DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Uszczelka pokrywy zaworów

Seba - 2017-05-17, 11:53
Temat postu: Uszczelka pokrywy zaworów
Witam w mojej daćce zaczęła się pocić uszczelka zaworów.Czy jest to trudne samemu wymienić?jak ktoś ma opis to prosze i niego.Druga sprawa jakiej firmy polecacie uszczelke.Auto ma 12 lat ok 80000km może przy okazji sprawdzić luzy zaworów?
route2000 - 2017-05-17, 14:24

To już trzeba robić rozrząd przy 80 tys.km. To wtedy przy okazji można wymienić uszczelkę. ;-)
Seba - 2017-05-17, 15:32

Rozrząd już robiłem
Józef - 2017-05-17, 16:07

Fotka
Wojciech-EL - 2018-03-09, 18:04
Temat postu: Uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany. 35.000 km
Witajcie,

Dziś robiłem drugi przegląd serwisowy w ASO Jaszpol ul. Brukowa w Łodzi.
Wszystko ładnie, pięknie, czynności wykonane, auto sprawdzone...
Pojawiły się jednak uwagi. Wykryto, że silnik się poci w okolicy pokrywy zaworów.
Zalecono pilną wymianę uszczelki pokrywy zaworów i uszczelek gniazd świec zapłonowych.
Jestem umówiony na poniedziałek na serwis w ramach gwarancji.

Kurczę... czuję niesmak. Samochód kupiony w 07.2016. Przebieg 35.500 km i do wymiany uszczelka pod pokrywą? Ktoś miał podobnie? Czy tylko ja mam pecha?
Silnik D4F 1149 cm3 bez instalacji LPG.

Pozdrawiam,

eio - 2018-03-09, 18:26

Słyszałem że na tych silnikach tak się dzieje. Na szczęscie stało się to w okresie gwarancji. Moj kolega jednak jeździ kilka lat i nie zauważył niczego. W ciągu chyba 3 lat wymieniono w jego Loganie mcv 1.2 jedynie klakson w kierownicy. Szczęściarz.
Wojciech-EL - 2018-03-10, 11:09

Jakieś inne opinie? Czy temat tak nudny i żenujący, że nikt się nie wypowie więcej?
arczi_88 - 2018-03-10, 11:26

W Clio 4 z 2014 z tym silnikiem mam sucho. Wypadek losowy i tyle. Nie wiem czy Cię to pocieszy ale u siebie przez 3 lata zdążyłem gwarancyjnie wymienić pasy bezpieczeństwa pasażera i głośnik :) Nudny temat czy nie, masz gwarancję nie masz problemu i nie ma się co zrażać do auta
Dar1962 - 2018-03-10, 11:30

pociły się czasem K4M w Dusterach, oleum pojawiało się we wgłębieniach gdzie siedzą łby szpilek trzymających pokrywę zaworów - nie we wszystkich. - u mnie coś takiego pojawiło się po kilku tys przebiegu pod 2 szpilkami. Uszczelnili mi to w pobliskim Bosch Service w ten sposób, że wykręcili te szpilki, posmarowali uszczelniaczem ich łby od spodu (na styku z pokrywą) a potem ponownie wkręcili (pamiętać o właściwym momencie obr) I problem się skończył. Niektórzy jeździli na reklamację do aso. Tam zdejmowano pokrywy, uszczelniano silikonem i ponownie dokręcano. Zabieg był o tyle bardziej skomplikowany, że auto musiało zostać w aso do wyschnięcia uszczelniacza. Taki zabieg likwidował problem.Nie podajesz, gdzie konkretnie u ciebie pojawiła się nieszczelność. Spod którejś ze szpilek czy spod styku pokrywy z głowicą? Jeśli to pierwsze, łatwo i szybko da usunąć nieszczelność w sposób identyczny jak u mnie. Pomiędzy pokrywą a głowicą raczej nie ma typowej tekturowej uszczelki starego typu . Uszczelnienie całej pokrywy prawdopodobnie musiało by się odbyć podobnie jak opisałem wyżej.
dudu$ - 2018-03-10, 11:34

Rok temu zakupiłem MCV II z tym silnikiem. Auto miało przebieg 55tyś km. Wszytko było ok zero wycieków i zapoceń. Po przejechaniu 10 tyś km podczas wymiany oleju zauważyłem, zapocenie właśnie z uszczelki dekla zaworowego od strony podszybia. Poci się nie po całości tylko przy 2-3 śrubach trzymających pokrywę zaworów. Na chwilę obecną tego nie robię, za dużo zachodu ( demontaż kolektora dolotowego, sprężarki klimatyzacji i chyba paska osprzętu). Jakiś czas temu poluzowałem te śruby i dokręciłem jeszcze raz na wyczucie, pocenie się zmniejszyło do takiego stopnia, że co pewien czas jak zaglądam pod maskę wystarczy w/w miejsca przeczyścić lekko pędzelkiem nasączonym benzyną ekstrakcyjną lub środkiem do czyszczenia silników, później wycieram szmatką lub papierem i tyle. Moje auto nie jest już na gwarancji wiec w ASO mi tego za darmo nie zrobią a pocenie jest tak minimalne, że nawet bez czyszczenia pierwsza lepsza osoba nie zauważyła by tego zapocenia. Przejeżdżę tak jeszcze z 20 tyś km i wymienię tą uszczelkę podczas wymiany rozrządu i sprawdzenia luzu zaworowego. Co do samego wycieku to czytałem na różnych forach, że w silnikach D4F ( 1.2 16v) jest to standardowy wyciek który może dać znać o sobie już przy stosunkowo małym przebiegu. Masz auto na gwarancji, jedź do serwisu i nie martw się wymianą.
Dar1962 - 2018-03-10, 11:40

dudu$ napisał/a:
Poci się nie po całości tylko przy 2-3 śrubach trzymających pokrywę zaworów.

czyli jest identyczne jak opisałem i dzieje się to samo co w K4M. Wystarczy wykręcić te konkretne śruby i uszczelnić je pokrywając solidnie uszczelniaczem powierzchnie przylegające do pokrywy. Potem dokręcić pilnując właściwego momentu. Zrobi to większość warsztatów szybkiej obsługi za symboliczną kwotę. Te szpilki są odkształcalne i (jak mi powiedziano) w zasadzie jednorazowego użytku. Więc bezpieczniej uszczelnić niż dociągać na siłę. Część z nich trzyma nie tylko pokrywę ale i obsady wałków rozrządu

Wojciech-EL - 2018-03-10, 11:43

Dzięki za wszystkie opinie. Nie martwię się, tak właśnie zrobię.
Może po prostu "ten typ tak ma", a może wypadek losowy.
Może też w fabryce zastosowano uszczelkę jakiegoś taniego producenta.

Niech zrobią i już. Gwarancję mam do 2021 lub do 80.000 km.

Pozdrawiam,

Wojciech-EL - 2018-03-10, 11:45

arczi_88, nie zrażam się do auta. jest OK. Mogło się zdarzyć każdemu.
Dymek - 2018-03-10, 12:12

Pod pokrywą zaworów? Warto robić z tego zagadnienie? To co ma powiedzieć ktoś, kto ma przy tym przebiegu uszczelkę pod głowicą do wymiany a takie przypadki też bywają... Powaga uszkodzenia i nakład pracy nieporównywalny.
Wojciech-EL - 2018-03-10, 12:41

Dymek napisał/a:
Pod pokrywą zaworów?

Tak
Dymek napisał/a:
Warto robić z tego zagadnienie?

Sądzę, że ze wszystkiego warto robić zagadnienie, to forum na to pozwala.
Dymek napisał/a:
To co ma powiedzieć ktoś, kto ma przy tym przebiegu uszczelkę pod głowicą do wymiany a takie przypadki też bywają... Powaga uszkodzenia i nakład pracy nieporównywalny.

No cóż wypada tylko współczuć. Tobie się to zdarzyło w wozie?

Dymek - 2018-03-10, 23:05

Wojciech-EL napisał/a:
No cóż wypada tylko współczuć. Tobie się to zdarzyło w wozie?

Na szczęście nie. Problem nie dotyczył Dacii. Zmierzałem do tego, że należy się cieszyć, że to tylko uszczelka pod pokrywą. Bywa gorzej i w Dacii, naprawa czy wymiana skrzyni...

Wojciech-EL - 2018-03-15, 01:08

Uszczelnienie pokrywy zaworowej zostało wykonane w dniu 13.03 w Jaszpol Łódź Brukowa. Temat zamknięty.
blondas16 - 2018-07-28, 15:10
Temat postu: Uszczelka zaworów
W mojej dacii logan II 1.2 od jakiegoś czasu czasami na postoju czuć smród palonego oleju. Zauważyłem ze olej podcieka na tylnej części silnika i zbiera się w okolicy kolektora wydechowego gdzie pewnie od temperatury przypala się. Wydaje mi sie ze jest to wina walnietej uszczelki zaworów czy może jest to coś innego? Czy ktoś miał taki problem? Czy da sie ta uszczelkę samemu wymienić i jaki jest koszt takiej zabawy?
dudu$ - 2018-07-28, 22:20

na 99% obstawiam, że poci sie Tobie w okolicach śrub pokrywy zaworów. Przerabiałem to u siebie w aucie. Nie wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów ponieważ nigdzie nie ciekła ani sie nie pociła. Problem rozwiązałem wykręcając śruby spod których sie poci, wszystko wyczyściłem benzyna ekstrakcyjną a następnie stosując metodę na mokro przy pomocy pasty uszczelniającej DIRCO wkręciłem je z powrotem - po złożeniu odczekałem około 24 aby wszystko dobrze sie ułożyło. Jeżdżę tak kilka miesięcy i wszystko jest ok - na jednej czy dwóch śrubach po przejechaniu 400km i przetarciu łba śrub papierem pojawia sie na nim mała plamka oleju wielkości 1-2mm więc ja temat odpuściłem. Możliwe, ze jakbym śruby skręcał kluczem dynamometrycznym wszystko było by ok. Dodam, ze jest to standardowy roblem w tych silnikach. Teściowa ma w swoim sandero z 2015r przebieg jakieś 12tyś km i również ma problem z wyciekiem spod śrub dekla zaworowego .
Wojciech-EL - 2018-07-29, 10:21

Dodam od siebie, że w moim wozie, na II przeglądzie gwarancyjnym w ASO, przy przebiegu 35.000 km wykryto nieszczelność przy pokrywie zaworów. W ramach gwarancji wymieniono uszczelkę pod pokrywą zaworów na nową.
blondas16 - 2018-07-29, 21:53

Z tego co pamietam u mnie tez była wymieniana na gwarancji przy ok 90 k km teraz wóz ma 220 k km i już gwarancja nie działa :( Jak się dostać do tych śrub? Co trzeba zdemontować?
dudu$ - 2018-07-30, 06:59

śruby są z tyłu silnika, wystarczy zerknąć i bez problemu sie je zobaczy. Dla ułatwienia można zdemontować puszkę filtra powietrza. Śruby odkręcić nasadka 10tką z przedłużką. Dokręcać kluczem dynamometrycznym albo z wyczuciem, Naprawa nie jest skomplikowana
keisyzrk - 2018-11-08, 21:40
Temat postu: Sączy spod pokrywy rozrządu
Witajcie.
Mam pytanie. Zauważyłem że delikatnie sączy mi się olej spod pokrywy rozrządu, w okolicy koła pasowego.
Byłem w aso- umyli i dokręcili śruby ale to nic nie pomogło. Coś tam marudzili że to się ciężko uszczelnia.
Pytanie- męczyć ASO niech to uszczelnia czy sobie darować, żeby jeszcze czegoś przy okazji nie popsuli?

dudu$ - 2018-11-08, 23:27

Oczywiście , że męczyć. Nie po to zapłaciłeś kupę kasy za auto aby były w nim usterki, których ASO nie chce się usuwać bo są leniwi.
tosiek - 2018-11-09, 01:19

keisyzrk, jeśli się zaoleił pasek to do wymiany. Niech wymieniają uszczelniacz wału czy co tam cieknie. Męcz ile się da.
shrek - 2018-11-09, 05:37
Temat postu: Re: Sączy spod pokrywy rozrządu
keisyzrk napisał/a:
Coś tam marudzili że to się ciężko uszczelnia.


Co to za fachowcy. Niech uszczelniaja.

keisyzrk - 2018-11-09, 07:07

W 1.6 sce jest łańcuszek prawda? Czyli tylko szczeliwo spod pokrywy do wymiany?
Marek1603 - 2018-11-09, 09:30

Tak, jest łańcuch.
DrOzda - 2018-11-09, 10:38

Jeśli nie uszczelka pod deklem to do wymiany uszczelniacz(e) wałka rozrządu , nic dziwnego że marudzą bo trzeba zdemontować cały rozrząd i wymontować wał(ki)ek rozrządu. Ciśnij do skutku.
route2000 - 2018-11-09, 10:41

Jeśli masz auto na gwarancji to wal w ASO i niech to robią. Nie ma przeproś...
Dar1962 - 2018-11-09, 11:57

tam nie ma typowej uszczelki, uszczelnia to jakaś masa. Męczyć - w K4M też był kłopot, tam olej wysączał się w gniazdach szpilek trzymających pokrywę (i wałki) po stronie rozrządu. Zgłaszano i uszczelniali bez marudzenia. Auto po takim zabiegu musi postać w warsztacie,bo całość schnie jakiś czas. Warto dopilnować póki jest gwarancja.
keisyzrk - 2018-11-09, 14:11

Ogólnie wydaje mi się że to ten klej do wymiany. Całość naprawy oszacowano na ok 3 godziny.
Jacenty85 - 2018-11-09, 17:11

Nie chcę Cię fatygować ale mógłbyś wstawić fotkę? Będziemy konkretnie wiedzieli i zobaczymy ile ich pracy czeka. Pozdrawiam
keisyzrk - 2023-11-01, 16:04

Wie ktoś może z jaką siłą dokręcać śruby pokrywy zaworów w dusterze 1.6 sce?
keisyzrk - 2023-11-03, 08:23

No to sobie sam odpowiem 12-12.5Nm. Przy mocniejszym dokręceniu śruby zaczynają pękać..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group