|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Obijanie tapicerką plastików.
Thomson1708 - 2017-04-20, 22:01 Temat postu: Obijanie tapicerką plastików. Witam serdecznie.
Zastanawiam się nad obiciem welurem/alcantarą platików na desce rozdzielczej/drzwiach. Czy ktoś się już tego podejmował? Czy drzwi to jedna skorupa czy są w kilku kawałkach (co ułatwiło by obijanie). Również czy deska rozdzielcza jest jako pojedyńczy kawałek plastiku czy raczej jakieś elementy są możliwe do oddzielenia?
Pozdrawiam serdecznie.
GRL - 2017-04-20, 23:39
Przyznam, że dopłaciłbym za tapicerowane podłokietniki w drzwiach, bo te ogromne połacie twardych plastików w samochodach segmentu B są mocno odrzucające.
Fruxo - 2017-04-21, 00:01
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7740
(Technologicznie nic się nie zmieniło od tego czasu)
Drzwi są 1 elementem
Obszycie jest drogie ,polecam FLOKOWANIE
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3993
ArcadioSF - 2017-04-21, 07:59
Pytanie tylko czy flok się nie wytrze. Wiele osób (w tym ja) podczas jazdy kładzie lewe przedramię na górną część boczka drzwi.
W przypadku deski rozdzielczej nie ma to aż takiego znaczenia, bo raczej nigdzie na niej nie występuje stale powtarzające się tarcie.
Niewątpliwą zaletą floka jest brak odbicia deski w przedniej szybie - z tego też powodu w rajdówkach deski są flokowane.
Wadą natomiast trudniejsze utrzymanie czystości - konieczne odkurzanie. Plak + szmata w tym wypadku nie da rady
Thomson1708 - 2017-04-21, 09:02
Kauris - 2017-04-21, 19:24
https://youtu.be/EgzvqJhvPfo?t=4m18s i pauza.
Nie wygląda mi to na jeden element. Sam się zastanawiam czy da się to ponownie złożyć, bo wygląda na rozbieralne... U mnie jeden z zatrzasków puścił w jakimś mocniejszym zakręcie i się elementy rozłażą.
arnold - 2017-04-21, 19:41
Bez problemu można to rozebrać i na pewno coś w tym kierunku wymyślę :)
Thomson1708 - 2017-04-21, 22:15
@up
liczę na zdjęcia zatem :)
@Drogi Kaurisie czy drzwi w twojej mcv mają wygłuszenie fabrycznie jakieś dane? Bo nie wiem czy warto bawić się w rozbieranie i wyciszanie. Przy końcu rocznika 2016 stosują przy drzwiach podwójną (tak naprawdę potrójną ale niepełną) uszczelkę. Jedną twardszą idącą od maski aż pod koniec samochodu, drugą miękką zaczynającą się razem z drzwiami od początku szyby aż do końca drzwi tylko od góry. Oraz trzecią w otworze którym wysiadamy z kabiny.
Wszędzie wspominanych szumów przy słupkach a nie stwierdziłem przy żadnej prędkości (190max jechałem)
Kauris - 2017-04-22, 11:30
Nie rozbierałem jeszcze boczków drzwi i nie wiem co tam mam...
Thomson1708 napisał/a: | drugą miękką zaczynającą się razem z drzwiami od początku szyby aż do końca drzwi tylko od góry | Masz na myśli uszczelkę na pionowym rancie tylnych drzwi zamykającą szparę na słupku B (między drzwiami)? Opis mi nie pasuje :) ale nic więcej nie mam u siebie.
arnold - 2017-04-22, 11:37
Jak ktoś może to niech zapoda zdjęcie tej uszczelki.
Kauris - 2017-04-22, 12:30
Ja mówiłem o tej:
Thomson1708 - 2017-04-22, 13:20
Nie, chodziło mi o tą poziomą widoczną na zdjęciu
arnold - 2017-04-22, 14:38
Ale zawsze tak było.
Thomson1708 - 2017-04-22, 15:36
A to zwracam honor, już zaczynałem się czuć wyjątkowy :)
arnold - 2017-04-22, 19:46
To twarde jest szkieletem który mocuje uszczelkę do nadwozia, dopiero te kilka centymetrów od początku zaczyna się właściwa uszczelka. Wcześniej to wygląda trochę jak ucięte nożem.
|
|