|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
|
Dział techniczny - Jak ustawić zawór WASTEGATE w turbosprężarce dla 63kW
corrado - 2018-08-02, 13:10 Temat postu: Jak ustawić zawór WASTEGATE w turbosprężarce dla 63kW Jak ustawić zawór upustowy turbo w K9K 796 na nastawy fabryczne, przy jego wymianie ?
Jest metoda określona na ilość ciśnienia w jakim powinien zacząć pracować ? Lub może na ilość obrotów ramienia tego zaworu ?
shrek - 2018-08-02, 21:22
Ja kiedys ustawialem tak.
Zamykasz klape i cofasz ja tylko troszeczke, zeby byl lekki przeswit. Podanczasz kompa i sprawdzasz jakie ma cosnienie. Na wolnych cisnienie atmosferyczne i przy np. 3000 tys obr ( ale wartosci nie znam). Robilem tak w peugeocie i zadzialalo.
Jak bedzie wypluwac bledy
Za niskie lub za wysokie cisnienie doladowania to skrecisz lub popuscisz regulacje.
corrado - 2018-08-03, 09:18
shrek napisał/a: | Ja kiedys ustawialem tak.
Zamykasz klape i cofasz ja tylko troszeczke, zeby byl lekki przeswit. Podanczasz kompa i sprawdzasz jakie ma cosnienie. Na wolnych cisnienie atmosferyczne i przy np. 3000 tys obr ( ale wartosci nie znam). Robilem tak w peugeocie i zadzialalo. |
a bez rozkrecania katalizatora od turbo ?
zeby widziec czy jest czy nie ma przeswitu ?
nie ma jakis metod nastawow opisanych fabrycznie typu z serwisowki ?
shrek - 2018-08-03, 12:01
Nic nie musisz rozbierac.
Krec delikatnie palcami nakretke, az poczujesz opor( klapa zamknieta)
Potem cofnij ze 2, 3 obroty i tyle.
corrado - 2018-08-03, 20:29
sadzac bo obecnym stanie ie wiem czy az tak byloby zle u mnie ustawione , bo sruby sa praktycznie na samym koncu sztangi mierzac od grzybka podcisnienia a do tej opisanej pozycji brakowaloby u mnie z 5-10 obrotow ... cos chyba za duzo.
W miedzyczasie znalazlem chyba procedure sprawdzania wastegate`a i ustawiania i chyba powinien sie wychylac zaczac przy podcisnieniu 650mPa ?
Czy dobrze mysle ?
Ta procedura pochodzi z rodzialu :
DCM 1.2 injection
Program No.: 4C
Vdiag No.: 08
DIESEL INJECTION
Fault finding – Tests 13B
|
|