DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - brak kierunkowskazów przy wyłączonym silniku - logan II

ex_perimental - 2017-12-09, 16:40
Temat postu: brak kierunkowskazów przy wyłączonym silniku - logan II
Cześć.Potrzebuje pilnie pomocy w temacie braku kierunkowskazów w Loganie II. Rozbierałem deskę, żeby pociągnąć przewody od termometru do licznika- musiałem niestety przełączniki kierunkowskazów/świateł i wycieraczek odłączyć i zdemontować, bo nie było szans, żeby wyciągnąć plastikowy daszek- brak regulacji kierownicy...
Poskładałem wszystko, podłączyłem, aktywowałem CLIPEM termometr. Jedynie to nie ma kierunkowskazów, awaryje są, błędów nie ma po podłączeniu CLIPA- o co chodzi???

Gdy włączę lewy lub prawy kierunkowskaz to widzę, że w programie CLIP zmienia się na obecny (jednak nie mruga), gdy zrobię test aktywny lewego i prawego to mruga. Co jest grane?

ex_perimental - 2017-12-09, 16:48

Ok, fałszywy alarm. Ten samochód mnie zadziwia. Kierunkowskazy nie działają, gdy silnik nie pracuje... Po prostu bez komentarza <WKURW!!!>.
laisar - 2017-12-09, 19:46

ex_perimental napisał/a:
Kierunkowskazy nie działają, gdy silnik nie pracuje

Wydaje się logiczne - przecież bez silnika nigdzie nie pojedzie... (((:

eplus - 2017-12-09, 20:33

Dla mnie dziwne - jak silnik zgaśnie (z braku paliwa), to nie mogę zamigać, że zjeżdżam na pobocze! Oczywiście zapłon włączony być musi, ale praca silnika?
Dymek - 2017-12-09, 20:53

No jak to możliwe? A co przy holowaniu?
arnold - 2017-12-10, 00:05

Nie działałają dopuki się nie odpali. Holowanie to ciekawe zagadnienie.
route2000 - 2017-12-10, 11:09

Holowanie to też mało ciekawe zajęcie, bo hamulce bardzo ciężko hamują bez pracy silnika - brak wspomagania.
A jak zawieszenie padnie to tylko laweta pomoże. ;-)

Dymek - 2017-12-10, 12:00

Mnie to w ogóle zdziwiło, że światła STOP nie działają bez kluczyka... Pierwszy mój samochód z takim rozwiązaniem :mrgreen:
Upośledzenia kierunkowskazów jeszcze nie odkryłem- na pewno nie działają bez włączania silnika? W instrukcji jest gdzieś wzmianka żeby podczas holowania włączyć jedynie stacyjkę aby działały, ale silnik?

arnold - 2017-12-11, 19:34

Może powyżej jakiejś prędkości aktywują się? Instrukcja z tego co pamiętam nic nie wspominała na ten temat.
shrek - 2017-12-12, 07:57

No ale po co maja dzialac skoro pojazd sie nie porusza. Holowanie bez zapalonego silnika to tylko dla tych ktorzy maja zamiast rak i prawej nogi silowniki.Jak silnik gasnie podczas jazdy i nie wiemy o co biega to przewaznie wlaczamy awaryjne. Nie przesadzajcie ze to uposledzenie.
route2000 - 2017-12-12, 11:39

Też potwierdzam, że kierunki nie działają przed uruchomieniem silnika.
Dymek - 2017-12-12, 14:51

Cytat z instrukcji obsługi jak dla mnie oznacza, że elementy sygnalizacyjne powinny działać bez silnika: "Podczas holowania kierownica nie może być zablokowana; kluczyk powinien znajdować się w stacyjce w położeniu „M” (zapłon), które umożliwia sygnalizowanie manewrów pojazdu innym użytkownikom drogi (światła „Stop”, światła awaryjne itp.)."
Ale jest jak jest- przyjdzie przywyknąć :mrgreen:

shrek - 2017-12-12, 19:49

No to wspomaganie tez powinno dzialac, bo elektryczne.
route2000 - 2017-12-13, 09:02

No nie wiem, czy działa wspomaganie... bo jak elektryczne to po paru czy parunastu km aku może paść... ;-)
SVENSON - 2017-12-13, 18:51

Kierunki, STOP, wspomaganie nie działa na zapłonie tylko przy silniku.
Dziwne, ale u mnie tez

shrek - 2017-12-13, 20:06

Tak jest i noc na to nie poradzimy. Ja osobiscie nie uwazam tego za minus.
arczi_88 - 2017-12-13, 20:22

SVENSON napisał/a:
Kierunki, STOP, wspomaganie nie działa na zapłonie tylko przy silniku.
Dziwne, ale u mnie tez


Czytam i aż przeszedłem się do garażu. Dokker ma światła stopu na zapłonie.

SVENSON - 2017-12-13, 20:31

Może uznali, że dla jednego holowania na 10000000 nie ma sensu takie rozwiązanie :mrgreen:
ex_perimental - 2017-12-16, 17:11

Jest to minus i nie ma najmniejszego sensu zaklinanie rzeczywistości. W innych nowych, obecnie homologowanych autach, te podstawowe funkcje sygnalizacyjne działają. Myślę, że jakby to wypłynęło, to byłaby akcja przywoławcza i wielki skandal, bo zwyczajnie tak być nie może- po cholerę uchwyty do holowania, zaślepki w zderzaku, skoro producent przewiduje, że jego auta w razie awarii będą się poruszać wyłącznie na lawecie... Auto holowanie, ma sygnalizować manewry i mieć włączone światła pozycyjne (z tego co pamiętam z kodeksu). W razie rozładowania akumulatora, trójkąt z tyłu, ale na pewno nie może poruszać się jadąc na awaryjnych...
Poza tym Polska to nie zdewociały zachód Europy, gdzie facet z wykręconą łapką, nie wie jak zaczepić linkę holowniczą...
Zwyczajnie przekombinowali w tym wypadku... Nie ma kierunkowskazów, ale po otwarciu drzwi zapalają się nikomu w tej danej chwili niepotrzebne kontrolki. Żenada! Zabrakło jednego "mądrego" przy projektowaniu wiazek i UCH.

shrek - 2017-12-16, 20:42

No, ale nie wolno holowac auta z unieruchomionym silnikiem.
arczi_88 - 2017-12-16, 21:05

Tylko jeśli hamulce nie działają przy wyłączonym silniku, czyli pewnie chodzi o hamulce pneumatyczne. http://kodeks-drogowy.org...azdow/holowanie
Nasze auta hamują i skręcają przy wyłączonym silniku.

eplus - 2017-12-17, 08:29

ex_perimental napisał/a:
- po cholerę uchwyty do holowania, zaślepki w zderzaku, skoro producent przewiduje, że jego auta w razie awarii będą się poruszać wyłącznie na lawecie...


Uchwyt jest właśnie po to, żeby wciągnąć na lawetę :!: :idea: :lol: :lol: :-D

Fruxo - 2017-12-19, 10:37

W dusterze działają na pewno na samym zapłonie czy w nowym sandero to sprawdzę
kicpra - 2017-12-19, 15:57

Co Wy tak przeżywacie ten brak kierunków...
SWilk - 2017-12-19, 16:50

Mają rację, że przeżywają.

Byłem holowany w Ibizie chyba z 15 razy na 9 lat eksploatacji... Nie wyobrażam sobie holowania po mieście bez kierunków. Skręcam w lewo, trzeba przejechać na skrajny lewy pas przez dwa albo trzy inne pasy. I niby jakim cudem takim zestawem pasy zmienić?

Jeżeli kierunkowskazy nie działają na zapłonie, a w instrukcji jest napisane, że powinny, to trzeba to będzie reklamować.

kicpra - 2017-12-19, 17:08

Jest rozwiązanie - laweta.
wuju - 2017-12-19, 20:51

Ale kierunki powinny działać przy włączonym zapłonie. Nieraz potrzebujesz auto scholować kawałek i nie za każdym razem będziesz wzywał lawate.
SVENSON - 2017-12-20, 10:45

No to jak jest .
To, że STOP i kierunki nie działają na zapłonie wiemy ,a co na to instrukcja , nie widziałem tam niczego dotyczącego tego zagadnienia :?:

bakulik - 2017-12-20, 11:11

U mnie (tegoroczny Logan) światła stop działają na zapłonie, kierunkowskazy – nie.
Kauris - 2017-12-21, 00:18

Jest progres ;)
dudu$ - 2017-12-21, 01:02

A od kiedy to można holować pojazd na lince z wyłączonym silnikiem ? Jeżeli auto jest nie sprawne tz. nie odpala legalnie nie możemy go scholerować ponieważ nie działa wspomaganie hamulców oraz wspomaganie kierownicy
wuju - 2017-12-21, 07:05

Od zawsze. Możesz holować auto z wyłączonym silnikiem.
dudu$ - 2017-12-21, 15:20

holować można ale nie zgodnie z przepisami. Jak znajdzie się policjant służbista to zatrzyma holujący pojazd wlepi mandat i zabroni dalszego holowania przynajmniej taka informacje otrzymałem w styczniu br. kiedy brałem udział w kolizji w której auto holujące wyjechało z parkingu wymuszając na mnie pierwszeństwo, sam prześlizgnął sie przed moją maską ale pojazd holowany już nie i nastąpiła kolizja. Pierwsze słowa Policjanta do kierowcy holującego dlaczego pan holuje pojazd z wyłączonym silnikiem czyli niedziałającymi hamulcami oraz układem wspomagania kierownicy ?
arczi_88 - 2017-12-21, 16:53

A jakiż jest cel holowania auta ze sprawnym, działającym silnikiem? Co takiego ma ulec awarii oprócz silnika, żeby auto wymagało holowania? Wycieraczki? Nie czepiam się teraz absolutnie, poprostu jestem ciekawy. Hamulce słabo ale działają, od biedy można wspomagać się "ręcznym" - dlatego ograniczenie do 30 km/h w mieście. Kierownicą też da się obracać, no chyba, że stało się w tej drugiej kolejce i bozia dała za mało pary w łapach. I druga sprawa to co w tej opisanej przez Ciebie sytuacji zmieniłby działający silnik w holowanym aucie? Teleportowałby się stamtąd?
dudu$ - 2017-12-21, 19:06

Mnie sie nie pytaj, nie jestem Policjantem i nie znam się aż tak na przepisach. Osobiście nie jeden raz holowałem niesprawne auto oraz byłem holowany ( z wyłączonym silnikiem). Mnie nigdy nie stwarzało to problemu że nie ma się dobrych hamulcy czy wspomagania podczas holowania ( nie tak dawno jak dwa lata temu jeździłem lanosem bez wspomagania i nie narzekałem)
eplus - 2017-12-21, 20:59

Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:
SVENSON - 2017-12-21, 22:06

Sprawdziłem jeszcze raz dzisiaj i STOP , wycieraczki i światła działają na zapłonie . Kierunki nie :-/
kicpra - 2017-12-21, 22:45

eplus napisał/a:
Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:

Co innego prowadzić auto fabrycznie bez wspomagania, a co innego auto w którym wspomaganie nie działa.

dudu$ - 2017-12-21, 22:55

kicpra napisał/a:
eplus napisał/a:
Są modele, gdzie wspomaganie kierownicy było opcją, m. in. Polonez, Felicja.... Oba miałem ze wspomaganiem. Teraz rozumiem, że tymi bez wspomagania wprawdzie można było jeździć, ale nie wolno było ich holować? :shock:

Co innego prowadzić auto fabrycznie bez wspomagania, a co innego auto w którym wspomaganie nie działa.


miałem napisać to samo. Przepisy są tak skonstruowane że jak coś jest w aucie fabrycznie zamontowywane ( nie piszę tu o takich bzdetach jak np. radio) to musi być sprawne i tak np za głupie niedziałające światła przeciwmgielne które występują w Daciach w wersji laureate upierdliwy diagnosta może nie podbić badań technicznych a dacia w wersji ambiance ich fabrycznie nie posiadają i PT dostanie bez problemu ( jezeli oczywiście auto jest sprawne)

wuju - 2017-12-21, 23:37

Przeczytaj dobrze kodeks drogowy a propo ho!owania. Wolno holować auto z niewłączonym (niesprawnym) silnikiem. To co pisałeś o hamulcach to dotyczy hamulców pneumatycznych, a i takie auta można holować z niewłączonym silnikiem tyle że na sztywnym holu
eplus - 2017-12-22, 06:06

Coś w końcu ma prawo być zepsute. Zdaje się, że sprawnego auta też nie wolno holować dla kaprysu. :mrgreen:
arczi_88 - 2017-12-22, 06:18

A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedzi na pytania, które zadałem wyżej :-D
eplus - 2017-12-22, 08:25

Przychylam się do tych wycieraczek. Ale nie może padać.
shrek - 2017-12-22, 12:41

arczi_88 napisał/a:
A jakiż jest cel holowania auta ze sprawnym, działającym silnikiem?

Przewiezienie auta z miajca A do B.
arczi_88 napisał/a:
Co takiego ma ulec awarii oprócz silnika, żeby auto wymagało holowania?

Np. Sprzeglo, skrzynia, przegub.
arczi_88 napisał/a:
Wycieraczki?

Tez kiepsko z holowaniem.

Nic na to nie poradziny TTTM. Moznaby oszukac uch,tylko trzeba by pokombinowac.

eplus - 2017-12-22, 13:15

dudu$ napisał/a:
Jeżeli auto jest nie sprawne tz. nie odpala legalnie nie możemy go scholerować...

:mrgreen: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

dudu$ - 2017-12-22, 14:10

To może zapodam część artykułu z internetu:

Holowanie auta: połączenie sztywne czy giętkie?
– Kierowcy czasem zastanawiają się kiedy mogą holować pojazd na połączeniu sztywnym, a kiedy trzeba zdecydować się na połączenie giętkie np. na lince holowniczej – zauważa Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl – Z pomocą przychodzi im kodeks drogowy, który mówi, że jeśli mamy sprawne dwa układy hamulcowe to możemy stosować połączenie giętkie, jeśli zaś działa tylko jeden układ to trzeba już zastosować połączenie sztywne – wyjaśnia Florkowska. Holowanie pojazdów przy nieodpowiednim połączeniu może zostać ukarane 250 złotowym mandatem. Przy sztywnym połączeniu pojazdów odległość między nimi nie może przekraczać więcej niż 3 metry. Natomiast przy połączeniu giętkim odległość między samochodami powinna oscylować między 4 a 6 metrów. Warto pamiętać też o odpowiednim wyróżnieniu połączenia, które powinno być oznaczone białymi i czerwonymi pasami albo zaopatrzone w chorągiewkę (żółtą lub czerwoną). Niewłaściwe oznakowanie lub jego brak mogą sprowadzić na kierowcę mandat w wysokości 50 zł

Kiedy nie można holować innego pojazdu?
Istnieją okoliczności, które wykluczają holowanie pojazdu. Jeżeli pojazd ma niesprawny układ hamulcowy to można holować go tylko wtedy, kiedy nie trzeba będzie używać hamulców (a praktyce kierowcy często decydują się na lawetę). W innym wypadku jest to wzbronione. Jeżeli w pojeździe działanie układu hamulcowego jest uzależnione jest od pracy silnika (a ten jest wyłączony) zabrania się holowania pojazdu za pomocą połączenia giętkiego. Nie powinno się holować więcej niż jednego pojazdu. Holującym nie powinien też być pojazd z przyczepą – w przeciwnym razie kierowcy grozi kara 250 zł. Trzeba pamiętać też, aby pod żadnym pozorem nie holować pojazdu na autostradzie.


Mam nadzieję że po przeczytanie w/w tekstu większość osób będzie już wiedziało kiedy można holować pojaz a kiedy nie. Ja przyznaje sie do błędu bo na początku mojej dyskusji na temet holowania nie napisem o jaki hol mi konkretnie chodzi ( sztywny czy giętki), chodziło mi oczywiście o gietki i możliwe jest że wprowadziłem niektóre osoby w błąd z góry sorry

eplus - 2017-12-22, 15:43

Mam parę wątpliwości:
Cytat:
odległość między nimi nie może przekraczać więcej niż 3 metry

Więcej niż 3 to np. 5. Hol może mieć 4,5 metra?
Cytat:
odległość między samochodami powinna oscylować między 4 a 6 metrów

Holować na gumie? Czy na sprężynie?
Cytat:
można holować go tylko wtedy, kiedy nie trzeba będzie używać hamulców

Pod górkę?
Cytat:
Jeżeli w pojeździe działanie układu hamulcowego jest uzależnione jest od pracy silnika (a ten jest wyłączony) zabrania się holowania pojazdu za pomocą połączenia giętkiego

A czy wolno palić samochód na lince na zaciąg? Bez silnika hamulce nie działają, ale nie ma potrzeby hamować. Gdy zapali, hamulce już są sprawne i można się zatrzymać. Więc chyba można... Chyba, że coś pójdzie nie tak... :-o :mrgreen:

jas_pik - 2017-12-22, 16:19

eplus napisał/a:
Bez silnika hamulce nie działają

Dotyczy to wyłącznie samochodów w których układ hamulcowy jest powietrzny wtdy jedynym dopuszczalnym spsobem holowania jest ho sztywny.
W 99,99% samochodów osobowych hamulce sa hydrauliczne i działają zawsze także w Dacii.
Nie ma tylko wspomagania hamowania - ale hamulce sa sprawne i hamuja zgodnie z normami wymaganymi dla samochodów osobowych - wspomaganie zmniesza niezbędną siłę z która musi działać kierca.
To samo dotyczy układu kierowniczego - wspomaganie pomaga ( zmniejsza wymaganą siłę do skręcania ) ale nie dyskwalifikuje to układu kierowniczego .
Także typowa burza w szklaneczce wody :mrgreen:

arnold - 2017-12-22, 16:44

Panowie mamy te samo prawo jazdy? Wrócić należy na kurs i przypomnieć sobie przepisy.
To że nie ma WPOMAGANIA układów kierowniczego i hamulcowego to nie znaczy że on nie działa.

A nawet w przypadku aut Citroëna z pełnym hydropneumatem można było holować na wysokim biegu żeby napedzać silnik a od niego pompę ukladu. Jeśli to nie było możliwe to nie ma tematu.

Do holowania niezależnie od rodzaju potrzebne są tylko światła pozycyjne, trójkąt i kierunkowskazy oraz stop. No i są wyjątki wynikające z Prawa o Ruchu Drogowym.

arczi_88 - 2017-12-22, 17:17

jas_pik napisał/a:
Także typowa burza w szklaneczce wody :mrgreen:


No ale od czego się zaczęło? Jeden pierdołę napisze, drugi podchwyci, bo coś mu tam dzwoni tylko nie w tym kościele i będą się upierać przy swoim mimo, że racji nie mają.

dudu$ - 2017-12-22, 18:02

Jak sobie chcecie to holujcie auta na lince z wyłączonym silniku nie moja sprawa ale jak was policja złapie i wlepi mandat albo nie daj boże będziecie brać udział w kolizji to będzie wasz problem i to wy będziecie jeździć po sadach i będziecie wyjaśniać swoje racje ( bo na 100% mandatu nie przyjmiecie) A skoro uważacie że hamulce działają tak samo na włączonym czy wyłączonym silniku to chyba nigdy nie byliście holowani, ja byłem i różnica jest gigantyczna. Rozpędźcie się do 80-100km/h wyłączcie silnik i zobaczcie po ilu metrach zatrzymacie pojazd. A jak nadal to będzie za mało to pojedzcie sobie na przegląd techniczny i powiedzą diagnoście aby sprawdził sile hamowania na wyłączonym silniku, na 100% nie będzie spełniać norm. Żeby nie było ja nigdzie nie napisałem że na wyłączonym silniku nie działają hamulce czy układ kierowniczy. Działają ale w ograniczonym stopniu. Jeżdżąc bez wspomagania kierownicy uważam za bezpieczne bo są auta bez tego luksusu ale bez wspomagania hamulcy to jest to ryzyko dla siebie i dla innych.
jas_pik - 2017-12-22, 18:41

Może najpierw przypomnij sobie przepisy.
Prędkość holowania w terenie zabudowanym jest ograniczona do 30km/h poza terenem zabudowanym to max 60km/h .
Bez wspomagania hamowanie będzie spełniać niezbędne parametry ale siła przyłożona do pedału hamulca musi być wyższa .
Skąd masz taka wiedzę że działają w sposób ograniczony ?
Nie mieszaj ludziom w głowach.
Chyba że masz firmę z autolawetami :)

wuju - 2017-12-22, 19:13

Ale z całej tej dyskusji wynika że jednak Daci nie można holować z wyłączonym silnikiem bo nie działają kierunkowskazy. Nie wyobrażam sobie być holowanym bez możliwości sygnalizowania swoich manewrów. A swoją drogą to jest pirwszy przypadek auta o jakim słyszałem żeby na włączonym zapłonie nie było kierunków :mrgreen: :mrgreen:
dudu$ - 2017-12-22, 19:24

Wkleję cytat z innego forum motoryzacyjnego gdzie wybuchła identyczna sytuacja na temat holowania pojazdów na holu gitkim:

Dział II Prawa o ruchu drogowym R.3 Dz.3 Art.31 Pkt.2 PPkt.2
"2. Zabrania się holowania:
...
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,..."

Z wiedzy zdobytej nt. działania układów serwomechanicznych (nie serwoelektrycznych) wiem, że układ hamulcowy pozbawiony prawidłowego wspomagania nie działa w sposób przewidziany przez homologację pojazdu. Zatem taki pojazd na podstawie homologacji nie jest dopuszczony do ruchu i wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań technicznych.

W celu dokładnej interpretacji proszę udać się do pierwszej lepszej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Kat.A i sprawdzić wymagania dot. kontroli układu hamulcowego. To, że policjanci nie czepiają się ludzi jadących ostrożnie na miękkim holu wynika z ich zrozumienia dla ludzi.
Celem weryfikacji poglądów proponuję koledze wybrać się np. za naszą zachodnią granicę i poholować się po tamtejszych drogach, gdzie polizeie już nie są tacy wyrozumiali.


I tyle w tym temacie. Nie mam zamiaru więcej sie wypisywać bo jak widzę większość z was ma klapki na oczach i podając wam przepisy ruchu drogowego i tak tego nie rozumienie. Poza tym cofnijcie się do mojego drugiego wątk w tym temacie gdzie napisałem że taka informację dostałem od policjantów drogówki u nie są to jakieś tam moje fanaberie. Osobiście też byłem holowany na lince z wyłączonym silnikiem jak i sam holowałem taki pojazd tylko ja to robiłem na własne ryzyko a Wy może nie chcecie tego do siebie dopuścić bo jak kiedyś was w takiej sytuacji złapie policja to w zaparte będziecie iśc że nic o tym nie wiecie.

Napisze w tym temacie jeszcze jeden raz ale to będzie dopiero w połowie stycznia. Porozmawiam z dobrze znajomym diagnosta ze stacji kontroli pojazdów i z policjantem z drogówki ( jak uda mi sie takiego dorwać). Wam tez to radze, może wtedy będę miał z kim rozmawiać na ten temat.

eplus - 2017-12-22, 19:47

A ten koleś holowany na niewidocznej lince, w którego się wpakowałeś też jechał na Twoje ryzyko. :lol:
jas_pik - 2017-12-22, 20:11

@dudu$
Jeśli jakikolwiek forum jest dla Ciebie prawdą objawioną to trudno.
Słyszałeś coś gdzieś i wprowadzasz innych w błąd.

PRoD określa bardzo dokładnie jak można holować na holu giętkim a jak na holu sztywnym.

W Niemczech przepisy różnią się niewiele od przepisów w Polsce bo zamiast trójkąta nakazują aby oba pojazdy miały włączone światła awaryjne oraz co najwaźniejsze :
- na autostradzie wolno holować do najbliższego zjazdu § 15a (1) StVO.
- nie wolno wjeżdżać na autostradę holując § 15a (2) StVO.
Przejechałem przez Niemcy i Francję wielokrotnie i nie raz zdarzyło mi się holować i być holowanym oraz kontrolowanym przez policję w trakcie takich czynności .
Jeśli mi nie wierzysz ( masz do tego prawo) zapytaj się dowolnego policjanta drogówki.

arczi_88 - 2017-12-22, 21:04

dudu$ napisał/a:
bo jak widzę większość z was ma klapki na oczach i podając wam przepisy ruchu drogowego i tak tego nie rozumienie


Problem tylko w tym, że my (ci z klapkami na oczach w sensie) nie robimy z siebie .... (dopisz sobie kogo) na forum tworząc wesołe interpretacje przepisów. A może po prostu głupio przyznać się do błędu i lepiej w zaparte iść? :-D

wuju - 2017-12-22, 21:11

Nie pisz co jest na innych forach. Holowanie jasno precyzuje kodeks drogowy a nie czyjeś ich interpretacje. Zamiast przeszukiwać inne fora otwórz kodeks drogowy
SVENSON - 2017-12-22, 21:20

A może by tak zadać pytanie do Renault/Dacia Polska , dlaczego nie działają kierunki bez silnika i co w przypadku holowania . 8-)

Tak ich załatwić pytaniem , oficjalnie jako klub który ma link na ich stronie :mrgreen:

shrek - 2017-12-23, 00:57

arczi_88 napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Także typowa burza w szklaneczce wody :mrgreen:


No ale od czego się zaczęło? Jeden pierdołę napisze, drugi podchwyci, bo coś mu tam dzwoni tylko nie w tym kościele i będą się upierać przy swoim mimo, że racji nie mają.

A kierumnkow jak nie ma tak nie ma :mrgreen:

dudu$ - 2017-12-23, 01:08

Ile razy mam wam pisać , że taką wiedzę otrzymałem od Policjantów Drogówki, sam sobie tego nie wymyśliłem. Zanim Policjanci mi o tym powiedzieli myślałem identycznie jak wy, ale teraz zmieniłem zdanie. Każdy może interpretować kodeks ruchu drogowego po swojemu ale jak przyjdzie co do czego to i tak będzie trzeba słuchać sie policji ewentualnie bronic swojego zdania w sądzie. I nadal uważam , ze najbardziej obiektywne zdanie na ten temat będą mieli policjanci z drogówki oraz Diagności na stacjach okręgowych i każdemu polecam z ciekawości wybrać się do nich i popytać jakie oni mają zdanie na ten temat ( może warto było by wtedy zrobić ankietę na forum, pozbierać dane i je zinterpretować ogólnie).

Nie ważne co przyniosła by ankieta ale tak jak kolega wyżej napisał w naszych daciach kierunkowskazy nie dzialaja bez uruchomionego silnika co skutkuje tym, że kazdy znas w przypadku awarii będzie musial wzywać lawete a nie znajomego.

jas_pik - 2017-12-23, 02:52

dudu$ napisał/a:
Ile razy mam wam pisać , że taką wiedzę otrzymałem od Policjantów Drogówki, sam sobie tego nie wymyśliłem.

Nie chodzi o pisanie ale o Twoją własna interpretację jasno napisanego przepisu.
Przepis jasno opisuje warunki holowania na holu sztywnym i giętkim.
Twoje doświadczenia są cenne ale nie wprowadzaj innych w błąd.
Zapewne po Twoich doświadczeniach nie będziesz nikogo więcej holował ani nie będziesz holowany - ale przepisy dopuszczą holowanie - czy tego chcesz czy nie.

eplus - 2017-12-23, 07:53

No w Niemczech można Dacie holować, ktoś pisał, że tam trzeba mieć awaryjne, a one chyba działają, inaczej to jakiś paradox.
A gdyby wyłączyć Start/Stop? Może to ta kretyńska oszczędność prądu wyłącza kierunki :?: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

arczi_88 - 2017-12-23, 08:03

shrek napisał/a:
A kierumnkow jak nie ma tak nie ma :mrgreen:



Dyskusja dawno zeszła na temat możliwości holowania z wyłączonym silnikiem, o kierunkach zapomnij xD

eplus - 2017-12-23, 08:19

Na tym polega ewolucja. :-D
DrOzda - 2019-10-20, 15:52

Znalazłem sposób na kierunkowskazy przy wyłączonym silniku. Trzeba najpierw uruchomić silnik albo choć zakręcić rozrusznikiem a potem minimalnie cofnąć kluczyk tak aby zgasić silnik ale nie cofać do pośredniej pozycji kluczyka w stacyjce.
yurec1st - 2020-05-24, 16:27
Temat postu: Gasną kierunkowskazy.
Po wyłączeniu silnika gasną kierunkowskazy, działają znowu po uruchomieniu silnika. Dzieje się tak także gdy zadziała system start stop. Czy to jest usterka ?
laisar - 2020-05-24, 17:08

TTTM - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15509
yurec1st - 2020-05-24, 18:12

No to nie wiem jak to auto dostało homologację. Kierowca będąc w ruchu, chociaż chwilowo oczekuje na skrzyżowaniu na możliwość wykonania manewru skrętu, zobowiązany jest sygnalizować swój zamiar, który skutecznie uniemożliwia mu np. system start stop. To w zasadzie jest niedopuszczalne. Nie znam drugiego auta z taką przypadłością.
Dymek - 2020-05-25, 12:10

yurec1st napisał/a:
To w zasadzie jest niedopuszczalne. Nie znam drugiego auta z taką przypadłością.

Dacia wszelkie "patenty" przejmuje od Renault, więc bardzo możliwe że to tam należy szukać pierwowzoru tego pomysłu...

Dymek - 2020-05-25, 21:05

Sprawdziłem to dziś u siebie- gdy silnik zostaje wyłączany przez Start&Stop, kierunkowskazy normalnie działają. Światła Stop również. I to uważam za konieczne i prawidłowe.
yurec1st - 2020-05-26, 18:10

No to pewnie można to zmienić, tylko gdzie ?
laisar - 2020-05-26, 18:23

yurec1st napisał/a:
Nie znam drugiego auta z taką przypadłością

Ja znam - suzuki wagon r+ 1,3 rocznik 2003 (MM).

yurec1st - 2020-05-26, 18:38

To mogą sobie rękę podać chociaż dacia to konstrukcja kilkanaście lat młodsza :-/
laisar - 2020-05-26, 18:50

Nawet najnowsze dacie wciąż opierają się w głównej mierze na pierwszym loganie, który miał premierę w 2004 r., a projektowany był parę lat wcześniej - więc w zasadzie konstrukcyjnie są z tym suzukiem równolatkami.

Po drugie, przypuszczam, że jest więcej modeli z tak rozwiązanym zasilaniem - po prostu przed upowszechnieniem się systemu Stop&Start trudniej było to zauważyć.

I owszem, można by argumentować, że wprowadzenie S&S powinno obligować producentów do zmiany sposobu działania kierunkowskazów, ale MSZ to jest mały pikuś względem innych głupot serwowanych przez koncerny...

toka93 - 2020-05-26, 19:21

Ale chwila... Przecież silnik może i jest wyłączony, ale auto jest na zapłonie, czyli światła, kierunki działają. W dokkerze tego nie zauważyłem, w Stepway-u też nie.
yurec1st - 2020-05-26, 19:26

Przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon i w Stepway-u 2020r nie działają. Tak się to u mnie zaczęło, chciałem sprawdzić przed wyjazdem i lipa.
Dymek - 2020-05-26, 20:26

laisar napisał/a:
I owszem, można by argumentować, że wprowadzenie S&S powinno obligować producentów do zmiany sposobu działania kierunkowskazów, ale MSZ to jest mały pikuś względem innych głupot serwowanych przez koncerny...

To jak wytłumaczyć, że u Kolegi w Sandero Stepway 2020 kierunki nie działają po zadziałaniu S&S a u mnie w Sandero Stepway 2017 działają?

yurec1st - 2020-05-26, 20:31

ex_perimental napisał/a:
Ok, fałszywy alarm. Ten samochód mnie zadziwia. Kierunkowskazy nie działają, gdy silnik nie pracuje... Po prostu bez komentarza <WKURW!!!>.


Już kolega pisał, że w loganie rocznik 2013 :-/

Może to losowo jest ;-)

Łukasz_M - 2020-05-26, 22:10

Ale po co komu kierunki działające po wyłączeniu silnika przez S&S ?? przecież jak będzie się chciało odjechać to silnik zostanie włączony i jeśli kierunkowskaz był włączony przed zatrzymaniem (a powinien być) to się włączy. Jak dodamy do tego że jeszcze nie widziałem żeby z S&S udało się włączyć silnik i odjechać w sekundę z piskiem opon to manewr będzie sygnalizowany przez kilka sekund - na światłach to wystarczy w innym przypadku i tak nie powinno się pozwolić na zadziałanie S&S podczas np. skrętu na drogę podporządkowaną.
laisar - 2020-05-26, 23:10

toka93 napisał/a:
W dokkerze tego nie zauważyłem

Dymek napisał/a:
To jak wytłumaczyć [...]


Jest różnie w różnych modelach i rocznikach.


Łukasz_M napisał/a:
po co komu kierunki działające po wyłączeniu silnika przez S&S?

Np jak się dojeżdża do skrzyżowania, przed którym stoją auta, to miło byłoby wiedzieć w którą stronę jadą, żeby się samemu odpowiednio ustawić.

Pewnie, że niemigające kierunki to nie jest też Koniec Świata, Jaki Znamy, jednakże można je uznać za jakąś tam niepotrzebną upierdliwość - zwłaszcza, że jak widać w niektórych autach działa tak, jak powinno...

Michał B24 - 2020-05-27, 07:45

U mnie też działa jak powinno, po uruchomieniu silnika, działają. Na skrzyżowaniach S&S gdy silnik stoi, kierunki i stopy działają, choć z tym stopem na postoju, to miej ważna sprawa.
yurec1st - 2022-09-09, 10:39
Temat postu: Brak kierunkowskazów na zgaszonym silniku.
Wiem. że już było (sam pytałem) ale może ktoś wie gdzie szukać tych ustawień?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group