DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Cykliczne włączanie się klimatyzacji

keisyzrk - 2017-09-05, 03:29

Witam.
Analizuje ten temat i w końcu sam nie wiem.. w moim dusterze klima włącza się i wyłącza co kilkanaście sekund.czy to normalne czy nie?

laisar - 2017-09-05, 09:17

keisyzrk napisał/a:
w moim dusterze klima włącza się i wyłącza co kilkanaście sekund.czy to normalne czy nie?

To zależy od warunków pogodowych - jeżeli dzieje się tak przy sporej wilgotności i stosunkowo niskiej temperaturze (jak w ostatnich dniach), to jest zupełnie normalne. Jednakże im cieplej i mniej parno, tym okresy działania powinny być dłuższe.

lisek2 - 2018-08-26, 18:40
Temat postu: Cykliczne włączanie się klimatyzacji
Mam nową DD 2018 z manualną klimatyzacją. Ostatnio zauważyłem na postoju iż cyklicznie załącza się i wyłącza (przynajmniej tak mi się wydaje) towarzyszy temu coś w rodzaj "strzału\stuknięcia". Czy to jest normalne przy klimatyzacji czy też nie powinna cały czas pracować jak jest włączona...? A może te słyszane załączanie i wyłączanie dotyczy czegoś innego w silniku ?
lukee88 - 2018-08-26, 18:59

Tak działa klimatyzacja w Dusterze.
W momencie załączenia czuć osłabienie silnika, który dodatkowo napędza klimę.

lisek2 - 2018-08-26, 19:04

lukee88 napisał/a:
Tak działa klimatyzacja w Dusterze.
W momencie załączenia czuć osłabienie silnika, który dodatkowo napędza klimę.


Ok ale czy normalne jest iż na postoju co pewien czas slychać - jej załączenie i wyłączenie, nie powinna po załączeniu działać cały czas ?

metalic - 2018-08-26, 19:41

Według mnie, to całkiem normalna praca. Podczas załączania klimatyzacji słychać załączenie sprężarki. Towarzyszy temu właśnie takie kliknięcie. Klima gdy osiągnie odpowiednią temperaturę w kabinie to się wyłącza i włącza ponownie gdy parametry tego wymagają. Poza tym podczas załączenia klimy na postoju wiąże się z odczuwalnym zwiększeniem obrotów silnika.
lisek2 - 2018-08-26, 19:42

metalic napisał/a:
Klima gdy osiągnie odpowiednią temperaturę w kabinie to się wyłącza i włącza ponownie gdy parametry tego wymagają.


Tyle że mam klimatyzacje manualną - ona raczej nie ma czujników w kabinie...

metalic - 2018-08-26, 19:50

Jeszcze wiatrak chłodnicy może się uruchamiać :roll:
Jan Dusigaz - 2018-08-26, 19:53

Jest to normalne działanie, też mnie to na początku posiadania dustera niepokoiło, ale ponad dwa lata działa i w miarę sensownie chłodzi. Więc chyba tak na być :-)
tAboon - 2018-08-27, 06:24

To jest załączenie się sprzęgła na sprężarce. Jak układ klimatyzacji uzyska odpowiednie ciśnienie to sprzęgło rozłącza sprężarka i układ pracuje na tym ciśnieniu co ma, jak ono spadnie to ponownie następuje załączenie sprzęgła na sprężarce.
telecaster1951 - 2019-06-14, 23:12

Dzisiaj zacząłem słyszeć szum z układu klimatyzacji po każdorazowym załączeniu sprężarki. Mi to wygląda na zbyt mało czynnika. Ale żeby po 4 miesiącach? Nosz bez jaj.
To będzie moja 5 usterka. 1. Śruba w nowej oponie w bagażniku. 2. Odstająca ramka kierownicy. 3. Wycieki z silnika. 4. Poluzowane mocowanie pasów bezpieczeństwa!!!!! Do tego przy uszczelnianiu silnika porysowali mi błotnik (spolerowali). Przy zakładaniu podłokietnika ubrudzili mi smarem tapicerkę (nie przyznali się i musiałem prać).
Kupiłem nowy samochód, bo ze starym byłem raz na miesiąc u mechanika. Teraz jest to samo, tylko za to nie płacę...

Dymek - 2019-06-15, 10:07

Po każdym załączeniu sprężarki słychać szum i czasem bulgotanie. Normalna praca układu. Przynajmniej w moich samochodach przez ostatnie 13 lat... No chyba, że nie chłodzi?
telecaster1951 - 2019-06-15, 11:54

Dymek napisał/a:
No chyba, że nie chłodzi?
Sprężarka włącza się wyłącza co kilka chwil. Chłodzi, ale wydaje mi się że nie tak jak wcześniej.
Mechanik wyszedł do auta, popatrzył i stwierdził że lamele w skraplaczu są pozaginane i w lamele powbijane owady, więc dla niego to jest uszkodzenie mechaniczne...

telecaster1951 - 2019-06-15, 16:57

W tej chwili sprężarka się włącza na kilkadziesiąt sekund, wyłącza na kilkanaście i znów włącza.
Coś mi się wydaje że to była pierwsza i ostatnia moja przygodna z Dacią i ogólnie koncernem Renault. Teraz to już przesada.

telecaster1951 - 2019-06-15, 20:07

Obejrzałem przewody i takie coś mi się rzuciło w oczy.

wat - 2019-06-15, 23:52

widc cos naprawiane było siknij mydłem i wypatruj bąbelków
Dymek - 2019-06-15, 23:57

telecaster1951 napisał/a:
W tej chwili sprężarka się włącza na kilkadziesiąt sekund, wyłącza na kilkanaście i znów włącza.

Ale w takim cyklu działa sprężarka. Nie tylko w Dacii... :roll:

telecaster1951 - 2019-06-19, 19:11

Diagnoza ASO. Układ pełny. TTTM
Może jak mi wcześniej mocowanie pasów napierdzielało o karoserię, to na taką pierdołę nie zwracałem uwagi.

Lukas87 - 2019-06-29, 21:48

Mam logana II 2013r 1.2 75kucy wlaczam przycisk klimy a ona zalacza sie po ok 1-2km wtedy chodzi kilka sekund wylacza sie itd da sie cos przez ddt2000 zrobic zmienic cykl itp??
laisar - 2019-06-29, 22:50

Zanim zacznie się grzebać przez jakieś ddt, to przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy w ogóle jest sprawna - jaka jest ilość czynnika i jakie ciśnienie robocze w trakcie pracy.
eplus - 2019-06-30, 05:09

A to tego komputer nie wyświetla :?: To taki wynalazek jak spadochron w czapce albo kamizelka kuloodporna z "Dyktatora" Chaplina. :lol: :mrgreen:
Lukas87 - 2019-06-30, 11:09

laisar napisał/a:
Zanim zacznie się grzebać przez jakieś ddt, to przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy w ogóle jest sprawna - jaka jest ilość czynnika i jakie ciśnienie robocze w trakcie pracy.


laisar pracuję jako mechanik więc wszystko sprawdziłem czynnik sprawdzony ciśnienie książkowe, mam też sandero I tyle że 1.5 dci tam włączam przycisk i chłodzi od strzału a wiem że w loganie II zrobili że klima działa cyklami co dla mnie jest nieporozumieniem gdy się włączy jest ok leci lodowate powietrze jak już się wyłączy na te kilkanaście sekund zdąży się ogrzać powietrze że leci prawie że ciepłe więc jeśli by szło zmienić jakoś te cykle pracy na krótsze przez ddt to fajnie by było ale dziwi mnie fakt że włączam przycisk i nic się nie dzieje dopiero po jakimś czasie tak samo na postoju testowałem wciskam i czekam ileś minut nim sprzęgiełko się włączy błędów oczywiście brak

Kauris - 2019-06-30, 11:39

To nie jest normalne zachowanie (w normalnych warunkach). Sprzęgło sprężarki załącza się tak na oko po sekundzie, dwóch od wciśnięcia przycisku AC. Sama cykliczność pracy jest u mnie niezauważalna w 98% czasu.

Dopiero przy 30+stopniach i w gęstym korku, wyłapuję momenty gdy kompresor się wyłącza i wieje gorzej niż powinno (9-11 stopni z nawiewów). Przy 35+ robi się to już normą i termometr potrafi mi pokazać z nawiewów 13-16

Lukas87 - 2019-06-30, 12:23

Kauris napisał/a:
To nie jest normalne zachowanie (w normalnych warunkach). Sprzęgło sprężarki załącza się tak na oko po sekundzie, dwóch od wciśnięcia przycisku AC. Sama cykliczność pracy jest u mnie niezauważalna w 98% czasu.

Dopiero przy 30+stopniach i w gęstym korku, wyłapuję momenty gdy kompresor się wyłącza i wieje gorzej niż powinno (9-11 stopni z nawiewów). Przy 35+ robi się to już normą i termometr potrafi mi pokazać z nawiewów 13-16


czyli coś nie halo z tym podejrzenia padają na presostat który zamierzam wymienić bo to on będzie prawdopodobnym winowajcą

eplus - 2019-06-30, 21:03

Presostat ma wyjście stykowe czy analogowe? Jak styk mikroprzełącznika, to po prostu go omiń (zewrzyj, a może rozewrzyj) - na próbę.
Lukas87 - 2019-06-30, 21:33

eplus napisał/a:
Presostat ma wyjście stykowe czy analogowe? Jak styk mikroprzełącznika, to po prostu go omiń (zewrzyj, a może rozewrzyj) - na próbę.


presostat to czujnik piezzoelektryczny daje jakieś tam napięcie dla danego ciśnienia, jutro jeszcze podłączę próbówkę na sprzęgle czy czasem cewka świruje bo może tak być że po wciśnięciu AC prąd dochodzi do cewki a sprzęgiełko nie startuje

laisar - 2019-06-30, 22:27

Lukas87 napisał/a:
czynnik sprawdzony ciśnienie książkowe

Ciśnienie - tzn. robocze w trakcie pracy, czy to tylko taki skrót myślowy na ilość czynnika?

Bo jeżeli zarówno ilość - http://www.daciaklub.pl/f...1642256#1642256 - jak i ciśnienie robocze są właściwe, to niemożliwe, żeby sprężarka się włączała i wyłączała w takich długich cyklach, bo ciśnienie robocze w układzie nie utrzymuje się magicznie...

Lukas87 - 2019-07-04, 14:43

laisar napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
czynnik sprawdzony ciśnienie książkowe

Ciśnienie - tzn. robocze w trakcie pracy, czy to tylko taki skrót myślowy na ilość czynnika?

Bo jeżeli zarówno ilość - http://www.daciaklub.pl/f...1642256#1642256 - jak i ciśnienie robocze są właściwe, to niemożliwe, żeby sprężarka się włączała i wyłączała w takich długich cyklach, bo ciśnienie robocze w układzie nie utrzymuje się magicznie...


wymieniłem presostat niepotrzebnie, chyba coś nie halo jest z termistorem przy parowniku że też prędzej nie wpadłem na to że go wyciągnąć gdy go wyciągłem klima chodzi cały czas a jak go tylko włoże to chodzi może z kilka sekund a potrafi w czasie jazdy byc nieaktywna przez minute, jaką rezystancję ma mieć owy termistor??

Mario5ma - 2020-06-30, 21:27

Witam jak można to się dołączę z pytaniem :-) czy to w Dacii normalna rzecz ze kompresor klimy się w koło załącza i wyłącza w cyklu tak mniej więcej 7 nic i 27 pracuje czas mierzony na postoju i nawiew na 3
w innych autach się z tym nie spotkałem a przynajmniej nie było to odczuwalne.Klima oczywiście nabita :-)

adas530 - 2020-06-30, 21:35

Tak w Dacia to normalne a częstotliwość załączanie jest uzależniona od temperatury zewnętrznej i biegu nawiewu
Mario5ma - 2020-06-30, 23:15

dziwny to pojazd ale da się go lubić :-) dzięki za pomoc
Dymek - 2020-07-01, 07:45

Mario5ma napisał/a:
czy to w Dacii normalna rzecz ze kompresor klimy się w koło załącza i wyłącza w cyklu

Ale to jest całkowicie normalne nie tylko w Dacii...

eplus - 2020-07-01, 16:03

Chwała Panu, że u mnie jak załączę, to się załącza, a wyłącza - dopiero, gdy ja wyłączę. Niech nawet pali litr więcej. Nie wiem, czy mógłbym się przyzwyczaić. Do skrzyni automatycznej się nie przyzwyczaję.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group