DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Obijanie tapicerką plastików.

Thomson1708 - 2017-04-20, 22:01
Temat postu: Obijanie tapicerką plastików.
Witam serdecznie.
Zastanawiam się nad obiciem welurem/alcantarą platików na desce rozdzielczej/drzwiach. Czy ktoś się już tego podejmował? Czy drzwi to jedna skorupa czy są w kilku kawałkach (co ułatwiło by obijanie). Również czy deska rozdzielcza jest jako pojedyńczy kawałek plastiku czy raczej jakieś elementy są możliwe do oddzielenia?
Pozdrawiam serdecznie.

GRL - 2017-04-20, 23:39

Przyznam, że dopłaciłbym za tapicerowane podłokietniki w drzwiach, bo te ogromne połacie twardych plastików w samochodach segmentu B są mocno odrzucające. :roll:
Fruxo - 2017-04-21, 00:01

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7740
(Technologicznie nic się nie zmieniło od tego czasu)
Drzwi są 1 elementem
Obszycie jest drogie ,polecam FLOKOWANIE
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3993

ArcadioSF - 2017-04-21, 07:59

Pytanie tylko czy flok się nie wytrze. Wiele osób (w tym ja) podczas jazdy kładzie lewe przedramię na górną część boczka drzwi.

W przypadku deski rozdzielczej nie ma to aż takiego znaczenia, bo raczej nigdzie na niej nie występuje stale powtarzające się tarcie.

Niewątpliwą zaletą floka jest brak odbicia deski w przedniej szybie - z tego też powodu w rajdówkach deski są flokowane.

Wadą natomiast trudniejsze utrzymanie czystości - konieczne odkurzanie. Plak + szmata w tym wypadku nie da rady ;-)

Thomson1708 - 2017-04-21, 09:02


Kauris - 2017-04-21, 19:24

https://youtu.be/EgzvqJhvPfo?t=4m18s i pauza.
Nie wygląda mi to na jeden element. Sam się zastanawiam czy da się to ponownie złożyć, bo wygląda na rozbieralne... U mnie jeden z zatrzasków puścił w jakimś mocniejszym zakręcie i się elementy rozłażą.

arnold - 2017-04-21, 19:41

Bez problemu można to rozebrać i na pewno coś w tym kierunku wymyślę :)
Thomson1708 - 2017-04-21, 22:15

@up
liczę na zdjęcia zatem :)


@Drogi Kaurisie czy drzwi w twojej mcv mają wygłuszenie fabrycznie jakieś dane? Bo nie wiem czy warto bawić się w rozbieranie i wyciszanie. Przy końcu rocznika 2016 stosują przy drzwiach podwójną (tak naprawdę potrójną ale niepełną) uszczelkę. Jedną twardszą idącą od maski aż pod koniec samochodu, drugą miękką zaczynającą się razem z drzwiami od początku szyby aż do końca drzwi tylko od góry. Oraz trzecią w otworze którym wysiadamy z kabiny.
Wszędzie wspominanych szumów przy słupkach a nie stwierdziłem przy żadnej prędkości (190max jechałem)

Kauris - 2017-04-22, 11:30

Nie rozbierałem jeszcze boczków drzwi i nie wiem co tam mam...
Thomson1708 napisał/a:
drugą miękką zaczynającą się razem z drzwiami od początku szyby aż do końca drzwi tylko od góry
Masz na myśli uszczelkę na pionowym rancie tylnych drzwi zamykającą szparę na słupku B (między drzwiami)? Opis mi nie pasuje :) ale nic więcej nie mam u siebie.
arnold - 2017-04-22, 11:37

Jak ktoś może to niech zapoda zdjęcie tej uszczelki.
Kauris - 2017-04-22, 12:30

Ja mówiłem o tej:
Thomson1708 - 2017-04-22, 13:20

Nie, chodziło mi o tą poziomą widoczną na zdjęciu
arnold - 2017-04-22, 14:38

Ale zawsze tak było.
Thomson1708 - 2017-04-22, 15:36

A to zwracam honor, już zaczynałem się czuć wyjątkowy :)
arnold - 2017-04-22, 19:46

To twarde jest szkieletem który mocuje uszczelkę do nadwozia, dopiero te kilka centymetrów od początku zaczyna się właściwa uszczelka. Wcześniej to wygląda trochę jak ucięte nożem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group