DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Kredyt, leasing, ubezpieczenie - Stłuczka - Sandero Stepway

gregorisan - 2017-12-06, 09:39
Temat postu: Stłuczka - Sandero Stepway
Wczoraj żona miała małe nieszczęście. Wracając z pracy na skrzyżowaniu skręcając w prawo zatrzymała się, aby przepuścić pieszego na przejściu i została uderzona w tył samochodu. Na szczęście niezbyt mocno - ale zderzak jest porysowany, lekko połamany i odgięty.
Szkoda została już zgłoszona i naprawa będzie z OC sprawcy. Zgłosiłem ją bezpośrednio u swojego ubezpieczyciela bo korzysta z systemu BLS i ponoć jest to wygodniejszy sposób niż zgłoszenie u ubezpieczyciela sprawcy.
Nigdy nie miałem takiej sytuacji i mam teraz takie pytanie.
1. Chcę to zrobić w ASO bo wiadomo auto na gwarancji i muszę podać ubezpieczycielowi formę zapłaty - lepiej wybrać formę gotówkową czy bezgotówkową? Ile w ogóle może kosztować taka naprawa?
2. Czy mogę się domagać wymiany uszkodzonego elementu czy też to rzeczoznawca oceni czy zderzak idzie do wymiany lub naprawy?
3. Kiedyś na forum spotkałem się z wpisem, że mogę domagać się jakiejś rekompensaty odnośnie utraty wartości samochodu na skutek szkody - nie wiem czy dobrze to odczytałem?

A najlepsze jest to, że jestem wstępnie umówiony na montaż czujników parkowania za voucher na 800 zł , który muszę wykorzystać do końca roku :(

https://drive.google.com/file/d/1XmskYVL2LcHSnQd-EG-YILJSD3k5qgLo/view?usp=sharing

Marek1603 - 2017-12-06, 10:49
Temat postu: Re: Stłuczka - Sandero Stepway
gregorisan napisał/a:

1. Chcę to zrobić w ASO bo wiadomo auto na gwarancji i muszę podać ubezpieczycielowi formę zapłaty - lepiej wybrać formę gotówkową czy bezgotówkową? Ile w ogóle może kosztować taka naprawa?


Musisz robić przez ASO bo masz gwarancję. Bezgotówkowo i ASO się rozlicza z ubezpieczycielem.

gregorisan napisał/a:
2. Czy mogę się domagać wymiany uszkodzonego elementu czy też to rzeczoznawca oceni czy zderzak idzie do wymiany lub naprawy?


Musisz robić przez ASO i ze względu na gwarancję nie mogą dawać żadnych zmienników itd.

gregorisan napisał/a:
3. Kiedyś na forum spotkałem się z wpisem, że mogę domagać się jakiejś rekompensaty odnośnie utraty wartości samochodu na skutek szkody - nie wiem czy dobrze to odczytałem?


Tak, należy się odszkodowanie za utratę wartości rynkowej pojazdu. Masz trzy lata od zaistnienia szkody.

CzarnY - 2017-12-06, 10:53

Jak z OC sprawcy to oddajesz auto do aso - robią bezkosztowo - leasing musi byc tylko poiwiadomiony (po wszystkim występujesz o uznanie oibniżenia wartości auta), ty nie płącisz nic, wszystko idzie z OC sprawcy. Dodoatkowo na cały okres naprawy masz auto zastępcze z oc sprawcy - ogarnia ci to albo ubezpieczyćiel, albo samemu , albo aso.

ASO samo uznaje czy wymiana zderzaka czy naprawa - jak coś jest uszkodzone, nawet zaczep to generalnie jest wymiana, jak tylko przytarte to naprawa.

Piotr - 2017-12-06, 10:55

Forma bezgotówkowa - Serwis negocjuje z ubezpieczycielem wysokość odszkodowania na podstawie faktury za naprawę.
Forma gotówkowa - rzeczoznawca wycenia szkodę. Zazwyczaj kwota odszkodowania jest niższa niż wycena ASO. Sam musisz napisać odwołanie wykazując, że wycena jest zaniżona. Coś dorzucą, ale na naprawę w ASO może nie wystarczyć.

Zderzak masz pęknięty, więc rzeczoznawca uzna, że trzeba wymienić na nowy.

Utrata wartości po kolizji - nie sądzę, żeby przyznali za to duże odszkodowanie, ale warto poruszyć ten temat.

gregorisan - 2017-12-06, 11:01

Dzięki za informacje :)
To już mniej więcej wiem jak postępować.

arczi_88 - 2017-12-06, 11:03

No cóż ja bym wolał bezgotówkowo. Mniej problemów dla Ciebie, bo ASO samo wymienia się papierami z ubezpieczycielem.
Marek1603 - 2017-12-06, 11:05

Piotr napisał/a:

Utrata wartości po kolizji - nie sądzę, żeby przyznali za to duże odszkodowanie, ale warto poruszyć ten temat.


To myślę zależy od kwoty za naprawę chociaż jest jakiś wzór w ustawie według którego to obliczają.

A auto zastępcze należy się na cały okres naprawy od momentu stłuczki, nawet jak była policja i nie zabrali ci dowodu. Zatrzyma cię następny do kontroli i ci go zabierze, bo nie jest w stanie stwierdzić czy pojazd jest sprawny, a wtedy masz problem. Odstawiasz auto do ASO i dzwonisz do do ubezpieczyciela OC żeby ci podstawił pojazd zastępczy. Nic cię więcej nie obchodzi. Ty też się nie znasz czy pojazd jest sprawny, a na tym bazują aby ci nie dać auta od razu.

gregorisan - 2017-12-06, 11:22

Marek1603, samochód nie jest uszkodzony w jakiś drastyczny sposób. Wyleciała jeszcze lampka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej, ale ją wsadziłem na miejsce i w sumie nawet nie wiem czy świeci bo żona pojechała dzisiaj z rana normalnie do roboty.
A ten pojazd zastępczy rzeczywiscie się należy od chwili kolizji czy dopiero jak oddam auto do naprawy? Czy ponoszę jakieś dodatkowe koszty z tym związane?
Teraz tylko nie wiem gdzie dokładnie oddam auto do naprawy bo jak wspomniałem mam do założenia czujniki cofania i chciałbym to załatwić w Katowicach, gdzie muszę zrealizować voucher na 800zł - tutaj sprawa jest do dogadania.
A o to odszkodowanie na utratę wartości to gdzie mogę złożyć - w Warcie gdzie zgłosiłem szkodę poprzez sytemu BLS czy u ubezpieczyciela sprawcy?

malygabrys - 2017-12-06, 12:02

Jeżeli załatwisz wszystko przez swojego ubezpieczyciela to wszystkie żądania finansowe kierujesz do niego. Poczekaj na rzeczoznawcę od ubezpieczyciela i jemu zgłaszasz że auto stawiasz do xxx i rozliczasz bezgotówkowe. Do salonu zadzwoń czy mają auto zastępcze na czas naprawy z ubezpieczenia i kiedy chcesz tam postawić swoje i wyjechać zastępczym. Możesz szybciej jechać do salonu ale musisz rzeczoznawcę powiadomić gdzie ma obejrzeć samochód.
Dymek - 2017-12-06, 12:14

Piotr napisał/a:
Forma bezgotówkowa - Serwis negocjuje z ubezpieczycielem wysokość odszkodowania na podstawie faktury za naprawę.

Słowo- klucz: negocjuje. W moim wypadku negocjacje i przepychanki kosztorysowe pomiędzy ubezpieczycielem a ASO trwały ponad 3 tygodnie. Naprawa ruszyła rzecz jasna dopiero po tym czasie. Może tak nie być, ale należy być na to przygotowanym. To tak w odniesieniu do planów montażu czujników i wykorzystania vouchera do końca roku.

Marek1603 - 2017-12-06, 15:51

Ale ile trwają przepychanki to ciebie nie obchodzi bo i tak płaci ubezpieczyciel. Jak dadzą auto to szybciej likwidują szkodę.
Dar1962 - 2017-12-06, 16:02

-odstawiasz auto do aso po uzgodnieniu terminu przyjęcia
-ustalasz niebędne pierdoły związane z naprawą (przybliżony czas, bezgotówkowe rozlicznie itp)
-aso samo sobie wzywa rzeczoznawcę który wstępnie wycenia szkodę
-ty w międzyczasie kontaktujesz się z ubezpieczycielem i załatwiasz auto zastępcze
-auto zostaje naprawione, kosztorys aso dostarcza ubezpieczycielowi
-odbierasz auto żony, oddajesz zastępcze
-i to mniej więcej tyle :-P

przepychanki co, ile , za ile i jak cię nie obchodzą, to jest jedna z zalet bezgotówkowego rozliczenia szkody

hak64 - 2017-12-06, 18:43

Jak masz auto na gwarancji, to tylko bezgotówkowa forma likwidacji szkody. Samochód zastępczy przysługuje na tzw. technologiczny czas naprawy (obejmujący zamówienie i dostarczenie części, ich wymianę, lakierowanie, schnięcie, montaż i prace kosmetyczne). Odstawiając wóz do ASO pozbywasz się problemu przepychania z ubezpieczycielem, ale zwróć uwagę na umowę z ASO!!!Takie umowy często zawierają niekorzystne klauzule w rodzaju: "czego nie zapłaci ubezpieczyciel - zapłaci właściciel". To samo dotyczy samochodów zastępczych wynajmowanych z ASO, lub wypożyczalni.
tosiek - 2017-12-06, 19:03

Jak wyżej forma bezgotówkowa jest najlepsza dla ciebie i najkorzystniejsza dla ASO nawet jeśli byś robił u tego samego lakiernika u którego oni robią :roll:
gregorisan - 2017-12-07, 09:56

Jestem już po wstępnych rozmowach z ubezpieczycielem oraz ASO.
Tak jak pisałem szkoda jest realizowana przez mojego ubezpieczyciela czyli Warte poprzez BLS.
Czekam teraz na oględziny rzeczoznawcy.
Z rozmowy z pracownikiem serwisu wyszło, że jak pojazd nie jest trwale uszkodzony to nie przysługuje auto zastępcze. Także na takowe mogę liczyć dopiero w chwili oddania samochodu do naprawy. Ale prawdopodobnie wymiana zderzaka nastąpi od "ręki" tego samego dnia - pod warunkiem, że nie będą stwierdzone jakieś inne uszkodzenia.
Zapytałem też o rekompensatę odnośnie utraty wartości - to ponoć w przypadku zderzaka takowa się nie należy. No chyba, że uszkodzeniu by uległy jakieś inne elementy - podłużnica, błotnik itp.
Na początku dostałem też propozycję 1200 zł na naprawę :-/

mrówa - 2017-12-07, 10:27

gregorisan napisał/a:
Zapytałem też o rekompensatę odnośnie utraty wartości - to ponoć w przypadku zderzaka takowa się nie należy.

Potwierdzam.

Dar1962 - 2017-12-07, 10:30

gregorisan napisał/a:

Zapytałem też o rekompensatę odnośnie utraty wartości - to ponoć w przypadku zderzaka takowa się nie należy

jeśli to sam zderzak, to nie dziwię się takiemu podejściu do tego tematu, wymiana zderzaka na nowy przywróci stan auta sprzed kolizji, więc trudno mówić o utracie wartości

tosiek - 2017-12-07, 17:39

gregorisan napisał/a:
Na początku dostałem też propozycję 1200 zł na naprawę :-/

Nie starczyłoby na zderzak w ASO a gdzie lakierowanie i montaż :roll:

gregorisan - 2017-12-11, 09:26

Muszę przyznać, że cała procedura likwidacji jak do tej pory idzie dość sprawnie.
Komunikacja z Wartą u mnie odbywa się przez specjalną aplikację na telefon i przebiega bezproblemowo.
W piątek był rzeczoznawca - zrobił fotki, zabrał ze sobą oświadczenia, pełnomocnictwo i po kilku godzinach dostałem kosztorys. Wycena - lekko ponad 1600 zł.
Ale oni tak to własnie zaniżają bo sam rzeczoznawca bez ogródek o tym powiedział.
Jutro jadę z kosztorysem do ASO w celu oględzin i umówienia się co dalej.
Warta też podsyła link z danymi wypożyczalni auta zastępczego, gdybyśmy chcieli się na takowe zdecydować.

Dar1962 - 2017-12-11, 15:29

nie przejmuj się kosztorysem ubezpieczyciela, aso po naprawie przedstawi mu rachunek za wykonane prace i firma ubezpieczeniowa po prostu go pokryje, spór o ostateczną wysokość kwoty naprawy między ubezpieczycielem a warsztatem to kompletnie nie twój problem, to właśnie jest dobrodziejstwo bezgotówkowego rozliczenia szkody. Ciebie interesuje wyłącznie termin odbioru naprawionego pojazdu
gregorisan - 2018-01-18, 20:26

W dniu dzisiejszym odebrałem swoje Sandero. Troszkę się to wszystko przeciągnęło, ale nie z winy warsztatu - tutaj duży plus za sprawne załatwienie sprawy dla RENAULT RYBNIK oraz pana Michała zajmującego się tymi sprawami.

Także zderzak wymieniony na nowy - wymiana, lakierowanie,materiały, itp.
Kwota na fakturze - 2277 zł
Wycena przez ubezpieczyciela lekko ponad 1600 zł.

Różnica dość znaczna, ale to chyba już mnie nie dotyczy i ewentualną kwotę sporną uzgodni między sobą ASO oraz Warta :)

Na czas naprawy przez 3 dni miałem auto zastępcze - Renault Clio TCe 90 z 2017 roku.

CzarnY - 2018-01-18, 21:07

I tak to się załatwia :)
GRL - 2018-01-18, 22:28

gregorisan napisał/a:
Także zderzak wymieniony na nowy - wymiana, lakierowanie,materiały, itp.
Kwota na fakturze - 2277 zł

Teraz już wiem dlaczego oc takie drogie się zrobiło...

Dymek - 2018-01-18, 23:42

gregorisan napisał/a:
W dniu dzisiejszym odebrałem swoje Sandero. Troszkę się to wszystko przeciągnęło, ale nie z winy warsztatu.

A co z montażem czujników i voucherem?

gregorisan - 2018-01-19, 07:55

GRL napisał/a:
Teraz już wiem dlaczego oc takie drogie się zrobiło...

To samo sobie pomyślałem...

Dymek napisał/a:
A co z montażem czujników i voucherem?

Tutaj wszystko jest na najlepszej drodze. Z tym voucherem to miałem od samego początku niezłą jazdę. Ogólnie Renault Polska to jednak kompetencją nie grzeszą.
Zainteresowani dobrze wiedzą jakie były problemy z wygenerowaniem tego vouchera w systemie. Jak już go dostałem i zgłosiłem się do salonu w Katowicach to znowu zaczęły się schody. Salon nie wiedział jak to rozliczyć, więc kolejna przepychanka pomiędzy salonem a centralą Renault. Jak już się dogadali to nagle się okazało, że informatyk błędnie wpisał mój numer VIN na voucherze i kolejne maile i telefony, aby to odkręcić :evil:
W końcu wszystko już zostało dopięte i dupa...bo miałem tę stłuczkę i już myślałem, że nici z realizacji bo do końca roku nie uda się tego naprawić.

I tutaj bardzo duży PLUS dla pana Kamila Piętki, kierownika działu części zamiennych Dacia Pietrzak w Katowicach. Zajął się moją sprawą osobiście i uzgodniliśmy, że bez problemu mogę podjechać a na montaż już w nowy roku jak tylko dopnę sprawę naprawy zderzaka :)
Ale muszę trochę odczekać, aby ten nowy lakier stwardniał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group