DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Silnik 1.6 SCe 115KM z LPG - pomóżcie to ogarnąć ;)

KalmarAkbar - 2018-01-02, 22:05
Temat postu: Silnik 1.6 SCe 115KM z LPG - pomóżcie to ogarnąć ;)
Witam,

Planuję zakup DD z silnikiem 1.6 SCe 115KM z tzw. "fabryczną" instalacją LPG. Jeździłem tym samochodem na jeździe testowej, ale bez LPG. Miło mnie ten silnik, jak i sam samochód zaskoczył. Ale jak usiadłem do komputera, żeby przemyśleć to na spokojnie to zdębiałem. Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tymi silnikami? Czy obecne wersje (rocznik 2017) nadają się do zasilania LPG, bez konieczności regulowania luzów zaworowych? Jak się ogólnie sprawuje ta wersja silnikowa? Czy jazda autostradą raz, może dwa razy w miesiącu po 4h nie będzie w tym samochodzie zbyt męcząca? Zarejestrowałem się tutaj, bo domyślam się że 80% negatywnych komentarzy w internecie na temat marki Dacia to wyssane z palca prywatne opinie VAGiniarzy. Dlatego pytam Was... Jak jest z tymi silnikami i z instalacjami LPG?

Michał B24 - 2018-01-02, 22:11

Porównanie do Twojego obecnego Clio, bedzie to prom kosmiczny. Ale do gazu sie mniej nadaje...
marcinonline - 2018-01-02, 22:11

Luz trzeba sprawdzać a regulować przy 100tyś podobno. Też planuje zakup nowej i chyba zaryzykuje to LPG, najwyżej pojeżdzę do 100 tyś i sprzedam a luz pozostanie problemem kupującego. To jedyne wyjście albo remont góry silnika po 100tyś...
KalmarAkbar - 2018-01-02, 22:29

Michał B24, Clio to przejściówka po mamie, jeździłem do tej pory Astrą 1.6 8v 75KM i tam dynamika mnie zadowalała, w Clio się mocno męczę, tym bardziej że nie ma LPG, więc nawet nie jeździ tanio ;)

marcinonline, a jak wrażenia z Twojego Rapida, bo zastanawiam się też nad nim w wersji 1.0 TSI 110KM?

laisar - 2018-01-02, 22:38

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + "1.6 SCe LPG" = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807


KalmarAkbar napisał/a:
Czy obecne wersje (rocznik 2017) nadają się do zasilania LPG

Tak.

KalmarAkbar napisał/a:
bez konieczności regulowania luzów zaworowych?

Nie.

KalmarAkbar napisał/a:
Czy jazda autostradą raz, może dwa razy w miesiącu po 4h nie będzie w tym samochodzie zbyt męcząca?

Zależy od kierowcy i prędkości.

goswee - 2018-01-03, 01:43

KalmarAkbar napisał/a:
Michał B24, Clio to przejściówka po mamie, jeździłem do tej pory Astrą 1.6 8v 75KM i tam dynamika mnie zadowalała, w Clio się mocno męczę, tym bardziej że nie ma LPG, więc nawet nie jeździ tanio ;)

marcinonline, a jak wrażenia z Twojego Rapida, bo zastanawiam się też nad nim w wersji 1.0 TSI 110KM?


Mam rapida, wiec jesli nie trzeba ci terenowki to rqpid jest spoko. Twardy, ale fajnie sie jezdzi dzieki temu,
Ja mam 1,4 tsi wiec rakieta, ale jezdzilem fabia 1,0 tsi 110 km z r 2017 i wrazenie jests spoko. Dol ma dobr, od 1500 obr sie zbiera, choc do 1,4 nie ma startu.
A DD jezdzilem tylko na testach, porownywanie tych samochodow nie ma sensu.

W trase rapid jest niezly, na pewno wyvodniejszy niz DD.
I bedzie malo palil, to masz jak w banku.
Skoda 1,4 na trasie lyka 6 jak bez szalenstw, 9 przy sredniej 160. 1,0 bedzie palil mniej.
160 dla rapida jest przyjemna predkoscia, 180 tez trzyma sie b. dobrze, mozna jechac bez strachu, przy 200 silnik juz ledwo zipie, ale samochod nadal nienwydaje sie nerwowy, DD takich predkosci nie osiaga i bylby raczej niebezpieczny :D

Nie jestem VAGiniarzem, skode mam od firmy, nie mialem wybory, prosilem o dustera, ale polityka firmy nie pozwolila na zakup nie-skody :D

route2000 - 2018-01-03, 08:54

KalmarAkbar, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, jaki masz zamiar użytkować auto w życiu?
Ile razy jazda w mieście, a ile razy na trasie (w %)? Jeśli miasto to raczej benzyna.
Ile tys. km miesięcznie czy rocznie masz zamiar robić?
Jeśli robisz mniej niż 20 tys. km rocznie to odpuść sobie LPG.
Czy masz zamiar użytkować auto na trasie czy w terenie?
Jak tylko trasa to zwykłe auto typu sedan czy kombi albo hatchback, a terenówka to chyba tylko dla szpanu...
Pamiętaj, że Duster ma kształt niemal cegły, więc nie oczekuj "niskiego" zużycia paliwa niż pozostałe auta.

Dar1962 - 2018-01-03, 10:11
Temat postu: Re: Silnik 1.6 SCe 115KM z LPG - pomóżcie to ogarnąć ;)
KalmarAkbar napisał/a:
Planuję zakup DD z silnikiem 1.6 SCe 115KM z tzw. "fabryczną" instalacją LPG. Jak jest z tymi silnikami i z instalacjami LPG?

ten silnik jest dopiero od roku montowany w Dacii, co nie oznacza, że jest to nowa i niesprawdzona dostatecznie konstrukcja. Ta sama jednostka od wielu lat napędza nissany, w tym np popularne note czy quashqai. Wielu jego nabywców zdecydowało się na montaż LPG i przez wiele tys km eksploatowało auta na tym paliwie.Warto zerknąć do nissanklub.pl. Tam znajdziesz mnóstwo informacji na temat użytkowania tych jednostek na gazie. Nie słyszałem, aby były z tym jakieś szczególne problemy.

KalmarAkbar - 2018-01-03, 14:06

route2000, jeśli chodzi o użytkowanie to każdego miesiąca:
* ok.400km drogą ekspresową z prędkością przelotową 110-130km/h,
* po mieście ok. 100-200km,
oraz
*raz na dwa miesiące około 600km rozkopaną trasą 80-110km/h z fragmentami autostrady 140km/h.

Miesięcznie wychodzi więc średnio 900km w cyklu nazwijmy to "mocno mieszanym". Wiadomo jak jest na naszych drogach. Rocznie dotychczas nie przekraczałem 15 000km.

Kwestia jest taka, że przyzwyczaiłem się do taniej jazdy na LPG, mój poprzedni samochód (Opel Astra F 1.6 8v 75KM) palił mi do 9l gazu/100km. Teraz chciałbym, żeby przejechanie 100km kosztowało mnie maksymalnie 25zł. Z tym, że nie chcę musieć się "starać' o taki wynik. Astry nie oszczędzałem, ale mimo jej silnika nie brakowało mi jakoś mocno dynamiki, ani portfel na tym nie cierpiał. Zmieniam auto głównie po to, żeby było cichsze przy większych prędkościach, mniej zawodne i jeździło lepiej przy jednoczesnym wzroście kosztów spalania "na setkę" o jakieś dopuszczalne powiedzmy 25% (czyli w tym wypadku 5zł).

A co do odpuszczania sobie LPG, to cały czas się z tym biję myślami, ale zamierzam jeździć tym samochodem do 10 lat, ew. przy większych kręconych przebiegach do 100 000km (o ile dzisiejszy samochód tyle wytrzyma w miarę bezawaryjnie). Koszt instalacji więc i tak się zwróci, tylko że później niż u kogoś kto jeździ pow. 20 000km rocznie.

Pozostaje też kwestia tego, że przywykłem do taniego tankowania, nie przejmowania się spalaniem i boję się pilnowania każdej kropli benzyny, żeby wyjść podobnie z kosztami.

laisar - 2018-01-03, 14:32

KalmarAkbar napisał/a:
cichsze przy większych prędkościach

To duster _zdecydowanie_ odpada - co prawda II generacja (czyli rocznik od 2018) podobno znacząco została pod tym względem poprawiona, ale to w ogóle nie jest auto zaprojektowane na autostrady, tylko z myślą przede wszystkim o terenie (lekkim do średniego).

Ani duster (który nie jest SUVem), ani właściwe SUVy nie nadają się do jazdy autostradami - a tym bardziej tanio...

"To nie są droidy, których szukacie..." (;

Jak dla Ciebie, jeśli dacia, to sandero / logan / mcv / dokker / lodgy (w zależności od potrzeb przewozowych).

KalmarAkbar - 2018-01-03, 14:56

Cytat:
Jak dla Ciebie, jeśli dacia, to sandero / logan / mcv / dokker / lodgy (w zależności od potrzeb przewozowych).

Zastanawiałem się nad Loganem w sedanie i to samo powiedziałem w salonie, ale sprzedawca ten fakt w ogóle zignorował i od razu przeszedł do Dustera ;) Jak mu później przypomniałem to znowu jak grochem o ścianę i już siedziałem w testowej DD :D
A ten silnik 0.9 Tce jak się sprawdza na LPG? Jak z dynamiką? Naprawdę ten samochód ma lepsze wyciszenie?

Z tymi autostradami to nie przesadzajmy, tak jak pisałem raczej prędkości do 120km/h mnie interesują, a Duster zwyczajnie mi się podoba i z samochodów które testowałem w salonach w ciągu ostatnich 2 mc-y najlepiej mi się nim jeździło ;)

eplus - 2018-01-03, 17:03

KalmarAkbar napisał/a:
cichsze przy większych prędkościach


:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :-D

Dar1962 - 2018-01-03, 17:37

eplus napisał/a:
KalmarAkbar napisał/a:
cichsze przy większych prędkościach


:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :-D


jedynie przy prędkościach naddźwiękowych

kicpra - 2018-01-03, 18:51

Polecam Ci Logana z 0,9 tce, fajna fura. Do tego jak weźmiesz w kombi to kawał bagażnika jeszcze dostaniesz. Jeździ spoko, cicho w środku, a wersja Outdoor ma wszystko co potrzeba w dobrej cenie.
KalmarAkbar - 2018-01-03, 18:57

Cytat:
Polecam Ci Logana z 0,9 tce, fajna fura.

A czy Oni to jeszcze sprzedają? Bo w salonach nie widziałem, w wyprzedażach na otomoto też nic nie ma z LPG :(

Marek1603 - 2018-01-03, 19:28

Tak jak koledzy piszą. Chcesz tanio i cicho, to 0,9 tce z LPG.
https://www.dacia.pl/samo...gure/Av6/engine

Pabloo - 2018-01-03, 20:16

Witam
Właśnie pozbyłem się Daci Duster 1.6 4x4 - i też naiwnie myślałem, że co tam autostrada, głównie jeżdżę lokalnie, często "gruntowo", a życie niestety to zweryfikowało. Oczywiście da się jeździć aby nie zawadzać na autostradzie ale tak jak wielu kolegów opisało na forum - jazda Dusterem powyżej 120 km/h nie jest ani cicha, ani oszczędna. Przykład - 1 dzień Świąt - trasa Warszawa - Płońsk - jadę ja sobie 120 km/h na ekspresówce " pod wiater" a tu spalanie - 14-16l.... No żesz... To przesądziło o sprzedaży Daćki i zamianie na Fluence (spalanie 6,5l przy 150km/h na niemieckiej autostradzie).
Poczytaj forum, przejedź się kilkoma samochodami będziesz miał porównanie. Duster jest fajny ale nie na autostrady...
Pozdrawiam
Pabloo

pixa - 2018-01-03, 20:24

14-16 litrów PB przy 120 km/h? To chyba żart? Ja wiem, że to nieco inne auta, ale mi przy 120 km/h Sandero (stała prędkość, bez klimy, dobra pogoda, bez wiatru, mały ruch) udało mi się zejść do 5,2 i to był mój absolutny rekord. Ale 6 litrów przy takiej prędkości to już żaden sukces.

Moje spalanie z ostatnich ~5000 km - ostatni pomiar autostrada 120-130 km/h dużo zwalniania/przyśpieszania, silny wiatr, spory ruch no i zima:


Pabloo - 2018-01-03, 20:46

Witam
Ja rozumiem, że Sandero pali mniej, ale kolega pytał o Dustera 1,6 i napisał o 4 godzinnych przejazdach autostradowych, jednocześnie chcąc aby auto było i ciche i oszczędne, dlatego podałem mój przykład jako "ekstremum" jazdy "autostradowej" przy czołowym wietrze. Prawie co dnia poruszam się po obwodnicy Warszawy gdzie przy sprzyjających warunkach Daćka paliła 8-10 litrów. Poniżej 8 nie dało się zejść... Chyba, że jadąc poniżej 90 - to i owszem. Nie zapominajmy, że Duster ma spory opór czołowy co przy wietrze "w nos" + opór mechanizmów (4x4) daje takie efekty.
Pozdrawiam i miłego dnia życzę
Pabloo

dudu$ - 2018-01-03, 20:56

Dacia to auto budżetowe i nie ma się co spodziewać ciszy w kabinie jak w mercedesie ale tragedii według mnie nie ma. Ponad rok temu jechałem jako pasażer z rodzicami i siostra Dusterem Laureate 1.6 16v 4x4 trasę ponad 400km autostradą A2 z Poznania do Warszawy. Prędkość z jaką się poruszaliśmy to 130-160km/h, ciszy jak w aucie premium nie było ale dało się rozmawiać. Spalanie wyniosło niespełna 11l -a sporo czasu jechaliśmy z włączoną klimatyzacja.
KalmarAkbar - 2018-01-03, 21:25

Zdaję sobie sprawę, że Dacia to budżetówka, Logan mi się podoba. Ale spróbuję ją przetestować w jakimś salonie. Z tego co tu czytam to Duster chyba faktycznie odpada. W ogóle nie wiem, czy nie zdecydować się na jakiś samochód używany za ok. 20 tys. Moja dziewczyna kupiła sobie niedawno Audi A4 1.9 TDI 131KM z 2006r. i jazda tym autem to czysta poezja... To wyciszenie (mimo diesla), drewniane wstawki w środku, precyzja w prowadzeniu. Ja kilka razy się "sparzyłem" na używanych autach dlatego pomyślałem o nowym z salonu, jej się udało - ja mógłbym się znowu wkopać. Dacia mnie przekonywała niską ceną i chyba jednak adekwatną do niej jakością, ale generalnie cała współczesna motoryzacja mnie nie przekonuje, ten cały downsizing, niespełna litrowe silniki krzesające po 140KM (np. Ford), czy Skodowe TSI 110KM z 1l pojemności. Trochę bym się martwił ich wątpliwą niezawodnością. W DD silnik starego typy niby, w Loganie już nie. Myślałem też nad Fiatem Tipo z LPG 95KM lub doładowanym T-Jet 120KM, ale cena już dużo wyższa, mimo że samochód też niby "budżetowy", ale jak chce się go doposażyć to cena przekracza 60 000zł, w Daci nawet "full opcja" tyle nie kosztuje (mówię o Loganie).
jas_pik - 2018-01-03, 21:40

Jak szukasz Logana czy Sanderki to jeszcze na placach dealerów znajdziesz nówki z poczciwym 1.2 16V 75 KM czyli nie wysilone wolnossace z małym apetytem na paliwo.
Łatwe i prote do zgazowania ( nawet dealaerzy robią to już dość tanio)
Nie wierz jesli ktoś Ci powie że już nie ma takich samochodów :)
https://www.otomoto.pl/of...html#8a6e11a85d
Jak weźmiesz ze sobą kupon ambasadora na zakup dostaniesz 4 lata gwarancji i pakiet bezpłatnych przeglądów na 60kkm za całe 99 zł ( warto)
Jak zdecydujesz się na zakup z finansowaniem Dacii np 50/50 to za 20 000 zł wyjedziesz za kilka dni z salonu nowym samochodem z promocyjnym ubezpieczniem ( chyba 600 zł za ACi OC na cały rok)
Policz czy to Ci się opłaca bo jak źle trafisz to do takich 20 000 zł ( za tedeika) przez najbliższe 4 lata dołożysz jeszcze 40 000 zł .
Wybór należy do Ciebie :mrgreen:

KalmarAkbar - 2018-01-03, 21:57

Cytat:
Jak weźmiesz ze sobą kupon ambasadora

Skąd wziąć kupon ambasadora i co to w ogóle jest? :D

pala127 - 2018-01-03, 22:09

Duster to super auto, ale nie jest oszczędne w wersji 4x4.
Mi po zakorkowanym Krakowie w zimie, jak wyłączę "eko" pali 12-13 litrów benzyny (11l jak włączę eko- ale wyprzedzają mnie wtedy nawet Matizy i inne bolidy z silnikami poniżej 1l).
Na trasie najmniej spalił 7,15 litra, ale to było na płaskich Mazurach w lecie (jako obciążenie tylko kierowca) z prędkością ok. 90km/h.
Trasę- Kraków - Warszawa z dwoma pasażerami objeżdża na ok. 8,5l /100km.
Natomiast jak na auto z napędem 4WD (patrząc przez ten pryzmat), to spalanie jest akceptowalne.

defunk - 2018-01-03, 22:11

KalmarAkbar napisał/a:
Moja dziewczyna kupiła sobie niedawno Audi A4 1.9 TDI 131KM z 2006r. i jazda tym autem to czysta poezja...


Jeśli wahasz się między Audi A4 a Dusterem, to znak, że chyba naprawdę nie wiesz czego szukasz ;-) Osobiście jestem właśnie po takiej przesiadce -- ale na abarot'.

dudu$ - 2018-01-03, 22:21

Przed zakupem Dacii również zastanawiałem się nad zakupem kolejnego używanego samochodu 10-11 letniego. Głównie po głowie chodziły mi takie auta jak Ford C-Max 1.8 / Toyota Corolla / Toyota Avensis T25. Samochodu szukałem miesiąc i obejrzałem kilkanaście aut nie tylko tych opisanych powyżej. W każdym było coś do naprawy co kosztowało nie w parę złotych a parę tysięcy ( 1-4 tyś zł) Na początku szukałem samochodu za 8 tys zł ale kwota z tygodnia na tydzień wywindowała do kwoty około 23/24 tyś zł. W tych pieniążkach mogłem przebierać w C-Max-ach i Avensisach II generacji ale każde z nich miały spore przebiegi ( 250 tyś km) i nie posiadały dokumentacji. Zona wpadła na pomysł poszukania Lekko używanej Dacii MCV II . W tych pieniądzach było ciężko cos znaleźć najtańsze kosztowały 25-27 tyś zł czyli troche więcej niż przewidziałem na zakup auta. Po 2 tygodniach jedna z Dacii spadła z 25 tys zl na 23tyś wiec umówiłem się na oglądanie i pojechałem do Lublina . I tak stalem sie posiadaczem Dacii. Autko używane 2 lata z przebiegiem 55 tys km, od marca 2017 przejechałem 14 tyś zł i jedynie co zrobiłem w ty aucie to wymiana hamulcy z przodu, czyszczenie bębnów, wymiana świec zapłonowych, wymiana filtrów i olejów ( juz 2 razy) oraz poprawa zbieżności ( była ok ale cos ściągało auto) W rok zainwestowałem z 800zł wiec tragedii nie ma. Przy kupnie 11 letniego samochodu wyższej klasy moze tak kolorowo nie być. Przynajmniej znajac moje szczęście zawsze coś by sie znalazło do naprawy. Osobiście jestem zadowolony z Dacii chociaż czasem narzekam na skrzypiący fotel, trzeszczący schowek czy słabo spasowane drzwi przednie. Ja zachęcam do kupna auta tej marki. U mnie w rodzinie są już 4 Dacie w tym najstarsza to Duster z 2010 roku i żadna nie stwarza problemu anie nigdy nikogo nie zawiodła. Jeżeli Duster Tobie nie odpowiada bież Logana MCV II Laureate. Po FL zrobił się z wyglądu jeszcze ładniejszy a i w środku poprawili kilka rzeczy które były irytujące. Gdybym sprzedał teraz swoje auto i miałbym wolno lezące 25 tyś zł bez zastanowienia wybrałbym sie do salonu Dacii i kupił Nówkę MCV 0,9 TCe mozliwe że z LPG
Dymek - 2018-01-03, 23:07

KalmarAkbar napisał/a:
Cytat:
Jak weźmiesz ze sobą kupon ambasadora

Skąd wziąć kupon ambasadora i co to w ogóle jest? :D

Wszelkie kupony zniżkowe straciły ważność z końcem 2017r, więc temat ciut nieaktualny.

shrek - 2018-01-03, 23:26

KalmarAkbar napisał/a:
. Moja dziewczyna kupiła sobie niedawno Audi A4 1.9 TDI 131KM z 2006r.


Krajowy czy sprowadzany?.
Sprowadzany, to na pewno ze zlomu jak 99% spriwadzanych aut. Dane w/g moich statystyk. To co widze co jezdzi na lawetach do PL to tylko zlom lub wszystko 500+, bo kto ci sprzeda dobre auto.
Krajowy juz lepsza alternatywa ale tez trzeba uwazac .
Duster. Ja bym wziol. Kto naprawia budrzetowe auto? Blachy strasznie drogi, a zarobek rzaden. Problemy wygluszenia zalatwiasz za okolo 500- 1000 zl. Ja bym sie nie zastanawial.

goswee - 2018-01-04, 00:08

11 a właściwie dwunastoletni Audi a Ty się martwisz że Dacia będzie paliła troszeczkę więcej benzyny... Myślę że suma sumarum Duster palący 10 l benzyny tak będzie Tańsze w utrzymaniu. Co z tego że samochód pali mniej o 50 czy 100 zł miesięcznie jak na pierwszej wizycie w serwisie zostawić 300 albo 500 zł. Za rok okaże że turbina do regeneracji albo dwumasa albo po prostu sprzęgło i 2000 poszły...
Miałem już kilka samochodów w wieku 8 i więcej lat i właśnie dlatego Kupiłem nowa Dacie. Może nie jest taniej ani bardziej komfortowo ale nie muszę się martwić o to że zepsuje mi się samochód i nie będę miał go Gdzie naprawić albo serwisant mnie oszuka i tak dalej

charger - 2018-01-04, 08:02

W 2.5 miesiąca zrobiłem swoim Dusterem 5200km, średnia spalania to wg komputera 7.9 litra.
W czym 60% to trasy (w większości autostrady) a reszta to miasto.
Generalnie na autostradzie przyjemnie jedzie się do 130 km/h potem słychać szum ale nie strasznie uciążliwy.

Mam porównanie z Mitsubishi ASX 1.6 2WD który jest o niebo głośniejszy od Dustera choć ma silnik tej samej pojemności (różnica chyba 2 koni) dlatego nie ma co płakać na słabe wyciszenie - uwierzcie mi i poczytajcie w necie :)

damiaszek - 2018-01-04, 08:23

pixa napisał/a:
14-16 litrów PB przy 120 km/h? To chyba żart?


To na pewno żart :mrgreen: . Moja wersja z mniej oszczędnym starszym K4M na autostradzie przy prędkościach praktycznie maksymalnych dla Dustera (150-170 km/h) spaliła 16l/100 km ale LPG. Po zwolnienu z tej prędkości do 120km/h w aucie robi się cisza ;-) . Przy dość ścisłym trzymaniu się 120 km/h z boxem na dachu Duster spala około 12l/100km LPG. To dość ścisłe trzymanie prędkośći jest istotne bo przy 130 km/h silnik wchodzi w OL i zaczyna podlewać paliwa na bogato. Do 120 km/h (poza przyspieszaniem) pracuje w CL i ma optymalną mieszankę.

route2000 - 2018-01-04, 09:13

KalmarAkbar, weź w takim razie Logan albo Sandero z znanym silnikiem 1.2.
To jest stara sprawdzona jednostka stosowana ze stajni Renault-a.
Bardzo dobrze współpracuje z LPG, będziesz miał auto nowe z 3 letnią gwarancją na mechanikę i 6 letnią gwarancją na blacharkę.
A jak Twojej dziewczynie w TDI padnie coś np. turbina czy dwumasa to będzie płakała, że pójdzie sporo kasy za naprawę... a Ty dalej będziesz jechał.. ;-)
Jeśli nie jesteś maniakiem sprintu spod świateł tylko używasz auta do bezpiecznego wożenia 4 liter z punktu A do punktu B to tylko Dacia.
Możesz wziąć Sandero Stepway to Ci będzie trochę przypominał Dustera (to już taki mini Duster). ;-)
Decyzja należy do Ciebie, a sprzedawcy zależy na sprzedaży TYLKO Dusterów....
Ja bym go opierdoliłbym, bo to jest Twoja kasa i Twój wybór auta, a sprzedawca ma prawo opowiedzieć o autach. Inaczej zrób antyreklamę tego salonu to wtedy zmienią nadstawienie do klienta.
Możesz wybrać inny salon, auto kupować w salonach w Polsce, a serwisować u siebie w ASO DACIA.
Wyślij do salonów maile z zapytaniami oferty sprzedaży i zobaczysz kto da lepszą ofertę, warto to zrobić. ;-)
Nasi koledzy z forum dobrze Ci radzą, bo już są użytkownikami aut tej marki i wiedzą co piszą...
Powodzenia.

KalmarAkbar - 2018-01-04, 09:38

Poza tym, że handlowiec "nie chciał" mi wyliczyć Logana, może dlatego że go nie mieli na stanie, więc też nie miałem jak się do niego "przymierzyć" to obsłużył mnie bardzo dobrze, powiedział wszystko o co pytałem i wcale nie namawiał na zakup. Może to taki chwyt ;)
Tak czy inaczej powiedział, że są dostępne już tylko 3 Dustery z LPG, jeden czarny Open oraz dwa w wersji Laureate (szary i biały), pierwszy za 53 000, kolejne za 62 000. Druga opcja delikatnie przekracza mój budżet. Tym bardziej, że trzeba doliczyć ubezpieczenie, koła zimowe (stoi na M+S = mud & sand?), dojazdówkę. I, że wszystkie trzeba sprowadzać "gdzieś z Polski". Wiem, że wchodzi nowy model DD i w ogóle DD jest rozchwytywana i zostały ostatnie sztuki ;) i trzeba się spieszyć i najlepiej już podjąć decyzję, tylko że słyszę to za każdym razem i w Skodzie i w Renault i w Dacii, za każdym razem jak jadę coś oglądać. A jeżdżę często ostatnio, bo kupowała moja mama teraz samochód i mój brat planuje zakup Megane. Dlatego nie bardzo mi się chce wierzyć w te "okazje" i ostatnie sztuki. Jedynie w Fordzie powiedziano wprost, że prawdziwe wyprzedaże zaczną się w lutym, ale też nie należy liczyć na wielkie rabaty .

Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozostaje podjąć decyzję (pewnie Logan, albo jednak DD)

Ale nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie... Sprzedawca powiedział, żę nie mogę kupić DD w kredycie z tzw. ratą balonową (niskie raty <1000zł i po 4 latach wykup samochodu za pozostałe 30-40%). Na stronie Dacii w finansowaniu taka opcja widnieje, więc o co chodzi?

charger - 2018-01-04, 10:12

Kupując Dustera 3 miechy temu miałem poniższe opcje w RCI Banque:

1. Kredyt 50/50, 4x25
2. Normalne miesięczne raty w promocji (wybrałem tą opcję - bardzo niski koszt kredytu - całkowity koszt kredytu na 24 miesiące z ubezpieczeniem kredytu to 2800 złotych) do tego w promocji przy tej opcji kredytowej OC+AC+Assistance za 499 zł na rok w Allianz.
3. Raty to 200zł miesięcznie przez określony czas a z ostatnią ratą spłacasz pozostałość - to będzie chyba ta rata balonowa.

Popytaj się czy nie mają jakichś promocji ratalnych. Byłem w kilku salonach i nie wszystkie miały takie same warunki kredytowe.

marcinonline - 2018-01-04, 10:42

goswee napisał/a:
KalmarAkbar napisał/a:
Michał B24, Clio to przejściówka po mamie, jeździłem do tej pory Astrą 1.6 8v 75KM i tam dynamika mnie zadowalała, w Clio się mocno męczę, tym bardziej że nie ma LPG, więc nawet nie jeździ tanio ;)

marcinonline, a jak wrażenia z Twojego Rapida, bo zastanawiam się też nad nim w wersji 1.0 TSI 110KM?


Mam rapida, wiec jesli nie trzeba ci terenowki to rqpid jest spoko. Twardy, ale fajnie sie jezdzi dzieki temu,
Ja mam 1,4 tsi wiec rakieta, ale jezdzilem fabia 1,0 tsi 110 km z r 2017 i wrazenie jests spoko. Dol ma dobr, od 1500 obr sie zbiera, choc do 1,4 nie ma startu.
A DD jezdzilem tylko na testach, porownywanie tych samochodow nie ma sensu.

W trase rapid jest niezly, na pewno wyvodniejszy niz DD.
I bedzie malo palil, to masz jak w banku.
Skoda 1,4 na trasie lyka 6 jak bez szalenstw, 9 przy sredniej 160. 1,0 bedzie palil mniej.
160 dla rapida jest przyjemna predkoscia, 180 tez trzyma sie b. dobrze, mozna jechac bez strachu, przy 200 silnik juz ledwo zipie, ale samochod nadal nienwydaje sie nerwowy, DD takich predkosci nie osiaga i bylby raczej niebezpieczny :D

Nie jestem VAGiniarzem, skode mam od firmy, nie mialem wybory, prosilem o dustera, ale polityka firmy nie pozwolila na zakup nie-skody :D



Jakoś nie wierzęw co piszesz. Nie ma rapida 1.4 tsi, jeżdze rapidem od 2 lat.
Powyżej 150 jest głośno i słabo trzyma się drogi.
1.2 tsi na autostradzie powyżej 140 pali jak smok.

goswee - 2018-01-04, 13:53

Jest glosno, i pali jak smok, ale w jakim aucie z tego segmentu jest cicho?
Jadac 140 z Lodzi pod Wroclaw i spowrotem spala 3/4 baku.
Jadac 160-170 cala droge na S-ce paliwo sie konczy 50 km przed Lodzia.
Drogi trzyma sie dobrze, raz gonilem na 2 samochody tez do Wroclawia z mercedesem limuzynka.
Srednia z trasy z samej S8 wynosila 170 km/h. We wroclawiu w centrum mialem w baku kilka litrow powyzej rezerwy :D
Pasazer mial pelne potrtki, ja troche tez :D
Na zakretach na s8 nie schodzilem ponizej 150 za wyjatkiem jednego miejsca, bo za ostry zakret...
Po powrocie do pracy dostalem opr, bo gps wyslal BHP-owcowi 30 alertow za piracka jazde :P
Jedyna przypadlosc, to ze przy silnym wietrze tancuje po pasach od lewej do prawej, ale przypadlosc znika przy 160.
Duzo zalezy od opon, continentale sa akurat.
Na trase Rapida polecam.

Dar1962 - 2018-01-04, 15:59

damiaszek napisał/a:
pixa napisał/a:
14-16 litrów PB przy 120 km/h? To chyba żart?
14-16 to mi palił mój francuski K4M w wersji 4x4 kiedy rozpędziłem go do 170 licznikowych km/h i jakiś czas utrzymywałem tą prędkość :mrgreen: 4x4 przy 120 km predkości stałej powinien palić koło 10-11
-na jakieś specjalne obniżki bym przy schodzącym z rynku modelu DD nie liczył, wielu decyduje się właśnie na aktualny model, bo jest prostszy i (w lepiej wyposażonych wersjach) na pewno tańszy, niż następca. Zaraz ktoś krzyknie, że nowy zaczyna się od 39.900 więc tyle samo. Ok, poczekajcie na bogate konfiguracje, na kołach 17 w standardzie ;-)

lukee88 - 2018-01-08, 17:05

W moim Dusterze przy powrocie z Tatr do wrocka (zimą), na zakopiance jak ruch pozwalał, ale raczej wolno, na A4 gaz w podłogę i próba utrzymania 140 wg GPSa to łyknął ok. 11 litrów benzyny na 100 km.
Przy 5 osobach i bagażniku wypchanym ciężkimi plecakami po dach.

spalanie rzędu 16 litrów to pokazuje tylko jako chwilowe, średnia zawsze wychodzi bardziej optymistycznie.

jammo - 2018-01-20, 17:23

Dar1962 napisał/a:
14-16 to mi palił mój francuski K4M w wersji 4x4 kiedy rozpędziłem go do 170 licznikowych km/h i jakiś czas utrzymywałem tą prędkość 4x4 przy 120 km predkości stałej powinien palić koło 10-11
-na jakieś specjalne obniżki bym przy schodzącym z rynku modelu DD nie liczył, wielu decyduje się właśnie na aktualny model, bo jest prostszy i (w lepiej wyposażonych wersjach) na pewno tańszy, niż następca. Zaraz ktoś krzyknie, że nowy zaczyna się od 39.900 więc tyle samo. Ok, poczekajcie na bogate konfiguracje, na kołach 17 w standardzie

Nowy Duster z silnikiem 1.6 SCe 115 4x4 w wersji Prestige czyli tej najwyższej z kołami 17" oraz automatyczną klimatyzacją ( dopłata około 1300zł) jedynie bez kamer 360* , karty otwierania bez kluczykowego i skórzanej tapicerki kosztuje około 66 000 zł więc nie jest źle.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group