DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Przybywa oleju w silniku

trombal - 2018-07-11, 18:17
Temat postu: Przybywa oleju w silniku
Z początku myślałem, że to w serwisie tak obficie olej leją, ale po roku, przejechane jakieś 10000 - 12000 km zauważyłem, że oleju jest sporo powyżej górnej kreski (wcięcia na bagnecie). Teraz po ostatnim przeglądzie z wymianą oleju, regularnie tydzień w tydzień fotografuję bagnet i oleju ewidentnie przybywa. Dodatkowo silnik wyjątkowo głośno pracował, przed wymianą oleju gdy jego poziom był powyżej górnej kreski.
Gość - 2018-07-11, 19:20

Gdzieś ucieka jakiś inny płyn. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli nie ubywa to pozostaje tylko benzyna. Może warto zrobić test UPG? Bo samo z siebie oleju w benzynie nie przybędzie bo i nie ma jak przy sprawnym silniku.
No jest jeszcze opcja o złym pomiarze na bagnecie, bo nie jest on idealny do "pomiarów"

route2000 - 2018-07-12, 10:47

I jeszcze warto sprawdzić kolor dymu z rury wydechowej...
U mnie już będzie do wymiany uszczelka pod głowicę, bo olej ucieka do płynu chłodniczego.
Test UPG nie wiele pomoże, jak będzie nieszczelność między kanałami olejowym a chłodniczym, a kompresja jest OK...

Dar1962 - 2018-07-12, 11:55

w dieslu taką sytuację powoduje zapchany FAP, a że to jest benzyna, więc jedynym logicznym wytłumaczeniem wydaje się przedostawanie płynu chłodniczego do oleju. Więc uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok. A jak wygląda korek olejowy od spodu? Jest beżowy budyń?
route2000 - 2018-07-13, 07:53

Jest olej w zbiorniczku wyrównawczym, a przy korku olejowym wcale.
corrado - 2018-07-13, 09:52

route2000 napisał/a:

U mnie już będzie do wymiany uszczelka pod głowicę, bo olej ucieka do płynu chłodniczego.


w 2014r w 1.6 8v?
Mocno katowales ja ?

route2000 - 2018-07-13, 13:08

Nie wiem czemu ale miałem przegrzanie silnika (zaświeciła mi czerwona kontrolka temperatury silnika), może to z powodu walniętego termostatu.... Termostat był już wymieniony, robiłem test na CO2 i nic nie wykazało, silnik normalnie pracuje, nie traci mocy. To wygląda na to, że olej dostaje się układu chłodniczego, bo po jakimś przebiegu ubywa oleju, natomiast nie ma płynu chłodniczego w układzie olejowym, silnik nie kopci w ogóle (to by wskazywało na pierścienie).
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?
Mam już przejechane ponad 100 tys.km...

Dar1962 - 2018-07-14, 13:43

route2000 napisał/a:
Bo którędy olej może się przedostawać do układu chłodzenia poza UPG?

np przez por lub pęknięcie w bloku, do którego doszło wskutek przegrzania

Fruxo - 2018-07-14, 23:16

Widziałem taki przypadek co lepsze test głowicy w zakładzie wyszedł jako szczelny bo problem pojawiał się po nagrzaniu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group