DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - umiejscowienie przeciwwagi na półosi dustera

Jacenty85 - 2018-03-19, 16:10
Temat postu: umiejscowienie przeciwwagi na półosi dustera
Mam trudne pytanie o półoś napędową Dacii Duster 1.6 Sce 4x2 2017. Czy są jakieś dokładne wymiary umiejscowienia przeciwwagi na półosi. Dlaczego pytam: W moim egzemplarzu występują (subiektywnie) lekkie drgania kierownicy. Postanowiłem sam się temu przyjrzeć i podczas oględzin podwozia zaciekawiła mnie tylko jedna rzecz. Na półosiach są namalowane paski - jakby znaczniki-pokazujące miejsce osadzenia przeciwwagi. Według tych linii u mnie przeciwwaga jest przesunięta. Chciałbym zatem to zgłębić żeby nie zrobić głupoty. Chodzi mi o to, czy ktoś z Was ma wiedzę o umiejscowieniu przeciwwagi na półosiach czy są jakieś dane. Być może to ja się mylę i te kreski wcale nie służą właściwemu zamocowaniu przeciwwag. Proszę o każde wskazówki. Dziękuję
laisar - 2018-03-19, 19:33

Katalog części nie pokazuje żadnej przeciwwagi, podręcznik serwisowy także nic o niej nie mówi.

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSAV / Manual / 29 Driveshaft / Driveshaft / Driveability: 4x2

Smalcmen - 2018-03-20, 08:59

Tych drgań dopatrywałbym się raczej w złym wyważeniu opon lub samym ich stanie i od tego bym zaczął.
Nie zakładaj tylko, że były wyważane i na pewno to nie to.
Półosie kręcą się dużo wolniej od wału napędowego i jako takich z reguły ich się nie wyważa.

Jacenty85 - 2018-03-20, 10:02

Co do pierwszej odpowiedzi - przeciwwagi są ale mniejsza o to.

Macie racje że to pewnie od złego wyważenia...tylko kto tu umie wyważać koła...i w tym problem

laisar - 2018-03-20, 10:19

Skoro je widzisz, to znaczy, że istnieją - ja tylko odpowiadam, że nie sposób powiedzieć jak powinny być umieszczone, bo w dokumentacji technicznej nie występują.

Może jakieś foto?

arnold - 2018-03-20, 16:12

Patrzyłem na zdjęcia z portali aukcyjnych i przeciwwaga znajduje się na półosi w miejscu gdzie wał ma większą średnicę.
Jacenty85 - 2018-03-20, 21:12

oto zdjęcie ze sklepu:

http://sklep.czescibrzesk...91011327R/38022

Nie ma co w ciemno wierzyć w katalogi. Jak miałem chevroleta aveo t300 i dobierałem szczęki hamulcowe to według katalogu pasowało 5 opcji. W praktyce ani jedna. No ale to rzeczywistość. Jest pewnie tak jak piszecie, że to koła. Sprawdzałem je już na teście drogowym-wynik wzorowy. Wyważone na hunterze...i guzik. Nie wiem czy w tym kraju mają maszyny ustawione na tolerancje +-15 gram...a nie normalne 5 g. Taki przewrażliwiony zboczeniec motoryzacyjny jak ja nie ma gdzie wyważyć kół...

laisar - 2018-03-20, 23:23

Nie chodzi o wiarę, tylko o fakt, że jak ani katalog, ani serwisówka nic nie mówią o danej części, to nie sposób sprawdzić jak niby ma być zamontowana czy wyregulowana, ani czy jakieś kreski mają z tym cokolwiek wspólnego.
damiaszek - 2018-03-21, 08:35

Tak z czysto fizycznego punktu widzenia, te kilka gram "przeciwagi" na półosi położone tak blisko osi obrotu nie ma znaczenia dla wyważenia tego układu, co innego kilka gram na feldze z 10X dalej od osi obrotu.
Dymek - 2018-03-21, 09:18

damiaszek napisał/a:
Tak z czysto fizycznego punktu widzenia, te kilka gram "przeciwagi" na półosi położone tak blisko osi obrotu nie ma znaczenia...

Niestety- też bym tak myślał, ale mam doświadczenia z tym elementem w aucie kolegi.
Otóż w jego Toyocie Avensis pękła lewa półoś, pękła dokładnie w miejscu gdzie siedział taki element (sporo głębokiej korozji wdało się pod tym ciężarkiem). Mechanik półoś wymienił a jednocześnie "profilaktycznie" usunął toto z prawej, starej półosi Toyoty. Po prostu rozciął i zdjął. Akurat jechaliśmy wspólnie na urlop i okazało się, że przy prędkościach powyżej ok. 100km/h praktycznie nie da się jechać- głuche buczenie z przodu plus drgania na kierownicy. Będąc na urlopie odwiedziliśmy miejscowego wiejskiego mechanika, który po przejechaniu się potwierdził, że nie wolno tego elementu zdejmować lub przesuwać jeśli był fabrycznie na danej półosi zamontowany. Zamówiliśmy od razu wysyłkowo używaną półoś, zwracając uwagę, by posiadała ten ciężarek (nie wszystkie, nawet nowe półosie go miały) i mechanik wymienił ją na poczekaniu za przysłowiową flaszkę. Problem zniknął...
Zapewniam, że objawy usunięcia tego elementu były znacznie poważniejsze niż słabo wyważone koło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group