DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Alternatywa dla Lodgy.

wieza - 2018-01-06, 09:55
Temat postu: Alternatywa dla Lodgy.
Witam
Niebawem będę zamawiał nowe auto tzn koło maja -czerwca ;) i teraz zastanawiam się nad alternatywnym autem tej wielkości,ale innej marki
Lodgy była by 1,5dci OUTDOOR cena 65 tys.
może zmienię markę ... ale jakoś nic nie mogę wyszukać musi mieć duży bagażnik.

Marckok - 2018-01-06, 17:26

czemu myślisz o zmianie Lodgy na Lodgy ? ;)

jak duży masz przebieg że chcesz już zmieniać ? ja swoją wykręciłem prawie 250 kkm i dalej jeździ (na Ukrainie ;)

benny86 - 2018-01-06, 20:29

Wiemy, że dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, ale wybór auta z reguły jest ograniczony jakimś tam budżetem. Jeśli szukasz coś takich samych gabarytów i w tej samej cenie to zastanawiaj się nad kolorem i wersją wyposażenia a nie nad marką i modelem :mrgreen:
laisar - 2018-01-06, 21:04

wieza napisał/a:
nic nie mogę wyszukać musi mieć duży bagażnik

Berlingo/partner, doblo/combo, turneo connect, caddy... nie wspominając o jeszcze większym rozmiarze - trafic, transit, transporter etc.

GRL - 2018-01-06, 21:57

laisar napisał/a:
Berlingo/partner...

W aktualnej wyprzedaży za 65k można mieć naprawdę niezły wypas w dieslu i np. z dwustrefową klimatyzacją.
IMHO w tej cenie aktualnie debeściak.
Do przewertowania tutaj => epromocja.citroen.pl

Pierwszy z brzegu:

goswee - 2018-01-06, 22:47

Dostawczak Berlingo jest pancerny.
Choc osobiscie berlingo do mnie nie przemawia. Polecam jazde probna.
Wg mnie slabizna.

wieza - 2018-01-06, 22:49

to tak w tym roku bedzie 5 latek auta, leasing sie konczy i trzeba coś wymienić na nowe ;)
berlingo, doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)
Mogę wydać wiecej, ale czy czasem jest ses wydania wiecej kasy ? jezdze róznymi autami i nie ma to dla mnie znaczenia jakie tylko zeby nie padało i sie nie psuło :)
Chciałbym dustera nowego ale bagażnik jest poprostu tak śmiesznie mały ze zapakował bym z gratami predzej swoja połówke ;) niż siebie :(

przejde sie do salonów , ale coś mi sie wydaje ze Dacia wygra...

goswee - 2018-01-06, 22:51

Nowe berlingo jest dosc sztywne, malo buja.
wieza - 2018-01-06, 22:54

goswee napisał/a:
Nowe berlingo jest dosc sztywne, malo buja.

Berlingo jest 12cm wyższe... oraz krótsze prawie 40 cm
zresztą konfiguracją tego co bym chciał to 90 dych wychodzi ;), jak za takie auto to szkoda kasy ;)

goswee - 2018-01-06, 23:24

Wiadomo, ze lodgy najtansze...
laisar - 2018-01-06, 23:56

wieza napisał/a:
czy czasem jest ses wydania wiecej kasy?

Czasem jest, czasem nie ma - ale jak już teraz widać wcale nie chodzi jednak tylko o bagażnik...

wieza napisał/a:
zeby nie padało i sie nie psuło

Ale dało się chipować? (;

Marckok - 2018-01-07, 00:39

Rok temu też żegnałem się z Lodgy która dobijała do 250 kkm przebiegu i jednym z aut które brałem pod uwagę był Peugeot Partner; wersja Tepee Outdoor z dieslem 1.6 100 KM, automatyczną klimatyzacją, ekranem dotykowym, nawigacją kosztowała 65 000 zł brutto

ostatecznie z racji odkupu Lodgy zdecydowałem się (jak się okazało przejściowo) na Logana MCV, ale partner trafił do mnie w wersji dostawczej i zrobiłem nim na razie 17000 km (od sierpnia)

nie patrz na cenniki czy konfigurator; PSA ma taką politykę, że praktycznie chyba nie sprzedają po cenie "cennikowej" - obecnie na auto z rocznika 2017 dostaniesz pewnie z 25000 rabatu (ja na dostawczaka tyle dostałem)

w stosunku do Lodgy:

- auto jest mniej podatne na boczne podmuchy wiatru
- spalanie powinno być co najmniej na tym samym poziomie
- IMO wygodniejsze fotele
- więcej schowków
- bajery typu stoliczki dla pasażerów (choć widziałem że w Lodgy Outdoor też już są)

jakbym nie potrzebował auta na długie autostradowe trasy to bym wtedy wziął Partnera - no i diesle w PSA będziesz miał obecnie z AdBlue

wieza napisał/a:
goswee napisał/a:
Nowe berlingo jest dosc sztywne, malo buja.

Berlingo jest 12cm wyższe... oraz krótsze prawie 40 cm
zresztą konfiguracją tego co bym chciał to 90 dych wychodzi ;), jak za takie auto to szkoda kasy ;)

Michał B24 - 2018-01-07, 09:38

Berlingo jest fajne na Taxi, ale długie trasy to męczarnia większa niż Sandero. Jest okropnie plastikowy, plastiki wcale nie są lepsze, jest ich jeszcze więcej, a cala buda działa jak kamerton.

Wielka przestrzeń, nie przekłada się na komfort, trudniej wychłodzić i ogrzać.

wieza - 2018-01-07, 12:40

laisar napisał/a:
wieza napisał/a:
czy czasem jest ses wydania wiecej kasy?

Czasem jest, czasem nie ma - ale jak już teraz widać wcale nie chodzi jednak tylko o bagażnik...

wieza napisał/a:
zeby nie padało i sie nie psuło

Ale dało się chipować? (;
.
No cóż lubię jak auto idzie troszkę lepiej a czasem ucierane nosa innym 😉

wieza - 2018-01-07, 12:43

Od czasu do czasu bujam się na dłuższe dustanse ,
muszę pomyśleć i wpaść do salonów pooglądać co nie coś.
Marckok napisał/a:
Rok temu też żegnałem się z Lodgy która dobijała do 250 kkm przebiegu i jednym z aut które brałem pod uwagę był Peugeot Partner; wersja Tepee Outdoor z dieslem 1.6 100 KM, automatyczną klimatyzacją, ekranem dotykowym, nawigacją kosztowała 65 000 zł brutto

ostatecznie z racji odkupu Lodgy zdecydowałem się (jak się okazało przejściowo) na Logana MCV, ale partner trafił do mnie w wersji dostawczej i zrobiłem nim na razie 17000 km (od sierpnia)

nie patrz na cenniki czy konfigurator; PSA ma taką politykę, że praktycznie chyba nie sprzedają po cenie "cennikowej" - obecnie na auto z rocznika 2017 dostaniesz pewnie z 25000 rabatu (ja na dostawczaka tyle dostałem)

w stosunku do Lodgy:

- auto jest mniej podatne na boczne podmuchy wiatru
- spalanie powinno być co najmniej na tym samym poziomie
- IMO wygodniejsze fotele
- więcej schowków
- bajery typu stoliczki dla pasażerów (choć widziałem że w Lodgy Outdoor też już są)

jakbym nie potrzebował auta na długie autostradowe trasy to bym wtedy wziął Partnera - no i diesle w PSA będziesz miał obecnie z AdBlue

wieza napisał/a:
goswee napisał/a:
Nowe berlingo jest dosc sztywne, malo buja.

Berlingo jest 12cm wyższe... oraz krótsze prawie 40 cm
zresztą konfiguracją tego co bym chciał to 90 dych wychodzi ;), jak za takie auto to szkoda kasy ;)

wieza - 2018-01-07, 12:44

goswee napisał/a:
Wiadomo, ze lodgy najtansze...
ale i osiągi ma sporo lepsze 😀
route2000 - 2018-01-07, 13:41

To bierz następną Lodgy w innym kolorze dla odmiany z takim samym silnikiem co miałeś poprzednio i zachipuj je. ;-)
goswee - 2018-01-07, 14:07

wieza napisał/a:
Od czasu do czasu bujam się na dłuższe dustanse ,
muszę pomyśleć i wpaść do salonów pooglądać co nie coś.

Uciaranie nosa to sie robi troche innym samochodem :D
11 sekund do setki ma kazda osobowka jesli tylko nie jest w najslabszej wersji z oferty jak np. moja :D

wieza - 2018-01-07, 20:25

goswee napisał/a:
wieza napisał/a:
Od czasu do czasu bujam się na dłuższe dustanse ,
muszę pomyśleć i wpaść do salonów pooglądać co nie coś.

Uciaranie nosa to sie robi troche innym samochodem :D
11 sekund do setki ma kazda osobowka jesli tylko nie jest w najslabszej wersji z oferty jak np. moja :D


a kto powiedział ze ja mam 11s do setki :) https://www.youtube.com/watch?v=lDx2NK69jfU moim zdaniem poniżej 10 s ;)
no i wąłsnie o to chodzi ze niektórzy nie doceniają ;) predkość max zanotowana na autostradzie to 200 ;)

goswee - 2018-01-08, 00:02

Wklej swoj film, to pogadamy, bo ten chyba nie jest twoj.
200km/k lodgy... R.I.P

GRL - 2018-01-08, 00:39

wieza napisał/a:
predkość max zanotowana na autostradzie to 200 ;)

Maaatko, mocniejszy powiew wiatru i znajdziesz się nie na sąsiednim pasie, ale w sąsiednim województwie. :shock:

Marek1603 - 2018-01-08, 05:42

Koledzy chyba nie wiedzą, że wieża chip-ował i MCV-kę i Lodgy więc lepiej najpierw sprawdźcie jego galerie gdzie jest opisane, a potem dyskutujcie.
wieza - 2018-01-08, 07:40

goswee napisał/a:
Wklej swoj film, to pogadamy, bo ten chyba nie jest twoj.
200km/k lodgy... R.I.P
.

Hmm kolega nie dokładnie ogląda filmik. Po pierwsze jest podpisane moim loginem "Wieża"po drogie filmik przedstawia przyspieszenie 😀 akurat wtedy były troszke słabo sprzyjajace warunki-

wieza - 2018-01-08, 07:41

Marek1603 napisał/a:
Koledzy chyba nie wiedzą, że wieża chip-ował i MCV-kę i Lodgy więc lepiej najpierw sprawdźcie jego galerie gdzie jest opisane, a potem dyskutujcie.


Młodzi cóż jak się palcem pokaże to też nie uwierzą 😉😀

wieza - 2018-01-08, 07:43

GRL napisał/a:
wieza napisał/a:
predkość max zanotowana na autostradzie to 200 ;)

Maaatko, mocniejszy powiew wiatru i znajdziesz się nie na sąsiednim pasie, ale w sąsiednim województwie. :shock:
. Powiem że nie było tak źle, dobrze ciężar wewnątrz rozłożony było stabilnie 2os dorosłei w bagazniku 130kg i nie wiało, jeśli jest wiatr duży to jadę wolno 😀
goswee - 2018-01-08, 23:21

A to zwracam honor
wieza - 2018-01-09, 09:56

goswee napisał/a:
A to zwracam honor
. Spoko 😀
goswee - 2018-01-09, 23:33

Swoja droga naprawde niezle idzie powyzej setki.
Moj rapid do stu miazdzy wiekszosc samochodow jesli nie a to auta sportowe, ale powyzej setki az tak nie ciagnie...

podsiar - 2018-01-10, 13:53

wieza znalazłeś już coś ciekawego co mogłoby zastąpić Lodgy?
Mi się wydaje, że jedynym rozsądnym zamiennikiem byłby Ford Turneo Connect (chodzi o wielkość, bryłę i pakowność) ale nie wiem jaka różnica w cenie.

CzarnY - 2018-01-10, 14:30

Wersja 100km w 5 biegowej skrzyni biegów bez dodatków (baza) 85,5k. Do tego masz tylko diesla. I dalej jest to golas. Ładnie skonfigurowany trend w stosunku do mojej lodgy laurente wszystkie dodatki, to 98tyś. Moja lodzia 51.
GRL - 2018-01-10, 20:30

Ford daje na ten model ogromne rabaty. Bez wizyty w salonie o realnej cenie sprzedażowej będziemy wiedzieć niewiele.
CzarnY - 2018-01-11, 10:01

Mimo wszystko wątpię by udzielił mi 47tyś rabatu :) Przy 10k różnicy to można się zastanawiąć, powyżej już nie. No chyba, że ktoś ma już konkretne preferencje. Ale dla większości użytkowników zasada 10k różnicy się pokrywa.

Jak sprawdzałem kombiaki różnych producentów rok temu. To przy 8 różnych firmach wychodziły różnice między 66k a 73k. Silniki podobne lub prawie takie same, wyposażenie minimalnie się różniło - ot tu jedno gniazdo usb więcej, a tu lampka pasażera, a tu obicie bagażnika, tu 15 a tu 16. Generalnie różnice niewielkie. Jedynie hybryda toyoty wyszła koło stówki. Cała reszta różniła się tylko znaczkiem. I kolorem :)

michele - 2018-01-11, 10:53

Mam w firmie Ford Turneo Connect (7 os., automat), jeżdżę i powiem tak: krzesła są składane z tyłu (+20cm) to góry podłoga, nie da się ich wymontować. + oparcia mają dyktę, że jak się przednie złoży to w miarę równo jest, ale co przewieść, jak ta dykta jest cienka i dużo powietrza pod nią jest. manewrowanie tym autem to koszmar, wg. danych z autocentrum ponad 2m więcej niż w lodgy (dobre auto do jazdy wprost). Automat, jak to automat, szybko zmienia biegi jak startujesz, ale w mieście na niskich biegach to kaszana pomimo najmocniejszego silnika. Dosyć cicho w środku nawet przy 120km/h. Fotele gorzej spasowane w stosunku do daci.

Podsumowując, jakbym miał kupować to bym się ze 100 razy zastanowił zanim bym kupił.

laisar - 2018-01-11, 13:48

Recenzje z pierwszej ręki - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13261

Fajniejszy od lodgy dokładnie o tyle o ile od niej droższy.

Efekty wynikające z rozmiaru to nie wady tylko po prostu cechy - trudno się spodziewać, żeby duże auto skręcało w miejscu. Dotyczy to zresztą także mojej MCV-ki i samej lodgy, które też są znacznie mniej zwrotne niż jakieś tam hatchbacki. (Nie chodzi nawet o sam promień skrętu, ale fakt, że tylne koła ścinają zakręty - trzeba uważać i jeździć trochę jak autobusem: wyjeżdżać bardziej do przodu i dopiero składać się do zakrętu).

jan ostrzyca - 2018-01-11, 15:19

wieza napisał/a:

doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)


Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.
A konstrukcyjnie i wymiarowo MCV I jest identyczne jak Lodgy. Doblo ma tylne zawieszenie o nazwie b-link
Cytat:
(...) Włosi szczególnie dumni są z nowego tylnego zawieszenia wielowahaczowego typu B-link, czyli uproszczonej konstrukcji z Lancii i Alfy Romeo.(...)

Nie wiem jak z trwałością, ale Doblo jeździ tyłem jak osobówka, stabilnie, przewidywalnie bez kiwania na boki.

http://moto.pl/Testy/1,11...kierownica.html

mojo - 2018-01-11, 18:56

Dacia w segmencie combi czy też combivanów nie ma cenowo konkurencji ale to chyba wie średnio rozgarnięty krasnoludek.
Wg mnie można dyskutować jak ktoś chce wydać np 100 tys PLZ i szuka auta w wymienionych kategoriach. Jak chce wydać 50-60 tys PLZ to szkoda dyskusji i trzeba brać Dacie.

laisar - 2018-01-11, 19:54

jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)

Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.

Wieza pewnie pisał o pierwszym doblo, które z tyłu miało... resory.

wieza - 2018-01-11, 21:46

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)

Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.

Wieza pewnie pisał o pierwszym doblo, które z tyłu miało... resory.


heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;) jak bym wtedy miał z 10 koników wiecej to bym sprawnościówke wygrał ;)

Marek1603 - 2018-01-12, 07:07

Dokładnie, potwierdzam. Jeszcze nie chcieli dać nagrody za trzecie miejsce o ile dobrze pamiętam. Po tym zmienili regulamin i dopuścili dacie.
jan ostrzyca - 2018-01-12, 10:11

wieza napisał/a:

heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;)

Gratulacje.
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie. Doblo wyraźnie lepiej manewruje na ciasnych parkingach niż MCVI. I tyle.

laisar - 2018-01-12, 11:23

jan ostrzyca napisał/a:
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie

Logan MCV I - średnica zawracania: 11,25 m.
Doblo II - średnica zawracania: 11,2 m.

Różnice nie powinny być zatem jakieś szokujące.

Być może swoje dokłada inne działanie układu kierowniczego i/lub jego wspomagania, ale jak mniemam prawdziwy gwóźdź programu może tkwić w tym:

Logan MCV I - rozstaw osi: 2900 mm
Doblo II - rozstaw osi: 2755 mm.

- bo tył w fiaciku na pewno mniej ścina zakręty, a przy parkowaniu czasem rzeczywiście liczą się centymetry.

jan ostrzyca - 2018-01-12, 13:16

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie

Logan MCV I - średnica zawracania: 11,25 m.
Doblo II - średnica zawracania: 11,2 m.

Różnice nie powinny być zatem jakieś szokujące.

Być może swoje dokłada inne działanie układu kierowniczego i/lub jego wspomagania, ale jak mniemam prawdziwy gwóźdź programu może tkwić w tym:

Logan MCV I - rozstaw osi: 2900 mm
Doblo II - rozstaw osi: 2755 mm.

- bo tył w fiaciku na pewno mniej ścina zakręty, a przy parkowaniu czasem rzeczywiście liczą się centymetry.

Wymiary, masy, sekundy. Są jeszcze odczucia z jazdy. Dwa razy w roku robię trasę obfitująca w ciasne górskie zakręty. Fiacik jest zdecydowanie zwinniejszy od MCV I. Może dlatego, że zakręty bierze bez bujania i przez to nieco szybciej jadę. Parkowanie też jest łatwiejsze.

laisar - 2018-01-12, 14:34

Ja przecież nie neguję odczuć, a jedynie wskazuję możliwe przyczyny ich powstawania.

Natomiast przy szybszej jeździe na pewno najważniejszy jest ten tylny wielowahacz.

wieza - 2018-01-12, 20:05

Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀
wieza - 2018-01-12, 20:11

Marek1603 napisał/a:
Dokładnie, potwierdzam. Jeszcze nie chcieli dać nagrody za trzecie miejsce o ile dobrze pamiętam. Po tym zmienili regulamin i dopuścili dacie.
. Cóż zaprosili nas na zlot a w sumie mieli nas w nosie, ale jak bym miał to 10koni więcej to bym wygrał i ciekaw byłbym ich min 😀😁😀 obciach straszliwy 😀 😉 ale fakt faktem powinni się zachować z honorem, cóż to był jedyny zlot i więcej do nich nie zawitam.
Marek1603 - 2018-01-12, 21:02

Po prostu obciach był, że ich dacia objechała.
jan ostrzyca - 2018-01-13, 09:30

wieza napisał/a:
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀


Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."

Bawiło mnie to straszliwie.

A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "

Wyborne!

Marek1603 - 2018-01-13, 09:54

Janie, nikogo nie bronię ale zrobić sprawnościówkę między pachołkami MCV, a Clio to jest różnica. Już nie samą moc ale długości aut porównując. Byłem, widziałem.
wieza - 2018-01-13, 15:37

jan ostrzyca napisał/a:
wieza napisał/a:
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀


Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."

Bawiło mnie to straszliwie.

A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "

Wyborne!


Nie porównuje Dacii do Audi itp tylko konkretnie do Dublo ;) ( i nie móimy tu o sprawnościówce ) ;)
a róznica jest spora np;
porównaie oby dwa diesel
Dublo wys 1884 mm ciężar 1550kg rozstaw osi 2755 długość 4390
Mcv 1 wys 1640 mm ciężar 1255kg rozstaw osi 2900 długość 4450
Róznica 214,4 cm róznica 295kg róznica -145mmm róznica -60mm

Wnioskując na duży plus dla MCV , i niestety Dublo wypada cienko.
MCV był 7 miejscowy ale dublo porównałem jako 5 miejscowy, bo 7 miejscowy cargo to już jest wielkolud ;)
Ale cóż każdy ma swoje zdanie i opinie :)

laisar - 2018-01-13, 16:03

wieza napisał/a:
Dublo wypada cienko

Doblo jest krótszy, szerszy i wyższy - to nie jest "lepiej/gorzej" niż MCV, tylko po prostu inaczej.

wieza napisał/a:
7 miejscowy cargo to już jest wielkolud

Nie ma 7-miejscowego doblo maxi - dodatkowe 2 miejsca są wyłącznie w krótkiej wersji. W tej kategorii rzeczywiście MCV-ka jest lepsza, o czym jan zresztą uczciwie pisał.

jan ostrzyca - 2018-01-13, 17:04

wieza napisał/a:

Wnioskując na duży plus dla MCV , i niestety Dublo wypada cienko.
MCV był 7 miejscowy ale dublo porównałem jako 5 miejscowy, bo 7 miejscowy cargo to już jest wielkolud ;)
Ale cóż każdy ma swoje zdanie i opinie :)

Mnie byś objechał nawet na hulajnodze, bo jakoś nie mam drygu do tych rzeczy:) Poważnie.

wieza - 2018-01-13, 17:29

Heh na hulajnodze to bym się zabił 😀. A dublo to bardziej podchodzi pod partnera,dokera, Berlingo niż do lodgy czy mcv1 😉
wieza - 2018-01-13, 17:32

No i lipa jest nie ma wersji stepwey lodgy na 2018r... 😔 Ale konfigurację za to rozszerzyli maksymalnie.
dudu$ - 2018-01-13, 19:00

2 dni temu z ciekawości patrzyłem tez na konfigurator MCV II i tam również zauważyłem brak w ofercie wersji Stepway .
Lza - 2018-01-13, 22:02

Tourneo connectem w wersji maxi możesz się zainteresować - polecam umówić się na jazdę próbną, żeby sprawdzić, czy odpowiada Twoim wymaganiom. Wszelkie wymiary nieco większe niż lodgy, więc oferuje w środku znacznie więcej miejsca dla wszystkich. komfort jazdy też bardzo, bardzo przyzwoity - natomiast z racji gabarytów i kształtów, nie jestem pewien czy dasz radę nim jechać 200 ;) Wydaje mi się że nie.

Co najważniejsze auto jest bezpieczne - 5 gwiazdek w NCAP, co w tym segmencie jest ewenementem.

Ja na swojego dostałem 19% rabatu od ceny katalogowej, dorzucili jeszcze firmowy bagażnik forda (poprzeczki mocowane do relingów, w sklepie warty koło tysiaka) i niefirmowe dywaniki gumowe oraz siatkę do dociskania bagażu do podłogi bagażnika.

Oprócz mocy w koniach zobacz na momenty obrotowe silników, one są sporo wyższe od daciowych zarówno w PSA, jak i doblo i connectach. To nadaje tym samochodom bardzo dobrej dynamiki, Nie zaobserwowałem zamulania, tak jak któryś kolega, więc podejrzewam czynnik ludzki, chyba że kolega jeździł wersją 100KM.

Zdarzyło się parę razy że wyjechałem tym autem na przełęcze powyżej 2500 m.n.p.m, auto zapakowane wakacyjnie, więc pewnie z 2,5 tony targał sumarycznie - rwał pod górę aż miło.

Spalanie przyzwoite dopóki się nie ciśnie po autostradzie na maxa.. ;)

Prawda - parkowanie tym samochodem to koszmar ;) Pod krakowskimi marketami nie da rady zaparkować na raz - co najmniej dwa razy, a czasem nawet trzy. Jest to spowodowane nie tyle długością auta, co wysunięciem do tyłu tylnej osi - Oś jest prawie na samym końcu auta co podwyższa ładowność i stabilność pojazdu Szczególnie po załadowaniu bagażnika - mały tylny zwis powoduje, że autami o takim rozwiązaniu nie buja, więc pomimo większej wysokości auto pewnie prowadzi się stabilniej niż lodgy. Ma na tą stabilność też wpływ wyższa masa samochodu. (masa własna około 1,6 tony).

Polecam autko, zwłaszcza w automacie. Jeszcze przed wiosną osięgniemy 40000: dwie wizyty w serwisie w tym czasie celem wymiany oleju - nic nie skrzypi, nic się nie buja, nic nie puka, klima działa ;) Tylko lampki w bagażniku ni ma ;)

No, ale musisz się przejechać żeby się przekonać - nie każdemu auta tego segmentu odpowiadają. W Fordzie powinni Ci dać autko na kilka godzin, bez nadzoru pracownika, więc można na spokojnie i bez presji się z nim zapoznać. I sprawdzić, czy dasz radę pod domem nim zaparkować ;-D

GRL - 2018-01-13, 23:30

wieza napisał/a:
No i lipa jest nie ma wersji stepwey lodgy na 2018r... 😔 Ale konfigurację za to rozszerzyli maksymalnie.

dudu$ napisał/a:
2 dni temu z ciekawości patrzyłem tez na konfigurator MCV II i tam również zauważyłem brak w ofercie wersji Stepway .

W cennikach zaktualizowanych 09.01.2018 są Outdoory obu modeli.
Pewnie aktualizują konfiguratory i za jakieś 4 miesiące wszystko zacznie prawidłowo działać. :lol:

wieza - 2018-01-14, 19:31

GRL napisał/a:
wieza napisał/a:
No i lipa jest nie ma wersji stepwey lodgy na 2018r... 😔 Ale konfigurację za to rozszerzyli maksymalnie.

dudu$ napisał/a:
2 dni temu z ciekawości patrzyłem tez na konfigurator MCV II i tam również zauważyłem brak w ofercie wersji Stepway .

W cennikach zaktualizowanych 09.01.2018 są Outdoory obu modeli.
Pewnie aktualizują konfiguratory i za jakieś 4 miesiące wszystko zacznie prawidłowo działać. :lol:


no tak to możliwe jest tylko u nas :) czyli jak już umrzesz bedą chcieli cie wyleczyć ;)

Ale właśnie wszedłem na cennik Lodgy i niestety wersji na 2018 nie ma stepweya :(

GRL - 2018-01-14, 20:22

Motyla noga, tak daleko nie przewinąłem.
Co im szkodzi dalej tłuc to pod zamówienie?
A może skończyła się formuła Outdoor i teraz wymyślają cenę dla Stepwaya?

Przyznam, ze sam brałem pod uwagę Outdoora, choć szczerze przyznam, że wolałbym bez 2 dodatkowych miejsc i niekoniecznie z MN.
Teoretycznie taki powinien kosztować poniżej 50k dla 1.6.
No ale nie oferują takowej konfiguracji.

laisar - 2018-01-14, 20:26

Outdoor to seria limitowana Stepwaya - pełna nazwa to "Lodgy Stepway SL Outdoor", więc nic dziwnego, że skrócili (;
wieza - 2018-01-15, 10:51

Lza napisał/a:
Tourneo connectem w wersji maxi możesz się zainteresować - polecam umówić się na jazdę próbną, żeby sprawdzić, czy odpowiada Twoim wymaganiom. Wszelkie wymiary nieco większe niż lodgy, więc oferuje w środku znacznie więcej miejsca dla wszystkich. komfort jazdy też bardzo, bardzo przyzwoity - natomiast z racji gabarytów i kształtów, nie jestem pewien czy dasz radę nim jechać 200 ;) Wydaje mi się że nie.

Co najważniejsze auto jest bezpieczne - 5 gwiazdek w NCAP, co w tym segmencie jest ewenementem.

Ja na swojego dostałem 19% rabatu od ceny katalogowej, dorzucili jeszcze firmowy bagażnik forda (poprzeczki mocowane do relingów, w sklepie warty koło tysiaka) i niefirmowe dywaniki gumowe oraz siatkę do dociskania bagażu do podłogi bagażnika.

Oprócz mocy w koniach zobacz na momenty obrotowe silników, one są sporo wyższe od daciowych zarówno w PSA, jak i doblo i connectach. To nadaje tym samochodom bardzo dobrej dynamiki, Nie zaobserwowałem zamulania, tak jak któryś kolega, więc podejrzewam czynnik ludzki, chyba że kolega jeździł wersją 100KM.

Zdarzyło się parę razy że wyjechałem tym autem na przełęcze powyżej 2500 m.n.p.m, auto zapakowane wakacyjnie, więc pewnie z 2,5 tony targał sumarycznie - rwał pod górę aż miło.

Spalanie przyzwoite dopóki się nie ciśnie po autostradzie na maxa.. ;)

Prawda - parkowanie tym samochodem to koszmar ;) Pod krakowskimi marketami nie da rady zaparkować na raz - co najmniej dwa razy, a czasem nawet trzy. Jest to spowodowane nie tyle długością auta, co wysunięciem do tyłu tylnej osi - Oś jest prawie na samym końcu auta co podwyższa ładowność i stabilność pojazdu Szczególnie po załadowaniu bagażnika - mały tylny zwis powoduje, że autami o takim rozwiązaniu nie buja, więc pomimo większej wysokości auto pewnie prowadzi się stabilniej niż lodgy. Ma na tą stabilność też wpływ wyższa masa samochodu. (masa własna około 1,6 tony).

Polecam autko, zwłaszcza w automacie. Jeszcze przed wiosną osięgniemy 40000: dwie wizyty w serwisie w tym czasie celem wymiany oleju - nic nie skrzypi, nic się nie buja, nic nie puka, klima działa ;) Tylko lampki w bagażniku ni ma ;)

No, ale musisz się przejechać żeby się przekonać - nie każdemu auta tego segmentu odpowiadają. W Fordzie powinni Ci dać autko na kilka godzin, bez nadzoru pracownika, więc można na spokojnie i bez presji się z nim zapoznać. I sprawdzić, czy dasz radę pod domem nim zaparkować ;-D


podjade do forda. ale mojej połowce sie troszke auto to nie podoba ;) moment obrotowy w Lodgy mam 320 ;) wiec idzie ;) nie mowie ze musze 200 jechac, kilka razy sie zdarzyło ale przewaznie jezdze na autostradzie 130km/h i silnik nie moze sie meczyc przy tej predkosci.

kicpra - 2018-01-15, 17:35

to jak w kultowym 1.9 tdi :)
Lza - 2018-01-15, 23:53

wieza napisał/a:
podjade do forda. ale mojej połowce sie troszke auto to nie podoba ;)


Zamów różowy i z fioletowym futerkiem na kierownicy ;)

wieza napisał/a:

moment obrotowy w Lodgy mam 320 ;) wiec idzie ;) nie mowie ze musze 200 jechac, kilka razy sie zdarzyło ale przewaznie jezdze na autostradzie 130km/h i silnik nie moze sie meczyc przy tej predkosci.



Ten silnik co ja mam (120KM/300nM) daje radę bez problemu i pod górę i po autostradach, 130 to jest luzik, zapodajesz tempomat i idziesz spać ;)

Ale jak lodzie podciągnąłeś do tylu, to connecta podciągniesz do 400 ;) Ten sam silnik montowany jest też w mondeo, c-maxach i galaktykach i tam ma jeszcze więcej mocy - nie wiem czy to jest realizowane programowo czy osprzętowo, (nie za bardzo się znam), ale jak Cię znam, to pewnie łatwo ogarniesz temat.

Nie wiem jak to jest ale wersje z ręczną skrzynią mają 30nM mniej przy tym samym silniku, tej samej ilości koni i pojemności.

grapess - 2018-01-16, 09:52

Lza, Z rok będę zmieniał moją Lodgy. Więc czas już zacząć się rozglądać :)
Na razie nie przewiduję zamiany na nic innego jak na .... Lodgy i oczywiśćie z LPG.


Ale nie ma to tamto patrzę też na inne opcje.

Tourneo connectem w wersji maxi, które polecasz faktycznie wydaje się fajniejsze, bezpieczniejsze lepiej wyposażone. Zapewne lepiej wyciszone w środku ( co najbardziej mi doskwiera w Lodgy )

Ale.....

Zastanawiam się czy kupić jedno Tourneo connectem w wersji maxi czy dwie Lodgy. Hmmmmm. :?: :?: :?:

Na jednej miałbym zimówki na drugiej letnie, nie musiałbym zmieniać :-) :-) :-) :-)

A tak na poważnie to jest wiele samochodów lepszych od Lodgy tylko że też i dużo droższych :-(

wieza - 2018-01-16, 10:59

Byłem i ogladałem fordziki COURIER i CONNECT i w skrócie za duże, i szczerze nie podoba nam sie ten styl, przód jest nijaki. Oczekiwałem coś wiecej jak bym miał wydać 100 tys. wiec ford odpada. szukam dalej.
route2000 - 2018-01-16, 11:43

A Renault trafic? ;-)
Marek1603 - 2018-01-16, 11:55

Za duży.
wieza - 2018-01-16, 12:54

route2000 napisał/a:
A Renault trafic? ;-)



e tam to moze autobus i spanie bedzie przy okazji ;)

grapess - 2018-01-16, 14:02

Z mojego doświadczenia wynika, ze żaden samochód nie jest za duży :)
GRL - 2018-01-16, 15:35

Courier też za duży?
Przecież to konkurent dla Fiorino...

wieza - 2018-01-16, 15:40

GRL napisał/a:
Courier też za duży?
Przecież to konkurent dla Fiorino...

ma za duzy wzrost ;) wiec jest za duzy , nie za krótki ;)

kicpra - 2018-01-16, 16:42

wieza napisał/a:
route2000 napisał/a:
A Renault trafic? ;-)



e tam to moze autobus i spanie bedzie przy okazji ;)

Skoro cena jak za Forda to czemu nie wziąć większego :-)

pawel1313 - 2018-01-16, 22:46

Ja swego czasu zastanawiałem się też nad combo w przedlużanej wersji L2 bodajże ;-)
Lza - 2018-01-18, 15:59

pawel1313 napisał/a:
Ja swego czasu zastanawiałem się też nad combo
Cytat:


Combo to jest doblo. Opuszcza tą samą fabrykę w Turcji, ma te same silniki i to samo wszystko z wyjątkiem emblematów. bardozo fajne autko, ale drogie i ubogo wyposażone w stosunku do wszystkich jego konkurentów.

grapess napisał/a:
Zastanawiam się czy kupić jedno Tourneo connectem w wersji maxi czy dwie Lodgy.


Tak, ale lodgy będzie w bieda-wersji, benzynowy silnik o małej mocy szyby na korbkę, bez klimy i takie klimaty. Connect w bieda-wesji ma dielsla, klimę, elektryczne wszystko i takie tam uprzyjemniacze.

Teraz to nie orientuję się już w cenach i wyposażeniu, ale 2 lata temu jak rozważałem Lodgy, to taka porównywalna z wyposażeniem bieda-connecta była max-wypasiona lodgy i kosztowała 65000zł, a Connect coś koło 70000. Jak teraz jest to nie wiem.

Są już lodgy w dieslu z automatem?

grapess - 2018-01-18, 16:17

Lza napisał/a:
Connect w bieda-wesji ma dielsla, klimę, elektryczne wszystko i takie tam uprzyjemniacze


Oj pamiętam jak kupowałeś i faktycznie tak wtedy było ale teraz chyba
czasy się zmieniły, z tego co widzę w oficjalnym cenniku forda link -->

Wygląda na to, że najtańsza wersja grand connecta to 79 827. Ale to faktycznie golas bo do niego trzeba co najmniej
- klimę za 4500 dołożyć
- szyby tylne elektryczne za 873
Otrzymujemy auto bez lampki w kabinie i radia.

Razem daje już 75 tysi.
No dobra, przesadziłem, kupisz 1,5 Lodgy :)

Lza - 2018-01-19, 23:14

E, te 5000 to na pewno dadzą upustu bez zająknięcia. Ale swoją drogą, psubraty, wywindowali ceny. Mój model jest o jakieś 10% droższy niż wtedy. Widać popyt rośnie.
pawel1313 - 2018-02-15, 19:08

I jak wieza udało się znaleźć coś sensownego ?
Sam zastanawiam się poważnie nad zmianą bo praktyka już na gruncie pokazuje że przestrzeni brakuje w drugim rzędzie siedzeń dla fotelików i pasażera...

GRL - 2018-02-15, 22:36

Ktoś pamięta reklamę: "my tu gadu-gadu, a Berlingo gotowe"? :)

W drugiej połowie roku ma się pojawić takie cuś:

pawel1313 - 2018-02-15, 23:38

GRL napisał/a:
Ktoś pamięta reklamę: "my tu gadu-gadu, a Berlingo gotowe"? :)

W drugiej połowie roku ma się pojawić takie cuś:
Obrazek


Pamiętam pamiętam ;-)

Pozostaje kwestia jaka będzie szerokość wnętrza w porównaniu do obecnego modelu, znalazłem info tylko o długości, oraz chorób wieku dziecięcego a na ich eliminacje też pewnie potrzeba z rok lub dwa conajmniej..

route2000 - 2018-02-16, 08:42

GRL napisał/a:
Ktoś pamięta reklamę: "my tu gadu-gadu, a Berlingo gotowe"? :)

W drugiej połowie roku ma się pojawić takie cuś:
Obrazek

A gdzie ten obrazek???? :->

GRL - 2018-02-16, 11:00

Obrazek przestał działać. Widać strona broni się przed podlinkowywaniem.
Tutaj więcej zdjęć, również wersji 7-osobowej => http://www.francuskie.pl/...eciach-filmach/

wieza - 2018-02-16, 17:51

zapewne w dizlu z przeszklonym dachem ita to 100 pęknie. ;)
wieza - 2018-02-17, 00:36

TOYOTA VERSO , brak diesla- wnętrze nudne.
Kia Carens diesel , 80 tys+ dodatki 88tys przyspieszenie 13-14s. tylko 115koni, waga 1500kg ;(
Scenic diesel 90 tys
Grand scenic diesel 96 tys
Opel zafira diesel 92 tys
Citroen C4picasso 79tys ale mocno okrojona wersja , lub 88 tys
Grand Picasso 87 tys ale mocno okrojona wersja lub 96 tys
Seat Alhambra diesel 106 tys
VW Touran Diesel 97 tys
ford grand C-max 84 tys
No dobra to by było na tyle średnia cena oscyluje w przedziale 88-95tys , Gdzie Lodgy 62,400zł
Wiadomo że do każdego modelu się dorzuci jeszcze parę dodatków wiec cena wzrośnie, wzrośnie koszt ubezpieczenia i koszt przeglądów-części, oraz zapewne troszkę zużycia paliwa bo auta są cięższe.
Czasem człowieka korci żeby coś kupić lepszego.. ale nie zamierzam spac w aucie, wole kilka razy w roku więcej wyjechać dodatkowo niż ponosić koszty na zakup droższego auta 25-30 tys + jego utrzymanie bo w skali 5 lat eksploatacji w różnicy może wyjść spora sumka 
To chyba na tyle i aż tyle. Chyba że sie trafi b.dobra okazja :)

topdrive - 2018-02-20, 13:35

wieza, miałem takie same spostrzeżenia jak rok temu szukałem rodzinnego auta. Cała konkurencja droższa na wstępie o minimum 20k zl. Część dodatkowego wyposażenia do szczęścia mi nie jest potrzebna, więc zapadła decyzja na porządnie wyposażone Lodgy z 1.5dci. Z perspektywy prawie roku i prawie 15k kilometrów uważam, że był to doskonały wybór :).
GRL - 2018-02-20, 14:15

Wszystko się zgadza, ale trzeba trzymać rękę na pulsie.
Bo, o ile w środku roku Logdy jest bezkonkurencyjne, o tyle noworoczne wyprzedaże potrafią wprowadzić ogrom zamieszania.
Vanowate potrafią potanieć o kilkanaście tysięcy i przestać być tak "nieopłacalnie droższe".
(I żadnym wytłumaczeniem jest, że auto jest "roczne" - taniej kupiłeś, taniej sprzedasz, w ten sposób nic nie stracisz,a użytkowałeś coś co mogłoby się bardziej spodobać.)

Aktualne Berlingo w wysokiej wersji wyposażeniowej XTR z silnikiem 1.6 hdi 100KM i dodatkowymi 2 fotelami w bagażniku to koszt (66400+3900=70300), w wersji 120KM dodatkowe 3000zł.
Ceny katalogowe, w tym momencie na rocznik 2017 jest -7000, co daje teoretyczne 63300zł za 7-mioosobowe 1.6 hdi z dwustrefową klimatyzacją na pokładzie.

Brzmi nieźle.
Nie namawiam, ale proponuję nie odpuszczać zbyt szybko...

wieza - 2018-02-20, 14:50

GRL napisał/a:
Wszystko się zgadza, ale trzeba trzymać rękę na pulsie.
Bo, o ile w środku roku Logdy jest bezkonkurencyjne, o tyle noworoczne wyprzedaże potrafią wprowadzić ogrom zamieszania.
Vanowate potrafią potanieć o kilkanaście tysięcy i przestać być tak "nieopłacalnie droższe".
(I żadnym wytłumaczeniem jest, że auto jest "roczne" - taniej kupiłeś, taniej sprzedasz, w ten sposób nic nie stracisz,a użytkowałeś coś co mogłoby się bardziej spodobać.)

Aktualne Berlingo w wysokiej wersji wyposażeniowej XTR z silnikiem 1.6 hdi 100KM i dodatkowymi 2 fotelami w bagażniku to koszt (66400+3900=70300), w wersji 120KM dodatkowe 3000zł.
Ceny katalogowe, w tym momencie na rocznik 2017 jest -7000, co daje teoretyczne 63300zł za 7-mioosobowe 1.6 hdi z dwustrefową klimatyzacją na pokładzie.

Brzmi nieźle.
Nie namawiam, ale proponuję nie odpuszczać zbyt szybko...

Maszrację zgodze sie z Tobą , tylko nic pokroju Berlingo Kango itp , mnie nie interesuje za wysokie są :)
Ale takiego bym chapnął :) w tej cenie :) https://www.otomoto.pl/of...html#05b214aa99

pawel1313 - 2018-02-20, 18:06

Ja zacząłem się zastanawiać czy jednak z powodów finansowych nie będę zmuszony zagrać w ruletkę i nie pójdę w używane auto pokroju galaxy w benzynie.... :-?
wieza - 2018-02-21, 08:27

Powiem ze zastanawialem sie nad jakims uzywanym wiekszym, ale... boje sie wladowac pozniej w koszty, auto potrzebyje miec na 100% sprawne i jeszcze nie kupiłem w zyciu uzywanego auta.. ;)
charger - 2018-02-21, 08:44

Miałem podobny problem. Co prawda nie szukałem auta typowo rodzinnego. Chciałem strasznie kupić używaną Vitarę w cenie około 30-35 tysięcy (zazwyczaj około 2010 rok produkcji).
Pomijając że na start trzeba wydać na wymianę części eksploatacyjnych, zapłacić ubezpieczenie, w niektórych tłumaczyć papiery, akcyzy itd, to w przypadku Vitary na start trzeba by wydawać na zabezpieczenie korozji. Widziałem kilkanaście sztuk i albo już były robione ale wymagały roboty.

Sumując koszty wg mnie lepiej było iść do salonu i kupić nowego Dustera :P
Wg to był moment w którym kupno używki w tej cenie nie miało sensu. Wymieniłbym 17 letnie auto na 8-9 letnie auto a dodając 20 tysięcy więcej można kupić nówkę :)

wieza - 2018-02-21, 09:55

Masz rację, ja musze miec auto z duzym bagaznikiem do pracy, gdyby duster miał taki bagaznik kupił bym go , a jedyne rozsadne rozwiazanie to Lodgy. bo kazde inne auto to srednio 25-30 tys wiecej
wieza - 2018-02-21, 17:42

Dziś ogładałem Kia Carens wersja L i mile jestem zaskoczony :) ale w tej wersji 140 konnej koszta katalogowe to 94 tys. Troszke dużo..
benny86 - 2018-02-21, 20:11

Cokolwiek by się nie znalazło to właśnie będzie kosztować te 90-100 tysięcy. Dacia 60-65 kzł, może nie takie wykończenie, może nie taki komfort, ale cena i przestronność to jej mocne atuty.
Daj znać co wytargowałeś w gratisie do Lodgy :mrgreen:

marcinonline - 2018-02-21, 20:56

Akurat benzyniaki ale fordy ciekawa alternatywa :-)

https://www.otomoto.pl/of...html#0fb8172737

pawel1313 - 2018-02-21, 21:49

Jak dla mnie w c-max'ie jest ciasno przy komplecie pasażerów, nie mówiąc już o upychaniu tam fotelików, bagażnik z punktu widzenia rodziny przemilczę😉
kamimar - 2018-02-21, 21:58

Ten c-max to trochę słaba alternatywa dla Lodgy.
Ot zwykły kombiak podwyższony. 5 miejsc. Bagażnik marne 432 litry (Lodgy przy 5 miejscach ma 827 litrów)
W c-maxie z tyłu 3 foteliki ciężko wpiąć. Środkowe siedzisko trochę udawane dla kogoś z wąskim tyłkiem ...

wieza - 2018-02-22, 10:56

benny86 napisał/a:
Cokolwiek by się nie znalazło to właśnie będzie kosztować te 90-100 tysięcy. Dacia 60-65 kzł, może nie takie wykończenie, może nie taki komfort, ale cena i przestronność to jej mocne atuty.
Daj znać co wytargowałeś w gratisie do Lodgy

no wersja na full to bedzie koło 68-70 tys Lodgy, nie wiem jeszcze czy nie dołożyć np 10tys i kupic używkę kia carens ;) bagaznik jest mniejszy lae jeżdżace tylnie fotele potrafią przestrzen bagażnika mocno powiekszyc i to by było dla mnie rozwiazanie :)
pawel1313 napisał/a:
Jak dla mnie w c-max'ie jest ciasno przy komplecie pasażerów, nie mówiąc już o upychaniu tam fotelików, bagażnik z punktu widzenia rodziny przemilczę😉

nie rozpedzaj sie ja juz nie uzywam fotelików i w zasadzie juz tylko jeździmy z córką :) która ma ponad 160cm wzrostu :)

wieza - 2018-02-22, 11:06

srednie spalanie z Lodgy mam 6,3L czyli na przejechanie 100 tys km poszło 6300L licząc po 4,5zł za litr daje kwotę 28,350zł

i teraz
1 litr dodatkowy w średnim spalaniu czyli 1000l na 100tys/km licząc po 4,5zł daje 4500 tys. zł
2litry dodatkowy w średnim spalaniu czyli 2000L na 100tys/km licząc po 4,5zł daje 9000 tys zł
3litry dodatkowy w średnim spalaniu czyli 3000L na 100tys/km licząc po 4,5zł daje 13,500tys zł
4litry dodatkowy w średnim spalaniu czyli 4000L na 100tys/km licząc po 4,5zł daje 18 tys zł

Widać teraz jake są to różnice w kwotach niby niewiele miesięcznie ale w przeliczeniu 100tys/km daje kolosalne kwoty

Dracid - 2018-02-22, 12:02

wieza napisał/a:
Widać teraz jake są to różnice w kwotach niby niewiele miesięcznie ale w przeliczeniu 100tys/km daje kolosalne kwoty


Zatem właściciele 1.6 SCe mogą sobie oficjalnie strzelić w łeb.
Katalogowe 5.2 na trasie to mam, tylko że przy jeździe 60 km/h na 5. biegu przy bezwietrznej pogodzie i po dobrej jakości asfalcie :)

wieza - 2018-02-22, 12:41

jesli 100tys/m robisz w 10lat tonie jest to duzo, ale jesli robisz ja 3-4lata to koszta rosną ;)
cóz przy silnikach bezynowych spalanie jest sporo wyzsze.

Dracid - 2018-02-22, 12:45

wieza napisał/a:
jesli 100tys/m robisz w 10lat tonie jest to duzo, ale jesli robisz ja 3-4lata to koszta rosną ;)
cóz przy silnikach bezynowych spalanie jest sporo wyzsze.


23 tys. zrobiłem w 8 miesięcy, więc... Sam rozumiesz. ;)
Nie no, wiem, że jest wyższe, ale co to jest za tryb testowy, przy którym lodgy uzyskało 5.2 l/100 km to nie wiem.

wieza - 2018-02-22, 12:54

Dracid napisał/a:
Nie no, wiem, że jest wyższe, ale co to jest za tryb testowy, przy którym lodgy uzyskało 5.2 l/100 km to nie wiem.


oni maja swoje warunki do spelnienia na danym odcinku itd, co sie kompletnie nie pokrywa ztym co jest w katalogu ja zawsze robie poprawke na 2 litry dodatkowych do wyników katalogowych.

matucha - 2018-02-23, 22:57

Nowy Peugeot

http://www.dostawczakiem....d-75-do-130-km/

https://www.google.pl/sea...iw=1496&bih=754

Berlingo się też zmieni:
http://moto.pl/MotoPL/7,8...-ze-stylem.html

wieza - 2018-02-24, 08:43

Bardzo ładny peugeot :) ale cena też bedzie ładna 90 dyszek jak nic, ale z napedem na 4x4 brzmi kusząco, ale cena przekroczy zapewne 100 tys.
Peugeot czy cytryna mają wade są sporo wyzsze od Lodgy i nie wiem czy bym chciał wozić tyle powietrza ;)


Przeglądałem forum Kia Carens, Opel Zafira Citroena C4 picasso wniosek jest jeden nic sie nie dowiedziałem z tych forów, a może sie dowiedziałem ze jednak na naszym forum jest mnóstwo wiadomsci wpisów i opinii oraz lepiej to ogarniete jest :)

Joozwa - 2018-02-24, 09:44

wieza napisał/a:
Przeglądałem forum Kia Carens, Opel Zafira Citroena C4 picasso wniosek jest jeden nic sie nie dowiedziałem z tych forów, a może sie dowiedziałem ze jednak na naszym forum jest mnóstwo wiadomsci wpisów i opinii oraz lepiej to ogarniete jest :)


A może oni po prostu jeżdżą autami które się nie psują więc nie mają o czym pisać :mrgreen:

A tak na serio to dla mnie jedyną alternatywą 7-mio osobowego auta dla Lodgy jest właśnie Carens 1,6 GDI.
Można wyrwać wersję M+komfort za jakieś 70-74kzł.
Tutaj nawet za 65 ale demówka:
CARENS

Wszystkie pozostałe Vany są już dużo droższe choć niekoniecznie większe (Verso. Grand Scenic) no chyba że S-max ale to już 2 dacie w cenie jednego forda :shock:

laisar - 2018-02-24, 11:39

Joozwa napisał/a:
alternatywą 7-mio osobowego auta dla Lodgy jest właśnie Carens

Niestety, to ani nie jest prawdziwa 7-osobówka jak lodgy, ani nawet najpowszechniejsze obecnie 5+2 - to jest 4+3, coś jak mazda 5: środkowe miejsce w 2 rzędzie jest wąskie, a w fotele w 3 rzędzie są tylko dla dzieci. Aczkolwiek trzeba oddać carensowi sprawiedliwość - oparcia w 3 rzędzie są chyba jedynymi z najwyższych. Natomiast bagażnik w układzie 7-miejscowym jest już tak samo mikry, jak u reszty - 100 litrów, czyli mniej niż połowa dostępnego w lodgy.

kicpra - 2018-02-24, 15:37

wieza napisał/a:

Przeglądałem forum Kia Carens, Opel Zafira Citroena C4 picasso wniosek jest jeden nic sie nie dowiedziałem z tych forów, a może sie dowiedziałem ze jednak na naszym forum jest mnóstwo wiadomsci wpisów i opinii oraz lepiej to ogarniete jest :)

Polecam forum Golfa, miliony tutoriali, porad i wątków :-D .

wieza - 2018-02-24, 15:41

Kia Carens doczytałem ze amortyzatory tył siadają po 30 tys. hm jak im siadają po 30 tys to u mnie by siadło po 10 tys ;)
Carens jest bardzo komfortowy ale te 2 siedzenia w bagazniku to dla dzieci do lat 5 ;)


ale tą wersję bym chapnął :) https://www.google.pl/sea...tm2sgaPyQ4H7nM: cóż w dieslu i z napedem 4x4 bedzie grubo powyzej 100 tys kosztował

zreszta Cytryna http://www.francuskie.pl/...eciach-filmach/ jakoś te dwa modele sa do siebie mocno podobne ;)

cóż w dieslu i z napedem 4x4 bedzie grubo powyzej 100 tys kosztował... ale Rifter spełnił by moje oczekiwania ;)

route2000 - 2018-02-26, 10:48

No cóż, albo Lodgy albo większa kasa dla Riftera... :->
wieza - 2018-02-26, 10:56

route2000 napisał/a:
No cóż, albo Lodgy albo większa kasa dla Riftera... :->


To wiadomo i podejrzewam ze w wersji 4x4 na full bedziekosztował 120-130 tys.

Niech do Lodgy zamontują naped 4x4 i podniosą go z 4-5cm i bedzie zajebiste auto.
Biorac pod uwage doczego auto wykorzystuje to boje sie ze inne moga szybciej zaczac sie psuc ;) zawieszenie siadac itd.

laisar - 2018-02-26, 11:32

Ten rifter 4x4 to na razie tylko concept-car, więc raczej nie wstrzymujcie oddechu czekając na niego...

A za rok-dwa powinno się pojawić dziecko orocha i lodgy - http://www.daciaklub.pl/f...1744752#1744752 oraz http://www.largus.fr/actu...me-8952395.html

wieza - 2018-02-26, 12:47

pozyjemy zobaczymy co przyniesie koniecroku, bije sie z myslami czy kupic np carensa, zafire, czy cos innego zamias Lodgy.
Pełna konfiguracja lodgy w tym czym bym chciał to wydatek koło 72 tys, no i tu jest pytanie czy nie lepiej dołożyc co nie co.

GRL - 2018-02-26, 16:04

laisar napisał/a:
Ten rifter to na razie tylko concept-car, więc raczej nie wstrzymujcie oddechu czekając na niego...

Wg zeznań internetów w salonach w drugiej połowie roku.
Taki z niego concept-car, że już zabrakło concept i test tylko car wyglądający jak wersja, która bez modyfikacji trafi do produkcji.

defunk - 2018-02-26, 16:54

laisar napisał/a:
Ten rifter to na razie tylko concept-car, więc raczej nie wstrzymujcie oddechu czekając na niego...


Wersja "bojowa" może i owszem, ale po prostu Rifter jest już na stronie Peugeota (fakt, że bez cennika):

http://www.peugeot.pl/gam...eot-rifter.html

Lza - 2018-02-26, 17:02

matucha napisał/a:
http://www.dostawczakiem....d-75-do-130-km/


Artykuł napisany bardzo niechlujnie i nierzetelnie, ale autko bardzo fajnie się zapowiada. Biorąc pod uwagę, że wersja teepee jest świetna, ale bardzo brakuje wersji przedłużonej, auto ma szanse być naprawdę świetna propozycją.

laisar - 2018-02-26, 17:05

GRL napisał/a:
[rifter] w salonach w drugiej połowie roku

Miałem na myśli wersję 4x4, bo o niej pisał kol. wieza - doprecyzowałem w tamtym poście dla jasności.

tomasso - 2018-02-26, 18:31

witam,
skoro temat skupi się na głównym i sensownym konkurencie Lodgy,
czyli na Carens 1,6 GDI dopowiem od siebie, że przed zakupem mojej Lodgy
osobiście jeździłem taką Kia na jeździe próbnej i właśnie dlatego zdecydowałem się na Lodgy:)
minusami carensa były:
-cena wyższa o 20 tysięcy
-zdecydowanie ciaśniejszy 3 rząd i miejsce środkowe w 2 rzędzie
-silnik Carens 1,6 GDI tylko teoretycznie wydaje się mocny, w trasie mała rożnica od 102 pl Lodgy,
gdyż Kięc trzeba wysoko kręcić i spala wtedy po 10 litrów
- droższy serwis i ceny zwykłych części
- wnętrze ładniejsze i szlachetniejsze, ale nawet z przodu mniej przestronne
- jeszcze mniejszy bagażnik przy komplecie 7 osób

wieza - 2018-02-26, 19:59

tomasso napisał/a:
witam,
skoro temat skupi się na głównym i sensownym konkurencie Lodgy,
czyli na Carens 1,6 GDI dopowiem od siebie, że przed zakupem mojej Lodgy
osobiście jeździłem taką Kia na jeździe próbnej i właśnie dlatego zdecydowałem się na Lodgy:)
minusami carensa były:
-cena wyższa o 20 tysięcy
-zdecydowanie ciaśniejszy 3 rząd i miejsce środkowe w 2 rzędzie
-silnik Carens 1,6 GDI tylko teoretycznie wydaje się mocny, w trasie mała rożnica od 102 pl Lodgy,
gdyż Kięc trzeba wysoko kręcić i spala wtedy po 10 litrów
- droższy serwis i ceny zwykłych części
- wnętrze ładniejsze i szlachetniejsze, ale nawet z przodu mniej przestronne
- jeszcze mniejszy bagażnik przy komplecie 7 osób


Ja w sumie to potrzebuję auto max dla 3 os :) i do pracy, wiec luz oczywiscie tylko w dieslu, no i liczac po cenach katalogowych to róznica wychodzi mi 25 tys. Lodgy na full wypasie a Carens na modelu L, i własnie nie wiem czy jest ses dopłacać... Lodówką teraz zrobiłem 110tys do konca zywotu dojedzie zapewne do 130 tys, i sprzedaję.

wieza - 2018-03-01, 19:20

no i są rozterki dziś załadowałem auto... i cóż , Carens by odpadł- no chyba ze kanapę bym położył ;) Partner-Berlingo cóż kradna je...

Chyba będzie kolejna Dacia :)


Moją będę sprzedawał pod koniec Listopada wiec może ktoś będzie chętny na dobre auto :)

pawel1313 - 2018-03-07, 15:23

Cytat:
Partner-Berlingo cóż kradna je...

Chyba nie jest tak źle z tą kradzieżą 😉

wieza - 2018-03-07, 18:36

pawel1313 napisał/a:
Cytat:
Partner-Berlingo cóż kradna je...

Chyba nie jest tak źle z tą kradzieżą 😉


pokaż mi statystykę gdzie Dacie kradną ;) złodziej nie wiedział by co z nią zrobić ;)

michele - 2018-03-08, 07:33

Fakt zastanawiałem się gdzie kupić zderzak w kolorze auta i mam problem bo nie ma... A jak są to z trzema dziurami po środku. ;-)
Lza - 2018-03-08, 11:36

wieza napisał/a:
Carens by odpadł


Carens to jest definitywnie najciaśniejszy i najmniejszy z vanów rodzinnych na rynku. Jak go oglądałem, to już po otwarciu bagażnika wiedziałem, że na pewno go nie kupię. Pomiary potwierdziły. bagażnik jest wąski, niski i krótki, i duuużo mniejszy niż w zwykłych autach combi typu astra czy mcv.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group