DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h

mekintosz - 2017-04-18, 10:15
Temat postu: Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h
Witam

Zauważyłem ostatnio u siebie jakieś niepokojące luzy, wyczuwalne na kierownicy ale bardziej jak się jedzie powiedzmy 40 hm/h. Bardziej odczuwalne jak się przyspiesza dodając gazu. Tak jakby koła trzymały kierunek zaś kierownica o kilka stopni prawo - lewo swobodnie chodziła. Delikatnie bez oporu. Zjawisko to nasiliło się po wymianie opon na letnie ciut szersze niż zimowe. Na to nakłada się ciągłe zjeżdżanie auta w prawo. na parkingu jak obracam kierownica i obserwuje koła najmniejszy ruch nią przekłada się na ruch koła.

Pytanie czy znów coś szlag trafił w zawieszaniu przystosowanym do dróg krajów rozwijających się, czy może coś z maglownica ?

Łukasz

dudu$ - 2017-04-18, 10:44

Witam,

prędzej obstawiał bym problem z oponami letnimi. Prawdopodobnie te które założyłeś na przedniej osi są lekko krzywe i dlatego masz takie a nie inne objawy. Zainwestuj w nowe opony a problem zniknie.

corrado - 2017-04-18, 10:53

objaw zlej zbieznosci ( ogolnie: geometrii kol )
mekintosz - 2017-04-18, 11:16

Musze w końcu pojechać gdzieś, gdzie się znają na robocie i chcą, potrafią pomóc. Po ostatniej korekcie zbieżności kierownicę mam na wprost ale wciąż ucieka auto na prawą stronę. Masz Corrado jakiś sprawdzony warsztat w Warszawie ?

Opony są kilkuletnie , ale daleko im do zużytych ;-)

corrado - 2017-04-18, 11:22

Toz juz koledze podawalem :)
Byl juz podobny temat - polecam warsztat na Ursusie , ... podawalem juz namiary na niego

mekintosz - 2017-04-18, 12:37

corrado napisał/a:
Toz juz koledze podawalem :)
Byl juz podobny temat - polecam warsztat na Ursusie , ... podawalem juz namiary na niego


Przypomnisz ? ;-)

dudu$ - 2017-04-18, 13:02

Panowie to że opony są w miarę nowe i maja duży bieżnik nie świadczy o jej stanie. Wystarczy przejechać paręnaście km ze źle ustawioną zbieżnością i już opony będę uszkodzone. Ja bym zaczął od opon a nie ustawienia zbieżności, poza tym sam kolega pisał że niedawno ustawiał zbieżność i wszystko jest ok. Sam tak miałem w kilku poprzednich autach i chociaż nie chciałem w to wierzyć, na siłę szukałem problemów z zawieszeniem a, zawsze wychodziło że opony są krzywe i po kupnie nowych samochód prowadził się idealnie, nic nie ściągało, kierownica sie wyprostowała itp.
GRL - 2017-04-18, 17:43
Temat postu: Re: Luzy podczas jazdy powyżej 40 km/h
Objawy brzmią jakby dotyczyło to jazdy po drodze z konkretnymi koleinami, ale to byś chyba zauważył, prawda? :roll:
Daster - 2017-04-19, 11:50

Takie objawy mogą dawać niedopompowane opony.
Bartosz81 - 2017-04-19, 14:02

Może luzy na silenblokach wahaczy już? Przyruszaniu ściąga w jedną stronę, przy hamowaniu w drugą.
mekintosz - 2017-04-19, 15:43

FILM

https://youtu.be/gYPCHwtzFT4

arnold - 2017-04-19, 16:07

Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.
mekintosz - 2017-04-19, 16:41

arnold napisał/a:
Jakikolwiek idiota powinien zdiagnozować gdzie jest problem. Czy wybite krzyżaki wału, czy luz międzyzębny przekładni, czy wybite drążki. Czy luzy w zawieszeniu.


Zdziwiłbyś się ilu jest mechaników, nie idiotów, którzy nie potrafią trafnie zdiagnozować usterek pojazdów. Chyba, że mnie masz na myśli ? ;-( Ja nie jestem mechanikiem, dlatego wstępnie pytam Was.

arnold - 2017-04-19, 17:42

O idiocie mechaniku mówię, Ciebie nie chciałem obrazić. Nawet jak ktoś znas ma podstawy teoretyczne to ciężko jest wychwycić wszystko bez doświadczenia w zawodzie, nie można też znać się na wszystkim, ale jeśli ktoś zarabia na chleb naprawiając samochody, powinien wyszukać przyczynę.
dudu$ - 2017-04-19, 18:18

jedź na zwykła stacje diagnostyczną zapłać paręnaście złotych i zdiagnozują Tobie usterkę. Często jest tak że problem z zawieszeniem czy też układem kierowniczym u zwykłego mechanika się nie zdiagnozuje , bo auto sprawdza np. na podnośniku gdzie zawieszenie nie jest obciążone. Ja obstawiam zużyte tuleje wahaczy lub uszkodzoną przekładnie.
shrek - 2017-04-19, 18:41

Tak jak koledzy pisza. Podjechac do diagnosty na szarpaki i zdiagnozowac, pozmieniac opony( tyl-przod, lato-zima)na koncu geometria.
Pisales, ze letnie szersze to moze koleiny. Zmien przod na zime i porownaj.

route2000 - 2017-04-19, 21:52

A można jeszcze sprawdzić krzyżaki na kolumnie kierownicy czy nie ma luzów, ale to raczej mało prawdopodobne.
mekintosz - 2017-04-20, 11:19

Znalazł się winowajca... Dolny sworzeń wahacza str kierowcy. Pytanie, czy wymienić cały wahacz czy tylko sworzeń? Kwestia trwałości i kosztów nakładów pracy

Film

https://youtu.be/NwAmbmJAJBE

arnold - 2017-04-20, 16:53

Sworzeń do 70 złotych w Inter Cars (drogo). Wahacz 200 do 270. Z wymianą wciskanych sworzni różnie bywa, czesto po wprasowaniu luźno lata. Osobiście wymienialbym wahacz, jeśli to byłoby moje auto.
mekintosz - 2017-04-20, 16:55

Wahacz trw koszt ok 170 zł.
arnold - 2017-04-20, 16:59

Podałem ceny w IC tam jest drogo. Podobno na allegro może zdarzyć się podróbka, nie wiem jak teraz.
mekintosz - 2017-04-20, 17:02

Szukam właśnie w hurtowni gdzie ostatnio kupowałem wahacz trw
arnold - 2017-04-20, 17:06

To bez mrógnięcia okiem brałbym. Wymieniłbym też sam. Tylko trzeba podnieść cały przód żeby stabilizator nie był naprężony, później silentblocki dokręcać na ziemi i tyle. Poźniej geometria w warsztacie i heja.
corrado - 2017-04-20, 17:37

Wahacz TRW i tak szybko padł w nim sworzeń zwrotnicy ? uuu pogorszyła się ta firma, albo jakies mega dziury zaliczales . O ile dobrze pamiętam to do dustera właśnie orginalnie pakują wahacze TRW ... :roll:
Marek1603 - 2017-04-20, 19:08

A ja wymieniłbym obydwa żeby za chwile nie robić znowu zbieżności. A jak zostawisz stary to będzie ci się szybciej zużywał ten nowy. To jest tylko moje zdanie i proszę się nie sugerować.
dudu$ - 2017-04-20, 19:22

Najwyraźniej sworzeń w tym wahaczy TRW był wadliwy i tyle. W poprzednim moim aucie Renault Thalii I w lutym zdiagnozowane zostało uszkodzenie sworznia i luz na tulejach w lewym wahaczu. Wymieniłem cały wahacz na Ruvilla i po przejechaniu około 14 tyś km wysypał sie w nim sworzeń.

Jeżeli masz tuleje nie wybite to wymien tylko sam sworzeń.

mekintosz - 2017-04-20, 21:46

corrado napisał/a:
Wahacz TRW i tak szybko padł w nim sworzeń zwrotnicy ? uuu pogorszyła się ta firma, albo jakies mega dziury zaliczales . O ile dobrze pamiętam to do dustera właśnie orginalnie pakują wahacze TRW ... :roll:


Nie, nie ten. TRW jest po stronie pasażera. Padł od kieropwcy, oryginał, który był wymieniany już w ASO jak samochód miał ok 30 tyś km. Teraz jest 74 tyś.

Co sądzicie o firmie OPTi czy OPTIMA ? Dają aż 3 lata gwarancji na wahacze. TRW ostatnio podrożał w tej hurtowni ;-(

luckyboy - 2017-04-20, 21:54

mekintosz napisał/a:
Dają aż 3 lata gwarancji na wahacze


Gwarancji mogą dać 100 lat, ale najpierw muszą ją uznać :lol: Wahacz kup porządny, bo na kiepskich tulejach znowu samochód będzie pływał.

route2000 - 2017-04-21, 08:09

W przypadku zawieszenia to nie żałowałbym kasy na wahacze, kupiłbym je porządne to posłużą wiele lat bezawaryjnie.
Takie elementy, które są odpowiedzialne za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów to zawieszenie, hamulce, koła czyli opony, układ kierowniczy, system pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych.

corrado - 2017-04-21, 12:51

mekintosz napisał/a:

Co sądzicie o firmie OPTi czy OPTIMA ? Dają aż 3 lata gwarancji na wahacze. TRW ostatnio podrożał w tej hurtowni ;-(


Miałem kiedyś łożysko kola z tej firmy ( OPTIMA ) w bodajże w moim poprzednim golfie 4 o ile dobrze pamietam, po wymianie na nie, zrobilem na pewno z 20kkm bez problemow ... pozniej auto mialo wypadek :]

mekintosz - 2017-04-22, 14:49

Wahacz wymieniony, jeszcze jutro wizyta na ustawieniu geometrii.

Przy okazji, w tej samej stacji diagnostycznej, w której mi zdiagnozowano usterkę pracownik odmówił ustawienia zbieżności, tłumacząc się tym, że oni tylko sprawdzają, czy jest poprawnie lub nie ustawiona. Zaś same ustawienia robi serwis obok.

Na szczęście jutro jadę w to samo miejsce, tym samym urządzeniem gdzie byłem 2 mce temu i oni potrafią ruszyć nakrętką końcówek drążków celem właściwej regulacji.

mekintosz - 2017-04-23, 21:57

Po wymianie wahacza i regulacji zbieżności auto ściągało zdecydowanie dużo mniej ale jednak. Zasugerowano mi zamianę kół P i L ( nie są kierunkowe ). Teraz chyba muszę ileś tyś km przejechać by na nowo ułożyć opony ;-( Jest lepiej ale daci daleko do prowadzenia jak po szynach. Pracownik warsztatu sugerował , że problem z ustawieniem prawego kąta wyprzedzenia może być z wysłużonym amortyzatorem ? Może za wiele wymagam, może powinienem kupić nowe opony a najlepiej nowy samochód ;-) ?


Foto:



dudu$ - 2017-04-24, 09:21

Też miałem podobnie w Thalii. Pochylenie jednego koła było rozjechane chociaż wahacz i mocowanie górne amortyzatora było na 100% sprawne. Zastanawiałem się nad wymianą amorków ale stwierdziłem że póki na diagnostyce wychodzą bardzo dobrze to je zostawię. Co do opon to ciężko będzie je ułożyć, jeżeli masz dalej krzywo kierownicę to polecam zejście ciśnieniem na jednym z przednich kół tak o 0,2 Atm tz. jeżeli samochód ściąga w prawo i aby jechał prosto musisz mieć przekrzywioną kierownice w lewo to spuszczasz powietrze z lewego koła. Nie jest to może super rozwiazanie ale skoro opony masz krzywe to i tak nim już nic nie pomoże. Tak robiłem u siebie w thali i autko jeździło wtedy prosto i nic nie ściągało
mekintosz - 2017-04-24, 20:55

Nie będę kombinował z ciśnieniem, samochód prowadzi się zdecydowanie lepiej, poczekam aż koła się ułożą do nowego ustawienia.
Lajkonik - 2017-04-25, 06:08

A jakbyś zamienił tył z przodem, to miałbyś równe opony pod kierownicą od razu. Tył jest mniej wrażliwy.
mekintosz - 2017-04-25, 07:09

Też tak myślałem ale facet sugerował stronami przód zamienić. Poza tym przód mam z 2014 a tył 2009 r. Bieżnik nie różni się jakoś znacznie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group