DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG

DaciaMCV - 2017-09-16, 10:11
Temat postu: Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG
Dzień dobry
Rozważam zakup samochodu Dacia Logan MCV z silnikiem 1.0 Sce 75. I w związku z tym mam pytanie: czy ten silnik dobrze znosi LPG? Czy ma hydrauliczną regulację zaworów itp.? Szukałem w archiwum, ale nie nic nie znalazłem.

Fruxo - 2017-09-16, 10:40

poszukaj jeszcze raz
http://www.daciaklub.pl/f...ht=1.0+sce++lpg

DaciaMCV - 2017-09-16, 15:03

Fruxo napisał/a:
poszukaj jeszcze raz
http://www.daciaklub.pl/f...ht=1.0+sce++lpg


Dzięki za odpowiedź.
Gdyby ktoś zakładał LPG do tego silnika i chciał coś dodać (głównie na temat kosztów eksploatacji i serwisu) to będę wdzięczny.

Fruxo - 2017-09-16, 15:24

Odpowiedź brzmi ten silnik nie nadaje sie do TANIEJ eksploatacji na LPG.
Szklanki więc co te 30-60 tyś musisz liczyć do 1 tyś do tego dochodzą problemy z regulacja mieszanki. Ogólnie przy takim litrażu nie warto sobie głowy zawracać.

DaciaMCV - 2017-09-18, 07:29

Ale ludzie zakładają LPG do małych silników
https://www.youtube.com/watch?v=iS9Ml-Onjgs
10 zł za 100 km.
Więc dlaczego nie do Dacii?

route2000 - 2017-09-18, 07:47

Też są silniki 0,9 TCe z LPG ;-)
Fruxo - 2017-09-21, 16:10

Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.
benny86 - 2017-09-21, 18:45

Ok, Panowie - rzucacie hasłami, ale tak konkretnie to co w tym silniku jest skomplikowane? Na pewno wymagająca (względem "hydrauliki") jest kontrola luzu zaworowego bo są szklanki. Ok, koszt na poziomie 154 zł za sam pomiar. Jeżeli coś wychodzi nie tak to max na 2 szklankach jeśli robimy to co 40 kkm. Mamy do wyboru 2 opcje - albo szlifowania, albo wymiana. W moim przypadku warsztat montujący lpg szlifowanie wycenia na 35 zł za sztukę (z demontażem/montażem itp). Można też szklankę wymienić - do mojego silnika koszt 1 szklanki to 38 zł + koszt wymiany.
Zamontowali kilkanaście tysięcy instalacji i w 7 przypadkach mieli więcej niż 2 szklanki do poprawy. Nie chcę podawać nazwy warsztatu żeby nie być posądzonym o ukrytą formę reklamy, ale jest to jeden z bardziej znanych a na pewno jeden z najdłużej działających warsztatów lpg na śląsku.

Pytanie co skomplikowanego ma w sobie silnik sce poza szklankami ?

Fruxo - 2017-09-21, 19:17

w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów
trzy te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg

paulus108 - 2017-09-22, 05:46

co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje... nie wiem czemy Renautl/Dacia z 1.0 ma byc pod tym wzgledem gorsza...?
benny86 - 2017-09-22, 14:19

Fruxo napisał/a:
w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów

i w jaki sposób utrudnia to Twoim zdaniem montaż i eksploatację LPG?
Fruxo napisał/a:
dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów

skoro nie wiadomo to dlaczego wskazujesz to jako potencjalny problem? wróżysz z kart czy z fusów?
Fruxo napisał/a:
te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg

ponownie - konkretnie, co się dzieje (ale tak bez pustych sloganów). Czy to na pewno te same silniki? Bo np dci mają tylko wspólne oznaczenie, a odmian tych silników jest minimum kilkadziesiąt.
paulus108 napisał/a:
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...

Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG

paulus108 - 2017-09-22, 14:24

benny86 napisał/a:
paulus108 napisał/a:
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...

Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG


Akurat te auta co wymieniles to maja silniki 4 cylindrowe, a ktos tam robil zarzut ze sie nie nadaje 3-cylindrowy, co jest bzdura, bo jak napisalem w 3-cylindrowcu w Citigo wszystko ladnie dziala z lpg.

Fruxo - 2017-09-22, 16:02

W 0,9 tce są różnice długości kolektorów co powoduje inna mieszankę na każdym cylindrze (inaczej zachodzi mieszanie z powietrzem ) W fabrycznym rozwiązaniu jest to po prostu odpowiednio kompensowane przez algorytmy ale przy rozwiązaniach OEM wszystkie wtryski leja tak samo.
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.
Tertio 1.0 od VW to stara konkukcja projektowana z dużymi zapasami tak jak w 1.2 16v od renult które do gazu świetnie sie nadawało , z tymi silnikami sce jest dużo problemów bo sa bardziej delikatne a przykładów jest dużo na LPG forum

I nie próbujcie mnie tu przesłuchiwać punktując każde zdanie bo dla mnie to możecie sobie zagazować tylko potem nie piszczcie smętów na forum że wypaliło wam głowice po 2 latach i jak to możliwe dacia to taki złom. Te silniki pala mniej ale są bardziej wymagające techniczne a lpg musi być zestrojone tip top inaczej będą same problemy .

benny86 - 2017-09-22, 16:50

Sory, ale sterowniki lpg komunikujące się ze sterownikiem benzynowym to dziś chleb powszedni nie żadna technologia przyszłości - więc kolejny argument z palca wyssany. No a kolejny to "sporo jest w internecie" - bez komentarza.
Osobiście wisi mi to czy sce da się przerobić na lpg i bez problemów eksploatować, ale kolejny raz wyszła dziwna cecha pewnego grona użytkowników dacii - zachwalanie rozwiązań w posiadanym przez siebie aucie i/lub negowanie wszelkich nowinek.
Zeby nie być goło-słownym:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"
wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd
wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło :mrgreen:
Czasami ciekawie tak stać z boku i popatrzeć :lol:

Michał B24 - 2017-09-22, 21:49

Od kiedy to długość kolektora ma negatywny wpływ na skład mieszanki? No ma, ale po to są różne długości kolektorów, żeby ilości powietrza sie równały, słowem to nawet lepiej.

Silnik SCE jest dość prosty, co śmieszne, TCE też jest dość prostym silnikiem. Wada, brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, ale nie jest to jakieś kungfu...

DaciaMCV - 2017-09-23, 07:58

W Motorze piszą, że 1.0 SCe nadaje się pod LPG.

http://www.daciaklub.pl/f...1730549#1730549

renaultuser - 2018-02-08, 08:09

Fruxo napisał/a:
Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.


gaz nie ma nic do trwałości, a luz trzeba kontrolować i ewentualnie regulować także podczas jazdy na benzynie.

renaultuser - 2018-02-08, 08:11

Fruxo napisał/a:
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.


większej bzdury nie słyszałem :)

kayol - 2018-10-10, 08:22

Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.
bielaPL - 2019-01-22, 13:20

kayol napisał/a:
Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.

odświeżam temat, jest już jakiś odważny z 1.0 i lpg na pokładzie?

CzarnY - 2019-01-23, 11:55

Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.

Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...

Mamert - 2019-01-25, 21:25

benny86 napisał/a:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"

wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd

wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło

Dokładnie.
Ja po zakupie Dacii Logan MCV stwierdziłem na tym forum, że silnik 1,6 MPI przypomina kulturą pracy silnik Poloneza to dostałem zjebki. Co ciekawe 10 lat później kupiłem Lodgy z 1.6 SCe, który moim zdaniem jest o niebo lepszym od tego MPI, to wciąż słychać tu głosy, że jedyny prawilny benzynowy silnik Dacii to 1,6 MPI.
Z niefabryczną instalacją LPG może być mały problem... Norma Euro 6 przewiduje, że producent samochodu deklaruje normy spalin danego homologowanego auta na 5 lat. Wszelkie modyfikacje, które powodują zmianę emisji spalin są zagrożone pozbawieniem wolności. Każde członkowskie państwo musi to egzekwować. Można się zatem spodziewać, że producent, który karnie odpowiada za normę euro 6 będzie w okresie 5 lat zgłaszał wszelkie modyfikacje aut odpowiednim służbom, żeby nie ponosić za to odpowiedzialności.

bielaPL - 2019-01-29, 09:23

CzarnY napisał/a:
Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.

Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...


Jaki przebieg? Regulacja zaworów hydrauliczna czy nie?

Ftt - 2020-11-02, 00:33

Czy może się ktoś wypowiedziec jak sprawuje się mu 1.0 SCe z LPG ? Bardziej pytam o kwestię kosztów szklanek jak i częstotliwość ich wymiany :)
toka93 - 2020-12-14, 19:54

Chcę ostrzec osoby, które planują montaż LPG do tego silnika. Dostałem sygnał od pewnego z klientów, który posiada flotę tych pojazdów, że ze względu na aluminiowy blok i większość podzespołów już 2 auta miały skrzywione korbowody. Ponadto trafiło do nas auto przy przebiegu 35 tysięcy z bardzo podobnymi objawami i skończy się na wymianie tego silnika. Nie wiem na ile to jednostkowe przypadki jednak ilość zapytań o ten silnik jest powiedziałbym duża.
Wojciech-EL - 2021-03-26, 15:07

Dowiadywałem się w kilku dobrych serwisach LPG w Łodzi, czy i za ile, da się założyć instalację do tegoż silnika... Niestety wieści nie są dobre.
Oto odpowiedź jednego z nich (nagaz.pl):

"Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy."

Uznałem więc, że przy tak niskim spalaniu benzyny (6-7 L) nie ma na razie sensu drążyć ten temat dalej...

DrOzda - 2021-03-26, 15:12

Następni eksperci z bożej łaski ....
Gdyby była regulacja mechaniczna to silnik byłby wręcz idealny (koszt regulacji to nowa uszczelka dekla czy klej do pokrywy i kilka minut kręcenia śrubkami. A tam jest regulacja przez wymianę szklanek.
Jakoś Dacia produkuje fabryczne LPG w 1.0 Tce gdzie regulacja jest identyczna.

krimar - 2021-03-26, 20:26

ale materiały ponoć lepsze niż w 1,0 sce
arnold - 2021-03-27, 06:35

Ale wymiana całych popychaczy, czy płytek jak w Fiacie to czynność mechaniczna, bo nie ma hydralicznej kompensacji. Tylko zawsze powtarzam że Pandą zrobiłem 190 tys bez regulacji, a 60 na gazie i przy okazji wymiany uszczelki (korozja od kanału wodnego do cylindra) luzy były w normie, tylko poprawiałem gniazda to potrzebna była regulacja.
michauek22 - 2021-03-28, 11:13

krimar napisał/a:
ale materiały ponoć lepsze niż w 1,0 sce

Taaaaaa jasne :mrgreen:

Zbyniusz - 2021-03-28, 13:48

https://www.youtube.com/watch?v=x6vaaw9yF1M

trzeba zadzwonić do tej firmy na doswiadczenie z tą taxówką

eio - 2021-03-30, 10:27

Wojciech-EL napisał/a:
Dowiadywałem się w kilku dobrych serwisach LPG w Łodzi, czy i za ile, da się założyć instalację do tegoż silnika... Niestety wieści nie są dobre.
Oto odpowiedź jednego z nich (nagaz.pl):

"Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy."

Nie interesuje mnie lpg. Ale czy silnik 1.0 Sce B4D posiada hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Z powyższego cytatu wynika że nie ma. Trzeba regulować recznie. Co ile kkm? 60 tys km? Jeszcze mam dużo zapasu. Nie znalazlem tej informacji w Karcie przeglądu i instrukcji auta.
Od kol. DrOzda dowiedzialem się że luzy reguluje się poprzez wymianę szklanek. Czy naprawdę tak jest? Czy tylko aso to może zrobić?
DrOzda napisał/a:
Gdyby była regulacja mechaniczna to silnik byłby wręcz idealny (koszt regulacji to nowa uszczelka dekla czy klej do pokrywy i kilka minut kręcenia śrubkami. A tam jest regulacja przez wymianę szklanek.

arnold - 2021-03-30, 10:37

Regulacja polega przez wymianę całych popychaczy i w przypadku pracy na benzynie raczej nigdy nie trzeba będzie robić regulacji.
eio - 2021-03-30, 11:16

arnold napisał/a:
Regulacja polega przez wymianę całych popychaczy i w przypadku pracy na benzynie raczej nigdy nie trzeba będzie robić regulacji.
Dzięki. Z tego co napisałeś i z dyskusji powyżej wnioskuję, że regulacji zaworów w silniku 1.0 Sce dokonuje się tylko w przypadku dołożenia lpg. Tej regulacji nie dokonuje się jeśli silnik pracuje tylko na benzynie. Nie mam lpg, wiec temat mnie nie dotyczy. Slowa "raczej nigdy" - pewnie robi się to po jakiejś awarii. Co do wymiany całych popychaczy (w 1.0 sce z lpg), to temat wydaje się grubszy od wymiany szklanek, czy tylko regulacji śrubkami na zaworach dolotowych i wylotowych.
arnold - 2021-03-30, 11:25

Szklanka= popychacz. Szklanka stoi na stole.

Powtórzę jeszcze raz ten sam tekst. W Fiacie Panda 1.1 reguluje się płytkami i przy 190 tys. km z czego 60 tys. na gazie luzy zaworowe ciągle mieściły się w normie. Niestety była robiona wymiana uszczelki pod głowicą (korozja z kanału wodnego do cylindra) i po remoncie potrzebna była korekcja luzów. Ogólnie dość częsta kontrola luzów dotyczy silników z śrubami. Rodzaj regulacji jest warunkowany dobranymi materiałami i technologiami obróbki, ale raczej to ma jakieś uzasadnienie w założeniach projektowych.

eio - 2021-03-30, 11:30

Temat jest o 1.0 Sce B4D.
arnold - 2021-03-30, 11:37

Ale chodzi o to, że regulacja przebiegała podobnie (wymiana całych elementów). A podaję przykład z życia, że regulacja może być nigdy nie potrzebna.
krimar - 2021-03-31, 15:53

Nie zupełnie podobnie, w fiacie płytki regulacyjne można wyjąc/włozyć bez demontażu wałka i rozpinania rozrządu, 1,0 SCE tak się nie da.
arnold - 2021-04-02, 11:31

To jest tylko przykład. Podobieństwo to nie identyczność. Nie zmienia to postaci rzeczy, że w silnikach które trochę dłużej były na rynku (coś koło 30 lat) regulacja była potrzebna przy 200 tys. km. Przy okazji problemów z napędem rozrządu można przeprowadzić weryfikację luzów.

https://www.youtube.com/w...R6KjoDLs&t=955s

Wojciech-EL - 2021-05-21, 14:08

Czyli podsumowując,
silnik 1.0 SCe "nie lubi" instalacji LPG. Kropka.

Wojciech-EL - 2021-07-09, 13:12

Zbyniusz napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=x6vaaw9yF1M

trzeba zadzwonić do tej firmy na doswiadczenie z tą taxówką


Napisałem do nich z ciekawości. Skoro "zagazowali" Logana z tym samym silnikiem.
Ciekawe co odpiszą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group