DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Awaria LPG zimny gasnie

Dominik1977 - 2018-02-06, 18:21
Temat postu: Awaria LPG zimny gasnie
Witam. Mam pytanie.
Mam Dacie Logan 2007 rok 1,6 MPI z gazem. Od pewnego czasu pojawił się problem, a mianowicie. Gdy silnik jest zimny, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła obroty spadają do zera i samochód gaśnie. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Problem znika gdy silnik osiągnie swoją temperaturę, wówczas wszystko jest ok. Wymieniłem silniczek krokowy, nie pomogło.
Proszę o radę

Edit: wpisuj w temacie jaki masz problem - bo hasło awaria nikomu nic nie powie

Dar1962 - 2018-02-06, 18:46

nie ma sensu gdybać , choć przypuszczam,że problem powoduje instalacja LPG, warto zrobić jakąś diagnostykę
jas_pik - 2018-02-06, 19:16

Jeśli LPG i benzyna - to bez diagnostyki się nie obejdzie - może świece , może ustawienia , może zawory, może coś innego - albo zrób sam za pomocą ddt4all albo jakiś serwis
czaju - 2018-02-06, 20:26

Luzy zaworowe sprawdź - miałem identyczne obiawy co ~20kkm w swoim 1.4MPI w Sandero.
route2000 - 2018-02-06, 22:43

Czy masz te auto od nowości? Czy robiłeś jakieś wszelkie przeglądy, wymieniałeś olej, regulowałeś zawory, zmieniałeś świece zapłonowe itd.?
Nie podałeś ile km już zrobiłeś Loganem....

Dominik1977 - 2018-02-06, 23:23

Auto kupiłem używane. Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu. Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.

jas_pik - 2018-02-07, 01:08

Dominik1977 napisał/a:
Auto kupiłem używane.

Z jakim przebiegiem?
Dominik1977 napisał/a:
Było bez instalacji, montowałem ją ok 3 lata temu.

Jaki miał przebieg w czasie instalacji ? A jaki teraz ? Nie napisałeś niczego .
Dominik1977 napisał/a:
Wymieniłem świece, byłem na diagnostyce gazu ( wymiana filtrów, regulacja ). Zaczęło się to dziać jeszcze przed regulacja gazu, ale po regulacji jest tak samo.
Jednak zaworów nie ruszałem, więc może tu jest problem.

Byłeś na diagnostyce czy u wymieniacza? Bo skoro miała być diagnostyka to doświadczony gazownik od razu by wiedział o co chodzi.
Wybacz nie mamy szklanej kuli żeby wiedzieć co dolega Twojemu samochodzikowi na podstawie takiego lakonicznego opisu.
Jeśli jeździsz na LPG to niestety powinieneś co 20kkm sprawdzać luz zaworowy i ewentualnie go regulować a ty lejesz LPG i uważasz że nic więcej nie musisz robić ?

Dominik1977 - 2018-02-07, 01:34

Faktycznie masz rację. Przepraszam
Kiedy go kupowałem miał 55 tys przebiegu, gaz montowałem przy stanie licznika ok. 92 tys. W tej chwili ma ok. 157 tys. Nigdy wcześniej nie regulowałem zaworów.
Instalację montowałem w prywatnym punkcie i tam regulowałem instalację.
To moje pierwsze auto z LPG

route2000 - 2018-02-07, 12:16

To już od razu reguluj zawory, bo już chyba są podparte do zaworów - czytaj brak luzów, a musi być luz.
Masz tutaj o regulacji zaworów .

Dominik1977 - 2018-02-07, 16:07

Dziękuje za wskazówki i rady. Pozdrawiam ( oczywiście dam znać co wyszło )
Dominik1977 - 2018-02-22, 19:50

Witam ponownie. Dziękuję Wam za radę. Okazało się, że regulacja zaworów była konieczna (wstyd się przyznać, ale cud że auto w ogóle jeździło ) Przy okazji wymiana uszczelki. Dziękuję
fazior - 2018-03-12, 07:34

Hłe hłe, ja w takiej sytuacji wymieniłem całą instalację:D, została butla. To było w zeszłym roku na wiosnę, a jak przyszła zima okazało się, że problem wrócił. Regulacja zaworów za 140 złociszy załatwiła sprawę:). Najśmieszniejsze jest to że "fachowcy" od gazu rozwalili mi instalację, która była w aucie od wyjazdu z salonu, więc i tak musiałem wymienić całość. Zabawy z gazem kosztowały mnie ok 2k złociszy plus kupę straconego czasu:).
sierpik - 2018-03-16, 10:55

czaju napisał/a:
Luzy zaworowe sprawdź - miałem identyczne obiawy co ~20kkm w swoim 1.4MPI w Sandero.

Racja, miałem te same objawy (w sensie że Dacia) wyreguluj zawory

darek.s - 2018-03-19, 20:25

No właśnie a propo regulacji zaworów. Mam nowe auto zagazowane u dealera. Przeglądy gazu co 15 tys km auta co 20. Trochę szkoda, że taka rozbieżność ale trudno. W gwarancji gazu piszą, że regulacja zaworów to czynność opcjonalna ale oczywiście warto ją zrobić. Zasadnicze pytanie czy jest sens robić to po zaledwie 15 tys. ? Czy może zaczekać do 30 tys... lub nawet później Tak jak tu czytam to problemy pojawiają się dużo później więc może pierwsze sprawdzenie zrobić jednak przy przebiegu 45tys czy nawet 60 tys.?
arnold - 2018-03-19, 20:27

Wydaje mi się że do 30 tys, można bezproblemu ciągnąć.
darek.s - 2018-03-19, 20:39

arnold napisał/a:
Wydaje mi się że do 30 tys, można bez problemu ciągnąć.

I taką odpowiedź dał mi znajomy z Czakramu. I może rzeczywiście nie warto przeciągać do 45 tym bardziej do 60-ciu. Po 30 tys będę zorientowany na ile luzy się zmieniły, bo przed ewentualną regulacją naturalnie trzeba je sprawdzić. I wtedy będę w pełni zorientowany jak się to zużywa i co ile faktycznie jest potrzeba regulacji. W pierwszym aucie z LPG ( Cinquecento) zrobiłem prawie 200 tys i nie regulowałem w ogóle. Ale tam była hydraulika. Uno jeździłem 5 lat ( prawie 100tys) i tam hydrauliki już nie było. I też nie regulowałem do sprzedaży auta ( może bardziej z niewiedzy) i żadnych problemów nie było.

Maximus - 2018-03-19, 22:28

Ja miałem dokładnie tak w megance że na zimnym silniku autko gasło i nic nie pomogło dopóki nie wyregulowałem zaworów. Dodam że na ciepłym silniku problemu nie było.
darek.s - 2018-03-29, 20:57

Dzisiaj w korku autko parokrotnie mi zgasło ( na biegu jałowym ). Wcześniej ( tzn. tuż przed zgaśnięciem) można było zaobserwować falowanie obrotów. Po przełączeniu na benzynę ( co prawda nie długofalowo ) wszystko stabilne. Chyba czeka mnie wizyta u gazownika...
Choć tak jak sobie przypominam zaraz po wyjechaniu z salonu też mi zgasło i to na benzynie bo w butli było zero gazu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group