|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Przegląd mediów o Dacii - top 30 zakupów indywidualnych
piku - 2017-08-30, 15:57 Temat postu: top 30 zakupów indywidualnych Czytając wieści o nowym Dusterze znalazłem taka informację:
https://www.samar.pl/__/3...ml?locale=pl_PL
Okazuje się, że w lipcu w pierwszej dziesiątce samochodów najchętniej kupowanych przez indywidualnych klientów są aż dwa modele Dacii: Duster na trzeciej pozycji i Sandero na siódmej. W pierwszej trzydziestce nie ma już żadnej innej Dacii.
Nanouser - 2017-09-01, 06:00
Fiat w pierwszej dziesiątce, tego dawno nie grali.
luk006 - 2017-09-01, 07:11
Fiacior zrobił dobrą robotę modelem Tipo. Dotychczas gama modelowa opierała się na pięćsetce i gdyby była taka możliwość fiat zrobił by jeszcze na jego bazie wywrotkę, ciągnik siodłowy, rower elektryczny, monster trucka i sam nie wiem co jeszcze... Tipo to z kolei moim zdaniem ładny hatchback, praktyczne kombi, a przede wszystkim niedrogi sedan z pancernymi silnikami benzynowymi. Pewnie gdybym chciał kupić sedana, z pewnością brałbym pod uwagę Tipo.
Ja jestem zaskoczony sprzedażą Astry. Byłem przekonany, że niekwestionowanym liderem jest Skoda, a tym czasem narastająco od nowego roku wygrywa produkt Opla. Z drugiej strony co się dziwić, jak nową Astrę "K" można kupić u dealera za 56 000 zł.. Moim zdaniem to bardzo uczciwa cena za hatchbacka z segmentu "C".
CzarnY - 2017-09-01, 10:45
Luk - skoda jest liderem ale jeśli chodzi o firmówki i floty :) Indywidualnie masz jednak mniejsze pole negocjacji i często mniejszy budżet niż firemka która rzuca handlowcowi - 100 szt, zapakować dostarczyć, kołpaki mają być gratis XD
W wakacje jak krążyłem jeszcze po salonach to przy mnie wszedł koleś w klapkach i krótkich spodenkach z torbą adidasa i za gotówę zakupił 3 fajnie wyposażone skody kodiak. Wpłata własna - bagatela - 300tyś, reszta leasing... XD
kicpra - 2017-09-01, 11:45
Skoda to tylko marketing, bo ani Fabia ani Rapid nic dobrego nie reprezentują biorąc pod uwagę cenę. Fiat dzięki Tipo wyszedł na prostą, do tej pory nawet nie patrzyłem w jeho katalogi wiedząc, że tam są tylko 500-ki. Gdyby sedan był do kupuenia z Tjetem bez gazu to możliwe, że bym się skusił. Astra to kawał fury, ale mi nie odpowiada wtrysk bezpośredni i dwumasa. Poza tym kombi ma sporo miejsca w środku i jak dla mnie ładnie wygląda.
Nanouser - 2017-09-02, 16:55
luk006 napisał/a: | Fiacior zrobił dobrą robotę.... |
fani skody powiedzą ci że w segmencie c to jest rapid, a oktavia to już d jest ;-P
a tak na poważnie to z kompaktów do 60k zawisłbym między tipo a astrą. Ale w sumie w tej cenie wygrałoby pewnie tipo bo możne mieć turbodoładowane
kicpra - 2017-09-02, 18:05
Dzięki niemieckim gazetom motoryzacyjnym, które wydawane są w Polsce powstał mit, że Octavia to klasa D .
Fajna też jest Elantra, ale do podstawy nie da się nic dołożyć, a wyższe wersje są już za drogie wg mnie.
piku - 2017-09-02, 19:06
kicpra napisał/a: | w Polsce powstał mit, że Octavia to klasa D . |
Nie zauważyłem, żeby panował taki mit. Mówi się (i pisze), że Octavia to kompakt nieco przewymiarowany. Jeździłem wieloma Octaviami (i jeżdżę jedną nadal) i uważam, że to bardzo dobry, powiedziałbym - akuratny - samochód. Może służyć jako auto rodzinne na długie podróże (czego np. nie można powiedzieć o Astrze hatchbacku i podobnych krótkich aut).
Rezysstor - 2017-09-03, 08:57
CzarnY napisał/a: | Luk - skoda jest liderem ale jeśli chodzi o firmówki i floty :) Indywidualnie masz jednak mniejsze pole negocjacji i często mniejszy budżet niż firemka która rzuca handlowcowi - 100 szt, zapakować dostarczyć, kołpaki mają być gratis XD
W wakacje jak krążyłem jeszcze po salonach to przy mnie wszedł koleś w klapkach i krótkich spodenkach z torbą adidasa i za gotówę zakupił 3 fajnie wyposażone skody kodiak. Wpłata własna - bagatela - 300tyś, reszta leasing... XD |
Zaprawdę zazdrość przez Ciebie przemawia, a tymczasem, jak koleś ma firmę, to PKO bp SA, może mu nagle kazać zwrócić kredyt obrotowy, bo tamten zalega całe 5 zł na jakiejś karcie kredytowej
Wtedy pozostaną mu może jeno klapki, do ucieczki przed komornikiem - tak banki w Polsce wspierają tubylców w biznesie, by reszta nie musiała im zazdrościć .
CzarnY - 2017-09-03, 11:37
Wiem, przerabiam cały czas akcje z bankami :) I przerzucanie kasy z konta na konto :)
kicpra - 2017-09-03, 17:01
piku, porównujesz klasycznego hatchbacka z liftbackiem?
piku - 2017-09-03, 21:50
kicpra napisał/a: | piku, porównujesz klasycznego hatchbacka z liftbackiem? |
Kilka postów wyżej kolega luk006 pisał o astrze hatchbacku, stąd i ja tak napisałem. Nie wiem, czy Astra ma wersję liftback (nie widziałem takiej), bo jeśli nie ma, to Octavia pozostaje bezkonkurencyjna wśród kompaktów. Podobnie Rapid w niższej grupie, który też ma wersję liftback - bardzo to praktyczne rozwiązanie; Rapid też "przerośnięty/a", podobnie, jak Octavia.
Kombiaki są pewnie porównywalne.
kicpra - 2017-09-04, 21:01
Rapid przerośnięty? Co najwyżej bagażnik. Jeździłem Toledo z 2016 roku i tylko bagażnik ma spory. Dodam, że 1.2 tsi chodzi jak diesel i jak ktoś narzeka na wyciszenie Dacii to niech się przejedzie Toledo/Rapidem bądź innym tsi.
GRL - 2017-09-04, 23:49
kicpra napisał/a: | Rapid przerośnięty? |
Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp.
piku - 2017-09-05, 06:30
GRL napisał/a: | Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp. |
Otóż właśnie przeczytałem, że nowe Polo ma być od obecnego modelu dłuższe i szersze (o ładnych kilka cm), a nawet bagażnik ma mieć ponad 320 l (czyli niewiele mniej niż Golf). Zatem moda na "przerośnięte" modele trwa. Warto też zauważyć, że jeszcze z 10 lat temu (może 15) kompakty miały rozstaw osi w okolicach 252 cm (np. Golf, czy pierwsza Octavia). Dziś nawet auta segmentu B mają ponad 250 cm, a nawet do 260 cm.
luk006 - 2017-09-05, 18:09
Wydaje mi się, że to normalna tendencja. Np. Golf, z każdą generacją staje się większy, a obecne Polo pod względem rozmiarów przegoniło chyba nawet Golfa dwójkę.
Co do Skody, to zawsze aspirowała w samochód "międzyklasowy", dlatego Fabia, Octavia, Rapid i Superb są większe od przedstawicieli ich klas.
kicpra - 2017-09-05, 21:55
Fabia jest większa od czego? Rozstaw osi w tym modelu to śmiech.
Rapid ma mniejszy rozstaw osi od Logana, więc nie wiem gdzie jest to przerośnięcie.
Przerośnięta jest Octavia to fakt.
GRL - 2017-09-05, 22:16
piku napisał/a: | GRL napisał/a: | Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp. |
Otóż właśnie przeczytałem, że nowe Polo ma być od obecnego modelu dłuższe i szersze (o ładnych kilka cm), a nawet bagażnik ma mieć ponad 320 l (czyli niewiele mniej niż Golf). Zatem moda na "przerośnięte" modele trwa. Warto też zauważyć, że jeszcze z 10 lat temu (może 15) kompakty miały rozstaw osi w okolicach 252 cm (np. Golf, czy pierwsza Octavia). Dziś nawet auta segmentu B mają ponad 250 cm, a nawet do 260 cm. |
Tyle, że Polo nawet jakby było kombi, to raczej nie o długości 4,5m, bo niespełna tyle ma Rapid liftback.
luk006 - 2017-09-06, 07:58
kicpra napisał/a: | Fabia jest większa od czego? |
Ponieważ od kilku lat w mojej firmie użytkowane są Peugeoty, ich awaryjność sprawia, że często jeżdżę samochodami zastępczymi.
Moje subiektywne odczucie oraz pasażerów jadących z tyłu jest takie, że Fabia II nie mówiąc już o III, bo to już inna liga, ma dużo więcej miejsca niż Opel Corsa "D" oraz Ford Fiesta MK7. Nie wspomnę już o Clio i P208, bo te samochody chyba ledwo mieszczą się w segmencie "B".
Nie wspomnę jeszcze o Superbie, który ilością miejsca nie przerasta konkurencję, a po prostu miażdży.
laisar - 2017-09-06, 11:03
luk006 napisał/a: | Nie wspomnę jeszcze o Superbie, który ilością miejsca nie przerasta konkurencję, a po prostu miażdży |
Ogólnie tak, ale w szczególe okazuje się, że jedynie na długość - na tylnej kanapie miejsca nad głową jest tyle samo, co u konkurencji. Czyli można wozić dzieci bez zdejmowania im szczudeł, jeśli akurat mają założone (; ale osoba o wzroście powyżej 180 cm musi się grabić, by nie opierać głową o podusfitkę.
luk006 - 2017-09-06, 13:47
Żartujesz czy po prostu nie siedziałeś z tyłu???
Mam sporo powyżej 180 cm. i jeżdżąc jeszcze poprzednią skodą do ASO przy okazji z wywieszonym jęzorek oglądałem II i III generację superba. Znajomy posiada wersję liftback i stąd fascynacja, gdyż kilkukrornie miałem okazje z nim podróżować. Można się przypierniczyć do wielu rzeczy, ale absolutnie nie do tego, że jest tam w jakiejkolwiek płaszczyźnie mało miejsca z tyłu.
laisar - 2017-09-06, 15:58
Mam 185 cm, jechałem 50 km superbem II i to nie było miłe doświadczenie... To już w 3 rzędzie mojej MCV-ki jest więcej miejsca nad głową.
Inna rzecz, że ja po prostu lubię siedzieć prosto - a jeżeli ktoś preferuje pozycję "fotela klubowego", czyli pół-leży na kości krzyżowej, to pewnie się mieści i jeszcze docenia masę owego miejsce wzdłuż.
luk006 - 2017-09-06, 19:06
Mówmy o faktach.
Test Skody Superb wykonany przez Zachara Zawadzkiego z autocentrum.pl mierzącego 201 cm. Proszę oglądać od 14:29. Trzy palce mieszczą się przed kolanami, trzy palce mieszczą się nad głową, a Ty bidoku mając 16 cm mniej nie mieścisz się. No cóż... Nie pisz bzdur następnym razem, ewentualnie spróbuj usiąść, a nie jechać na stojąco...
A tu jeszcze test Superba III, gdybyś mówił, że ścisk doskwierał Ci w III generacji.
Testu I generacji nie znalazłem, więc pewnie będziesz się upierał, że to w tej nie mogłeś rozprostować karku. Oczywiście również uznam to za bzdurę, ponieważ jako były pracownik ASO Skoda osobiście zdarzało mi się takie auto użytkować.
Nie chcę i nie lubię kłócić się - zwłaszcza w internecie, jednak czasami po prostu nie lubię, jak ktoś piszę rzeczy, o których nie ma pojęcia lub nie sprawdził. Zatem zakończmy ten temat, a czytelnicy tegoż wątku oglądając testy, sami podejmą decyzję czy Superb jest ciasny dla średniego Iksińskiego, czy nie.
|
|