DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Doświetlanie zakrętów przecimgielnymi

maciek - 2010-05-21, 21:38
Temat postu: Doświetlanie zakrętów przecimgielnymi
tak pomyślałem że jak będziesz się bawić w światła przeciwmgielne to może przy okazji podłączyć sobie coś takiego Doświetlanie zakrętów



ale tylko moja propozycja

ZeneC - 2010-05-23, 08:59

A jak się ma doświetlanie zakrętów światłami przeciwmgielnymi do przepisów o zasadach ich używania? A praktycznie - czy oślepiani z naprzeciwka nie dawali wam "popalić" długimi za takie pomysły?
laisar - 2010-05-23, 15:50

Samoróbkami - zapewne ma się nijak, natomiast rozwiązania homologowane są (powinny być) oczywiście bezproblemowe.
ZeneC - 2010-05-23, 19:20

To ja się zastanawiam, czy ktokolwiek dostał homologację na doświetlanie zakrętów zamiast reflektorami skrętnymi... przeciwmgielnymi halogenami, jeżeli używanie tych ostatnich określają ścśle przepisy. Bo i owszem, można używać przednich przeciwmgielnych też przy dobrej widoczności, ale tylko na drodze krętej oznaczonej znakami A-3 lub A-4 (niebezpieczne zakręty) wraz z tabliczką T-5 (napis “droga kręta”).

Tymczasem patent z przeciwmgielnymi działający przy użyciu kierunkowsku , jak rozumiem, to coś z gatunku tzw. wiejskiego tuningu.

laisar - 2010-05-23, 19:34

Cytat:
czy ktokolwiek dostał homologację na doświetlanie zakrętów zamiast reflektorami skrętnymi... przeciwmgielnymi halogenami

Oczywiście, że dostał - co najmniej jeden producent samochodów, bo widziałem takie rozwiązanie fabryczne (aczkolwiek marki teraz sobie nie przypominam). Ale jestem prawie pewien, że nie są to z kolei takie zupełnie zwyczajne przeciwmgielne... (Np dzienno-przeciwmgielne, które kiedyś oglądałem, były po prostu podzielone w poziomie).

maciek - 2010-05-23, 19:56

na pewno jest w VW POLO Najnowszej generacji i Fiat Bravo, nie jestem pewien ale też jest w opcji w CLIO 3,
gdzieś czytałem że można używać tego doświetlania podczas jazdy z maks 40km/h

ZeneC - 2010-05-23, 20:56

O tym to ja wiem, tylko chodzi o oto, że - jak dyskretnie zauważą Laisar - nie są to "zupełnie zwyczajne" przeciwmgielne. I tutaj zgoda, panowie. Nie są to typowe swiatła halogenowe/przeciwmglowe, bowiem mają inną konstrukcję, ale spełniają dwie role.


Warunki, jakie spełniać muszą dodatkowe światła zakrętowe określa regulacja ECE 119, która weszła w życie 6.04.2005 r. Aby mieć homologacje, trzeba te warunki spełniać.

W swoich obiekcjach chciałem tylko doprecyzować to, że nie można używać świateł przeciwmgielnych do doświetlania zakrętów.

Temat ważny. Żyją nim także koledzy z naszego zaprzyjaźnionego klubu bawarskiego. Oto "perełka", jaką znalazłem (cytuję w oryginale):



Mam to w chalogenach jak wlacze kierunek zapala mi sie chalogen w zaleznosci w ktura strone skrecam cala zabawa wyniosla mnie ponad 200l zamontowal mi to znajomy elektryk w swojej e38 tez cos takiego zrobij naprawde super efekt polecam zamontowac cos takiego nie dawno jechalem za jakims busem wlaczylem kierunek zeby go wyprzedzic gosciu na sybi mowi mi ze sie halogen jeden przepalil ja mu na to ty debilu nie widziales nigdy doswietlania zakretow sie usmialem naprawde polecam

maciek - 2010-05-23, 22:24

ZeneC, dzięki za sprecyzowanie o stosowanie halogenów jako funkcji doświetlania zakrętów.

a ten kolega niech lepiej pójdzie na korki z ortografii bo dyslektyka w oczy kolą te błędy ortograficzne :mrgreen:

krakry1 - 2010-05-24, 18:39

maciek127 napisał/a:
ZeneC, dzięki za sprecyzowanie o stosowanie halogenów jako funkcji doświetlania zakrętów.

a ten kolega niech lepiej pójdzie na korki z ortografii bo dyslektyka w oczy kolą te błędy ortograficzne :mrgreen:
Dyslektyk nie koniecznie musi być dysortografem .. może być np. dyskalkulikiem lub dysgrafem :lol: :lol: :lol:
maciek - 2010-05-24, 19:56

krakry1 napisał/a:
maciek127 napisał/a:
ZeneC, dzięki za sprecyzowanie o stosowanie halogenów jako funkcji doświetlania zakrętów.

a ten kolega niech lepiej pójdzie na korki z ortografii bo dyslektyka w oczy kolą te błędy ortograficzne
Dyslektyk nie koniecznie musi być dysortografem .. może być np. dyskalkulikiem lub dysgrafem


akurat ja jestem dysortografem i dyslektykiem

waldi68671 - 2012-11-12, 12:58

http://www.cubeelectronics.com/komfort.php
laisar - 2012-11-12, 13:16

Uwaga formalna: doświetlanie zakrętów realizowane w ten sposób jest nielegalne w samochodzie nieprzystosowanym do tego fabrycznie - brak odpowiedniej podwójnej homologacji świateł przeciwmgłowych.

Od strony technicznej - podłączenie takiego modułu w daciach to żadna filozofia.

Dominus - 2014-10-27, 19:05

Mam pytania odnośnie ewentualnego montażu modułu doświetlania zakrętów.

1. Jak w Duster'ze podłączone są halogeny? Czy ich zasilanie jest wspólne (są one połączone) czy każdy ma osobne?

2. Sygnał czujnika prędkości.
Znajdę go w skrzyncę bezpieczników przy silniku , badź przy wtyczce od radia?

Z góry dzięki

Edit....

O ile dobrze znalazłem to na pytanie moje 2
Odp: Skrzynka bezpieczników przy silniku, wtyczka R212, pin C5 niebieski kabel - impulsy sygnału prędkości

proszę o potwierdzenie naturalnie

Edit2....

Chyba że wszystkie sygnały typu: masa, +12 z aku, +12 z stacyjki, +12 od lewego kierunkowskazu i od prawego, wyjście prądowe prawego i lewego halogna i impuls/pomiar prędkości samochodu można zaleźć przy UCH w kabinie to też by był lepszy montaż

Edit3....

A oto jaki znalazłem schemat przykładowego modułu.



Posiada on funkcję zaprogramowania działania halogenów.
Włączają się wraz z kierunkowskazami tylko do zaprogramowanej prędkości

Oddzielenie diodami zasilania halogenów w przypadku jeżeli są połączone.
I właśnie jak jest w Duster'ze?

laisar - 2014-10-28, 23:48

Dominus napisał/a:
Jak w Duster'ze podłączone są halogeny? Czy ich zasilanie jest wspólne

Tak - oba z jednej linii przekaźnika.

Dominus napisał/a:
Skrzynka bezpieczników przy silniku, wtyczka R212, pin C5 niebieski kabel - impulsy sygnału prędkości

Tak.

Dominus napisał/a:
Chyba że wszystkie sygnały [...] można zaleźć przy UCH w kabinie

Przy samym UCH nie można - przeciwmgłowe nie mają z nim nic wspólnego.

(Choć może się udać w okolicy tego modułu - niedaleko jest przejście wiązki do komory silnika).


Dominus napisał/a:
modułu doświetlania zakrętów

W kwestii formalnej przypomnę tylko, że żadne z daćkowych przeciwmgielnych nie jest homologowane na doświetlanie zakrętów, więc używanie takiego modułu na drogach publicznych jest nielegalne...

corrado - 2014-10-29, 08:40

Też uważam , że to nielegalne i że takich "pacjentów" z gadżetami świetlnymi powinno się mocno karać ,
Przecież to grozi wypadkiem takie oślepianie, a jaka pewność że takie "cudo" będzie poprawnie działać i gdzieś na łuku w lesie nas nie oślepi z naprzeciwka taki gadżeciarz zaznajomiony z najnowszymi osiągnieciami techniki i motoryzcacji.

SilverTM - 2014-10-29, 09:34

Nasze prawo zresztą nie tylko nasze jest idiotyczne. W moim drugim aucie mam automatyczne włączanie i wyłączanie świateł długich ( a świecą masakrycznie mocno ) o ile włączanie działa fajnie tak wyłączają się długie światła dopiero wtedy kiedy zobaczy światła innego auta. A jak auto pojawi się na łuku drogi to oślepiają światła kogoś kto znajduje się na wyjściu z zakrętu. A ktoś to dopuścił do ruchu...
corrado - 2014-10-29, 09:52

Ale nie można tych długich samemu wyłączyć tylko skazany jesteś na "automat" ? :roll:
Dominus - 2014-10-29, 10:15

corrado, mógłbyś mi wyjaśnić w jaki sposób przez ten moduł bym kogoś oslepil na łuku drogi skoro doswietlanie uruchamia się z kiwrubkowskazem i do np 40 km/h ?
Widziałem patenty które uruchamiają halogeny na podstawie skrętu kiwrownicy ale nie o takim rozwiązaniu mówiłem

corrado - 2014-10-29, 11:24

Światła halogenów nie mają wyraźnej granicy światła i cienia , mówiąc w skrócie mogą świecić w "kosmos" , nawet na SKP nie kontroluje się gdzie świecą .
Poza tym halogenów nie wolno używac tak nawiasem mówiąc w "dobrych" warunkach pogodowych, jak to cudo będzie działać więc w mieście ? Będzie taka błyskoteka na światłach ?

Dominus - 2014-10-29, 11:29

Jak to nazywasz blyskoteke np na światłach ma wiele marek ale wiem że mają halogeny homologowane do tego doswietlania.
Dalej nie odpowiedziales mi na pytanie, może cos przoczylem

corrado - 2014-10-29, 11:36

Chyba masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem ?
Co jest niejasnego? :roll:

Dominus - 2014-10-29, 11:38

Pytanie powtórzę... W jaki sposób przez ten moduł halogen na łuku drogi ma kogoś oswietlic skoro jest on uruchamiany tylko z kierunkowskazem i poniżej 40 km/h ?
SilverTM - 2014-10-29, 11:41

Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.
BoloSr - 2014-10-29, 11:43

SilverTM napisał/a:
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.


tylko ze tam są odpowiednie te halogeny

Dominus - 2014-10-29, 11:43

SilverTM napisał/a:
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.


Równiez w vw, audi, seat, chyba w fordzie to widziałem, ale czy jest inaczej wykonane przeciwmglowe nie wiem

SilverTM - 2014-10-29, 11:49

BoloSr napisał/a:
SilverTM napisał/a:
Trzeba by było poszukać jak to wygląda od strony przepisów. Ale większość mercedesów ma ten patent i tam jest wykorzystywane też światło przeciwmgłowe bez żadnych dodatkowych modyfikacji czy żarówek. Identycznie jest w niektórych fiatach.


tylko ze tam są odpowiednie te halogeny a nie ze halogen przeciwmgielny doświetla zakręt o czy tu mówić ???


Na 100% były to normalne światła przeciwmgłowe z dodatkową opcją doświetlania zakrętów. Nawet przyglądałem się czy nie ma tam jakiś przesłon czy dodatkowych źródeł światła. Jednak paliło się to identycznie z włączonym manualnie światłem przeciwmgłowym jak i z włączonym kierunkowskazem ( opcja doświetlania ).

Temat jest identyczny jak owe skrętne reflektory które w naszych przepisach nie powinny istnieć bo zmieniają geometrię podczas jazdy. Kiedyś walczyli chyba z trzecim światłem stopu o ile pamiętam.

A tak z głowy to jeszcze np światła stopu nie mogą pulsować/mrugać/błyskać muszą świecić światłem ciągłym. A tak samo wiele marek podczas awaryjnego hamowania pulsują jak oszalałe.

laisar - 2014-10-29, 11:52

Dominus napisał/a:
czy jest inaczej wykonane przeciwmglowe nie wiem

Z punktu widzenia przepisów to nieistotne - ważne, że sama lampa została przebadana, na co ma odpowiednie oznaczenie.

(Dla jasności (; - ja sam nie sądzę, żeby ktokolwiek to wykrył w normalnym użytkowaniu, bo rzeczywiście jest sporo pojazdów z takim rozwiązaniem. Co niczego nie zmienia z formalnego punktu widzenia: lampa nie ma homologacji jako doświetlająca = jest nielegalna. Co ktoś z tym robi to już jego problem...).

SilverTM - 2014-10-29, 11:57

Na szybko szukając lampy faktycznie posiadają modyfikacje odbłyśników. Zdjęcia z forum Skody

Lampa normalna
http://forum.octaviaclub....logen_b_348.jpg

I z homologacją
http://forum.octaviaclub....logen_k_138.jpg

corrado - 2014-10-29, 11:59

Dominus napisał/a:
Pytanie powtórzę... W jaki sposób przez ten moduł halogen na łuku drogi ma kogoś oswietlic skoro jest on uruchamiany tylko z kierunkowskazem i poniżej 40 km/h ?


Młody nie napinaj się tak :)
Opisze jaśniej więc swój punkt widzenia.
Nie ważne czy ty jedziesz z prędkością 40k/h czy 10km/h i tak jak zaświecisz kierunkiem i światełkiem halogegnu skierowanym w górę to i tak możesz oślepić kogoś jadącego z naprzeciwka, a Halogen nie nie ma odbłysnika generującego wyraźną linię światło/ cień, więc kierunek wiązki światła jest ograniczona tylko śrubką na kloszu halogena a tą możesz kolego kręcić sobie jak chcesz. Całe szczęście że jest najczęściej zabłocony, bo nisko siedzi to tak ostro nie zaświeci .

zwłaszcza jak widze jak to działa na youtubie, może walnąć po oczach jak ktoś wypucuje klosz halogenu :).

Dominus - 2014-10-29, 12:01

corrado, nie napinam się, gdybyś odpowiedział tylko na pytanie to by od razu było, a okresliles jak święci przeciwmgielne i kiedy można używać.

Ale nie widzę potrzeby na łuku drogi używać kierunkowskazu.
Co innego faktycznie jakieś skrzyżowanie, zmiana kierunku jazdy i zróżnicowanie terenu że jest możliwość oslepienia, z tym się zgodzę

Dyskutujemy od tego chyba jest forum.
Czyli jak widać na przykładzie skody oprócz homologacji jest faktycznie Zmiana w konstrukcji klosza.
Tak więc można darować sobie taki wynalazek.

corrado - 2014-10-29, 12:06

haha , a to o to ci chodzi.

Ale nawet na łuku, nie zdarzyło się Ci wyprzedzać rowerzysty albo jakiejś grupki pieszych albo ciągnika ?

Poza tym przecież jak stoisz na skrzyżowaniu i chcesz skręcić w lewo a z naprzeciwka jedzie pojazd, to czy jemu się z naprzeciwka nie pojawi światełko halogenu ?

Dominus - 2014-10-29, 12:10

corrado napisał/a:
haha , a to o to ci chodzi.

Pytałem od pocZątku o to, ale chyba nie zrozumiales.

Z modułem się pojawi, tak to wiem. :-P

SilverTM - 2014-10-29, 12:55

A czy ten moduł można dostać w PL i ewentualnie czy dodaje on jeszcze jakieś inne funkcje? Szukałem czegoś odnośnie prędkości i jakoś nie mogę znaleźć.
Dominus - 2014-10-29, 12:59

Na allegro są. I jest podłączenie do sygnału prędkości aby zaprogramować działanie halogenow do określonej prędkości.
Widziałem że dodatkowo moduł ma coming home, oświetlenia samochodu na jakiś czas po zamknięciu

corrado - 2014-10-29, 13:01

Ja bym jeszcze wstawił żarówki LED zamiast H11 w halogeny
żeby bardziej na biało świeciły, co myślicie ?

SilverTM - 2014-10-29, 13:16

Jeśli w takim module można ustawić opcję świateł dziennych to miało by to nawet sens. Montujesz jakieś dobre żarówki ledowe więc masz światła do jazdy dziennej. Do tego po włączeniu świateł mijania masz tą opcję doświetlania zakrętów i opcję coming home.

Nie poruszamy kwestii prawa czy sensu posiadania świateł dziennych czy doświetlania zakrętów.

corrado - 2014-10-29, 13:28

Czekamy więc na Dominusa, aż zainstaluje moduł i podzieli się fotkami.
Dominus - 2014-10-29, 13:33

corrado, ją pisałem w moim pierwszym poscie o ewentualnym montażu. Na razie badalem temat
Cycu92 - 2018-03-21, 21:24
Temat postu: Doświetlanie zakrętów
Siemka wie ktoś może jak zrobić doświetlanie zakrętów w dusterze? Posiadam orginalne przeciw mgielne
dudu$ - 2018-03-21, 22:33

Właśnie rozmawiałem ze swoim kolegą - elektrykiem samochodowym na ten temat. Nie jest to nic specjalnie trudnego. Wystarczy zakupić odpowiedni moduł ( podobno coś około 120zł) I odpowiednio go podpiąć pod kierunkowskazy - instrukcja dołączona będzie do modułu
jas_pik - 2018-03-21, 22:47

Na portalach aukcyjnych ceny już od 90 zł .
Już to miałem jako dokładany moduł działający po 4 mignięciu - trochę bez sensu jak da mnie

Fruxo - 2018-03-21, 23:00

Takie doświetlanie na zasadzie przeciwmgielnych niczego nie daje, tylko skrętne reflektory.
jas_pik - 2018-03-21, 23:26

Fabryczne przeciwmgielne są zazwyczaj wystarczające do doświetlania ale jeśli sterowanie jest od kierunkowskazów ( i włączy się po czwartym mignięciu - aby się nie załączać przy tzw mignięciach autostradowych) to jest to raczej mało sensowne - duzo lepsze jest gdyby sterowanie było od czujnika skrętu - ale chyba w Daciach to jeszcze nie jest montowane .
Fruxo - 2018-03-21, 23:51

Często jeżdżę w nocy lasem, to są jedyne warunki kiedy doświetlenie zakrętów się przydaje. I w dusterze często używam przeciwmgielnych i uważam że to praktycznie niczego nie zmienia.
W innym aucie gdzie są skrętne reflektory naprawdę to rozwiązanie działa i daje odczuwalny wzrost bezpieczeństwa szczególnie że długie światła również "skręcają".
Rozwiązanie na kierunkowskazach może przyda się tylko w mieście gdzie doświetlanie nie jest potrzebne.

eplus - 2018-03-22, 11:29

Dziwne - 5 postów na forum Dacii i nikt nie wspomniał o homologacji?
Żeby zobaczyć światło halogenów na tle świateł mijania w Dusterze, to trzeba się naprawdę dobrze wpatrzeć.
:idea: :idea:

shrek - 2018-03-22, 19:39

W oryginalnej instalacji doswietlania,chalogeny sa sterowane czujnikiem skretu lub/i kierunkowskazem no i oczywiscie brana jest pod uwage predkosc pojazdu.
Na rynku mozna znales moduly sterowane kierunkami i pod ktore podpinamy czujnik predkosci pojazdu. Tylko te moduly wykluczaja to o czym pisal Jas-pik
Cytat:
moduł działający po 4 mignięciu - trochę bez sensu jak da mnie

Zalaczaja sie po wlaczeniu kierunku, ale do 50 km/h potem pozostaja nieaktywne.

W firmowym aucie mam te doswietlanie i w stu procentach zgadzam sie z Fruxo
Cytat:
Takie doświetlanie na zasadzie przeciwmgielnych niczego nie daje..

jas_pik - 2018-03-22, 20:18

shrek napisał/a:
Zalaczaja sie po wlaczeniu kierunku

I właśnie to wyklucza jak dla mnie ich działanie

shrek - 2018-03-22, 20:27

No to jak dla Ciebie, to tylko ori instalacja wchodzi w gre. Sterowana czujnikiem skretu.
DrOzda - 2018-03-22, 21:52

eplus napisał/a:
Dziwne - 5 postów na forum Dacii i nikt nie wspomniał o homologacji?
Żeby zobaczyć światło halogenów na tle świateł mijania w Dusterze, to trzeba się naprawdę dobrze wpatrzeć.
:idea: :idea:


Niestety H11 są słabe - można dość łatwo zamienić je na H9 i wtedy jest zdecydowanie lepiej:
https://www.youtube.com/watch?v=jeDI61VpjQk
Choć nie jest to zgodne z przepisami i może skrócić żywotność odbłyśników.

ddaria74 - 2018-04-29, 23:46
Temat postu: może komuś sie przyda te info...w/s doświetlania..
http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=357
jas_pik - 2018-04-30, 00:08

Bez sensu - sam to zrobisz za pomocą ddt4all na standardowym osprzęcie .
Kupować za 150 zł ?
Ale reklama dźwignią handlu . Płaca Ci za nią ?
To może zacznę sprzedawać tła do MN z fotką kierowcy po 100 zł ?
Ktoś chętny ?
To jest dopiero personalizacja .....

Michał B24 - 2018-04-30, 06:27

Nie wiem, jak w Duserze, ale w Sandero te przeciwmgielne, niczego nie oświetlają
Fruxo - 2018-04-30, 07:30

bo są tam mniejsze żarówki niż kiedyś
SVENSON - 2018-05-01, 08:16

Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.

Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.

RowerekCombi - 2018-05-06, 06:22

Fruxo napisał/a:
bo są tam mniejsze żarówki niż kiedyś


No a czy można tam coś mocniejszego włożyć :->

DrOzda - 2018-05-06, 19:34

Można H9 po spiłowaniu ząbka w plastikowej obudowie złącz żarówki.
Choć może się wtedy przegrzewać lampa ...

Michał B24 - 2018-05-06, 20:57

SVENSON napisał/a:
Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.

Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.


Chyba nie do końca. Kiedyś był przepis, że trzeba jechać na postojowych+przeciwmgielne. Nie wolno było jechać jednocześnie na przeciwmgielnych i światłach tzw. krótkich. W głupim Polonezie, przeciwmgielne, bardzo dobrze radziły sobie z mgłą i po wyłączeniu krótkich też była całkiem spoko widoczność.

SVENSON - 2018-05-06, 21:41

Michał B24 napisał/a:
SVENSON napisał/a:
Światła przeciwmgłowe nigdy nie miały niczego oswietlac.

Założenie od początku stosowania jest takie samo, poprawa widoczności pojazdu dla innych użytkowników drogi. Czyli punkty świetlne jak najniżej pod linią mgły. Zazwyczaj mgła im bliżej podłoża to jest rzadsza.


Chyba nie do końca. Kiedyś był przepis, że trzeba jechać na postojowych+przeciwmgielne. Nie wolno było jechać jednocześnie na przeciwmgielnych i światłach tzw. krótkich. W głupim Polonezie, przeciwmgielne, bardzo dobrze radziły sobie z mgłą i po wyłączeniu krótkich też była całkiem spoko widoczność.

Zgadza się, dlatego przeciwmgłowe można załączyć już z pozycji postojowych / pozycyjnych.
Często jest też tak, że mijania we mgle pogarszają sprawę. Teraz w każdym nowym samochodzie przeciwmgłowe świecą tak kulawo, że czasami nawet nie widać że świecą z za kierownicy

ddaria74 - 2018-06-12, 21:44
Temat postu: halogeny-duster?
tak sobie przeglądam ten temat bo już nie długo będę zakładał tzw.doświetlanie zakrętów---[po1-nie ruszam tematu homologacji-oki]
użytkownicy -zapewne zauważyliście że światlo z naszych halogenów to delikatnie mówiąc porażka żarówki H16 [jeśli dobrze pamiętam] są używane do świateł dziennych [ około-18W]
jeśli zamontujecie żar.H11 [55W] no niestety plastyk tego nie wytrzyma.....mała uwaga....pasują halogeny od Scenica II...[sam już wymieniłem- mogę podać foto dla zainteres...]
no niestety jest też pewien "minus" te od SC. odbłyśniki są zamontowane w hologenie głębiej niż orginal dusterka-czyli inny kąt świecenia....jak podłącze chodż na chwilę to sprawdzę jak świeci w nocy....

ddaria74 - 2018-06-12, 21:49
Temat postu: halogeny-duster?
halogeniki na zewn..
tom45tom - 2019-03-31, 19:11

Kolega z czech podał mi ścieżkę ustawień do doświetlania zakrętów. Jutro wstawię. Coraz bardziej Dusterek mnie zaskakuje :)
DrOzda - 2019-03-31, 20:42

tom45tom napisał/a:
Kolega z czech podał mi ścieżkę ustawień do doświetlania zakrętów. Jutro wstawię. Coraz bardziej Dusterek mnie zaskakuje :)

To jest legalne tylko gdy lampy przeciwmgłowe mają wybitą homolgację K na kloszu.

tom45tom - 2019-04-01, 16:16

Dla zainteresowanych - Aktywacja doświetlanie zakrętów:
Duster II ->
UPC-EMM ->
T4 EMM VS v2.3 ->
Cornering ->
Cornering Configuration ->
Nbx_Cornering_CF ->
TRUE ->
"send"

polon18 - 2019-04-01, 17:29

Powinieneś jeszcze po włączeniu doświetlania ustawić parametry z oznaczeniem Cxx
Są to parametry odpowiedzialne za kąt skrętu kierownicy, jasność przy skręcie bez kierunkowskazów i z nimi oraz szybkość wygaszania

jammo - 2019-04-01, 18:24

Jako, że nie miałem nigdy styczności z takimi światłami (widziałem tylko w Fiacie Tipo znajomego, że jak skręcał to się halogen zaświecał) mam jedno pytanie. Mam rozumieć, że podstawowym warunkiem dla tej funkcji z doświetlaniem zakrętów jest wymiana obecnych halogenów na inne? Jaka jest właściwie ta zasada doświetlania? Czy jest to tylko dodatkowe załączanie się odpowiedniego halogena od strony skrętu, czy muszą tu być zamontowane jakieś specjalne ruchome halogeny tzn. np. z ruchomym odbłyśnikiem i jakimś siłownikiem? coś jak w reflektorach?
Belphegor - 2019-04-02, 08:51

Gdy nie masz osobnych żarówek do doświetlania (jak w niektórych wersjach Passata B8), to po prostu zapala się lewy, albo prawy halogen. Nic się tam nie rusza. Doświetlanie halogenami jest doświetlaniem statycznym, zaś te ruchome soczewki/odbłyśniki to doświetlanie dynamiczne zgodne (mnej więcej) z kątem ruchu kierownicy. I jest w lampach głównych auta.

Doświetlanie statyczne daje tyle, że lekko lepiej masz doświetloną część podłoża przed autem od strony któregoś z przednich narożników. Jak na ciemnej drodze zapalisz halogeny, to zwróć uwagę, że one nie tyle świecą dobrze do przodu, co właśnie bardziej na boki, na pobocze.

shrek - 2019-04-02, 13:47

Jak dla mnie to wcale nie potrzebny bajer, nic specjalnie wiecej nie widac. Mam to w kFiacie gdzie mozna to wl/wyl z poziomu menu zegarow.
Dziala to na podstawie czujnika skretu, kierunkowskazu i predkosci pojazdu.

jammo - 2019-04-02, 20:18

Ok , dzięki za opis działania. raczej nie będę się bawił w tą modernizację z doświetlaniem, skoro to nie za bardzo daje efekty.Na dziś dzień bardziej jestem za aktywowaniem czujnika deszczu, do wycieraczek, ale czekam co koledzy stwierdzą, jak dostaną już kable.
eplus - 2019-04-03, 07:02

To jakaś szajba - na zakręcie gaszą się dzienne, aby lepiej było widać kierunkowskaz, natomiast halogen się wtedy zapala... :idea: :idea: :idea:
shrek - 2019-04-03, 07:35

Nie do konca, bo doswietlanie dziala tylko przy wlaczonych swiatlach mijania. ( przyklad z kFiata i Iveco)
SWilk - 2019-04-03, 08:09

Takie doświetlanie jest bezużyteczne w mieście, ale już jak ktoś mieszka przy nieoświetlonej żużlówce 500 metrów od asfaltu to w nocy może zrobić różnicę.

Jak jestem u teściów to często świadomie ręcznie włączam halogeny żeby do nich wjechać.

Gdybym tam mieszkał na stałe, pewnie byłbym pierwszy w kolejce do włączenia doświetlania. Ale że tylko bywam, to nie będę kombinował.

marcinch - 2019-04-03, 20:12

U mnie działa włączyłem według przepisu i doświetlanie zakrętów też :). Trochę mnie to denerwuje, że opcje są tylko wyłączone. Co więcej parametry doświetlania w komputerze były ustawione tylko należało włączyć opcję doświetlania
tom45tom - 2019-04-03, 20:46

To super, ja jeszcze czekam na zamówiony skaner OBD i będę działał. Mam jeszcze w planie zaprogramować na wyświetlaczu komputera wyświetlenie zegarka i temperatury zewnętrznej. Zegar jest wtedy niezależny od MediaNav i ustawia się go z kierownicy.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2019-04-04, 11:15 ]
O zegarze i termometrze - http://www.daciaklub.pl/f...1782509#1782509.

Belphegor - 2019-04-15, 19:48

polon18 napisał/a:
Powinieneś jeszcze po włączeniu doświetlania ustawić parametry z oznaczeniem Cxx
Są to parametry odpowiedzialne za kąt skrętu kierownicy, jasność przy skręcie bez kierunkowskazów i z nimi oraz szybkość wygaszania


Ustawiłem doświetlanie zakrętów, ale według mnie halogeny włączają się zbyt wcześnie (przy bardzo niewielkim wychyleniu kierownicy), więc mam pytanie odnośnie powyższego posta:

jakie wartości wpisać w tych okienkach? Jaki jest % standardowy kąt wychylenia kierownicy i jaka jasność halogenów? Tam jest tylko "No value".

laisar - 2019-04-15, 19:59

http://www.daciaklub.pl/f...1782484#1782484
Belphegor - 2019-04-15, 20:07

Masakra...kilka postów niżej. :oops: Dzięki laisar.

Teraz muszę rozszyfrować różnicę pomiędzy A1, a A2 i inne drobiazgi z opisów tych okienek. Same skróty... ;-)

jammo - 2019-04-16, 09:05

Czekam na efekt twojej pracy :-) myślę , że jak już to ogarniesz , to pochwalisz się tu kolegom. Sam zwróciłem uwagę u siebie, że te ruchy kierownicy nie są za wielkie przy włączaniu się doświetlania.
Belphegor - 2019-04-16, 09:15

marcinch napisał/a:
U mnie działa włączyłem według przepisu i doświetlanie zakrętów też :). Trochę mnie to denerwuje, że opcje są tylko wyłączone. Co więcej parametry doświetlania w komputerze były ustawione tylko należało włączyć opcję doświetlania


Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale uważam, że następujące oznaczenia odpowiadają następującym ustawieniom:

Cxx A1 angle CF - wychylenie kierownicy do skrętu z kierunkowskazami
Cxx A2 angle CF - wychylenie kierownicy do skrętu bez kierunkowskazów
Cxx Cornering Speed - maksymalna prędkość przy jakiej włącza się doświetlanie. Powyżej niej nie działa
Cxx dimming time CF - czas po jakim gasną halogeny po wyprostowaniu kierownicy
Cxx max power PWM ratio - maksymalna siła świecenia halogenów?
Cxx min power PWM ratio - minimalna siła świecenia halogenów? Ale od czego zależy min. i max.?
Cxx UFOGLeft offset CF - jasność palenia się lewego halogenu podczas skrętu w lewo
Cxx UFOGRight offset CF - jasność palenia się prawego halogenu podczas skrętu w prawo

Co to jest fog parking light? Czyżby zapalanie się obu halogenów podczas cofania? Bo np. Renault tak maja, że jak wrzucasz wsteczny, to oba halogeny się zapalają.

Belphegor - 2019-04-18, 11:44

Jestem aż tak inteligentny, że to rozszyfrowałem? :shock: :mrgreen: Czy może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć, nim zabiorę się za próby? ;-)
jas_pik - 2019-04-18, 12:32

Wygląda na to że jesteś odkrywcą- teraz musisz to potwierdzić doświadczalnie.
Nie zapomnij robić zdjęć i przygotuj opis :)

rob_plk - 2019-04-19, 13:43

Belphegor napisał/a:

Cxx dimming time CF - czas po jakim gasną halogeny po wyprostowaniu kierownicy
Cxx max power PWM ratio - maksymalna siła świecenia halogenów?
Cxx min power PWM ratio - minimalna siła świecenia halogenów? Ale od czego zależy min. i max.?
Cxx UFOGLeft offset CF - jasność palenia się lewego halogenu podczas skrętu w lewo
Cxx UFOGRight offset CF - jasność palenia się prawego halogenu podczas skrętu w prawo


Cxx dimming time CF - coś długi ten czas może ma być w ms, może być też czas rozjaśniania się żarówek od min_ratio_pwm do max_ratio_pwm w ms ( i odpowiednio wygaszania);
Cxx max power PWM ratio i Cxx min power PWM ratio to jasność - moc używana przy rozjaśnianiu żarówek, możesz zmienić max na np. 80% nie będzie używał pełnej mocy a startuje od 46% bo i tak żarówka poniżej już się tylko grzeje a nie świeci.

offset wygląda mi na korekcje napięcia lewo-prawo

X i Y na początku to korekcja mocy wg. napięcia w instalacji

Belphegor - 2019-04-19, 14:10

rob_plk napisał/a:
Cxx dimming time CF - coś długi ten czas może ma być w ms


No właśnie też mnie to zastanawia. Zwłaszcza, że halogeny gasną praktycznie natychmiast po wyprostowaniu kierownicy.

rob_plk napisał/a:
Cxx max power PWM ratio i Cxx min power PWM ratio to jasność - moc używana przy rozjaśnianiu żarówek, możesz zmienić max na np. 80% nie będzie używał pełnej mocy a startuje od 46% bo i tak żarówka poniżej już się tylko grzeje a nie świeci.


Czyli np. to na screenie od 40 do 100 to jest zakres w procentach? Taka podpowiedź ile można ustawić od-do?

rob_plk napisał/a:
offset wygląda mi na korekcje napięcia lewo-prawo


Czy to oznacza, że lewy halogen będzie się palił słabiej, niż prawy? Czy w inny sposób będzie się wygaszał?


A fog parking light? Czy uważasz, że to jednoczesne zapalenie się obu halogenów po włączeniu wstecznego?
Będę to pewnie w Święta ogarniał, ale każda podpowiedź jest dobra, żebym wiedział czego mam nie ruszać jak by co. ;-)

rob_plk - 2019-04-19, 14:37

PWM od 0 do 100 wpisujesz, procentowo. Zobacz w googlu hasło "sterowanie PWM" wyjaśni Ci o co chodzi.
Offset myślę, że korekcja na spadek napięcia na wiązce, do prawego dłuższy przewód - głupi parametr ale widziałem głupsze :), a jak są dwa sterowania oddzielne z kompa to można i tak się bawić (w dobie cieniutkich przewodów jakie teraz dają w instalacjach samochodowych wszystko można nadrobić kompem).

"fog parking" cholera wie, opisy w sofcie są tak enigmantyczne... i często błędne, mylące.
Włącz i testuj może nic nie wybuchnie :)

Belphegor - 2019-04-19, 14:39

rob_plk napisał/a:
Włącz i testuj może nic nie wybuchnie :)


Na wszelki wypadek będę to robił przy otwartych drzwiach, żeby zdążyć zwiać. :mrgreen:

Belphegor - 2019-04-21, 20:59

No więc pierwsze próby za mną. ;-)

Okienko Cxx A2 angle CF pokazuje wartość kąta skręcenia kół do włączenia się lampy przeciwmgielnej lewej lub prawej. Domyślnie było 15 stopni, więc jak dla mnie za wcześnie (i nie tylko dla mnie). Ustawiłem dwa razy tyle, czyli 30 stopni i jest w miarę ok. Co ciekawe ustawienie 35 stopni powoduje jakieś błędy w dolnych okienkach, więc szybko zmieniłem z powrotem na 30. ;-)

Okienko Fog Parking Light CF po zmianie z false na true uruchamia parkingowy tryb halogenów. Czyli (w przypadku skrzyni EDC) wygląda to tak:

- Uruchamiam samochód oczywiście na trybie P. Włączają się światła mijania (jeśli jest ciemno), ale halogeny nie.
- Przełączam na D albo R i halogeny się zapalają.
- Ruszam, rozpędzam się do 15 km/h i halogeny gasną
- Zatrzymuję się np. na światłach - halogeny są zgaszone
- Zatrzymuję się, żeby zaparkować. Przełączam z D na R i halogeny się zapalają. I tak cały czas podczas manewrowania są zapalone. Chyba, że przyspieszę powyżej 15 km/h.


Reszty jeszcze nie ogarnąłem ale też zbyt mało biegły w tym jestem, żeby na razie to ruszać. Jak się douczę, to może się pobawię. ;-)

Ścieżka dojścia do ustawień jest taka sama, jak do włączenia doświetlania zakrętów, czyli:

Duster II ->
UPC-EMM ->
T4 EMM VS v2.3 ->
Cornering ->
Cornering Configuration ->

jammo - 2019-04-22, 09:45

Dzięki za wskazówki.A co z tą pozycją do skręcania z kierunkowskazami , czyli Cxx A1 angle CF, czy tam nie zmieniałeś nic z kątami skrętu?
Belphegor - 2019-04-22, 10:17

Szczerze mówiąc nie rozgryzłem na razie czym się różni A od B. Zmieniłem z 25 stopni na 30. Bo halogen z kierunkowskazem włączy się zawsze jak jedziesz poniżej 40 km/h. Może tu chodzi o to kiedy gaśnie. Czyli jak skręcisz i zaczniesz prostować kierownicę to poniżej zadanej w okienku wartości halogen gaśnie.
jammo - 2019-04-22, 18:28

Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Jechałem kiedyś w Wielki Piątek w nocy i specjalnie chciałem zwrócić uwagę na to podświetlanie zakrętów, niestety, ale z miejsca kierowcy ciężko mi było zauważyć, czy halogen w ogóle się załącza czy nie. Jak wiadomo maska auta jest dość wysoko a dodatkowo Duster ma bardzo masywny przód, więc przy krótkiej wiązce światła jaką mają halogeny ciężko jest ją zauważyć z pozycji kierowcy. Może warto by pomyśleć o jakichś mocniejszych żarówkach :-) .
Belphegor - 2019-04-24, 08:49

Ja bez problemu dostrzegam fakt włączonych halogenów, ale jest jeden warunek - droga musi być słabo oświetlona. Przy mocniejszych latarniach, światłach innych samochodów itp. to faktycznie ciężko dostrzec.

Na tym screenie powyżej mam ustawione tak samo, czyli na 100%, więc chyba fabrycznie mocniej się nie da. Z resztą przy skręcaniu kierownicą palą się z taką samą mocą, co jak normalnie włączę halogeny. Więc chyba 100%. ;-)

Ikarusiarz - 2019-04-24, 21:03

jammo napisał/a:
Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Jechałem kiedyś w Wielki Piątek w nocy i specjalnie chciałem zwrócić uwagę na to podświetlanie zakrętów, niestety, ale z miejsca kierowcy ciężko mi było zauważyć, czy halogen w ogóle się załącza czy nie.


Nie wiem, jak w obecnych, ale w starym Loganie była regulacja przeciwmgielnych.

DrOzda - 2019-04-24, 21:30

jammo napisał/a:
Jak dla mnie przydałoby się trochę mocniejsze światło w tych halogenach. Może warto by pomyśleć o jakichś mocniejszych żarówkach :-) .

Bez problemu założysz H9 wystarczy spiłować w nich plastik we wtyczce.
Tylko trzeba wtedy wziąć pod uwagę większe ciepło przy ich działaniu.

kicpra - 2019-04-24, 21:51

H9 zamiast H16?
Chętnie spróbuje :D

DrOzda - 2019-04-24, 23:15

Zamiast H11, H16 to raczej się nie nadają na przeciwmgłowe z mocą 19W chyba że na dzienne.
tAboon - 2019-04-25, 07:02

A czy w Lodgy też jest opcja na włączenie doświetlania zakrętów?
Dymek - 2019-04-25, 07:41

DrOzda napisał/a:
Zamiast H11, H16 to raczej się nie nadają na przeciwmgłowe z mocą 19W chyba że na dzienne.

Żarówki H16 są stosowane w światłach przeciwmgłowych Renault- również DusteryII mają tam właśnie żarówki H16 (obecne Logan, Sandero też).
Ale coś jest na rzeczy, bo z opisów np. dla Renault Traffic wynika, że samochody wyposażone w funkcje doświetlania zakrętów zamiast H16 mają zamontowane H11, ale nie wiem czy w tym samym kloszu. Różnica w mocy jest spora 19W/55W... stąd słaba widoczność obecnych H16.

kicpra - 2019-04-25, 08:28

Czyli dla H16 nie ma żadnego "zamiennika"?
Dymek - 2019-04-25, 09:42

O ile mi wiadomo mechanicznie żarówki H16, H9, H8 mają takie same mocowania i złącza, w każdym razie dające się zamontować. Najbliższym mocniejszym zamiennikiem H16 wydaje się być H8 ze względu na najmniejszą moc- 35W.
Obecnie jest też mnóstwo "zamienników" LED, ale to już jak zwykle z LEDami próby na własne ryzyko.

DrOzda - 2019-04-25, 12:07

Niemożliwe żeby tam były H16 one mają tylko 500 lumenów przy 19 W:
http://oryginalneibezpiec..._OSRAM_2017.pdf
Z kolei według homologacji minimalne natężenie światła w centralnym punkcie pomiarowym to 1250 kandeli:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:42010X0710(04)&from=PL
Nie jestem w stanie tego przeliczyć bo potrzebne byłyby kąty reflektora ale H16 to strasznie słaby pomysł na żarówki przeciwmgłowe.

Dymek - 2019-04-25, 14:49

DrOzda napisał/a:
Niemożliwe żeby tam były H16 one mają tylko 500 lumenów przy 19 W...

Z faktami nie dyskutujemy :mrgreen:
Zajrzyj do instrukcji nowych Dacii oraz starszych Renault (tych, które nie mają jeszcze przeciwmgielnych LED)- jest H16. U mnie jest H16- sprawdzałem, miałem w ręku.
Przykłady

DrOzda - 2019-04-25, 15:28

Porażka , u mnie są H11 i jest słabo ...
ex_perimental - 2019-04-27, 17:23

Załóżcie takie jak na zdjęciu. Czasami można znależć w dobrej cenie (Lexus, Citroen DS i pewnie inne marki). Pobór na lampę chyba 14 W (a może 11W?). Nie oślepiają kierowców nadjeżdżających z przeciwka. W końcu widać gdzie się jedzie we mgle, spełniają swoją rolę (świecą wąskim wycinkiem).
Przerabiałem mocniejsze żarówki- było lepiej ale bez szału, dopiero takie halogeny "robią". Mam je w Dusterze dwa lata, i właśnie założyłem do Logana żony + doświetlanie po CAN na module DS 454 (kierunki, skręt kierownicą- sterowanie przez przekaźniki).

p47yk - 2019-06-06, 19:33

Cytat:
Okienko Fog Parking Light CF po zmianie z false na true uruchamia parkingowy tryb halogenów. Czyli (w przypadku skrzyni EDC) wygląda to tak:

- Uruchamiam samochód oczywiście na trybie P. Włączają się światła mijania (jeśli jest ciemno), ale halogeny nie.
- Przełączam na D albo R i halogeny się zapalają.
- Ruszam, rozpędzam się do 15 km/h i halogeny gasną
- Zatrzymuję się np. na światłach - halogeny są zgaszone
- Zatrzymuję się, żeby zaparkować. Przełączam z D na R i halogeny się zapalają. I tak cały czas podczas manewrowania są zapalone. Chyba, że przyspieszę powyżej 15 km/h.


Reszty jeszcze nie ogarnąłem ale też zbyt mało biegły w tym jestem, żeby na razie to ruszać. Jak się douczę, to może się pobawię. ;-)


A jak wygląda sytuacja z "Fog Parking Light" przy manuału? Warto to włączać? 🤔

Belphegor - 2019-06-07, 09:34

Odpisałem Ci na PW. A czy warto? To tak, jak z doświetlaniem zakrętów. Wieczorem w oświetlonym mieście różnicy nie będzie. Ale już gdzieś podczas jazdy/manewrowania po ciemku różnica będzie.
Black Dusty - 2019-06-07, 10:25

Belphegor napisał/a:
Odpisałem Ci na PW

Nie no, dlaczego? Ja też jestem ciekawy. ;-)

Belphegor - 2019-06-07, 10:46

Hehe.... chodzi o to, że w przypadku manuala wszystko będzie jak w EDC, tylko funkcję D pełni bieg 1, a funkcję R pełni... R. :mrgreen:
buladag - 2019-06-11, 05:03

tAboon napisał/a:
A czy w Lodgy też jest opcja na włączenie doświetlania zakrętów?

Ponawiam pytanie kolegi. Jeśli tak to ścieżka włączenia będzie taka sama jak tu podana?

buladag - 2019-07-03, 20:01

Pytanko, wzorując się na ścieżce dla DD2 próbowałem włączyć doświetlanie w Lodgy 2019. Niestety wszystkie pozycje są na czerwono, odświeżenie nic nie daje.

Interfejs (elm bt) prawdopodobnie jest OK bo łączy się z autem i udało mi się na próbę zmienić domykanie szyb z false na true.

Dymek - 2019-07-03, 21:49

buladag napisał/a:
Pytanko, wzorując się na ścieżce dla DD2 próbowałem włączyć doświetlanie w Lodgy 2019. Niestety wszystkie pozycje są na czerwono, odświeżenie nic nie daje.

Duster II jest nową konstrukcją, w której można włączyć opcje niedostępne w pozostałych modelach. Z tym musisz się pogodzić.

buladag - 2019-07-05, 18:48

A może to kwestia wersji programu? Czy ktoś kto włączył doświetlanie w Lodgy mógłby się pochwalić czym?

Zauważyłem że po wyborze x92 - Lodgy i wybraniu jedynej wtedy dostępnej pozycji w upc-emm w każdej z pozycji mam same czerwone pola, natomiast po wybraniu All Dacia i zaznaczeniu T4 EMM VS v2.3 pojawiają się pozycje z opcją zapisu oraz wyboru true i false z tym że też pola są czerwone i próba zapisu nic nie daje.

buladag - 2019-07-07, 23:26

Jak sprawdzić jaki moduł emm siedzi w aucie?
rob_plk - 2019-07-09, 19:25

Nie kombinuj, w twoim samochodzie światła są na żywca podłączone do manetki/włącznika, nawet nie ma przekaźnika pewnie. Jak komp ma włączyć coś automatycznie jak tylko ręką możesz to włączyć.
buladag - 2019-07-10, 20:44

Ktoś gdzieś tu na forum pisał że włączył doświetlanie w Lodgy.
laisar - 2019-07-10, 21:01

Nie, nie pisał, pojawiały się tylko pytania o taką możliwość.
Luthor - 2019-08-19, 20:42

Belphegor napisał/a:
No więc pierwsze próby za mną. ;-)

Okienko Cxx A2 angle CF pokazuje wartość kąta skręcenia kół do włączenia się lampy przeciwmgielnej lewej lub prawej. Domyślnie było 15 stopni, więc jak dla mnie za wcześnie (i nie tylko dla mnie). Ustawiłem dwa razy tyle, czyli 30 stopni i jest w miarę ok. Co ciekawe ustawienie 35 stopni powoduje jakieś błędy w dolnych okienkach, więc szybko zmieniłem z powrotem na 30. ;-)

Okienko Fog Parking Light CF po zmianie z false na true uruchamia parkingowy tryb halogenów. Czyli (w przypadku skrzyni EDC) wygląda to tak:

- Uruchamiam samochód oczywiście na trybie P. Włączają się światła mijania (jeśli jest ciemno), ale halogeny nie.
- Przełączam na D albo R i halogeny się zapalają.
- Ruszam, rozpędzam się do 15 km/h i halogeny gasną
- Zatrzymuję się np. na światłach - halogeny są zgaszone
- Zatrzymuję się, żeby zaparkować. Przełączam z D na R i halogeny się zapalają. I tak cały czas podczas manewrowania są zapalone. Chyba, że przyspieszę powyżej 15 km/h.


Reszty jeszcze nie ogarnąłem ale też zbyt mało biegły w tym jestem, żeby na razie to ruszać. Jak się douczę, to może się pobawię. ;-)

Ścieżka dojścia do ustawień jest taka sama, jak do włączenia doświetlania zakrętów, czyli:

Duster II ->
UPC-EMM ->
T4 EMM VS v2.3 ->
Cornering ->
Cornering Configuration ->


Bawiłem się dzisiaj z tymi ustawieniami i u mnie Okienko Cxx A2 angle CF pokazuje wartość kąta skręcenia kół w prawo, a Cxx A1 angle CF w lewo.
Ustawiłem po 70 stopni i teraz halogeny włączają się gdy kierownica wykona pół obrotu.
Dodatkowo zauważyłem że gdy jeden parametr jest na przykład 25 stopni a drugi 70 to wykonując obrót kierownica pierwszy zapala się stopniowo(pierw słabsze światło a potem mocniejsze) natomiast kręcąc w drugą stronę zapala się normalnie po osiągnięciu tych 70 stopni.

Belphegor - 2019-10-20, 21:47

Luthor napisał/a:
Ustawiłem po 70 stopni i teraz halogeny włączają się gdy kierownica wykona pół obrotu.


Ciekawe, bo u mnie nie chciało więcej jak 30 stopni, bo pojawiały się błędy.


A tak z innej beczki - czy ktoś z obecnych na forum ma taką wiedzę, czy można halogeny ustawić tak, by po uruchomieniu świateł mijania lub pozycyjnych lekko się rozpalały mniej więcej do 5W, jak standardowe pozycyjne? Fajny efekt to daje. ;-)

ex_perimental - 2019-12-07, 14:18
Temat postu: Doświetlanie zakrętów Duster przed liftem: 2010-->2013
Cześć.
Siłą uporu (choć specjalnie trudno nie było...) przekonałem producentów pewnego modułu (z woj. pomorskiego) do tego, żeby opracowali dla mnie protokół obsługi doświetlania poprzez kąt skrętu kierownicy. Podejrzewam, że do Laguny II też można to dołożyć, bo czujnik skrętu kierownicy jest taki sam (VALEO)- przynajmniej wizualnie. Czujniki mają 4 piny, +12v, masa, CAN L i CAN H.
Ci co mają ESP nie znajdą sygnału w gnieździe OBDII- sygnał z czujników wchodzi na pompę ABS, ale z niej nie wychodzi. Trzeba się podpiąć bezpośrednio pod czujnik skrętu albo połączyć odpowiednie piny na pompie ABS wg schematu.
Wszystko lata póki co, mam wersję próbną/beta, ale pewnie w najbliższej aktualizacji to udostępnią- jeżeli nie, to plik .bin będę miał na pewno ja. W poniedziałek jeszcze podłączą się zdalnie do samochodu i będą szukać sygnału prędkości po CANie (póki co priorytetem było opracowanie algorytmu, bo sygnał mówiąć najprościej jest dość dziwny), mam nadzieję, że ABS go puszcza też po CANie.
Niestety nie działa doświetlanie po kierunkowskazie, bo UCH nie rozgłasza tego po CAN, ale są przecież moduły na obsługę kierunków- jeżeli ktoś chce- można też samemu coś wyrzeźbić.
Pozdrawiam zainteresowanych zapaleńców :)

ex_perimental - 2019-12-07, 16:10

Podgląd schematu.
corrado - 2019-12-11, 21:15

Podziwiam zapału i wiedzy technicznej :)
Na pewno komuś się przyda.

Ja bardzo bym czekal na opis montażu ESP ASR w dacii z samym ABSem:)
Mam części ( chyba wszystkie } ale przydałoby się info jak to zrobić by na pewno działało. :-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2020-07-20, 01:34 ]
ESP - http://www.daciaklub.pl/f...1800421#1800421.

Bartseb - 2020-03-02, 16:29

U mnie niestety max ustawienie to 30. Bledy wyskakuja w przedziale 35-70.
Przy wlaczonym kierunku halogen zapala sie automatycznie.

nowy - 2020-03-02, 20:51

Sprzedawca powiedział, że Logan nie ma takiej możliwości
Hiszpan_JS - 2020-03-02, 22:05

nowy napisał/a:
Sprzedawca powiedział...
To żaden argument :mrgreen: . Mi powiedział że w Dusterze nie ma możliwości uruchomienia zegara na wyświetlaczu :lol: .

P.S.
Chociaż w tym wypadku chyba miał racje. Nie znalazłem nikogo komu by się ta sztuka udała w Loganie.

Bartseb - 2020-03-03, 17:31

Dzisiaj w pochmurny dzien zauwazylem ze w korku i powolnej jezdzie przy ustawawieniu kata na 30 (dwie wartosci) , halogeny swiecą jak szalone, wystarczy lekko wzruszyc kierownice. Macie jakis pomysl na to? Generalnie najlepiej jakby dzialaly tylko przy kierunkowskazie. Ograniczenie predkosci nie wiem czy cos da np 10. Ale czy nie wylaczy to automatu z kierunkowskazami. Na postoju kierunki uaktywniaja doswietlenie. Ma ktos pomysl? Nie mam mozliwosci sprawdzenia w jezdzie (nie mam kamery i tak dlugiego odcinka) :)
toka93 - 2020-03-03, 20:07

nowy napisał/a:
Sprzedawca powiedział, że Logan nie ma takiej możliwości

Sprzedawcy to najlepiej o nic nie pytać bo tylko namiesza :D Poziom niekompetencji wśród sprzedawców to jednak tragedia.

nowy - 2020-03-03, 20:37

Coś w tym jest, bo niedawno jak mu powiedziałem, że nie ma już silników TCe90 to był bardzo zaskoczony
Bartseb - 2020-03-06, 18:14

Fogparking u mnie nie dziala.
Skrzynia manual.

nowy - 2020-07-13, 14:53

http://www.daciaklub.pl/f...1810166#1810166
eio napisał/a:
Pozostało jeszcze doświetlanie zakrętów


aso stwierdziło, że nie ma szans

telecaster1951 - 2020-07-13, 23:33

nowy napisał/a:
aso stwierdziło, że nie ma szans
Nie ma, bo przeciwmgielne nie są sterowane przez komputer.
gorus - 2020-09-23, 20:19

Bartseb napisał/a:
U mnie niestety max ustawienie to 30. Bledy wyskakuja w przedziale 35-70.
Przy wlaczonym kierunku halogen zapala sie automatycznie.


błędy nie pojawiają się, jak ustawisz Cxx_A2 na więcej i moim zdaniem to właśnie ten parametr decyduje po jakim wychyleniu kierownicy zapali się halogen. Cxx_A1 ustawiłem na 0 i nie wiem czy przypadkiem on nie decyduje przy jakim kącie wychylenia kierownicy halogen gaśnie....
Ale nic więcej nie udało mi się ustalić. Ogólnie szukam parametru który wyłącza działanie halogenów po włączeniu kierunkowskazu bo uważam to za bezużyteczne. Ktoś, coś?

Tosterkovsky - 2020-10-15, 10:42

Luthor napisał/a:


Bawiłem się dzisiaj z tymi ustawieniami i u mnie Okienko Cxx A2 angle CF pokazuje wartość kąta skręcenia kół w prawo, a Cxx A1 angle CF w lewo.
Ustawiłem po 70 stopni i teraz halogeny włączają się gdy kierownica wykona pół obrotu.
Dodatkowo zauważyłem że gdy jeden parametr jest na przykład 25 stopni a drugi 70 to wykonując obrót kierownica pierwszy zapala się stopniowo(pierw słabsze światło a potem mocniejsze) natomiast kręcąc w drugą stronę zapala się normalnie po osiągnięciu tych 70 stopni.


Potwierdzam - u mnie tak samo działa. Zostawiłem w obu parametrach po 70 stopni i trzeba będzie zobaczyć czy podczas jazdy w korku tak samo się zachowuje :)

piotrmat79 - 2020-11-08, 21:19

Koledzy jest ktoś z okolic Poznania kto mogłby uruchomić w Clio 4 doświetlanie zakrętów i posiada odpowiedni interfejs i program. Z góry dziękuję
leszek800 - 2021-09-06, 18:27
Temat postu: doświetlanie zakrętów
ja wpisuje te parametry zatwierdzam i nic się nie dzieje ,po odświeżeniu z powrotem wraca do tego tego co było tzn. wszystkie pola są puste. wpisy znikają. może robię coś nie tak?
wojtek013 - 2021-09-07, 19:50

Leszek, a ikonkę Expert kliknąłeś?
leszek800 - 2021-09-08, 16:21

tak kliknąłem wszelkie sposoby zawiodły wszystkie inne dostępne funkcje działają co chciałem to włączyłem lub wyłączyłem a doświetlania zakrętów coś nie moge
nowy - 2021-09-08, 17:21
Temat postu: Re: doświetlanie zakrętów
leszek800 napisał/a:
ja wpisuje te parametry zatwierdzam i nic się nie dzieje ,po odświeżeniu z powrotem wraca do tego tego co było tzn. wszystkie pola są puste. wpisy znikają. może robię coś nie tak?


W Dacii Sandero?
Jeśli tak, to w tym modelu może to być niemożliwe. Ja mam Logana MCV wersji Techroad z 2019 i tam jest to niemożliwe wg dealera

eliks - 2021-09-08, 18:04

W Sandero nie działa.
radd - 2023-04-19, 19:01
Temat postu: Gdzie jest wtyczka?
Witam
Benzyna 1,6 duster 2011
Gdzie jest wtyczka R212????? Ta co niby podaje impuls prędkości, ta do której można podłączyć moduł doświetlenia???

Pozdrawiam

laisar - 2023-04-20, 00:27

radd napisał/a:
Gdzie jest wtyczka R212?

W skrzynce bezpieczników i przekaźników w komorze silnika - oznaczona strzałką:


radd - 2023-04-30, 15:09

Dzięki
Podłączyłem i działa. Mnożnik w module trzeba zrobić na X4 prędkości.
Pozdrawiam

nowy - 2023-04-30, 23:50

Co kolega taki tajemniczy
pokaże co podłączył i gdzie :idea:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group