DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Jakie lpg wybrać do Lodgy?

daciafan88 - 2017-03-31, 16:57
Temat postu: Jakie lpg wybrać do Lodgy?
siemka! od dłuższego czasu przegląam to forum i stwierdziłem, że założę konto, bo dodatkowo jestem w potrzebie. Mam zamiarzałożyć instalację LPG do mojej Daci (Dacia Lodgy 1.6 100 KM; 2016 rok). Zadam trochę przekorne pytanie: jakiej instalacji lepiej nie zakładać? wiem, że ten model Daci ma dość prosty , więc nie chciał bym przedobrzyć. Pomożecie?
Kubuch - 2017-03-31, 17:33

daciafan88 napisał/a:
jakiej instalacji lepiej nie zakładać?

Gazowej ;)
Poczytaj jest kupa tematów o tym silniku i LPG.

daciafan88 - 2017-04-03, 10:45

Kubuch napisał/a:
daciafan88 napisał/a:
jakiej instalacji lepiej nie zakładać?

Gazowej ;)
Poczytaj jest kupa tematów o tym silniku i LPG.


hej, ale ja zupełnie serio pytam. :) a co do innych wątków, to rozglądałem się i stricte takiego jaki by mnie interesował nie znalazłem.

route2000 - 2017-04-03, 12:13

Każda instalacja może podejść do każdego auta, tylko ważne jest KUMATY GAZOWNIK a nie druciarz.
Strojenie koniecznie z sondą AFR, a nie autoadaptacja i tyle.

daciafan88 - 2017-04-03, 12:54

route2000 napisał/a:
Każda instalacja może podejść do każdego auta, tylko ważne jest KUMATY GAZOWNIK a nie druciarz.
Strojenie koniecznie z sondą AFR, a nie autoadaptacja i tyle.


widzę, że się znasz. czytałem trochę i znalazłem propozycję takiego zestawu. co sądzisz?
zestaw STAG 300, wtryski valteci i reduktor Tomasseto Alaska

wojtek013 - 2017-04-03, 13:26

To kolega po bandzie teraz pojechał: żaden szanujący się gazownik takiego zestawu nie poleci.
Stag 300... toż to z 10 lat ma, następnie valtec - bez komentarza.

Zerknij na lpgforum, masz w stolicy kilku dobrych instalatorów. To już nie jest stary, dobry silnik Renault, tylko Nissan bez hydrauliki zaworów. Szkłem tyłka.......

Podstawa to gazownik.

daciafan88 - 2017-04-04, 10:16

wojtek013 napisał/a:
To kolega po bandzie teraz pojechał: żaden szanujący się gazownik takiego zestawu nie poleci.
Stag 300... toż to z 10 lat ma, następnie valtec - bez komentarza.

Zerknij na lpgforum, masz w stolicy kilku dobrych instalatorów. To już nie jest stary, dobry silnik Renault, tylko Nissan bez hydrauliki zaworów. Szkłem tyłka.......

Podstawa to gazownik.


tak, tak... zdaję sobie z tego sprawę, e to nie najlepszy zestaw.
myślę teżo Prinse albo BRC, sęk w tym, że ten pierwszy jest 2 razy droższy, a czy też 2 razy lepszy od BRC?

shrek - 2017-04-04, 11:46

Jedz do dobrego gazownika. Napewno Ci cos poleci, bo watpie, zeby dobry gazownik zalozy Ci jakies badziewie i potem beda problemy i noeustanne wycieczki do warsztatu. Jak chcesz oszczedzac na instalacji to lepiej jej wogole jej nie zakladac.
daciafan88 - 2017-04-04, 14:35

tak poleci, ale czasem jest tak, że poleci to co ma akurat na stanie, żeby zrobić usługę, więc gazownika też łatwo nie znajdziesz. a wracając do instalacji, to trochę się zapędziłem z tym Prinsem, bo nie mam zamiaru płacić za instalkę 1/6 wartości samochodu. (a zasadzie to może być pewien rodzaj oszczędności @Shrek).
Co wiecie nt BRC? :?:

route2000 - 2017-04-04, 19:35

BRC jest ok, ale ma części drogie w razie naprawy. Jest to na włoskich częściach.
STAG jest produktem czysto polskim, ceny części są umiarkowane, ale serwis jest tańszy niż BRC.

luckyboy - 2017-04-04, 20:04

Podzwoń tutaj i popytaj
daciafan88 - 2017-04-05, 09:10

route2000 napisał/a:
BRC jest ok, ale ma części drogie w razie naprawy. Jest to na włoskich częściach.
STAG jest produktem czysto polskim, ceny części są umiarkowane, ale serwis jest tańszy niż BRC.



odnośnie brc znalazłem filmik na yt do daci
https://www.youtube.com/watch?v=J_HMpyKSF7M

nieźle śmiga, to dobry wyznacznik?

route2000 - 2017-04-05, 10:07

Mam BRC w "starym" silniku, dobrze się jedzie, nie czuć straty mocy. Wkręca nawet do 5 tys. obrotów/min.
Jechałem w zeszłym roku autostradą ok. 140-150 km/h, a gazu poszło blisko 18 l/100 km ;-)

Aha, tylko weź większy zbiornik LPG, mam tam 52 l, co wchodzi ok. 45 l LPG.
Na nim już przejechałem ponad 65 tys, km, poza przeglądami i regulacjami nic się nie działo.

luckyboy - 2017-04-05, 16:39

daciafan88 napisał/a:
odnośnie brc znalazłem filmik na yt do daci
https://www.youtube.com/watch?v=J_HMpyKSF7M

nieźle śmiga, to dobry wyznacznik?


Montaży w takim właśnie stylu (umieszczenie listwy wtrysków) należy unikać - dobry przykład :)

daciafan88 - 2017-04-07, 10:21

route2000 napisał/a:
Mam BRC w "starym" silniku, dobrze się jedzie, nie czuć straty mocy. Wkręca nawet do 5 tys. obrotów/min.
Jechałem w zeszłym roku autostradą ok. 140-150 km/h, a gazu poszło blisko 18 l/100 km ;-)

Aha, tylko weź większy zbiornik LPG, mam tam 52 l, co wchodzi ok. 45 l LPG.
Na nim już przejechałem ponad 65 tys, km, poza przeglądami i regulacjami nic się nie działo.


To super! :) Najważniejsze, że nie ma straty :)
To jakość szczególnie dużo Ci nie spalił. Czyli BRC się sprawdza, od 1 do 10 na ile oceniasz?

route2000 - 2017-04-07, 12:16

U mnie ocena tak 8/10, w zależności jaki gazownik zamontuje... ;-)
Zajrzyj do mego wątku Lodgy z BRC ;-) Zapraszam!

daciafan88 - 2017-04-07, 14:11

Łooo! Cudeńko z tego autka! :) Naprawdę jest na czy oko zawiesić. :) Dużo fotek na wątku super! :)
coraz bardziej do BRC jestem przekonany, montaż wygląda całkiem nieźle.
Poza tym, notę dośc wysoką wystawiłeś, więc to też o czymś świadczy

malygabrys - 2017-04-07, 16:07

Mam dwie daćki na LPG z instalacją BRC. Jedna ma nalatane 110 tys.km(5 lat) a druga 70(3lata) tys.km na samym gazie. Przez ten czas wymieniłem tylko filtry w przewidzianym czasie. Żadnej awarii a auta naprawdę ciężko pracują. Ja polecam tą instalację ale u mojego gazownika.
daciafan88 - 2017-04-10, 08:40

@malygabrys

Chciałem zapytać o to gdzie montowałeś, ale jesteś z Wielkopolski, prawda?

lasia - 2017-04-12, 11:10

Jastrowie z tego co wiem jest w wlkp. wracając do tematu, to ja montowałam BRC u siebie
route2000 - 2017-04-12, 12:54

lasia napisał/a:
Jastrowie z tego co wiem jest w wlkp. wracając do tematu, to ja montowałam BRC u siebie

I co? Zadowolona jest Pani z usługi gazowników? ;-)

malygabrys - 2017-04-12, 20:27

daciafan88 napisał/a:
@malygabrys

Chciałem zapytać o to gdzie montowałeś, ale jesteś z Wielkopolski, prawda?

Zgadza się Północna Wielkopolska. Montaż w Pile - firma LEGAZ Janusz Lecyk.

daciafan88 - 2017-04-13, 09:20

Piła, to trochę za daleko :) A co do egp, to filmik to chyba sporo tego montują, skoro kanał prowadzą nawet na yt. @lasia no właśnie, jestes zadowolona?
dacialoganmcv - 2017-04-13, 20:40

Znalazłem na stronie LPG Słupsk, H4M i na jednym ze zdjęć w kolektorze ssącym wytłoczone miejsca pod dysze wtryskiwaczy.
http://lpg.slupsk.pl/Inst...ovato,1172.html

daciafan88 - 2017-04-19, 10:59

a odnośnie tego BRC, i filmiku z EGP, to co o nich myślicie? enę mają spoko za BRC i całkiem sporo tego montują. u nich np. kosztuje 2900, a jak odzywałem się do innych, np lpg-tech, to innne instalki za ponad 3000!
route2000 - 2017-04-19, 11:37

Mi montowali BRC w ASO za 3 tysiaki.
A wyższa cena to już w zależności od producenta i wyposażenia.
Wiadomo, że generacja V jest dużo droższa niż III czy IV ...

dacialoganmcv - 2017-04-19, 11:38

Mnie w EGP denerwuje na tych filmach jedno, w kółko jest słychać "silniczek, samochodzik, gazik, guziczek, włączniczek, zbiorniczek, wlewik". Raczej dla profesjonalistów to nie jest normalne słownictwo.

EGP było w TVN Turbo w "Auto marzeń, kup i zrób". Pamiętam, że też coś kilka razy poprawiali albo wymieniali instalację na inne. Więc jakieś pojęcie mają, aczkolwiek nie znam się do końca na instalacjach, część wskazówek i informacji od instalatorów pochodzi z czasów FSO Polonez i tego trzymają się do tej pory.

Dużo montują, aczkolwiek na forach też wytykają błędy montażowe, choćby sławne wtryskiwacze, które powinny być montowane pionowo. Osobiście nic do tego nie mam, aby leżały, bo widziałem instalacje Staga czy BRC z wtryskiwaczami leżącymi przez 150.000 km i nic się z nimi nie działo. Podobnie z reduktorem, który powinien być montowany równolegle do kierunku jazdy, a większość montuje jak się da, np. jak u mnie. Pytałem, to dzisiejsze reduktory mogą pracować bez różnicy czy bokiem czy przodem. Tak samo wtryskiwacze. W MCV 1.2 w fabrycznej instalacji były zamontowane pod kątem 45 stopni do góry, co na LPG Forum nie miało prawa działać...

Mój instalator (poprawiający instalację) zamontowałby mi ją w tej samej cenie, co zapłaciłem w innym warsztacie, tj. 2700 zł. Ewentualnie dopytaj o zbiornik na LPG, bo ja mam 45 litrów, a montują 53 litry. Może stąd te 200 zł różnicy.

Ceny instalacji idą w górę, bo zaczynają robić się kolejki. LPG nie wzrosło do 3 zł, wręcz przeciwnie, na Śląsku widziałem poniżej 2 zł za litr.

LPG Słupsk Ptak montuje za ok. 3000 zł i wkładają Lovato. Pytałem paru instalatorów, to nie byli zbyt mili dla tych instalacji. A u nich jeździ już kilkadziesiąt Lodgy 1.6 SCe z Lovato i problemu nie ma. Więc nie wiem czym tu się kierować. Na LPG Forum jak słyszą BRC to o mało z siebie nie wyjdą, tylko Stag. A jak chcesz jechać konkretnie do kogoś, to piszą, abyś sobie poszukał. A u instalatorów lokalnych o Stagu znowu do takich silników nie chcą słyszeć, bo tam cała instalacja to jedna wielka składanka, a Stag to jedynie sterownik. I jak są problemy to Stag odsyła do Zavoli a Zavoli do Staga, że mają sterownik do doopy.
Lovato to przejęta firma przez Landi Renzo.

W BRC wszystko jest produkowane przez jedną firmę i ma działać. I na całą instalację jest gwarancja. Do tego instalator powiedział mi, że jakość wtryskiwaczy sygnowanych przez Staga to tragedia. Nowe nie mają powtarzalności, a co dopiero używane. Ale ile w tym prawdy to nie mam bladego pojęcia.

daciafan88 - 2017-04-20, 12:02

póki co dzięki za pomoc wszystkim. jeszcze pomyślę i dam znać co zrobiłem :)
keisyzrk - 2017-04-24, 10:21

ogólnie jest tak, że bardzo dużo gaziarzy zakłada staga i łatwiej znaleźć kogoś kto zna się na robocie...
inne instalacje nie są tak popularne.np ja kupiłem astrę z brc i do najbliższego zakładu od brc mam ok 100km...chociaż mam ok 50tys przejechane i nie narzekam...

dacialoganmcv - 2017-04-24, 22:35

Różnie z tym bywa. Teraz jest więcej Staga, bo jest łatwiejszy dostęp do oprogramowania, które jest darmowe i ogólnodostępne. W BRC pozmieniali oprogramowanie, aby ukrócić Heniów gazowników i teraz trzeba za nie zapłacić, aby cokolwiek zrobić w instalacji.

Po drugie jak czytałem wymagania, aby zostać autoryzowanym warsztatem Stag-a to trzeba u nich kupić jakiś oscylator czy analizator. I ... już się jest. I to też chyba bardziej pcha w stronę Staga. Nie mówię, że to złe czy dobre instalacje, bo wiele aut je ma i jeżdżą dzielnie przez setki tysięcy kilometrów bez problemów. Z drugiej strony na rynku jest wiele firm z krwi i kości związanych od lat 60 z LPG, a są to Landi Renzo, BRC, Lovato. Bardzo dobrze, że są polskie firmy jak KME czy Stag, które robią swoje rzeczy, bo polski rynek ze względu na paliwa jest specyficzny. I do niego trzeba dostosować instalację. Wiele problemów z fabrycznym LPG w poprzedniej Dacii Logan MCV wynikało tylko z tego, że strojenie instalacji było we Francji i Włoszech. A tam wiadomo inny klimat niż u nas. I z tego wynikała część problemów, z którymi serwisy nie mogą sobie poradzić. I sobie nie poradzą. Nigdy.

route2000 - 2017-04-25, 08:07

dacialoganmcv napisał/a:
trzeba u nich kupić jakiś oscylator czy analizator.

Dokładniej, sonda AFR. Z tą sondą wtedy dokładnie się stroi instalację LPG pod dany silnik, wtedy w ogóle nie czujesz czy jedziesz na Pb czy na LPG.
Każdy gazownik to powinien robić, ale to jest czasochłonne i dlatego wielu jest leniwych i po najmniejszej linii oporu ustawiają auto adaptację, biorą kasiorę i wypad. :->

Piitubski - 2017-04-25, 08:21

Dużo czytałem na lpg-forum i moje typy instalacji lpg to: sterownik Stag Qbox, reduktor KME Tur, wtryskiwacze Barracuda, filtr Alex ultra 360, węże Parker.
damiaszek - 2017-04-25, 08:29

Strojenie jest czasochłonne, ale bez przesady 1-2h wystarczą na dokładne ustawienie. Część aut szerokopaspową ma standardzie i wystarczy przez OBD się do nie podpiąć. A jak się ma z OBD odczyty korekt to można w 5min ocenić pracę gazownika.

route2000 napisał/a:
i dlatego wielu jest leniwych i po najmniejszej linii oporu ustawiają auto adaptację, biorą kasiorę i wypad. :->


A potem, LPG to zło, niszczy silnik, wypala zawory itp, dodatkowo naciągają na jakieś smarowidła zamiast poprawnie ustawić instalację.

dacialoganmcv - 2017-04-25, 09:24

Dokładnie, w nowszych autach Lambda jest szerokopasmowa. A dokładniejszego dostrojenia wymagają auta z turbo, które są podkręcane i mają dokładaną potem instalację. Z jej odczytów korzysta sterownik silnika, który jedną sondą reguluje skład mieszanki, a drugą kontroluje jakość spalin. A potem na tej podstawie sterownik gazu dostosowuje skład swojej mieszanki, dokładnie ilość dozowanego gazu, do żądań sterownika silnika.

Ale tu chodzi o dostrojenie pracy na Pb, aby wtryskiwacze nie przelały w górnych partiach pracy silnika i nie wypaliły dziury w tłokach. A w wolnossących taką sondą nic nie zdziałasz, bo wyjdzie to samo co w odczytach Lambdy sterującej i diagnostycznej.

Piitubski napisał/a:
Dużo czytałem na lpg-forum i moje typy instalacji lpg to: sterownik Stag Qbox, reduktor KME Tur, wtryskiwacze Barracuda, filtr Alex ultra 360, węże Parker.


LPG Forum jest nakierowane na Staga, więc nic innego nie proponują. Aczkolwiek część użytkowników tam to są nabijacze piany, więc też trzeba brać na to poprawkę. Ja tam poza jakimiś nieprzyjemnościami po zadaniu pytań, w sumie to nic sensownego w swoich wątkach nie dowiedziałem się. Wyszukanie informacji w innych wątkach pomogło nakierować mnie na jakieś sensowne wyjaśnienia. Ale to trwało ładnych parę dni. Załóż co tam wolisz u siebie u jakiegoś polecanego instalatora. Bo jak będziesz czekał i rozmyślał, to do końca życia nie założysz. Wszak auta te jeżdżą ze Stagiem, Lovato, BRC. A fabrycznie z Landi Renzo, które też niektórzy zakładają po wyjeździe z salonu. Cenowo wszystko wyjdzie ok. 2700 - 3000 zł. Niezależnie od producenta instalacji.

KME Tur jest do 200 KM mocy silnika?. Ty masz ok. 105 KM. Myślisz, że to wpłynie na lepszą jakość pracy silnika?. Wydasz pieniądze i nic poza tym.

renaultuser - 2017-05-02, 07:50

dacialoganmcv napisał/a:
Ale tu chodzi o dostrojenie pracy na Pb, aby wtryskiwacze nie przelały w górnych partiach pracy silnika i nie wypaliły dziury w tłokach. A w wolnossących taką sondą nic nie zdziałasz, bo wyjdzie to samo co w odczytach Lambdy sterującej i diagnostycznej.


bzdura, jak niby chcesz na sondzie 1V dokładnie ustawić lpg w OL? :-D Poza tym tłoki nie popłyną od zbyt dużej ilości gazu. Coś tam czytałeś ale chyba niezbyt dokładnie. Lpg forum nie jest nakręcone na staga to kolejna bzdura.

dacialoganmcv - 2017-05-02, 07:58

renaultuser napisał/a:

bzdura, jak niby chcesz na sondzie 1V dokładnie ustawić lpg w OL? :-D Poza tym tłoki nie popłyną od zbyt dużej ilości gazu. Coś tam czytałeś ale chyba niezbyt dokładnie. Lpg forum nie jest nakręcone na staga to kolejna bzdura.



Jak wtryskiwacze przeleją bo są uszkodzone albo mają zaprogramowaną za dużą dawkę paliwa, to w komorze spalania będzie za dużo paliwa, co doprowadzić może do uszkodzenia denka tłoka, w efekcie wypalenia dziury. U znajomego w Sprinterze "dziura" we wtryskiwaczu trwała 10 minut i powstał w tłoku otwór wielkości 5 zł. Skoro potrafi tak się zadziać na Pb i ON, to może, ale nie musi, stać się przy LPG.

LPG Forum jest nastawione na Staga. Sam tego doświadczyłem. Za BRC tam linczują.

renaultuser - 2017-05-02, 08:04

dacialoganmcv napisał/a:
Jak wtryskiwacze przeleją bo są uszkodzone albo mają zaprogramowaną za dużą dawkę paliwa, to w komorze spalania będzie za dużo paliwa, co doprowadzić może do uszkodzenia denka tłoka, w efekcie wypalenia dziury. U znajomego w Sprinterze "dziura" we wtryskiwaczu trwała 10 minut i powstał w tłoku otwór wielkości 5 zł.


chłopie to nie diesel :) W dieslu jak wtrysk leje to tłok popłynie w przypadku benzyny/lpg nie. Nie przepadają tam za BRC bo BRC to nic ciekawego a poza tym większość montaży BRC wygląda jak wrzut pod maskę po prostu.

dacialoganmcv - 2017-05-02, 08:06

renaultuser napisał/a:
chłopie to nie diesel :) W dieslu jak wtrysk leje to tłok popłynie w przypadku benzyny/lpg nie. Nie przepadają tam za BRC bo BRC to nic ciekawego a poza tym większość montaży BRC wygląda jak wrzut pod maskę po prostu.


Znam osobiście chłopaka z Bravo 1.4 Tjet 150 KM, którego chciał podkręcić. To padł po 3 czy 4 minutach na hamowni po lekkim podniesieniu dawki. Po rozebraniu głowicy okazało się, że stopiły się tłoki... Więc nie mów, że się nie stopią, jak się stopiły.

Tam wszystko jest oceniane jako wrzut pod maskę. A jak pytasz się kto chętny do założenia instalacji, bo wychodzisz z ofertą, to odpisują "poszukaj se". No i ogólnie fabryczny montaż wtryskiwaczy w Loganie MCV, którego miałem, to nie miało prawa działać, bo były umieszczone pod kątem i skierowane do góry. A o dziwo działają do dziś bez żadnych problemów. Więc może ja miałem pecha i trafiłem na speców z poziomem gimnazjalnym. Bo sądzę, że super specjaliści nie mają czasu na pisanie na forach, tylko siedzą w warsztatach i montują instalacje.

renaultuser - 2017-05-02, 08:09

dacialoganmcv napisał/a:
Tam wszystko jest oceniane jako wrzut pod maskę. A jak pytasz się kto chętny do założenia instalacji, bo wychodzisz z ofertą, to odpisują "poszukaj se".


dziwisz się, dobre warsztaty mają terminy na 2-3mc do przodu czasami. Renoma wypracowana więc klienci czekają bo nie chcą oddać swoich aut do firemek typu egp czy aries które to firmy na youtube zamieszczają filmiki z profanacji aut.

renaultuser - 2017-05-02, 08:10

dacialoganmcv napisał/a:
Bo sądzę, że super specjaliści nie mają czasu na pisanie na forach, tylko siedzą w warsztatach i montują instalacje.


mylisz się, dla niektórych to hobby a forum to dodatkowa reklama.

dacialoganmcv - 2017-05-02, 08:11

Właśnie się nie dziwię. Tak jak napisałem, prawdziwi fachowcy nie mają czasu na bzdety w internecie. Tylko siedzą w warsztacie i montują. A 90% speców na forach, różnych forach, to są mocni w gębie i pyskowaniu.
renaultuser - 2017-05-02, 08:14

dacialoganmcv napisał/a:
Właśnie się nie dziwię. Tak jak napisałem, prawdziwi fachowcy nie mają czasu na bzdety w internecie. Tylko siedzą w warsztacie i montują. A 90% speców na forach, różnych forach, to są mocni w gębie i pyskowaniu.


widzę, że się zraziłeś bo nie było akurat chętnego do zagazowania twoje auta. No trudno czasem tak bywa. :mrgreen:

dacialoganmcv - 2017-05-02, 08:17

renaultuser napisał/a:
widzę, że się zraziłeś bo nie było akurat chętnego do zagazowania twoje auta. No trudno czasem tak bywa. :mrgreen:


Nie, nie zraziłem się. Tylko po przejrzeniu wielu tematów doszedłem do takiego wniosku. Mnie to nie interesuje co kto robi. I jak na to robi. Może akurat trafiłem w okres, kiedy było dużo roboty i każdy miał w poważaniu. Zapewne i tam, jak na każdym forum, są bardzo pożyteczni i użyteczni użytkownicy. A trafić do nich jest trudno, bo mają też inne zajęcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group