DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział techniczny - Nietypowy zgrzyt stukot prawe koło
zagrajmyse - 2017-10-18, 16:41 Temat postu: Nietypowy zgrzyt stukot prawe kołoWitam.
Dacia Logan z Paką 1.5ddci - auto robiące rocznie 3-10 tyś km max co 12 miechow wymiana filtrów i oleju. Tryb jazdy - po osiedlu gdzie nie ma płaskiej drogi a w niektórych miejscach potężne wyboje. Krawężników dziennie zalicza od 10-30 lecz wszystko z wielką precyzją (delikatnie jak z kobietą)
Problem pojawił się wczoraj- Kiedy samochód jest w ruchu i wrzuci się na luz i jedzie się po "niemieckiej kostce" ewidentnie dochodzi zgrzyt stukot z prawego koła. Zadziwił mnie fakt że gdy dodaję gazu nic nie słychać , sytuacja dzieje się jedynie na "luzie " oraz Hamowanie silnikiem i oczywiście na nierównościach.
Przez tryb jazdy w ciągu 2ch lat użytkowania wymienione 2x końcówki i łączniki , lecz tym razem ich nie podejrzewam bowiem nie jest to podobny stukot (metaliczny) i wydaje mi się że stukot był by również podczas dodawania gazu.
dodam jeszcze iż miałem wolne 10 min pod samochodem - na oko wszystkie gumy wyglądają ładnie - przeguby - warczało by podczas dodawania gazu.
Brzydko wyglądają sprężyny i amory lecz ciągle gubi mnie fakt iż podczas dodawania gazu (przeniesienia obciążenia do tyłu) jest cicho ;/ jak pisałem wyżej stukot a raczej warczenie koła nie jest typowo metalicznym stukaniem co również gubi mnie z innych tropów.
Sporo naczytałem się o łączniku stab- szczerze nie pamiętam jak ostatnio stukało jak wymieniałem (ok 8 miesięcy temu) lecz dlaczego nie bije jak dodaję gazu ? :/
Czy miał ktoś podobny problem ?
Mechanik oczywiście będzie zaliczony jak tylko będzie to możliwe czyli dopiero za 4 dni... a może do tego czasu coś się wyczuje ;)
pozdro dla pomocnychtosiek - 2017-10-18, 16:47 zagrajmyse, tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora - stabilizator może tłuc, mcperson góra, przegub wewnętrzny i zewnętrzny do sprawdzenia. Sworzeń też do sprawdzenia! Łożysko koła. Możemy wróżyć dalej albo kanał/podnośnik i łom w dłoń lbu dobry mechanik co doszuka się :)
tutaj masz wymianę łącznika - śruby w loiganie (sandero ma to samo):
Kiepskiej jakości łączniki zrywają się baaaaaaaardzo szybko (nawet jedna jazda 100metrów z jednym progiem zwalniajacym) jeśli są z chińskogównolitu zrobione.zagrajmyse - 2017-10-18, 16:52
tosiek napisał/a:
zagrajmyse, tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora - stabilizator może tłuc, mcperson góra, przegub wewnętrzny i zewnętrzny do sprawdzenia. Możemy wróżyć dalej :)
tutaj masz wymianę łącznika - śruby w loiganie (sandero ma to samo):
oglądane :P
nie chodzi o wróżenia , lecz eliminacje poszczególnych podzespołów.
Pisałem że dzieje się to tylko podczas przeniesienia siły do przodu (hamowanie i wrzucenie na luz) na nierównościach. Drążek - przeguby i wiele innych el. zawieszenia reaguje również podczas przeniesienia siły do tyłu - i dlatego przychodzę już do zawodowców którzy dzielą się info na forum :)Lajkonik - 2017-10-19, 06:26 A ja proponuje sprawdzić, czy Ci coś nie wleciało pod osłonę tarczy hamulcowej. Miałem takie coś w poprzednim aucie. Koło wydawało różne dziwne dźwięki. Przy zmianach prędkości gdzieś się przemieszczał kamyczek i było cicho, a przy stałej prędkości (szczególnie małej) chrobotało, piszczało i nie wiem jak opisać co jeszcze. Po usunięciu kamyczka, jak ręką odjął. Życzę Ci żeby to była tylko taka błahostka.route2000 - 2017-10-19, 09:45 Sprawdź jeszcze półosie, a w szczególności te krzyżaki w przegubach, czy nie mają luzu...