|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Zakup Dacii - Dacia Sandero 0.9 TCe vs Hyundai i20 1.2 MPI
charger - 2018-07-15, 10:29 Temat postu: Dacia Sandero 0.9 TCe vs Hyundai i20 1.2 MPI Moi Drodzy,
Zastanawiam się nad niewielkim autkiem dla mojej żony (jazda po mieście, czasami jakiś niedaleki wypad). W chwili obecnej zastanawiam się nad dwoma: Sandero i i20.
Ze stawki odpadły:
- Corsa i Ibiza - bo nie lubię
- Panda i 500 - jakoś się nie spodobały
- 208 i C3
- Yaris, RIO, Ignis - głównie cena
Na ten moment do wyboru zostało:
Dacia Sandero:
- 0.9TCe
- Wersja Laureate
- Elektryczne szyby tył
- Czujniki parkowania
- "Płatny kolor"
- Alusy
Cena wg konfiguratora: 46900 PLN
Hyundai i20:
- 1.2 MPI 84KM
- Wersja Go!
- "Płatny kolor"
- Czujniki parkowania
- Stalówki
- Szyby tylne na korbkę
- 5 lat gwarancji bez limitu kilimetrów
Cena którą "wstępnie" dostałem w salonie to 49600 PLN
Ma ktoś z Was doświadczenie z i20? O Sandero wiem prawie wszystko :)
paulus108 - 2018-07-15, 20:13
Na Jowisza.
za takie autka tyle kasy..
przeciez za bodajze 52t zl mozna miec teraz Renault Megane - bezpieczniejsze, ladniejsze...
d3mol3k - 2018-07-15, 20:28
W Dacii nie będzie miała więcej miejsca? I czy ten kolor taki potrzebny? Biały jest jak widzę po zdjęciu profilowym zajefajnym.
Powiem Tobie że to sa jakieś dylematy - co wybrać. A w czym by się żona dobrze czuła?
Ja popełniłem błąd ;) chciałem Sandero Stepwaya kupić ale żonce dealer dał dwie pary kluczyków od SS i nowego Dustera i kazał się jej przejechać wpierw SS a potem nowym Dusterem. Wiesz na co padło? Na to co na zdjęciu po lewej ;).
GRL - 2018-07-15, 21:44
Ile razy nie sprawdzałem (kilka miesięcy temu), Rio wychodziło taniej niż i20.
Jakaś nowa promocja na hultaja czy co?
A tak na poważnie - mając jedno auto uniwersalne i potrzebując drugie do miasta to rozważyłbym VW Up'a!
A mając budżet 45+ to wziąłbym 1.0 tsi 95KM, żeby czasem wyżyć się na pedale gazu (taka odskocznia od ślamazarności Dustera).
Wracając do i20 - choć pewnie nic tutaj wartościowego nie wniosę - jeździłem tego samego dnia co Tipo 1.4 95KM.
Wolniejsze, głośniejsze i twardsze od Fiata, słabo radzące sobie na autostradzie.
Ale jakie to ma znaczenie w mieście?
Wnętrze plastik-fantastik, tak samo twarde, choć ładniejsze od Sandero (powiedzmy, że z poziomu Dustera 2).
I nie skreślałbym Corsy, która jako jedyna daje jeszcze R4 1.4 16v w niewielkich pieniądzach (największa nadzieja na długowieczność przy sensownej dynamice).
paulus108 napisał/a: | Na Jowisza.
za takie autka tyle kasy..
przeciez za bodajze 52t zl mozna miec teraz Renault Megane - bezpieczniejsze, ladniejsze... |
Dokładnie, taka właśnie Meganka zajęła 2. miejsce w mojej klasyfikacji - o mały włos nie kupiłem.
PS.
Jeżeli dobrze widzę, to Clio z lekko wykastrowanym tce (jakaś nowość w miejsce 1.2) w wersji Life + pakiet Klimat wychodzi 41kzł.
Wow.
zatoiczi - 2018-07-15, 22:20
Meganka z metalikiem wychodzi 57 więc 10 tys więcej. Akurat kolor się przyda bo akryl to najsłabszy lakier.
Fruxo - 2018-07-16, 07:33
i20 będzie sporo droższe w utrzymaniu (części) a przy wypadku dłużej się czeka na częsci (w daci są praktycznie od razu )
PiotrWie - 2018-07-16, 07:53
jak ja kupowałem zonie samochód to wybrałem kilka modeli i pojechaliśmy je porównać - wybierała ona. W każdym samochodzie siedzi się nieco inaczej, widoczność jest inna. Przy podobnej klasie nie ma bezwzględnie lepszych i gorszych samochodów - są tylko gorzej lub lepiej dopasowane do właściciela. Najprostszy przykład - Cav który był skrajnie niezadowolony z Dustera bo potrzebował samochód do dynamicznej jazdy po autostradach i np ja, bardzo zadowolony - bo 30% jeżdżę po mocno dziurawych drogach polnych a resztę po tez nierównych asfaltach gminnych i powiatowych.
charger - 2018-07-16, 09:03
Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Generalnie wolałbym 4 cylindry niż 3 turbo.
d3mol3k napisał/a: | I czy ten kolor taki potrzebny? Biały jest jak widzę po zdjęciu profilowym zajefajnym. |
Chodzi o to, żeby się podobał :) Ja wybrałem biały bo Biały Duster jest najładniejszy :D
GRL napisał/a: | Ile razy nie sprawdzałem (kilka miesięcy temu), Rio wychodziło taniej niż i20.
Jakaś nowa promocja na hultaja czy co? |
Faktycznie sprawdziłem i nie wychodzi jakaś straszna różnica. Warte zastanowienia.
GRL napisał/a: | Wnętrze plastik-fantastik, tak samo twarde, choć ładniejsze od Sandero (powiedzmy, że z poziomu Dustera 2). |
Niestety wszystkie auta do 50 000 PLN to plastik-fantastik. Bez wyjątku. Najgorsze co widziałem to Suzuki (Celerio czy nawet Ignis) - Duster to mistrzostwo świata przy tym wykonaniu.
GRL napisał/a: | Dokładnie, taka właśnie Meganka zajęła 2. miejsce w mojej klasyfikacji - o mały włos nie kupiłem. |
Obecnie Meganka jest zbyt droga. Za 52 to chyba demo bym dostal :)
GRL napisał/a: | Wracając do i20 - choć pewnie nic tutaj wartościowego nie wniosę - jeździłem tego samego dnia co Tipo 1.4 95KM.
Wolniejsze, głośniejsze i twardsze od Fiata, słabo radzące sobie na autostradzie.
Ale jakie to ma znaczenie w mieście?
Wnętrze plastik-fantastik, tak samo twarde, choć ładniejsze od Sandero (powiedzmy, że z poziomu Dustera 2). |
Dzięki, właśnie na coś takiego liczyłem :)
GRL napisał/a: | Jeżeli dobrze widzę, to Clio z lekko wykastrowanym tce (jakaś nowość w miejsce 1.2) w wersji Life + pakiet Klimat wychodzi 41kzł.
Wow. |
Clio jeszcze nie sprawdzaliśmy, wydaje mi się że różnica wykonania nie jest aż tak wielka w porównaniu do dobrze wyposażonego Sandero. Clio Alize Energy TCe 75 to około 50 000.
Fruxo napisał/a: | i20 będzie sporo droższe w utrzymaniu (części) a przy wypadku dłużej się czeka na częsci (w daci są praktycznie od razu ) |
5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, to przemawia dla mnie na plus. Masz jakieś doświadczenia z serwisem Hyundai?
PiotrWie napisał/a: | jak ja kupowałem zonie samochód to wybrałem kilka modeli i pojechaliśmy je porównać - wybierała ona. W każdym samochodzie siedzi się nieco inaczej, widoczność jest inna. |
Dokładnie, dlatego zostaliśmy przy i20 i Sandero.
Belphegor - 2018-07-16, 09:32
charger napisał/a: | Clio jeszcze nie sprawdzaliśmy, wydaje mi się że różnica wykonania nie jest aż tak wielka w porównaniu do dobrze wyposażonego Sandero. |
Trochę jakość plastików jest lepsza w Clio, niż Sandero. No i wygląd kokpitu w Clio jest bardziej... finezyjny. Co nie musi być akurat zaletą.
Ogólnie to twarde plastiki są i tu i tu.
zwirz - 2018-07-16, 09:43
Z kwestii użytkowych Clio vs Sandero:
w Sandero jak w radiu wybierasz kontakt z książki telefonicznej pokrętłem to kręcąć "przeskakuje" przy każdym przekręceniu o powiedzmy 5-10 kontaktów więc do litery "k" dojedziesz w miarę szybko. Ale nie ma godziny pokazanej na radiu.
w Clio to samo radio a kręcąc przeskakuje kontakt po kontakcie - do litery "k" zamiast dojść dopadnie Cię słowo wulgarne na literę "k" :) ale tu masz na radiu godzinę pokazaną.
Do Sandero proponuję jeszcze skórę kierownica + tempomat. Dla mnie rewelacyjne dodatki bez których nie wyobrażam sobie teraz jazdy. Jak chcesz wiedzieć więcej o Sandero to pisz na priv.
defunk - 2018-07-16, 09:55
Jeśli ważny byłby komfort -- i gdyby ten komfort wypadał podobnie jak Duster vs. Soul -- nie miałbym wątpliwości: Dacia.
(3 vs. 4 cylindry -- naprawdę żona to odczuje?
Dymek - 2018-07-16, 10:36
zwirz napisał/a: | ...w Sandero jak w radiu wybierasz kontakt z książki telefonicznej pokrętłem to kręcąć "przeskakuje" przy każdym przekręceniu o powiedzmy 5-10 kontaktów więc do litery "k" dojedziesz w miarę szybko. Ale nie ma godziny pokazanej na radiu. |
Nie bardzo wiem o co chodzi z tą godziną na radiu?
A kontakty są przewijane precyzyjnie po jednym, przynajmniej w moim Sandero.
zatoiczi - 2018-07-16, 11:40
W zwykłym radiu nie wyświetla się godzina. Jak oglądałem broszurę reklamową to godzina była a w realu niestety nie ma.
charger - 2018-07-16, 13:16
Clio wraca do gry :)
Znalazłem Renault CLIO LIMITED Energy TCe 90 z 2017r. za 49000 (wyprzedaż rocznika)
Namówię żonę żeby siadła za kierownice Clio i sprawdziła czy jednak da mu szansę :)
Dymek - 2018-07-16, 14:46
zatoiczi napisał/a: | W zwykłym radiu nie wyświetla się godzina. Jak oglądałem broszurę reklamową to godzina była a w realu niestety nie ma. |
Już rozumiem. Nie wiem dlaczego, ale domyślnie uznałem, że chodzi o MediaNav...
zwirz - 2018-07-17, 08:52
Dymek napisał/a: | zwirz napisał/a: | ...w Sandero jak w radiu wybierasz kontakt z książki telefonicznej pokrętłem to kręcąć "przeskakuje" przy każdym przekręceniu o powiedzmy 5-10 kontaktów więc do litery "k" dojedziesz w miarę szybko. Ale nie ma godziny pokazanej na radiu. |
Nie bardzo wiem o co chodzi z tą godziną na radiu?
A kontakty są przewijane precyzyjnie po jednym, przynajmniej w moim Sandero. |
Kontakty w Dacia Plug Radio, nie MEdia NAv są precyzyjnie przeskakiwane po jednym, ale jak zaczniesz kręcić tym pokrętłem szybko to szybko przeskakują i łatwo przewinąć do jakiejś dalszej litery.
W Clio też precyzyjnie preskakują po jednym ale jak kręcisz pokrętłem szybko to nie leci lista tak szybko jak w Sandero tylko przeskakuje dalej jakby po jednym w dół, stąd dojście do dalszej litery jest udręką.
Inaczej pisząc - w Sandero kręcąc kółkiem za każdym obrotem przeskoczy o "x" kontaktów, w Clio za każdym obrotem przeskoczy o 1/10 "x" tego co w Sandero.
spoogie - 2018-07-17, 11:21
charger napisał/a: | Clio jeszcze nie sprawdzaliśmy, wydaje mi się że różnica wykonania nie jest aż tak wielka w porównaniu do dobrze wyposażonego Sandero. Clio Alize Energy TCe 75 to około 50 000. |
Za 50 tyś to dostaniesz już clio grandtour 2018 z tce 90 i to w wersji limited
link 1
link 2
Dymek - 2018-07-17, 12:32
spoogie napisał/a: | Za 50 tyś to dostaniesz już clio grandtour 2018 z tce 90 i to w wersji limited |
Może i limited, ale fotek nie ma co oglądać, bo po wczytaniu się wychodzi, że zdjęcia wnętrza pochodzą z innego egzemplarza. A sprzedawane wersje mają klimę manualną i korbki do szyb z tyłu.
charger - 2018-11-12, 09:42
Wracając do tematu auta dla mojej żony, po prawie 3 miesiącach czekania odebraliśmy samochodzik.
Wybór padł na Fieste MK8 ST-Line :)
Silniczek 1.0 EcoBoost 140HP. Dobraliśmy kilka fajnych dodatków np dach panoramiczny otwierany, pełną regulację foteli, podgrzewanie siedzeń + szyby przedniej i kilka systemów wspomagających kierowcę (aktywny tempomat, czujniki antykolizyjne, czujniki martwej strefy, kamera cofania, asystent pasa ruchu).
Belphegor - 2018-11-12, 10:57
Bardzo zacne auto. Nie do końca tylko podoba mi się ta moda na wystające ekrany, ale widać tak być musi. Prawie każda marka to robi. Panoramiczny dach - fajny gadżet, dzieciaki się fascynują, ale w upalny dzień lepiej zasłonić, bo klima nie wyrabia.
charger - 2018-11-12, 11:38
No niestety, wszędzie są teraz wystające tablety.
Natomiast śmiało mogę powiedzieć że MediaNav to ubogi krewny w porównaniu do Ford Sync z Android Auto :P
GRL - 2018-11-12, 12:05
Śliczna! Ale budżet trzeba było mocno nagiąć. :)
charger - 2018-11-12, 12:25
Dziękuje!
GRL napisał/a: | Ale budżet trzeba było mocno nagiąć. :) |
:):):)
Powiedzmy że koniunktura była sprzyjająca i mogliśmy pozwolić sobie na troszkę więcej.
Marek1603 - 2018-11-12, 19:25
Niech się sprawuje i zadowolenia.
|
|