DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Dostępność aut z LPG

Dart - 2018-05-11, 20:06
Temat postu: Dostępność aut z LPG
Witajcie.
Nawiedziłem Was, ponieważ stoję przed decyzją zakupu auta. Jedna z opcji jest Nowy Duster. Jakiś czas temu( z miesiąc może dwa) przeglądałem Konfigurator i była możliwość wyboru auta z LPG. Teraz takiej możliwości nie ma, co szczerze powiedziawszy sprawia, że auto traci sporo punktów w moim osobistym rankingu.Jak to jest Panie i Panowie. Idzie na którymś z rynków europejskich dostać Dustera z LPG? Rozwqzam nawet reeksport przez wyspecjalizowane firme...Dodam, że znam skutki wyboru LPG w Dusterzze tj. raz że starszy, słabszy motor, dwa że regulacja zaworów...W grę wchodzi ewentualnie też Logan MCV z LPG, ale będąc szczerym, silnik 0,9 i 90 KM trochenie nie przekonują ( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150).Pozatym jedno Co mi się strasznie nie podoba w Loganie ( kwestia gustu), to wszystko, co ponizej radia na konsoli centralnej. Uważam, że projektantom zabrakło tam pomysłu i wyszło jak wyszło...

benny86 - 2018-05-11, 20:10

Fabryczne LPG w Dacii może być = z tego co czytam na forum - większym problemem niż jego brak i wygląd deski razem wzięte :mrgreen: jakiś pozew zbiorowy nawet się szykuje, poszukaj na forum to znajdziesz wątek :)
Fruxo - 2018-05-11, 21:17

Cytat:
( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150)

nie kupuj dustera

PiotrWie - 2018-05-11, 22:04

Fruxo napisał/a:
Cytat:
( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150)

nie kupuj dustera

Popieram - to auto do tego nie służy - chyba że chcesz zostać kolejnym niezadowolonym Cav-em

matti123wp - 2018-05-12, 08:33

PiotrWie napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Cytat:
( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150)

nie kupuj dustera

Popieram - to auto do tego nie służy - chyba że chcesz zostać kolejnym niezadowolonym Cav-em

Duster jest odpowiedni do 110km/h i dziurawe drogi. I do tego został stworzony. Ewentualnie krawężniki miejskie tez obce mu nie są. Ale nie autostrada. To jakbyś zima na śniegu jechał na
Letniej kiepskiej oponie. Pojedzie ale egzaminu nie zda.

Kubuch - 2018-05-12, 10:56

Dart napisał/a:
ewentualnie też Logan MCV z LPG, ale będąc szczerym, silnik 0,9 i 90 KM trochenie nie przekonują ( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150)


Logan z 90 konnym TCe zdecydowanie lepiej poradzi sobie na autostradzie niż 115 konny zagazowany Duster.

Thomson1708 - 2018-05-12, 11:55

Oj tak Kubuch ma rację Duster na autostradę to jak krowę na wyścigi. Niby pobiegnie ale taki mniejszy i zwinniejszy pies zapierd*la szybciej i lepiej. Mimo że ma mniej siły teoretycznie od krówki. Ano i krówka więcej musi zdjeść by biec :D
Dar1962 - 2018-05-12, 16:54

granicą komfortu akustycznego dla benzynowego DD jest 120 km/h, ewentualnie 130 jeśli ktoś ma osłabiony słuch. Potem im szybciej tym głośniej,drożej i gorzej. Da się pojechać (i utrzymać dłużej tą prędkość ) 150-160 km/h. Ale to już sport ekstremalny. Jeśli zamierzasz jeździć często autostradą i robić długie trasy - jak koledzy powyżej - odradzam Dustera. To nie jest jego środowisko. Dziurawe (im bardziej tym fajniej) nawierzchnie, marnej jakości lokalne szosy, spowalniacze, drogi gruntowe, żwirowe, piaskowe, wyboje, krawężniki, nieodśnieżone drogi lokalne i parkingi, głębokie kałuże, błoto, lekki czy(po założeniu opon AT) nawet średni teren - jak najbardziej.
Dart - 2018-05-12, 20:47

Witam.
Dzięki za tak liczne opinie. Na wstępie muszę jednak zaznaczyc, że nikt nie odpowiedział na główne pytanie: Dostępność Dustera z LPG fabrycznym.

Teraz pokolei: Kolegę PiotrWie muszę spytać, co(lub kto) to jest nie zadowolony CAV, bo nie ogarniam tego powiedzenia...kurde chyba się stary staje.... :mrgreen:
Thomson1708- świetny tekst o krowce. :lol:

Co do eksploatacji auta sprawa wygląda tak: Dużo odcinków krótkich( 2-3 km np. do pracy z pracy "przez" przedszkole do domu i sklepu) Ciągle strat-stop auta. Sporo odcinków autostradowych różnych długości (od 5 do 100km). Tu się na patyczkuje 110-150 km/h w zależności od warunków i sytuacji na drodze.Takich odcinkow, różnej długości potrafię mieć w mcu koło 20stu. 6-8 razy w roku ( czyli co1,5-2 m-ce) odcinek 700-1000km w jedna, po autostradach. Łącznie w roku min.25 tys km.
Auto chce kupić nowe ( wtedy do 15tys € jestem w stanie wyłożyć) lub używane, najlepiej nie starsze jak3-4 lata z przebiegiem do 80tys km.Na używane ewentualnie do 10tys €(nie musi to być Dacia). Interesuje mnie tylko benzyna, albo benzyna z gazem. Jak pewnie co niektórzy zauważyli mam spory odsetek odcinków autostradowych, a do tego cenę podaje w €. To wszystko dlatego, że mieszkam w DE i tu będę kupował samochód ( ew. w Polsce z natychmiastowym przerejestrowanie ma na DE). W grę wchodzi reeksport również z innych państw UE.
Porównałem sobie konfoguratorem na stronie Dacii Dustera i Logana. Duster w wersji Prestige i z dodatkami jakie by mnie interesowały wyniósł 15900€, Logan MCV Stepway 13290.To oczywiście cena z Konfoguratorem i liczylbym na to, że uda się coś jeszcze uszczknąć przy negocjacjach z dilerem ( lub dostać pakiet dodatkowej gwarancji 5lat/100 tys km za Frei).Mówiąc szczerze Duster bardziej mi się podoba no ale to jest wybór na zasadzie mieć czy być...Lgan ma większy bagażnik, mniejsze koszty utrzymania( opłaty podatkowe) no i gaz na który nie znalazłem narzekań za mocno...Nie wiem jak miejsca jest z tyłu na nogi i jaka jest wygoda siedzeń na dystansie 1000 km. To wszystko do dopytania/sprawdzenia...
Co do gazu czy on jest "dobry czy zły" to mi to oczywiście lotto...To serwis ma to naprawić jak nie to do centrali. Naczytałem się trochę niepochlebnych opinie o Renault Polska jednak w Niemczech z jakością świadczonych usług jest trochę lepiej...
Dar1962 czy masz porównanie do Logana? Jak wygląda kwestia wyciszenia Logana?Czy odnosisz się również do Dustera I swoim wpisem czy do II? Oczywiście w grę wchodzi dociszenie auta matami, jednak żona chyba by mnie o głowę skróciła jakby zobaczyła, że rozkładam na czynniki pierwsze nowe auto...ale jeśli będzie trzeba...
Piszcie, co wiecie, chętnie wysłucham wszystkich op8ni. Najchętniej poczytam porównanie tych dwóch aut (choć to niby inne klasy i porównywać ich się nie powinno).

PiotrWie - 2018-05-12, 21:04

Dart napisał/a:


Teraz pokolei: Kolegę PiotrWie muszę spytać, co(lub kto) to jest nie zadowolony CAV, bo nie ogarniam tego powiedzenia...kurde chyba się stary staje.... :mrgreen:

To dowcip klubowy - więc dlatego nie ogarniasz.
Był to bardzo aktywny uczestnik forum, który kupił Dustera 4X4 i strasznie narzekał jakie to badziewie - ale jak się wczytać w jego posty widać że głównym problemem była jazda autostradowa. Jak piszą wszyscy właściciele Dusterów - to samochód na złe warunki drogowe, a przy prędkościach rzędu 150 - 160/h straszny hałas a w baku - wir jak podczas spuszczania wody z wanny - przecież na oko widać że ma aerodynamikę cegły. :mrgreen:

Fruxo - 2018-05-12, 21:37

Mogę spokojnie powiedzieć że ze względów hobbistycznych zrobiłem wszystko co możliwe aby tym autem można było podróżować komfortowo z dużymi prędkościami.
A dokładnie:
Zmiana wygłuszenia maski
Maty bitumiczne na dachu
Maty bitumiczne na drzwiach
Podłoga wylepioną matami plus piankami
Od strony zewnętrznej podwozie pokryty valvoline tectyl
Ulepszone uszczelki
Zmiana przełożenia 5 biegu celem zmniejsza obrotów przy wysokich prędkościach.

I w końcu osiągnąłem naprawdę ciche auto przy prędkościach autostradowych ale teraz silnik stał się problemem bo zwyczajnie powyżej 140 nie ma siły jechać. I tu nie będzie cudów bo 1.6 jest stanowczo za mały dla takiego samochodu

Tu wszystko o silnik się rozchodzi bo mam drugie bardzo podobne auto gabarytowo ale już z 2.0 na pokładzie i bardzo ładnie do 180 można pojechać. 09 tce tak sie składa ze również posiadam i ten silnik powyżej 140 może i ma siłe jechać ale to już zabójstwo dla turbiny bo kręci się już pewnie z 20 tyś obr.min

Thomson1708 - 2018-05-12, 22:30

Czytam sobie twoje wymagania i jestem gotów stwierdzić że najlepiej co możesz zrobić to kupić sobie Astrę którą dostaniesz za około 60 tysiące po rabatach z silnikiem 1,4 Turbo 125km która spali dużo mniej zaoszczędzić na pieniążki na paliwo i a komfort będzie dużo większe roboty na oplot około 15 to 12%
Fruxo - 2018-05-12, 23:03

aktualnie mój faworyt na trasy to superb 2.0 tsi z dsg
Dart - 2018-05-13, 08:45

Thomson1708 napisał/a:
Czytam sobie twoje wymagania i jestem gotów stwierdzić że najlepiej co możesz zrobić to kupić sobie Astrę którą dostaniesz za około 60 tysiące po rabatach z silnikiem 1,4 Turbo 125km która spali dużo mniej zaoszczędzić na pieniążki na paliwo i a komfort będzie dużo większe roboty na oplot około 15 to 12%


Ciężko widzę Astrę w tych pieniądzach. Kombiak na konfiguratorze to start z poziomu 18500 € za wsumie takie sobie wyposażenie. Dokupienie paru dodatków to będzie 19,5...Nie sądzę,żeby diler dał mi 4 tys rabatu.Zwykla Astra może być trochę za mała na rodzinę 2+2. Dlatego tu mam spory dylemat. Mogę wziazc jakieś auto nowsze ale "budżetowe" lub używane, ale trochę lepszej klasie. Chodzi mi po głowie też Berlingo-Partner, używany. Choć przy ich gabarytach podróże powyżej 140 mogą być męczące...

Piitubski - 2018-05-13, 09:00

Jeszcze jest Fiat Tipo z lpg
Dart - 2018-05-13, 10:10

Fiat Tipo Kombi startuje z poziomu 15900. Po wrzuceniu paru dodatków mamy 19,5. W Niemczech z gazem nie występuje. W PL ceny pewnie podobne, więc odpada.

Czemu uważacie, że Logan MCV z 0,9 nie nadaje się na autostrady? Motor za słaby czy za głośny? Czy źle się prowadzi?

Dart - 2018-05-13, 12:48

Znalazłem Info że Logan Ii MCV "edytuje": 59dB przy 50km/h i 70 dB przy 130km/h. Są to jeszcze wartości znosne, jak dla mnie.
Dar1962 - 2018-05-13, 13:39

Dart napisał/a:

Dar1962 czy masz porównanie do Logana? Jak wygląda kwestia wyciszenia Logana?Czy odnosisz się również do Dustera I swoim wpisem czy do II?

stwierdzam to w oparciu o pierwszy model z francuskim silnikiem 1,6 16V K4M w wersji 4x4 i z typową dla niej skrzynią, co też ma wpływ na ogólny hałas. Dwójka jest lepiej wyciszona, ale silnik 1,6 SCe jest tak samo ( o ile nie bardziej z uwagi na łańcuch) hałaśliwy i niewiele bardziej dynamiczny od francuskiego. Zdania na temat gazowania tego ostatniego są podzielone, spór trwa w innych wątkach i tu nie ma sensu go toczyć. A że nowe auto jest trochę cięższe, więc dynamika będzie podobna. W Loganie II (nie miałem okazji jeździć) będzie ciszej przy porównywalnych prędkościach choćby z uwagi na zupełnie inną bryłę karoserii i lepszy współczynnik oporu powietrza. Duster stawia opór jak trzydrzwiowa szafa

Thomson1708 - 2018-05-13, 15:23

Hokus pokus czary mary:
https://www.otomoto.pl/os...country%5D=&l=1

Za 12500 euro masz nową astrę J w sedanie która będzie miała w standardzie to co Dacia w wypasie.
Tutaj masz kombiaka za 14000Euro:
https://www.otomoto.pl/of...html#3b64b66830

No a tu masz bardzo fajnie wyposażonego HB za szalone 15500 euro.
https://www.otomoto.pl/of...html#270d7ad1a3

No cóż, ale lepiej psioczyć i narzekać niż dobrze poszukać

Czort - 2018-05-20, 19:23

Dart napisał/a:
W grę wchodzi ewentualnie też Logan MCV z LPG, ale będąc szczerym, silnik 0,9 i 90 KM trochenie nie przekonują ( lubię pogonić po autostradzie tak koło 140-150)

A MCV nie ma prędkości maksymalnej 180km/h?
Maluchy miały 130 km/h przy 0.6 silniku.

P_Floyd - 2018-05-20, 20:27

Według tabeli silnik 0.9 tce ma prędkość maksymalną 175 km/h jeśli dobrze pamiętam. Na pewno 170 kilka.
Datex - 2018-05-20, 21:47

Mcv na dłuuuugiej prostej da radę 182 km/h wycisnąć według GPS.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group