DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - TCE 90 LPG - opinie

Kamillo - 2017-04-25, 20:04
Temat postu: TCE 90 LPG - opinie
Cześć. Chciałbym zapytać o opinię nt. fabrycznego LPG w TCE 90 w Dacii Logan lub Sandero. Jak się sprawuje fabryczna instalacja, czy nie ma z nią problemów.
arnold - 2017-04-25, 20:41

Na razie w moim przypadku instalacja sprawuje się bez problemu. Do tego nie martwi mnie zużycie paliwa powyżej 8 litrów gdy się depcze. Ale nie licz na to żeby auto się przełączało po kilometrze czy dwóch przy temperaturach poniżej 10 stopni.
mbar - 2017-04-26, 04:24

U mnie też na razie jest OK (zrobione 18000 km). Obecnie fabryczna instalacja ma inne wtryskiwacze -- nie MED, tylko coś takiego:
http://gazeo.pl/wakacje-n...tykul,9459.html

Są szanse, że będą bardziej odporne na zanieczyszczenia w LPG, ale filtry i tak polecam zmieniać co max. 10000 km.

gito - 2017-04-26, 18:12

Mam Dacia Sandero Stepway z Maja 2016.
W chwili obecnej jedynie na co narzekam to duże spalanie 8.5L jak jeździsz spokojnie
Ponad 11L na trasie przy jeździe Autostradą ~ 140km/h.
Osobiście bym sie zastanawiał czy brać drugi raz wersje LPG....

Jak będziesz w salonie zapytaj się dlaczego Dacia Sandero podczas przyśpieszania ściąga w prawo, a po zdjeciu nogi z gazu w lewo. -- Zaczynam walke z serwisem...

mbar - 2017-04-26, 18:57

Proponuję nieco zwolnić, będzie palił mniej. Przy 110 km/h mam ok. 8 l na 100 km.

W Merivie 1.4 turbo z LPG miałem spalanie 9 litrów przy 110 km/h i na każde 10 km/h więcej spalanie wzrastało mi o mniej więcej litr LPG (przy 150 km/h miałem 13 litrów na 100 km).
Fizyki nie oszukasz.

fotorobart - 2017-04-26, 19:48

jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:
słoń - 2017-04-26, 19:56

fotorobart napisał/a:
jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:


czyli?? co się działo?

fotorobart - 2017-04-27, 06:54

słoń napisał/a:
fotorobart napisał/a:
jeździłem Clio kombi 0,9 TCE... tragedia :cry:


czyli?? co się działo?

"muł bagienny" :-D
auto dobre do turlania się po mieście, rozpędzanie w moim odczuciu trwało wieki...
miałem wrażenie, że mój stary matiz (po remoncie silinka) zapewniał bardziej dynamiczna jazdę przy 4 tys. obrotów :mrgreen:

gregorisan - 2017-04-27, 07:00

No niestety, ale Renault Clio i to w dodatku w wersji Grandtour jest cięższe niż odpowiedniki w Dacii. A poza tym ten silnik nie nadaje się do takich "miejskich kombiaków" typy MCV lub Grandtour, którymi zamierzamy dużo jeździć w trasy pod sporym obciążeniem.
pikodat - 2019-02-21, 11:03
Temat postu: Silnik 0.9 Tce z LPG
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!

Michał B24 - 2019-02-21, 21:14
Temat postu: Re: Silnik 0.9 Tce z LPG
pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!

0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.

laisar - 2019-02-22, 01:00

Michał B24 napisał/a:
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami

Podręcznik serwisowy w przypadku wyników pomiarów luzów zaworowych odbiegających od poprawnych nakazuje wymianę popychaczy na inny rozmiar.

Przy jakichkolwiek pracach przy zaworach także nie wspomina ani słowem o jakichkolwiek śrubach regulacyjnych.

Śrub nie widać także w katalogu części:




Dla przykładu, rysunek do faktycznie regulowanego śrubkami 1,2 16V (D4F):



- nr 14 to właśnie oficjalnie "śruba regulacji".

Lukas87 - 2019-02-22, 05:50
Temat postu: Re: Silnik 0.9 Tce z LPG
Michał B24 napisał/a:
pikodat napisał/a:
Zamierzam kupić dacie z takim silnikiem i LPG (fabrycznym). I -skoro sa takie auta od dawna - t o zapewne sa i osoby, kóre na nich trochę już jeździły.
Interesuje mnie opinia osób, które z LPG na 0.9 Tce przejeździły 40...150 000 km.
Jak wspólpraca z LPG? Jak z regulacją zaworów? Jak oceniają decyzję o LPG?

W 1.6 Sce podobno regulacja zawórów to 2000 zet. Czy w 09. Tce tyle samo?
Jaki koszt filtrów gazu w ASO?

Zarówno od użytkowników fabrycznych LPG jak i niefabrycznych mam ochotę poczytac opinii...

Pozdrawiam!!

0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami, czyli regulacja prosta i tania.


ja widzę hydraulike https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

Michał B24 - 2019-02-22, 07:16

laisar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
0.9TCe to konstrukcja z zaworami regulowanymi śrubkami

Podręcznik serwisowy w przypadku wyników pomiarów luzów zaworowych odbiegających od poprawnych nakazuje wymianę popychaczy na inny rozmiar.

Przy jakichkolwiek pracach przy zaworach także nie wspomina ani słowem o jakichkolwiek śrubach regulacyjnych.

Śrub nie widać także w katalogu części:

Obrazek


Dla przykładu, rysunek do faktycznie regulowanego śrubkami 1,2 16V (D4F):

Obrazek

- nr 14 to właśnie oficjalnie "śruba regulacji".


W takim razie przepraszam za wprowadzenie w bląd

Piitubski - 2019-02-22, 07:28

Było wałkowane na forum - ten silnik nie ma hydrauliki, są szklanki. Na szczęście ma pośredni wtrysk, w odróżnieniu od 1.2 tce.
laisar - 2019-02-22, 12:45
Temat postu: Re: Silnik 0.9 Tce z LPG
Lukas87 napisał/a:
ja widzę hydraulike https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ

Nie, nie widzisz żadnej hydrauliki pomiędzy wałkami rozrządu i zaworami - a to właśnie oznacza "hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego".

Widać za to nieregulowane popychacze - https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=84


(Hydraulikę widać we fragmencie filmu o zmiennych fazach rozrządu).

pikodat - 2019-02-25, 21:13

Prośba do posiadaczy autka o takim silniku o krótkie informacje ile toto pali. W szczególności ile gazu a ile benzyny kupujecie.
No i po ilu kilometrach włącza się LPG - żeby nie okazało się, ze 2/3 tras po mieście będę robił na samej benzynie.... Ktoś gdzieś pisał, że LPG włącza się po 6-8 km... Czyli prze odległości 10 km to na gazie bym jechał tylko przez chwilę...

Dymek - 2019-02-26, 12:40

Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.

pikodat - 2019-02-26, 13:30

Dymek napisał/a:
Piszą, że próg przełączenia na LPG ustawiony jest fabrycznie na nagrzanie silnika od 60*C.
Ja nie mam LPG, ale mam do pracy właśnie ok. 10km i zimą (samochód garażowany w temp. +6÷9*C) dojeżdżam z temperaturą ok. 73*C a te 60*C rzeczywiście wypada po przejechaniu ok. 7 kilometrów. Próg przełączania można ponoć na prośbę obniżyć w ASO.
Moje zimowe zużycie benzyny (w większości przy takich przejazdach) stoi uparcie na poziomie 6,3l/100km.


Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg. Przy dojeżdzie do pracy 8 km - to w zimie i tak będe jeździł na benzynie (zero oszczędności).

Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika?

Ale zapytam w ASO o ten próg przełączania. Bo jeśli można ustawić na 40 stopni ...

Piotrpl - 2019-02-26, 14:28

Duży wpływ na czas przełączenia ma temperatura zewnętrzna. U mnie w zimę przy mrozach potrzeba przejechać jakieś 4-5 km aby się przełączył na gaz. Latem wystarczy wyjechać z garażu. Dodam tylko , że w moim przypadku temperatura w garażu nigdy nie spada poniżej zera.
Dymek - 2019-02-26, 14:50

pikodat napisał/a:
Jesli rzeczywiście przy przejazdach rzędu 10 km autko pali tylko 6.3 (miasto?) i potrzeba 6 km na przejscie na gaz to przy moim profilu jazdy zaczynam się po raz pierwszy od 20 lat, zastanawiać nad autem BEZ lpg.

Tak, jazda miejska. Dlatego ja nigdy nie rozważałem gazu mając wyłącznie samochody o takim (lub niższym) spalaniu, tym bardziej że obecnie parkuję na parkingu podziemnym z zakazanym LPG.
Cytat:
Swoją drogą - jakim cudem znasz temeperature skoro sandero nie ma termometru silnika.

A to żaden problem- interfejs bluetooth w gnieździe OBD i odczytujesz sobie różne parametry na smartfonie. :mrgreen:

P_Floyd - 2019-02-26, 20:05

U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.

pikodat - 2019-02-27, 15:07

Pozwolę sobie za 3 miesiące (lub 4) odezwać się, jak już będe miał autko by zapytać o detale.

Chodzi o ten interfejs i mozłiwość podglądu temeperatury - jaki interfejs (czyli gdzie kupić? jak to wygląda?) i jaki program do telefonu

pikodat - 2019-02-27, 15:08

P_Floyd napisał/a:
U mnie średnie spalanie w ciągu 12 tys. km (od maja 2018):
LPG 6,5l / 100km
PB 1l / 100 km.
Auto stoi cały czas pod chmurką
Zaznaczam, że bliżej mi do emeryckiego niż młodzieżowego stylu jazdy.

Jako, ze silnik 0.9 - jakie wrażenia po jeździe po 9 miesiącach?

P_Floyd - 2019-02-27, 20:11

Ja sobie chwalę. Jak dla mnie dobrze się zbiera jeśli jest taka potrzeba.
Mało też pali, chociaż to wszystko zależy od prędkości przelotowych.
Z tego co widzę to większość użytkowników tego silnika na tym forum ma podobne zdanie.
Z przełączaniem się na gaz jest tak jak przedmówcy piszą: w zimie potrzeba 4-5km aby się rozgrzał i przełączył na gaz. W lecie dużo szybciej (nieraz kilkadziesiąt sekund i już jest na gazie).
Ogólnie nie narzekam na ten silnik i mam pozytywne odczucia.

zarek83 - 2019-03-12, 17:34

WItam
JA również sobie chwalę. Mam już prawie 3 lata i 90000 nakulane. Bez problemu. Raz kontrolka się zapaliła ta od zapłonu (wielofunkcyjna) i silniczek. Wykasowali w ASO błąd i temat nie wrócił. Poza tym pod względem jazdy jest ok. Tylko ok. Jak oczekujesz mega dynamiki to się zawiedziesz, jak oczekujesz auta, które w miarę radzi sobie na drodze to będzie ok.
Aha, mam Dacie Logan MCV, 0,9 TCE+LPG
Spalanie 8-9,5 lpg / 100 km, w zależności czy wale 140 na autostradzie, czy pyrkam 100 po zwykłych drogach.
Sprawdziłem na mapie, gaz załącza się po ok. 4 km jazdy o tej porze roku. Latem czasami po 100 m.

tomas_102 - 2019-03-12, 21:06

Należy pamiętać, że w Loganie i Sandero TCe90 to najmocniejsza opcja.
Napewno nie jest bardzo szybki, ale na te autka wystarczający.
Zadowoli osoby, które poruszały się samochodami o podobnej mocy z tradycyjnym silnikiem bez turbo - jak ja.
Jeśli chodzi o gaz, mi spalanie wychodzi aktualnie około 8,5l.
Z tym, że zimą potrzebuje około 6 km żeby się przełączyć, więc nie jest to opcja dla jeżdzących krótkie trasy.
Ogólnie polecam.

gawel - 2019-07-27, 07:46

No więc tak: Mam już pierwsze 1800 km za sobą w 1,5 tygodnia to nieźle :roll: ,
Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie w trybie ECO zużycie wyszło 5,1/100 km i trochę mimo wszystko kowboiłem bo nie mogłem wyczuć prędkości.
Następnie przejechałem 485 km na butli spaliłem dokładnie 32l (i tyle się mieści do pełna) już bez trybu ECO, zużycie wyszło 6,6 l/100 km. Jak dla mnie rewelacja !!!

Spostrzeżenia mam takie w porównaniu z poprzednią renówką na LPG:
:-D bardzo precyzyjnie działa wskaźnik LPG,
:-D przełączenie na gaz następuje bardzo szybko tzn ok 30 s ewentualnie 500m.
:cry: tryb ECO jest do dupy, silnik traci elastyczność i trzeba często redukować biegi, co nie wpływa chyba na spadek zużycia paliwa i skrzyni biegów oraz opon.

BTW

Mam prośbę do naszego Krecika Admina, może wykopałby jakiś wątek w stosownym miejscu z podziałem na modele dotyczący własnie zużycia paliw oraz miejmy nadzieję że nie olejów. :mrgreen:

jodlasty - 2019-07-27, 10:50

"Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie"

A czemu tak?
Mi w salonie powiedzieli, że mogę jeździć od razu na gazie.

gawel - 2019-07-27, 10:56

jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.

A jak tam twoja torpeda?

kecik18 - 2019-07-27, 17:00

Trochę ode mnie. 2 lata posiadania Dacia Logan 2017 rocznik. Fabryczna instalacja gazowa. Za cały rok tankuje 3 baki benzyny. Jak już ktoś wspomniał w przypadku zimy i nizszej temperatury gaz załącza się po około 5 km. Przy temperaturze silnika w granicach 60 stopni. W przypadku ciepłych dni stosunkowo szybko. Mam aktualnie przejechane 45 tys. Żadnych problemów. Dziennie robię ponad 60 km do pracy i z powrotem. Spalanie ok. 6,7 litra. Większość trasy z prędkością 90 km. Parę dłuższych wypadów po autostradach, przy prędkościach powyżej 110 spalanie w granicach 8,5 litra. Jak dla mnie samochód idealny. Spalanie mniejsze jak w poprzednim moim fiacie Albea 1.2. w porównaniu do niego to Dacia jest rakietą.
gawel - 2019-07-27, 17:02

kecik18, Gratulacje ! Mam pytanie co ile robisz przeglądy i przglady LPG może jakieś info jak serwis lpg realizuje ASO?
jodlasty - 2019-07-28, 17:00

gawel napisał/a:
jodlasty, ponieważ na tutejszym forum tak mi doradzono, ponadto mam również takie doświadczenia z poprzednimi autami LPG. Ponadto w salonie powiedziano mi aby na początku przejechać 1000 km na benzynie.

A jak tam twoja torpeda?


Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.

pikodat - 2019-07-29, 09:16

jodlasty napisał/a:
"Pierwsze 1000 km pokonałem na benzynie"

A czemu tak?
Mi w powiedzieli, że mogę jeździć od razu na gazie.

Bo zdaje się możesz
http://www.daciaklub.pl/f...13&start=25#top
Ale niekoniecznie silnik sie ustawi idealnie (bo wspomniane korekty długoterminowe do czegoś służą).
Możesz jeździć cały czas na gazie - ale lepiej wyjdziesz, wg tego posta, jesli od czasu do czasu dasz na trochę samą benzynę.

pikodat - 2019-07-29, 09:18

gawel napisał/a:
kecik18, Gratulacje ! Mam pytanie co ile robisz przeglądy i przglady LPG może jakieś info jak serwis lpg realizuje ASO?


Wymiana filtru jednego (nie pamiętam czy faza płynna czy gazowa) po 30 000 NIEZALEŻNIE OD CZASU, drugi filtr po 60 000. Tak mi powiedział sprzedawca przy wydawaniu auta.

pikodat - 2019-07-29, 09:21

jodlasty napisał/a:

Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.


Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.

7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)

https://www.youtube.com/watch?v=gR6RixCIFc4

od około 30 minuty do około 33 minuty jest wyjaśnione, co to są korekty krótko- i długo-terminowe.

gawel - 2019-07-29, 09:21

pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:
pikodat - 2019-07-29, 09:28

gawel napisał/a:
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:


Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..

A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.

gawel - 2019-07-29, 09:36

pikodat napisał/a:
gawel napisał/a:
pikodat, Fajnie a gazownicy każą wymieniać filtry co 10 tys km, stąd wniosek że byłem łosiem w poprzednim aucie. :evil:


Pytanie było , co robi ASO a nie, co powinno się robić...
Ja profilaktycznie kupiłem zewnętrzny filtr fazy płynnej za 66 zeta z przesyłką zatem moge liczyć na to, że przynajmniej faza płynna w aucie wytrzyma dłużej..

A co do tych 10 000....W poprzednim scenicu jakoś zapomniałem o wymianie filtra i jeździłem z półtora roku (ok. 18 000 km, może nawet nieco więcej). Dopiero jak zaczął gasnąć na niskich obrotach pojechałem do gazownika. Potrzebne było ogólne czyszczenie kilku elementów - tak było wszystko zanieczyszczone. Ergo - da się więcej przejechać niz 10 000, ale jest ryzyko, że więcej się wyda na czyszczenie instalacji.


18 tys km to ja robię w 5 miesięcy, dlatego częste zmiany filtrów to była udręka.

jodlasty - 2019-07-29, 18:32

pikodat napisał/a:
jodlasty napisał/a:

Czyli co salon to inaczej doradzają.

Przejechałem na razie 1000 km, ze średnim spalaniem LPG 7,9L, ale to była jazda do 100km/h
Dzisiaj klima miała co robić, przy 33C na zewnątrz, temperatura wychodząca z kratek miała 13C.


Podejrzewam, że wynika to z różnej wiedzy sprzedawców.

7,9?? jeśli w trasie, to coś dużo. Chyba, że masz na myśli jazdę w mieście, to całkiem przyzwoicie.
A jeśli w trasie, to może zaryzykuj przejechanie z 100 km choć na samej benzynie - moze te korekty długoterminowe się lepiej ustawią. Na trasie z klimą nie przekroczył mi 7 l LPG przy normalnej jeździe (a nie oszczędnej, bo wtedy koło 6)

https://www.youtube.com/watch?v=gR6RixCIFc4

od około 30 minuty do około 33 minuty jest wyjaśnione, co to są korekty krótko- i długo-terminowe.


Te spalanie to 1/3 miasto, 2/3 trasa. Czeka mnie teraz trasa ponad 1000km, to sobie trochę na benzynce pojadę.

pikodat - 2019-07-29, 18:45

aaaaaa... z klimą... No ja bez klimy a klima może podnosić o (podobno) 0.5 l /100
Spróbuj jechać nie do 100 ale do 90 km/h. Bo to może być kolejne 0.5 l /100.

Mi w trasie (około 200 km) z klimą i jazdą 70-90 na jednojezdniowej i 120 na ekspresowej (40 km z 200) spalał ciut poniżej 7 LPG. Czyli przy jeździe zgodnie z przepisami powinno ci spaść poniżej 7

Kamyk24 - 2019-09-13, 20:55
Temat postu: montaż gazu 0,9 TCE
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w ekspluatacji silników 0,9TCE z instalacja gazową?
Od niedawna jestem właścicielem Daci Logan MCV z takim właśnie silnikiem.
Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej.
W internetach niewiele jest na ten temat. Jeżeli już jest to chodzi o instalacje montowaną fabrycznie przy takich silnikach.
Zaznaczę że wtrysk w tym silniku jest pośredni, więc teoretycznie nie powinno być problemu.
Jednak gdzieś tam wyczytałem różne opinie, a że to za mały silnik (0,9) i nie wytrzyma jeszcze dodatkowego obciążenia i trudniejszych warunków pracy na gazie, a że w autach których fabrycznie jest montowaną instalacja są mocniejsze głowice i w mojej Logance bez takiej fabrycznej instalacji może popękać głowica itp.
Ciekaw jestem czy ktoś z Was zamontował gaz w takim silniku i jak auto się spisuje.
Dacia z 2015 r przebieg 73000km.

gawel - 2020-03-08, 20:43

Witam po dłuższej przerwie na liczniku 18 000 kw czyli 7 misie cy eksploatacji i dwukrotnie pojawił się problem z przejściem z benzyny na gaz. Cały czas był taki piszczący sygnał i lampa migała w trybie gotowości. Po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu na parę sekund i ponownym uruchomieniu przełączenie było normalne. Co to może być filtry? Coś szybko gdzie te obiecane 30 tys km?
dudu$ - 2020-03-08, 21:53

Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach
gawel - 2020-03-08, 21:54

dudu$ napisał/a:
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach

Też mi się tak wydaje ale to oznacza że trzeba przy okazji wymienić filtry?

pikodat - 2020-03-08, 22:15

gawel napisał/a:
dudu$ napisał/a:
Pewnie musisz wyczyścić elektrozawór przy reduktorze i tyle. Standard w fabrycznych instalacjach

Też mi się tak wydaje ale to oznacza że trzeba przy okazji wymienić filtry?

Miałem dokładnie to samo. Telefon do ASO. Umówiona wizyta. Przyjazd. Kawka. Pójście do MacDonalda 300m. SMS _ Auto gotowe.
Wymieniona iglica (nie sprecyzowali w czym - zapewne w elektrozaworze). Filtrów nie wymieniali.
Według gdzieś -tam słyszanych mitów miejskich - iglica teraz jest inna niż montowana jeszcze w 2019 w fabryce. Jak kupowałem dacię opinie (także na tym forum) wypowiadane twierdziły, mże problem został przez producenta rozwiązany, przy czym rozwiazany nie oznaczało natychmiastową zmianę w montowanych w fabryce. Ale padały sugestie, żę przy naprawie nowa iglica jest juz nieco inna.
No i pytanie - czy można zmienic iglicę tak, by się mniej zapychała?

Przekonam się po iluś -tam tysiącach. Jak się nie pojawi problem , to znaczy że istotnie zmieniono.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group