DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Błąd p1301 p1314

Fruxo - 2018-04-13, 16:50
Temat postu: Błąd p1301 p1314
Szukam opisu błędów ze zdjęcia , każde źródło w internecie podaje inaczej .Są to błędy bieżące kasowanie nic nie daje, niezależne od lpg.
eastcowboy - 2018-04-13, 19:11

:arrow:
jas_pik - 2018-04-13, 21:54

Zmień świecę/kable - podejrzany cylinder #1 czasami nie pali.
Kasowanie błedu nic nie daje po odczytuje istniejący błąd.

Fruxo - 2018-04-14, 01:18

na początek świece , zamówię irydowe do lpg 0 242 240 653
przewodów w K4M nie ma są od razu cewki

jas_pik - 2018-04-14, 08:54

Sprawdzałeś luz na zaworach ?
przy lpg zalecane jest sprawdzanie w sumie co każdy serwis olejowy ( max 2)

Fruxo - 2018-04-14, 11:10

Mam hydrałliczną kompensacje luzu zaworowego.
jas_pik - 2018-04-14, 13:15

Mimo tego trzeba sprawdzać luz - jaki masz przebieg na lpg ?
Kompensacja działa tylko w niewielkich granicach .

Fruxo - 2018-04-14, 20:19

70 tyś , lpg farbyczne
jas_pik - 2018-04-14, 20:56

No to sprawdź koniecznie
Fruxo - 2018-04-14, 21:10

z tego co wiem to te silniki po 20 latach nie wymagają takiej operacji w internecie nawet nie ma wzmianki o takiej czynności, jeden gość tylko wymieniał popychacze bo mu się skończył zakres regulacyjny, jak czytam te forum to nawet nie widziałem żeby ktokolwiek sprawdzał luzy dla K4M a mają grubo ponad 300 nalatane.
jas_pik - 2018-04-14, 21:36

Możesz wymienić wyłącznie świece , ale jeśli po ich wymianie zaobserwujesz wypadanie zapłonów to będzie to oznaczało konieczność regulacji kompensacja ma określone granice .
A koszt sprawdzenia luzu jest niewiele wyższy niż koszt jednej świecy ( a z zasady nie wymienia się jednej tylko wszystkie)

wojtek013 - 2018-04-14, 22:40

No, niekoniecznie. Jeszcze fajkocewki do sprawdzenia. Po 70 tys. kilometrów musiałaby być mocno skopana gazownia (w sensie wystrojenia) aby przekroczyć granice kompensacji luzów.

Rozumiem, że problem występuje również na noPB?

Najlepiej było by pożyczyć na próbę fajkocewkę; chyba, że jest - w co wątpię, możliwość zamiany miejscami kabli i sprawdzenia, czy błąd "idzie" za kablem.

A świece zmień i tak - koszt pewnie ze 4 dychy za komplet. Na forum gazowym piszą aby stosować takie, jakie przewidziane są do danego silnika.

Fruxo - 2018-04-14, 23:57

Świece kupiłem trochę droższe ok 4 dych ale za sztukę właśnie ze względu na cewki , tania świeca szybko się starzeje przez co wzrasta jej opór i szybko załatwi cewki które kosztują coś ok 150 szt
Świece według książki wymienia się co 40 tyś mam teraz coś ok 76 więc może to jest to. Nie mam teraz faktur z ASO a historia serwisowa na moja dacia nie działa ale coś mi świta że świece wymieniałem wcześniej niż przy 40 tyś.
W Poniedziałek wymienię zobaczymy.

wojtek013 - 2018-04-15, 00:19

Tania świeca... do mojej Fiesty świeca kosztuje ok 11zł/szt Motorcrafta, więc chyba nie lipa.
Mieszanina LPG-powietrze ma większy opór elektryczny niż noPB-powietrze, i dla tego zaleca się zmniejszyć przerwę między elektrodami do 0,8-0,9 mm, zw względu właśnie na ochronę cewki (oryginalnie 1,1 mm - dużo) i chyba tyle w temacie. Wymiana świec co ok. 45 tys. kilometrów na LPG; na noPB co 60,

Irydowe ludziska niby chwalą.

Fruxo - 2018-04-15, 00:22

Jeżeli chodzi o błędy wszystkie są w serwisówce 17B
1301 Wypadanie zapłonu w cylindrze 1 w trybie zasilania LPG
1314 Wykrycie wypadania zapłonu

W innym aucie wcześniej kupowałem najtańsze boshe z 7 zł sztuka i wymieniałem co rok (10 tyś km ) ale efekt był taki że co 2-3 lata miałem przewody za 150 zł do wymienny teraz spróbuje kupować lepsze.

wojtek013 - 2018-04-15, 00:27

Zrobił bym tak, jak pisałem wyżej. Jeśli po wymianie świec błędy pozostaną pozostaje sprawdzenie cewek.
Jeżeli w/w objawy na benzynie nie występują, to na 99% winny jest układ WN.

Fruxo - 2018-04-15, 00:32

Objawów żadnych nie ma, używam co jakiś czas skanera błędów i stąd wiem o problemie.
Błędy dotyczą tylko LPG na benzynie mają inne numeracje.
Sama serwisówka opisuje kroki do podjęcia po wystąpieniu błędu
Więc trzeba będzie się raczej nastawić na wymiane cewek.

Sprawdzić obwód cewek zapłonowych (patrz MR 388, Mechanika, 17A, Zapłon, Zapłon: Dane techniczne).
Sprawdzić obwód zasilania paliwem (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić obwód pompy paliwowej (patrz MR 388 (Logan i Sandero), MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/
Symbol 2), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Obwód zasilania paliwem: Schemat działania).
Sprawdzić stan wtryskiwaczy (patrz MR 388 (Logan i Sandero), Mechanika, 13A, Zasilanie paliwem, Rampa
wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż, MR 451 (Duster) lub MR 423 (Thalia 2/Symbol 2), Mechanika,
17B, Układ wtrysku benzyny, Rampa wtrysku - Wtryskiwacze: Demontaż - Montaż).
sprawdzić sprężanie w silniku.

wojtek013 - 2018-04-15, 00:41

Cóż..... Zobaczysz po wymianie świec.
Fruxo - 2018-04-15, 17:34

Leje wtrysk lpg na 1 cylidrze
wojtek013 - 2018-04-15, 18:45

Ha, podejrzewaliśmy auto, a winna jednak gazownia.
Fruxo - 2018-04-15, 22:03

w środę powonień być nowy wtrysk zobaczymy
Wojciech-EL - 2018-04-16, 00:41

Fruxo, Gaz jest dobry do kuchenek, a nie samochodu.
arnold - 2018-04-16, 21:24

A ON do traktorów.
Fruxo - 2018-04-18, 22:11

No to wymieniłem
Na początku wymieniłem wtrysk od strony rozrządu co powodowało zapalenie chech engine
potem doczytałem że w renult cylindry się liczy od sprzęgła więc kolejna podmianka spowodowało efekt jak widać:

Fruxo - 2018-04-18, 22:28

bład: 10A0 Obwód wtryskiwacza LPG cylindra 1
wziął się z niedopiętego przewodu sygnałowego , oczywiście wpięty po minucie ale błąd po 50 km dalej jest aktualny.

Fruxo - 2018-05-02, 20:34

świece wymienione , na każdej wręcz książkowy szary osad.
Błędy mają się świetnie podejrzewam że ja wcale tych błędów nie kasuje bo we wskaźnikach torqe pokazuje mi ostatnie kasowanie błędów 15 tyś km temu. Mimo że ten sam program z "sukcesem" przeprowadza kasowanie usterek.

Fruxo - 2018-05-03, 21:35

Czy dobrze rozumuje że jeżeli winna była by cewka błąd pokazywał by się również na benzynie ?
wojtek013 - 2018-05-04, 06:59

Niekoniecznie.
Mieszanina lpg - powietrze ma większy opór elektryczny niż benzyna - powietrze i układ WN na benzynie ma po prostu łatwiej. Dlatego wszelkie bolączki układu WN w starszych autach, wychodzą po montażu lpg.

I jeszcze jedna uwaga: wymieniłeś jeden wtryskiwacz - nie sądzisz, że będzie dawkował trochę inaczej niż pozostałe?

To tzw. fabryczna instalacja?

Fruxo - 2018-05-04, 07:27

tak inaczej nie było by błędów lpg przez ecu

Cytat:
wymieniłeś jeden wtryskiwacz - nie sądzisz, że będzie dawkował trochę inaczej niż pozostałe?

aso też tak robi

Cytat:
Dlatego wszelkie bolączki układu WN w starszych autach, wychodzą po montażu lpg.

dlatego zastosowałem świece do lpg

Wczoraj jak wyjeżdżałem spod bramy zapalił mi się cheach engine ale dosłownie po 10 sek zgasł, może reduktor podaje złe ciśnienie


Musze się jakoś przekulać do lipca bo wtedy będę miał środki wymianę całej instalacji lpg

wojtek013 - 2018-05-04, 07:45

WN to nie tylko świece.....
ASO zależy żeby do nich wracać i zostawiać kasę.

Chyba jedyne logiczne rozwiązanie z tymi instalacjami - jeździć dopóki działa, a potem wymienić na coś normalnego.

Czym się różni świeca do lpg, od tej do benzyny?

Fruxo - 2018-05-04, 13:02

https://pl.bosch-automotive.com/pl/parts_and_accessories/service_parts_1/spark_plugs_1/oferta/oferta
wojtek013 - 2018-05-04, 19:38

No, spoko.
Jak pisałem wcześniej przerwę zmniejszam do 0,8-0,9 mm; Motorcrafty bez problemu wytrzymują 30 tys. kilometrów. Jedynie może ta obniżona ciepłota, ale z kolei na forum gazowym twierdzą, że przy prawidłowo wyregulowanej i sprawnej instalacji, to rzecz praktycznie pomijalna.


A wracając do tematu, poważnie sprawdź jeszcze cewki. Najlepiej byłoby pożyczyć na chwilę od kogoś, kto jeździ na gazie, a nie ma takich problemów jak u Ciebie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group