DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Ślady rdzy na drążkach kierowniczych

waldi100 - 2017-02-24, 19:57
Temat postu: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?

pozdrawiam
waldi100

Marek1603 - 2017-02-24, 20:17

Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć.
leo - 2017-02-24, 23:43
Temat postu: Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
waldi100 napisał/a:
Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?


... na bębnach i tarczach hamulcowych też na pewno się dopatrzysz...
Daj spokój, nic się nie dzieje. To tylko zewnętrzny nalot, zupełnie niegroźny. Z jego powodu nic nie przerdzewieje i nic się nie zepsuje; te elementy nie są konserwowane.
Jeśli będziesz chciał to reklamować, narazisz się tylko na śmieszność wśród pracowników ASO.
Trzeba jeździć i cieszyć się nowym autem. Jeśli znajdziesz rdzę gdzieś na karoserii (blachy, zagięcia i sprasowania blach) lub na podłodze - wtedy zacznij się martwić. Ale to nie powinno nastąpić w ciągu najbliższych lat, o ile powłoki ochronne (lakier, "baranek" na spodzie auta) nie zostaną naruszone.

arczi_88 - 2017-02-25, 00:06

W czasie zmiany kół zauważyłem, że blok silnika też może przybrać fajny kolorek :-D

waldi100 napisał/a:
Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?


Ja na drążkach nie miałem za to od razu rzucił mi się w oczy nalot na półosi ale jak się przeszedłem sprawdzić w innych w salonie to miały tak samo. Inna sprawa, że w 15 letnim Matizku tego nie było.

Kiedyś był podobny temat i facet reklamował rdzę na feldze zarysowanej przez kołpak tylko już nie napisał jak się skończyło.

jan ostrzyca - 2017-02-25, 07:25

Te rzeczy nie podlegają gwarancji, aczkolwiek w Dacii potrafią nieźle wkurzyć groszowe oszczędności. Niech Cię pocieszy, że ogólne zabezpieczenie antykorozyjne zwykle jest OK (jeśli nie trafisz na spieprzoną sztukę).
shrek - 2017-02-25, 15:49
Temat postu: Re: Ślady rdzy na drążkach kierowniczych
waldi100 napisał/a:
Witam,
mam nowego Dustera ( trzy tygodnie ). Dzisiaj zauważyłem na drążkach kierowniczych naloty rdzy ( czyli brak zabezpieczenia antykorozyjnego ). Mam pytanie czy to standard, czy też nadaje się na reklamację ?



Cytat:
Sprawdź na półosiach. Też możesz już mieć.


Zanim to wsystko zgnije to zdazysz to wymienic trzy razy.
Gwarancja tego nieobejmuje. Zawsze mozesz zakonserwowac sam.

kali - 2017-02-25, 17:00

Po przejechaniu jakieś 5-6 milionów kilometrów w 50-60 lat ta korozją może być groźna . Ale najpierw przejedź ten dystans bez wymiany tych elementów i w tym czasie a potem będziemy się o to martwić. :-P
arnold - 2017-02-25, 19:00

Nowa szyna kolejowa też jest pokryta nalotem rdzy i co? I nic. W Renault mogli polakierowane zamówić, 20 euro drożej za komplet i na 600 tys samochodów w ciągu roku ile oszczędności? Tak wygląda racjonalizacja kosztów, wartość dodana. Jak jest pokryte rdzą znaczy że jest suche, to znaczy że nie ma wycieków i gra gitara.
eplus - 2017-02-25, 21:14

Gwarancja korozyjna to jest chyba na karoserię, prawda?
A doczekał się ktoś perforacji bębna hamulcowego albo półośki?
:lol: :mrgreen:

arnold - 2017-02-25, 22:04

Jeśli nie zakopie tego nikt na 40 lat w wigolnej glebie to nie przegnije.
tomala72 - 2017-02-25, 22:05

Wahacze, drążki i inne elementy zawieszenia są robione ze stopów, którym powierzchowna korozja nie zagraża i jest to głównie kwestia estetyki i kijowego malowania tych elementów bo po prostu nie opłaca się tego zabezpieczać antykorozyjnie na lata bo i po co skoro prędzej trzeba będzie je wymienić.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group