwilowego spalania zamiast poziomicy.

W sierpniu jadę w najdłuższą dotąd trasę - do Chorwacji. Zamierzam na ten czas wrócić do notowania wyników z dystrybutora. Zobaczymy ile spali wóz załadowany pod dach w takiej trasie.


Ja chyba mam wadliwe Sandero Stepway bo mam inne spalanie niż niektórzy magicy.

SWilk - 2019-06-28, 15:16

Może oni też mają wersje takie, jak Powolny? Jego auto spala chyba głównie powietrze...
dudu$ - 2019-06-28, 16:47

Ja nie zaniżam wyników spalania swojej lodgy no bo i po co? Podałem realne spalanie jakie uzyskałem w dniu wczorajszym wracając z borów tucholskich w trakcie powrotu jak i po powrocie do stolicy. Wynik 8,5-9 litrów uzyskuję w mieście bez zbędnego Eco drivingu no może z jedna z jego zasad czyli hamując silnikiem. Nowym Dusterem II teściowej z tym samym motorem jeżdżąc tylko i wyłącznie w Warszawie udało mi się osiągnąć wynik 8 litrów na 100km czyli o 0,5l do 1 litra ,mniej niż w lodgy przy takim samym stylu jazdy. W poprzednim MCV II z silnikiem 1.2 16V o którym dużo osób na forum pisze, ze to smoki również potrafiłem uzyskać przyzwoite wyniki spalania zarówno w mieście jak i trasie. Z tego co pamiętam to w zimę maksymalne spalanie jakie osiągnąłem w trybie miejskim to 8,2l/100km a w lato w trasie rekordowo udało mi się zejść poniżej spalania deklarowanego przez producenta i osiągnąłem wynik 4,5l/100km ale zazwyczaj było to 4,9-5,1l/100km. Może problem jest nie w aucie a w kierowcy lub w stylu jazdy? Kolega z forum włodek1 również swego czasu narzekał na spalanie swojej Sandero II które przy jego stylu jazdy paliła 9-10l na 100km. Według mnie recepta na małe spalanie w trasie to szybkie rozpędzanie pojazdu do prędkości którą chcemy osiągnąć i utrzymywać jak non stop tak aby obroty silnika stały w miejscu. Dla większości samochodów w tym i Dacii optymalną prędkością jest 90km/h i ja właśnie z taka się zawsze poruszam nie zważając na to co ktoś inny sobie o mnie myśli. No i w trasie nie korzystajmy z tempomatu bo to on powoduje wzrost spalania. Jakby co zapraszam do mnie ze swoimi autami, z chęcią przejadę się innymi Daciami w trasie i udowodnię tym co nie wierzą, że da się tymi autami osiągnąć naprawdę niskie spalanie.
masterczerwi - 2019-06-29, 04:34

Ostatni raz jak sprawdzałem przebieg pod dystrybutorem, różnica wyszła mi około 0,2l.
Dlaczego innym wychodzi inaczej? Myślę że czynników jest sporo.
Moja powiedzmy pali tak w mojej normie, a zajęło mi to prawie 40kkm.

Moje praktyki wyglądają następująco:

- olewam wskaźnik ekonomicznej zmiany biegu (tak jak pewnie wszyscy);
- rzadko mam pół zbiornika paliwa (zazwyczaj tankuję tak do 15l, z pełnym zbiornikiem jest po prostu ciężki i to na aucie czuć);
- staram się wybierać drogi z najmniejszą liczbą świateł;
- z górki zazwyczaj zjeżdżam na luzie (na biegu za mocno hamuje);
- z klimatyzacji korzystam w ostanie upały (zazwyczaj jej nie używam, lubię otwarte okna);
- i największe objawienie: przestałem w mieście używać 5 biegu (spalanie znacząco spadło);
- najczęściej na tempo po za miastem mam ustawione 86 - 92 km/h; (najczęściej robię Lu-Lbb i dalej w stronę Parczewa i z powrotem);
- ruch raczej spokojny (mam świadomość że w większości dużych miast to jest nie do osiągnięcia)
- bardzo duży wpływa na spalanie ma jakość paliwa (o tym też każdy wie), tyle że na tą jakość nie mamy żadnego wpływu (wybierając znane i dobre stacje typu premium też nie mam pewności jakości :cry: )

Belphegor - 2019-06-29, 09:47

dudu$ napisał/a:
Według mnie recepta na małe spalanie w trasie to szybkie rozpędzanie pojazdu do prędkości którą chcemy osiągnąć i utrzymywać jak non stop tak aby obroty silnika stały w miejscu.


To jedna z zasad ecodrivingu i też to stosuję. Niestety 90% polskich kierowców uważa leniwe rozpędzanie się spod świateł za idealny sposób na niskie spalanie... :roll:

dudu$ napisał/a:
No i w trasie nie korzystajmy z tempomatu bo to on powoduje wzrost spalania.


Prawda. Chyba, że na autostradzie A2, która praktycznie nie ma wzniesień. ;-)

masterczerwi napisał/a:
- z górki zazwyczaj zjeżdżam na luzie (na biegu za mocno hamuje);


Może i za mocno hamuje, ale zjazd na ludzie powoduje:

- większe spalanie
- większą bezwładność samochodu, czyli mniej efektywne hamowanie jak zajdzie taka potrzeba
- zwiększenie niebezpieczeństwa przegrzania hamulców
- gdy trzeba będzie nagle przyspieszyć, to kaplica... nim wrzucisz bieg to będzie pozamiatane. Czasem ta sekunda, dwie decydują o wszystkim.

toka93 - 2019-06-29, 11:10

Co bym nie robił w swoim dieslu to po mieście pali 7,5-8l a na trasie 5-6l. I to nie zależnie od stylu jazdy. Jak go mocno gonię to wychodzi w litrażu tak samo jak jeżdżę ECO. Także już się nawet nie przejmuje i nie zwracam uwagi tylko jadę tak jak mi podpowiada aktualny humor i dostępny czas.
cowcar - 2019-07-25, 16:56

Wakacje w Pieninach.
Całość trasy 1050km, spalone 70l (z czego pierwsze 30l to verva 98, potem efecta 95)
Wychodzi 6,66l/100km wg. komputera

jodlasty - 2019-07-30, 08:07

Belphegor napisał/a:

- gdy trzeba będzie nagle przyspieszyć, to kaplica... nim wrzucisz bieg to będzie pozamiatane. Czasem ta sekunda, dwie decydują o wszystkim.


Ta jasne, szczególnie jak jest zapięty 5 bieg, a masz już dość niską prędkość.
Wciśniecie gazu nic nie da. To nie V8, że nadal jest żwawe na 5 biegu.

pikodat - 2019-07-30, 08:37

Belphegor napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Według mnie recepta na małe spalanie w trasie to szybkie rozpędzanie pojazdu do prędkości którą chcemy osiągnąć i utrzymywać jak non stop tak aby obroty silnika stały w miejscu.


To jedna z zasad ecodrivingu i też to stosuję. Niestety 90% polskich kierowców uważa leniwe rozpędzanie się spod świateł za idealny sposób na niskie spalanie... :roll:


Światła i trasa rzadko idą w parze. W mieście bywa różnie. Mam jadąc do pracy takie skrzyżowanie, że gdy ruszę leniwie i będe jechał max 20 km/h to po 100 m trafiam idealnie na początek zielonego (szybsza jazda to 100% konieczności zatrzymania - skrzyżowania są traktowane jako jedno przez układ sterujacy , więc czasy zawsze takei same).
Wracając do domu - po lewoskręcie jadę tak 30-35 bo wolniej to inni by sie denrwowali za bardzo - ale i tak trafiam po 400 m na czerwone. tak są ustawione światła i nie pomożesz. Narwańcy, którzy mnie z piskiem opon wyprzedzają - potem z takim samym piskiem hamują. Na pewno niejest to eko.

Tyle, że trzeba znać ustawienie świateł - czyli jak ktoś jeździ tamtędy raz na miesiąc to nie ma szans na zapamiętanie zależności czasowych.

A wracając do tematu - w mieście ruszanie powoli dość często wynika z tego, że nie ma sensu sie rozpędzać, bo już widać, że następne skrzyżowanie przyniesie nam czerwone światło.
Żeby nie było - mam i takie skrzyżowanie do pracy, że jeśli stoje na czerwonym to daję na (prawie) maxa, gdy zapali się zielone, bo po 600m zdążę na końcówkę zielonego do skrętu w lewo- i jakiekolwiek opóźnienie sposoduje minutę 20 sekund stania.

tomasso - 2019-08-18, 11:47

oto aktualne dane dla 1.6 sce: na trasie 1000 km 70% droga S3 i 30$ centra miasta średnie spalanie to 8,6 litra, szybkość przelotowa na s3 to 135 km na tempomacie
buladag - 2019-08-18, 11:53

Morze w tę i wewte. ;)
Nad morze 7,6l/100km średnia prędkość z trasy 96km/h kilkukrotnie sprawdzany vmax.
Spowrotem 6,9l/100km średnia prędkość 92km/h, prędkość max w sumie raz, poza tym głównie autostradowe prędkości.

Auto doładowane po dach (bagaże 2 rodzin) + 3 osoby na pokładzie.

Przebieg na teraz 3000km.

matysz - 2019-08-18, 20:18

a ile u Ciebie to vmax?
buladag - 2019-08-18, 20:59

Licznikowo poszedł wskazówką pomiędzy 170-180km/h więc realnie było to pewnie właśnie około 170. Spala wtedy 13,8l/100km.

Ciekawe jaką prędkość deklarował producent.

telecaster1951 - 2019-08-18, 22:18

Cytat:

Ciekawe jaką prędkość deklarował producent.
172 km/h.
buladag - 2019-08-18, 22:20

Właśnie w tym momencie znalazłem.
:) Czyli mw. się zgadza.

dudu$ - 2019-08-19, 11:54

Wczoraj wróciłem z Gór świętokrzyskich na baku przejechałem 693km z czego 85-90% trasa ze stałą prędkością 90km/h ale zdarzały się i prędkości 130-150km/h, gwałtowne wyprzedzania z redukcją biegi z Vgo na IIIci. Na pokładzie 2ka dorosłych i 3ka dzieci ( 3 latek + bliźniaki 5 miesięczne) Bagażnik zapakowany na maksa pod sama rolete. Tryb ECO wyłączony a klimatyzacja używana od czasu do czasu ( łącznie około 170km z przejechanych 693km). Spalanie według komputera 6,6l przy dystrybutorze 6,2l/100km. Co do prędkości maksymalnej moja licznikowo bez problemu rozpędza się do 190km/h i było czuć, ze jeszcze te 3-5km/h by pociągnęła, i o dziwo rozpędzanie nie trwało wieki :). Z góry informuję, ze nie jestem bajkopisarzem i nie mam nic do przekłamywania osiągniętych wyników spalania czy prędkości V-maks
buladag - 2019-08-19, 12:39

U mnie 190 licznikowe na fabrycznych kołach 16' zdecydowanie nie było osiągalne na płaskiej prostej drodze.
EKO i S&S nie używam, klima też od czasu do czasu.

SWilk - 2019-08-27, 11:07

Lodgy 1,6 SCe 2017, pasażerowie 2+3, zdemontowany trzeci rząd, pełny bagażnik.

Trasa Lublin - Słowacja - Węgry - Split, trochę jazdy po okolicach (Makarska, Imotski, no i po miejskich górkach w Splicie)


Spalanie z dystrybutorów:

Start z Lublina

+227km: 19,28l, 8,49l/100km,
tankowanie w Polsce przed granicą ze Słowacją, droga krajowa 19/S19, odrobina ekspresówek, trochę gór Podkarpacia

+493km: 35,99l, 7,3l/100km,
Słowacja w całości, trochę dróg krajowych trochę autostrady, tankowanie dopiero na Węgrzech

+455km: 38,84l, 8,54l/100km,
Węgry - Chorwacja, wyłącznie autostrada, prędkość na tempomacie ok. 136 (utrzymałem 130 wg gps), teren coraz bardziej górzysty

+394km, 38,19l, 9,69l/100km,
Dojazd do Splitu i tu już góry, a trasy mieszane, trochę po mieście, trochę dróg lokalnych wciąż sporo autostrady.

+165km, 20,78l 12,59l/100km,
Tankowanie przed wyjazdem w drogę powrotną. Głównie miejskie góry, trochę dróg lokalnych, spalanie rośnie diametralnie

+275km, 24,28l, 8,83l/100km,
Górzyste autostrady Chorwacji, tankowanie przy okazji "tata, siku!"

+474km, 43,59l, 9,2l/100km,
Wyłącznie autostrady, po za końcowym odcinkiem przez Budapeszt, gdzie tanktowaliśmy.

+504km, 42,21l, 8,38l/100km,
Tankowanie w Rzeszowie, czyli mieszkanka Węgierszkich i Słowackich autostrad i dróg krajowych oraz nasze Podkarpacie wzdłuż 19stki.

W Lublinie jeszcze nie tankowałem, bo zostało pół baku, a na koncie pustawo. Zataknuję we wrześniu.

W sumie do Rzeszowa 3032 km i 245,75l, co daje 8,11 l/100km.

Średnia z komputera za ten wyjazd to 9,3l/100km, choć nie jestem już pewien czy on liczy za cały odcinek

dudu$ - 2019-09-05, 20:59

Obecnie przebywam od kilku dni na urlopie w Jarosławcu gdzie oczywiście dojechałem swoją Lodgy 1.6 Sce 102km . Standardowo wyjeżdżając z Ząbek pod Warszawą zatankowałem auto do pełna. Na pokładzie jak zwykle 2 dorosłe osoby + trójka dzieci oraz bagażnik zapakowany do rolety. Jechałem drogami krajowymi zazwyczaj 90km/h czasem szybciej. Dzisiaj postanowiłem zatankować auto ponieważ na liczniku od ostatniego tankowania przejechane było 646,6km z czego 460km to sama trasa dojazdowa nad morze a pozostałe km to kręcenie się po okolicznych miejscowościach ( Ustka, Darłowko itp średnio 27km w jedna stronę). Do pierwszego odbicia weszło równe 40l, standardowo dobiłem 1 litr więcej czyli 41l. Z wyliczeń komputera wyszło średnie spalanie 6,5l/100km a w realu 6,2l/100km. Średnia prędkość 59km/h
dudu$ - 2019-09-12, 13:40

Wczoraj wróciłem z urlopu i miałem okazję po raz kolejny sprawdzić spalanie. Pierwszy raz tankowałem podczas po powrotu. Na liczniku było 634km z czego 330km to kręcenie się po nadmorskich miejscowościach, stanie trochę w korkach itp. Do baku weszło 42l co daje spalanie na poziomie 6,6l tryb ECO wyłączony i S&S również wyłączone. Po zatankowaniu auta do pełna ruszyłem dalej w trasę, do miejsca docelowego miałem 177km. Po dojechaniu Do podwarszawskich marek w okolice M1 udałem się tankować auto do pełna. tym razem do baku weszło 11l co przy przejechanych 177km daje spalanie na poziomie 6,2l/100km
Gery - 2019-09-13, 22:05

u mnie wczoraj trasa Kielce-->Łódz-->Kielce wyszło 7.0 po mieście koło 10. przejechane mam dopiero 500 kilometrów zobaczymy czy po zmianie oleju po 3 tys. trochę spadnie
cowcar - 2019-09-13, 22:07

Ostatecznie zrezygnowałem z wymianą oleju po "dotarciu".
Zauważalnie spalanie spadło po przekroczeniu 6 tys. km.

buladag - 2019-09-15, 20:11

Mi wyszło teraz 8,25l/100km z dystrybutora, 100% miasto powyZej 500000 mieszkańców.
Teraz miałem małą trasę 100km w 5 osób + jakieś tam pakunki i wyszło 7,1l/100km wg. komputera. Wychodzi na to, że w zasadzie od przebiegu 1000km nic się już nie zmienia jeśli o spalanie chodzi. Przebieg teraz to ok 3500km.

Co do wymiany oleju w drugim aucie nie wymieniałem, tu stwierdziłem że wymienię, cena w ASO jest z tyłka wzięta (526zł, łaskawie wysłali voucher na wymianę za jedyne 399zł xD ), ale w Norauto czyli cywilizowanym warsztacie wymiana to koszt 60zł, olej 120zł/5l, oryginalny filtr 40zł (w ASO prawie 60zł) więc można się szarpnąć.

cowcar - 2019-09-15, 22:42

U mnie już 8,5 tys. km. Spalanie bez trybu ECO spadło do poziomu spalania na dotarciu z włączonym trybem ECO czyli w trybie mieszanym z ekspresówką pomiędzy miastami i prędkościami według ograniczeń mam średnio 7,2l/100km
dudu$ - 2019-11-03, 22:20

Dzisiaj padł u mnie w Lodgy rekord pod względem minimalnego spalonego paliwa na 100km w mieście. Może nie wyjeździłem całego baku ale od tankowania przejechałem 368km a do baku zatankowałem 30l ( do odbicia 29,48l) co daje rewelacyjny wynik 8,15l/100km ( według ECU 8.2l/100km). Od dłuższego czasu tankuje tylko na jednej stacji i zazwyczaj z jednego dystrybutora. Tak sobie myślę, że to auto jest dziwne. Mój styl jazdy ostatnio raczej się nie zmienił jeżdżę jak jeździłem (no może jeszcze bardziej próbuję hamować silnikiem ) a spalanie paliwa na 100km z dwóch ostatnich tankowań wychodziło zazwyczaj 9,1 - 9,3l /100km a tu takie zaskoczenie.
buladag - 2019-11-06, 13:20

Moje obserwacje są takie:
1.6Sce 102KM 2019r

Bez trybu Eco i z wyłączonym S&S:
Jazda 100% miasto powyżej 500000 mieszkańców, korki: 8,2l/100km
W trybie Eco i z wyłączonym S&S:
Jazda 100% miasto, korki: 8,8l/100km

Trasa bez S&S i bez trybu Eco:
6,9l/100km

Wskazania komputera w stosunku pomiaru z dystrybutora to odchył ok. 0,2l/100km

Przebieg 4800km

Mariusz_84 - 2020-07-31, 11:14

Słyszałem że TRYB ECO nie wpływa najlepiej na żywotność motoru 1.6 SCe, że specjalny program w TRYBIE ECO obniża moc motoru aby zyskać na spalaniu, ale działa to na motor sprawiając, ze jest bardziej obciążony
bo w Lodgy 100KM nie jest czymś nadzwyczajnym dla tych gabarytów, aby jeszcze dodatkowo obcinać moc. Ktoś potwierdza tą teorię?

buladag - 2020-07-31, 12:12

Jakieś teorie spiskowe. Eco zmniejsza tylko responsywność pedału gazu.
Mariusz_84 - 2020-07-31, 17:57

Czyli Eco w żaden sposób nie działa niekorzystnie na motor tak jak np. start&stop?
cowcar - 2020-07-31, 22:31

Jestem po tygodniowym urlopie. Pokonane 1300km - średnia spalania z komputera 6,4l/100km.

Zerowałem statystyki dzień przed wyjazdem. Konfiguracja 2+2+pies i załadowany bagażnik.
Pierwsze 160+km krajówkami max 70-90km/h - 6,3l/100km (ECO)

Potem niecałe 100km na A4 - 120km/h na ograniczniku i 130-140km przy wyprzedzaniu (A4 bez ECO).
Śr. wzrosła do 7,2l/100km.

Zjazd z A4 i 100km w stronę Pienin. Na mecie śr. 6,5l/100km (częściej bez ECO).

Na co dzień jeżdżę na ECO i mam aktywne S&S (małe miasto więc praktycznie się nie załącza).
Jeżeli teren robi się pagórkowaty to wtedy załączam tryb turbo (czyt. wyłączam eco).
Subiektywnie myślę, że przy docieraniu silnika różnica między ECO a bezECO wahała się 0,5-1l/100km (trasa-miasto).
Aktualnie nabiłem już 20tys. km i ta różnica w spalaniu jest mniejsza.

Mariusz_84 - 2020-08-01, 14:51

ECO 7.4 w mieście wyłączone ECO 7.7, ale przyjemność z jazdy o wiele większa bez ECO :-)
boban666 - 2020-09-04, 05:45

A ja już się bałem , że coś z moim wozem nie tak :mrgreen: . Trasa Ruda Śląska - Rzeszów , cały czas po A4 jedynie kilka kilometrów po mieście. 3 dorosłe osoby , dwójka dzieci , bagażnik w pół załadowany , według kompuatera pokazało spalanie 8,6 przy predkości 130km/h , z tempomatem
buladag - 2020-09-04, 08:50

Morze w te i wewte.
Średnia prędkość z całości trasy 79km/h w te i wewte (na oba kierunki ta samą średnia).
W te bez eko 8,7l/100km
Wewte z eko 8,3l/100km

4 osoby dorosłe+pies, full bagażnika bagażu + starawy box na dachu.

buladag - 2020-09-04, 08:51

Cytat:
według kompuatera pokazało spalanie 8,6 przy predkości 130km/h

Rozumiem, że mówisz o jakimś chwilowym wskazaniu, bo przy prędkości 130km/h to auto spala okolice 10l/100km.

a12w - 2023-01-11, 23:08

Stary wątek, ale może ktoś odpowie... U mnie tragedia, jeśli chodzi o spalanie. Ciężko zejść poniżej 9,5l. Słyszałem o jakimś wgrywaniu softu przez ASO, ale nie wiem czy to nie bujda na resorach. Co może być przyczyną takiego spalania? Czy raczej TTTM (ten typ tak ma...)?
nowy - 2023-01-11, 23:20

a12w napisał/a:
U mnie tragedia, jeśli chodzi o spalanie. Ciężko zejść poniżej 9,5l.


Może jakieś konkretne dane

a12w - 2023-01-11, 23:28

Dokładniejsze dane? Kurcze, no nie wiem co Ci napisać. Trasa dzienna to 80km: 30 km po autostradzie 110-120km/h, 30 km ok. 70km/h, pozostałe 20 km to 50-60km/h.
tAboon - 2023-01-12, 07:42

Jeśli te 9,5L to benzyna to dużo, jeśli LPG to jest to normalna wartość.
dudu$ - 2023-01-12, 20:07

Z tego co pamiętam Lodgy 1.6 z tym motorem w jeździe tylko po mieście typu Warszawa spala a przynajmniej mi spalała 8,5 - 9,5l/100km na oponach standardowych 185/65R15. Po wymianie na szersze C 195/60R15) spalanie raczej utrzymywało się w tej górnej granicy czyli 9,5l/100km. W cyklu mieszanym spalanie wynosiło 7,5-8,2l/100km. Wszystko zależy od samego kierowcy i jego stylu jazdy. Trzeba również pamiętać , ze Dacie z tym motorem nigdy nie były ekonomiczne ( wyjątkiem jest trasa gdzie zachodziłem bez problemu do średniego spalania przy dystrybutorze +/- 5l PB) . Sam producent podaje spalanie w mieście bodajże 7,6l/100km co oczywiście jest przekłamaniem o 1l. Widzę w opisie, że auto w wersji Outdoor więc ma felgi 16tki i opopny 195/55/R16 , do tego dochodzi temperatura na zewnątrz, polecam sprawdzić jaka silnik będzie miał temperaturę i zobaczysz, że przy dzisiejszych temperaturach utrzymywać sie będzie ledwo [powyżej 80 stopni C co już podnoś spalanie . Polecam przeczekać do wiosny i wtedy sprawdzic ile wynosi realne spalanie twojego egzemplarza. Na pocieszenie mogę Tobie napisac, ze miałem równi9ez Dustera I z tym samym motorem i on dopiero w mieście ( Warszaw) był smokiem. Spalanie 9-10l było standardem a w zimę kiedy silnik osiągał maksymalna temperaturę podczas jazdy 80-82 stopnie C spalanie 11l nie robiło na nim, żadnego wrażenia.
gg - 2023-01-12, 20:26

Mam podobne spostrzeżenia co do spalania. W trasie na spokojnie ok. 6,8-7l/100 km (z tym, że 2 dorosłe osoby + 4 dzieci + pełen bagażnik i box). W jeździe mieszanej ok. 8,5l/100km
W mieście potrafi 9,5-10,5l/100 km z tym, że w Krakowie to korki potrafią być solidne na niektórych trasach.

Gery - 2023-01-13, 14:01

u mnie też norma 9,5 do 10l/100km. Ci co piszą ze im spala 7,5-7,7l/100 km to chyba nie przekraczają 2 tyś na obrotomierzu
a12w - 2023-01-15, 23:59

Dzięki Panowie @Gery @gg i @Dudu$. Jednak nie daję za wygraną i jeszcze sprawdzę wtryski. Wygląda na to, jakby trochę zalewał jeden gar, a to może być też przyczyną. Nie filozofuję, ale i tak idzie do doktora, a mam to szczęście, że mechanik jest dobry i skrupulatny. Jak nie pomoże, to nie walczę z wiatrakami, ale może trafię...
MartinezTychy - 2023-01-16, 10:13

a12w, moja ex Lodgy spalanie w trasie tak powiedzmy 1200km z prędkością na tempomacie 110km/h spalanie oscylowało w granicach 7,4 litra, w cyklu mieszanym jak u ciebie ciężko było zejść poniżej 9 litrów, samo przełożenie skrzyni biegów sprawia, że przy tych 110k/h masz obroty 2900obr/min, ten sam silnik w Dusterze inne przełożenia skrzyni prędkość 110km/h silnika ma 2500obr/min a spalanie w trasie na tym dystansie co Lodgy 6 litrów. Do wyższych prędkości w Lodgy skutecznie odstręczał mnie hałas panujący w kabinie. Co do podlewającego wtrysku to myślę, że nie tędy droga trzeba się z tym nauczyć żyć.
freex - 2023-06-13, 10:48
Temat postu: a u Nas tak :)
droga z Brzegu woj. Opolskie, przez czechy, austria, slowenia na istrie chorwacja. Cały czas ok 110-120km/h, 3 osoby + bagaznik full + 3 rowery, spalanie ok 7,5l/100km. Wynik z tankowania a nie z komputera. 1.6 SCe 102ps Stepway 2019r.
freex - 2024-02-25, 19:44
Temat postu: spalanie
W przypadku zestawu z przyczepa pali ok. 10-12l/100km przy 80-85km/h. Czasami na 5 czasami na 4 biegu :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group