DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Multimedia - [MN] [MNEVO] Sekretne menu w naszych MediaNav

jas_pik - 2017-09-02, 11:42
Temat postu: [MN] [MNEVO] Sekretne menu w naszych MediaNav
Polecam obejrzenie filmu mojego autostwa o nowo odkrytym menu w naszych MN.
Dotyczy także wersji standardowych i Evolution.
Wiele rzeczy da się zrobić samodzielnie ( ale to w następnych odcinkach i filmach)
Sposób wejscia pokazany jest na filmie

jas_pik - 2017-09-02, 12:46

Nowe kody
0362 -> OK
<-<-<-<-
3748 ->OK


Wejście do tajemniczego menu :mrgreen:

polon18 - 2017-09-02, 13:17

Fajnie bo w dab + > data info
Pokazuje siłę zasięgu SNR danej stacji dab+ .Tego właśnie brakuje w tym radiu abu w menu wskazywał zasięg stacji (tak miałem we wcześniejszym adapterze dab

jas_pik - 2017-09-02, 13:33

W przyszłości opublikuję jeszcze inne kody pozwalające na sporo zmian .
Także wejście do Windowsa bezpośrednio z kodu :)
Może uda się więcej rzeczy zrobić :)

jas_pik - 2017-09-02, 17:32

Na pewno można wejść w system 8.0.5 :)
wat - 2017-09-02, 17:41

uważaj bo jak schrek w to wejdzie to na czerwono wyskoczy critical error i znowu będą jaja :-P
paul7 - 2017-09-02, 18:01

W 4.0.6 się da zrobić? :roll:
jas_pik - 2017-09-02, 18:21

Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach

jas_pik - 2017-09-02, 18:41

Nawet jeśli to zawsze da się naprawic :)
Wejście z kodem 5555 na MN1

paul7 - 2017-09-02, 19:13

jas_pik napisał/a:
Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach

Wielkie dzieki jas_pik
OK. Sprawdziłem , ale musiałem wpierw wyostrzyć swój refleks, bo na filmie robiłeś to jak przy grze w trzy kubki :lol:
Tak łopatologicznie to po wejściu w wersje systemu dotykamy miejsc;
1. Napis Wersja systemu
2. prawa strona znaczka "wróć"
3. miejsce wyświetlanego czasu
4. centralne miejsce nad napisem "Wersja systemu.."
5. prawy dolny róg ekranu
Wyświetla się TEST MODE podobny jak przy wpisywaniu kodu radia
Jak się nie uda tego uzyskać, trzeba z powrotem wrócić do wersji systemu i zacząć od pkt.1
Dla mnie super sprawa, jak do tego doszedłeś? Trzeba było nieźle "obmacać" ten ekran :roll:

jas_pik - 2017-09-02, 19:18

Podobne wejście do systemu jest w sprzęcie LG dla Kia
A model radia jest trochę inny

jas_pik - 2017-09-02, 19:37

Taka kolejnośc klikania
jas_pik - 2017-09-02, 19:47

rzyczywiście trzeba uważać bo możemy dojść do tego tajemnogo menu które steruje wieloma rzeczami ale łatwo może uwalić

Na razie nie podam kodu wejścia do tego menu
W każdym razie można zmieniać i uruachamiać wszystko nawet w wersji 8.0.5
łacznie z trybem 4x4


paul7 - 2017-09-02, 19:53

Rozumiem, że nadeszła chwila na zmianę MN na MNEVO?
jas_pik - 2017-09-02, 20:16

Na MNE warto zmienić ze względu na TMC.
Dzięki tej funkcji w czasie ostatniej podróży przez Niemcy tydzień temu zaoszczędziłem co najmniej 6 godzin stania w zatorach.

shrek - 2017-09-02, 20:23

wat napisał/a:
uważaj bo jak schrek w to wejdzie to na czerwono wyskoczy critical error i znowu będą jaja :-P


Jak to przeczytalem, to prawie padlem na pysk :lol: :lol: . Smialem sie glupi.
:lol: :lol: :lol: :lol:

wat, a tak wogole to jestem z jas-pik-iem na ty ;-) i zawsze do niego dzwonie z zapytaniem. Co trzeba zrobic? Tylko i wylacznie po to , zeby mu roboty nie dokladac.
Ale i to nie zawsze wychodzi . ;-)

jas_pik napisał/a:
Na MNE warto zmienić ze względu na TMC.
Dzięki tej funkcji w czasie ostatniej podróży przez Niemcy tydzień temu zaoszczędziłem co najmniej 6 godzin stania w zatorach.


A ja w trasie powrotnej spedzilem 2h w korkach nie podpowiedziala mi nic.
Wiec albo byl to swierzy wypadek albo cos sie popindolilo. Pozniej kokazywala juz korki i roboty drogowe normalnie.


jas_pik napisał/a:
Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach


jas-pik nie podawaj tych kodow. Plissssss.
Bo wiem czego nie wolno dotykac, ale i tak mnie korci.

jas_pik - 2017-09-02, 21:00

shrek napisał/a:
A ja w trasie powrotnej spedzilem 2h w korkach nie podpowiedziala mi nic.
Wiec albo byl to swierzy wypadek albo cos sie popindolilo. Pozniej kokazywala juz korki i roboty drogowe normalnie.


Jeśli widzisz na ekranie zwiększenie czasu jazdy to klikasz na znaczek i w tym momencie wyznacza Ci nową trasę która może byś dłuższa ale zaoszczędzi Ci czasu.
Na niemieckich autostradach może Ci pomóc tylko wtedy gdy znajdzie alternatywną drogę o krótszym czasie przejazdu - a to nie zawsze w przypadku niemieckich autostrad jest możliwe bo nie mają dróg krajowych równoległych tak jak jest we Francji czy w Polsce

A kodów do tych niebezpiecznych tajnych ekranów na razie nie będę udostępniał

paul7 - 2017-09-02, 22:05

jas_pik napisał/a:
A kodów do tych niebezpiecznych tajnych ekranów na razie nie będę udostępniał

Masz rację, dopóki nie będzie wiadomo czy coś konkretnego dają.
Uwalić jest zawsze prościej.

jas_pik - 2017-09-02, 22:48

Wiadomo co można zrobić - to wszystko co się robi przez CLIP-a czy specjalistyczne oprogramowanie .
Ale ryzyko jest zawsze.
Pamiętaj to zwykły komputer z zawodna wersją windowsa.
Nawet przy codziennym użytkowaniu może sie uszkodzić kość pamięci bo w czasie pracy następują ciągłe zapisy o odczyty do tej pamięci . Wystarczy mały błąd zapisu , spadek napięcia akumulatora, czy też skok napięcia w instalacji elektrycznej samochodu i już możemy mieć problem.
Problemy są widoczne najczęściej jako artefakty na ekranie przy podgłaśnianiu czy też utrata pamięci zaprogramowanych stacji radiowych czy też wersji językowych .
Ale większośc tych problemów juz się udaje rozwiązywać.
Oczywiście MN jak i każde inne nie jest odporne na działanie sił fizycznych / wilgoci/zalania itp.

kiniu_tar - 2017-09-03, 07:19

@jas_pik
Czytałem u ruskich, że po wejściu w tego MicomManager aby coś aktywować to trzeba włożyć dysk flaszujący z pustym plikiem mcmtest_activate.ini.
Faktycznie ma być pusty czy coś sobie źle przetłumaczyłem. Rosyjski miałem w szkole średniej a to już trochę czasu minęło.

Pozdrawiam

jas_pik - 2017-09-03, 10:05

Plik w załaczeniu
kiniu_tar - 2017-09-03, 11:52

Wszedłem do MicomManager i kliknąłem AHA na on, ale ..... dalej jest nie aktywne. Zrobiłem restart navi, wchodzę ponownie do MicomManager i AHA jest na off. Czy te zmiany trzeba jakoś zapamiętać czy wychodzimy przez przycisk zasilania i powinno działać ?

EDIT: spróbowałem jeszcze z 4wd na on, ale też nie włączyło tego menu 4x4. Po restarcie dalej opcje na off.

jas_pik - 2017-09-03, 12:27

Uważaj bo takie zabawy sa niebezpieczne , niewłaściwe kliknięcie zaprowadzi Cię w drogę bez powrotu ( prawie) czyli "Connect Diag Tool" a wtedy tylko ASO i koszty ( o ile będą wiedzieli jak przywrócić)
shrek - 2017-09-07, 06:29

Szczegolnie pierwsza linia.
jas_pik - 2017-09-07, 10:53

Na MN1 raczej nie bęą działac funkcje 4WD.
Ale wyświetlanie informacji ECO powinno ale rozpocznij od zdobycia modułu BIC .
Wg moich informacji na pewno działa układ o symbolu 283468105R
model 280380655R podobno działa w Dusterze ale nie działa w Sandero/Logan
model 283463540R podobno działa ale nikt tego nie potwierdził na 100 %
Podobno dziła 2834661870R ale to jest info od Der Baum.
Opis połaczeń w którymś z postów podałem.
Menu 4x4 jest zawarte wyłacznie w sofcie 8.0.5 na MNEvolution .
Ale nie ma jeszcze poprawnej metody na uwolnienie tego softu.
Zaś z całego menu

podobno na razie działa tylko kompas - podobno biorąc dane z GPS-u zaś pozostałe dane dotyczące pochyleń i przechyleń prawdopodobnie bierze z czujnika przeciążeń ale nikt sie chyba jeszcze nie chwalił że poprawnie to działa. Może wymaga innego czujnika niż standardowy - pewnie jakiś nowy moduł o nowym numerze ref.

hoti - 2017-09-14, 07:16

Trochę więcej kodów jest tutaj https://www.drive2.ru/b/482007481870974995/ i tutaj https://www.dacianer.de/t...est-mode.27351/
jas_pik - 2017-09-14, 07:52

@hoti - nie wiedziałem że niemieccy koledzy oglądają mój filmik najpierw umieszczony na naszej stronie klubowej :mrgreen:
route2000 - 2017-09-14, 08:13

jas_pik, to była Twoja robota z testem na YT? ;-)
jas_pik - 2017-09-14, 08:20

Tak , i umieściłem je w tym właśnie wątku :mrgreen:
Toiko - 2017-09-14, 16:01

jas_pik napisał/a:
Na pewno można wejść w system 8.0.5 :)

a czy sposób klikania jest taki sam jak na załączonym wyżej obrazku?
Czy system musi być jakoś wcześniej zrootowany?
I na koniec.. jeśli jest brak reakcji to trzeba wracać do ekranu głównego, czy można klikać dalej?
Takie głupie pytania bo próbowałem zrobić to u siebie i jakoś nie szło (8.0.5) ogólnie jakie są warunki początkowe :D

jas_pik - 2017-09-14, 19:35

Toiko napisał/a:

a czy sposób klikania jest taki sam jak na załączonym wyżej obrazku?

Tak , jak na załaczonym filmie ( najpierw wprowadzamy kod 0362 , klikamy OK, kasujemy wcześniej wprowadzone cyfry a następnie
6971 , klikamy OK i wchodzimy do Windows ale nie wiem jak wyjść bez wyłaczenia zasilania

3748 i klikamy Ok , wchodzimy do menu głównego MicomManagera
Wyjście poprzez POWER


Toiko napisał/a:
Czy system musi być jakoś wcześniej zrootowany?

Nie, wchodzimy do kazdego MNEvolution z systemem powyżej 6.0.3 ( niższych wersji nie posiadam i nie sprawdzałem)

Toiko napisał/a:
I na koniec.. jeśli jest brak reakcji to trzeba wracać do ekranu głównego, czy można klikać dalej?
Takie głupie pytania bo próbowałem zrobić to u siebie i jakoś nie szło (8.0.5) ogólnie jakie są warunki początkowe :D

U mnie zawsze wychodzi . obejrzyj dokładnie film

jas_pik - 2017-09-22, 08:11

No to w końcu publikuję na filmie jak wejśc do Windowsa za pomoca kodów na MN1 czyli standardowym MediaNav.
Jesli chcecie więcej ciekawych inforamcji prosze lajkujcie moją stronę FB.

Martinez600 - 2019-02-28, 15:56

Jak wyjsc z menu windows?

Edit. Wystarczylo poczekac.

Caotur - 2019-07-11, 08:59

jas_pik napisał/a:
Tak ale na dziś działa tylko kod 1111 z informacjami
oraz 5555 z informacjami o błędach


Czy zmieniło się coś w kwestii dostania do sekretnego menu dla wersji 4.0.6
Próbowałem z pendrivem i plikiem mcmtest_activate.ini ale po wpisaniu pierwszego kodu i kliknięciu ok wyskakuje informacja nieprawidłowy kod.
Oczywiście te dwa kody 1111 i 5555 działają bez problemu

jas_pik - 2019-07-11, 21:23

Jż zapomniałem o tym temacie :)
Sprzwdz takie kody dla MN1 ( to jest calbo wejście do Windowsa albo do Micoma )
MN1 Kroki :
1. 8005
2. OK
3 . <- <- <- <-
4. 0362

Caotur - 2019-07-12, 07:42

Te kody dały wejście do Windowsa a ja chciałbym się dostać do tego menu gdzie można aktywować kamerę oraz ustawić żeby się wyświetlała temperatura na wyświetlaczu.
jas_pik - 2019-07-12, 20:16

MN1
Micom Manager:
8005,
OK,
<<<<,
3638
Ale pamiętaj o tym aby nie dotykać górnego wiersza bo będziesz musiał wtedy przysłać do mnie aby odratować a ta naprawa tania nie jest
Kamerę aktywujesz ale nie będziesz miał wyświetlania temperatury bez BIC z odpowiednim scenariuszem

Caotur - 2019-07-15, 15:58

Ok dzięki
d3mol3k - 2019-07-15, 16:16

z tego co pamiętam to system musi się porządnie zresetować - czyli jakieś 15 minut czyli wyłączyć zapłon zapalić papierosa i wypić kawę. U mnie czasami zmiany widziałem dopiero na drugi dzień.

a i taka uwaga - wydaje ,i się że po iluś wejściach kodami do micom'a kody przestają działać. Ale tu prosiłbym kogoś o potwierdzenie. Bo ja po kilku wejściach już nimi nie wszedłem.

Belphegor - 2019-07-15, 18:37

Hmm.. no na pewno działają co najmniej 10 razy. Chyba, że masz na myśli, że pod rząd.
eplus - 2019-07-15, 20:43

Dla pewności: przed wyłączeniem zapłonu zamknąć wszystkie okna. :idea:
Dymek - 2019-07-16, 07:27

d3mol3k napisał/a:
z tego co pamiętam to system musi się porządnie zresetować - czyli jakieś 15 minut czyli wyłączyć zapłon zapalić papierosa i wypić kawę. U mnie czasami zmiany widziałem dopiero na drugi dzień.

Masz na myśli zmiany w Micom? Wszystkie zmiany u mnie zawsze wchodziły od razu, po krótkim wyłączeniu.

Cytat:
...a i taka uwaga - wydaje ,i się że po iluś wejściach kodami do micom'a kody przestają działać. Ale tu prosiłbym kogoś o potwierdzenie. Bo ja po kilku wejściach już nimi nie wszedłem.

Potwierdzam, że przy którymś z kolei wejściu kodami natrafiłem na takie coś- nie przyjmowało kodu. Ale miałem wtedy akurat odkręcone MNE i po odłączeniu na chwilkę wiązek zasilania zadziałało znowu normalnie. Jednorazowa sytuacja, więc za mało żeby robić z tego regułę- ale może coś jest na rzeczy.

Belphegor - 2019-07-16, 09:24

Dymek napisał/a:
Masz na myśli zmiany w Micom? Wszystkie zmiany u mnie zawsze wchodziły od razu, po krótkim wyłączeniu.


Zmiany w MICOM będą widoczne po tym, jak system skończy podtrzymanie zasilania, czy jak to się tam nazywa. Natomiast głębsze zmiany w MNE będą widoczne faktycznie po paru godzinach.

Dymek - 2019-07-16, 09:37

Belphegor napisał/a:
Natomiast głębsze zmiany w MNE będą widoczne faktycznie po paru godzinach.

Wypadałoby więc określić te "głębsze zmiany". Czyli o jakie czynności tu konkretnie chodzi...

Belphegor - 2019-07-16, 10:09

Dymek napisał/a:
Belphegor napisał/a:
Natomiast głębsze zmiany w MNE będą widoczne faktycznie po paru godzinach.

Wypadałoby więc określić te "głębsze zmiany". Czyli o jakie czynności tu konkretnie chodzi...


Wszystko co nie jest związane z MICOM, a z pracą na dysku MNE. Czyli np. licencje TMC, zmiana map, budynki 3D, rzeźba terenu itp. Żeby zmiany były widoczne, to nie wystarczy 10-15 minut. U mnie to trwało kilka godzin. Np. cały dzień pracy - rano robiłem zmiany, a po pracy jak odpaliłem auto, to zmiany już były. Jak przychodziłem do auta po 1-2 godzinach, to jeszcze zmian nie było.

paul7 - 2019-07-16, 10:10

Też zastanawiam się co znaczy"głębsze"? Przeładowanie systemu dopiero zapamiętuje. Niektórzy o tym nie pamiętają. Jeszcze przy starym MN1, odłączało się zasilanie z akumulatora i czekało, aż kondensatory się rozładują, potem kod itd. Teraz już tego nie trzeba. U siebie " takiego czekania " nie zauważyłem.
Dymek - 2019-07-16, 10:37

Belphegor napisał/a:
Czyli np. licencje TMC, zmiana map, budynki 3D, rzeźba terenu itp. Żeby zmiany były widoczne, to nie wystarczy 10-15 minut. U mnie to trwało kilka godzin.

Niestety nie mogę tego potwierdzić. Ingerowałem wielokrotnie we wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy związane z nawigacją (poza rzeźbą terenu) i wszystko zawsze odświeżało się bez problemu- wystarczyło wyłączenie MNE na taką chwilę, żeby po włączeniu ekran wystartował od logo.
Inna rzecz, że rzadko wchodzę przez Windows, zwykle korzystam z "pendrive Anioła"- nie wiem, może wyjście z jego menu wymusza jakiś głębszy restart MNE...

Belphegor - 2019-07-16, 10:52

U mnie za każdym razem jak coś robiłem na dysku MNE to była taka sytuacja. Pamiętasz, jak miałem wątpliwości co do tego, czy MNE się uwolniło? Właśnie dlatego, że przez dłuższy czas nic nie było widać w tym temacie.
Dymek - 2019-07-16, 11:19

A nie ma przypadkiem różnicy w podłączeniu zasilania w Dusterze 2 w stosunku do starszych Dacii? Standardowo MNE wyłącza się po wyłączeniu stacyjki- czy Duster nie wyłącza dopiero po zaryglowaniu drzwi? I dlatego bez tego MNE się nie resetuje? Szczególnie bez stacyjki i z kartą HF może być tu inaczej niż w innych modelach...
paul7 - 2019-07-16, 11:26

Dymek napisał/a:
wykle korzystam z "pendrive Anioła"- nie wiem, może wyjście z jego menu wymusza jakiś głębszy restart MNE...

Ale wyjście , a przeładowanie to nie to samo.

Belphegor - 2019-07-16, 11:39

Dymek napisał/a:
A nie ma przypadkiem różnicy w podłączeniu zasilania w Dusterze 2 w stosunku do starszych Dacii? Standardowo MNE wyłącza się po wyłączeniu stacyjki- czy Duster nie wyłącza dopiero po zaryglowaniu drzwi? I dlatego bez tego MNE się nie resetuje? Szczególnie bez stacyjki i z kartą HF może być tu inaczej niż w innych modelach...


Duster wyłącza zasilanie MNE dopiero jak otworzy się drzwi kierowcy po wyłączeniu silnika. Chyba, że wyłączysz silnik i siedzisz w aucie. To i tak MNE się wyłączy mniej więcej po minucie (dokładnie czasu nie mierzyłem).
Nie ma tu znaczenia, czy to karta, czy kluczyk. Wysiadasz z samochodu, zamykasz i jeszcze przez kilka minut pali się wyświetlanie godziny na ekranie MNE.

Natomiast przy otwieraniu DD2 z kartą jest już nieco inaczej. Czujniki do otwarcia auta "łapią" kartę mniej więcej z odległości niecałego metra. Natomiast zauważyłem, że wcześniej już czują, że karta jest gdzieś w zasięgu, bo stojąc kilka metrów od auta jest ono jeszcze zamknięte, ale zapala się ekran MNE z wyświetlaniem godziny.


W kwestii resetowania i się i tego ile to czasu trwa w DD2 po grzebaniu na dysku MNE najlepiej, żeby wypowiedział się ktoś kto ma DD2 i robił podobne rzeczy w MNE co ja. Wtedy będzie wiadomo, czy to kwestia modelu, czy pojedynczej (mojej) sztuki.

Obywatel MK - 2019-07-16, 11:53

U mnie czułość HF znacznie zmniejszyła się od czasu jak go odebrałem, a było to w marcu br., zauważyłem, że im wyższa temperatura zewnętrzna tym mniejsza czułość systemu, nie raz muszę ręcznie zablokować auto z karty mimo że wymieniłem baterię.
Belphegor - 2019-07-16, 12:10

No to powiem Ci, że ja tego objawu nie mam. Auto odebrałem w kwietniu 2018 i przez ten czas może dwa razy coś nie pykło i musiałem kartą się bawić. Ale nie zamykanie, a otwieranie.
marcinch - 2019-07-16, 13:28

Belphegor napisał/a:
No to powiem Ci, że ja tego objawu nie mam. Auto odebrałem w kwietniu 2018 i przez ten czas może dwa razy coś nie pykło i musiałem kartą się bawić. Ale nie zamykanie, a otwieranie.

JA też odebrałem w kwietniu 2018 i mam to samo co kolega powyżej. Nawet katy potrafi nie widzieć jak leży koło lewarka zmiany biegów

paul7 - 2019-07-16, 13:48

marcinch napisał/a:
Nawet katy potrafi nie widzieć jak leży koło lewarka zmiany biegów

Zwróćcie uwagę na zakłócenia spowodowane przez inne urządzenia. Często "sieje" taka sobie zwykła chińska ładowarka USB, czy to w gnieździe zapalniczki , czy inna do np. kamerek rejestracyjnych. Zauważyłem takie fixy już wiele razy. I zakłóca interferencyjnie piloty , karty itp.

Belphegor - 2019-07-16, 16:51

Ja mam kartę zawsze w kieszeni. Nie mam w aucie żadnych ładowarek, antyradarów, CB i innych tego typu rzeczy. Nigdy nie miałem problemu, żeby auto nie chciało odpalić, bo nie widziało karty. Zawsze się też posłusznie zamyka automatycznie, a otwieranie nie pykło może ze dwa razy, jak pisałem powyżej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group