DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Czyżby koniec serii OUTDOOR?

Dymek - 2018-01-16, 14:37
Temat postu: Czyżby koniec serii OUTDOOR?
Z polskich konfiguratorów na stronie Dacii zniknęły serie limitowane "Outdoor" oferowane przez cały zeszły rok dla Sandero Stepway, Logana MCV i Lodgy.
laisar - 2018-01-16, 14:39

http://www.daciaklub.pl/f...1746530#1746530

- w cennikach są, a konfiguratory jak zwykle działają "do bani".

Z Easy-R jest na odwrót - http://www.daciaklub.pl/f...1746741#1746741 i kolejne...

Nie ma się czym podniecać, ani przedwcześnie wyciągać wniosków.

Dymek - 2018-01-16, 15:04

Faktycznie coś ostatnio kręcą w konfiguratorach, ale zniknęły także strony opisujące wersje Outdoor oraz odnośniki do wersji Outdoor przy opisach poszczególnych modeli. W każdym razie jeśli ktoś zamierzał kupić akurat taką wersję, to warto się dokładniej dopytywać.
laisar - 2018-01-16, 15:14

Ta wersja od początku nazywała się oficjalnie "Seria Limitowana Outdoor", więc może faktycznie limit się (s)kończy(ł).
GRL - 2018-01-16, 15:28

Sugerowałem to w poprzednim temacie.
Na moje oko limitka się kończy i wróci jako kolejna lub zwykły Stepway

masterczerwi - 2018-01-16, 15:57

A czym się różni stepwey od outdoora ?
Szkoda że na naszym rynku niedostępny jest MCV Outdoor z Easy R.

kicpra - 2018-01-16, 16:50

Też bym wziął z easy-r jak by był.
GRL - 2018-01-16, 17:16

masterczerwi napisał/a:
A czym się różni stepwey od outdoora ?

Outdoor jest droższy, ale w gratisie dostajesz Media Nav oraz czujniki parkowania.
Dodatkowo "limitowana" tapicerka foteli i kilka ozdobników oraz możliwość nabycia kamery cofania 3x taniej niż w Stepwayu.
To na przykładzie Sandero, które jako jedyne było oferowane w obu wersjach.

Notabene właśnie widzę, że Stepway podrożał, więc różnica w cenie zmalała do 1000zł.

masterczerwi - 2018-01-16, 20:18

Ale naklejka na drzwiach ta sama ?
Dymek - 2018-01-16, 22:12

W przypadku Sandero Outdoor dla mnie istotne były jeszcze 2 rzeczy: "mój" kolor pomarańczowy- dostępny tylko w tej wersji, oraz możliwość zamówienia tylnych szyb elektrycznych i podłokietnika (to był w zeszłym roku jedyny Stepway z taką opcją).
W uproszczeniu- do Sandero Stepway Outdoor można było dodać opcje niedostępne dla Sandero Stepway Laureate, przy zbliżonej w obu przypadkach cenie.

kn - 2018-01-16, 22:23

Uważając Sandero za bardzo ładny samochód, wersję Stepway uważam, za bardzo ładną. Natomiast Outdoor jest jeszcze wyżej w moim rankingu, ale tylko ze względu na ten pomarańczowy kolor. Dymek, rozumiem wybór :). Szkoda, że producenci mało dają takich wesołych kolorów.
kyrneh - 2018-02-10, 11:33

Na dniach odbieram "Seria Limitowana Outdoor", z el. tylnymi szybami, dodatkowym kołem i kamerą cofania.W salonie stały tylko dwie z listopada 2017 r, na jedną z nich się skusiłem użytkując aktualnie Logana Laurette z 2013 r. Mam pytanie do użytkowników tej limitowanej serii jak oceniają po kilku miesiącach to autko? :?:
kicpra - 2018-02-10, 23:21

Mam, polecam. Fajna wersja, odróżnia się od innych na drodze :-) .
kyrneh - 2018-02-11, 07:25

kicpra napisał/a:
Mam, polecam. Fajna wersja, odróżnia się od innych na drodze :-) .



Dzięki za odpowiedź ale bardziej mi chodzi o ocenę pracy silnika bo aktualnie jeżdżę 1,2 75 km

kicpra - 2018-02-11, 09:07

Niebo a ziemia. Zrobiłem kilka tysięcy Loganem z 2015r. z silnikiem 1.2.
Wszystko na plus dla wersji 0.9. Lepsza dynamika, lepiej wyciszony, niższe obroty przy prędkościach przelotowych.
W 1.2 jest głośno, a w 5 osób zbiera się do wyprzedzania pół dnia.

Dymek - 2018-02-11, 15:09

kyrneh napisał/a:
... bardziej mi chodzi o ocenę pracy silnika bo aktualnie jeżdżę 1,2 75 km

Ja się nie wypowiem, bo nie mam żadnego porównania do 1,2 tak jak przedmówca- dotąd jeździłem tylko znacznie słabszymi dwu i trzycylindrowcami. ;-) Do silnika TCe nie mam uwag- uważam że jest naprawdę dynamiczny i cichy ze względu na niskie optymalne obroty. Jedyny minus podczas mrozów, to praktycznie brak sensownego ogrzewania w kabinie przez pierwsze 8-10km po uruchomieniu zimnego silnika (był o tym wątek).
Rozumiem, że odbierasz Sandero a nie Logana MCV?

wieza - 2018-02-16, 17:48

Cytat:
laisar napisał/a:
w cennikach są, a konfiguratory jak zwykle działają "do bani".


no własnie w cenniku na 2018 r nie ma tej wersji

kyrneh - 2018-02-24, 14:31

Dymek napisał/a:
kyrneh napisał/a:
... bardziej mi chodzi o ocenę pracy silnika bo aktualnie jeżdżę 1,2 75 km

Ja się nie wypowiem, bo nie mam żadnego porównania do 1,2 tak jak przedmówca- dotąd jeździłem tylko znacznie słabszymi dwu i trzycylindrowcami. ;-) Do silnika TCe nie mam uwag- uważam że jest naprawdę dynamiczny i cichy ze względu na niskie optymalne obroty. Jedyny minus podczas mrozów, to praktycznie brak sensownego ogrzewania w kabinie przez pierwsze 8-10km po uruchomieniu zimnego silnika (był o tym wątek).
Rozumiem, że odbierasz Sandero a nie Logana MCV?



Odebrałem już Sandero, pierwsze wrażenia są pozytywne po tygodniowym użytkowaniu i pokonaniu ponad 600 km. Faktycznie długo się nagrzewa ale mając poprzednio dwa Logany z różnymi silnikami to stwierdzam że to chyba jest specyfika tej marki.

Dar1962 - 2018-02-24, 16:55

kyrneh napisał/a:
chyba jest specyfika tej marki.

bardziej specyfika tego silnika, małe turbo mają niewielkie straty cieplne, więc i mało ciepła idzie na ogrzewanie

kyrneh - 2018-02-24, 20:21

Prawdopodobnie ma to wpływ na wydajność ogrzewania chociaż w poprzednich Loganach rewelacji w tym zakresie też nie było. Ciekawe dlaczego Dacia nie uwidacznia temperatury silnika ? :-/
PiotrWie - 2018-02-24, 20:57

kyrneh napisał/a:
Prawdopodobnie ma to wpływ na wydajność ogrzewania chociaż w poprzednich Loganach rewelacji w tym zakresie też nie było. Ciekawe dlaczego Dacia nie uwidacznia temperatury silnika ? :-/

To powszechny trend w dzisiejszych samochodach - dotyczy zarówna budżetowych ( Dacie czy Opel) jak i premium ( np BMW )

kicia - 2018-02-25, 15:17

Co ciekawe w moim 1.2 TCe (4 cylindry) ciepełko zaczyna lecieć już po jakimś kilometrze, góra dwóch.
Więc raczej do teorii, że małe silniki turbo tak mają to nie pasuje. Czyżby ten jeden cylinder robił aż taką różnicę?

Jeździłam też 0.9 TCe, ale było ciepło na dworze, więc ogrzewania akurat nie testowałam.

Prezes - 2018-02-25, 19:53

U mnie w 1.2 nawet 1 km nie przejadę i leci ciepłe powietrze. Zastanawiam się czy to silnik, czy może grzałkę dołożyli?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group