DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Serwis 1.6 sce vs 1.6 Sce LPG

Lmoska - 2018-02-22, 13:35
Temat postu: Serwis 1.6 sce vs 1.6 Sce LPG
Witam

Rozważam zakup Dacii Duster II 1.6 SCE LPG czy ktoś ma rozeznanie jakie są różnice w kosztach serwisowania pomiędzy wersjami SCE i SCE LPG?
Czy w Dacii Duster I był montowany silnik 1.6 SCE LPG jakie sa opinie na jego temat?

defunk - 2018-02-22, 14:48

Wątków i opinii nt. montowania gazu w tym silniku na forum nie brak, z tym, że 1,6 SCe pojawił się w ofercie na tyle niedawno, że brak jeszcze miarodajnych przypadków krytycznych (potencjalne problemy dotyczą głównie zaworów).

Opinie na temat samego silnika są bardzo dobre, jednak ryzyko zżarcia oszczędności wynikających ze spalania LPG przez wydatki związane z regulacją zaworów sprawiły, że osobiście -- po raz pierwszy od 15 lat (a gaz miałem w 4 moich poprzednich autach) -- nie tylko nie kupiłem fabrycznego gazu, ale nawet nie myślę o założeniu instalacji.

charger - 2018-02-22, 14:56

Z drugiej strony możesz kupić z gazem i jeździć nic się nie przejmując.
Znajomy kupił auto przede mą z SCe i LPG i jeździ :P Nie czytał forum i wybrał w ciemno. Jest zadowolony i jak to stwierdził: "Nie będę zastanawiał się co będzie za 100 tyś" :)

Ps. Ja kupiłem bez gazu. Nie jestem jego zwolennikiem i jak to mówią że nawet dobre zapalniczki są tylko na benzynę :P

Marek1603 - 2018-02-22, 15:04

Silnik był i jest montowany w nissanie qashqai więc możesz tam poszukać też informacji na ten temat. U nas na razie nic nie słuchać aby się coś działo, nawet na LPG zwłaszcza, że montowany jest w dokkerze i lodgy.
zwadaa - 2018-02-22, 16:33

Przeglądałem przed zakupem auta internety w poszukiwaniu informacji o tym silniku i większość negatywnych opinii i teorii o dużych kosztach jego eksploatacji znalazłem na forach związanych z Dacią. Gdzie ten silnik jest od niedawna i niewiele osób zrobiło nim duże przebiegi.
Na forach nissana jest dużo większy spokój jeśli chodzi o ten silnik.

Czas pokaże czy miałem dobrze zrobiłem kupując Dustera 1.6 SCE LPG.
Nie powiem, pierwsze chwile po przesiadce z diesla to była masakra. Silnik lubi wysokie obroty i trzeba się do tego przyzwyczaić.

grzegorz_prusik - 2018-02-22, 17:02

Witam
Mam takie Sce w Dokerze - na blacie 40 tyś i na razie śmiga jakby nigdy nic.
Instalacja BRC serwisowana poza Dacią w Czakram Olsztyn.
Sam na razie nie zagłębiałem się w temat i nie za bardzo wiem czy chodzi o:
- regulowanie luzów co by znaczyło że ten motor ma mechaniczną regulację zaworów ? a chyba jednak są tam szklaneczki
- regulowanie zaworów poprzez rozebranie głowicy zdjęcie szklanek i podmiankę samych popychaczy o innym rozmiarze ? ale to byłoby dość kosztowne i niby dlaczego te stare miałbym zmienić swoje gabaryty ?

Sam nie wiem o co chodzi obecnie jeździ i nic się nie dzieje auto serwisowane co 15 tys. Dobrze wystrojony gaz nic się nie dzieje z obrotami i oby chodziło jak najdłużej - w założeni 4 lata musi :)
Jak toś coś wie więcej proszę i info :)

Lmoska - 2018-02-22, 18:18

Ciekawe co jest powodem opóźnienia w dostępności samochodów z instalacją LPG? Czy problemy techniczne i dopracowanie instalacji LPG do silnika? Zauważyłem ze wprowadzili sporo ograniczeń w konfiguracji np. LPG w wersji Comfort brak możliwości zamówienia pakietu Look trochę dziwi. A czy ktoś ma porównanie kosztowe ile wynosi przegląd w ASO silnika SCE bez LPG a ile z instalację LPG. Ciekawe czy jest droższy.
Lmoska - 2018-02-22, 19:10

emsiol napisał/a:
Zarejestrowałem się na forum, bo szukam sojuszników w pozwie zbiorowym przeciwko Renault Polska. Mam 2 Dacie na LPG. 1.6 83 km. Obie nadają się na wyprucie instalacji. Nie polecam
A co jest powodem tak drastycznych kroków?
Dar1962 - 2018-02-22, 19:16
Temat postu: Re: Serwis 1.6 sce vs 1.6 Sce LPG
Lmoska napisał/a:
Czy w Dacii Duster I był montowany silnik 1.6 SCE LPG jakie sa opinie na jego temat?

w modelu przed liftingiem montowano francuski 1,6 16V (rozrząd na pasku) z hydrauliką zaworów i utwardzonymi gniazdami ( kod K4M) który doskonale współpracował z LPG. Zrezygnowano z niego zapewne z uwagi na stale zaostrzające się normy emisji spalin. A szkoda. A jeszcze bardziej szkoda 2,0.

emsiol - 2018-02-22, 19:16

Właśnie otworzyłem nowy wątek w dziale zakupu Dacii. Mam 2 Dacie LPG i nie potrafią one wyjechać z serwisu. Dzisiaj odebrałem po 2 tyg Lodgy i po 25 km się rozkraczyła. 7 raz

Pytasz o koszty serwisu. LPG na 60 tyś km dwukrotnie droższy niż Mastera w dieslu...

marcinonline - 2018-02-22, 21:47

Lmoska napisał/a:
Zauważyłem ze wprowadzili sporo ograniczeń w konfiguracji np. LPG w wersji Comfort brak możliwości zamówienia pakietu Look trochę dziwi.


Podobno do lpg mają byc gratis alufelgi dlatego nie ma look ale pewnie coś będzie takiego jak look tylko oni nie wiedzą co bo zamawianie wersji z gazem dostępne będzie od czerwca podobno

jammo - 2018-02-23, 10:53

grzegorz_prusik napisał/a:
Witam
Mam takie Sce w Dokerze - na blacie 40 tyś i na razie śmiga jakby nigdy nic.
Instalacja BRC serwisowana poza Dacią w Czakram Olsztyn.
Sam na razie nie zagłębiałem się w temat i nie za bardzo wiem czy chodzi o:
- regulowanie luzów co by znaczyło że ten motor ma mechaniczną regulację zaworów ? a chyba jednak są tam szklaneczki
- regulowanie zaworów poprzez rozebranie głowicy zdjęcie szklanek i podmiankę samych popychaczy o innym rozmiarze ? ale to byłoby dość kosztowne i niby dlaczego te stare miałbym zmienić swoje gabaryty ?

Sam nie wiem o co chodzi obecnie jeździ i nic się nie dzieje auto serwisowane co 15 tys. Dobrze wystrojony gaz nic się nie dzieje z obrotami i oby chodziło jak najdłużej - w założeni 4 lata musi :)
Jak toś coś wie więcej proszę i info :)


Tak , chodzi o regulowanie zaworów poprzez rozebranie głowicy ( silnik posiada szklanki a nie mechaniczne zawory) a w przypadku Dustera, dodatkowo jest tam zły dostęp i trzeba wyciągać cały silnik, dlatego jest ogrom pracy co generuje koszty.

Co do pytania o zmianę gabarytów starych szklanek , to sprawa wygląda tak.
W przypadku nieutwardzanych gniazd zaworowych podczas pracy na LPG i wyższej temperatury , gniazda ulegają wycieraniu. To znowu skutkuje zmniejszaniem się przerwy na zaworach i po jakimś czasie może ja zniwelować do zera. Wtedy gdy zawór zostaje unieruchomiony ulega uszkodzeniu czyli wypaleniu. Dlatego zaleca się co 40 Kkm sprawdzanie luzów zaworowych i ewentualne wymienienie szklanek na inne (niższe) które zwiększą przerwę na zaworach.Firma czakram stosuje również szlifowanie szklanek co jest dużo tańsze od ich wymiany na nowe. Czasem po sprawdzeniu luzów , może okazać się , że nie wymaga to wymiany lub szlifowania szklanek , więc koszt zamyka się w kwocie kilkaset zł. W serwisach jest to koszt dwukrotnie wyższy i ceny podane w kwotach ok. 4 tyś zł zakładają wymianę wszystkich szklanek , co na ogół mija sie z celem .

arnold - 2018-02-23, 11:10

Nie wiem czy robota jest aż tak uciążliwa. Muszę przyjrzeć się jak wygląda SCE w aucie czy to Lodgy czy Duster. Do wymiany popychaczy na pewno trzeba zdemontować wąłki rozrządu, ale nie całą głowicę. Kwestia tylko zdjęcia łańcucha.
Trzeba uściślić. Popychacz= potocznie szklanaka. Jest założony bezpośrednio na zaworze I wciskany przez krzywkę wałka. Niestety nie ma żadnych podkładek o określonych grubościach jak w fiatach tylko trzeba regulować poprzez wymianę całego. A przez to wałek rozrządu trzeba zdjąć. Nie ma też żadnej hydraulicznej kompesacji luzu. To jest rozwiązanie jakie jest.
Przy kontroli luzów co jakiś czas wszystko jest ok. Z jednej strony luz może się zmiejszać przez ubijanie się przylgni, ale wałek rozrządu też się zużywa i może przerwa się powiększać.

jammo - 2018-02-23, 11:21

Głównym mankamentem tego silnika w Dusterze jest jego ułożenie i brak miejsca w komorze silnika na wykonanie jakichkolwiek prac z tym związanych, przez co podobno konieczne jest jego wyjęcie na wierzch. Nie wiem jak to jest w innych modelach aut z tymi silnikami. Co do szklanek , to rozmawiałem jakiś czas temu na ten temat z firmą Czakram i oni potwierdzili mi , że możliwe jest wykonywanie szlifu na szklankach. Niestety do tego typu prac , potrzebny jest specjalistyczny sprzęt ( szlifierka) , który maja tylko w głównej siedzibie w Tarnowie a nie ma tego w oddziałach w Polsce. Oni mi właśnie powiedzieli, że główną przyczyną jest zmniejszanie się luzów zaworowych przy użytkowaniu silnika na LPG.
Nikita_Bennet - 2018-03-01, 14:55

grzegorz_prusik napisał/a:
Witam Mam takie Sce w Dokerze - na blacie 40 tyś i na razie śmiga jakby nigdy nic.
Instalacja BRC serwisowana poza Dacią w Czakram Olsztyn. ...

a dlaczego akurat tam montowałeś instalację i dlaczego BRC?

Fruxo - 2018-03-01, 19:59

Jeżeli w instancji fabrycznej sa wtryski MED nie kupował bym pod żadnym pozorem , jeżeli te nowe GIRS to jak najbardziej.
Jedne i drugie posiadam , właśnie te medy muszę wymieniać.

jammo - 2018-03-04, 11:03

Nikita_Bennet napisał/a:
grzegorz_prusik napisał/a:
Witam Mam takie Sce w Dokerze - na blacie 40 tyś i na razie śmiga jakby nigdy nic.
Instalacja BRC serwisowana poza Dacią w Czakram Olsztyn. ...

a dlaczego akurat tam montowałeś instalację i dlaczego BRC?


Czakram stosuje głównie instalacje BRC, po za tym jest to bardzo dobra instalacja i na ogół tworzona pod konkretne modele silników, łącznie z softem. Mam też BRC SQ 32 zamontowaną w 2016r do Hyundai i30 z silnikiem 1.4 MPi 100KM i chodzi idealnie.

Nikita_Bennet - 2018-03-04, 15:06

yhy, no mi montaż średnio się podobał, działać to działa ale kable można było ładniej puścić, dziury po wiertarce zabezpieczyć jakąś farbą antykorozyjną itp
laisar - 2018-03-04, 15:34

jammo napisał/a:
podczas pracy na LPG i wyższej temperatury , gniazda ulegają wycieraniu

Nieprawda - http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html

48piotr - 2018-03-04, 16:11

laisar napisał/a:
Nieprawda - http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html

Wielkie dzięki za oświecenie.
:idea:

maugu - 2018-03-12, 11:38

laisar napisał/a:

Nieprawda - http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html

No i konkretnie - swoją drogą ciekawe jakie silniki są w ostrzeżeniach?

maugu - 2018-03-16, 13:12

jammo napisał/a:

Tak , chodzi o regulowanie zaworów poprzez rozebranie głowicy ( silnik posiada szklanki a nie mechaniczne zawory) a w przypadku Dustera, dodatkowo jest tam zły dostęp i trzeba wyciągać cały silnik, dlatego jest ogrom pracy co generuje koszty.

Troszkę prowokacyjne rozważania:
A gdyby tak podejść do tematu czysto ekonomicznie i zastosować następującą strategię eksploatacji.
W związku z tym, że głównym kosztem serwisowania silników z LPG jest możliwy wielokrotny demontaż silnika, a nie koszt jego zużytych części –to... ograniczyć demontaże silnika. Tzn jeździć tak długo jak się da, aż do widocznej utraty mocy (lub strzałów w tłumik) spowodowanej nieszczelnościami (wypaleniem) zaworów wydechowych. Z tego co wiem zawory ssące się chyba nie wypalają tak szybko ( objawy to strzały w gaźnik). Można też sprawdzać w trakcie eksploatacji kompresję w cylindrach, zabieg prosty i mało kosztowny. Natomiast jeżeli już dojdzie to takich objawów to dopiero wtedy demontujemy silnik, wymieniamy zawory, prowadnice itp. Może się zdarzyć, że nigdy do tego nie dojdzie i przejedziemy np. 300k km bez kosztów serwisowych, a jeżeli się już zdarzy to koszty dodatkowych części i tak będą pomijalne do oszczędności. Istotne, że przy takim „niedbalstwie” nic innego się nie popsuje. Dawno temu przerabiałam temat wypalonych zaworów w rodzinnym samochodzie (Zaporożec – taki troszkę nowszy model z Bonda). Przemyślenia na podstawie tego artykułu;
https://allegro.pl/artykul/w-jaki-sposob-objawia-sie-zuzycie-zaworow-ile-kosztuje-naprawa-wqXOMW63Rsq

Mariusz361 - 2018-03-16, 17:16

Nie ma się co przejmować , bo tak naprawdę rzekomych awarii , spowodowanych lpg jest mały odsetek.Przeważnie jest tak że ktoś coś słyszał,że znajomemu,że podobno,lub mógł trafić na wadliwy egzemplarz , czy poprostu naczytał sie internetu i bawi się w mechanika.
Miałem kiedyś focusa mk1 1.6 zetec se-od zwykłego zeteca s różnił się jedynie właśnie szklankową regulacją luzów zaworowych.Fordy rzekomo słyną z kiepskich głowic ,zaworów itp i nie nadają sie do gazu nawet i silniki z rodziny duratec.Założyłem najprostszą sekwencje dostępną na rynku wtedy to był stag 4 , nawet nie pamiętam na jakich wtryskach.Samochodem przejechałem z 40 tys na gazie i sprzedałem 5 lat temu znajomemu ,który do dzisiaj nim jeździ na gazie i przejechał ponad 100 tys km-bez awarii
Podczas wizyty przy serwisie lpg stały 3 fordy , w tym 2.0 duratec na lpg , który latał w firmie i zrobił 300 tys na lpg-gościu przyjechał wymienić filtry z gazu i tyle.
Nie wiedziałbym nawet o rzekomych problemach gdyby właśnie nie internet .Pomyślcie ile jest starszych osób które na szczęście nie mają dostępu do internetu- kupują,montują lpg i jeżdżą nawet nie myśląc co mają pod maską.
Nie twierdze iż awaria może się nie zdarzyć ,poprostu trzeba wziąć to na chłodno a nie myśleć , że silnik zaraz padnie i w ogóle wyleci z pod maski i dacia czy inne auto się rozleci.
Wystarczy poszukać odpowiedniego warsztatu , zaczerpnąć informacji i wrzucić trochę "na luz" ;)

maugu - 2018-03-16, 18:48

Też tak myślę. To tak jak z nadreprezentacją negatywnych opinii o produktach w necie (sprzedawcy nadrabiają to pozytywami). Z reguły motywację do pisania mają ci którzy jakoś tam zostali poszkodowani, a ci u których „wszystko gra” nie mają czasu na pisanie, no chyba, że są pozytywnymi pasjonatami jak większość z naszego forum.
Fruxo - 2018-03-18, 19:00

Ludzie jest temat o fabrycznym lpg i tam wszystko jest napisane.
Wtryski MED to najgorszy chłam a dodatkowo nie można ich zmienić. Jeżeli teraz dają te nowe gris to jest nadzeja że będzie lepiej. Jeżeli dalej są medy nie warto kupować.

Mariusz-Many - 2018-04-07, 08:41
Temat postu: Instalacja LPG - fabryczna czy montowana?
Dzień dobry.
Planowałem zakup DD2 Lpg więc pomyślałem sobie że Pan Google i różne fora pomogą mi w podjęciu ostatecznej decyzji - głupi ja , jak się mocno myliłem!
Czytając informacje o silniku benzynowym DD2 natrafiłem na informację o wzmocnionej głowicy itd. w fabrycznym silniku pod lpg fabryczną.
Zastanawia mnie fakt że oferuje się również montaż instalacji przez serwis Dacii z utrzymaniem gwarancji już na miejscu w Polsce.
Zatem zastanawia mnie w końcu sytuacja z tą "wzmacnianą głowicą" jak to w końcu jest?
Czy producent by ryzykował i podejmował grę w postaci - wytrzyma nie wytrzyma (myśle o przedłużonej gwarancji na 5 lat ) ten "nie wzmacniany" silnik??
Jako że Dacia montuje fabrycznie instalację Landi Renzo postanowiłem odwiedzić ich stronę i oto co znalazłem:
"Mapa serwisów Renault i Dacia
Landi Renzo Polska oferuje swoje systemy zasilania LPG, współpracując z 48 Partnerami Serwisowymi Renault i Dacia na terenie Polski. W serwisach tych możemy dokonać autoryzowanego montażu, dedykowanych instalacji gazowych marki LANDIRENZO. Autoryzowany montaż jest równoznaczny z utrzymaniem gwarancji na nowy samochód, zakupiony w salonie Renault/Dacia. Możemy być również pewni, wysokiej jakości dokonanego montażu."
Przeszukałem mapę serwisów w mojej okolicy i okazało się że do tej pory zakładałem instalacje gazowe u znajomego gazownika będącego oficjalnym serwisem instalacji Landi Renzo/Renault/Dacia.
Pytając się u źródła ( gazownika ) nie potwierdził informacji o wzmocnionej głowicy.
Nie widzi on przeciwskazań do zamontowania instalacji w DD2 benzynce 1.6.
Stwierdził że jak jest dobrze dobrana/zestrojona instalacja lpg i do tego klient o nią dba (przeglądy , regulacje , wymiany filtrów itd.) to będzie jeździł bez problemów.
Chyba w takim wypadku pozostaje mi zwrócić się do Renault/Dacia Polska o potwierdzenie gwarancji po założeniu instalacji w takim punkcie , bo nie ukrywam że wolałbym założyć u niego bo to naprawdę dobry fachura .
A co wy o tym myślicie?
Gdzieś potwierdzaliście informacje odnośnie tych silników 1.6 benzyna w DD2 ?

Na koniec mogę sparafrazować słowa piosenki "Im więcej ciebie tym mniej!"
Im więcej czytam i zagłębiam się w temat tym mniej pewny wszystkich dotychczasowych informacji jestem pewien.
I bądź tu mądry.

Pozdrawiam.

darek.s - 2018-04-07, 14:20

Podobne dylematy miałem cztery miesiące temu. Na tym forum wskazano mi gdzie kupie ostatnie sztuki z silnikiem D4F ( nie stety w Dusterze chyba nigdy oferoany niebył. Bo nie ukrywam "zdownsizingowanego" w dodatku trzycylindrowego silnika nie chciałem silnika. Nie było już wersji z fabrycznym gazem dlatego zdecydowałem się na instalację zamontowana u dealera ze względu na gwarancję ( choć była 1/4 droższa niż montowana na wolnym rynku ). Jeśli chodzi o silnik to absolutnie nie żałuję wyboru podobnie jak tego, że instalacja nie jest fabryczna. Bo na tym forum jest o tym watek i niektórzy userzy decydują się po przebiegu rzędu 100kkm na wymianę instalacji z fabrycznej na inną. Akurat mam założona instalacje BRC z autoryzacją Czakramu a mam o tej firmie b. pozytywne zdanie i sam wielokrotnie w poprzednich autach z ich usług korzystałem.
Co do specjalnie utwardzonych gniazd do gazu to mit. Od wejścia w użycie bezołowiowej wszystkie głowicę mają utwardzone gniazda. Na gazi3e rzeczywiście ciut bardziej się zużywają stąd konieczność częstszej ich kontroli/regulacji. Pod tym względem idealne były popychacze hydrauliczne niestety firmy od nich odchodzą...

luckyboy - 2018-04-07, 21:42

Mariusz-Many napisał/a:
A co wy o tym myślicie?


http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=913

maugu - 2018-04-08, 17:07
Temat postu: Re: Instalacja LPG - fabryczna czy montowana?
Mariusz-Many napisał/a:
.... Autoryzowany montaż jest równoznaczny z utrzymaniem gwarancji na nowy samochód, zakupiony w salonie Renault/Dacia. Możemy być również pewni, wysokiej jakości dokonanego montażu."....

Gdzieś potwierdzaliście informacje odnośnie tych silników 1.6 benzyna w DD2 ?

....

Dowiadywałam się na początku roku o możliwość instalacji lpg w nowym DD w firmie z Twojej listy (konkretnie „Nagaz”) i wg nich niestety nie ma takiej opcji by nie utracić gwarancji. Poza tym zawsze będzie „spychologia” w przypadku defektów okołosilnikowych lub zaniżonych własności trakcyjnych (np. przyśpieszenie), że to wina „tego drugiego”.

Andrzej333 - 2019-03-23, 21:33

Lmoska napisał/a:
A czy ktoś ma porównanie kosztowe ile wynosi przegląd w ASO silnika SCE bez LPG a ile z instalację LPG. Ciekawe czy jest droższy.


i moze wie ktoś,czy przy wykupie easy servis jednak coś trzeba dopłacać za lpg na serwisach?

rafalm1978 - 2019-03-24, 08:46

Nic nie musisz dopłacać , jednak wykonują tylko to co wynika z przeglądów.
W sandero wymianę filtra LPG miałem co przegląd , a w lodgy jest już co 2 przegląd (40000km).
Teraz czekam na dokkera z LPG i zastanawiam się Easy Service , bo wszystko jest wydłużane i trzeba sobie samemu robić częściej.

robo1973 - 2019-03-24, 09:29

Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG

defunk - 2019-03-24, 09:41

robo1973 napisał/a:
Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG


Ale zdajesz sobie sprawę, że wypowiedziałeś się nie na temat?

jammo - 2019-03-25, 09:44

robo1973 napisał/a:
Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG


A co niby miało by się dziać w silniku K4M, bo widzę że auto jest z 2011r przy instalacji LPG ? Toż to jest całkiem inny silnik od tego H4M, który jest obecnie montowany w Dusterach i nie nadaje się zbytnio do LPG.

tommylee1 - 2019-03-25, 11:52

jammo napisał/a:
... który jest obecnie montowany w Dusterach i nie nadaje się zbytnio do LPG.


"nie nadaje się zbytnio do LPG" mogę wiedzieć skąd taka opinia?

jammo - 2019-03-26, 12:29

A no, głównie przez zastosowanie zaworów mechanicznych, które przy zastosowaniu LPG, wymagają systematycznej i okresowej regulacji, co jak wiadomo, pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w Dusterach ( słaby dostęp ze względu na ciasnotę w komorze silnika). W silniku Renault czyli tym K4M, były zawory z hydrauliką, tzw. samoregulujące.
tommylee1 - 2019-03-26, 17:19

jammo napisał/a:
A no, głównie przez zastosowanie zaworów mechanicznych, które przy zastosowaniu LPG, wymagają systematycznej i okresowej regulacji, co jak wiadomo, pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w Dusterach ( słaby dostęp ze względu na ciasnotę w komorze silnika). W silniku Renault czyli tym K4M, były zawory z hydrauliką, tzw. samoregulujące.



A ja bym się wstrzymał z oceną przede wszystkim opierającą się o domysły. Przejrzałem to forum jak i inne i tak naprawdę nie znalazłem nikogo, kto miałby problem, który się przypisuje temu silnikowi. Może to kwestia zbyt małej ilości przejechanych jeszcze km.

Proszę mnie nie odbierać jako specjalistę. Jestem zwykłym zainteresowanym, który czyta opinie ludzi. Mogę tylko powiedzieć, że dzielą się one na opinie osób, które znają się na temacie i tych, którzy gdzieś coś usłyszeli. Te informacje, również są ważne, bo wzbudzają wątpliwość i zmuszają do szukania odpowiedzi. Jednak zachowywałbym duży dystans do momentu potwierdzenia.

tAboon - 2019-03-27, 07:15

tommylee1 napisał/a:
Może to kwestia zbyt małej ilości przejechanych jeszcze km.
Na forum jest post gdzie użytkownik przejechał na LPG na H4M 120kkm i silnik działa.

Obstawiam, że problemy (a potem wielka nagonka na ten silnik z LPG) będą przez niewłaściwą eksploatację, serwisowanie.
A jak wiadomo do negatywnych opinii to każdy jest chętny, ale pozytywnie to już "nikomu" się nie chce napisać.

cns80 - 2022-01-31, 11:17

Odgrzeję kotleta :)

Ktoś mi podpowie jakiej marki instalacja LPG jest w poliftowych Dusterach 1,6 SCe z 2016 roku ? Jaki komputer tym steruje ?

laisar - 2022-01-31, 11:54

Wszystko bez zmian, cały czas LanziRenzo Omegas.
cns80 - 2022-01-31, 12:27

Czyli nie najgorzej ;-)
Dzięki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group