DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Logan MCV Outdoor F1 (Forumowy Pierwszy)

Lukasz - 2017-05-18, 07:19

Logan MCV Outdoor wczoraj odebrany, na razie przejechane 30 km, więc trudno coś napisać, teraz będzie nim jeździła moja żona :lol:
Chyba pierwszy na forum?

Z plusów: znacznie bardziej wygodne siedzenia (z przodu i z tyłu) niż w Lodgy z 2013....

Felgi są stalowe, ale jak ktoś nie wie, to taka fancy felga + kołpak w kolorze wygląda jak alufelga ;).

Fotki:






Józef - 2017-05-18, 09:47

Ładne autko życzę bezawaryjności. A felgi super.
Marek1603 - 2017-05-18, 10:33

Felgi jak w stepway-u tylko kołpaki ciemne. Gratulacje.
GRL - 2017-05-18, 11:36

Gratulacje.
Jakby udało Ci się sprawdzić realny prześwit samochodu bez pasażerów, to myślę, że nie tylko ja byłbym dźwięczny. :)

ryjas - 2017-05-18, 12:22

Jaki silnik?
Bardzo fajny konfig. Idealnie pasowałyby alufelgi 16 tzw. diamentowane ale chyba niedostępne do Logana.

Lukasz - 2017-05-18, 13:47

Ok, prześwit sprawdzę jutro/ w weekend.

Silnik benzynowy TCE 90, 900cm2. Nie było jak sprawdzić, czy się zbiera ;).

Lukasz - 2017-05-19, 19:37

Ok, wlazłem pod samochód z miarką i latarką, prześwit ok 17,5 cm.
Mierzyłem przy kołach, na środku samochodu (ważne, gdy jedziemy np. po koleinach z dużą "górką" po środku) jest jeszcze więcej.

W porównaniu z Lodgy, którą też sprawdziłem z ciekawości różnica jest kolosalna, zauważalna gołym okiem.

GRL - 2017-05-19, 21:20

Dzięki :)
Docent - 2017-05-19, 22:02

Lukasz napisał/a:
Logan MCV Outdoor wczoraj odebrany, na razie przejechane 30 km, więc trudno coś napisać, teraz będzie nim jeździła moja żona :lol:
Chyba pierwszy na forum?

Felgi są stalowe, ale jak ktoś nie wie, to taka fancy felga + kołpak w kolorze wygląda jak alufelga ;).


Moja ma byc do odbioru za miesiac. Taki sam kolor i kola, jeno w dieslu. Na te stalowe felgi obuje zimowki, a do letnich opon planuje kupic jakies szare albo czarne alusy...

luk006 - 2017-05-20, 10:24

Fajnie wygląda. A fele są rewelacyjne. Poważnie jest taka różnica w fotelach? Byłem przekonany, że są identyczne.
arczi_88 - 2017-05-20, 13:04

Gratulacje :) niech służy dobrze.
Maniak - 2017-05-20, 18:06

Muszę przyznać, że wygląda świetnie. Felgi hybrydowe wyglądają obłędnie, bezawaryjności ;-)
Lukasz - 2017-05-20, 19:51

luk006 napisał/a:
Fajnie wygląda. A fele są rewelacyjne. Poważnie jest taka różnica w fotelach? Byłem przekonany, że są identyczne.


Różnicę czuć od razu jak się wsiądzie, fotele są bardziej "kubełkowe" a kanapy z tyłu miękkie. Pewnie więcej będę mógł powiedzieć po jakimś dalszym wyjeździe w trasę, jak żona da mi poprowadzić ;).

Jak potem wsiadłem do swojej Lodgy to miałem wrażenie jakbym siedział w dużym Fiacie ;).

luk006 - 2017-05-20, 21:27

Wrzuć jakieś zdjęcia tych foteli. Obecnie w Lodgy są nieco inne fotele, biorąc choćby pod uwagę regulację oparcia.
Oczywiście życzę bezawaryjnej eksploatacji.

wuju - 2017-05-21, 00:51

Ja też widzę różnicę. Dziś na pikniku Daci przymieżałem się do mcv a później do Lodgy i wydaje mi się jakby fotele przynajmiej przednie były ciut bardziej twarde, sprężyste lepiej dopasywujące się
pawel1313 - 2017-05-22, 06:09

luk006 napisał/a:
Obecnie w Lodgy są nieco inne fotele, biorąc choćby pod uwagę regulację oparcia

Fotele w lodgy były zmieniane na pewno w 2016.

hwasiele - 2017-05-23, 08:25

Wygląda rewelacyjnie! Aż by się chciało taką mieć.
Niedyskretnie zapytam, ile teraz kosztuję takie autko?

gregorisan - 2017-05-23, 09:14

Zadowolenia z nowej zabawki :-)
Z chęcią bym przygarnął te ciemne kołpaki do swojego białego Stepway-a ;-)

gbyrka - 2017-05-23, 09:47

Lukasz, opowiedz proszę, jak się zachowuje na zakrętach.

O sandero stepway krąży opinia, iż podniesienie zawieszenia negatywnie wpływa na prowadzenie. Czy u Ciebie jest podobnie?

gregorisan - 2017-05-23, 09:58

gbyrka napisał/a:
O sandero stepway krąży opinia, iż podniesienie zawieszenia negatywnie wpływa na prowadzenie. Czy u Ciebie jest podobnie?

Jak dla mnie większym problemem jest brak jakiegokolwiek trzymania bocznego foteli - tyłek pływa jak na lodzie :-/ Poza tym mnie dobrze prowadzi się Stepway-a w czasie pokonywania zakrętów i to nawet przy dość sporych prędkościach.

Lukasz - 2017-05-23, 16:18

gbyrka napisał/a:
Lukasz, opowiedz proszę, jak się zachowuje na zakrętach.

O sandero stepway krąży opinia, iż podniesienie zawieszenia negatywnie wpływa na prowadzenie. Czy u Ciebie jest podobnie?


Samochodem jeździ moja żona, ja na razie tylko przywiozłem go z salonu i tyle. Dalsza trasa szykuje się w przyszły weekend (na początku czerwca) wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej. Dzisiaj - jak nie zapomnę i jak nie będzie już ciemno - to zrobię fotki foteli i wrzucę.

Wydaje mi się, ze te nowe fotele są na tyle głębokie/wyprofilowane, ze nie powinno się latać zbytnio na boki...

Lukasz - 2017-05-23, 16:26

hwasiele napisał/a:
Wygląda rewelacyjnie! Aż by się chciało taką mieć.
Niedyskretnie zapytam, ile teraz kosztuję takie autko?


"Podstawowa" wersja benzynowa 50k PLN, nasza ma dodatkowo lakier metalik, koło zapasowe, kamerę cofania, el. szyby z tyłu i podłokietnik + "darmowy" serwis na 5 lat/80.000 - w sumie wyszło 54k.

Cennik na stronie Dacia.pl

Lukasz - 2017-05-24, 10:13

Ok, zdjęcie foteli, jakość nie najlepsza, ale widać.


Dar1962 - 2017-05-24, 17:23

tak na oko o wiele głębsze boczki
Lukasz - 2017-06-04, 16:35

Pierwsza trasa za nami i 1000 km na liczniku pękło.

Wrażenia z jazdy Murowana Goślina -> Poznań (Komorniki) -> Kalisz:
Średnie spalanie w/g komputera 5,4l - Do Kalisza przez Wrześnię (kulczykową autostradą do Wrześni, potem przez Pyzdry), klima włączona cały czas. Na autostradzie spokojnie "próbnie" jechałem 150 km/h, zapas był, ale nie próbowałem (żona i 3 dzieci na pokładzie). Powrót krajówkami (w tym 92 do Poz).
Przy takiej prędkości samochód jechał prosto, nic nie bujało/znosiło itp. W Lodgy (ale za każdym razem jechałem autostradą z kufrem na dachu z nartami i załadowany po korek....) przy 130 trzeba było się starać, zeby utrzymać auto na pasie, problem znikał przy prędkościach max 120-125km/h.

Nie czułem, żeby na zakrętach wyrzucało itp, za to wyższe zawieszenie daje się we znaki na dziurawej/pofalowanej drodze - auto mocno bujało się na boki.

Wkurzające rzeczy: Nowa fabryczna Media Nav ma chyba stare mapy, nie ma np. ronda za Wrześnią (do fabryki VW), kawałek drogi w Biedrusku pokazuje, że jest jednokierunkowa kiedy od chyba 5 lat już nie jest. Mega wkurzające jest piszczenie nawigacji przed fotoradarem. jadę 92ką 100km/h, i już 500m przed fotoradarem mi piszczy (2x na sekundę, non stop), że będzie fotoradar na 70 przed światłami za 400m. Fotoradaru już dawno nie ma, poza tym tego piszczenia chyba nie da się wyłączyć (wszystko ściszone w ustawieniach....).

Powyżej 100-120 km/h głośno, w sumie podobnie jak w Lodgy. System "start/stop" fajny ficzer, nie wiem, jakie są z tego oszczędności, ale na światłach stoimy z zerowym zużyciem ;). Silnik daję radę, kwestia przestawienia się, że moc jest od pewnego momentu obrotów.

Marek1603 - 2017-06-04, 16:43

To zmień sobie jeszcze model w opisie jak porównujesz do lodgy. ;-)
jas_pik - 2017-06-04, 18:18

Lukasz napisał/a:

Wkurzające rzeczy: Nowa fabryczna Media Nav ma chyba stare mapy, nie ma np. ronda za Wrześnią (do fabryki VW), kawałek drogi w Biedrusku pokazuje, że jest jednokierunkowa kiedy od chyba 5 lat już nie jest.

Podobno przez 3 miesiące po zakupie masz możliwość wgrania sobie nowych za pomoca oryginalnej aplikacji - przeczytaj manual czyli RTFM

Lukasz napisał/a:
Mega wkurzające jest piszczenie nawigacji przed fotoradarem. jadę 92ką 100km/h, i już 500m przed fotoradarem mi piszczy (2x na sekundę, non stop), że będzie fotoradar na 70 przed światłami za 400m. Fotoradaru już dawno nie ma, poza tym tego piszczenia chyba nie da się wyłączyć (wszystko ściszone w ustawieniach....).

Wyłącz ostrzeganie

mojo - 2017-06-05, 22:14

Prawie fajne auto :-)

Silnik fajny, nadwozie fajne ale rażą te koła w stosunku do podniesionego nadwozia, za małe i za bardzo wchodzą w nadkola na zdjęciach. Zmieniłbym felgi i opony tak aby bardziej zapełniały wnęki i nie sprawiały wrażenia sztucznego podniesienia.
Mogło Renault zrobić świetne auto ale poskąpili paru groszy. Można to jednak wg mnie "naprawić" za 2-3 tys na markowych rzeczach.

GRL - 2017-06-05, 23:46

Przecież to standardzik w seryjnych autach.
Oryginalnie w mojej skodzie były felgi o szerokości 6" + et38.
Zmieniłem na 7,5" + et35, co dało wysunięcie koła o 22mm!
Dalej wszystko się mieściło w nadkolu, a efekt estetyczny był naprawdę bardzo bardzo dobry.
Tym bardziej, że zmieniłem 15" na 17". :-D

route2000 - 2017-06-06, 09:57

A jaki był z tego komfort jazdy na 17"? Przy takim profilu to buda się bardzie trzęsie niż na 15". ;-)
Lukasz - 2017-06-06, 11:43

jas_pik napisał/a:

Podobno przez 3 miesiące po zakupie masz możliwość wgrania sobie nowych za pomoca oryginalnej aplikacji - przeczytaj manual czyli RTFM


Faktycznie chyba tak jest, udało się zaktualizować mapy, jeszcze sprawdzę na ile są aktualne.

Mam mapę Islandii, szkoda, że nie ma Niemiec, ale ten temat był już poruszany wcześniej na forum.....

kn - 2017-06-06, 11:47

Lukasz napisał/a:

Faktycznie chyba tak jest, udało się zaktualizować mapy, jeszcze sprawdzę na ile są aktualne.


To pochwal się, bo jestem ciekawy, jaka jest bezwładność bazy :).

GRL - 2017-06-06, 14:38

route2000 napisał/a:
A jaki był z tego komfort jazdy na 17"? Przy takim profilu to buda się bardzie trzęsie niż na 15". ;-)

Trudno mi jednoznacznie określić, gdyż do tego poszły sportowe sprężyny -35mm i amortyzatory o zwiększonej sile odbicia.
17" było kompromisem, po cichu patrzyłem w stronę 18". ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group